eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
61 ویدیو
908 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفی سامانه‌ عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) (ایرانداک) سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) پیوندگاهی است میان درخواست‌کنندگان و عرضه‌کنندگان پژوهش کشور که افزایش بهره‌وری ملی را با شبکه‌سازی میان نیازها و پژوهش‌ها پی‌می‌گیرد. این سامانه در گام نخست، پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضة پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند. «ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر، با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن ساده می‌سازد. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جست‌وجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامة علمی و همچنین پیشنهادیه‌های ایشان آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جست‌وجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند. افزون بر این، «ساعت» سازمان‌ها و پژوهشگران را به شکل خودکار نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد لینک: https://saat.irandoc.ac.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب صوتی " به سوی سیمرغ" ( منظومه منطق الطیر عطار به نثر فارسی) اثر نعمت الله قاضی شکیب با صدای #بهروز_رضوی تولید ایران صدا #به_سوی_سیمرغ #نعمت_الله_قاضی_شکیب #رمان_داستان #ادبی #عرفانی
کتاب به سوی سیمرغ اثر نعمت الله قاضی شکیب شرح منظومه منطق الطیر عطار به زبان نثر و داستان است. منطِقُ‌الطَّیِّر منظومه‌ای است از فریدالدین محمد عطار نیشابوری از عارفان و شاعران بلند پایه ایران که از مثنوی‌های تمثیلی عرفان اسلامی به‌شمار می‌آید. شرح داستان: گروهی از مرغان به رهبری «هدهد» برای جستن و یافتن پادشاهشان «سیمرغ» سفری را به سمت «قله قاف» آغاز می‌کنند. آنان هفت وادی را طی می‌کنند. هفت وادی به ترتیب چنین است: طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت و فقر که سرانجام به فنا می‌انجامد. در هر مرحله، گروهی از مرغان از راه بازمی‌مانند و به بهانه‌هایی پا پس می‌کشند. در پایان هفت وادی، «سی مرغ» به مقصد می‌رسند و در آنجاست که پرنده سیمرغ را می‌یابند و با نگریستن در آینه حق درمی‌یابند که «سیمرغ» در وجود خود آنهاست. درنهایت با این خودشناسی مرغان جذب جذبه خداوند می‌شوند و حقیقت را در وجود خویش می‌یابند. پرنده سیمرغ قله قاف، وجود عرفانی همان سی مرغ است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🖊در سوگ پیامبر رحمت(ص) 📌به نام خدا ♦️در روزهای سوگ رحلت رسول اعظم و پیامبر رحمت هستیم. بنا به یک رویه پسندیده؛ آدمی در "سوگ"، سوگواریش را با ذکرخاطراتی نیکو از آن عزیز از دست داده، انجین می کند. ♦️به حکم این رویه ی نیکویِ عاطفی و معرفتی؛ چه زیباست بر خاطرات معرفتی خود پیامبر رحمت (ص) گذری کوتاه داشته باشیم. جمله ای برای سوگواریش؛ بنظرم، بالاتر از سوگواری حضرت امیر (ع) بر کنار بالین پیامبر رحمت(ص) نداشته باشیم. ♦️آنجا که هنگام وداع با پیامبر اعظم(ص)، آن گاه که آن حضرت را غسل می داد، عرضه داشت:《پدرم و مادرم فدایت ای پیامبر خدا، با مرگ تو چیزی قطع شد که با مرگ دیگران قطع نشد و آن نبوت و اطلاع رسانی از عالم غیب و اخبار آسمانی بود... ؛ - بابی انت و امی لقد انقطع بموتک مالم ینقطع بموت احد؛ من النبوة والأنباءواخبارالسما》[نهج البلاغه/۲۳۵] 📌گذری برخاطرات معرفتی مان از رسول رحمت(ص) ♦️او؛ پیامبر رحمت بود...رحمت برای انسان و حیوان، برای جن و پری، خلاصه؛ برای همه و همه... ♦️گرچه ظاهرا عنوان "رحمت" برای برخی سنگین است و اعتراض مان کرده اند! اما خدایش در وصفش چنین فرمود:«وَمااَرسَلناكَ الارحمةللعالمين»(انبیا/۱۰۰) براساس قواعد ادبیات ؛ واژه "عالمين" و استثناء در جمله منفی و نیز نكره آمدن رحمت ،آنچنان مفهوم وسيعی به رحمت میدهدكه تمام موجودات عالم در تمام اعصار و قرون و حتا تمام ملائكه را شامل می شود. ♦️هنگامی كه اين آيه نازل شد پيامبر از جبرئيل پرسيد: «آيـا چيـزی از ايـن رحمـت عائـد تو شـد؟ جبرئيل گفت: بله من از پايان كار خويش بيمناك بودم، اما بخاطر شما كه رحمت برای جهانيان هستی از وضع خود مطمئن شدم.»[مجمع البیان] ♦️دشمنش در اُحد با ضربه ای دندانش را شکست... عمربن خطاب از او خواست تا نفرین کند... اما فرمود:(من برای نفرین نیامده ام، من برای دعوت و رحمت آمده ام... خدایا قوم مرا ببخش که آنان آگاه نیستند - إنی لم أُبْعث لَعانا، ولکنیِ بُعثْت داعِیا و رَحْمَة. اللهم اهدِ قَومی اللهم اغفرلِقَوْمِی،فانهمْ لایعْلَمُون)[الشفا بتعریف المصطفی/۱۳۵] همه بخاطر این است که "محبت" اساس کارش بود؛ امام علی(ع)فرماید: از رسول خدا(ص) دربارۀ رویه اش پرسیدم، فرمود:《وَ الْحَبُّ أَساسِیِ. محبت بنیاد و اساس کار من است.》[همان/۱۷۸] ♦️او؛ از زخم های کهنه سیاسی مبرا بود. در روز فتح مکّه سعد بن عُباده که پرچمدار بود ـ چنین رجز می خواند: "الیوم یَوم الْمَلْحَمَة، الیَوم تَسْتَحِلُّ الْحُرْمَةُ؛ امروز روز کشتار و جنگ و انتقام است، امروز روز شکسته شدن حرمت ها است." ♦️پیامبر، علی را مأمور کرد تا پرچم را از او بگیردوشخصاپرچم را وارد شهر کندو آن گاه فرمود:《الْیَوْمُ یَوْمُ الْمَرحَمَةِ.امروز روز رحمت و مهربانی است》.[سیره ابن هشام۲۶/۴] ♦️او والاترین مصداق روشن برای تعادل رفتاری و اعتدال فکری بود. انس گفت: «روزی پیامبراکرم (ص) وارد مسجد شد و ناگهان دید که ریسمانى بین دو ستون مسجد بسته شده است و فرمود: «این ریسمان چیست؟» عرض کردند: این ریسمان مال فلانی است، چون ناتوان میشود، خود را به آن آویزان میکند. آنگاه پیامبراکرم(ص) فرمود: «آن را باز کنید! هر یک از شما باید تا زمانى نماز گزارد که با نشاط است، چون خسته شد، باید بخوابد».[بخاری۶۷/۲؛مسلم۱۸۹/۲] ♦️فارغ از عناوین دهن پرکن ، خود را "معلم" می دانست ، معلمی نه سخت گیر و تنگناآفرین. «إِنَّ اللهَ لمْ یبعثنی معنّتاً ولا متعنّتاً ولکنْ بعثنی معلّماً میسّراً» . یعنی: «خداوند من را نفرستاده که بر خود سخت‌گیری نمایم و یا دیگران را در تنگنا قرار دهم، بلکه من را به عنوان یک معلم آسان‌گیر فرستاده است. [نهج الفصاحه ۴۰۲ از صحیح مسلم ] ♦️سخت بر"خرافات مذهبی" بر می آشفت.. وقتی در مسیر جنگ حنین صحابه اش توجه به درخت "انواط"نمودند که بسیار مورد تکریم و احترام مشرکین بود؛ کنارش اعتکاف می کردند و قربانی برایش می کردند و... مسلمین هم، از پیامبر چنین درختی را برای اعتکاف و قربانی هایشان مطالبه نمودند! پیامبر بسیار ناراحت شد و فرمود درخواست شما مانند درخواست بنی اسرائیل از موسی بود(ر.ک:اعراف/۱۳۸)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# معرفی کتاب: کتاب فساد دانشگاهی با عنوان فرعی "گونه شناسی، روشِ سنجش، علل، پی آمدها و راهبردهای مبارزه با آن (همراه با یافته های پیمایش فساد دانشگاهی)" که حاصل 4 سال مطالعه و بررسی نویسنده در زمینه فساد آکادمیک است، اولین کتاب در زمینه بررسی مسئله فساد آکادمیک، علل، پی آمدها، و راهبردهای مبارزه با فساد آکادمیک در ایران است. در این کتاب برای اولین بار یافته های چند پیمایش در زمینه فساد و همچنین یافته های پیمایش فساد دانشگاهی ارایه شده است. منبع: http://barkhatbook.com/%D9%81%D8%B3%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا