eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
54 ویدیو
898 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
https://fidibo.com/ 📌دسترسی_رایگان به کتابهای موسسه انتشارات دانشگاه تهران 📌این کتابها از طریق اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو هم قابل دسترس است. اطلاع رسانی و تامین منابع علمی کتابخانه مرکزی: @qomlibrary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تامل🔴 ✍️ محمد(ص)، پیامبر عدالت 🔺دعوتش که کامل آشکار شد، مشرکین غافلگیر شدند وقتی که دریافتند بسیاری از غلامان و جوانان و حتی اشراف، به او مایل شده اند، اما نمی خواستند با او وارد درگیری شوند، هم از محبوبیتش پروا می کردند و هم از ابوطالب می‌ترسیدند. روزی نزدش آمدند و گفتند ای محمد! ما شنیده ایم که تو مردم را به آیین و خدایی تازه میخوانی، در مکه بیش از سیصد خدا پرستیده می شود و هر قوم خدایی دارد، خدای تو نیز یکی از همان خدایان است که دیده نمی شود، بدان که ما با خدا و آیین تو مشکلی نداریم و حاضریم او را نیز ستایش کنیم، به شرطی که تو نیز خدایان ما را ستایش کنی. این را که شنید رنگش متغیر شد و آن هنگام بود که سوره کافرون بر قلبش نازل شد«قل یا ایها الکافرون، لا اعبد ما تعبدون» بگو به کافران که من هرگز نمی پرستم آنچه را که شما می‌پرستید. و از همان نخست بود که دینش را با نه(لا) گفتن و نفی کردن سرمایه داران قریش آغاز کرد، اما مشرکین هنوز هم قصد درگیر شدن با او را نداشتند، پس وارد مذاکره با ابوطالب شدند که از در او، محمد شورشگر را آرام کنند که ناگهان صدای صوت قرآن او را که به مثابه ضربه ای کاری بود، در کوچه و بازار شنیدند: «الهکم التکاثر حتی زرتم المقابر ....» مباهات و فخرفروشی و ثروت اندوزی، شما مشرکان قریش را از پذیرش حق بازداشته. تا جایی که به قبر مردگان تان نیز به دیده تفاخر بر سایرین می نگرید. نه! چنین نیست که می پندارید و به زودی دوزخ را خواهید دید! و پس از آن: «ویل لکل همزه لمزه ... الذی جمع مالا و عدده .... » وای بر هر مسخره کننده عیب جویی. آن که ثروت اندوزی کرد و ذخیره نمود. آیا گمان می کند مالش او را جاودانه خواهد؟ به زودی او را در آتش گداخته می‌اندازند. او حالا وارد منطقه ممنوع شده بود، دست بر نقطه ای گذاشته که راه تمام سازش و صلح ها را بسته بود، محمد بر تبعیض اجتماعی و بر ثروت اندوزی آنان شوریده بود. نه! این آیین قابل تحمل نبود، از این پس تنها درگیری و جنگ و شمشیر و شکنجه چاره این دین تازه است، دینی که اگر خواستار برابری و برادری نبود، اگر ندای عدالت سر نمی داد، ابوجهل و ابوسفیان و هند هم حاضر به پیروی اش بودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تازه های نشر🔴 کتاب «فقه، سیاست، حکومت» به قلم علی دارابی و مسعود مطلبی و با مقدمه محسن اسماعیلی، توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی منتشر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب «جامعه‌شناسی علم و فناوری» توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و به قلم مهدی نصیری منتشر شد. علم و فناوری اموری تفکیک‌ناپذیرند و کل واحدی را تشکیل می‌دهند. علم جدید بر فناوری استوار بوده و ذاتاً میل به فناوری‌شدن و تجسم در ابزاری‌شدن دارد. درس جامعه شناسی علم و فناوری یکی از دروس رشته جامعه‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش‌های مختلف است. با توجه به محدودیت منابع این درس، نگارش کتاب مذکور برای دانشجویان و اساتید این رشته مفید بوده و منبع مهمی در این رشته به حساب آید. این کتاب شامل دو بخش و هر بخش در چهار فصل تنظیم شده است. بخش اول شامل کلیات، مباحث تئوریک، رویکردهای نظری و نظریه‌های عمده در جامعه‌شناسی علم و فناوری، انقلاب علمی و انقلاب فناوری و دین و فناوری می‌شود. بخش دوم به مباحث عملی و مطالعات جامعه‌شناختی و وضعیت فناوری در ایران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرحله کنونی رشد فناوری در ایران و پیامدهای آن و رویکردهای نظری اندیشمندان حوزه علمیه نسبت به علم و فناوری اختصاص دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب صوتی" حکت ها و اندرزها "اثر استاد مطهری مجموعه دو جلدی منبع: iranseda.ir گوینده حکمت‌ها و اندرزها مجموعه‌ای مشتمل بر مقالات استاد مطهری است که به رشته تحریر درآمده ‌است و بیشتر مطالب آن در خصوص راه و رسم زندگی و دستورهای اسلام در این باب است. اگر دنبال پرسش هایی از این قبیل هستید حتما این کتاب رو گوش بدید: ما که از زندگی چیزی نفهمیدیم! آیا زندگی بی معناست؟ چرا انسان به هر آرزویی برسد آرزویی بزرگتر جلو چشمانش نمایان می شود؟ احساس دائمی نگرانی و اضطراب از چیست و چه چیزی می تواند روح انسان را قانع کند؟