📗#معرفی_کتاب📗
"رسالة الحقوق" عنوان حدیثی طولانی از امام سجاد (ع)است. این رساله كه حاوی بیش از ۵۰ وظیفه برای فرد نسبت به خود و ديگران است، در حقیقت درسنامهای جامع و اخلاقی است که بیان کننده رفتار انسان در حوزه روابط فردی و اجتماعی است.
قدیمیترین منابع این حدیث، تُحَفُ العقول، تألیف ابنشُعبه حَرّانی و سه کتاب شیخ صدوق به نام خصال، مَن لا یَحضُرُهُ الفَقیه و اَلاَمالی است.
این پنجاه حقِّ را در هفت دسته به شرح زیر میتوان تقسیم بندی کرد:
۱- حق خداوند و حق انسان بر خود
۲- حقوق اعضای بدن: زبان، گوش، چشم، دست، پا، شکم، عورت.
۳- حقوق افعال: نماز،روزه، صدقه، قربانی.
۴- حقوق پیشوایان: حاکم، معلم، ارباب
۵- حقوق رعیت: مردم (حق مردم بر حاکمان)، شاگرد، بَرده (حق برده بر ارباب).
۶- حقوق خویشاوندان: مادر، پدر، همسر، فرزند، برادر.
۷- حقوق دیگران: کسی که تو را از بردگی آزاد کرده است، بردهای که تو آزاد کردهای، نیکیکننده، مؤذن، امام جماعت، همنشین، همسایه، دوست، شریک، مال، بدهکار، معاشر، مدعی، مدعا علیه، مشورتکننده با تو، مشورتگیرنده از تو، نصیحتخواه، نصیحتگو، بزرگتر، کوچکتر، کسی که از تو درخواستی دارد، کسی که از او درخواستی داری، بدکنندهٔ به تو ، شادکنندهٔ تو، همدینان، اهلذِمّه.
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
🔴کتاب گویا🔴
کتاب صوتی " قصه معراج" اثر دکتر مهدی خدامیان آرانی
(گزارشی از سفر آسمانی پیامبر)
انتشارات وثوق
در 8 فصل تهیه شده در موسسه نسیم وصل با همکاری نویسنده
#قصه_معراج
#مهدی_خدامیان_آرانی
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
#کتاب_صوتی
🔰#معرفی_کتاب
کتاب "قصه معراج" اثر دکتر مهدی خدامیان آرانی کتابی است که با زبانی ساده ، زیبا و داستانی ماجرای معراج پیامبر (ص) را برای خواننده خود تشریح کرده و آنها را تا پایان داستان با خود همراه ساخته است. از ویژگی های برجسته نویسنده برخورداری از قلمی زیبا، دلنشین و داستانی درعین تسلط داشتن به منابع دینی و روایی است.
“قصه معراج” داستان زیبای سفر آسمانی پیامبر (ص) به آسمان ها و عرش خداوند است. از هنگام خروج از مکه به سمت بیت المقدس و از آنجا تا آسمان هفتم و عرش الهی.
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
قصه معراج فصل اول.mp3
2.96M
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
قصه معراج فصل دوم.mp3
1.39M
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
قصه معراج فصل سوم.mp3
7.03M
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
قصه معراج فصل چهارم.mp3
1.38M
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
قصه معراج فصل پنجم.mp3
2.31M
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
قصه معراج فصل ششم.mp3
1.93M
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
قصه معراج فصل هفتم.mp3
3.31M
هدایت شده از کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
قصه معراج فصل هشتم.mp3
2.01M
هدایت شده از کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
BeSoyeNoor.apk
12.9M
#نرم افزار به سوی نور (نسخه #اندروید)
متن کامل دوره ٢٢ جلدی صحیفه نور منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
مطالعه ی بدون نیاز به اینترنت در تمامی جلدها و متون
امکان جستجو در متن تمامی جلد ها و نمایش لیست نتایج
امکان مطالعه بر اساس شماره جلد کتاب
درج تاریخ و شماره صفحه اصلی کتاب به منظور ارجاع صحیح
#بیانات_امام_خمینی
#صحیفه_نور
#فرمان_امام_خمینی
#امام_خمینی
آدرس کتابخانه دیجیتالی در شبکه اجتماعی ایتا
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
final01_sonan64.mp3
13.31M
📗کتاب صوتی #سنن_النبی
"آداب، سنن و روش رفتاری پیامبر اکرم(ص)"
اثر گرانقدر #علامه_طباطبایی (ره)
قسمت 1️⃣
تولید اختصاصی کانال کتابخانه صوتی
🎤گوینده #حسن_معمری
final02_sonan64.mp3
13.9M
📗کتاب صوتی #سنن_النبی
"آداب، سنن و روش رفتاری پیامبر اکرم(ص)"
اثر گرانقدر #علامه_طباطبایی (ره)
قسمت 2️⃣
تولید اختصاصی کانال کتابخانه صوتی
🎤گوینده #حسن_معمری
کتاب "سنن النبی" 3.mp3
14.11M
📗کتاب صوتی #سنن_النبی
"آداب، سنن و روش رفتاری پیامبر اکرم(ص)"
اثر گرانقدر #علامه_طباطبایی (ره)
قسمت 3️⃣
تولید اختصاصی کانال کتابخانه صوتی
🎤گوینده #حسن_معمری
🔴اطلاعیه🔴
✅با توجه به لزوم انجام تمهیدات برای کاهش حضور دانشجویان جهت امور اداری در دانشگاه و از آنجاییکه یکی از مراحل دانش آموختگی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تحویل پایان نامه یا رساله به کتابخانه های دانشگاه است، این ایمیل libqom99@gmail.com از طرف کتابخانه مرکزی برای ارسال فایل PDF وWord پایان نامه های دفاع شده در دانشگاه اختصاص داده شده است.
🔻لازم به ذکر است در ایمیل ارسالی علاوه بر فایل پایان نامه به دو فرمت pdf و word بهمراه صورتجلسه و برگه تعهدنامه اصالت پایان نامه ، کد رهگیری ایرانداک، شماره دانشجویی و تلفن تماس دانشجو نیز باید ارسال گردد.
🔻 مراحل ثبت در ایرانداک
1. ثبت پیشینه 2. ثبت پروپوزال 3. ثبت پایان نامه
انجام مراحل بالا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تسویه حساب بخش پایان نامه کتابخانه مرکزی الزامیست.
🔻 گفتنی است سه روز کاری پس از ثبت پایان نامه در ایرانداک https://sabt.irandoc.ac.ir/ امکان مشاهده آن توسط کتابخانه مرکزی وجود دارد و قبل از سپری شدن زمان ذکر شده امکان تسویه حساب دانشجویان وجود ندارد.
مسئول بخش پایان نامه: آقای امانی
شماره تماس: ۰۲۵۳۲۱۰۳۳۲۷
محمدعلی جمال زاده نخستین اثر خود را با نام «گنج شایگان» یا اوضاع اقتصادی ایران در مجله ی کاوه منتشر کرد، بعدها این اثر وی به عنوان بهترین اثر درباره ی اقتصاد ایران معرفی شد.
این ادیب معاصر از آن پس به نوشتن مقاله های علمی و انتقادی در مجله ی کاوه ادامه داد تا آن هنگام که اثر بی نظیر دیگری را با نام «یکی بود، یکی نبود» که شامل داستان های کوتاه بود، در آخرین شماره ی این مجله انتشار داد. مجله ی کاوه در ویژه نامه یی این کتاب را به عنوان نخستین مجموعه ی داستانی فارسی با سبک جدید، به مردم ایران معرفی کرد.
او با نوشتن این اثر، گام به عرصه ی نوینی گذاشت، به این دلیل که داستان نویسی تا پیش از ظهور آثار نویسنده ی بنامی چون محمدعلی جمال زاده انسجام خاصی نداشت و نویسندگان از سبک ویژه یی پیروی نمی کردند، بنابراین وی با داستان های انتقادی، ساده، طنزآمیز و سرشار از ضرب المثل ها و اصطلاحات عامیانه توانست به نابسامانی سبک های نگارشی در داستان های معاصر پایان دهد و این گونه عنوان پیشوای نوول(رمان کوتاه) یا پدر داستان نویسی را برای همیشه از آن خود کند.
مجموعه یکی بود، یکی نبود داستانی برخلاف سنت های رایج داستان نویسی آن زمان بود، به گونه یی که پس از انتشار این داستان، نویسندگان بسیاری به مخالفت با سبک نوشتاری وی پرداختند و فن نویسندگی او را بسیار عامه پسند تلقی کردند. اما آنان نمی دانستند که سبک نویسندگی محمدعلی جمال زاده، مکتب نوینی از داستان نویسی را در ایران پایه گذاری خواهد کرد.
چایگین خاورشناس روس در مورد جمال زاده و اثر معروف او «یکی بود، یکی نبود» چنین آورده است: «تنها با یکی بود، یکی نبود است که مکتب و سبک واقع گرایی در ایران آغاز یافت و همین سبک و مکتب است که در واقع شالوده ی جدید ادبیات داستانی در ایران شد و فقط از آن روز به بعد می توان از پیدایش نوول، قصه و رمان در ادبیات هزارساله ی ایران سخن راند.»
محمدعلی جمالزاده پس از انتشار این داستان به اقامت خود در برلین به مدت 10سال ادامه داد و در طول این سال ها در کنار نگارش چند مقاله و داستان کوتاه، سردبیری مجله ی علم و هنر را بر عهده گرفت و همزمان در دفتر بین المللی کار، وابسته به جامعه ی ملل به اشتغال پرداخت.
آثار به یادگار مانده از این نویسنده چیره دست شامل دارالمجانین، راه آب نامه، صحرای محشر، غیر از خدا هیچ کی نبود، سر و ته یک کرباس، تلخ و شیرین، کهنه و نو و شور آباد است. کتاب قصه ما به سر رسید، آخرین اثر داستانی وی محسوب می شود که در 1357 هجری خورشیدی در ایران منتشر شد.
محمدعلی جمال زاده در کنار نگاشتن اثرهای ارزنده ی خود به ترجمه ی کتاب های ماندگاری چون قهوه خانه ی سورات یا جنگ 72 ملت، ویلهلم تل و داستان بشر پرداخته است.
بیشتر داستان های وی رنگ و بوی خاطره و خاطره نویسی دارد، خاطراتی که از دوره ی کودکی در ذهن نویسنده باقی مانده است. از ویژگی های برجسته ی نثر داستان نویسی این ادیب توانا، مردمی و عامه پسند بودن آن به شمار می رود. او به نزدیک کردن زبان نوشتار به زبان گفتار بسیار تاکید کرده است.
وی در همه ی داستان هایش نقش خیر و شر، عواملی نظیر سرنوشت، بخت و اقبال را برجسته کرده و از سبک انشای حکایتی بهره برده و زبان او در اثرهایش گزارشی، شوخی آمیز و وابسته به سنت حکایت پردازی و اندرزگویی کلاسیک ایرانی است. طنز در کلام وی صریح، روشن و دلنشین دیده می شود.
شهرت وی در این نوع از سبک داستان نویسی سبب شد تا سال ها بعد او به همراه صادق هدایت و بزرگ علوی به عنوان سه بنیانگذار اصلی ادبیات داستانی معاصر فارسی معرفی شوند.
پس از گذشت چند سال، محمدعلی جمال زاده به سوییس بازگشت و تا پایان عمر به تدریس زبان و ادبیات فارسی در ژنو پرداخت.
این نویسنده ی بزرگ سال های پایانی عمر خود را در آسایشگاه سالمندان گذراند و سرانجام محمدعلی جمال زاده در هفدهم آبان 1376 هجری خورشیدی دیده از جهان فروبست و برای همیشه دنیای علم و ادب را ترک کرد.
🔴 به مناسبت سالروز درگذشت محمدعلی جمال زاده، پدر داستان کوتاه ایران
هفدهم آبان سالروز درگذشت نویسنده و مترجم معاصر محمدعلی جمال زاده است؛ پدر داستان نویسی کوتاه ایران که با داستان های انتقادی، ساده، طنزآمیز و سرشار از ضرب المثل ها و اصطلاح های عامیانه، آغاز گر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی شد.
هفدهم آبان سالروز درگذشت نویسنده و مترجم معاصر محمدعلی جمال زاده است؛ پدر داستان نویسی کوتاه ایران که با داستان های انتقادی، ساده، طنزآمیز و سرشار از ضرب المثل ها و اصطلاح های عامیانه، آغاز گر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی شد.
سید محمدعلی جمال زاده در بیست و سوم دی 1274 هجری خورشیدی در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. پدر او سید جمال الدین واعظ همدانی روحانی مبارز و از رهبران مشروطه خواه در اصفهان بود.
وی درس های مقدماتی را نزد میرزاحسن صحاف یکی از بزرگان زادگاهش فراگرفت. او در نوجوانی به سبب اختلافی که میان پدرش و ظل السلطان حاکم اصفهان پدید آمد، به همراه خانواده راهی تهران شد.
پدرش به دلیل شرایط نابسامان کشور در دوره ی محمدعلی شاه قاجار، سید محمدعلی جمال زاده را در 16 سالگی برای ادامه تحصیل به لبنان فرستاد.
محمدعلی جمال زاده پس از 2 سال به فرانسه رفت و رشته ی حقوق را برای تحصیل در دانشگاه دیژون برگزید.
این نویسنده ی بزرگ پس از مدتی با دعوت گروهی از مخالفان حکومت قاجار راهی برلین شد و در انتشار مجله ی سیاسی- فرهنگی کاوه با آنان همکاری کرد.
پدر داستان نویسی کوتاه ایران، در این مجله مقاله هایی را در زمینه ی سیاست، اقتصاد، ایران شناسی، فرهنگ و ادب با سبک نگارش بسیار ساده نوشت.
م