eitaa logo
قرآن و عترت
868 دنبال‌کننده
994 عکس
344 ویدیو
1.5هزار فایل
📚 اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۳۷ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔰 گفتیم برخی شبهه کرده اند که کتابی مفید قطعیّت است که یا به معصوم منتهی شود(خبر واحد محفوف به قراین قطعیه) یا متواتر باشد. حال قرآن نه به معصوم منتهی میشود و نه متواتر است. 1⃣جوابهای مختلفی برای این شبهه وجود دارد. یکی اینکه این تحلیل، «تاریخی» است لذا نه خبر واحد قطعی است و نه متواتر است که گفته شود جمع آوری قرآن دقیقا به همین صورت است و زیدبن ثابت یا ... در فلان سال این کار را کرده است. 2⃣جواب دوم اینکه زمانی می‌توان به این تحلیل تمسک کرد که هم از منع داخلی و هم از معارض خارجی مصون باشد و نقض هم نتوان نمود. دلیلش اینست که ابطال یک قضیه منطقی با سه راه «منع و نقض و معارضه» قابل تحقق است. ❌منع: یعنی این مقدمه که صغری یا کبری است ممنوع است. نقض: یعنی تخلف مدلول از دلیل در مثالی دیگر معارضه: یعنی در عرض دلیل مستدل، دلیل دیگری اقامه شود. ✅«جواب اول» این بود که استدلال شما هم نه منتهی به معصوم است نه متواتر. «جواب دوم» این بود که اینکه خیلی‌ها در جمع آوری قرآن سهیم بودند اما معنیش حفظ قرآن در سینه نیست چون تعداد آنها بسیار زیاد بودند بلکه منظور کسانیند که قرآن را در جایی جمع کردند و اینها از عدد انگشتان دست بیشتر نمی‌شدند. 3⃣«جواب سوم» اینکه دلیل تاریخیِ شما این بود که جمع آوری قرآن در جاهای مختلف بوده و سبب کم و زیاد می‌شود. در عرض این دلیل، دلایل دیگری هست که معارض آن است و گوید افراد مختلف جمع نکرده اند و قرآن یکی است چون خود قرآن می فرماید: اگر می‌گویید قرآن تحریف شده یک «سوره» مثل آن بیاورید! پس همه سوره ها مشخص بوده و قرآن گوید مثل این سوره هایی که همگی در دستانتان است بیاورید. نهایتا یک سوره در دست محمد بوده و یکی در دست زید و ... نه اینکه بخشی از یک سوره در دست یکی و دیگری در دست دیگری باشد. 4⃣همچنین معارض دیگر، حدیث ثقلین است که پیامبر گوید کتاب خدا را در کنار اهل بیت در میان شما گذاشتم پس کتاب و یک مجموعه گرد هم آمده وجود داشته نه اینکه آیات یا سور تکه تکه باشد. 5⃣جواب بعدی اینکه ظنی السند بودن قرآن، مخالف اجماع فقها است. گفتیم که اجماع در حد خبر واحد است و تنها دلالتی شرعی است نه اینکه بحثی علمی باشد. اما اینکه بگوییم کم شده و زیاد نشده خلاف عقل است، از کجا مشخص است که کم نشده است؟ اما همگان قبول دارند که کم نشدن موافق اجماع همه علمای اسلام است پس نمیتوان بیجهت در مورد کم نشدن، اجماع داشت اما در مورد زیاد نشدن اختلاف. 6⃣همچین باید گفت اهتمامی که پیامبر و مسلمین به قرآن داشتند که پیامبر قبل از هر چیز قرآن یاد میداد و‌ مردم هم قبل از هر چیز قرآن یاد میگرفتند این اهتمام نشان این است که پیامبر، قرآن را پراکنده رها نکرد و مردم هم نمی‌گذاشتند پراکنده بماند. 7⃣منظور از جمع آوری قرآن در زمان عثمان این است که آن قرآن جمع آوری شده که در اثر اختلاف قرائتها میرفت مسلمین را مختلف و پراکنده کند عثمان گفت که همه مسلمانان باید این قرآنی که جمع می‌کنیم را قرائت کنید و بقیه قرآنها را سوزاند یا در آب ریخت. 🔺در آن زمان، مسلمانها را بجای تفسیر، به قرائت قرآن مشغول کرده بودند چنانکه علی (ع) را در ردیف دیگر قاریان به حساب میاوردند و می‌گفتند فلانی به فتحه قرائت کرده و علی به کسره، بجای اینکه از معارف جهان از علی بپرسند شأنش اینقدر پایین آمده بود! جوابهای دیگر هم در جلسات بعد بررسی خواهد شد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
94-37.mp3
10.37M
👆👆 🎙 تفسیر قرآن 🔺 جلسه مقدماتی ۳۷ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✍رسول خدا(ص)فـرمـودنـد: ❌آفتِ زيركى غرور است، ❌آفت شجاعتْ تجاوز، ❌آفت بخشندگى منّت، ❌آفت زيبايى تكبّر، ❌آفت عبادتْ سستى، ❌آفت سخن دروغ، 📛آفت علمْ فراموشى، ❌آفت بردبارى سبكسرى، ❌آفت بزرگ زادگى فخر فروشى ❌و آفت سخاوت، اسراف است. . كنز العمّال | 44091 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📚سومین دوره رقابت های علمی نخبگانی حوزوی به صورت کشوری برگزار می شود. 🔻دبیرعلمی رقابت های علمی نخبگانی حوزوی گفت: این رویداد بزرگ علمی در دو دوره قبل مورد توجه جامعه نخبگانی قرار گرفته است و از حمایت های بی دریغ اساتید معظم حوزه علمیه مشهد و قم برخوردار است. 🔹از مهمترین اهداف برگزاری رقابت های علمی نخبگانی، توجه به جایگاه رفیع علم و عالم است، با طرح مباحث علمیِ دقیق و فنّی، درک و فهم مطالب و قوه‌ی تطبیق در دانش پژوه ارتقاء پیدا می کند و با شناسایی مستعدین و حمایت از برترین ها به طالب علم و مقام عالم ارج نهاده می شود. 🔹رقابت های نخبگانی در بخش علمی، طی سه مرحله در ۵ رشته برگزار می شود. 🔹مرحله اول غیرحضوری و مرحله دوم و سوم حضوری است. 🔹حجت الاسلام ابوالفضل فروتن افزود: امسال برای رقابت های نخبگانی بخش ویژه ای با محوریت پژوهش در قالب حل مساله در نظر گرفته شده است. ▫️آغاز ثبت نام در این دوره مقارن با ولادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و حضرت امام صادق علیه السلام ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ می باشد. 👌مهلت ثبت نام تا 20 آذر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
لینکهای ثبت نام : 👇 ۱. رقابت علمي نخبگاني کشوری فقه و اصول سطح یک https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1758 ۲. رقابت علمي نخبگاني کشوری فقه و اصول سطح دو https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1759 ۳. رقابت علمي نخبگاني کشوری فقه و اصول سطح سه https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1760 ۴. المپياد علمي نخبگاني كلام سطح یک https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1761 ۵. رقابت علمي نخبگاني کشوری كلام سطح دو https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1762 ۶. رقابت علمي نخبگاني کشوری كلام سطح سه https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1763 ۷. رقابت علمي نخبگاني کشوری ادبيات عرب سطح یک https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1764 ۸. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۱ (منطق مرحوم مظفر) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1765 ۹. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۲ (بدایه الحکمه) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1766 ۱۰ رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۳ (نهایه الحکمه) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1767 ۱۱. رقابت علمی نخبگانی کشوری معارف قرآن سطح یک https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1768 ۱۲. رقابت علمی نخبگانی کشوری معارف قرآن سطح دو و سه https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1769 ۱۳. رقابت علمی نخبگانی کشوری پژوهش محور (حل مساله) سطح ۲ و ۳ https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1770 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 تفاوت فاءوا و رجعوا 💠 «لِلَّذينَ يُؤْلُونَ مِنْ نِسائِهِمْ تَرَبُّصُ أَرْبَعَةِ أَشْهُرٍ فَإِنْ فاؤُ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيمٌ ‏» (البقرة: 226) 🔸 «رجوع» بازگشت است، چه از کار بد و چه از کار خوب؛ 🔹 ولی «فَیء» بازگشت متواضعانه و نیکو است. 📌 تفاوت تربص و انتظار 💠 «لِلَّذينَ يُؤْلُونَ مِنْ نِسائِهِمْ تَرَبُّصُ أَرْبَعَةِ أَشْهُرٍ فَإِنْ فاؤُ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيمٌ ‏» (البقرة: 226) 🔸 «تَرَبُّص» به انتظار خاصّی گفته می شود، مثل انتظار اینکه برای چیزی یا کسی اتفاق خاصّی بیفتد یا زمان چیزی فرا رسد. 🔹 [امّا انتظار در خصوص مورد خاصّی نیست]. 📌 تفاوت یمین و قسم 💠 «لا يُؤاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ في‏ أَيْمانِكُمْ وَ لكِنْ يُؤاخِذُكُمْ بِما كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ حَليمٌ‏‏» (البقرة: 225) 🔸 «یَمین» سوگند محکم است (یمین دست راست است که موقع قسم برای تأکید دست می دهند). 🔹 ولی «قَسَم» به معنای مطلق سوگند است. 📌 تفاوت نکح و انکح 💠 «وَ لا تَنْكِحُوا الْمُشْرِكاتِ حَتَّى يُؤْمِنَّ وَ لَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكَةٍ وَ لَوْ أَعْجَبَتْكُمْ وَ لا تُنْكِحُوا الْمُشْرِكينَ حَتَّى يُؤْمِنُوا‏‏» (البقرة: 219) 🔸«نَکَحَ» [ثلاثی مجرد] یعنی زن گرفت [ازدواج کرد]؛ 🔹ولی «أنکَحَ» [ثلاثی مزید] یعنی به دیگری زن داد [اسباب ازدواج دیگری را فراهم کرد]. 📌 تفاوت خوف و رعب 💠 «فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ يُقيما حُدُودَ اللَّهِ فَلا جُناحَ عَلَيْهِما فيمَا افْتَدَتْ بِهِ‏» (البقرة: 229) 🔸 «خَوف» ترس است، اعم از اینکه کم باشد یا زیاد؛ 🔹 ولی «رُعب» به معنای پر کردن است و آن ترسی است که قلب را پر کند و چاره را سلب نماید. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص36و 34 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
♥️ علیه السّلام: 🍃در شگفتم از آدمیزاد،که آغازش نطفه ای است و فرجامش لاشه ای و در این میان انبار غائط است و با این همه، تکبّر می ورزد! 📚«میزان الحکمه 10» صفحه 23 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
لیست ارسالی به مشهد.pdf
495.3K
👆👆 🌹یادآوری ثبت نام جهت دریافت کتب درسی با ۲۰% تخفیف نمایشگاه فقط تا پنجم آبان ماه جاری امکان پذیر است  .  👌نماینده مستقیم مجمع الفکرالاسلامیه ( کنگره) در خراسان . حجتی .۰۹۱۵۱۰۹۴۸۳۰ 🌹طلاب سطح ۲ و۳ چنانچه کتب رسائل و مکاسب و کفایه و... با تخفیف ۲۰ درصد نمایشگاه را می خواهند با شماره مذکور هماهنگ نمایند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
عناوین کتب بین الملل.xlsx
15.8K
👆👆 🌹یادآوری ثبت نام جهت دریافت کتب درسی با ۲۰% تخفیف نمایشگاه فقط تا پنجم آبان ماه جاری امکان پذیر است  .  👌نماینده مستقیم مجمع الفکرالاسلامیه ( کنگره) در خراسان . حجتی .۰۹۱۵۱۰۹۴۸۳۰ 🌹طلاب سطح ۲ و۳ چنانچه کتب رسائل و مکاسب و کفایه و... با تخفیف ۲۰ درصد نمایشگاه را می خواهند با شماره مذکور هماهنگ نمایند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
لیست قیمت شهریور ماه 1401sx.pdf
80.3K
👆👆 🌹یادآوری ثبت نام جهت دریافت کتب درسی با ۲۰% تخفیف نمایشگاه فقط تا پنجم آبان ماه جاری امکان پذیر است  .  👌نماینده مستقیم مجمع الفکرالاسلامیه ( کنگره) در خراسان . حجتی .۰۹۱۵۱۰۹۴۸۳۰ 🌹طلاب سطح ۲ و۳ چنانچه کتب رسائل و مکاسب و کفایه و... با تخفیف ۲۰ درصد نمایشگاه را می خواهند با شماره مذکور هماهنگ نمایند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 مفهوم شناسی کتاب 🔸 «کَتب» در زبان عربی به معنای ثبت کردن و ثابت نمودن چیزی است. 🔹 وقتی چیزی را به طور قطعی و حتمی و غیرقابل تغییر قرار می دهند می گویند «مکتوب شد». 🔻 از همین رو پادشاهان وقتی چیزی را به عنوان دستور رسمی غیرقابل تخلف تعیین می کردند برای آن از ماده «کتب» استفاده می نموندن و قرآن کریم هم از همین تعبیر برای بیان احکام واجب استفاده کرده است؛ مانند: «کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیام» (البقره: 183)؛ روزه بر شما واجب شد. 🔸 در میان عرب نوشتن مرسوم نبود و برای آن کلمه ای خاص نداشتند و وقتی چیزی را می نوشتند چون نوشتن نوعی «ثبت کردن» و «ثابت نمودن» یک مطلب بود آن را «کتب» و «کتابت» می نامیدند. 🔹 «کتاب» یعنی چیزی که در آن چیزی ثبت شده و نگهداری می شود. برگه ای که در آن چیزی نوشته می شود ظرفی برای ثبت یک مطلب است و از آن به کتاب تعبیر می شود. 📚 معارف کاربردی، ج7، ص126 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ شرايط آشنايى با قرآن‏ 📌استاد شهید مرتضی مطهری: ✔️ آشنايى با قرآن به مقدماتى نيازمند است كه در اينجا به اختصار آنها را ذكر مى‏كنيم: 1️⃣ یکی از شرطهاى ضرورى شناخت قرآن آشنايى به زبان عربى است. 🔻همان گونه كه شناخت حافظ و سعدى بدون دانستن زبان فارسى ممكن نيست، آشنايى با قرآن هم كه به زبان عربى نگاشته شده بدون دانستن زبان عربى امكان‏پذير نيست. 2️⃣ شرط ديگر، آشنايى با تاريخ اسلام است زيرا قرآن مثل تورات يا انجيل نيست كه يكباره توسط پيامبر عرضه شده باشد، بلكه اين كتاب در طول 23 سال دوران زندگى پيامبر- از بعثت تا وفات- در خلال جريان پرهيجان تاريخ اسلام نازل شده است و از همين روست كه آيات قرآن به اصطلاح شأن نزول دارند. شأن نزول چيزى نيست كه معناى آيه را در خود محدود كند بلكه به عكس، دانستن شأن نزول تا حد زيادى در روشن شدن مضمون آيات مؤثر و راهگشاست. 3️⃣ شرط سوم، آشنايى با سخنان پيغمبر اكرم (صلى الله عليه و آله) است... طبق نظر قرآن، پيامبر اكرم خود مبيّن و مفسّر اين كتاب است و آنچه از پيامبر رسيده ما را در تفسير قرآن يارى می دهد. و اما براى ما كه شيعه هستيم و به ائمه اطهار معتقديم و اعتقاد داريم آنچه را كه پيامبر از ناحيه خدا داشته به اوصياء گرامى‏اش منتقل كرده است، روايات معتبرى كه از ائمه رسيده نيز همان اعتبار روايات معتبرى را دارد كه از ناحيه رسول خدا رسيده است و لهذا روايات موثّق ائمه كمك بزرگى است در راه شناخت قرآن. 📚 شناخت قرآن، ج1، ص18 و 19 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🍃 کلام بزرگان 🔹عالمان بزرگوار شیعه در طول تاریخ همواره پیشگامان عرصه تحقیق، نوآوری و تولید علم بوده‌اند.لذا ما نیز باید در پژوهش های به سوی نوآوری و ایجاد فکر برویم، باید این نوآوری و ایجاد تفکر را به طلبه ها آموزش داد.و این مسئولیت مسئولان حوزه علمیه است تا با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، زمینه رونق روحیه پژوهشگری را در طلاب جوان ایجاد نموده و ضمن شناخت استعدادهای برتر و حمایت از آن‌ها، در ترویج فضای نوآوری علمی در حوزه ‌های علمیه کوشا باشند. 🔸البته این کار در عین حالی که خوب است ولی خطرناک هم هست از اینکه ایجاد نوآوری و تفکر جدید میان طلبه ها می شود کار خوبی است، اما خطری که وجود دارد این است که برخی به جای نوآوری، ضروریات را زیر سئوال می برند و باید مراقب بود این گونه مساله هم رخ ندهد. 🔻makarem.ir ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 تفاوت حسب و ظن 💠 «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‏ نَصْرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَريبٌ‏‏» (البقرة: 214) 🔸 در «ظَنّ» هر دو طرف قضیه مورد توجّه قرار می گیرد؛ 🔹 ولی در «حَسِبَ» فقط یک طرف مورد توجّه است و از طرف دیگر غفلت می شود. 🔻 «حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ»: ورود به بهشت را ملاحظه کردید، ولی عمل صالح را نه! 📌 تفاوت خلا و ذهب 💠 «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‏ نَصْرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَريبٌ‏‏» (البقرة: 214) 🔸 «ذَهَبَ» یعنی از نقطه ای به نقطۀ دیگر رفت؛ 🔹 ولی «خَلا» ناظر به این است که او رفت و جای خالی ایجاد شد. 🔻 «خَلَوا»: خلوت کردند، درگذشتند (چون کسی که بمیرد، جا را برای دیگران خالی می کند). ✔️ امّت ها، جا خالی کردند؛ نه اینکه رفتند. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص33 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ❤️بسم الله الرحمن الرحیم 💐يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ ٱلْبَغْضَآءُ مِنْ أَفْوَٰهِهِمْ وَمَا تُخْفِى صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ ۚ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ ٱلْأَيَٰتِ ۖ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ 📚آل عمران آيه : 118 👌سرانجام نتیجه چهل روز فتنه، آشوب، اغتشاشِ جنایت پیشه گان، منافقان کوردل و جاهلان دور از دین و دیانت با رمز و نقشه شوم استکبار جهانی و صهیونیسم کودک کشِ غاصب، در قالب قتل و ضرب و جرح بی دلیل یک فرد بی مبالات، تبدیل به یک فاجعه هولناک در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام شد که این حوادث، خود حاصل تضعیف نیروهایِ خدوم امنیتی و انتظامی در سرتاسر ایران اسلامی برای نفوذ اهریمنان و تکفیری های وحشیِ وهابی داعشی بود. 👌لذا ما طلاب حوزه علمیه مدرسه اهل البیت علیهم السلام شهرستان سبزوار، ضمن محکوم نمودن این همه فسق و فجور و ناامنی و عرض تسلیت به بازماندگان این شهدای مظلوم، از عموم مردم دیندار و غیرتمند و مسئولین وظیفه شناس درخواست همراهی لازم در همه میدان های ارزشمند انقلاب اسلامی و محکومیت همه معاندان قانون ستیز آشوبگر را داریم. 🌹امید است که در پناهِ تفضلاتِ ایزد منان و لطف و عنایات خاصِ حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ثابت قدم و پیروز باشیم. ❤️نصر من الله و فتح قریب ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💠 همه تسبیح خدا می‌گویند... 🔸 تسَبِّحُ لَهُ ٱلسَّمَٰوَٰتُ ٱلسَّبۡعُ وَٱلۡأَرۡضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيۡءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمۡدِهِۦ وَلَٰكِن لَّا تَفۡقَهُونَ تَسۡبِيحَهُمۡ... 🔹 آسمانهاى هفت گانه و زمين و هر آنچه در آنهاست، او را تسبيح مى گويند 🔸 و هيچ موجودى نيست مگر آنكه تسبيح گوى اوست؛ 🔹 و لكن شما تسبيح آنها را نمى فهميد... 📚 سوره مبارکه إسراء/44 🔸امام علی علیه السلام : الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم ، وعَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ : إثمُ العَمَلِ بِهِ ، وإثمُ الرِّضا بِهِ . 🔹هر كه به كردار عده اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه راضى بودن به آن. 📚 نهج البلاغة : خطبة ١٩٢. 💎حقیقت عبادت 🔻امام حسن عسکری علیه‌السلام: لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلاةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ ❇️ عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. 📚 تحف العقول، ص ۴۴۲ 💎نماز واقعی 🔻امام علی علیه‌السلام: مَن صَلّی رَکعَتَینِ یَعلَمُ مایَقولُ فِیهما اِنصَرَفَ وَ لَیسَ بَینَه وَ بَینَ اللهِ - عَزَّ وَ جَلَّ - ذَنبٌ ❇️ هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می‌گوید، از نماز فارغ می‌شود، درحالی‌که میان او و میان خدای عزوجل گناهی نیست. 📚 مکارم الاخلاق، ص ۳۰۰ ‌ ‌ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
Quran_0_1_جامع_قرآنی_آپدیت_٢٢دی١۴٠٠_تحت_وب_.apk
42.51M
👆👆 📲 جامع قرآنی نور جامع تفاسیر و ترجمه‌ها و احادیث و تلاوت‌ها 📌 نسخه 0.1 🔻به‌روزرسانی ٢٢ دی ١۴٠٠ 🔰تولید مرکز نور 📱نسخه اندرویدی آنلاین (دیتا از سایت quran.inoor.ir آنلاین دریافت میشود) 🔻رسم الخط عثمان طه و نیریزی 🔻صوت از 23 قاری مشهور 🔻شناسنامه سوره 🔻شامل 122 ترجمه از 33 زبان 🔻شامل 260 تفسیر (در 1,605 جلد) 🔻بخش «حدیث» ذیل هر آیه 🔻بخش «آیات مرتبط» ذیل هر آیه، با لحاظ سه نوع ارتباط لفظی، ارتباط موضوعی و ارتباط همنشینی آیات 🔻فهرست موضوعی قرآن (249,102 تا) 🔻اعلام و اسماء قرآنی (1,772 تا)، و اسباب نزول اعم از صریح و غیر صریح به صورت گروه بندی شده 🔻اعراب قرآن: ترکیب نحوی نموداری، تحلیل صرفی رنگی، و تحلیل بلاغی آیات 🔻جستجو در محتوا (آیات، ترجمه، تفسیر، فهرست موضوعی، اعلام قرآن) 🔻نشانه گذاری (در علاقه‌مندی‌ها) و اشتراک گذاری بصورت متن و تصویر 🔻حالت آفلاین: متن قرآن، ترجمه‌های دانلود شده و دو تفسیر و صوت دانلود شده ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تارنماهای جستجوی منابع فارسی" حجةالإسلام و المسلمین رضاییان 🕰مدت تقریبی کارگاه: ۸ دقیقه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💢 قالَ رَسُوُلُ‌الله صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِه: «كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ». 🔹 رسول خدا صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله: ✍️ برای دروغ‌گویی فرد همین کافی است که آنچه را می‌شنود (بدون تحقیق) برای دیگران بیان کند. 📚 نهج الفصاحه، ص 607. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فایل بخش موضوع.pdf
617.1K
👆👆 📚 جزوه آموزشی مناسب برای تدریس کارگاهی ✅بخش موضوع شناسی، موضوع یابی و موضوع گزینی پژوهش 🔸 همراه با تمرین در آخر جزوه مناسب برای آموزش پایان‌نامه و مقاله‌نویسی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
♥️ امام باقر عليه السلام فرمودند: 🍀 إنّي لَأكْرَهُ أن يكونَ مِقدارُ لِسانِ الرجُلِ فاضِلاً على مِقدارِ عِلمِهِ 🍃 من خوش ندارم كه اندازه زبان مرد، فزونتر از اندازه دانش🧠 او باشد 📖 ميزان الحكمه، ج10، ص195 🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: المؤمنُ إذا ماتَ و تَرَکَ وَرَقةً واحِدَةً علَیها عِلمٌ تَکونُ تِلکَ الوَرَقةُ یَومَ القِیامَةِ سِترا فیما بَینَهُ و بَینَ النّارِ ، و أعطاهُ اللّه ُ تبارکَ و تعالى بکُلِّ حَرفٍ مَکتوبٍ علَیها مَدینَةً أوسَعَ مِن الدُّنیا سَبعَ مَرّاتٍ. 🔹هر گاه مؤمن بمیرد و یک برگه که روى آن علمى نوشته شده باشد از خود بر جاى گذارد، روز قیامت آن برگه پرده میان او و آتش مى شود و خداوند تبارک و تعالى به ازاى هر حرفى که روى آن نوشته شده، شهرى هفت برابر پهناورتر از دنیا به او مى دهد. 📚الأمالی للصدوق : ۹۱/۶۴ ✅ قال الإمام الهادي عليه السلام: مَنْ هانَتْ عَلَيْهِ نَفسُهُ فـَلا تَأْمَنْ شَـرَّهُ. 🌹امام هادی علیه السلام می فرمایند: هر كس قدر خودش را نداند (ودر نظر خودش بى مقدار باشد) از شـرّش ايمـن مبـاش. تحف العقول، ص 774. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💠 معرفی پایگاه علمی 💠 ✅ سایت جامع فرهنگی -مذهبی شهید آوینی 🔸سايت شهيد آويني يكي از بزرگترين سايت ها در زمينه‌ي فرهنگي و مذهبي است. 🔹اين سايت متعلق به مركز اطلاع رساني مؤسسه فرهنگي هنري شهيد آويني است. در اين سايت بخش هاي متنوع و بسيار مفيدي وجود دارد كه از آن ها مي‌توان به بخش‌هاي «درباره‌ي شهيد اويني»، «معارف اسلامي» كه خود شامل بخش هاي قرآن، نهج البلاغه و… است. همچنين بخش هاي «موبايل اسلامي»، «كتاب خانه»، «صوتي»، «فيلم و كليپ» و چند بخش ديگر از قسمت‌هاي مفيد اين سايت مي باشد. 🔸در بخش موبايل اسلامي با نرم افزار مختلف در حوزه‌ي گوشي‌هاي اندرويد و جاوا آشنا مي‌شويد همچنين با پوسته‌ها و آهنگ‌هاي مناسب براي موبايل. 🔹در بخش كتاب خانه مي توانيد كتاب هاي مرتبط با ائمه و همچنين تعداد زيادي از كتاب‌هاي شهيد مطهري را بخوانيد. 🔸در بخش صوت هم مي‌توانيد با فايل هاي صوتي سخنراني، مداحي، تواشيح، مباحثه و پرسمان و موضوعات دفاع مقدس گوش كنيد. 🔹در بخش فيلم و كليپ مي‌توانيد به فايل هاي تصويري امام و رهبري، مداحي، فرهنگي و اجتماعي، مذهبي و سياسي دست پيدا كنيد. 🔸در بخش معارف اسلامي مي‌توانيد به مقاله‌هاي مفيد پيرامون قرآن، اهل بيت، بيانات امام خامنه‌اي بزرگان و علماء و… دسترسي پیدا كنيد. قسمت‌هاي ديگري هم در اين سايت وجود دارد، از جمله: 🔸بانك احاديث اسلامي كه مي تواند براي اهل تحقيق بسيار مفيد باشد. 🔹گالري عكس كه شامل عكس هاي شهدا و پوستر و همچنين اينفوگرافيك در حوزه‌هاي مختلف است. 🔸شعر و سبك و اشعاري را در مدح اهل بيت(عليهم السلام) بيان كرده و مي‌تواند براي مداحان بسيار مفيد واقع شود. 🔹يكي از بخش هاي بسيار مفيد اين سايت، بخش نمايش اوقات شرعي است، كه اوقات شرعي مناطق مختلف جهان را با دقت نشان مي‌دهد. وبسياري مطالب مفيد ديگر در اين سايت وجود دارد كه مي‌توانيد از آن ها استفاده نماييد. ❇️ برای دسترسی به این سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید👇👇👇 https://www.aviny.com/library/motahari/index.aspx ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
درباره حکمرانی مجازی .MP3
24.76M
👆👆 🔈 استاد میرباقری | الزامات مبارزه در دوران حکمرانی مجازی، ۹۹/۱‌۱/۱۰ 💥 ما باید در مقیاس مدیریت و حکمرانیِ فضای مجازی در جهان حضور پیدا کنیم و فقط کاربران نباشیم. مبارزۀ در سطح کاربری خوب است ولی کافی نیست. ✅باید میدان درگیری خود را حکمرانی مجازی قرار دهیم. اگر در زمینِ حکمرانیِ مجازیِ غربی بازی کنید، بازنده‌اید؛ ولو گُل بزنید! این حکمرانی را باید خودتان به دست بگیرید و جهتش را تغییر دهید. 💥 در مبارزۀ نرم و سخت در عرصه مجازی، اولویت در این است که پرچمداران دشمن را بزنید. اگر پرچمداران و محورها را بزنید، مابقی فرو می‌افتند. باید عمود خیمه‌شان را بکِشید. ✅ ادبیات اسلامِ ناب (در برابر اسلام آمریکایی) را احیا کنید. 💥 مواظب باشید که شهوتِ دیده‌شدن و طرفدار جمع کردن، شما را زمین‌گیر نکند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
منهاج التحقیق شماره 10 - آذر و دی 1400.pdf
2.34M
👆👆 📚 دو ماهنامه منهاج التحقیق 💠 شماره 10- آذر و دی ۱۴۰۰💠 ✳️ در این شماره می خوانید: ♦️ نکات ناب (سخن بزرگان در مورد پژوهش ) ♦️ ضرورت و اهمیت پژوهش و جایگاه آن در جامعه ♦️ آداب و اخلاق پژوهش از منظر اسلام ♦️ چکیده نشست های علمی - پژوهشی (نظريه پردازي قرآني در حوزه تفسير موضوعي) ♦️ معرفی کتاب (تحف العقول) ♦️ مهارت پژوهشی (چگونگی طرح مسأله جدید) ♦️ اندکی اندیشه (پاسخ به شبهات فضای مجازی _ ظهور مصلح بزرگ اعتقادی اسلامی است یا وارداتی؟ ) ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
ارکان امت واحده و تمدن اسلامی از منظر حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب.pdf
4.56M
👆👆 📚 مقاله ارکان امت واحده و تمدن اسلامی از منظر حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆