eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
891 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
754 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🌺 زیارت خداوند در شبهای جمعه از حرم امام حسین ع 🌺فلسفه زیارت امام حسین ع در شب جمعه چیست؟ 📜حَدَّثَنِي أَبِي وَ أَخِي وَ جَمَاعَةُ‌ مَشَايِخِي عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ يَحْيَى وَ أَحْمَدَ بْنِ‌ إِدْرِيسَ‌ عَنْ‌ حَمْدَانَ‌ بْنِ‌ سُلَيْمَانَ‌ النَّيْسَابُورِيِّ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ الْيَمَانِيِّ‌ عَنْ‌ مَنِيعِ‌ بْنِ‌ حَجَّاجٍ‌ عَنْ‌ يُونُسَ‌ عَنْ‌ صَفْوَانَ‌ الْجَمَّالِ‌ قَالَ‌ : قَالَ‌ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لَمَّا أَتَى اَلْحِيرَةَ‌ هَلْ‌ لَكَ‌ فِي قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قُلْتُ‌ وَ تَزُورُهُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ قَالَ‌ وَ كَيْفَ‌ لاَ أَزُورُهُ‌ وَ اللَّهُ‌ يَزُورُهُ‌ فِي كُلِّ‌ لَيْلَةِ‌ جُمُعَةٍ‌ يَهْبِطُ‍‌ مَعَ‌ الْمَلاَئِكَةِ‌ إِلَيْهِ‌ وَ الْأَنْبِيَاءُ وَ الْأَوْصِيَاءُ وَ مُحَمَّدٌ أَفْضَلُ‌ الْأَنْبِيَاءِ وَ نَحْنُ‌ أَفْضَلُ‌ الْأَوْصِيَاءِ - فَقَالَ‌ صَفْوَانُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ فَتَزُورُهُ‌ فِي كُلِّ‌ جُمُعَةٍ‌ حَتَّى تُدْرِكَ‌ زِيَارَةَ‌ الرَّبِّ‌ قَالَ‌ نَعَمْ‌ يَا صَفْوَانُ‌ الْزَمْ‌ ذَلِكَ‌ يُكْتَبْ‌ لَكَ‌ زِيَارَةُ‌ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ ذَلِكَ‌ تَفْضِيلٌ‌ وَ ذَلِكَ‌ تَفْضِيلٌ‌ 📝از محمّد بن يحيى و احمد بن ادريس، از حمدان بن سليمان نيشابورى از عبد اللّه بن محمّد اليمانى، از منيع بن حجّاج، از يونس، از صفوان جمّال نقل كرده‌اند كه وى گفت: 🌺 وقتى حضرت ابو عبد اللّه عليه السّلام به حيره تشريف آوردند به من فرمودند: آيا مايل به زيارت قبر حسين عليه السّلام هستى‌؟ عرض كردم: فدايت شوم آيا قبر آن حضرت را زيارت مى‌كنى‌؟ حضرت فرمودند: 🌺 چگونه آن را زيارت نكنم و حال آنكه خداوند متعال در هر با فرشتگان و انبياء و اوصياء به زمين هبوط‍‌ كرده و او را زيارت مى‌كنند. 🌠البتّه حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم افضل انبياء و ما افضل اوصياء هستيم. 💎سپس صفوان عرض كرد: فدايت شوم پس، هر شب جمعه قبر آن حضرت را زيارت كرده تا بدين وسيله زيارت پروردگار را نيز كرده باشيم‌؟ حضرت فرمودند: بلى، اى صفوان ملازم اين باش برايت زيارت قبر حسين عليه السّلام را مى‌نويسند و اين تفضيلى است و اين تفضيلى است (يعنى زيارت قبر حسين عليه السّلام اين فضيلت را دارد كه در آن زيارت پروردگار نيز مى‌باشد). 📗 کامل الزیارات، صفحه 369 جعفربن محمد بن قولویه آدی برای پرسش از سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال باب الحسین (ع) https://t.me/Babolhusein کانال ضامن اشک مخصوص پاسخ به سوالات https://telegram.me/zameneashk کانال نوای مقتل ویژه روضه و مرثیه همراه با بررسی متون مقتل .... https://t.me/navayemaqtal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜امام سجّاد عليه السّلام در دعاى روز عرفه است كه پس از دعا كردن دربارۀ مولايمان صاحب الزمان-عجّل اللّه فرجه الشريف-چنين دعا كرده است: 🌠«اللّهمّ‌ و صلّ‌ على أوليآئهم،المعترفين بمقامهم،المتّبعين منهجهم،المقتفين آثارهم،المستمسكين بعروتهم،المتمسّكين بولايتهم،المؤتّمين بإمامتهم،المسلّمين لأمرهم،المجتهدين في طاعتهم،المنتظرين أيّامهم،المادّين إليهم أعينهم،الصّلوات المباركات الزّاكيات النّاميات الغاديات الرّايحات،و سلّم عليهم و على أرواحهم و أجمع على التّقوى أمرهم،و أصلح لهم شأنهم و تب عليهم إنّك أنت التّواب الرّحيم،و خير الغافرين،و اجعلنا معهم في دار السّلام،برحمتك يا أرحم الرّاحمين»؛ 💎بارالها!درود و صلوات فرست بر دوستان آنان كه مقامشان را اعتراف دارند،و از روش ايشان تبعيّت نمايند،و از آثارشان پيروى كنند،و به آنان دست يازند،و به ولايتشان تمسّك جويند،و به امامتشان اقتدا كنند،و تسليم امرشان باشند،و در اطاعتشان كوشش نمايند،و منتظر روزگار حكومتشان باشند،و ديده‌ها به سوى ايشان بدوزند،صلوات‌هاى مبارك پاكيزۀ نموكننده در هرصبح و شام،بر آنان و ارواح ايشان سلام فرست،و امرشان را بر تقوى جمع گردان،و وضعشان را به سامان برسان،و توبۀ ايشان را بپذير كه تويى توبه‌پذير و مهربان،و بهترين آمرزندگان،و ما را در دار السلام (سراى سلامت بهشت)با آنان قرار ده،به رحمت خودت اى مهربان‌ترين مهربانان. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 540 محمد تقی اصفهانی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً حَتَّى إِذا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعينَ سَنَةً قالَ رَبِّ أَوْزِعْني أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ عَلى والِدَيَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لي في ذُرِّيَّتي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَ إِنِّي مِنَ الْمُسْلِمينَ ما به انسان توصيّه كرديم كه به پدر و مادرش نيكى كند، مادرش او را با ناراحتى حمل مى‌كند و با ناراحتى وضع حمل مى‌نمايد؛ و دوران حمل و از شير بازگرفتنش سى ماه است؛ تا زمانى‌كه به نيرومندى و كمال خود بالغ گردد و به چهل سالگى برسد مى‌گويد: «پروردگارا! مرا توفيق ده تا شكر نعمتى را كه به من و پدر و مادرم دادى به جا آورم و كار شايسته‌اى انجام دهم كه از آن خشنود باشى، و فرزندان مرا صالح گردان؛ من به‌سوى تو باز گشتم [و توبه كردم]، و من از مسلمانانم». (احقاف/ ۱۵) 💦💔💦💔💦💔 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ الْحُسَیْنِ‌بْنِ‌زَیْدٍ عَنْ آبَائِهِ (علیهم السلام) قَالَ: نَزَلَ جَبْرَئِیلُ عَلَی النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) إِنَّهُ یُولَدُ لَکَ مَوْلُودٌ تَقْتُلُهُ أُمَّتُکَ مِنْ بَعْدِکَ فَقَالَ یَا جَبْرَئِیلُ لَا حَاجَهًَْ لِی فِیهِ فَقَالَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) إِنَّ مِنْهُ الْأَئِمَّهًَْ وَ الْأَوْصِیَاءَ قَالَ وَ جَاءَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) إِلَی فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) فَقَالَ لَهَا إِنَّکِ تَلِدِینَ وَلَداً تَقْتُلُهُ أُمَّتِی مِنْ بَعْدِی فَقَالَتْ لَا حَاجَهًَْ لِی فِیهِ فَخَاطَبَهَا ثَلَاثاً ثُمَّ قَالَ لَهَا إِنَّ مِنْهُ الْأَئِمَّهًَْ وَ الْأَوْصِیَاءَ فَقَالَتْ نَعَمْ یَا أَبَهْ فَحَمَلَتْ بِالْحُسَیْنِ (علیه السلام) فَحَفِظَهَا اللَّهُ وَ مَا فِی بَطْنِهَا مِنْ إِبْلِیسَ فَوَضَعَتْهُ لِسِتَّهًِْ أَشْهُرٍ وَ لَمْ یُسْمَعْ بِمَوْلُودٍ وُلِدَ لِسِتَّهًِْ أَشْهُرٍ إِلَّا الْحُسَیْنُ (علیه السلام) وَ یَحْیَی‌بْنُ‌زَکَرِیَّا (علیه السلام) فَلَمَّا وَضَعَتْهُ وَضَعَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) لِسَانَهُ فِی فِیهِ فَمَصَّهُ وَ لَمْ یَرْضَعِ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) مِنْ أُنْثَی حَتَّی نَبَتَ لَحْمُهُ وَ دَمُهُ مِنْ رِیقِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَوَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ کُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ کُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- حسین‌بن‌زید از پدرانش نقل کرده است: جبرئیل بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نازل شده گفت: «ای محمّد (صلی الله علیه و آله) فرزندی برایت متولّد خواهد شد که پس از تو امّتت او را خواهند کشت»، فرمود: «من نیاز به چنین فرزندی ندارم». گفت: «ائمه (علیهم السلام) و پیشوایان دین از نژاد او خواهند بود». پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) پیش فاطمه (سلام الله علیها) آمده، فرمود: «تو را فرزندی خواهد بود که پس از من امّت او را می‌کشتند». عرض کرد: «نیاز به چنین فرزندی ندارم». سه مرتبه این سخن را برایش تکرار کرد. سپس فرمود: «از نژاد او ائمه (علیهم السلام) و جانشینان من خواهند بود». فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قبول کرد و بعد به حضرت حسین (علیه السلام) حامله شد خداوند فرزند او را از شیطان حفظ نمود و در شش ماهگی متولّد شد و فرزندی شش ماهه متولّد نشده جز حضرت حسین (علیه السلام) و یحیی‌بن‌زکریا (علیه السلام). پس از زایمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) زبان خود را در دهانش گذاشت حسین (علیه السلام) مکید. و آن جناب از زنی شیر ننوشید تا وقتی‌که گوشت و خونش از لعاب دهان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) رویید و این تفسیر آیه: وَوَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ کُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ کُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۲۶۴ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۱۵۸ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً حَتَّى إِذا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعينَ سَنَةً قالَ رَبِّ أَوْزِعْني أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ عَلى والِدَيَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لي في ذُرِّيَّتي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَ إِنِّي مِنَ الْمُسْلِمينَ ما به انسان توصيّه كرديم كه به پدر و مادرش نيكى كند، مادرش او را با ناراحتى حمل مى‌كند و با ناراحتى وضع حمل مى‌نمايد؛ و دوران حمل و از شير بازگرفتنش سى ماه است؛ تا زمانى‌كه به نيرومندى و كمال خود بالغ گردد و به چهل سالگى برسد مى‌گويد: «پروردگارا! مرا توفيق ده تا شكر نعمتى را كه به من و پدر و مادرم دادى به جا آورم و كار شايسته‌اى انجام دهم كه از آن خشنود باشى، و فرزندان مرا صالح گردان؛ من به‌سوى تو باز گشتم [و توبه كردم]، و من از مسلمانانم». (احقاف/ ۱۵) 💦💔💦💔💦💔 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ الْحُسَیْنِ‌بْنِ‌زَیْدٍ عَنْ آبَائِهِ (علیهم السلام) قَالَ: نَزَلَ جَبْرَئِیلُ عَلَی النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) إِنَّهُ یُولَدُ لَکَ مَوْلُودٌ تَقْتُلُهُ أُمَّتُکَ مِنْ بَعْدِکَ فَقَالَ یَا جَبْرَئِیلُ لَا حَاجَهًَْ لِی فِیهِ فَقَالَ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) إِنَّ مِنْهُ الْأَئِمَّهًَْ وَ الْأَوْصِیَاءَ قَالَ وَ جَاءَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) إِلَی فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) فَقَالَ لَهَا إِنَّکِ تَلِدِینَ وَلَداً تَقْتُلُهُ أُمَّتِی مِنْ بَعْدِی فَقَالَتْ لَا حَاجَهًَْ لِی فِیهِ فَخَاطَبَهَا ثَلَاثاً ثُمَّ قَالَ لَهَا إِنَّ مِنْهُ الْأَئِمَّهًَْ وَ الْأَوْصِیَاءَ فَقَالَتْ نَعَمْ یَا أَبَهْ فَحَمَلَتْ بِالْحُسَیْنِ (علیه السلام) فَحَفِظَهَا اللَّهُ وَ مَا فِی بَطْنِهَا مِنْ إِبْلِیسَ فَوَضَعَتْهُ لِسِتَّهًِْ أَشْهُرٍ وَ لَمْ یُسْمَعْ بِمَوْلُودٍ وُلِدَ لِسِتَّهًِْ أَشْهُرٍ إِلَّا الْحُسَیْنُ (علیه السلام) وَ یَحْیَی‌بْنُ‌زَکَرِیَّا (علیه السلام) فَلَمَّا وَضَعَتْهُ وَضَعَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) لِسَانَهُ فِی فِیهِ فَمَصَّهُ وَ لَمْ یَرْضَعِ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) مِنْ أُنْثَی حَتَّی نَبَتَ لَحْمُهُ وَ دَمُهُ مِنْ رِیقِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَوَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ کُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ کُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- حسین‌بن‌زید از پدرانش نقل کرده است: جبرئیل بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نازل شده گفت: «ای محمّد (صلی الله علیه و آله) فرزندی برایت متولّد خواهد شد که پس از تو امّتت او را خواهند کشت»، فرمود: «من نیاز به چنین فرزندی ندارم». گفت: «ائمه (علیهم السلام) و پیشوایان دین از نژاد او خواهند بود». پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) پیش فاطمه (سلام الله علیها) آمده، فرمود: «تو را فرزندی خواهد بود که پس از من امّت او را می‌کشتند». عرض کرد: «نیاز به چنین فرزندی ندارم». سه مرتبه این سخن را برایش تکرار کرد. سپس فرمود: «از نژاد او ائمه (علیهم السلام) و جانشینان من خواهند بود». فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قبول کرد و بعد به حضرت حسین (علیه السلام) حامله شد خداوند فرزند او را از شیطان حفظ نمود و در شش ماهگی متولّد شد و فرزندی شش ماهه متولّد نشده جز حضرت حسین (علیه السلام) و یحیی‌بن‌زکریا (علیه السلام). پس از زایمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) زبان خود را در دهانش گذاشت حسین (علیه السلام) مکید. و آن جناب از زنی شیر ننوشید تا وقتی‌که گوشت و خونش از لعاب دهان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) رویید و این تفسیر آیه: وَوَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ کُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ کُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۲۶۴ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۱۵۸ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم القاب مشهور أبي‏ الفضل العباس ( 5 ) 1. فهي السقاء [أو سقا عطاشي کربلاء] و يسمي لذلک أباقربة. نامش سقا و یا صاحب مشگ است 2. و [قمر العشيرة] أو قمر بني‏هاشم، ماه قبیله ی بنی هاشم گویند 3. و [بطل العلقمي] أو بطل المسناة، پهلوان علقمه نام دارد 4. و «حامل اللواء» أو حامل لواء الحسين عليه‏السلام، و صاحب و حامل پرچم امام حسین ع است 5. و «کبش الکتيبة» رهبری گروه امام حسین ع را داشت 6. و «العميد» أو عميد عسکر الحسين عليه‏السلام، پایه و ستون لشگر امام حسین ع بود المظفر، بطل العلقمي، 12 - 11 2 یا علی التماس دعا @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم عبادت ونماز امام سجاد ع ( 2 ) آورده‏اند كه وقتى آن حضرت وضو مى‏گرفت، رنگ چهره‏اش دگرگون مى‏شد. وقتى علت را مى‏پرسيدند، فرمود: «أ تدرون بين يدى من أريد أن أقوم»، آيا مى‏دانيد كه در برابر چه كسى مى‏خواهم بايستم؟ و گفته شده است كه در وقت نماز چهره امام دگرگون شده و رعشه بر اندامش بود. وقتى علت را پرسيدند فرمود: إنى أريد الوقوف بين يدى ملك عظيم. در وقت نماز به هيچ چيز توجه نداشت. يك بار در وقت نماز، دست فرزند امام شكست، او از درد فرياد مى‏زد، شكسته‏بند آوردند و استخوان دست را جا انداخت و فرزند امام از درد فرياد مى‏كشيد. بعد از آن امام دست بچه را ديد كه به گردنش آويزان است، در آن وقت بود كه تازه متوجه شد كه دست بچه شكسته است. زمخشرى مى‏گويد: زمانى على بن الحسين عليه السّلام به قصد وضو گرفتن دستش را در آب برد، در آن حال: ثم رفع رأسه إلى السماء و القمر و الكواكب، ثم جعل يفكّر فى خلقها حتى أصبح و أذن المؤذّن و يده فى الماء، امام سرش را به آسمان و ماه ستارگان بلند كرده و در آنها به تفكر پرداخت، تا آن كه صبح شده و در حالى كه مؤذن اذان مى‏گفت، هنوز دست امام در آب بود. حلية الاولياء، ج 3، ص 141؛ كشف الغمه، ج 2، ص 80؛ مختصر تاريخ دمشق، ج 17، ص 236؛ تهذيب التهذيب، ج 7، ص 305؛ سير أعلام النبلاء، ج 4، ص 391 ؛شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج 15، ص 273 ، تهذيب التهذيب، ج 7، ص 305 ،الثقات، ج 5، ص 160 ، صفة الصفوة، ج 2، ص 55؛ نور الابصار، ص 127؛ طبقات الكبرى، ج 5، ص 216؛ الاتحاف، ص 136؛ الفصول المهمة، ص 201؛ العقد الفريد، ج 3، ص 114 @zameneashk1