eitaa logo
در محضر قرآن کریم
96 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
549 ویدیو
3 فایل
إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهدی لِلَّتی هِيَ أَقوَم تفسیر آیات قرآن برگرفته از تفاسیر شیعه و بخصوص تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی 🔼 ارتباط با ادمین: @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم شروع صبح با "قرآن کریم"؛ صفحه ۷۲ https://eitaa.com/quraanalkarim
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ♻️دور اول ختم قرآن کریم ‌♦️ قرآن کریم 📖 🔹تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم همراه با ترجمه، با همراهی اعضای کانال اول قرائت کنید و بعد و مختصر را با دقت بخوانید. 📖 صفحه ٧٢ https://eitaa.com/quraanalkarim 🌿🌾🌿🌾🌿
گفتند اگر میدانستیم جنگی در کار است همراهیتان نمیکردیم https://eitaa.com/quraanalkarim
آنهایی که وقتی شنیدند دشمنان با سپاهی انبوه در حال آمدن هستند.... https://eitaa.com/quraanalkarim
🔵🌹🔵🌹🔵🌹 🪴کفار زندگی حیوانی دارند نه زندگی انسانی /۱۲ 🪴اگر الله تعالی یاری نکند هیچ یاوری نیست /۱۳ 🪴نصرت الهی به غیر از مؤمنین تعلق نمی گیرد /۱۳ 🪴تزیین اعمال و پیروی از هوای نفس باعث می‌شود انسان به دنبال بیّنه نرود /۱۴ 🪴المتقین فقط از بهشت بهره دارند /۱۵ 🪴در بهشت نهرهایی از شیر و شراب بهشتی و عسل مصفیٰ وجود دارد /۱۵ 🪴به جای نوشیدنی های گوارا در جهنم آب جوشانی وجود دارد که شکم ها را پاره میکند /۱۵ 🪴اهل هدایت، هدایت ثانویه دریافت می‌کنند/۱۷ 🪴اساس علم توحید است /۱۸ 🪴استغفار حتی برای پیامبر لازم است /۱۹ 🪴استغفار برای دیگران سبب پذیرش استغفار برای خود هست /۱۹ 🔵🌹🔵🌹🔵🌹 https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️نهضت حسینی و مقرّبان 🔹 سخنان سالار شهیدان در نهضت عاشورا سطوح مختلف دارد. برخی از آن ها برای هدایت است که آن ها را از شئامت و زشتی و تبهکاری گناه به صراط مستقیم دعوت می کند و بعضی برای است آن ها که اهل یُمن و برکت و صفا و صلاح و سدادند که آن ها را بیش از پیش رهبری می نماید و در راهشان مستقیم و مستمر می کند و به آنان پایداری عطا می کند تا همچنان در یُمن بودنشان بمانند یا از مقام اصحاب المیمنه پرواز کنند و به درجه مقرّبان باریابند. نیز بخشی از کارها و گفتارها و نوشتارهای حضرت حسین (علیه السلام) برای است تا آنان را یا در محدوده قرب نگه بدارد یا به مقام ﴿ دَنا فتدلّی ٭ فکان قاب قوسین أو أدنی ﴾ شیفته کند؛ چون مقرّبان نیز درجاتی دارند؛ چنان که «أصحاب المیمنه» هم مراتبی دارند و همچنین «أصحاب المشئمه» درکاتی دارند. 🔹 در دو آیه سوره «توبه» چنین آمده است: هر کاری که انجام می دهید، خداوند و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمّه (علیه السلام) آن را می بینند؛ ﴿ قل اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله و المؤمنون ﴾ . آن ها که هستند، آن ها هم ممکن است ببینند که درون دیگران چه می گذرد... اکنون به دو نکته مهم درباره مقرّبان اشاره می کنیم: 1️⃣ این مقرّبان همه از انبیای مرسل یا ائمّه هدی (علیه السلام) نیستند؛ بلکه برخی از آن ها کسانی اند که به همراه ائمّه و انبیاء (علیه السلام) حرکت کردند و از آنان نمودند و طعمی چشیدند و بویی استشمام کردند. در بعضی از تعبیرات دینی آمده است: «سلمان منّا أهل البیت». البته چنین کرامتی مخصوص سلمان (سلام الله علیه) نیست؛ چون بسیاری از مردان و زنان دیگر به جایی رسیدند که ائمّه (علیه السلام) درباره آن ها فرمودند: این ها از ما هستند. ائمّه (علیهم السلام) برای این که کسی از این انتساب برین تعجّب نکند که چگونه فردی عادی می تواند از اهل بیت (علیه السلام) به حساب آید و نظیر سلمان و اباذر و مانند آن شود، به دو آیه قرآن کریم استشهاد کردند: یکی آیه ﴿ مَن تَبِعَنی فَإنَّهُ مِنّی ﴾ که خداوند از زبان حضرت خلیل حق فرمود: که هر کس راه ما را طی کند از ماست. دیگری گفتار مستقیم خداوند در این آیه است: ﴿ إن أولی النّاس بإبراهیم للّذین اتّبعوه و هذا النّبی و الّذین امنوا ﴾ ؛ یعنی می دانید چه گروهی به ابراهیم خلیل (علیه السلام) اولی هستند؛ آنان که از او پیروی کردند و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و مؤمنان به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم).... . از این جا معلوم می شود که بخشی از معلّم های غیبی برتر از انبیای عادی اند؛ چون این انبیا، نبأ و گزارش می آوردند، ولی آن معلّمان غیبی، تعلیم دانش می دهند. معلّمان بشری برتر از گزارش گرهای بشری اند و معلّمان غیبی برتر از گزارش گران غیبی. 2️⃣ این گفته که «خیرالأمور أوسطها»، ناظر به بحث های عملی است؛ یعنی اگر کسی خواست کاری انجام دهد، باید از گزند افراط و آسیب تفریط در امان باشد؛ امّا وقتی کسی در و در هسته مرکزی عدل قرار گرفت و از چپ و راست (افراط و تفریط) نجات پیدا کرد؛ «الیمین و الشمال مضلّة و الطریق الوسطی هى الجادة»، از آن پس، «خیر الأمور أکثرها و أشدّها و أعلاها و أوفرها و أوقرها» و مانند آن است... . حضرت حسین بن علی (علیه السلام) به جایی رسیدند که در شب عاشورا بهشت را به برخی از همراهان خود نشان دادند. آن ها یا جزو «اصحاب المیمنه» بودند یا در شمار مقرّبان. مقرّبان و أصحاب المیمنه در اعصار بعد نیز جزو مستمعان و کربلایند. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص102 تا 106 https://eitaa.com/quraanalkarim