eitaa logo
🏴 قرآن ناطق 🏴
994 دنبال‌کننده
330 عکس
101 ویدیو
19 فایل
قرآن ناطق ، همان وجود مقدس امام زمان علیه السّلام است. و چه زیبا پیامبر اکرم صلّی‌اللّهُ‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم فرمودند : در میان شما دو چیز گران بها باقی می گذارم تا روز قیامت که جدایی شدنی نیستند: 🌷قرآن و اهل بیتم🌷 ارتباط با ما: @Ghadir59
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹إنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ🌹 🌷در حقيقت كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شايسته كرده‌اند، آنان بهترين آفريدگان هستند.🌷 (سوره بیّنه، آیه 7) ☘☘☘ ✅ این آیه بر اساس روایات فراوانی که در کتاب‌های حدیثی اهل سنت و شیعه آمده است، به حضرت علی علیه السّلام و شیعیان او تفسیر شده است. 👌 حاكم حسكانی نیشابوری، از دانشمندان معروف اهل سنت بیش از بیست روایت را در كتاب شواهد التّنزیل با اسناد مختلف نقل می‏‌كند؛ همچنین از ابن عباس روایت شده است هنگامی که این آیه نازل شد: 🌹 پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خطاب به حضرت علی علیه السلام فرمودند: 🌸یا علی! آن ، تو و شیعیانت هستید. تو و شیعیانت روز قیامت در حالی که شما از خدا خشنود و خدا از شما خشنود است، می‌آیید.🌸 👈 شَواهِد التَّنزیل، ج ۲، ص ۳۵۸ 🌹🌹🌹🌹🌹 🌷قرآن ناطق🌷 https://eitaa.com/joinchat/2308636738C3c2137cbd3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبِینَ 🌹 🌷هرگاه بعد از علم و دانشی که به تو رسیده، کسانی با تو به مُحاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن‌گاه کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.🌷 (سوره آل عمران،۶۱) ☘☘☘ 👌 مُباهله، درخواست و إلهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند. ✅ رخداد مباهله در روز ۲۴ ذی الحجّه سال نهم هجرت (سال عام الوُفود) در پِی نامه پیامبر اسلام صلّی‌اللّهُ‌ علیه‌ و‌آله‌ و‌سلّم به مسیحیان نجران اتفاق افتاد. ✍ مفسران اهل سنت مانند زمخشری، فخر رازی، بیضاوی و... گفته‌اند که مراد آیه از «اَبْناءَنا» [پسرانمان] و علیهمَا السَّلام، و مراد از «نِساءَنا» [زنانمان] سلام اللّهِ علیها و مراد از «اَنْفُسَنا» [جان‌هایمان] علیه السَّلام، بوده است، یعنی چهار تنی که همراه با خود رسول خدا، پنج تن آل عبا را تشکیل می‌دهند. 👈 نصارای نجران چون جدّیت و اخلاص پیامبر و همراهانشان را مشاهده کردند از عقوبت الهی هراسان شده و با توصیه بزرگشان تن به مباهله ندادند. آنان با پیامبر صلح کرده و درخواست کردند که با پرداخت جزیه بر دین خود باقی بمانند؛ پیامبر نیز پذیرفت. 📚 زمخشری، تفسیر الکشاف، ۱۴۱۵ ق. فخر رازی، التفسیر الکبیر، ۱۴۰۵ق. ألبیضاوی، تفسیر انوار التنزیل و اسرار التأویل، ۱۴۲۹ق. (ذیل آیه 61 سوره آل عمران) 🌹🌹🌹🌹🌹 🌷قرآن ناطق🌷 https://eitaa.com/joinchat/2308636738C3c2137cbd3
بزرگترین أمیرَالمُؤمِنین عَلیهِ‌ السَّلام ✍ روزی مأمون عباسی به حضرت امام رضا علیه السَّلام عرض کرد: بزرگ‌ترین فضیلت حضرت علی علیه السّلام را که قرآن بر آن دلالت دارد به من بگوئید. ✅ حضرت امام رضا علیه السَّلام فرمودند: 🌸فضیلت او در مباهله.🌸 سپس آیه مباهله را قرائت نموده و فرمودند: 🌷رسول خدا صلّی‌اللّهُ‌ عَلیهِ‌ وَ ‌آلِهِ‌ وَ سَلّم، امام حسن علیه السَّلام و امام حسین علیه السَّلام را دعوت نمودند که پسرانش بودند، و حضرت فاطمه سلام اللَّهِ علیها را دعوت نمودند که در اینجا مصداق کلمه زنان است و حضرت علی علیه السَّلام را دعوت نمودند که به حکم خداوند عزّ و جلّ، هستند. هیچ آفریده‌ای برتر از پیامبر نیست؛ پس به حکم خداوند، بایستی کسی برتر از نَفْس پیامبر نباشد.🌷 🍃 سخن امام علیه السَّلام که به اینجا رسید، مأمون گفت: خداوند «فرزندان» را به لفظ جمع آورده است در حالی که پیامبر فقط دو پسرش را آورده است، و زنان نیز به لفظ جمع آمده است در حالی که پیامبر فقط دخترش را آورده است، پس چرا نگوییم که دعوت از نفس [جان] نیز در حقیقت، مرادش خود پیامبر باشد، و در این صورت، فضیلتی را که برای أمیرَالمُؤمِنین علیه السَّلام بیان کردید، ساقط می‌شود؟ ✅ حضرت امام رضا علیه السَّلام در پاسخ فرمودند: 🌷آنچه گفتی درست نیست، زیرا : 👌 کسی نمی تواند خودش را حقیقتاً دعوت کند، هم چنان که کسی نمی‌تواند حقیقتاً به خودش دستور دهد. رسول خدا صلّی‌اللّهُ‌ علیه ‌و‌آله‌ و‌سلّم مردی را در مباهله غیر از أمیرَالمُؤمِنین علیه السَّلام دعوت نفرمودند، پس ثابت می‌شود که او ، نفسی است که مقصود خداوند در کتابش است و حکم آن را در قرآن قرار داده است.🌷 📚 الفصول المختاره (شیخ مفید)، چاپ 1414 ه.ق ، ص 38 🌹🌹🌹🌹🌹 🌷قرآن ناطق🌷 https://eitaa.com/joinchat/2308636738C3c2137cbd3
کس را نَبُود و نیست ، توانِ مقابله تا مرتضاست یک طرفِ این معادله 💐 نصرانیان و صُومَعه لرزند یک به یک تا نام مرتضاست میان 💐 تصریحِ  نَص ِّ«أنفُسَنا» داد می زند مابِین مصطفی و علی نیست فاصله 💐 در بدر و خیبر و اُحد و لیلة المَبیت دستِ علیست در همه جا ختم غائله 💐 دنیا پُر از کتاب شود هم نمی شود پیشِ خطی ز خطبه او ، غیرِ باطله 💐 از او سوال کردن ما، صِرف گفتگوست وَرنه جواب را بدهد قبلِ مسئله 💐 دست خداست دستِ علی، ما گرفته ایم آری ز دست هایِ یدُاللهی اش صِله 💐 کار خداست مدح علی، کارِ عقل نیست عاجز بُوَد ز فهمِ مقامش ، مُخَیَّله 🌹🌹🌹🌹🌹 🌷قرآن ناطق🌷 @quran_nategh_14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ در ضمن بحث از اهمیّت و شأن نزول ، دو نکته زیر روشن می شود: ✅ اثبات امامت و ولایت: پیامبر اکرم صَلّی‌اللّه‌ُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَ سَلّم در مناسبت های مختلف از جانشینی حضرت علی عَلیهِ‌ السَّلام سخن گفته اند که حدیث کساء یکی از آن موارد است. آن حضرت در یکی از فرازهای حدیث، حضرت علی عَلیهِ‌ السَّلام را «برادر» ، «وصیّ» ، «خلیفه» و «پرچمدار» خود معرفی می نمایند: 🌹وَ عَلَیْکَ السَّلامُ یا اَخى وَ یا وَصِیّى وَ خَلیفَتى وَ صاحِبَ لِوائى🌹 👌 برای آن که پیامبر به مقام اهل بیتش و اهمیت آنان نزد خود اشاره نماید تا بعد از شهادت شان، حُرمت آنان حفظ شود، بعد از جمع نمودن اهل بیت در زیر کساء فرمودند: 🌷خدایا! ایشان اهل بیت من و خواص و نزدیکانم هستند؛ گوشت شان گوشت من و خون شان خون من است؛ مى آزارد مرا هرکه ایشان را بیازارد، و به اندوه مى اندازد مرا هرکه ایشان را به اندوه در آورد. من در جنگم با هر که با ایشان بجنگد، و در آشتی هستم با هر کسی که با آنها در آشتی باشد و دشمنم با هر کس که با ایشان دشمنى کند...🌷 ‏ 🤔 اکنون سؤال این است که آیا واقعاً این کار پیامبر دلیلی داشته یا بیهوده و بدون دلیل صورت گرفته است؟ ✍ در پاسخ باید گفت ممکن نیست پیامبر اکرم صَلّی‌اللّه‌ُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلّم با آن عظمت و آگاهی، کاری بیهوده انجام دهد. لذا این کار حضرت دلیل و حکمتی داشته که با کمی دقّت در سیاق جمله های قبل و بعد از آیه «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ...» روشن می شود، آن حضرت قصد داشته اهل بیت را کاملاً مشخص و جدا از دیگران نموده و بفرمایند این آیه تنها درباره این گروه صادق است، تا مبادا کسى مخاطب در این آیه را تمام افراد خانواده پیامبر و همه کسانى که جزء خاندان او هستند تلقّی نماید؛ 📚 همچنین در برخی از منابع آمده است که آن حضرت تا مدّتی نزدیک نماز صبح درب خانه حضرت علی و فاطمه عَلَیهمَا السَّلام را می زدند و می فرمودند: 🌹السَّلَامُ‏ عَلَیْکُمْ‏ أَهْلَ‏ الْبَیْتِ‏ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ‏ وَ بَرَکَاتُهُ‏ ، إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرا» 📚 الأمالی للطوسی، ص 251، دار الثقافة؛ روح المعانى فى تفسیر القرآن العظیم، ج 8، ص 592 ✅ اثبات عصمت: نکته مهم دیگری که در این حدیث وجود دارد، اهل بیت عَلَیهِم السَّلام از رجس و پلیدی است. این حدیث، شأن نزول برای آیه «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ» می باشد، و کلمه «إِنَّما» که دلیل بر حصر و تأکیداست، نشان از اراده حتمى و تخلّف ناپذیر خداوند مبنی بر پاک بودن خاندان رسالت است؛ 🌹 در حقیقت مفهوم آیه همان چیزى است که در زیارت جامعه کبیره از لسان مبارک حضرت امام هادی عَلیهِ‌ السَّلام نیز آمده است: 🌷خداوند شما را از لغزش ها حفظ کرد و از فتنه انحرافات در امان داشت، و از آلودگی ها پاک ساخت و پلیدى را از شما دور و کاملاً تطهیر نمود.🌷 🌹🌹🌹🌹🌹 🌷قرآن ناطق🌷 @quran_nategh_14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 إقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ🌹 ☘ مردم را هنگام حسابرسی ، نزدیک شده است ، در حالی كه آنان در غفلت و [از معاد] روی گردانند.☘ (سوره أنبیاء، آیه ۱) ✍ روزی می رسد که ما را به اعمال مان می سپارند و یکّه و تنها باید پاسخگوی همه اعمال مان باشیم...😔 🌹🌹🌹🌹🌹 🌷قرآن ناطق🌷 @quran_nategh_14
🌿 حضرت امام علیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضا عَليهِ‏ السَّلام می فرمایند: 🌹 لا تَدعُوا العَمـلَ الصّالِـحَ وَ الاِجتهادَ فِى العِبادَةِ إتِّکالاً عَلى حُبِّ آلِ مُحَمدٍ وَ لا تَدعُوا حُبَّ آلِ مُحَمـدٍ لِاَمرِِهِـم إتِّکـالاً عَلى العِبادَةِ فَـاِنَّهُ لایَقـبَلُ اَحَدَهُـمـا دونَ الآخَر🌹 ☘ مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (عَلَیهِم السَّلام) رها کنید؛ و مبادا دوستى آل محمد (عَلَیهِم السَّلام) را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید، زیرا هیچ کدام از این دو ، به تنهایى پذیرفته نمى شود.☘ 📚 بحارالانوار (ط-بیروت) ج 75، ص 347 🌹🌹🌹🌹🌹 🌷قرآن ناطق🌷 @quran_nategh_14