eitaa logo
کانال رسمی درس خارج «قرآن و روانشناسی» - استاد کاویانی - ۱۴۰۰
361 دنبال‌کننده
11 عکس
2 ویدیو
30 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇دوستانی که به مباحث 《 روانشناسی قرآن بنیان 》علاقه مند هستند، این کرسی ترویجی را پی گیری نمایند. این بحث یکی از مقدمات چند گانه روانشناسی قرآن بنیان است. برای کسانی که فرصت دارند و نزدیک هستند، امکان شرکت حضوری نیز فراهم است.
👆 👆 👆 👆 « هندسه معرفتی اسلام و جایگاه روانشناسی در آن » ✍️ ارائه کننده: 🔸دکتر محمد کاویانی (دانشیار گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 📘 ناقدین:‌ 🔸دکتر محمد فتحعلی‌خانی (عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه) 🔸دکتر محمدجواد زارعان (دانشیار فلسفه تعلیم و تربیت) ✳️ دبیر علمی: 🔸دکتر هادی موسوی (عضو هیئت علمی گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه) 🗓چهارشنبه 31 خرداد ساعت 10 تا 12 ◀️ورود به جلسه مجازی: https://vc.rihu.ac.ir/ch/meeting1 --------------- 🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا: https://eitaa.com/rihu_ac_ir 🔆🔆🔆
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 برنامه «قرآن و علوم» ✳️ موضوع این هفته: «قرآن و روانشناسی» 📆 شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما 📽 بازپخش: روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 13:30 🔸شماره پیامک برنامه: ۳۰۰۰۰۷۱۲ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 🌐 https://qurantv.ir ☎️ 162 🆔 @qtvirib 🆔 @quran_oloom 🔰با این لینک به کانال ما بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/4292935723C466dbf48df
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 برنامه «قرآن و علوم» ✳️ موضوع این هفته: «قرآن و روانشناسی» 📆 شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما 📽 بازپخش: روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 13:30 🔸شماره پیامک برنامه: ۳۰۰۰۰۷۱۲ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 🌐 https://qurantv.ir ☎️ 162 🆔 @qtvirib 🆔 @quran_oloom 🔰با این لینک به کانال ما بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/4292935723C466dbf48df
به نام خدا. انا لله و انا الیه راجعون. اوج انسانیت گریزی و درنده خویی رژیم غاصب صهیونیستی، از یک سو، و اوج مظلومیت، مصیبت دیدگی، و صبر مردم مظلوم غزه از سوی دیگر، نه تنها دل پیروان قرآن، بلکه دل آزادگان جهان را نیز به درد آورده است. ای کاش تقدیر خداوند اینگونه باشد که در آزادی قدس سهمی داشته باشیم و خون ما نیز در راه آزادی قدس ریخته شود.
💢 🔰نشست علمی 🔸روانشناسی اسلامی با رویکرد تاسیسی🔸 ارائه کننده: 🔸دکتر محمد ، دانشیار روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ ناقدین: 🔹دکتر مسعود ، استاد روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🔹دکتر محمدجواد ، دانشیار تعلیم و تربیت جامعه المصطفی؛ دبیر علمی: 🔹دکتر محمد ، استادیار خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🗓 چهارشنبه 10 آبانماه ۱۴۰۲، ساعت 10 تا 12 📍 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سالن حکمت 🌐جلسه مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rihu/meeting1 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir
🔸انجمن روانشناسی اسلامی🔸 برگزار می کند علمی روانشناسی اسلامی با موضوع: روانشناسی قرآن بنیان: ارکان، فرآیند، روش ها 🔸به همراه پرسش و پاسخ🔸 ارائه دهنده: 🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر کاویانی هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مدیر علمی نشست: 🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر هوشیاری هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه 🕰زمان: سه شنبه 14 آذر ساعت: 14:15 الی 17 🏢مکان: قم، بلوار امین ، جمهوری ، کوچه دوم فرعی اول سمت چپ، انجمن روانشناسی اسلامی 🔍لینک مجازی: https://gharar.ir/r/bc854d24 با تشکر 🌺 انجمن روانشناسی اسلامی https://eitaa.com/islamicpa
هدایت شده از ج هوشیاری
1.mp3
51.5M
صوت نشست علمی روانشناسی قرآن بنیان: ارکان، فرآیند، روش ها 🔸ارائه دهنده: دکتر کاویانی 🔸دبیر علمی نشست: دکتر هوشیاری سه شنبه ، ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ با تشکر 🌺 انجمن روانشناسی اسلامی https://eitaa.com/islamicpa
هدایت شده از محمد کاویانی ارانی
به نام خدا الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ (بقره، 156) ما زبالائیم و بالا می رویم. ما ز دریاییم و دریا می‌رویم ما از آن جا و از این جا نیستیم ما ز بی‌جاییم و بی‌جا می‌رویم «لا اله» اندر پی «الا لله» است همچو «لا» ما هم به «الا» می‌رویم رحلت استاد گرامی و دوستِ دوست داشتنی ام، جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر سقای بی ریا را خدمت اعضای خانواده معظم آن بزرگوار، خانواده بزرگ موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی، به ویژه اساتید بزرگوار و ریاست آن، حضرت آیت الله رجبی دام عزه و دوستان حاضر در انجمن روانشناسی اسلامی، تسلیت عرض می کنم. علاوه بر جلسات علمی و کاریِ گهگاهی که در طول سال های متمادی پیش می آمد، در چهار دوره از هیئت مدیره «انجمن روانشناسی اسلامی» که یا خود رئیس انجمن بودند، یا ریاست من را سامان داده بودند، با ایشان ارتباط نزدیک و مستمر داشتم. ایشان قلبی آرام داشت؛ این آرامش در چهره اش نیز نمایان بود؛ همیشه لبخندی شیرین و به یاد ماندنی بر لب داشت؛ وظیفه گرا بود؛ نسبت به شکل گیریِ «روانشناسی اسلامی»، به ویژه با یک نگاه اصیل و بنیادین علاقمند بود. به آینده «انجمن روانشناسی اسلامی» و رشد دادن «روانشناسی اسلامی در مقیاسی بین الملل» امیدوار بود؛ «روانشناسی اسلامی» را در خدمت جامعه اسلامی و نظام ج.ا.ا. و حوزه های علمیه می خواست؛ می توانست خودش را منحصر و محدود به کارهای علمی کرده و از لذات معنوی و مادی آن برخوردار باشد اما حضور در میدان کارهای اجرائی را به عنوان یک وظیفه تلقی می کرد. در مجموع، احساس مسانخت روحی با ایشان داشتم. روحش شاد انشاء الله. خداوند پس از آماده سازی او در طول مدت بیماری و زلال سازیِ نفسش، روح رشد یافته او را تحویل گرفت. «اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِی لَمْ تَمُتْ فِی مَنامِها فَيُمْسِكُ الَّتِی قَضَى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَى إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى إِنَّ فِی ذلِكَ لَآياتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُون (زمر، 17)». و اکنون این مائیم که باید در این مورد تفکر کنیم. چرا که خداوند با هر خوابی که می رویم، ما را قبض روح می کند، پس اگر اجل مسمای ما رسیده باشد، روح مان را نگه می دارد و الا آن را بازمی گرداند و باز فرصتی می دهد تا برای روح خود رشدی دست و پا کنیم تا زمانی که حجت تمام باشد و اجل مسمّای ما نیز برسد. «وَهُوَ الَّذِی يَتَوَفَّاكُمْ بِالَّيْلِ وَيَعْلَمُ مَا جَرَحْتُمْ بِالنَّهارِ ثُمَّ يَبْعَثُكُمْ فِيهِ لِيُقْضىٰ أَجَلٌ مُّسَمًّى ثُمَّ إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ ثُمَّ يُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»؛ با این وصف، پُریم از این «دلخوشی و شادی» که روحمان را خداوند کریم و رحیم تحویل می¬گیرد و به سوی خودش باز می¬گردیم. چون جان تو می‌ستانی چون شکر است مردن با تو ز جان شیرین، شیرین‌تر است «بگذار جسم» و «جان شو» رقصان بدان جهان شو مگریز اگر چه حالی، شور و شر است مردن از «جان» چرا گریزیم «جان» است جان سپردن وز کان چرا گریزیم کانِ زر است مردن چون زین قفس بِرَستی، در گلشن است مسکن چون این صدف شکستی چون گوهر است مردن روحش شادـ و عزت و سلامت بازماندگانش مزید، انشاءالله. بمنّه و کَرَمه. محمد کاویانی. 26/10/1403