eitaa logo
دارالقرآن شهید سید حسین شکرآبی
29 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
86 ویدیو
2 فایل
🌺موسسه قرآنی شهید سید حسین شکرآبی🌺 وابسته به حوزه علمیه الزهرا_شهرری برگزار کننده دوره های مختلف قرآنی در زمینه های مختلف برای تمام سنین. شماره تماس: ۰۲۱۵۵۹۳۲۱۶۴ ۰۹۰۵۹۸۲۶۳۶۱ ارتباط با ادمین : @f_a_tehrani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷ ✍ کربلا؛ رقیه‌ای می‌خواست؛ سکینه و ام کلثوم و رباب و ... زینبی! زنانی می‌خواست که حجم عشق را چشیده باشند ... که لبریز باشند از عزت و مهر؛ تا زیر بار این همه اشک غرق نشوند! زنانی که بلد باشند شستشوی با اشک را، و مجموع کردن جمع پریشان را؛ تا داستان، بی‌سرانجام نماند! و گم نشود در بادهای بیابان ... تکه تکه و بی‌آغاز و میانه و انجام، رها نشود؛ 💥تا شغالان هر تکه را به چند سکه نفروشند! @quran_shekarabi
در رکاب حسین 7.mp3
7.88M
۷ شب هفتم؛ ما و اشک چشم هایمان ؛به تطهیر آمده بودیم، آمده بودیم که با اشک های خشک شده مان، روایت بستن آب باشیم ؛ بر مردی که آب‌های جهان مهریهٔ مادرش بود! روایت، گاهی به زبان است ... گاهی به اشک، گاهی به خون دل، گاهی به ! بعد از کربلا تا آخر تاریخ، ما روایتگران این واقعه‌ایم! 💥 راستی؛ دنیا از عاشورا، از حسین ع ... چه می‌داند؟ ▪️با خوانش: مژده لواسانی ▪️به قلم: حاتمه سیدزاده ▪️تنظیم کننده: امید اردلان ▪️آهنگساز: یحیی عباسی ▪️طراح: محمدحسین ثباتی @quran_shekarabi
🏴▪️🏴▪️🏴 🏴▪️ ⚜️ «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ⚜️ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً ⚜️ فادْخُلِي فِي عِبَادِي ⚜️ وادْخُلِي جَنَّتِي»؛ (۱) ⚫️ بیان شد که در مکتب بانوی بقیع، رسم فدیه شدن برای عباد تبیین می شود و لذا در فرمایش حضرت بی بی خانم ام البنین سلام الله علیها که فرمودند: اولادی و من تحت الخضراء کلهم فداء لابی عبدالله الحسین علیه السلام؛ (۲) ◼️ "من تحت الخضراء" با واو عطف به "اولادی" معطوف شده و دلالت بر این مطلب دارد که همه کسانی که تحت الخضراء هستند باید فدای حسین شوند و چه بسا فدایی حسین هستند که در این امر، "اولادی" که اشرف و افضل از همه خلق پس از ذریه و فرزندان حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها هستند، مقدم و الگوی "مَن تحت الخضراء" برای فدایی شدن می باشند. ◻️ "الخضراء" به معنای "سماء"؛ و " مَن تحت الخضراء"، کنایه از اهل زمین و آسمان می باشد. ◼️ از آن زمان که قلم بر لوح ، قتل الحسين عليه السلام را جاری نمود، اراده رب چنین رقم خورد که هر عبدی در تحت الخضراء که حرارت عشق حسین علیه السلام از الست در قلبش به ودیعه گذاشته شده است ، اگر طلب دارد که تا قله های انقطاع و مراتب حقیقة العبودیة به تأسی از وجود مبارک حضرت قمر بنی هاشم که معنای مطلق نفس مطمئنه در آیه شریفه صدر بحث هستند، اوج بگیرد و به مقام رجعت و "ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً"، تعالی و کمال یابد، باید فداء للحسین گردد و مسیری را که مکتب ام العباس بن امیرالمؤمنین علیهم السلام پیش روی عیال الله گشوده است ، طی نماید. ▪️لفظ "کُلُّهم" در فرمایش حضرت خاتون سلام الله علیها که 👈"کلّ" در کنار ضمیر متصل "هُم" که بیانگر جمع است، آمده، تاکیدی بر مؤکدات سابق است که 👈همه فرزندانم و همه اهل آسمان و زمین باید فدایی شوند. 👈 کلّهم فداء لأبي عبدالله علیه السلام ◻️ فدایی شدن، خلق را مهیای رجعت و بازگشت به اصل خویش می‌کند ، و لذا حضرت خانم ام البنین ایشان را فدا شده می‌ دانند و در کلام نورانی شان ، جمله را به صورت خبری قطعی و فعلی انجام شده، بیان می فرمایند و این مهم همان کن فیکونی است که در عالم به سبب فرمایش حضرت خانم محقق می شود. ◼️ بهترین و برترین تربیت شده و دست پرورده ی در این مکتب ، آن وجود مبارکی است که فدیه بودن را به معنای اتم و اکمل خویش به ظهور رسانده و امام الخلق در این رجعت و هدایت خلق به آغوش رب شده است. ادامه 👇 @quran_shekarabi
◻️ ثمره مکتب ام البنین سلام الله علیها، می شود آن قمری که زندگی و محیایش بدون حسین علیه السلام هرگز تعریف نمی شود. ◼️ در جمیع آنات حیات خویش، فقط حسین علیه السلام و فدا شدن برای او را در آغوش مادر، آموخته است که چگونه خویش را در مسلخ قربانگاه، برای مولایش فدیه نماید و صلاتش را اقامه کند. ◻️ "مَن تحت الخضراء" چنین مقتدا و اسوه ای را به عنوان باب الحسین پیش روی خویش می بیند که در جمیع آنات و لحظات محیایش، فدایی شدن با جوارح و جوانح، قلبا و لسانا، در آشکار و پنهان، را به ظهور رسانده است. ◼️ تربیت یافته در مکتب حضرت ام البنین علیها السلام، عباسی است که‌ آن هنگام که قدم در شریعه نهاده و خنکای آب بر صورت مبارک حضرت ساقی العطاشا می خورد و مخیّر است که رفع عطش نماید و آب بنوشد، چنان نفس خویش را نهیب می زند که ای نفس! زندگی پس از حسین برای تو چه معنا و مفهومی دارد؟ مباد آن زمانی که تو باشی و حسین نباشد... ▪️یا نَفسُ مِن بعدِ الحسین هُونی ▪️و بعدَهُ لا کُنتَ أن تَکُونِی ▫️هذا الحُسَینُ واردُ المَنُون ▫️و تَشرَبینَ بارِدَ المَعین (۳) ای نفس! زندگی پس از حسین چه معنایی دارد؟! 👈بعد از او زنده نباشی که زندگی را ببینی. این حسین است که در مشکلات افتاده است؛ تو می خواهی آب خنک و گوارا را بیاشامی؟! این نفس، همان نفس مطمئنه ای است که در مکتب حضرت ام البنین علیها السلام پر و بال گرفته است. ▪️هیهاتَ مَا هَذَا فِعالُ دِینِی ▪️و لافِعَالُ صادِقِ الیَقِینِ (۴) 👈این کار در آدابی که آموخته ام، هرگز وجود ندارد. این عمل از فرد صادق حقیقی به دور است. ▪️این فرمایش حضرت باب الحوائج، که فرمود: 👈 هیهاتَ مَا هَذَا فِعالُ دِینِی در حقیقت 👈معرف مکتب مادری است که عباس علیه السلام در لحظه لحظه آن ، جز قربانی شدن و بَلاگردانی و فدا شدن برای حسین علیه السلام نیاموخته است . ▪️هیهاتَ مَا هَذَا فِعالُ دِینِی ▪️براستی چه کسی جز حضرت نفس مطمئنه، که مؤمن مطلق در ولایت حسینی است، و امام و مقتدای خلق برای رجعت شان به آغوش رب است و با تعالیمی که فرا گرفته، به مقام " الفادی له" نائل شده است، می تواند اکمل معنا در مکتب ام البنین سلام الله علیها و حقیقت این تربیت را نشان دهد؟ ◻️ عبد صالحی که در سلام حضرت مولانا اباصالح المهدی ارواحنا له الفداء ،👈 المواسي اخاه بنفسه (۵) ، وصف گرديده است... او كه صاحب اعظم و اشرف نفس در عالم که نفس مطمئنه است، می باشد ، می تواند خویش را فدا و نثار مولايش حسين علیه السلام كند 👈المواسي اخاه بنفسه و اينگونه به ذات حقيقت رجعت نائل گردد. ▪️وقتی النفس المطمئنه ، كه اكمل صورت نفس در عالم است فدايی حسين می شود ، حقيقت رجعت و فدا شدن در هستی محقق می گردد. ◻️ لذا او امام و هادی خلق می شود و در میان عباد داخل می گردد تا آنها را هدايت و قيادت كند و با فدایی نمودن خویش، حقیقت اقامه صلاة، و عید قربان حج اکبر و مراتب عبودیت و رسیدن به لقاء الله را بر جمیع " من تحت الخضراء " روشن نماید و محیا و ممات او، حقیقت ارکان و اساس و بنیان این مکتب را بر همگان بیاموزد. ⚜️ «السَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِ المُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقى» ⚜️ ا┄┅═✧❁ منابع ❁✧═┅┄ا (۱) سوره مبارکه الفجر، آیات ۲۷ تا ۳۰. (۲) تنقیح المقال، جلد ۳ رحلی، ص ۷۰. (۳) بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۴۱. (۴) شرح الاخبار فی فضائل الائمة الاطهار علیهم السلام، ج ۳، ص ۱۹۲. (۵) اقبال الاعمال، ج ۳، ص ۷۴. @quran_shekarabi 🏴▪️🏴▪️🏴▪️🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۳۲۵ 🌸 ۳۶_ كافران چون تو را ببینند جز به مسخره‌ات نمی‌گیرند [و می‌گویند:] آیا این است آن كسی كه معبودان شما را [به موجوداتی بی‌اثر و بی‌اختیار] یاد می‌كند؟ در حالی كه خود به ذكر [خدایِ‌] رحمان [كه توحید و قرآن است‌] كافرند [و از این كار باكی ندارند.] 🌸 ۳۷_ انسان از عجله آفریده شده است [كه با نخوت و غرور عذابم را به شتاب می‌خواهد]؛ به زودی عذاب‌هایم را به شما نشان خواهم داد، پس [آن را] به شتاب از من نخواهید. 🌸 ۳۸_ [به پیامبر و مؤمنان‌] می‌گویند: اگر راست می‌گویید، این وعده كی خواهد بود؟ 🌸 ۳۹_ اگر كافران به آن وقتی كه نمی‌توانند آتش را از چهره‌ها و پشتشان باز دارند و یاری هم نمی‌شوند، آگاهی داشتند [عجولانه عذاب را نمی‌خواستند.] 🌸 ۴۰_ بلكه عذاب ما ناگهان به آنان می‌رسد، و چنان مبهوتشان می‌كند كه نه قدرت دارند آن را بازگردانند، و نه [برای به تأخیر افتادنش‌] مهلت مییابند. 🌸 ۴۱_ به راستی پیش از تو پیامبرانی‌ مورد استهزا قرار گرفتند، نهایتاً عذابی را كه همواره مسخره می‌كردند، استهزا كنندگان را فرا گرفت. 🌸 ۴۲_ بگو: چه كسی شما را در شب و روز از [عذاب خدای‌] رحمان محافظت می‌كند؟ بلكه [حقیقت این است كه‌] آنان از یاد پروردگارشان روی گردانند. 🌸 ۴۳_ آیا برای آنان به جای ما معبودانی هست كه آنان را [از عذاب ما] باز دارند در حالی كه [آن معبودان‌] نمی‌توانند خود را یاری دهند و از سوی ما هم پناه داده نمی‌شوند؟ 🌸 ۴۴_ بلكه اینان و پدرانشان را [از انواع نعمت ها] بهره‌مند ساختیم تا جایی كه عمرشان طولانی شد [و گمان كردند كه نعمت ها و عمرشان پایان نمی‌پذیرد]. آیا ندانسته‌اند كه ما همواره به زمین می‌پردازیم و از اطراف [و جوانب‌] آن [كه ملت‌ها، اقوام، تمدن‌ها و دانشمندانش هستند] می‌كاهیم؟ بنابر این آیا باز هم آنان پیروزند؟ @quran_shekarabi 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا