#وفات_حضرت_زینب سلام الله علیها🖤؛
[روز عاشورا هراسان بود دشمن تا شنید
بعد عباسِ علی پرچم به دوش زینب است!!!]
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
♨️ سوال: با توجه به بازگشت حضرت زینب (سلام الله علیها) از شام به مدینه، چرا قبر ایشان در شام است؟
✍️ پاسخ:
✅ چگونگی رحلت و محل دفن بدن مطهر حضرت زینب (س) روشن نیست. در مورد محل دفن پیکر مطهر آن حضرت سه قول وجود دارد:
🔸 ۱ـ قبر حضرت در محلی به نام «راویه» در یک فرسخی دمشق میباشد، که الان به نام زینبیه معروف است. اینان بر این عقیدهاند که چون در مدینه قحطی و تنگدستی شدیدی به وجود آمد و عبدالله جعفر (شوهر حضرت زینب) هرچه داشت، به دیگران بذل و بخشش کرد و دیگر چیزی برای کمک و احسان به دیگران نداشت، ناراحت و در رنج بود که همراه زینب از مدینه به شام رفت و در آن جا درگذشت.(۱)
🔸 ۲ـ حضرت زینب در قاهره، پایتخت مصر، مدفون است. بقعه و بارگاه مجلّلی در همان جا به نام حضرت موجود است. اینان بر این باورند که چون حضرت زینب در مدینه مردم را علیه حکومت بنی امیه تحریک میکرد، یزید دستور داد که او را از مدینه تبعید نمایند. حضرت مصر را انتخاب کرد. حاکم مدینه او را همراه عدّه دیگری از زنان بنی هاشم به مصر فرستاد. وی همان جا از دنیا رفت. (۲)
🔸 ۳ـ حضرت در قبرستان بقیع در مدینه مدفون است. اینان معتقدند که حضرت پس از ورود به مدینه از شام، همراه اهل بیت در همان جا زندگی کرد. در سال ۶۲ در مدینه درگذشت.(۳) محققانی چون سید محسن امین (نویسنده اعیان الشیعه) و محلاتی (نویسنده ریاحین الشریعه) و علامه بیرجندی (نویسنده کبریت احمر) همین دیدگاه اخیر را پذیرفتهاند اما قبری که در شام است و معروف میباشد که متعلق به زینب کبری، دختر علی است، متعلق به ام کلثوم، همسر مسلم بن عقیل است که بعد از شهادت حضرت مسلم، با عبدالله جعفر ازدواج کرد یا مربوط به ام کلثوم صغرى یا یکی از زنان اهل بیت است که کنیه او ام کلثوم میباشد.(۴) اما کسی که در مصر است، زینب دختر یحیى (۵) نوه امام سجاد است، یا دختر حسن بن زید، از نوههای امام مجتبى (۶).
✍️ دکتر سید جعفر شهیدی، مینویسد:
🔹 «پایان زندگانی شیر زن کربلا روشن نیست. مسلّم است که زینب (س) پس از بازگشت از شام، مدتی دراز زنده نبود، چنان که مشهور است سال شصت و دوم از هجرت به جوار حق رفته است. در کجا؟ مدینه؟ دمشق؟ قاهره؟ هر یک از نویسندگان سیره برای درستی رأی خود، دلیلی و یا دلیلهایی آورده است... این زیارتگاهها (شام و مصر) از مصادیق بیوتی است که نام خدا در آن ها به بزرگی یاد میشود و دوستداران اهل بیت یا خلوص نیّت فراوان، مراتب ارادت خود را به کسی که آن مزار به نام اوست، بیان میدارند و با پیغمبر خود و خانواده او تجدید عهد میکنند.» (۷)
👈 تفاوتی ندارد که سرانجام سفر زینب (س) عقیله بنی هاشم، به دمشق بوده یا مصر. تفاوتی ندارد که خورشید کجا غروب کرده است. آنچه اهمیت دارد، شعاع آن آفتاب روشنی بخش است که در طول زمان غروب نمیکند.به او سلام میفرستیم.
📚 پینوشتها:
۱. وسیلة الدارین، ص ۴۳۳؛ سید ابراهیم موسوی زنجانی، ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی، تهران، اسلامیه، ج ۳، ص ۳۷.
۲. ریاحین الشریعه، ج ۳، ص ۳۴.
۳. اعیان الشیعه، سید محسن امین، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، ۱۴۱۸ ه ق، چاپ پنجم، تحقیق سید حسن امین، ج ۱۱، ص ۶۳.
۴. اعیان الشیعه، ج ۱۱، ص ۵۸.
۵. همان، ص ۶۷.
۶. ریاحین الشریعه، ج ۳، ص۳۴ - ۳۶.
۷. زندگانی حضرت فاطمه(ع)، ص ۲۶۲.
🌐 منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🆔 @balagh_ir♨️ سوال: با توجه به بازگشت حضرت زینب (سلام الله علیها) از شام به مدینه، چرا قبر ایشان در شام است؟
✍️ پاسخ:
✅ چگونگی رحلت و محل دفن بدن مطهر حضرت زینب (س) روشن نیست. در مورد محل دفن پیکر مطهر آن حضرت سه قول وجود دارد:
🔸 ۱ـ قبر حضرت در محلی به نام «راویه» در یک فرسخی دمشق میباشد، که الان به نام زینبیه معروف است. اینان بر این عقیدهاند که چون در مدینه قحطی و تنگدستی شدیدی به وجود آمد و عبدالله جعفر (شوهر حضرت زینب) هرچه داشت، به دیگران بذل و بخشش کرد و دیگر چیزی برای کمک و احسان به دیگران نداشت، ناراحت و در رنج بود که همراه زینب از مدینه به شام رفت و در آن جا درگذشت.(۱)
🔸 ۲ـ حضرت زینب در قاهره، پایتخت مصر، مدفون است. بقعه و بارگاه مجلّلی در همان جا به نام حضرت موجود است. اینان بر این باورند که چون حضرت زینب در مدینه مردم را علیه حکومت بنی امیه تحریک میکرد، یزید دستور داد که او را از مدینه تبعید نمایند. حضرت مصر را انتخاب کرد. حاکم مدینه او را همراه عدّه دیگری از زنان بنی هاشم به مصر فرستاد. وی همان جا از دنیا رفت. (۲)
🔸 ۳ـ حضرت در قبرستان بقیع در مدینه مدفون است. اینان معتقدند که حضرت پس از ورود به مدینه از شام، همراه اهل بیت در همان جا زندگی کرد. در سال ۶۲ در مدینه درگذشت.(۳) محققانی چون سید محسن امین (نویسنده اعیان الشیعه) و محلاتی (نویسنده ریاحین الشریعه) و علامه بیرجندی (نویسنده کبریت احمر) همین دیدگاه اخیر را پذیرفتهاند اما قبری که در شا
م است و معروف میباشد که متعلق به زینب کبری، دختر علی است، متعلق به ام کلثوم، همسر مسلم بن عقیل است که بعد از شهادت حضرت مسلم، با عبدالله جعفر ازدواج کرد یا مربوط به ام کلثوم صغرى یا یکی از زنان اهل بیت است که کنیه او ام کلثوم میباشد.(۴) اما کسی که در مصر است، زینب دختر یحیى (۵) نوه امام سجاد است، یا دختر حسن بن زید، از نوههای امام مجتبى (۶).
✍️ دکتر سید جعفر شهیدی، مینویسد:
🔹 «پایان زندگانی شیر زن کربلا روشن نیست. مسلّم است که زینب (س) پس از بازگشت از شام، مدتی دراز زنده نبود، چنان که مشهور است سال شصت و دوم از هجرت به جوار حق رفته است. در کجا؟ مدینه؟ دمشق؟ قاهره؟ هر یک از نویسندگان سیره برای درستی رأی خود، دلیلی و یا دلیلهایی آورده است... این زیارتگاهها (شام و مصر) از مصادیق بیوتی است که نام خدا در آن ها به بزرگی یاد میشود و دوستداران اهل بیت یا خلوص نیّت فراوان، مراتب ارادت خود را به کسی که آن مزار به نام اوست، بیان میدارند و با پیغمبر خود و خانواده او تجدید عهد میکنند.» (۷)
👈 تفاوتی ندارد که سرانجام سفر زینب (س) عقیله بنی هاشم، به دمشق بوده یا مصر. تفاوتی ندارد که خورشید کجا غروب کرده است. آنچه اهمیت دارد، شعاع آن آفتاب روشنی بخش است که در طول زمان غروب نمیکند.به او سلام میفرستیم.
📚 پینوشتها:
۱. وسیلة الدارین، ص ۴۳۳؛ سید ابراهیم موسوی زنجانی، ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی، تهران، اسلامیه، ج ۳، ص ۳۷.
۲. ریاحین الشریعه، ج ۳، ص ۳۴.
۳. اعیان الشیعه، سید محسن امین، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، ۱۴۱۸ ه ق، چاپ پنجم، تحقیق سید حسن امین، ج ۱۱، ص ۶۳.
۴. اعیان الشیعه، ج ۱۱، ص ۵۸.
۵. همان، ص ۶۷.
۶. ریاحین الشریعه، ج ۳، ص۳۴ - ۳۶.
۷. زندگانی حضرت فاطمه(ع)، ص ۲۶۲.
🌐 منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
#وبینار
✅مبانی روش شناختی گفتگو میان علوم دینی و علوم تجربی
🔴برگزار کننده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان
✔️با سخنرانی: دکتر احمد پاکتچی؛ دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
📆سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳ الی ۱۵
👈لینک ورود:
https://oc.kmu.ac.ir/webinar1/
#روش_شناسی
#علوم_تجربی
#پزشکی
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
سلسله نشستهای گفتمانساری"جهان امروز"
❇️ با عنوان: اوکراین در لب پرتگاه
⚡️آیا اتفاقات اخیر تنش بین دو کشور همسایه است یا یک تحول در سطح جهان
✅ با حضور: آقای مهدی خورسندی (محقق و پژوهشگر اقتصاد سیاسی ، کارشناس مسائل اوراسیا و چین )
🗓 ⏱ زمان: جمعه ۶ بهمن ماه ساعت ۱۸
🌐 پخش زنده در:
پیج اینستاگرامی نسل ما به نشانی
@naslle_ma
#نسل_ما
#بین_الملل
#معاونت_گفتمانسازی_مطالبهگری
#ناحیه_بسبج_دانشجویی_استان_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
🌀 کشورمان صدمات زیادی از دموکراسی غربی خورده است
🌀 از آثار دموکراسی غربی است که ۷۰ نماینده مجلس قبل، صلاحیتشان را از دست میدهند
🌀 از آثار دموکراسی غربی است که مجلس ما شفافیت را تصویب نمیکند و برخی نمایندگان به مردم متعهد نمیشوند
➖ چگونه از آسیبهای دموکراسی غربی در جمهوریت نظام جلوگیری کنیم؟ با افزایش مشارکت مردم در کارها
➖ کافی نیست که دولتمردان افراد خوبی باشند؛ باید مشارکت مردم در ادارۀ جامعه افزایش پیدا کند
➖ مطالبۀ رهبری این است که راههای افزایش مشارکت مردم را پیدا کنیم تا دولتسالاری و «حزبِ سیاسی سالاری» به نفع مردمسالاری تغییر کند
👈🏻 بزرگداشت آیتالله نورالدین حسینی-حرم شاهچراغ
کشورمان صدمات زیادی از دموکراسی غربی خورده است و آثار آن به مردمسالاری دینی ما لطمه زده است. آثار دموکراسی غربی است که موجب میشود امروز مجلس شورای اسلامی شفافیت را تصویب نکند. چون برخی نمایندگان از طرقی به مجلس میآیند که به مردم متعهد نمیشوند.
آثار دموکراسی غربی است که از ۳۰۰نفر نماینده مجلس در دور قبل، ۷۰نفر صلاحیتشان را برای دور بعدی از دست میدهند. آثار دموکراسی غربی است که تعداد برخی از اعضای شورای شهر در شهرهای مختلف بهخاطر رانتخواری دستگیر میشوند.
آثار دموکراسی غربی است که رکن چهارم دموکراسی برخی از رسانههای وابسته به قدرتها اینقدر راحت در مملکت ما دروغگویی میکنند و افکار عمومی را فریب میدهند. مثل دروغ بزرگی که دربارۀ بزک برجام گفتند.
نتیجۀ دموکراسی غربی است که جنایتکارترین انسانها در تاریخ با سیاستبازی بر سرِ کار میآیند و داعش را درست میکنند. دولتهای غربی الان دارند اعتراف میکنند چه پولهایی به آدمخوارهای داعش دادهاند! اینها منتخبین مردم در دموکراسی دروغين غربی هستند.
ما الآن باید از آسیبهای دموکراسی غربی در جمهوریت نظام خودمان جلوگیری کنیم، اما چگونه؟ با افزایش مشارکت، با تقویت مغز و حقیقت دموکراسی، با افزایش احساس مسئولیت مردم، با بسط فرهنگ زندگی جمعی.
ببینید رهبر انقلاب چقدر بر «مشارکت حقیقی مردم» و «مردمسالاری دینی» تأکید دارند. ایشان اخیراً فرمودند که مشارکت مردم در ادارۀ حکومت باید از سه جهت افزایش پیدا کند؛ در تصمیمگیریها، در نظارت بر رفتار مسئولان و در اقدام (19/۱۰/1400) این یعنی بعضی از اقدامها را دولت انجام ندهد و مردم انجام بدهند.
مطالبۀ رهبر انقلاب خصوصاً در چندماه اخیر، این است که راههای افزایش مشارکت مردم در عرصههای مختلف را پیدا کنیم تا دولتسالاری و «حزب سیاسی سالاری» به نفع مردمسالاری تغییر کند.
کافی نیست که دولت و دولتمردان آدمهای خوبی باشند؛ باید سطح مشارکت مردم در ادارۀ امور جامعه، در عرصههای اقتصادی و... افزایش پیدا کند. این همان چیزی است که مرحوم شاهآبادی به عنوان «ولایت عرضی» دنبال میکردند.
رهبر انقلاب حدود پنجاه سال پیش در سخنرانیهای خود در مشهد میفرمود: ما یک ولایت طولی داریم و یک ولایت عرضی. در ولایت عرضی، مؤمنین برادرانه پشتسرهم هستند و ارتباط قوی دارند.
مردم چگونه میتوانند جای دولت بیایند؟ مردم تکتک نمیتوانند؛ باید تعاونی راه بیندازند. راه دیگری نیست! اگر کار را صرفاً به بخش خصوصی بدهید، بازی به نفع سرمایهداران میشود. فرهنگ تعاونی کجا باید آموزش داده بشود؟ در مساجد، در هیئات و در کار جمعی.
طبق قانون 25درصد اقتصاد مملکت باید اقتصاد تعاونی باشد اما در طول این چهل سال بیشتر از 5درصد محقق نشده است. نه مصرفمان تعاونی است نه تولیدمان.
البته نمیشود مردم را به زور وادار به مشارکت کرد؛ فرهنگ مشارکت باید در بین مردم باشد، و دولتمردان هم باید میدان بدهند، همۀ راههای قانونی برای مشارکت باز نیست، برای مشارکت، فرهنگسازی نشده؛ فکر و ایدۀ ناب و عملیاتی هم کم داریم و از دین برای این مشارکت کمتر استفاده شده است.
نمیخواهد برای همدیگر بمیریم، ولی لااقل بیایید برای هم تب کنیم! بیایید کارهای جمعی انجام بدهیم، بیایید تعاونی راه بیندازیم در هر موضوعی؛ در اقتصاد، معیشت، فرهنگ و... بیایید خودمان قیام به قسط کنیم کمااینکه فرمود «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» ما تا «ما» نشویم، نمیتوانیم قیام به قسط کنیم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 حرم شاهچراغ - ۱۴۰۰.۱۱.۲۸
👈🏻 متن کامل:
Panahian.ir/post/7196
🌸جشن مبعث حضرت رسول اکرم🌸
دوشنبه 9اسفند ماه
ساعت 10 الی 12
سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی دولت آباد
باحضور :
مجری توانمند صدا و سیما
محسن دلیران
سخنران:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانیان
مدیحه سرا:
حاج محمد داوری
🌸منتظر حضور گرمتان هستیم(البته با حفظ پروتوکل های بهداشتی)
🌸حضور برای عموم دانشجویان،فارغ التحصیلان و خانواده ها بلامانع می باشد.
#جشن
#مسابقه
#قرعه_کشی_و_جایزه
#محسن_دلیران
#حاج_محمد_داوری
#جچت_الاسلام_والمسلمین_قربانیان
#امور_فرهنگی_دانشجویی_دانشکده
#رهبر_قرآنی :
شخصیت موسیبنجعفر _علیه السلام_ در داخل زندان هم همان شخصیتِ مشعلِ #روشنگری است که تمام اطراف خود را #روشن میکند. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یکچنین حرکتیست، هیچوقت متوقف نمیماند، حتی در سختترین شرایط.
۱۳۶۴/۰۱/۲۳
@QuranAnjoman_ESF
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
#حدیث_روز
🏴امام موسی کاظم علیهالسلام
💠إنَّ أَبْدَانَكُمْ لَيْسَ لَهَا ثَمَنٌ إِلاَّ اَلْجَنَّةُ فَلاَ تَبِيعُوهَا بِغَيْرِهَا
همانا بدنهای شما را بهایی جز بهشت نیست. پس آنها را به غیر بهشت نفروشید.
تحف العقول ص ۳۸۳
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
در صف محشر کف افسوس برهم میزند..
هرکسی گامی دراین دنیا برایت برنداشت..
-۲۶ رجب سالروز وفات مومن قریش حضرت ابوطالب تسلیت باد...🌿`
#سالروزوفات ابوطالب (ع)
@QuranAnjoman_ESF
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
انجمن علمی دانشکده اصفهان
در صف محشر کف افسوس برهم میزند.. هرکسی گامی دراین دنیا برایت برنداشت.. -۲۶ رجب سالروز وفات مومن ق
●| حضرتمحمدصلیاللهعلیهوآلهوسلم
فرمودند:
_همیشه قریش از من واهمه داشت، تا وقتی که ابوطالب از دنیا رفت...🌿`
-🌱كشف الغمة،جلد۱،صفحہ۱۶
#حضرتابوطالب
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
آقاےِ
سـَـلمانْ
پـَرورم رٰا
دوســتْ دارمــــ ...🌿`
#محمـدرسولالله
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
◻️ولادت باسعادت آقا امام حسین"ع"و روز پاسدار مبارک باد🌹
@QuranAnjoman_ESF
خورشید شب فاطمه بالا آمد
شکل دگر علی و زهرا آمد
مشتاق زیارت حسن بود، حسین
این بود که شش ماهه به دنیا آمد
#میلاد_امام_حسین(ع)🍃🌺
#مبارک_باد🍃🌺
@QuranAnjoman_ESF
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | جایی که دعا حتما مستجاب میشود
♨️ شفا در تربت #امام_حسین علیهالسلام
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالروز ولادت امام حسین علیه السلام
@QuranAnjoman_ESF
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
#حدیث_روز
امام باقر عليه السلام
💠 خيرِ محض باش و برگ بى خار ؛ خار بى برگ و شرّ بى خير مباش .;
بحار الأنوار : ۳/۳۴۵/۷۸
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
#حدیث_روز
امیرالمؤمنین علیهالسلام
💠 كار خوب انجام دهيد و هيچ كار خوبى را كوچك مشماريد؛ زيرا كوچك آن هم بزرگ است و اندكش بسيار.
اِفعَلوا الخَيرَ و لا تُحَقِّروا مِنهُ شَيئا؛ فإنَّ صَغيرَهُ كَبيرٌ، و قَليلَهُ كَثيرٌ
📙وسائل الشيعة : 1/89/9
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
#مناسبتی
💠 باید با صحیفه سجادیه انس بگیریم
🔸 رهبر انقلاب: «یامن تحل به عقد المکاره و یامن تدفع به حرّ الشدائد» با زبان درخواست و التماس حقیقت را بیان مىکند. انسان را به آنچه که هست و کیفیتى که باید پیدا بکند آشنا مىکند.
ما باید با صحیفه سجادیه انس بگیریم، و من خواهش مىکنم از همهى برادران و خواهران کتاب صحیفه سجادیه را بگیرند، مطالعه کنند، بخوانند تدبر کنند، هم از توجهى که انسان از دعاى صحیفه سجادیه به خدا مىبرد، پیدا مىکند، بهره ببرند و هم معارف عظیم این کتاب تالى تلو قرآن و نهجالبلاغه را یاد بگیرند، و باید دانشمندان و متفکرین و دانایان امور معارف روى صحیفه سجادیه بیش از این کار کنند.
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
🌙 حلول شهر فرصتها، ماه پربرکت رمضان مبارک باد.
🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃
🍃 ۱۰ توصیه کاربردی حضرت آیتالله خامنهای برای بهره برداری مومنانه از ماه مبارک رمضان
#ماه_رمضان
@QuranAnjoman_ESF
🔸🌿🔸🌿🔸
شبکه چهار سیما
«زندگی پس از زندگی»
فصل سوم برنامه «زندگی پس از زندگی»، ماه رمضان ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه چهار سیما میرود.
«زندگی پس از زندگی» برنامهای ترکیبی از شبکه چهارسیماست که روایتگر بیان تجربیات مرگ موقت افرادی است که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفتهاند. در این برنامه با تجربهگران مرگ موقت از نقاط مختلف کشور طی چندین سال پژوهش، گفتگو و مصاحبه حضوری انجام شده است.
این برنامه از شنبه ۱۳ فروردین هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش و در ساعت ۲۳:۳۰ بازپخش میشود. هر فصل از این برنامه در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقهای به تهیهکنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است.
تاکنون دو فصل از «زندگی پس از زندگی» در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در ایام ماه مبارک پیش از افطار پخش شده و با استقبال بینظیر مخاطبان همراه بود.
🔸🌿🔸🌿🔸🌿🔸
#ماه_رمضان
#ماه_مبارک_رمضان
#بهار_قران
در آغوش خدا باشید
@QuranAnjoman_ESF
🔴 دعای روز اول ماه مبارک رمضان
اللهم صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
@QuranAnjoman_ESF
📚 دانلود رایگان کتاب «تبیین با نور قرآن» در سه جلد
🌀 تألیف حجت الاسلام سیّد محمّد حسین راجی
🔹 تبیین همواره پراهمّیّت بوده، اما در عصر حاضر اهمّیّت بیشتری پیدا کرده است تا جایی که رهبر حکیم انقلاب فرمان «جهاد تبیین» را صادر کرده و آن را «فریضهای قطعی و فوری» نامیدهاند.
🔹 حال که قرآن کریم کتاب تبیین است و جهاد تبیین نیز فریضهای قطعی و فوری؛ بسیار مناسب است که مباحث تبیینی از قرآن کریم برای مردم بیان شود.
🔹 در کتاب حاضر ۳۰ موضوع تبیینی با الهام از ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن کریم انتخاب شده که به صورت بسیار مختصر به برخی از مهمترین مسائل تبیینی اشاره میکند.
🔻 دریافت فایل PDF کتاب:
📥 جلد۱: dte.bz/tbi1
📥 جلد۲: dte.bz/tbi2
📥 جلد۳: dte.bz/tbi3
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
🔰 دعای روز دوم ماه مبارک رمضان
🔻 "اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین؛
✨ خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خوشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم و انتقامت و توفیق ده مرا در آن برای خواندن آیات قرآن به رحمت خودت ای مهربانترین مهربانان".
#ماه_رمضان
#دعای_روز_دوم
#انجمن_علمی_دانشکده_علوم_قرانی_اصفهان
@QuranAnjoman_ESF
هدایت شده از کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان
🧩انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی اصفهان برگزار می نماید:
کارگاه آموزشی با موضوع:
مباحثه و نقش آن در فرایند یادگیری علوم دینی
پنج شنبه 1401/03/12
ساعت 10 الی 11
با سخنرانی :
عضو هیئت علمی دانشکده اصفهان
حجت الاسلام والمسمین دکتر محقق
#امور_فرهنگی_دانشجویی_دانشکده_اصفهان