eitaa logo
مصباح قرآنیان ۳
1.9هزار دنبال‌کننده
23.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
511 فایل
با سلام اطلاع رسانی کلیه برنامه های قرآنی مرکز قرآن ، عترت و نماز اع س نهاجا به متسابقین و فعالان قرآنی در سطح کل‌ کشور وآموزش قرآن کریم (از مبتدی تاپیشرفته ) با مسابقه جذاب آیدی رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ا.ع.س نهاجا: @smmostafavi
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ قسمت دوم : ❌ اصلا حق نداری از این حرف ها به آنها بزنی 💠(فلا تقل لهما اف)💠
┄┅─✵💝✵─┅┄ الهـــی به نام تو که بی نیازترین تنهایی... با تکیه بر لطف و مهربانی ات روزمان را آغاز می کنیم: سلاااام الهی به امیدتو صبحتون بخیر💝 @quranekarim1398 ┄┅─✵💝✵─┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۲۵۴ مصحف شریف سوره مبارکه رعد 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5825603939902424693.mp3
954.4K
🔸ترتیل صفحه ۲۵۴ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : بیات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان سوره 13 سوره مبارکه الرعد صفحه 254 ۞ مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ ۖ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ۖ أُكُلُهَا دَائِمٌ وَظِلُّهَا ۚ تِلْكَ عُقْبَى الَّذِينَ اتَّقَوْا ۖ وَعُقْبَى الْكَافِرِينَ النَّارُ (35) حکايت آن بهشتى که به تقواپيشگان وعده داده شده ، [اين است که] از زيرش نهرهاى فراوان جارى است. ميوه اش و سايه اش هميشگى است. آن فرجام کسانى است که تقوا پيشه کردند و فرجام کافران آتش است. (35) وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَفْرَحُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ ۖ وَمِنَ الْأَحْزَابِ مَنْ يُنْكِرُ بَعْضَهُ ۚ قُلْ إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ وَلَا أُشْرِكَ بِهِ ۚ إِلَيْهِ أَدْعُو وَإِلَيْهِ مَآبِ (36) و کسانى که به ايشان کتاب آسمانى داديم از آنچه بر تو نازل شده است ، شادمان مى گردند و از اين دسته ها کسانى هستند که بخشى از آن را انکار مى کنند. بگو: <فقط فرمان دارم که خداوند را عبادت کنم و به او شرک نورزم. فقط به سوى او فرا مى خوانم و بازگشتم فقط به سوى اوست>. (36) وَكَذَٰلِكَ أَنْزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا ۚ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَمَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا وَاقٍ (37) و اين گونه نازل کرديم آن را که حکم (فرمان ، قانون و . ..) است و به لغت عرب اگر از هواها و آراى نفسانى آنان پيروى کنى ، بعد از آنچه تو را آمده است - که سراسر دانش است - همانا هيچ ياور و نگه دارنده اى از [عذاب ]خداوند براى تو نخواهد بود. (37) وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِنْ قَبْلِكَ وَجَعَلْنَا لَهُمْ أَزْوَاجًا وَذُرِّيَّةً ۚ وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَنْ يَأْتِيَ بِآيَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتَابٌ (38) و همانا پيش از تو رسولانى را فرستاديم و براى آنان همسران و فرزندان و نسلى قرار داديم و هيچ پيامبرى را نسزد که جز به اذن خداوند ، آيتى (معجزه اى) آورد ; براى هر مدتى امرى ثبت شده و تقدير شده است. (38) يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ ۖ وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ (39) خداوند هر چه را بخواهد محو مى کند و [هر چه را بخواهد] باقى مى گذارد و نزد اوست اساس امر تقدير شده. (39) وَإِنْ مَا نُرِيَنَّكَ بَعْضَ الَّذِي نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّيَنَّكَ فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ (40) و اگر بنمايانيم به تو برخى از آنچه به آنان وعده مى دهيم و يا تو را [پيش از آن ]بميرانيم ، جز اين نيست که ابلاغ کردن [وعده ها و پيامها] بر تو است و بر ماست حسابرسى. (40) أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ وَاللَّهُ يَحْكُمُ لَا مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ ۚ وَهُوَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (41) آيا نديده اند که ما به زمين مى پردازيم و از اطرافش ، آن را مى کاهيم و خداوند حکم مى راند در حالى که حکمش را هيچ تعقيب کننده اى [که مانع آن شود ]نيست و او در حسابرسى سريع است. (41) وَقَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَمِيعًا ۖ يَعْلَمُ مَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ ۗ وَسَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ (42) و همان کسانى که پيش از ايشان بودند ، مکر کردند [ولى کار به جايى نبردند]. پس [بدان ]همه مکرها و نقشه هاى پنهانى از آن خداوند است ; زيرا مى داند آنچه را هر فردى به دست مى آورد و به زودى کافران خواهند دانست که فرجام اين سراى از آنِ کيست. (42) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۵۴🌷 قانون های الهی؛ قطعی یا تغییرپذیر؟: در هر حکومتی، قوانینی حاکم است که آن حکومت بر اساس آنها اداره می شود. فرمانروایی جهان هستی نیز قوانین خاصّی دارد که فرمانروای والامقام آن وضع کرده است. بر اساس این آیه، قوانین الهی و تصمیمات او، دو نوع هستند. نوع یکم، قوانین و تصمیماتی است که بی شک اجرا می شوند و هیچ تغییر و دگرگونی در آن ها رخ نمی دهد؛ مانند ظهور امام زمان یا برپایی قیامت که بنا بر اراده‏ ی قطعی خدا، بدون هیچ شک و شبهه ای به وقوع می پیوندد. آیات قرآن و روایات معصومین، جایگاه این قوانین را «لوح محفوظ» یا «ام الکتاب» برشمرده اند که اشاره ای به علم و دانش خدا در مورد قطعیّت اجرای آنهاست. نوع دومِ قوانین خدا در جهان هستی، قوانین مشروط و تبصره دار است؛ قوانینی که به شروطی اجرا می شود، و با تغییر آن شروط اجرا نمی شود، یا در اجرای آن ها تغییراتی پدید می آید. طبق روایات، جایگاه این قوانین، «لوح محو و اثبات» است که به دانش خدا در مورد احتمال تغییر در این تصمیمات اشاره ای دارد. برای نمونه، پیشوایان معصوم ما گفته اند که دعا، مقدّرات و تصمیمات خدا را تغییر می‏ دهد. یعنی مثلاً شخصی که به‏ سبب گناهانی، مستحق کیفر خدا شده است، می تواند با توبه و درخواست بخشش از خدا، از عذاب نجات پیدا کند؛ یا بر اساس برخی از روایات، ظهور حضرت مهدی زمان مشخّصی دارد که ممکن است با دعای شیعیانِ آن حضرت نزدیک تر شود ؛ یا پیشوایان ما که آگاه ترین افراد از قوانین خدا هستند ـ به ما فرموده اند که صدقه و کمک به نیازمندان، نیکی به پدر و مادر و انجام کارهای خوب، مدّت عمر انسان را از زمان مقرّر بیشتر می کند و حوادث ناگواری را که قرار است برای انسان اتّفاق بیفتد، برطرف می‏ کند. در روایات معصومین، این تغییر مهم، «بَداء» نامیده شده است. بِداء (آشکار شدن) که یکی از اعتقادات ما شیعیان است، یعنی حوادثی که قرار بوده اتّفاق بیفتد و حتّی برخی از آن ها را پیشوایان دین نیز پیش گویی کرده اند، به سبب تغییر اوضاع اتّفاق نمی افتد و بدین‏وسیله، خواست قطعی خدا، پس از خواست مشروطش آشکار می شود. در بعضی از روایات می خوانیم که ممکن است برخی از حوادث پیش از ظهور که امامان پیش گویی کرده اند، به سبب تغییر اوضاع اتّفاق نیفتد. شاید یکی از مهم ترین علل وجود قانون های تبصره دار و بداء در جهان هستی، توجّه بیشتر انسان ها به این نکته باشد که آنان می توانند با تغییر رفتار خود و توبه و توجه به سوی خدا، سرنوشت خویش را تغییر دهند و با اراده‏ ی خود، به سرانجام نیکوتری برسند. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: جمعه - ۱۹ آذر ۱۴۰۰ میلادی: Friday - 10 December 2021 قمری: الجمعة، 5 جماد أول 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: ا 🔹ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، 5یا6ه-ق 📆 روزشمار: ▪️8 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) ▪️28 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️38 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️45 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️54 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ✅ با ما همراه شوید.. @quranekarim1398
💠 امام علی عليه السلام فرمود: 🍃 خداوند هيچ نوع عقلى را در وجود كسى به وديعت ننهاده جز اين كه روزى به وسيله آن وى را نجات خواهد داد. 📚نهج البلاغه، حکمت 407 @quranekarim1398
 البلاغه (مکارم شیرازی) شرح حکمت 407 نهج البلاغه شرح [hadith]وَ قَالَ (علیه السلام): مَا اسْتَوْدَعَ اللَّهُ امْرَأً عَقْلًا، إِلَّا اسْتَنْقَذَهُ بهِ یَوْماً مَا.[/hadith] هر درک عاقلانه ای روزی نجات بخش است: امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه اشاره به حکمت خداوند می کند و این که هرچه را به هرکس داده روی حساب و کتابی بوده است، می فرماید: «خداوند هیچ نوع عقلی را در وجود کسی به ودیعت ننهاده جز این که روزی به وسیله آن وی را نجات خواهد داد»; (مَا اسْتَوْدَعَ اللّهُ امْرَأً عَقْلاً إِلاَّ اسْتَنْقَذَهُ بهِ یَوْماً ما!). از تعبیر امام(علیه السلام) استفاده می شود که عقل، شاخه های مختلفی دارد و خداوند در هر کسی شاخه یا شاخه هایی از آن را به ودیعت می نهد. تعبیر امام(علیه السلام) به «عقلا» به صورت نکره اشاره به همین نکته است. آری، بعضی عقل معاد دارند، بعضی عقل معاش و بعضی هر دو. عقل معاد نیز شاخه های متعددی دارد; کسانی از طریق ادله عقلی وارد می شوند و افرادی از طریق ادله نقلی که هرکدام نیز شاخه های متعددی دارد و در عقل معاش نیز بعضی عقل صنعت دارند، بعضی استعداد خوبی برای کشاورزی و بعضی برای امور دیگر و هرکدام از این ها نیز برای خود شاخه هایی دارد. امام(علیه السلام) می فرماید: این نقاط قوت که نامش عقل است و خداوند در میان بندگانش تقسیم کرده همه روی حساب است. ممکن است کسی عقل خاصی در وجودش باشد و سالیان دراز از آن استفاده نکند و گاه حتی خودش فکر کند که این عقل و استعداد خاص در وجود او به چه کار می آید ولی ناگهان جریانی در زندگانی او رخ می دهد که تا دست به دامان آن عقل و استعداد خاص نزند نجات نمی یابد و این نکته ای است که کمتر کسی به آن توجه دارد و یا در نوشته های خود آورده است ولی امام(علیه السلام) به واسطه علم گسترده و وسیعش به این نکته اشاره فرموده است. قابل توجه این که غالب شارحان نهج البلاغه به نکره بودن «عقل» که اشاره به شاخه های خاص عقل است توجه نکرده اند و نقش عقل را به طور کلی در زندگی انسان ستوده و تشریح کرده اند در حالی که منظور امام(علیه السلام) بیان اهمیت عقل در این گفتار حکیمانه نیست هرچند عقل ازنظر اسلام فوق العاده اهمیت دارد و در آیات و روایات اشارات گسترده ای درباره آن آمده بلکه منظور امام(علیه السلام) این است که بسیاری از افراد، دارای عقل خاصی هستند که از مواهب الهی است و آن عقل خاص روزی به یاری آن ها می آید و آن ها را از مشکلات مهمی نجات می دهد، که نمونه های آن عبارت است از: سلمان فارسی دارای یک عقل تجربی درمورد راه دفاع از شهرها از طریق کندن خندق در اطراف آن بود این عقل همواره در وجود او بود تا جریان جنگ احزاب پیش آمد، از آن استفاده کرد و نه تنها خودش را نجات داد بلکه لشکر اسلام را نیز از این طریق محافظت نمود. مرحوم علامه شوشتری مثال دیگری در این جا انتخاب کرده، می گوید: داستان عابد بنی اسرائیل و آن زن بدکاره که هشیاری او سبب نجات عابد شد نمونه ای از این کلام است. این عقل در واپسین روزهای زندگی به کار او آمد که هم خودش را نجات داد هم دیگری را. و این که در قرآن و روایات اسلامی تأکید بر مشورت شده ممکن است به ملاحظه همین امر باشد که هرکس دارای عقل و تدبیر و هشیاری خاصی است که به هنگام مشورت ظاهر می شود و ممکن است یکی از آن ها مورد قبول همه طرف های مشورت قرار گیرد و سبب نجات گردد. در داستان مبارزه امیرمؤمنان علی(علیه السلام) با عمرو بن عبدود نیز می بینیم که حضرت با استفاده از یک شگرد، عمرو را مغلوب کرد و بر زمین انداخت.[1] پی نوشت: [1]. سند گفتار حکیمانه: تنها موردی که مرحوم خطیب در مصادر غیر از نهج البلاغه نقل کرده روایت آمدی در غررالحکم است که آن را با کمی تفاوت ذکر کرده است. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 290). اضافه می کنیم که مرحوم شیخ طوسی نیز آن را در کتاب امالی خود از امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) با تفاوتی ذکر کرده که عبارت او چنین است: «ما استودع الله عبدا عقلا إلا استنقذه به یوما». (امالی طوسی، ص 56، ح 48) حکمت های نهج البلاغه   نهج البلاغه 🌺🥀🌺 @quranekarim1398
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
71 💢 ابلیس واقعا استاد روانشناسی هست! برای اینکه آدم رو به گناه وادار کنه نمیاد مستقیم عمل کنه. میگه من باید یه جوری عمل کنم که این آدم نفهمه که من بهش دستور میدم! فکر کنه خودش این خواسته غلط رو داره😈 در مورد کار خوب مدام آدم رو به ... @quranekarim1398 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
┄┅─✵💖✵─┅┄ اِلهی یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالی بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان @quranekarim1398 ┄┅─✵💖✵─┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۲۵۵ مصحف شریف انتهای سوره مبارکه رعد و ابتدای سوره مبارکه ابراهیم علیه السلام 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5830097704054687395.mp3
778.2K
🔸ترتیل صفحه ۲۵۵ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : نهاوند - رست 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان سوره 13 سوره مبارکه الرعد صفحه 255 وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ (43) و آنان که کافر شدند ، مى گويند: <تو فرستاده نيستى>. بگو: <همانا کافى است که خداوند ميان من و شما گواه باشد و [نيز] کسى که دانش اين کتاب نزد اوست>. (43) سوره 14 سوره مبارکه ابراهيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان الر ۚ كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَىٰ صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ (1) ا،ل،ر. [اين] کتابى است که آن را به سوى تو نازل کرديم تا مردم را به اذن پروردگارشان، از تاريکى ها به سوى نور بيرون آورى; به سوى راه [خداى] عزّتمندِ ستوده. (1) اللَّهِ الَّذِي لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ وَوَيْلٌ لِلْكَافِرِينَ مِنْ عَذَابٍ شَدِيدٍ (2) خدايى که آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است، از آنِ او است، و واى بر کافران از عذابى سخت! (2) الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا ۚ أُولَٰئِكَ فِي ضَلَالٍ بَعِيدٍ (3) همانان که زندگى دنيا را بر آخرت برمى گزينند و [مردم را] از راه خدا بازمى دارند و براى آن کجى مى خواهند. اينان در گمراهيى به دور [از حق و حقيقت]اند. (3) وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي مَنْ يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (4) و هيچ رسولى را نفرستاديم مگر به زبان قومش، تا [بتواند پيامش را] براى آنان بيان کند. پس خدا هر که را بخواهد گمراه مى کند و هر که را بخواهد راه مى نماياند; و او است عزّتمندِ حکيم. (4) وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (5) و همانا موسى را با نشانه ها [و معجزه ها]يمان فرستاديم که: قوم خود را از تاريکى به سوى نور بيرون بياور و با [گزارش]ايام الله (روزهاى قهر و مهر خدا) متذکر [و هشيار]شان کن. بى ترديد در اين [روزهاى خدا]نشانه هايى است [بيدار کننده]براى هر شکيباى سپاسگزار. (5) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۵۵🌷 بهترین قانون و برنامه و مجری: در هر جامعه ای، برای رشد و سعادت انسان ها و ایجاد امنیّت و آرامش، قوانین و برنامه هایی تنظیم می شود. بی شک هر چه قانون‏ گزار داناتر باشد، قانون او دقیق تر خواهد بود. البته روشن است که در هیچ جامعه ای، وجود قانون به تنهایی کافی نیست و برای عملی شدن آن باید افراد کارشناس و زبردستی که از قوانین اطلاع کافی دارند، آن ها را اجرا کنند و بر اجرای آن ها نیز به دقّت نظارت داشته باشند. خدای بزرگ برای رشد و تکامل بندگانش، بهترین و جامع ترین قانون را در قالب آخرین کتاب آسمانی نازل فرموده است. قرآن بدون‏ شک کامل ترین برنامه‏ ی زندگی بشر است که عمل به دستورهای آن، انسان را به قلّه‏ ی سعادت و خوشبختی می رساند؛ ولی این قانون و برنامه‏ ی کامل و بی‏ همتا نیز مانند همه‏ ی قوانین، به مجری شایسته نیاز دارد. به همین‏ سبب، خداوند، بهترین بندگان خود را که با قرآن آشنایی کامل دارند، مسئول اجرای قانون زندگی انسان ها یعنی قرآن کریم قرار داده است. از این رو در این آیه می خوانیم: «این کتابی است که بر تو نازل کرده ایم تا مردم را از تاریکی ها خارج کنی و به نور و روشنایی برسانی.» آری، پیامبر گرامی اسلام، نخستین معلّم قرآن و مجری دستورهای آن است. آن حضرت نیز به دستور خدا، دوازده تن از بهترین بندگان او را رهبران بشریت معرّفی فرمود و بیان کرد که اجرای درست دستورهای قرآن، از عهده‏ ی کسی جز آنان برنمی آید. در حدیث مشهور ثقلین که هم شیعیان هم و اهل‏ سنّت نقل کرده اند، می خوانیم که پیامبر فرموده است: «قرآن و اهلبیت هیچ گاه از هم جدا نمی شوند.» بنابراین تا پایان دنیا که اجرای قانون قرآن لازم است، وجود مجری آگاه و معصوم برای آن نیز لازم است، و در دوران ما که مجری معصوم قرآن غایب است، لازم است برای فهم آیات قرآن که مقدمه ی اجرای دستور های آن است، به فقها و دانشمندان قرآن‏ شناسی رجوع کنیم که با مکتب اهلبیت به‏ خوبی آشنا هستند. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ میلادی: Saturday - 11 December 2021 قمری: السبت، 6 جماد أول 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم ❇️ وقایع مهم شیعه: ا 🔹جنگ موته، 7یا8ه-ق 🔹شهادت جعفر بن ابیطالب علیه السلام در جنگ موته 📆 روزشمار: ▪️7 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) ▪️27 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️37 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️44 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️53 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ✅ با ما همراه شوید... @quranekarim1398
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️فَکَيْفَ بِالْعَائِبِ الَّذِي عَابَ أَخَاهُ وَعَيَّرَهُ بِبَلْوَاهُ ! أَمَا ذَکَرَ مَوْضِعَ سَتْرِ اللهِ عَلَيْهِ مِنْ ذُنُوبِهِ مِمَّا هُوَ أَعْظَمُ مِنَ الذَّنْبِ الَّذِي عَابَهُ بِهِ 🌗چگونه آن عيب جو بر برادر خود عيب مى گيرد، و او را به خاطر بلايى که گرفتار شده است سرزنش مى کند، (در حالى که خودش کانون آن عيب هاست، و خدا به لطفش بر آن پرده افکنده است) آيا به خاطر نمى آورد که آنچه را خدا از گناهان او مستور داشته، (شايد) بزرگتر از گناهى است که بر ديگران عيب مى گيرد» 📘 ۱۴۰ 🎤حجت‌الاسلام حسینی
مركز قرآن،عترت ونماز اداره عقيدتي سياسي نهاجا ایتا 🆔https://eitaa.com/quranekarim1398 تلگرام 🆔 https://t.me/mesbahequranian3 آدرس اينستاگرام 🆔https://instagram.com/seyed_mohsen_mostafavi_zadeh
اطلاعیه. اطلاعیه سلام علیکم ۱_لینک سوالات مرحله اول طرح بزرگ قرآنی تنویر جهت کسانی که تا کنون موفق به تکمیل پاسخنامه نشده اند از امروز بارگذاری خواهد شد . ۲_افرادی علاقه مند به شرکت در این طرح بزرگ قرآنی هستند می توانند وارد لینک مذکور شده و در آزمون شرکت نمایند. ۳_ در صورتی که پاسخنامه خود را قبلا به ع س ها تحویل داده اید در آزمون پرسال شرکت ننمایید. ۴_مشخصات خود را به صورت کامل تکمیل و سپس در آزمون شرکت کنید. ۵_محدودیت زمانی جهت شرکت در آزمون وجود ندارد. ۶_تا تاریخ ۱۸/۱۰/۱۴۰۰ علاقه مندان می توانند در این آزمون شرکت نمایند. ۷- لینک آزمون : https://panel.porsall.com/Azmoon/5160a7 ۸_تمامی کسانی که از کارکنان پایور ٬ وظیفه و یا خانواده کارکنان نیروی هوایی هستند می توانند در این آزمون شرکت نمایند. ۹_پاسخنامه هایی که اطلاعات ناقص و یا تکراری باشند حذف خواهند شد. ۱۰ _نفراتی که کتابچه دریافت نکرده اند در این آزمون شرکت نموده و برای دیگر اعضا و یا همکاران خود می توانند ضمن اطلاع رسانی لینک آزمون را ارسال نمایند. @quranetratnamaz_nahaja sapp.ir/mesbah.marefat.3