در آخرین پنجشنبه آذر ماه
و در آستانه شب یلدا یادی کنیم
از همه عزیزانی که پارسال در
کنار ما سر سفره یلدا بودند
و امسال اسیر خاک هستند برای آمرزشان
فاتحه و صلواتی ختم میکنیم 🙏 😔
🥀🍃
@quranekarim1398
28.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰#پیشنهاد_ویژه👌👌👌
🎥 از جوجه داعشیها، هرگز نباید آشفت
🎙بانوای: حاج میثم مطیعی
✊حماسیخوانی با موضوع اغتشاشات اخیر
از این وطن فروشان/ هرگز نباید آشفت
این خُرده مُردهها را/ دشمن نمیتوان گفت
ما را سر نبردِ، مستکبران دنیاست
این شعلههای کوچک، کبریتبازیِ ماست
....
تا ابد ایران، حَرم ماست / پرچم پاکش، علَم ماست
@quranekarim1398
🔹رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه شهید محمد نوژه در محفل انس با قرآن با حضور دانش آموزان آموزشگاه مدرسه الزهرا کوی سازمانی:
🔸 قرآن و عترت مورد وصیت پیامبرند و حضرت(ص) کاملاً به آنها نظر داشته است.
🔸عترت و قرآن توأم با هم هستند.
🔸مراد از عترت، اهل بیت پیامبر(ص) هستند. که «آیة تطهیر» در شأن ایشان نازل شده، دلیل بر عصمت و طهارت آنهاست.
🔸 تمسک به عترت(ع) موجب هدایت و رستگاری و سبب منحرف نشدن از راه حق و نلغزیدن همیشگی است. و راه نجات، انحصاراً در تمسک به ایشان و پیروی از اوامر و نواهی ایشان می باشد.
@quranekarim1398
مسابقه کتبی و شفاهی جز یک قران
به مناسبت هفته ی عترت و قرآن
دارالقرآن آسمان
پايگاه شهيد لشگری مهرآباد
💠💠💠💠💠
https://eitaa.com/joinchat/2036990165C2dee955fc1
🕌 مراسم غبار رویی گلزار شهدای گمنام
🔶️به مناسبت هفته عترت و قران
✈✈ پایگاه شهید لشگری مهراباد دارالقران اسمان
💠💠💠💠💠
https://eitaa.com/joinchat/2036990165C2dee955fc1
گزارش تصویری از محفل انس قرآن کریم پایه اول دبستان دارالقرآن شهید محمد حاجی توسط استاد محترم خانم سرابادانی
به مناسبت هفته ی عترت و قرآن
💠💠💠💠💠
https://eitaa.com/joinchat/2036990165C2dee955fc1
🍃🌸✺✦﷽✦
دارالقرآن شهید محمد حاجی
🔰گزارش تصویری از محفل انس قرآن کریم وبرگزاری نماز جماعت در دارالقرآن
پایگاه شکاری شهید لشگری مهراباد
💠💠💠💠💠
https://eitaa.com/joinchat/2036990165C2dee955fc1
🍃🌸✺✦﷽✦
دارالقرآن شهید محمد حاجی
🔰گزارش تصویری از برگزاری مراسم محفل انس قرآن کریم برای همه مقاطع وآموزش نماز جماعت برای پایه اول ابتدای وشرکت در نماز جماعت به همراه والدین به مناسبت هفته ی عترت و قرآن
پایگاه شکاری شهید لشگری مهرآباد
💠💠💠💠💠
https://eitaa.com/joinchat/2036990165C2dee955fc1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتو کلیپ اقدامات انجام شده در هفته قرآن،عترت و نماز پایگاه هوایی شهید لشکری
@quranekarim1398
بسم الله الرحمن الرحیم/ جلسه هفتم کارگاه معارف مهدویت در آستان مقدس حضرت شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام ویژه هنرآموزان
۱. برگزاری کلاس مهدویت
۲. بازدید از موزه آستان
۳.بازدید از موزه آسمان نما
۴.زیارت حرم مطهر
استاد کلاس ، روحانی عباسیان:
موضوعات : مهدویت و علائم ظهور
1401/09/24
مرکز قرآن ، عترت و نماز اع.س نهاجا
@quranekarim1398
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸خــدای مهـربانـم
✨ از تـو شاکـرم
🌸ڪه چشمـانم را گشـودی
✨و فرصتی دوباره برای زنـدگی
🌸برای ادامه ی حیات
✨و برای دیـدن عزیـزانم
🌸به مـن عـطا کردی
🌸بـا نـام و یـاد زیبایت
✨روزم را آغـاز میکنـم
🌸و از تو طلب بهترینها دارم
🌸 بِسـمِ اللهِ الرَّحمـنِ الرَّحیـم
✨ الهـی بـه امیـد تـو
🌸🍃
@quranekarim1398
نکته تفسیری صفحه ۵۹۲:
آخرت؛ بهتر و پایدارتر:
واژه ی «محدودیت» برای همه ی ما آشناست؛ بارها آن را شنیده یا دیده ایم و با تمام وجود حس می کنیم. محدود بودن محیط منزل، محدود بودن امکانات زندگی، محدود بودن درآمد و پول، محدود بودن عمر و...، محدودیت هایی ست که ما بی آنکه بخواهیم، با آنها روبه رو هستیم و گاهی از آنها رنج می بریم. واقعیت این است که دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، دنیایی محدود است. از سوی دیگر، علاقه ای در وجود ما نهفته است که همچون آتش از درون ما زبانه می کشد و روح و جان ما را پیوسته به خود مشغول می کند؛ این علاقه ی قدرتمند، میل و علاقه به «بی نهایت و زندگی نامحدود» است. همه ی انسانها، به امکانات نامحدود، محل سکونت بزرگ و زندگی بی پایان علاقه مند هستند. تلاشِ بی وقفه و شبانه روزیِ مردم برای به دست آوردن این موارد و زنده ماندن بیشتر، نشانگر این واقعیت است. ولی همانطور که گفته شد، دنیا با انواع محدودیّت ها آمیخته شده و زندگی ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد نیز با محدودیت های فراوان همراه بوده و سرانجام به پایان رسیده است.
از این رو برای هر انسان عاقلی این سؤال پیش می آید که «آیا می توان به زندگی نامحدود با امکانات فراوان و عمر جاودان دست یافت یا نه؟ ». این پرسش مهم را بارها و بارها یکصدوبیست وچهار هزار انسان فرهیخته که از سوی خدای جهان به پیامبری مبعوث شده اند، پاسخ داده اند. آنان از سوی پروردگار، این نوید را برای مردم آورده اند که پس از این زندگی کوتاه و محدود در دنیا، زندگی نامحدود و بی پایانی در جهان دیگری به نام آخرت خواهند داشت؛ حیاتی که به فرموده ی پیامبر اسلام صلوات الله علیه ، سالهایش وصف ناپذیر و روزهایش شمردنی نیست و ساکنانش هرگز نخواهند مرد[1]، و بنا بر گزارش قرآن، هر چه انسان بخواهد، در آن وجود دارد، و هر چه طلب کند، برایش حاضر می شود[2]. البته به فرموده ی قرآن و روایات، این زندگی نامحدود را برای بشرِ محدود به اطلاعات دنیایی نمی توان به خوبی وصف کرد. خداوند در آیه ی 17 سوره ی سجده می فرماید: «هیچ کس نمیداند چه چیزهایی که مایه ی شادمانی و خوشحالی آنان است، در پاداش اعمالی که انجام می دادند، برایشان پنهان شده است.» پیامبر گرامی اسلام‹ فرموده است که قطعه ی بسیار کوچکی از زمین بهشت، از دنیا و هر آنچه در آن وجود دارد، بهتر است[3]. آیه ی 17 این سوره نیز در جمله ای کوتاه و پرمحتوا اما سربسته به همگان اعلام می کند که «آخرت بهتر و پایدارتر است». اسف انگیز اینکه بسیاری از مردم، این سخنان را جدّی نگرفته اند و دنیای زودگذر را بر آخرت جاودان ترجیح داده اند. هواپرستی، شهوت رانی، علاقه ی افراطی به ثروت و قدرت و زن و فرزند، بزرگترین دلایل این اشتباه بزرگ است. این علاقه های ناپایدار باعث می شود که انسان، آخرت را فراموش کند و در دنیای محدود، دنبال گوهر ناب «جاودانگی» باشد، و برای رسیدن به این هدف، به هر وسیله ی نادرستی متوسّل شود، و سرانجام، بی آنکه در دنیا به آرزوی خود رسیده باشد، دست خالی به سرای آخرت منتقل شود و در آنجا نیز بهره ای نداشته باشد.
امام صادق علیه السلام چه زیبا فرموده است: «مَثَل دنیا، مانند آب دریاست که شخص تشنه هر چه بیشتر از آن بنوشد، تشنگی اش بیشتر می شود.»[4] در روایت دیگری از پیامبر اسلام صلوات الله علیه می خوانیم که هر کس دنیا را بر آخرت ترجیح دهد، در روز قیامت، در حالی با خدا روبه رو می شود که هیچ کار خوبی ندارد که با آن خود را از آتش حفظ کند؛ و هر کس آخرت را بر دنیا ترجیح دهد و [علاقه ی افراطی به] دنیا را رها کند، خدا از او خشنود می شود و کارهای بدش را می آمرزد.[5]
[1] - برگرفته از حدیثی نبوی، کنزالدقائق، ج3، ص561
[2] - بر اساس آیات 31 فصلت، 71 زخرف، 31 نحل، 16 فرقان، 34 زمر، 22 شوری و 35 ق
[3] - مجموعه ورام، ج2، ص226. روایت نقل به معنا شده است. (ترجمة دقیق «موضع سوط» برای مخاطب نامأنوس است)
[4] - کنزالدقایق، ج10، ص273
[5] - برگرفته از روایت نبوی، من لایحضره الفقیه، ج4، ص13. روایت کمی آزاد ترجمه شده؛ از اینرو از آوردن گیومه که نشانگر نقل قول مستقیم است، خودداری شده است.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحه ۵۹۲ مصحف شریف
سوره مبارکه الغاشیه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6043872532912670663.mp3
1.88M
🔸ترتیل صفحه 592 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام کرد
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛
💠امام علی علیه السلام میفرمایند :
«واعلموا انه لیس علی احد بعد القرآن من فاقه و لا لاحد قبل القرآن من غنی فاستشفوه من ادوائکم و استعینوا به لاوائکم فان فیه شفاء من اکبر الداء».
💠بدانید که هیچ کس پس از داشتن #قرآن کمبودی ندارد.
و برای هیچ کس پیش از آن #توانگری نیست!!!
پس شفای دردهای خود را از آن بخواهید
و در سختیهای خود از آن یاری جویید.
👈که قرآن بزرگترین بیماری را موجب بهبودی است.
@quranekarim1398
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: جمعه - ۲۵ آذر ۱۴۰۱
میلادی: Friday - 16 December 2022
قمری: الجمعة، 21 جماد أول 1444
🌹 امروز متعلق است به:
🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
ا 🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️12 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️22 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️29 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️39 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
▪️40 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام
✅ با ما همراه شوید...
@quranekarim1398
💠بیانات #مقام_معظم_رهبری در محفل #انس_با_قرآن – ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
🌀حمداللّه در جامعهى ما، در کشور ما، نهضت «انس با قرآن» ، نهضت خوبى شده است.
🌀 این مسئلهى حفظ قرآن که ما قبلاً سفارش کردیم، بحمداللَّه دارد در میان جوانهاى ما انتشار پیدا میکند؛
⬅️ باید هم انتشار پیدا کند؛ باید هم با قرآن آشنا شویم، مأنوس شویم.
⬅️وقتى قرآن را حفظ کردید، میتوانید معانى قرآن را درست بفهمید؛
⬅️انسان وقتى معناى قرآن را فهمید، میتواند در آن تدبر کند؛
⬅️وقتى تدبر کرد، میتواند به معارف عالى دست پیدا کند و رشد پیدا کند.
✅انسان با انس با قرآن، در درون رشد پیدا میکند!!!
@quranekarim1398
🌹سهم امروز نهج البلاغه از حکمت ۵۱ تا حکمت۶۵
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 عيب تو تا آنگاه كه روزگار با تو هماهنگ باشد، پنهان است.
📘 #حکمت51
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 سزاوارترين مردم به عفو كردن، تواناترينشان به هنگام كيفر دادن است.
📘 #حکمت52
┄═❁❈🌼❈❁═┄
سخاوت آن است كه تو آغاز كني، زيرا آن چه با درخواست داده مي شود يا از روي شرم، و يا از بيم شنیدن سخن ناپسند است.
📘 #حکمت53
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 هيچ بی نيازی چون عقل، و هيچ فقری چون نادانی نيست، هيچ ارثی چون ادب، و هيچ پشتيبانی چون مشورت کردن نيست.
📘 #حکمت54
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 شكيبایی دو گونه است، شكيبایی بر آنچه خوش نمی داری، و شكيبایی در آنچه دوست می داری.
📘 #حکمت55
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 ثروتمندی در غربت، مانند در وطن بودن است، و تهيدستی در وطن غربت است.
📘 #حکمت56
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 قناعت ثروتی است پايان نا پذير.
📘 #حکمت57
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠ثروت، ريشه شهوت هاست.
📘 #حکمت58
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 آن کسی که تو را هشدار داد، مانند كسی است كه تو را مژده داد.
📘 #حکمت59
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 زبان تربيت نشده درنده اي است كه اگر رهايش كنی می گزد.
📘 #حکمت60
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 نيش زن شيرين است.
📘#حکمت61
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠چون تو را ستودند، بهتر از آنان ستايش كن، و چون به تو احسان كردند، بيشتر از آنان ببخش، به هر حال پاداش بيشتر از آن آغاز كننده است.
📘 #حکمت62
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 شفاعت كننده چونان پر و بال درخواست كننده است.
📘 #حکمت63
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 اهل دنيا سوارانی در خواب مانده اند كه آنان را می رانند.
📘 #حکمت64
┄═❁❈🌼❈❁═┄
💠 از دست دادن دوستان غربت است.
📘 #حکمت65
┄═❁❈🌼❈❁═┄
#نهج البلاغه
@quranekarim1398
2_1152921504609856060.mp3
7.03M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت3 / بخش اول
⭕️ بخل 4⃣
🔺روش برخورد با بخیل در حوزه مدیریتی و مسئولیتی
🎙حجت الاسلام مهدوی_ارفع
#نهج_البلاغه
@quranekarim1398
🌹شرح #حکمت3
🔴 بخش چهارم:
🔶6.2 روش برخورد با بخیل در حوزۀ مدیریتی و مسئولیتی
🔸6.2.1 امیرالمؤمنین به ما آموختهاند که مدیران و کارگزاران حکومت اسلامی اولاً به هیچ بخیلی (کسی که بخل ملکۀ وجودی او شده است) نباید مسئولیتی بدهند. در بند 3 خطبۀ 131 فرمودند: «همانا دانستید که سزاوار نیست بخیل بر ناموس و جان و غنیمتها و احکام مسلمین، ولایت و رهبری یابد و امامت مسلمین را عهدهدار شود، تا در اموال آنها حریص گردد»؛ یعنی اگر بخیل حاکم شد، دائماً به مردم فشار میآورد تا اموال آنها را تصاحب کند.
🔸6.2.2 نکتۀ دوم اینکه مدیران جامعه حتی حق مشورتکردن با بخیل را ندارند. امیرالمؤمنین در بند 6 از نامۀ 53 به مالک اشتر مینویسند: «بخیل را در مشورتکردن دخالت نده که تو را از نیکوکاری بازمیدارد و از تنگدستی میترساند.»
🔸6.2.3 امیرالمؤمنین به مقابله با احتکار بازرگانان بخیل اشاره میکنند: «احتکار یعنی حبسکردن مایحتاج عمومی در زمانی که مردم به آن احتیاج دارند، با هدف افزایش قیمت.» ایشان در فصل سیمای بازرگانان و صاحبان صنایع از بند 8 نامۀ 53، به مالک اشتر مینویسند: «این را هم بدان که در میان بازرگانان، کسانی هم هستند که تنگنظر و بدمعامله و بخیل و احتکارکنندهاند، که تنها با زورگویی به سود خود میاندیشند.»
✅نکته: اگر بخل واقعاً بخل باشد، در همۀ مصادیق زشت و بد است؛ اما در همۀ زبانها، در کلام فصیح وقتی میخواهند از صفت خوبی خیلی تعریف کنند، گاهی آن را به صفتی بد تشبیه میکنند؛ مثلاً ممکن است از انسانهای موفق و خوبی که برای وقت خود برنامهریزی دارند، شنیده باشید که من در صرف وقت خودم خیلی بخیل هستم. یعنی حاضر نیستم وقت تلف کنم. هدرندادن وقت خصلت خیلی خوبی است؛ اما برای نشاندادن اوج این خوبی، آن را به یک بدی در ذهن مخاطب، تشبیه میکند؛ یا میگویند فلان شخص در احترام به پدر و مادر خیلی وسواس دارد. میدانیم که وسواس خصلت خیلی بدی است؛ اما منظور این است که در احترام به پدر و مادر خیلی مراقب است و خواسته اوج این خوبی را برساند، آن را در قالب خصلت بدی که در ذهن مردم جلوه کرده است، بیان میکند و البته از جنبۀ حساسیت و دقت آن.
🔷با این نگاه، امیرالمؤمنین در حکمت 234 یکی از تفاوتهای زن و مرد را همین میدانند و میفرمایند: «برخی از نیکوترین خلقوخوهای زنان، زشتترین اخلاق مردان است؛ مانند تکبر، ترس، بخل. هرگاه زنی متکبّر باشد، بیگانه را به حریم خود راه نمیدهد و اگر بخیل باشد اموال خود و شوهرش را حفظ میکند و چون ترسان باشد، از هر چیزی که به آبروی او زیان رساند فاصله میگیرد.» در این حکمت، بخل بهمعنای بخل بد نیست. اینکه زن در قبال زحمات شوهرش و اموال و دارایی او خیلی حساس است که هرجایی خرج نشود و به هرکسی داده نشود و حیف و میل نشود و هدر نرود، خیلی صفت خوبی است.
🔷اگر بند 6 نامۀ 53 (موضوع مشورتنکردن با بخیل) و موضوع حکمت 234 (تفاوت بانوان و آقایان) را کنار هم بگذاریم، به نکتۀ جالبی میرسیم: مولا در بند 17 نامۀ 31 به فرزند خودشان اماممجتبی(ع) مینویسند: «با زنان مشورت نکن.» دلیل آن چیست؟ در بند 6 نامۀ 53 فرمودند: «مدیران با بخیل مشورت نکنند»؛ چون بخیل واقعی تنگنظر است و نمیخواهد بگذارد از کنار این مسئول خیری به مردم برسد.
🔷چرا گفته با زن مشورت نکن؟ اولاً منظور مشورت در امور اجتماعی است و ثانیاً زن بهخاطر عشقی که به همسرش دارد و محافظت بیش از حد از اموال و دارایی خودش و همسرش، اگر مشاور شود ناخواسته طبق طبیعتش عمل میکند و این آثار سوئی دارد؛ لذا در حوزۀ کلان با زنان مشورت نکن، مگر زنی که این خصلت خودش را مدیریت کند و در حوزههای فردی و در جایگاه مناسب خودش به کار ببرد.
🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهج_البلاغه
🔷🔷✨🔹🌿🌹🌿🔹✨🔷🔷
@quranekarim1398