✅قدم اول اخلاص است
برای حفظ قرآن، از همان ابتدای کار، نیت خود را رضایت پروردگار قرار دهید و هدفتان از فراگیری و حفظ قرآن، تنها خشنود کردن خداوند باشد، و امیدوار باشید که این عمل مسبّب رستگاری و راه بردن شما به بهشت برین الهی است.
✨قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصًا لَّهُ الدِّينَ/
وَأُمِرْتُ لِأَنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ(آیات۱۱,۱۲ سوره مبارکه زمر)
« بگو فرمان یافته¬ام که خداوند را - در حالی که دینم که برای او پاک و پیراسته می دارم- بپرستم، و فرمان یافته ام که نخستین مسلمان (این امت) باشم».
🌟پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم میفرماید: خداوند دلی را که قرآن را حفظ کند عذاب نمیکند» بدون شک در این دنیا نیز پاداش خود را می گیرد و دستش به گناه آلوده نخواهد شد.
#مقدمات لازم برای حفظ
✅ ویژگی های قرآن مناسب برای حفظ چیست؟
🔻قرآن با رسم الخط عثمان طه.
🔻هر صفحه ۱۵ خط داشته باشد.
🔻بدون معنی باشد.
🔻قطع آن متوسط باشد.
🔻رنگ ان مناسب و ساده باشد.
❌نکته: اگر تصمیم به حفظ گرفته اید قرآن مخصوص به حفظ را تهیه کنید و همیشه از روی آن حفظ و تمرین کنید تا حافظه تصویری تان از ابتدا به طور صحیح شکل بگیرد.
#مقدمات لازم برای حفظ ترجمه ترتیل تفسیر
✅قبل از شروع به حفظ چه کارهایی باید انجام داد؟
🔻ترجمه :بهتر است قبل از شروع به حفظ آیات قرآن ترجمه آنها و لغات دشوار را یاد گرفت، در بین ترجمه های موجود ترجمه ایت الله مکارم و نیز ترجمه استاد بهرام پور مناسب است.
🔻ترتیل: برای اینکه اشکالات روخوانی را برطرف کنیم باید قبل از حفظ ترتیل آیه را گوش کنیم که از میان قاریان استاد منشاوی و پرهیزگار در اولویت قرار دارند.
🔻تفسیر: جهت فهمیدن شان نزول آیات و مفهوم آنان و استفاده بهتر آنها در زندگی خود بهتر است قبل از حفظ تفسیر مختصری از آیات را بدانیم که تفسیر نمونه، نسیم حیات و... از جمله تفاسیری است که می توانیم بهره مند شویم.
📣📣📣 باشگاه استعداد پروری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار میکند:
🟣 وبینار تکنیک های پاسخگویی به سوالات المپیاد الهیات 🟣
به صورت #آنلاین
مدرس: فاطمه رحیمی
رتبه ۲ و مدال نقره المپیاد ۱۴۰۱
کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبائی
📌 نکته مهم: المپیاد علمی- دانشجویی، مخصوص دانشجویان و فارغ التحصیلان سال آخر مقطع کارشناسی می باشد.
زمان:
چهارشنبه 29 فروردین ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰
#رایگان
✅ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی دی زیر پیام دهید:
📲@rafhimi بله، ایتا و تلگرام
✨انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران✨
@QuranHadith_elmi_farabi
اطلاعيه- تقويم انتخابات انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه تهران، ارديبهشت 1403
✨انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران✨
@QuranHadith_elmi_farabi
هدایت شده از طومار نقد
❇ پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
✴ پیش نشست ترکیه-استانبول
پنجشنبه، 30 فروردین 1403
ساعت 14:30 الی 16:30 به وقت ایران
📍دانشگاه آرل استانبول، ترکیه
با مشارکت اساتید محترم از ایران و ترکیه. 🇮🇷🇹🇷
مشارکت مجازی از طریق لینک زیر:
https://meet.google.com/qiu-icgj-cij
«باسمه تعالی»
(و أن لیس للانسان الا ماسعی)
فرهیخته گرامی؛ جناب آقای امیرحسن خوروش
از اینکه در پرتو الطاف خاصه ی الهی، با همت و پشتکار والا و با بهره جستن از محضر اساتید گران مایه ، در آزمون سراسری مقطع دکتری رشته علوم قرآن و حدیث سال ۱۴۰۳ ، رتبه نخست را کسب کرده اید، بسیار خرسندیم.
به یمن این مژده ی جان پرور، امید است عمر خویش را خالصانه و صادقانه در فتح قلّه های رفیع علم و گشودن مرزهای جدید دانش و اعتلای میهن عزیزمان ایران به جایگاه بایسته و شایسته مصروف دارید.
دبیر انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
#دانشگاه_تهران
#انجمن_علمی
✨انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران✨
@QuranHadith_elmi_farabi
«باسمه تعالی»
(و أن لیس للانسان الا ماسعی)
فرهیخته گرامی؛ سر کار خانم زهرا خیراندیش
از اینکه در پرتو الطاف خاصه ی الهی، با همت و پشتکار والا و با بهره جستن از محضر اساتید گران مایه ، در آزمون سراسری مقطع دکتری رشته علوم قرآن و حدیث سال ۱۴۰۳ ، رتبه ششم را کسب کرده اید، بسیار خرسندیم.
به یمن این مژده ی جان پرور، امید است عمر خویش را خالصانه و صادقانه در فتح قلّه های رفیع علم و گشودن مرزهای جدید دانش و اعتلای میهن عزیزمان ایران به جایگاه بایسته و شایسته مصروف دارید.
دبیر انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
#دانشگاه_تهران
#انجمن_علمی
✨انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران✨
@QuranHadith_elmi_farabi
🔺سلسله نشستهای علمی درآمدی به اخلاق قرآنی - فصل چهارم (انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی)
📅زمان: یکشنبه 2 اردیبهشت ماه
👤دکتر محمدعلی مهدوی راد؛ استادتمام قرآن و حدیث دانشگاه تهران (فارابی)
✅عنوان: پیامبر به عنوان الگوی اخلاق مدار قرآنی
⏰ ساعت 13:00
👤دکتر سهراب مروتی؛ استادتمام قرآن و حدیث دانشگاه ایلام
✅عنوان: ستون های سه گانه اخلاق از منظر قرآن (صداقت، احسان و تواضع)
⏰ ساعت 20:00
👈لینک ورود: https://webinaronline.ir/Link/S2367416391
✨انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران✨
@QuranHadith_elmi_farabi
🔹حضرت علی (ع) در گذر از قبرستان
✍ای ساکنان خانه های وحشت زا و محله های خالی و گورهای تاریک!
ای خفتگان در خاک!
ای غریبان!
ای اهل تنهایی!
ای اهل وحشت!
شما پیش از ما رفتید و ما به دنبال شما،به شما می پیوندیم.
🔸امّا در خانه هایتان دیگران سکونت کردند، و امّا زنانتان با دیگران ازدواج کردند، و اموالتان در میان دیگران تقسیم شد! این خبر ما هست،
شما چه خبری دارید؟
سپس رو به اصحاب فرمود:
بدانید که اگر اجازه سخن گفتن داشتند،به شما خبر می دادند که؛
« بهترین توشه تقوا است....»
📚منبع؛حکمت۱۳۰نهج البلاغه
#نهج_البلاغه
#حکمت
نشست آقای دکتر مهدی راد به علت بیماری ایشان، به روز دیگری موکول شد. برای شفای ایشان یک حمد قرائت فرمائید. ❌
#تمدیدشد
✳️ ثبت نام تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.
✅سامانه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ویژه طلاب سال ١٤٠٣👇
https://qhu.ac.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=2&fkeyid=&siteid=2&pageid=270&newsview=2950
🟣رشته ها و گرایش های کارشناسی ارشد به شیوه های #مجازی و #حضوری تهران و قم👇
⩴ علوم قرآن و حدیث،
⩴ علوم حدیث در گرایش های: کلام و عقاید، تفسیر اثری،نهج البلاغه،
⩴ علوم و معارف قرآن گرایش تفسیر اجتماعی
⩴ روانشناسی اسلامی ( مثبت گرا)
⩴ فقه و مبانی حقوق اسلامی
⩴ احیای تراث قرآنی و حدیثی
⩴ تفسیر روایی
🟠رشته ها و گرایش های دکتری:👇
🏫#حضوری_قم: علوم قرآن و حدیث،علوم و معارف نهج البلاغه،تفسیر امامیه و کلام امامیه
🏫#حضوری_تهران: مدرسی اخلاق اسلامی و مدرسی معارف قرآن و حدیث
🌐کانال مربوط به پذیرش ویژه طلاب
https://eitaa.com/qhu_ac_ir_tolab
📞تلفن راهنمای ثبت نام:
09002151290
🆔@qhuacir
➖چرا مومن از کوه استوارتر است⁉️
🛑 قال الامام الباقر علیه السلام المؤمنُ أصْلَبُ مِن الجَبلِ، الجَبلُ يُسْتَقَلُّ مِنه، والمؤمنُ لا يُسْتَقَلُّ مِن دِينِه شَيءٌ.
🔰امام باقر علیه السلام:
مؤمن از كوه استوارتر و سختتر است. از كوه كم مى شود اما از دين مؤمن چيزى كاسته نمى شود.
📚الکافی ج 2 ص 241