eitaa logo
سبک زندگی قرآنی
162 دنبال‌کننده
439 عکس
344 ویدیو
167 فایل
تبیین خط و مشی های زندگی به استناد قران و حدیث ارتباط با مدیر کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺نگاهی به ابعاد گوناگون فتنه از دیدگاه قرآن و حدیث- 🌺قسمت ✈️ ⬇️برخی شوم(قدرت تخریبی ) در خطبه 152 نهج البلاغه⬇️ 1⃣⬅️ آثارِ تخریبی زشت و است« آثَارُهَا كَآثَارِ السِّلَام»🐰 در هم کوبنده ،شکننده و گمراه کننده: (....الْفِتْنَةِ الرَّجُوفِ وَ الْقَاصِمَةِ الزَّحُوفِ فَتَزِيغُ قُلُوبٌ بَعْدَ اسْتِقَامَةٍ وَ تَضِلُّ رِجَالٌ بَعْدَ سَلَامَةٍ وَ تَخْتَلِفُ الْأَهْوَاءُ عِنْدَ هُجُومِهَا وَ تَلْتَبِسُ الْآرَاءُ عِنْدَ نُجُومِه...، سپس فتنهاى سر برآورد كه سخت لرزاننده، در هم كوبنده و نابود كننده است، كه قلبهايى پس از استوارى مىلغزند، و مردانى پس از درستى و سلامت، گمراه مىگردند، و افكار و انديشهها به هنگام هجوم اين فتنهها پراكنده، و عقايد پس از آشكار شدنشان به شك و ترديد دچار مىگردد. آن كس كه به مقابله با فتنهها برخيزد كمرش را مىشكند، و كسى كه در فرو نشاندن آن تلاش مىكند، او را در هم مىكوبد.» 2⃣⬅️ بین و ولایت و امامت(): « عَنْ قَلِيلٍ يَتَبَرَّأُ التَّابِعُ مِنَ الْمَتْبُوعِ وَ الْقَائِدُ مِنَ الْمَقُود» 3⃣⏪ ریزی (خون به ): قَتِيلٍ مَطْلُول،... تَحْلُبُ عَبِيطَ الدِّمَاء... 4⃣⏪ روابط خانوادگی: تُقْطَعُ فِيهَا الْأَرْحَامُ 5⃣⏪آوارگی ، بیخانمانی و بیماری: بَرِيئُهَا سَقِيمٌ وَ ظَاعِنُهَا مُقِيم -6⃣⬇️⬇️⬇️⬇️..... 🌺با هوشیاری کامل مراقب باشیم🌺 🌻🌷🍀🌺🌴🌹🍃💐🎄🌻🌸☘🌺☘🍀🌺🌱💐🌷🌻🌸🍀
ترجمه خطبه 151 نهج البلاغه- با محور فتنه و آثار آن
ترجمه خطبه 151.pdf
191.1K
ترجمه خطبه 151 نهج البلاغه- با محور فتنه و آثار آن
❌ این بار مذهبی ها در خطر هستند !!!!!! ✅ تکرار سه فتنه زمان حضرت علی(عليه السلام) – در زمان ما 1- فتنه رنگی جمل سهم خواهی- حبس خانگی – انحراف توسط فرزند – ناکثین 2-فتنه مذاکره با شیطان بزرگ زمانه - و فریب خوردن ابوموسی اشعری -قاسطين 3-فتنه القای ناکارآمدی القای عدم عدالت- توسط مذهبی های احمق – مارقین یا خوارج در فتنه اول: یاران نزدیک پیامبر (طلحه و زبیر) که بعد از پیامبر خیلی ثروتمند شده بودند - وقتی دیدند نمی توانند در حکومت علی (ع) به پست و مقام برسند با همراهی خانواده پیامبر (یعنی عایشه) علیه جانشین پیامبر (یعنی علی ع) شورش کردند– و خیلی ها در این وسط کشته شدند – زبیر از اولین یاران پیامبر و علی (ع) بود – ولی پسرش او را منحرف کرد - و بعد از جنگ به شکل بدی کشته شد- علی (ع) از کشته شدن دوست قدیمی اش (یعنی زبیر) در حال انحراف خیلی ناراحت شد – این فتنه رنگی بود و به جمل (یعنی شتر سرخ) شهرت یافت- در آخر با اینکه عایشه موجب فتنه و قتل خیلی ها شده بود حضرت علی (ع) عایشه را به حبس خانگی محکوم کرد تا فتنه دیگری نشود و مردم بیشتری در این وسط کشته نشوند به نظر شما زبیر زمان ما چه کسی بود؟ در فتنه دوم: سپاه حضرت علی(ع) با سپاه شیطان بزرگ زمان (یعنی معاویه) در جنگ بود و چون معاویه در حال شکست بود پیشنهاد مذاکره داد – برخی یاران حضرت علی فریب خوردند و پیشنهاد مذاکره را باور کردند – حضرت قبول نکرد و فرمود به آنها اعتماد نکنید – ولی مردم با سرگردگی بعضی منافقین داخلی حضرت علی (ع) را مجبور کردند – حضرت پذیرفت ولی کس دیگری را برای مذاکره فرستاد (مالک اشتر) – مردم گفتند مالک را نمی خواهیم او جنگ طلب است – ما فرد باسواد و صلح طلب را میفرستیم (ابوموسی اشعری) – چند مدت مذاکره طول کشید – تا اینکه ابوموسی فریب خورد و ابتدا شرایط را اجرا کرد و انگشتر را درآورد – ولی معاویه و عمروعاص تعهدات را اجرا نکردند – بعد از اینکه مردم دیدند مذاکرات شکست خورده به جای اینکه پشیمان شوند – گفتند ما اشتباه کردیم چرا علی قبول کرد پس علی هم اشتباه کرده باید توبه کند به نظر شما ابوموسی زمان ما چه کسی است؟ اما فتنه سوم: برخی از یاران حضرت علی(ع) (یعنی مذهبی های بی بصیرت) به این نتیجه رسیده بودند که حکومت حضرت ناکارآمد و ناعادلانه است – آنها در نتیجه جنگ های متعدد و تخلف های برخی مدیران به این نتیجه رسیده بودند – آنها حضرت علی(ع) اعتراض میکردند و قصد داشتند ایشان را وادار به توبه کنند – آنها خود را از حضرت علی (ع) عادل تر و دین شناس تر می دانستند - شروع به اعتراض کردند – سه خصوصیت عجیب خوارج این بود که آنها همه را فاسد می دانستند – و برای ولی مسلمین (یعنی علی ع) تعیین تکلیف میکردند – خود را عدالت طلب و دین دار واقعی می دانستند و جلوتر از امام حرکت میکردند – و در آخر باقیمانده خوارج حضرت علی (ع) را کشتند ♦️♦️♦️مواظب باشید این فتنه قصد القای ناکارآمدی و بی عدالت را دارد و همچنین ناامید کردن بچه های مذهبی – توسط افراد به ظاهر مذهبی و عدالت خواه - با رمز ولی رهبر عزیز انقلاب در تمام سخنرانی ها دارند به مردم امید می دهد و تاکید میکند خیلی از مسئولین فاسد نیستند. روشنگری کنیم......
خارجی و داخلی و یا ؟ علی(ع): من نام عن عدوّه انتهته المكائد(غررالحکم ص630) هر کس از خود شود ها ی دشمن او را میکند. امروزه در جامعه ایران اسلامی، عده ای افراد کم اطلاع از معارف اسلامی و مسایل بین المللی و....، دشمن خارجی (آمریکا و....) و دشمن داخلی(منافقین و ضد انقلاب) ؛ هستند. این افراد یا یا ، در هر دو صورت زیر چکمه ها و دسیسه های دشمن بیدار خواهند شد ولی کار از کار گذشته است!
🍀🌹نگاهی به ابعاد گوناگون از دیدگاه و حدیث- 🌺قسمت 4🔽 🌻 پاره ای از های در امام (ع)🌻⬇️⬇️ 1⃣⬅️- و غبار آلودگی فضای فکری جامعه: «فَإِنَّهَا فِتْنَةٌ عَمْيَاءُ مُظْلِمَة»(نهج البلاغه،خطبه93) به گونه ای شبه ناک که تشخیص حق از باطل خیلی دشوار می شود. 2⃣⏪-حاکمیت ارزشهای : « فِتْنَتُهُمْ ... وَ قِطَعاً جَاهِلِيَّة»(نهج البلاغه،خطبه93) 3⃣⏪-شروع آن، است: تَبْدَأُ فِي مَدَارِجَ خَفِيَّة (نهج البلاغه،خطبه151) 4⃣⬅️-آغازش : إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ يُنْكَرْنَ مُقْبِلَاتٍ وَ يُعْرَفْنَ مُدْبِرَات(هـمانا فـتنه ها چون روي آورد باطل را بـه صورت‌ حـق آرايد و چون پشت کند حقيقت چنانکه هست نمايد فتنـه هـا چـون روي آرد نشناسـندش چون بـازگردد دانـندش ) 5⃣⏪- پایه های و اصول و ارزش های دینی « تَثْلِمُ مَنَارَ الدِّين»(نهج البلاغه،خطبه151) 6⃣⬅️-چون مرکب بریده(افسار گسیخته)# همه را به گرفته آرامش را سلب میکند« فِتْنَةٌ تَطَأُ فِي خِطَامِهَا وَ تَذْهَبُ بِأَحْلَامِ قَوْمِهَا»(نهج البلاغه،خطبه189) 7⃣◀️- مردم با یکدیگر( با ): « تَلْتَفُ الْقُرُونُ بِالْقُرُون»(نهج البلاغه،خطبه101) 8⃣🚼- و با تشکیلات: «فِتَنٌ ... مَزْمُومَةً مَرْحُولَة» (نهج البلاغه،خطبه102) 👊 با از فرزانه ،-98 را درجا خواهیم کرد 👊 تدوین: علی اکبر صیدی 🌺🍀🌻🌷💐
هدایت شده از سبک زندگی قرآنی
🍀🌹نگاهی به ابعاد گوناگون از دیدگاه و حدیث- 🌺قسمت 4🔽 🌻 پاره ای از های در امام (ع)🌻⬇️⬇️ 1⃣⬅️- و غبار آلودگی فضای فکری جامعه: «فَإِنَّهَا فِتْنَةٌ عَمْيَاءُ مُظْلِمَة»(نهج البلاغه،خطبه93) به گونه ای شبه ناک که تشخیص حق از باطل خیلی دشوار می شود. 2⃣⏪-حاکمیت ارزشهای : « فِتْنَتُهُمْ ... وَ قِطَعاً جَاهِلِيَّة»(نهج البلاغه،خطبه93) 3⃣⏪-شروع آن، است: تَبْدَأُ فِي مَدَارِجَ خَفِيَّة (نهج البلاغه،خطبه151) 4⃣⬅️-آغازش : إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ يُنْكَرْنَ مُقْبِلَاتٍ وَ يُعْرَفْنَ مُدْبِرَات(هـمانا فـتنه ها چون روي آورد باطل را بـه صورت‌ حـق آرايد و چون پشت کند حقيقت چنانکه هست نمايد فتنـه هـا چـون روي آرد نشناسـندش چون بـازگردد دانـندش ) 5⃣⏪- پایه های و اصول و ارزش های دینی « تَثْلِمُ مَنَارَ الدِّين»(نهج البلاغه،خطبه151) 6⃣⬅️-چون مرکب بریده(افسار گسیخته)# همه را به گرفته آرامش را سلب میکند« فِتْنَةٌ تَطَأُ فِي خِطَامِهَا وَ تَذْهَبُ بِأَحْلَامِ قَوْمِهَا»(نهج البلاغه،خطبه189) 7⃣◀️- مردم با یکدیگر( با ): « تَلْتَفُ الْقُرُونُ بِالْقُرُون»(نهج البلاغه،خطبه101) 8⃣🚼- و با تشکیلات: «فِتَنٌ ... مَزْمُومَةً مَرْحُولَة» (نهج البلاغه،خطبه102) 👊 با از فرزانه ،-98 را درجا خواهیم کرد 👊 تدوین: علی اکبر صیدی 🌺🍀🌻🌷💐
🌹نگاهی به گوناگون از دیدگاه قرآن و حدیث- قسمت 🌹5 🌻🔽عوامل موثر در از 🔽🌻 1⃣⏪التزام حقیقی به یعنی قرآن و اهل بیت(ولایت و ) 🍀 اکرم(ص): « فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ .. فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ » الكافي ج2، ص: 599) آن گاه که ها ... همه جـا را‌ فـراگيرد‌ شـما بـايد بـه پنـاه بـبريد 🌸حضرت علی(ع): «أَیُّهَا النَّاسُ شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاةِ: ای مردم فتنه‌ها را با نجات) اهل بیت) در هم شکنید» نهج البلاغة -خطبه 5 2⃣⏪ حضرت علی (ع) تنها صاحبان# بصیرت را یافته از معرفی می نمایند.(نهج‌البلاغه/ خ 153،نامه32 و...) -3⃣◀️شناسایی و - 🌹حضرت علی(ع) در 1 نهج البلاغه(به مردم کوفه) - فتنه جمل ( ، و ) را به صراحت به مردم نموده تصریح دارند که این سه نفر از یک سو قتل عثمان را هدایت کرده اکنون نیز فتنه ای بپا کرده (به بهانه خونخواهی عثمان) برعلیه من شوریده اند که به امیرتان ... 4⃣⏪ حضورفعال و یاران جبهه در جامعه 🌷مولای متقیان با ،نظیر عمار،مالک ،هزیمه و غیره را که امام را در غلبه بر فتنه ها و فتنه گران یاری می رسانند ، به نیکویی می ستایند (حکمت 443\خطبه 182) 5⃣⏪حضور توده (حامیان حق) در صحنه 🌺حضرت علی(ع) حضور حامیان ولایت و امامت در صحنه را از دیگر عوامل رهایی از فتنه میدانند (خطبه 6). - ....7⃣⬅️ 👊 با از فرزانه ،-98 را درجا خواهیم کرد 👊 تدوین: علی اکبر صیدی 🌺🍀🌻🌷💐☘🌸🍃🌼🌺🌹🍀🌴🌱🌻
📘کتاب «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه سال 1388» 📍خرید آنلاین: yon.ir/PV3gK 📞دفتر مرکزی فروش: 22211174 📞فروشگاه: 66953607 @markazasnad
💐 ابعاد گوناگون# فتنه از دیدگاه قرآن و حدیث🌻🌺 ↩️مقدمه ،از صدر اسلام تاکنون،برای نفوذ و ایجاد فتنه در بین مسلمین تلاش میکنند.از این رو کریم در آیات متعدد((توبه / 47؛ انفال / 73 و...) و اهل بیت(خطبه های متعدد نهج البلاغه:93،151 و...) می دهد که مراقب فتنه انگیزی دشمنان باشید . 🐍معنای فتنه فتنه در لغت به معنای امتحان و آزمایش و...است.در قرآن و روایات نیز در پاره ای موارد به این معنی بکاررفته است. 🌻ولی در ادبیات -اجتماعی ، به معنی غبار آلود وتاریک نمون فضای فکری و فیزیکی جامعه(با آشوب) است به نحوی که تشخصی حق و باطل جز برای خواص با بصیرت ممکن نباشد. 🌺⏪ضرورت مقابله با فتنه کریم(انفال/39 و 73 و...)و بیت(ع) ما را به مبارزه با فتنه گران فراخوانده از را مهمترین راه رهایی از فتنه میدانند(نهج البلاغه ،خطبه 5). 🐰⬇️برخی شوم(قدرت تخریبی ) در خطبه 152 نهج البلاغه⬇️ 1⃣⬅️ آثارِ تخریبی زشت و است 2⃣⏪ هم کوبنده ،شکننده و گمراه کننده 2⃣⬅️ بین و ولایت و امامت(): 3⃣⏪ ریزی (خون به ) 4⃣⏪ روابط خانوادگی 5⃣⏪آوارگی ، بیخانمانی و بیماری 🔽پاره ای از های در امام (ع) در نهج البلاغه)🌻 1⃣⬅️- و غبار آلودگی فضای فکری جامعه: (،خطبه93) 2⃣⏪-حاکمیت ارزشهای ( خطبه93) 3⃣⏪-شروع آن، است(خطبه151) 4⃣⬅️-آغازش (خطبه151) 5⃣⏪- پایه های و اصول و ارزش های دینی (خطبه151) 6⃣⬅️-چون مرکب بریده(افسار گسیخته)# همه را به گرفته آرامش را سلب میکند(خطبه189) 7⃣◀️- و جنگ داخلی مردم با یکدیگر( با ): (خطبه101) 8⃣🚼- و با تشکیلات: (خطبه102) 🌻🔽عوامل موثر در از 🔽🌻 1⃣⏪التزام حقیقی به یعنی قرآن و اهل بیت(ولایت و ) (الكافي ج2، ص: 599؛ نهج البلاغة -خطبه 5) 2⃣⏪ (نهج‌البلاغه/ خ 153،نامه32 و...) -3⃣◀️شناسایی و - ( نامه 1 نهج البلاغه) 4⃣⏪ حضورفعال و یاران جبهه در جامعه (نهج البلاغه حکمت 443\خطبه 182) 5⃣⏪حضور توده (حامیان حق) در صحنه (نهج البلاغة،خطبه 6). 👊 با از فرزانه ،-98 را درجا خواهیم کرد 👊 تدوین: علی اکبر صیدی 🌺🍀🌻🌷💐☘🌸🍃🌼🌺🌹🍀🌴🌱🌻
🌺طبق دستور کریم« و هم پیمانی با »🌺 کریم در آیات52 و 83 مائده {1} از و همپیمانی با (یهود و نصارا) می کند و آندسته از مسلمین() را که دست دوستی بسوی آنان دراز مینماید؛بشدت کرده میفرماید: چنین افرادی بعدا از این کارشان خواهند شد. ودر آیه 113 هود {2}به صراحت می فرماید: و بر ظالمان (دشمنان)تكيه ننماييد، كه موجب مىشود آتش شما را فرا گيرد و در آن حال، هيچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهيد داشت و يارى نمىشويد! 🙈از مصادیق این آیات، برخی ایران هستند که بیش از حد به و تکیه داشته امید یاری از دشمن(آ و اروپا) را دارند! و سر انجام کارشان است!🙈😭😭 🔽 نوشت ها⬇️ 1- يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ الْيهَودَ وَ النَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَ مَن يَتَوَلهَّم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنهْمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الظَّالِمِين؛اى كسانى كه ايمان آوردهايد! يهود و نصارى را ولّى (و دوست و تكيهگاه خود،) انتخاب نكنيد! آنها اولياى يكديگرند و كسانى كه از شما با آنان دوستى كنند، از آنها هستند خداوند، جمعيّت ستمكار را هدايت نمىكند (مائده /51) فَترَى الَّذِينَ فىِ قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَرِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نخَشىَ أَن تُصِيبَنَا دَائرَةٌ فَعَسىَ اللَّهُ أَن يَأْتىَِ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُواْ عَلىَ مَا أَسرَّواْ فىِ أَنفُسِهِمْ نَادِمِين (ولى) كسانى را كه در دلهايشان بيمارى است مىبينى كه در (دوستى با آنان)، بر يكديگر پيشى مىگيرند، و مىگويند: «مىترسيم حادثهاى براى ما اتفاق بيفتد (و نياز به كمك آنها داشته باشيم!)» شايد خداوند پيروزى يا حادثه ديگرى از سوى خود (به نفع مسلمانان) پيش بياورد و اين دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشيمان گردند! (مائده /52) 2- وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِياءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُون و بر ظالمان تكيه ننماييد، كه موجب مىشود آتش شما را فرا گيرد و در آن حال، هيچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهيد داشت و يارى نمىشويد! 🌺🍀
⛔️طبق دستور کریم« و هم پیمانی با »⛔️ کریم در آیات52 و 83 مائده {1} از و همپیمانی با (یهود و نصارا) می کند و آندسته از مسلمین() را که دست دوستی بسوی آنان دراز مینماید؛بشدت کرده میفرماید: چنین افرادی بعدا از این کارشان خواهند شد. ودر آیه 113 هود {2}به صراحت می فرماید: و بر ظالمان (دشمنان)تكيه ننماييد، كه موجب مىشود آتش شما را فرا گيرد و در آن حال، هيچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهيد داشت و يارى نمىشويد! 🙈از مصادیق این آیات، برخی ایران هستند که بیش از حد به و تکیه داشته امید یاری از دشمن(آ و اروپا) را دارند! و سر انجام کارشان است!🙈😭😭 🔽 نوشت ها⬇️ 1- يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ الْيهَودَ وَ النَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَ مَن يَتَوَلهَّم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنهْمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الظَّالِمِين؛اى كسانى كه ايمان آوردهايد! يهود و نصارى را ولّى (و دوست و تكيهگاه خود،) انتخاب نكنيد! آنها اولياى يكديگرند و كسانى كه از شما با آنان دوستى كنند، از آنها هستند خداوند، جمعيّت ستمكار را هدايت نمىكند (مائده /51) فَترَى الَّذِينَ فىِ قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَرِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نخَشىَ أَن تُصِيبَنَا دَائرَةٌ فَعَسىَ اللَّهُ أَن يَأْتىَِ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُواْ عَلىَ مَا أَسرَّواْ فىِ أَنفُسِهِمْ نَادِمِين (ولى) كسانى را كه در دلهايشان بيمارى است مىبينى كه در (دوستى با آنان)، بر يكديگر پيشى مىگيرند، و مىگويند: «مىترسيم حادثهاى براى ما اتفاق بيفتد (و نياز به كمك آنها داشته باشيم!)» شايد خداوند پيروزى يا حادثه ديگرى از سوى خود (به نفع مسلمانان) پيش بياورد و اين دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشيمان گردند! (مائده /52) 2- وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِياءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُون و بر ظالمان تكيه ننماييد، كه موجب مىشود آتش شما را فرا گيرد و در آن حال، هيچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهيد داشت و يارى نمىشويد! 🌺🍀☘🌺🌹🌻💐🌷💐🌻🌹🌺🍀🌹🌺🌴💐🌻🍀
سلام. بانک احادیث بصورت موضوعی و با استناد به منابع( سایت شهید آوینی)⬇️ http://old.aviny.com/hadis-mozooee/hadis-farsi.aspx فهرست الفبایی احادیث موضوعی http://old.aviny.com/hadis-mozooee/hadis-alefba.aspx
هدایت شده از یاد داشت های من
بصورت آن لاین کتاب ها و مقالات زیر را در خصوص بخوانید 1-«تحلیلی بر عملکرد یهود در عصر نبوی» تالیف: علی جدید بناب http://www.ghadeer.org/Book/1452/230395 2-فعالیت‌های اقتصادی یهودیان در طول تاریخ http://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/7814/ 3- زرسالاران یهودی و پارسی نوشته استاد عبدالله شهبازی http://jscenter.ir/jewish-history/formation/1939/ 4- اطلاعات جامع و کامل بصورت آنلاین و رایگان در « اندیشکده مطالعات یهود» http://jscenter.ir/
🌷حشر حیوانات در روز قیامت💐 ⏪وجود دو عامل فهم و هدفمندی در حیوانات سبب شده است که قرآن کریم برای آن ها نیز حیات اخروی را مطرح سازد.- گرچه عده ای بدلیل عدم تکلیف، منکراین مقوله اند- در چنین فرضی می توان ادعا کرد که حضور حیوانات در جهان آخرت، افزون بر میان گروهی، به منظور دادخواهی آن ها از ها نیز است. در این باره –درکنار کلامی- فلسفی-آیات و روایات به شرح بیان می شود⬇️ 🌻الف- ایات 1. آیه¬ی 38 انعام وَ ما مِن دابَّةٍ فِى الأرضِ وَ لا طائرٍ یَطِیرُ بِجَناحَیهِ إلاّ أُممٌ أمثالُکُم مَا فَرّطنا فِى الکِتابِ مِن شَىءٍ ثُمّ إلى رَبِّهِم یُحشَرون؛ هیچ-جنبندهاى در زمین، و هیچ پرندهاى که با دو بال خود پرواز مىکند، نیست مگر اینکه امت¬هایى همانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب، فروگذار نکردیم؛ سپس همگى به سوى پروردگارشان محشور مىگردند. 2. آیه¬ی 5 تکویر إذا الوحوشُ حُشِرت؛ آنگاه که همه¬ی حیوانات وحشى محشور شوند . 3. آیه¬ی 29 شوری وَ مِنْ آیاتِهِ خَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَثَّ فیهِما مِن دابَّةٍ وَ هُوَ عَلى جَمْعِهِم إِذا یَشاءُ قَدیرٌ؛ و از آیات اوست آفرینش آسمان-ها و زمین و آنچه از جنبندگان در آن¬ها منتشر نموده؛ و او هرگاه بخواهد بر جمع آن¬ها تواناست. مراد از جمع آن¬ها، حشر آن¬ها در روز قیامت است 🌷ب- روایات 1. از ابی¬ذر روایت شده است: من در حضور پیامبر(ص) بودم که دو گوسفند با شاخ خود به¬جان یکدیگر افتادند. فرمود: مىدانید چرا این¬ها به¬یکدیگر شاخ مىزنند؟ گفتند: نمی¬دانیم. فرمود: خدا می¬داند و به¬زودى میان آن¬ها حکم مىکند.( بحار الأنوار ج61، ص: 7،( 2. سکونی روایت کرده است: پیامبر(ص) ناقه¬ای بسته شده¬ای را در حالی که بار بر پشت داشت، دید. فرمود: صاحب ناقه کجاست؟ به او بگویید برای خصومت و دادخواهی فردا(قیامت) آماده شود. من لا يحضره الفقيه، ج2، ص: 293 تدوین: علی اکبر صیدی 🔽معرفی چند 🔽 حشر حیوانات از منظر عقل و نقل http://www.kalamislami.ir/article_61687.html بررسی کلامی - فلسفی مسئله ی حشر حیوانات https://www.noormags.ir/view/fa/search?q= .
↩️عنوان شبهه(سوال). 🙈من اصلا نمیخاستم به دنیا بیام.نه بهشت رو میخام نه جهنم.چرا خدا منو به وجود اورده؟ا🙈 🔽⬇️: این از کم اطلاعی() ناشی می شود. به توجه نمایید: 1- اگر دانش آموزی بگوید: « من اصلا دوست ندارم خواندن و نوشتن یاد بگیرم . چرا پدر ومادر مرا به مدرسه می فرستند؟» ولی بعدا متوجه میشود که اشتباه میکرده ودرس خواندن چه آثار سودمندی دارد؟ وبی سوادی چه بدبختی هایی؟ 😭 اگر انسانی ادعا کند« من اصلا نمیخاستم به دنیا بیام.نه بهشت رو میخام نه جهنم را» شبیه مثال بالاست. ⏪زندگی انسان محدود به این دنیای فانی نیست؛ بلکه انسان«ابدی است» ،همین انسان اگر به دستورات خدا عمل کند و در این راستا پاره ای رنج هارا تحمل کند؛ در جهان دیگر آثارش را مشاهده می کند.(غرق در انواع نعمت و آرامش و...) - جهانی که اصلا قابل مقایسه با دنیای خاکی نیست- .... اگر نمیخواستی خلق شوی، عدم بودی، و عدم و معدوم بودن (نبودن) اصلا هنر نیست. در لینک های زیر نیز پاره ای مطالب هست که جواب بالا را تکمیل میکند🔽: من می خواستم عدم باشم ، چرا خداوند مرا افرید ؟ http://masjedaliasghar.ir/?p=4652 من دوست نداشتم که خلق شوم. چرا خدا من را خلق کرد🔽 http://www.x-shobhe.com/shobhe/508.html
سایت حجت الاسلام و المسلمین استاد دکتر خسروپناه- با محوریت کلام جدید http://khosropanah.ir/fa
🔽🌺 و ولایت ، را کرد🌺🔽 💐امام (ع) تاکید دارند که و فقط بودم كه چشم را کورکردم (فتنه جمل ،صفین و...)، و جز من كس چنين كارى را :… فَإِنِّي فَقَأْتُ عَيْنَ الْفِتْنَةِ وَ لَمْ يَكُنْ لِيَجْتَرِئَ عَلَيْهَا أَحَدٌ غَيْرِي (نهج البلاغة –خطبه93)) 🌻مولا (ع) در خطبه 5 نهج البلاغه ، بیت ( ولایت و) را کشتی از# فتنه معرفی میکنند. 🌺◀️در همین بس که متعال، آنرا مایۀ معرفی میکند «...الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ؛ امروز، كافران از (زوال) آيين شما، مأيوس شدند بنا بر اين، از آنها نترسيد...(مائده/3) 🌻🌻🌺#دی سالروز چشمان آمریکایی در را گرامی میداریم.🌺🌻🌻 👊🍀درزیر پرچم ،به یاری خداوند همه های دشمن را در نطفه میکنیم👊🍀
🌻معنی رطب ، یابس و کتاب مبین در قرآن؟🌻🔽 «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ إِلاَّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فی ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلاَّ فی کِتابٍ مُبینٍ» (انعام،59) در این آیه منظور از #"کتاب مبین" مرحلهاى از الاهى است آن با عناوین دیگرى چون لوح محفوظ و ام الکتاب و امام مبین، کتاب حفیظ و... نیز یاد شده است، که هر یک با اعتبارى خاص بر آن اطلاق مىشوند. از این رو گرچه در برخى دیگر از آیات - که با "وحى" و "نزول" و... همراه هستند - کتاب مبین همین قرآن است، اما در این کریمه (انعام،59) و امثال آن، مراد قرآن کریم نمىباشد، #"رطب" و "یابس" دو متناقضاند که کل موجودات به نحوى تحت یکى از این دو مندرجند. از این رو این تعبیر کنایه از موجودات مىباشد. پس آیه کریمه در صدد بیان عمومیت علم الاهى نسبت به کل موجودات چه قبل و چه پس از پیدایش و حتى انعدام ظاهرى آنها است؛ و رطب و یابس اشاره به موجودى خاص ندارند.
🌷مقصود از اعراف ، در قرآن چيست ؟🌺🔽 پاسخ:كلمه ى «اعراف» در قرآن (اعراف،آیه-4846).دوبار وارد شده ، يك بار به صورت (وَعَلَى الأَعْراف) و بار ديگر به صورت (وَأَصْحابُ الأَعْراف) و هر دو مورد مربوط به روز قيامت و مواقف و منازل آن است، اكنون بايد ديد مقصود از «اعراف» چيست، و «اعرافيان» چه كسانى هستند؟ ← بررسی دیدگاه‌ها در این زمینه دیدگاه های مزبور به سه دسته کلی باز می‌گردد: ۱. آنها عده ای از مقربان درگاه الهی همچون انبیا، علما و فقها و گواهان بر اعمال و... می باشند. ۲. آنها کسانی هستند که سیئات و حسنات شان با هم برابرند. ۳. اصحاب اعراف، آن دسته از ملائکه است که بر بالای اعراف ناظر اشخاص‌اند و هر کس را از سیما و قیافه اش می‌شناسند. بیشتر مفسرین و علمای اهل سنت قول دوم را انتخاب نموده اند در حالی که بسیاری از علمای شیعه ضمن اشاره به دیدگاه های مختلف درباره اصحاب اعراف و با توجه به روایاتی که از اهل بیت (علیهم‌السلام) در این باره رسیده، مایل به این نظراند که اصحاب اعراف پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) می باشند. بصائر حدود ۱۹ روایت از طرق مختلف از ائمه (علیهم‌السلام)، نقل نموده است که اصحاب اعراف ائمه اطهار (علیهم‌السلام) می باشند همچنین کلینی در کافی، صدوق در معانی الاخبار، مفید در مسارالشیعه. غیر از سه دیدگاه کلی که ذکر شد یک دیدگاه دیگر نیز وجود دارد و آن این است که برخی بین روایات فوق و روایاتی که مستند علمای اهل سنت می‌باشد و در منابع روایی شیعه نیز وجود دارد که می‌گوید مقصود از اصحاب اعراف کسانی هستند که حسنات و سیئاتشان مساوی‌اند لذا در اعراف مانده، این گونه جمع نموده‌اند که هر یک از این دو دسته روایات بیانگر حالت عده ای است که در اعراف حضور دارند؛ به این معنا که در اعراف هم افرادی وجود دارند که اعمال خوب و بد آن‌ها مساوی است و ورود به هیچ طرف برای آن‌ها رجحان ندارد. و هم پیامبران، ائمه اهل بیت (علیهم‌السلام) برای کمک به آن‌ها در اعراف حضور دارند البته چنین جمعی از کلام شیخ صدوق نیز استفاده می‌شود
ولايت فقيه : رهبري در اسلام تألیف جوادی آملی در سایت مدرسه فقاهت، بصورت آنلاین متن کتاب مورد نظر را مطالعه و کپی برداری کنید http://lib.eshia.ir/10920/1/0
جامعيّت قرآن قرآن‌شناسى جلد 2 (مجموعه کتب آموزشي معارف قرآن 6) صفحه 287 آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي تحقيق و نگارش: غلامعلي عزيزي‌كيا http://mesbahyazdi.ir/node/4937