eitaa logo
سبک زندگی قرآنی
163 دنبال‌کننده
453 عکس
349 ویدیو
168 فایل
تبیین خط و مشی های زندگی به استناد قران و حدیث ارتباط با مدیر کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷حشر حیوانات در روز قیامت💐 ⏪وجود دو عامل فهم و هدفمندی در حیوانات سبب شده است که قرآن کریم برای آن ها نیز حیات اخروی را مطرح سازد.- گرچه عده ای بدلیل عدم تکلیف، منکراین مقوله اند- در چنین فرضی می توان ادعا کرد که حضور حیوانات در جهان آخرت، افزون بر میان گروهی، به منظور دادخواهی آن ها از ها نیز است. در این باره –درکنار کلامی- فلسفی-آیات و روایات به شرح بیان می شود⬇️ 🌻الف- ایات 1. آیه¬ی 38 انعام وَ ما مِن دابَّةٍ فِى الأرضِ وَ لا طائرٍ یَطِیرُ بِجَناحَیهِ إلاّ أُممٌ أمثالُکُم مَا فَرّطنا فِى الکِتابِ مِن شَىءٍ ثُمّ إلى رَبِّهِم یُحشَرون؛ هیچ-جنبندهاى در زمین، و هیچ پرندهاى که با دو بال خود پرواز مىکند، نیست مگر اینکه امت¬هایى همانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب، فروگذار نکردیم؛ سپس همگى به سوى پروردگارشان محشور مىگردند. 2. آیه¬ی 5 تکویر إذا الوحوشُ حُشِرت؛ آنگاه که همه¬ی حیوانات وحشى محشور شوند . 3. آیه¬ی 29 شوری وَ مِنْ آیاتِهِ خَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَثَّ فیهِما مِن دابَّةٍ وَ هُوَ عَلى جَمْعِهِم إِذا یَشاءُ قَدیرٌ؛ و از آیات اوست آفرینش آسمان-ها و زمین و آنچه از جنبندگان در آن¬ها منتشر نموده؛ و او هرگاه بخواهد بر جمع آن¬ها تواناست. مراد از جمع آن¬ها، حشر آن¬ها در روز قیامت است 🌷ب- روایات 1. از ابی¬ذر روایت شده است: من در حضور پیامبر(ص) بودم که دو گوسفند با شاخ خود به¬جان یکدیگر افتادند. فرمود: مىدانید چرا این¬ها به¬یکدیگر شاخ مىزنند؟ گفتند: نمی¬دانیم. فرمود: خدا می¬داند و به¬زودى میان آن¬ها حکم مىکند.( بحار الأنوار ج61، ص: 7،( 2. سکونی روایت کرده است: پیامبر(ص) ناقه¬ای بسته شده¬ای را در حالی که بار بر پشت داشت، دید. فرمود: صاحب ناقه کجاست؟ به او بگویید برای خصومت و دادخواهی فردا(قیامت) آماده شود. من لا يحضره الفقيه، ج2، ص: 293 تدوین: علی اکبر صیدی 🔽معرفی چند 🔽 حشر حیوانات از منظر عقل و نقل http://www.kalamislami.ir/article_61687.html بررسی کلامی - فلسفی مسئله ی حشر حیوانات https://www.noormags.ir/view/fa/search?q= .
↩️عنوان شبهه(سوال). 🙈من اصلا نمیخاستم به دنیا بیام.نه بهشت رو میخام نه جهنم.چرا خدا منو به وجود اورده؟ا🙈 🔽⬇️: این از کم اطلاعی() ناشی می شود. به توجه نمایید: 1- اگر دانش آموزی بگوید: « من اصلا دوست ندارم خواندن و نوشتن یاد بگیرم . چرا پدر ومادر مرا به مدرسه می فرستند؟» ولی بعدا متوجه میشود که اشتباه میکرده ودرس خواندن چه آثار سودمندی دارد؟ وبی سوادی چه بدبختی هایی؟ 😭 اگر انسانی ادعا کند« من اصلا نمیخاستم به دنیا بیام.نه بهشت رو میخام نه جهنم را» شبیه مثال بالاست. ⏪زندگی انسان محدود به این دنیای فانی نیست؛ بلکه انسان«ابدی است» ،همین انسان اگر به دستورات خدا عمل کند و در این راستا پاره ای رنج هارا تحمل کند؛ در جهان دیگر آثارش را مشاهده می کند.(غرق در انواع نعمت و آرامش و...) - جهانی که اصلا قابل مقایسه با دنیای خاکی نیست- .... اگر نمیخواستی خلق شوی، عدم بودی، و عدم و معدوم بودن (نبودن) اصلا هنر نیست. در لینک های زیر نیز پاره ای مطالب هست که جواب بالا را تکمیل میکند🔽: من می خواستم عدم باشم ، چرا خداوند مرا افرید ؟ http://masjedaliasghar.ir/?p=4652 من دوست نداشتم که خلق شوم. چرا خدا من را خلق کرد🔽 http://www.x-shobhe.com/shobhe/508.html
سایت حجت الاسلام و المسلمین استاد دکتر خسروپناه- با محوریت کلام جدید http://khosropanah.ir/fa
🔽🌺 و ولایت ، را کرد🌺🔽 💐امام (ع) تاکید دارند که و فقط بودم كه چشم را کورکردم (فتنه جمل ،صفین و...)، و جز من كس چنين كارى را :… فَإِنِّي فَقَأْتُ عَيْنَ الْفِتْنَةِ وَ لَمْ يَكُنْ لِيَجْتَرِئَ عَلَيْهَا أَحَدٌ غَيْرِي (نهج البلاغة –خطبه93)) 🌻مولا (ع) در خطبه 5 نهج البلاغه ، بیت ( ولایت و) را کشتی از# فتنه معرفی میکنند. 🌺◀️در همین بس که متعال، آنرا مایۀ معرفی میکند «...الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ؛ امروز، كافران از (زوال) آيين شما، مأيوس شدند بنا بر اين، از آنها نترسيد...(مائده/3) 🌻🌻🌺#دی سالروز چشمان آمریکایی در را گرامی میداریم.🌺🌻🌻 👊🍀درزیر پرچم ،به یاری خداوند همه های دشمن را در نطفه میکنیم👊🍀
🌻معنی رطب ، یابس و کتاب مبین در قرآن؟🌻🔽 «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ إِلاَّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فی ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلاَّ فی کِتابٍ مُبینٍ» (انعام،59) در این آیه منظور از #"کتاب مبین" مرحلهاى از الاهى است آن با عناوین دیگرى چون لوح محفوظ و ام الکتاب و امام مبین، کتاب حفیظ و... نیز یاد شده است، که هر یک با اعتبارى خاص بر آن اطلاق مىشوند. از این رو گرچه در برخى دیگر از آیات - که با "وحى" و "نزول" و... همراه هستند - کتاب مبین همین قرآن است، اما در این کریمه (انعام،59) و امثال آن، مراد قرآن کریم نمىباشد، #"رطب" و "یابس" دو متناقضاند که کل موجودات به نحوى تحت یکى از این دو مندرجند. از این رو این تعبیر کنایه از موجودات مىباشد. پس آیه کریمه در صدد بیان عمومیت علم الاهى نسبت به کل موجودات چه قبل و چه پس از پیدایش و حتى انعدام ظاهرى آنها است؛ و رطب و یابس اشاره به موجودى خاص ندارند.
🌷مقصود از اعراف ، در قرآن چيست ؟🌺🔽 پاسخ:كلمه ى «اعراف» در قرآن (اعراف،آیه-4846).دوبار وارد شده ، يك بار به صورت (وَعَلَى الأَعْراف) و بار ديگر به صورت (وَأَصْحابُ الأَعْراف) و هر دو مورد مربوط به روز قيامت و مواقف و منازل آن است، اكنون بايد ديد مقصود از «اعراف» چيست، و «اعرافيان» چه كسانى هستند؟ ← بررسی دیدگاه‌ها در این زمینه دیدگاه های مزبور به سه دسته کلی باز می‌گردد: ۱. آنها عده ای از مقربان درگاه الهی همچون انبیا، علما و فقها و گواهان بر اعمال و... می باشند. ۲. آنها کسانی هستند که سیئات و حسنات شان با هم برابرند. ۳. اصحاب اعراف، آن دسته از ملائکه است که بر بالای اعراف ناظر اشخاص‌اند و هر کس را از سیما و قیافه اش می‌شناسند. بیشتر مفسرین و علمای اهل سنت قول دوم را انتخاب نموده اند در حالی که بسیاری از علمای شیعه ضمن اشاره به دیدگاه های مختلف درباره اصحاب اعراف و با توجه به روایاتی که از اهل بیت (علیهم‌السلام) در این باره رسیده، مایل به این نظراند که اصحاب اعراف پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) می باشند. بصائر حدود ۱۹ روایت از طرق مختلف از ائمه (علیهم‌السلام)، نقل نموده است که اصحاب اعراف ائمه اطهار (علیهم‌السلام) می باشند همچنین کلینی در کافی، صدوق در معانی الاخبار، مفید در مسارالشیعه. غیر از سه دیدگاه کلی که ذکر شد یک دیدگاه دیگر نیز وجود دارد و آن این است که برخی بین روایات فوق و روایاتی که مستند علمای اهل سنت می‌باشد و در منابع روایی شیعه نیز وجود دارد که می‌گوید مقصود از اصحاب اعراف کسانی هستند که حسنات و سیئاتشان مساوی‌اند لذا در اعراف مانده، این گونه جمع نموده‌اند که هر یک از این دو دسته روایات بیانگر حالت عده ای است که در اعراف حضور دارند؛ به این معنا که در اعراف هم افرادی وجود دارند که اعمال خوب و بد آن‌ها مساوی است و ورود به هیچ طرف برای آن‌ها رجحان ندارد. و هم پیامبران، ائمه اهل بیت (علیهم‌السلام) برای کمک به آن‌ها در اعراف حضور دارند البته چنین جمعی از کلام شیخ صدوق نیز استفاده می‌شود
ولايت فقيه : رهبري در اسلام تألیف جوادی آملی در سایت مدرسه فقاهت، بصورت آنلاین متن کتاب مورد نظر را مطالعه و کپی برداری کنید http://lib.eshia.ir/10920/1/0
جامعيّت قرآن قرآن‌شناسى جلد 2 (مجموعه کتب آموزشي معارف قرآن 6) صفحه 287 آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي تحقيق و نگارش: غلامعلي عزيزي‌كيا http://mesbahyazdi.ir/node/4937
ولایت فقیه در یک مثال عامیانه وقتی مدیر یک اداره/نهادی به مرخصی یا ماموریت می رود،حتما یک نفر را موقتا جانشین خود می کند. همین مدیر، از دور بصورت تلفنی و... امور مربوطه را پیگیری میکند... حضرت موسی(ع) برادرش هارون(ع) را جانشین خود کرد. حضرت ولیعصر(عج) در غیبت صغرا چند نفر را نماینده(نایب) خود برگزید همین حضرت، به دلیل طولانی شدن غیبت کبرا، شخص معین را جایگزین نفرمود، بلکه سران یک قشر(فقها) را بطور عام جانشین برگزید. لذا برای مقوله ولایت فقیه، مجموع علل عقلی و نقلی وجود دارد که این دلایل در عرض هم(کنارهم) نظریه ولایت فقیه را اثبات میکند. استاد فرزانه حضرت آیت الله جوادی آملی(مدظله) و دیگر اساتید همچون علامه مصباح یزدی، مرحوم اقای منتظری و... با دلایل محکم به تشریح این نظریه پرداخته اند...
هدایت شده از یاد داشت های من
🐰گشت فرا سرزمینی روحانی🐰 روحانی، رییس جمهور امروز در جلسه هیات دولت پیشنهاد داد: بروند در از ایران ودر کشور های ، کشاورزی کنند😭😭 جناب روحانی! کدام عاقل، این کار احمقانه را انجام میدهد؟ ایا از خیری دیدیم که با دست خود شان به تحویل داده با دست به ایران برگردند؟؟😭 ایا به همه و بحران ها اینگونه راهکار میدهی؟ آیا از اینکه# سپاه به دانش بارور کردن ابرها دست یافته و# بحران خشک سالی را میکند؛ ناراحتی؟ .....؟؟؟؟🙈🙈