فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غواص ماهر دریای قرآن کریم🌊
اجرای مقام #نوروز به صورت نزولی در فراز آخر
(جنس #رست در پایین و جنس #بیات در بالا به صورت منفصل)
#منشاوی
*«أَلْقُرْآنُ نورٌ»*
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از قاریانی که تحریرهای خاص و منحصربفردی دارد، استاد مرحوم هاشم هیبه است. استفاده از تحریرهای ریز و گلویی و بهرهگیری از تحریرهای متنوع از ویژگیهای صوتی تلاوت ایشان میباشد.
#هاشم_هیبه
#بیات_کردان
#بیات_محیر
*«أَلْقُرْآنُ نورٌ»*
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای استاد #عبدالفتاح #شعشاعی به (الصوت المعبر) صدای تعبیرکننده و معناگرا مشهور است.
رویکرد تلاوت ایشان هم بر همین اساس میباشد و توجه ویژه به معنامحوری در تلاوت ایشان کاملا مشهود است. تفکیکهای دقیق و حسابشده بین عبارات و استفاده از فنون صوتی و لحنی معناگرایانه مانند #مواکبه (همراهی صدا و معنا) از ویژگیهای تلاوت ایشان میباشد.
در این مقطع که مقام #هزام به شکل کامل اجرا شده است، در جنس بالا #حجاز و #ثلاثی_سهگاه در پایین به صورت متصل شنیده میشود. در سه نت بالای این مقام نیز (نت ۶ تا ۸) #ثلاثی_رست به شکل بسیار زیبا (و نادر) به نمایش گذاشته شده است.
ویژگی بارز این فراز، قفله انتظاری و معلق در نفس اول در کلمه (للایمان) است که معناگرایی هر چه تمامتر را نشان میدهد.
در واقع با این نوع خوانش، خداوند به پیامبرش دستور میدهد، که به مسلمانان بگوید: خداوند است که بر شما منت میگذارد که شما را به ایمان و اسلام هدایت کرده است و فرود بسیار زیبا و بجا در انتهای آیه هم نشان از این دارد که در صدق و خلوص نیت و راستگویی این اشخاص امید چندانی وجود ندارد.
سوره حجرات به عنوان سورهای که فضائل و رذائل اخلاقی را بیان میکند، مومنان را از غیبت، تمسخر، تجسس، تفاخر و سایر رذائل اخلاقی نهی میکند.
#شعشاعی
#هزام
*«أَلْقُرْآنُ نورٌ»*
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوتهای استاد محمود شحات انور رو قبلا بیشتر دوست داشتم؛ چون تعلق و شباهت بیشتری به تلاوتهای پدرش داشت.
ولی الان که در مسیر ابداع و نوآوری قرار داره هم گاهی یه فرازهای قشنگی میخونه...
توی این فراز که حدود ۱۰ یا ۱۲ سال پیش اجرا شده، در چند آیه متوالی موتیفهای متعدد اجرا شدهاند.
#موتیف به کوچکترین واحد معنادار موسیقی اطلاق میشود که شامل چند نت است و دارای هویت و استقلال موضوعی است؛ از کنار هم قرار گرفتن چند موتیف، ملودی به وجود میآید.
*«أَلْقُرْآنُ نورٌ»*
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*السّهل المُمتَنع*
برخی از قاریان با استماع تلاوت استاد مرحوم محمد صدیق المنشاوی، در نگاه اول، شاید چنین برداشتی داشته باشند که لحنُ الاَداء و ملودیهای استاد منشاوی آسان و به راحتی قابل تقلید و اجرا هستند؛ ولی احساس و معنویت حاکم در تلاوت استاد منشاوی، رازی نهفته در صدای ایشان دارد که علیرغم ظاهری ساده در لحن، باطنی عمیق داشته که با تقلید دقیق الحان تلاوت ایشان نیز قابل درک و اجرا نیست!
چرا که صدای ایشان جزو معدود صداهای ماندگار و فاخر عالم تلاوت است که حتی اجرای سادهترین ملودیها با صدای حزین و باکی استاد منشاوی، تبدیل به اثری ماندگار و غیر قابل تقلید میشود!
قطعهای که به اشتراک گذاشته شده، در ابتدا #بیات_حسینی (درجه پنجم بیات)، سپس #بیات_عجمی (درجه ششم بیات) و در ادامه اشاره به مقام #شوری (جنس اصلی بیات، جنس فرعی حجاز به شکل متصل) دارد.
#الصوت_الباکی
#منشاوی
*«أَلْقُرْآنُ نورٌ»*
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
انجیل ۱۵۰۰ ساله تازه کشف شده میگوید عیسی (ع) هرگز به صلیب کشیده نشده است!
وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَٰكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ ۚ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ ۚ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ ۚ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا ﴿١٥٧﴾
و به سبب گفتارِ [سراسر دروغ] شان که ما عیسی بن مریم فرستاده خدا را کشتیم. در صورتی که او رانکشتند و به دار نیاویختند، بلکه بر آنان مُشتبه شد [به این خاطر شخصی را به گمان اینکه عیسی است به دار آویختند و کشتند]؛ و کسانی که درباره او اختلاف کردند، نسبت به وضع وحال او در شک هستند، و جز پیروی از گمان و وهم، هیچ آگاهی و علمی به آن ندارند، و یقیناً او را نکشتند. (۱۵۷)
*«أَلْقُرْآنُ نورٌ»*
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
*تلاوت مجلسی یا استودیویی؟*
وقتی از استاد مصطفی اسماعیل درباره راز تفاوت تلاوتهای مجلسی و استودیویی ایشون سوال شد، جوابش این بود که در تلاوتهای مجلسی، زمان اجرا طولانیتر است و تعامل و گفتگو بین قاری و مستمع نیز اتفاق میافتد که نقطهی عطف حیاتی برای قاری به شمار میرود!
*«أَلْقُرْآنُ نورٌ»*
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*تواشیح و ابتهالات دینی جزئی لاینفک از فرهنگ غنی و اصیل مصری*
ابتهال و تواشیح ماندگاری با صدای استاد حسین عبدالحلیم و گروه ایشان که ظاهراً در جریان ضبط یک فیلم سینمایی اجرا شده است.
اساساً این نوع اجراها که در زندگی روزمره مردم مصر نیز با تعامل بینظیر آنها همراه است، نشان از آن دارد که همانند مراسمات سوگواری و عزاداری در ایران که در فرهنگ و تمدن ایرانی نهادینه شده و جزئی از فرهنگ ما شدهاند، در مصر نیز این نوع موشحات و ابتهالات در مدح و ثنای الهی و اولیاءالله، تبدیل به یک رسم و سنت شده و با استقبال عموم مردم مواجه شده است.
#ابتهال
#تواشیح
#سه_گاه
#رست
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد محمود رمضان و نتهای سحرآمیز صدایش
یکی از اساتید بارز مصری که صاحب مکتب است و اساتیدی همچون محمد عمران و محمد هلباوی از مکتب او متأثر شدهاند، استاد محمود رمضان است.
تکنیکهای صوتی خاص و بدیع ایشان در تلاوت قرآن کریم، زبانزد خاص و عام بوده است.
در این فراز یک تکنیک صوتی بسیار زیبا و در عین حال سخت، به نام #گلیساندو به زیبایی هر چه تمامتر اجرا شده است.
زیبا و بدیع از آن لحاظ که استاد محمود رمضان (و همچنین استاد محمد صدیق منشاوی) به عنوان یکی از اولین قاریانی بوده که این تکنیک را به صورت گسترده در تلاوتش به کار گرفته است؛
و سخت از آن لحاظ که چنین تکنیکی نیازمند یک صدای منعطف و چابک و قابل پردازش در تمام درجاتش است.
تکنیک #گلیساندو یا سُرش نغمهای در واقع همان اتصال غیرنمایان درجات صوتی است که نتها به صورت متصل اجرا میشوند و این نتها به صورت مجزا شنیده نمیشوند؛ بلکه به شکل سرسرهای اجرا میشوند.
در کلمه (ثُمّ) این تکنیک اجرا شده است.
اقتباس از کتاب مهارتهای تنغیمی و القاء معانی در هنر تلاوت قرآن، اثر استاد غلامرضا شاهمیوه اصفهانی
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون اغراق و مبالغه باید گفت که مرحوم محمد صدیق منشاوی، یک قاری محبوب در میان عوام و خواص است که حتی تقلید از ایشون هم میتونه تا این حد یک قاری رو موثر و مستمعین رو متأثر از استماع تلاوتش قرار بده...
توضیحات فنی:
اگر یک مقام رو متشکل از ۸ نت بدانیم، در صورتی که ۵ نت از آن مقام اجرا شود، اصطلاحا به آن #عقد یا #پنتاکورد میگویند.
اگر چهار نت اجرا شود به آن #جنس ، #دانگ یا #تتراکورد گفته میشود.
و همچنین اجرای ۳ نت را #ثلاثی یا #تریکورد گویند.
در اینجا عقد نهاوند و عقد مرصع (جنس اصلی نهاوند و جنس فرعی حجاز به صورت متصل) اجرا شده است.
#نهاوند_نوا
#مرصع
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محمد_سلامه
#حجاز
#رست
#سوزناک
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
القُـرآنُ نـورٌ
#محمد_سلامه #حجاز #رست #سوزناک «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.co
محمد سلامهی عجیب و غریب!😍
استادی به تمام معنا در زمینه تلاوت قرآن کریم که بسیاری از قاریان نسلهای بعد از خودش از تلاوت و سبک ایشون تاثیر پذیرفتند!👌
از #کامل_یوسف_البهتیمی بگیرید تا #شعبان_عبدالعزیز_صیاد و سایر قاریان مصری...
از صدای استاد شروع کنیم که واقعا قوی و در عین حال خیلی منعطفه!
با داشتن شدت و رسایی بسیار زیاد، انعطاف خیلی خوبی هم داشته که جمع شدن این دو فاکتور در یک صدا خیلی نادره!
صدایی قوی که تا چهار ساعت هم تلاوت داشته و آنقدر منعطف بوده که توانایی اجرای هر ملودی و لحنی رو داشته!
فکر کنید تا قبل از دوران میکروفون، مجالس ایشون به دلیل رسایی صداش، خیلی شلوغتر از مجالس محمد رفعت بوده! البته بعد از ظهور میکروفون قضیه فرق کرد و طرفداران محمد رفعت بسیار بیشتر شدند!
به نظرم مثل اخلاقش که خیلی خاص و عجیب و غریب بوده، سبکش هم خیلی خاص بوده!
گفتم اخلاقش عجیبه چون تا آخر عمرش که هشتاد و سه سال بود، کلا رابطهی خوبی با صدا و سیما و رادیو مصر نداشته و اصلا قبولشون نداشته زیاد!
برای نمونه ایشون برای اجرای یک تلاوت در صدا و سیما کلی شرط و شروط میگذاشت!
مثلا با مجری خانم کلاً مشکل داشت و فقط با مجری آقا برنامه زنده اجرا میکرد! یا اینکه میگفت قبل و بعد از تلاوتم باید تواشیح دینی پخش بشه!
از لحاظ فنی و لحنی هم ایشون کلا به مقام #رست و #حجاز و مشتقاتشون خیلی علاقه داشته و اکثر تلاوتش از مقامات مرکب #سوزناک و #نواثر استفاده میکرده!
ولی به طرز شگفتانگیزی با همین مقامات محدود و اکثرا قفلات و ملودیهای تکراری، تلاوتش خیلی جذابه و واقعا به دل میشینه!
این چند آیه رو با صدای خاص استاد بشنوید و لذت ببرید😍
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی به خاطر معنای آیات و #تفکیک بین جملات و عباراتِ معنادار، لحن مهندسی شود، ریزنغمات و ملودیهایی اجرا میشوند که شاید تا به حال شنیده نشده باشند یا حداقل کمتر اجرا شده باشند!
راهکار ساده این است که لحن خود را به آیات و عبارات قرآنی بسپارید؛ خودشان خیلی خوب راه را به شما نشان میدهند!
#مقام_نهاوند
#نهاوند_نوا (درجه ۵ نهاوند)
#جنس_کرد (درجات دوم تا پنجم نهاوند)
#ثلاثی_بیات (۳ صدای بیات)
#جنس_عجم (درجات سوم تا ششم مقام نهاوند)
#نهاوند_راست (درجه اول مقام نهاوند)
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک هوش مصنوعیِ حیّ و حاضر به نام کامل یوسف!
تا حالا به این فکر کرده بودید که اگر ظرایف صوتی استاد عبدالباسط و زیباییهای لحنی استاد مصطفی اسماعیل رو با همدیگه ترکیب کنید، چه شاهکاری به وجود میاد؟
حالا تصور کنید ویژگیهای صوتی و لحنی این دو نفر به زیبایی هر چه تمامتر در سبک یک قاری جمع شده باشند...
این یعنی تأثیرگذاری و نفوذِ صدای استاد عبدالباسط در جان و دلِ مستمعین و البته گیرایی و جذابیت لحنی استاد مصطفی اسماعیل؛ همه و همه در یک شخصیت کمنظیر به نام کامل یوسف البهتیمی!👌
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرو دو فراز قبلی که ارسال شد
به این دو فراز دقت بفرمایید؛
تا انشاءالله توضیحات تکمیلی رو ارسال کنم...
القُـرآنُ نـورٌ
پیرو دو فراز قبلی که ارسال شد به این دو فراز دقت بفرمایید؛ تا انشاءالله توضیحات تکمیلی رو ارسال کنم
سلام و عرض ادب خدمت اعضای محترم
درباره مقاطع اخیر چند نکته قابل ذکر است:
۱. نهاوند شعار به صورت فرود در پایین جنس اول نهاوند اجرا میشود؛ به این صورت که دو نت پایینتر از جنس اول نهاوند خوانده میشود که در واقع به همراه نت اولِ جنس نهاوند، ثلاثی نهاوند را شکل میدهد و در بالای آن یک جنس نهاوند به شکل متصل داریم که جمعا ۶ نت میشود.
۲. نهاوند شعار رو میتوان به شکل دیگری نیز تعریف کرد؛ بدین شکل که دو جنس نهاوند به شکل متداخل اجرا میشود.
یعنی نتِ سومِ جنسِ پایین، همان نتِ اولِ جنس بالا باشد.
و همان شش نت اجرا میشود.
۳. فواصل نهاوند شعار (درجات اجرا شده در سه فراز اخیر) به این شکل میباشد:
یک پرده
نیم پرده
یک پرده
نیم پرده
یک پرده
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
17.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت آیاتی از سوره مبارکه بقره با صدای ماندگار استاد محمد حسن النادی
ویژگی منحصربفرد این صدای فاخر، انعطاف بسیار بالا و تحریرهای فوقالعاده ریز و سریع است که کمتر صدایی میتواند چنین تحریرهایی را اجرا کند.
#تحریر همان لرزش مطلوب و موزون صوتی است که اجرای یک نت و نت مجاور آن نیز تعریف میشود.
در اجرای تحریرها و جابجایی و تحرّک بین نتها، هر چه سرعت تحرّک بیشتر باشد، #انعطاف صدا بیشتر است.
استاد النادی متخصص تقلید از سبک استاد رفعت هستند و تلاوتهای فوقالعادهای از ایشان به جا مانده است.
ایشان همچنین در زمینه ابتهال و تواشیح آثار بسیار متعددی اجرا کردهاند که سطح بالای هوش و ذکاوت این قاری و مبتهل را نشان میدهد.
#صبا
#عجم
#نهاوند
#مرصع
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کسی کاملتر از کامل یوسف البهتیمی سراغ داره به ما هم خبر بده که بدونیم!
#حسینی (بیات_رست؛ متصل)
#بیات
#رست
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«احساس»
احساس جمعِ حِس و از لحاظ لغوی در ادبیات عرب به معنای «صدا» میباشد.
گاهی پیش آمده که در زبان عربی میگویند فلان قاری یا خواننده (حِسُّهُ جَمیل) یعنی صدایش زیباست.
ولی اصطلاحاً به قاری یا خوانندهای «با احساس» میگویند که اجرایی همراه با ادراک و عاطفه و معنویت داشته باشد که طبعاً بر قلب و روح و روان مستمع اثر مستقیم میگذارد.
در این فراز که مقامهای #حجاز_کار و #حجاز اجرا شدهاند، شاید از لحاظ ملودیک و مقامی چیز جدیدی اجرا نشده باشد؛ ولی چیزی که باعث خاص بودن این مقطع میشود همان احساس و معنویت بالای آن است.
اینجاست که تفاوتها رقم میخورند و آثار ماندگار میشوند...
#خلیل_سواری
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمک روضهی آقا امام حسین علیهالسلام در تلاوت قرآن
داستان زیبای نمونهای ماندگار از تلاوت استاد محمد اللیثی، که متأثر از روضه امام حسین علیهالسلام اجرا شده را بشنوید...
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
saidi-ya-emam.mp3
11.55M
تواشیحی قدیمی و خاطرهانگیز در مدح آقا امیرالمومنین حضرت علی (علیهالسلام)
اجرا شده توسط گروه تواشیح بینالمللی ثقلین خوزستان
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(آیه 1)- وای بر عیبجویان و غیبت کنندگان! این سوره با تهدیدی کوبنده آغاز میشود، میفرماید: «وای بر هر عیبجوی مسخره کنندهای!» (ویل لکل همزة لمزة).
آنها که با نیش زبان و حرکات، دست و چشم و ابرو در پشت سر و پیش رو، دیگران را استهزا کرده، یا عیبجوئی و غیبت میکنند، یا آنها را هدف تیرهای طعن و تهمت قرار میدهند.
از مجموع کلمات ارباب لغت استفاده میشود که دو واژه «همزه» و «لمزه» به یک معنی است، و مفهوم وسیعی دارد که هرگونه عیبجوئی و غیبت و طعن و استهزا به وسیله زبان و علائم و اشارات و سخن چینی و بدگوئی را شامل میشود.
اصولا آبرو و حیثیت اشخاص از نظر اسلام بسیار محترم است، و هر کاری که موجب تحقیر مردم گردد گناه بزرگی است.
در حدیثی از پیغمبر اکرم (ص) آمده است: «ذلیلترین مردم کسی است که به مردم توهین کند»! در حدیث دیگری پیغمبر اکرم (ص) فرمود: «من در شب معراج گروهی از دوزخیان را دیدم که گوشت از پهلویشان جدا میکردند و به آنها میخوراندند! از جبرئیل پرسیدم اینها کیانند؟
گفت: اینها عیبجویان و استهزاکنندگان از امت تواند»!
برگزیده تفسیر نمونه
#مواکبه به معنی همراهی کردن و در تلاوت به عنوان همراهی صدا و معنا به کار میرود
به عنوان نمونه آیاتی همچون آیات عذاب و دستورات الهی و احکام و... ترجیحاً باید با درجهی جواب یا همان اوج صدا خوانده شوند تا منظور آیات را به شکل بهتری برسانند.
یا برخی از آیات مانند ( إنّ انکر الاصوات لصوت الحمیر) باید با درجه بم صدا خوانده شوند.
#بیات
#شوری
#عجم
#محمود_شحات
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
Copy of مقام حجاز حجاز کار (عدنان مومنین).mp3
613.1K
فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ مَا آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا هُمْ فِي شِقَاقٍ ۖ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ ۚ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
پس اگر آنان هم به آنچه شما به آن ایمان آورده اید، ایمان آورند [که ایمان به قرآن و به پیامبر است] مسلماً هدایت یافته اند، و اگر روی برتابند جز این نیست که در ستیز و دشمنی اند؛ پس به زودی خدا شرّ آنان را [به کشته شدن یا آوارگی از خانه و کاشانه] دفع خواهد کرد؛ و او شنوا و داناست.
(بقره/۱۳۷)
#حجاز_محیر
#حجاز_کار
#حجاز
#عدنان_مومنین
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor