eitaa logo
القُـرآنُ نـورٌ
1.2هزار دنبال‌کننده
179 عکس
330 ویدیو
7 فایل
آموزش فنون تلاوت قرآن کریم نکات مفاهیم و تفسیر قرآن کریم ارتباط با مدیر کانال: @S_Aziz_Seyednoor
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کسی کامل‌تر از کامل یوسف البهتیمی سراغ داره به ما هم خبر بده که بدونیم! (بیات_رست؛ متصل) «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«احساس» احساس جمعِ حِس و از لحاظ لغوی در ادبیات عرب به معنای «صدا» می‌باشد. گاهی پیش آمده که در زبان عربی میگویند فلان قاری یا خواننده (حِسُّهُ جَمیل) یعنی صدایش زیباست. ولی اصطلاحاً به قاری یا خواننده‌ای «با احساس» می‌گویند که اجرایی همراه با ادراک و عاطفه و معنویت داشته باشد که طبعاً بر قلب و روح و روان مستمع اثر مستقیم می‌گذارد. در این فراز که مقام‌های و اجرا شده‌اند، شاید از لحاظ ملودیک و مقامی چیز جدیدی اجرا نشده باشد؛ ولی چیزی که باعث خاص بودن این مقطع می‌شود همان احساس و معنویت بالای آن است. اینجاست که تفاوت‌ها رقم می‌خورند و آثار ماندگار می‌شوند... «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمک روضه‌ی آقا امام حسین علیه‌السلام در تلاوت قرآن داستان زیبای نمونه‌ای ماندگار از تلاوت استاد محمد اللیثی، که متأثر از روضه امام حسین علیه‌السلام اجرا شده را بشنوید... «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
saidi-ya-emam.mp3
11.55M
تواشیحی قدیمی و خاطره‌انگیز در مدح آقا امیرالمومنین حضرت علی (علیه‌السلام) اجرا شده توسط گروه تواشیح بین‌المللی ثقلین خوزستان «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(آیه 1)- وای بر عیبجویان و غیبت کنندگان! این سوره با تهدیدی کوبنده آغاز می‌شود، می‌فرماید: «وای بر هر عیبجوی مسخره کننده‌ای!» (ویل لکل همزة لمزة). آنها که با نیش زبان و حرکات، دست و چشم و ابرو در پشت سر و پیش رو، دیگران را استهزا کرده، یا عیبجوئی و غیبت می‌کنند، یا آنها را هدف تیرهای طعن و تهمت قرار می‌دهند. از مجموع کلمات ارباب لغت استفاده می‌شود که دو واژه «همزه» و «لمزه» به یک معنی است، و مفهوم وسیعی دارد که هرگونه عیبجوئی و غیبت و طعن و استهزا به وسیله زبان و علائم و اشارات و سخن چینی و بدگوئی را شامل می‌شود. اصولا آبرو و حیثیت اشخاص از نظر اسلام بسیار محترم است، و هر کاری که موجب تحقیر مردم گردد گناه بزرگی است. در حدیثی از پیغمبر اکرم (ص) آمده است: «ذلیل‌ترین مردم کسی است که به مردم توهین کند»! در حدیث دیگری پیغمبر اکرم (ص) فرمود: «من در شب معراج گروهی از دوزخیان را دیدم که گوشت از پهلویشان جدا می‌کردند و به آنها می‌خوراندند! از جبرئیل پرسیدم اینها کیانند؟ گفت: اینها عیب‌جویان و استهزاکنندگان از امت تواند»! برگزیده تفسیر نمونه به معنی همراهی کردن و در تلاوت به عنوان همراهی صدا و معنا به کار می‌رود به عنوان نمونه آیاتی همچون آیات عذاب و دستورات الهی و احکام و... ترجیحاً باید با درجه‌ی جواب یا همان اوج صدا خوانده شوند تا منظور آیات را به شکل بهتری برسانند. یا برخی از آیات مانند ( إنّ انکر الاصوات لصوت الحمیر) باید با درجه بم صدا خوانده شوند. «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Copy of مقام حجاز حجاز کار (عدنان مومنین).mp3
613.1K
فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ مَا آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا هُمْ فِي شِقَاقٍ ۖ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ ۚ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ پس اگر آنان هم به آنچه شما به آن ایمان آورده اید، ایمان آورند [که ایمان به قرآن و به پیامبر است] مسلماً هدایت یافته اند، و اگر روی برتابند جز این نیست که در ستیز و دشمنی اند؛ پس به زودی خدا شرّ آنان را [به کشته شدن یا آوارگی از خانه و کاشانه] دفع خواهد کرد؛ و او شنوا و داناست. (بقره/۱۳۷) «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
القُـرآنُ نـورٌ
فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ مَا آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا هُمْ ف
اجرای تکنیک (انتقال پرشی و دفعی) یا همان اجرای فواصل غیرهمجوار در آیه (فقد اهتدوا و ان تولوا فانما) که در سبک اساتید متقدمی همچون استاد و استاد بسیار کاربرد دارد. اجرای تکنیک (انتقال پویشی و درجی) در قفله/انتهای فراز (واژه الله) (برگرفته از کتاب مهارت‌های تنغیمی و القاء معانی در هنر تلاوت قرآن - اثر استاد غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی) «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنامحوری و تفکیک بسیار بجا در این مقطع رو با صدای استاد ببینید و بشنوید. و جداسازی در عبارت «و کل شیء عنده بمقدار» استفاده از تکنیک در عبارت «عالم الغیب» (نشان دادن غیب و نهان با استفاده از صدای بم/درجه اول مقام / ۲ درجه پایین‌تر از رکوز مقام ) اجرای تکنیک مواکبه در «و الشهادة» (برگشت به نت شاهد/درجه ۶ صبا یا همان درجه ۸ عجم) الکبیر المتعال: اجرای قفله معلق/انتظاری طبق مفهوم این عبارت (بزرگ و بلندمرتبه) (اشاره به درجه ۷ مقام صبا / ۱ درجه بالاتر از مقام عجم و ایست روی درجه ۸ ) تحلیل مقامی: اجرای (به شکل کامل) در «أَلْقُرْآنُ نورٌ» کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم https://eitaa.com/qurannoor
هدایت شده از حدیث گراف
امام حسين عليه السلام: گروهى خدا را به طمع [بهشت] عبادت كردند. اين، عبادتِ تاجران است. گروهى خدا را از سرِ ترس، عبادت كردند. اين، عبادتِ بردگان است. گروهى خدا را از سرِ سپاس، عبادت كردند. اين، عبادتِ آزادگان و برترين عبادت است إنَّ قَوما عَبَدُوا اللّه َ رَغبَةً فَتِلكَ عِبادَةُ التُّجّارِ، وإنَّ قَوما عَبَدُوا اللّه َ رَهبَةً فَتِلكَ عِبادَةُ العَبيدِ، وإنَّ قَوما عَبَدُوا اللّه َ شُكرا فَتِلكَ عِبادَةُ الأَحرارِ؛ وهِيَ أفضَلُ العِبادَةِ تحف العقول صفحه 246 🆔 @hadisgraph