القُـرآنُ نـورٌ
فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ مَا آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا هُمْ ف
اجرای تکنیک #قفز (انتقال پرشی و دفعی) یا همان اجرای فواصل غیرهمجوار در آیه (فقد اهتدوا و ان تولوا فانما)
که در سبک اساتید متقدمی همچون استاد #شعشاعی و استاد #علی_محمود بسیار کاربرد دارد.
اجرای تکنیک #مُواکله (انتقال پویشی و درجی) در قفله/انتهای فراز (واژه الله)
(برگرفته از کتاب مهارتهای تنغیمی و القاء معانی در هنر تلاوت قرآن - اثر استاد غلامرضا شاهمیوه اصفهانی)
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
May 11
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنامحوری و تفکیک بسیار بجا در این مقطع رو با صدای استاد #منشاوی ببینید و بشنوید.
#تفکیک و جداسازی در عبارت «و کل شیء عنده بمقدار»
استفاده از تکنیک #مواکبه در عبارت «عالم الغیب» (نشان دادن غیب و نهان با استفاده از صدای بم/درجه اول مقام #عجم/ ۲ درجه پایینتر از رکوز مقام #صبا)
اجرای تکنیک مواکبه در «و الشهادة» (برگشت به نت شاهد/درجه ۶ صبا یا همان درجه ۸ عجم)
الکبیر المتعال:
اجرای قفله معلق/انتظاری طبق مفهوم این عبارت (بزرگ و بلندمرتبه)
(اشاره به درجه ۷ مقام صبا / ۱ درجه بالاتر از مقام عجم و ایست روی درجه ۸ #مقام_عجم)
تحلیل مقامی: اجرای #مقام_عجم (به شکل کامل) در #مقام_صبا
«أَلْقُرْآنُ نورٌ»
کانال آموزش فنون تلاوت قرآن کریم
https://eitaa.com/qurannoor
هدایت شده از حدیث گراف
امام حسين عليه السلام:
گروهى خدا را به طمع [بهشت] عبادت كردند. اين، عبادتِ تاجران است.
گروهى خدا را از سرِ ترس، عبادت كردند. اين، عبادتِ بردگان است.
گروهى خدا را از سرِ سپاس، عبادت كردند. اين، عبادتِ آزادگان و برترين عبادت است
إنَّ قَوما عَبَدُوا اللّه َ رَغبَةً فَتِلكَ عِبادَةُ التُّجّارِ، وإنَّ قَوما عَبَدُوا اللّه َ رَهبَةً فَتِلكَ عِبادَةُ العَبيدِ، وإنَّ قَوما عَبَدُوا اللّه َ شُكرا فَتِلكَ عِبادَةُ الأَحرارِ؛ وهِيَ أفضَلُ العِبادَةِ
تحف العقول صفحه 246
🆔 @hadisgraph