eitaa logo
قرآن و زندگی
154 دنبال‌کننده
80 عکس
147 ویدیو
130 فایل
با نکات و آموزه‌های قرآنی زندگی کنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 پاسخی به مهمترین شایعات میان ایران و در‌چندسال گذشته ❌ ساخت مسجد ابن‌ملجم در غزه ❌ آیا فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به اسراییلی‌ها فروخته‌اند ❌ توزیع گوشت نذری به اسم صدام در فلسطین ❌ فلسطینی‌ها خون اهدایی شیعیان ایران را پس دادند ❌ فلسطینی‌ها ناصبی هستند ❌ ساخت میدان صدام در فلسطین برای دشمنی باایران ❌ بازی نکردن فوتبال فلسطین با تیم ملی ایران https://www.aparat.com/v/3bR0r    🆔 @wiki_shobhe ☆○═════════┅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 چرا میگید مرگ بر فلان کشور؟! ⁉️مگر اسلام دین صلح و دوستی نیست؟!    🆔 @wiki_shobhe ☆○═════════┅ 📲 کانال ✓ ویکی‌شبهه در ایتا👇 ✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 آتئیست جماعت میگن چرا از وقتی دوربین اختراع شد نه مرده‌ای زنده شد، نه عصایی مار شد، نه آتشی گلستان شد، نه چاقویی نبرید، نه کسی رفت تو شکم ماهی و زنده موند و نه کسی با قالیچه پرواز کرد؟ معجزه وجود نداره؟! این اگه اسمش معجزه نیست پس چیه؟ 📖ایشون آقا پرهام یا به قول خودش «بازیگر ملکوت» شرکت کننده برنامه محفل خودش معجزه قرن هستش بدون اینکه کسی یادش بده حافظ قرآن شده حتی مادرشم نمیدونه چطوری این اتفاق افتاده....    🆔 @wiki_shobhe ☆○═════════┅ 📲 کانال ✓ ویکی‌شبهه در ایتا👇 ✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe
پرهام فروتن: پرهام فروتن حافظ قرآن ۱۴ ساله اهل نطنز است. او به همراه مادر خود در برنامه محفل حضور پیدا کرد. پرهام داستان زندگی عجیبی دارد. او ۶ ماهه و نارس به دنیا آمد و به همین دلیل دارای معلولیت ذهنی و حرکتی است او تا ۶ سالگی نمیتوانست صحبت کند. خانواده پرهام کاملا به شکلی اتفاقی متوجه می‌شوند که او حافظ کل قرآن کریم است. پرهام بدون اینکه آموزشی ببیند و یا خانواده‌ای قرآنی داشته باشد، توانسته بود قرآن را حفظ کند. میزبانان، دانش پرهام فروتن را به آزمایش گذاشتند و کلماتی را گفتند و از پرهام خواستند آیات آن را تلاوت کنند. ذهن پرهام مثل یک موتور جستجوگر، کلمات را در حافظه‌اش جستجو و آیات آن را تلاوت ‌کرد. پرهام خودش را بازیگر سریال ملکوت می‌داند و آقای قاسمیان لقب بازیگر ملکوت را به او داد. پرهام فروتن و داستان حفظ قرآن او یک معجزه‌ است. معجزه‌ای که می‌تواند تلنگری باشد برای تمام کسانی که حتی ذره‌ای به حقانیت قرآن شک دارند.‌ https://mahfeltv3.ir/participants/%D9%BE%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AA%D9%86/
🔹🔸اَلمُقنِع: کتابی فقهی به شکل روایی، نوشته شیخ صدوق (درگذشت ۳۸۱ق)، فقیه و محدث شیعه است. صدوق، اسناد روایات را ذکر نکرده تا حجم کتاب افزایش نیابد و خواننده را خسته نکند. 🔸المقنع از باب طهارت شروع شده و به باب نوادر ختم می گردد. نویسنده به موضوعاتی مانند مضاربه و شرکت نپرداخته و مباحثی مانند ثواب اعمال و برخی دعاها را آورده است. 🔸 احتمالا المقنع در نیمه دوم عمر صدوق نوشته شده است.  مؤسسه امام هادی(ع) در قم سال ۱۳۷۴ش کتاب المقنع را با تحقیق و تصحیح چاپ نمود.... 🔹 منبع: دانشنامه مجازی شیعه https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%82%D9%86%D8%B9_(%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8)
🔹فطریه و کفاره ۱۴۰۳ آیت الله العظمی خامنه ای قیمت فطریه رمضان ۱۴۴۵ از سوی دفتر آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شد. بر اساس این گزارش، قیمت گندم برای هر نفر ۶۵ هزار تومان و قیمت برنج برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان می‌باشد. کفاره یک روز روزه عمد ۹۶۰ هزار تومان و کفاره یک روز روزه عذر ۱۶ هزارتومان است.... منبع: خبرگزاری مهر https://www.mehrnews.com/news/6071685/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF
پاسخ به پرسش قرآنی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی 🔹پرسش : در قرآن آمده که خدا جهان رو در ۶ روز آفرید آیا این معنی رو نمیده که خدا محدود به زمانه و نامحدود نیست؟ بعضی تفاسیر قرآن کلمه روز رو به دوران ترجمه کردن ما خودمان دریافتمون اینه که معنی دوران میده ولی اگه معنا خود واقعی روز باشه چی کلمات قرآن دقیق و بی نقص و باهدف برده شدن و بعضی تفاسیر کمی ایراد وارد میکنن درسته تفسیر برای فهم بیشتر آیه هست ولی در صورت بینقص بودن قرآن و آیه های اون باید درک مشخصی از اون بدون تفسیر داشته باشیم که اگه قرآن گفته خدا باشه یعنی این که پشت گفتن کلمه روز هم هدف محکمی بوده دراین صورت تناقض پیدا میکنه نامحدودی خدا به زمان و مکان توضیح بدید لطفا. 🔸پاسخ : چند نکته: 1. یقینا مراد از روز بیان زمان معین شناخته شده ای مانند روزهای کنونی(فاصله طلوع و غروب خورشید) نیست. زیرا قرآن از آفرینش زمین و آسمانها سخن می گوید و در آن مقطع نه زمینی بود و نه آسمان و خورشید و گردشی تا شب و روز حاصل شود و مراد از روز، مفهوم کنونی آن باشد. 2. روز یا یوم هم در زبان قرآن، هم در ادبیات عرب و هم در ادبیات فارسی، در مفهوم دوران و مرحله و غیر از مفهوم فاصله طلوع تا غروب خورشید هم بکار رفته است: الإمامُ علیٌّ (علیه السلام): الدهرُ یَومانِ: فیَومٌ لَکَ و یَومٌ علَیکَ...(1) روزگار دو روز است، روزی به نفع تو و روزی بر علیه تو... مسلما منظور 2 شبانه روز نیست بلکه مراد، 2 مرحله یا دو دوره است. در قرآن کریم یوم حتی در مفهوم غیر مادی بکار رفته مثل یوم القیامه، قطعا منظور از روز قیامت، فاصله زمانی طلوع و غروب خورشید نیست زیرا در آن زمان نظام کیهانی از میان رفته و خورشید تاریک گشته است. بنابراین تصور نکنید که روز در هر جای قرآن که بکار رفت، مفهوم روز زمینی ما را دارد. و مراد از شش روز خلقت آسمانها و زمین، شش مرحله بودن یا خلقت آنها در شش دوران است. که لزوما طول این دورانها با هم یکسان نیست اما شش دوران است. 3. بله خداوند نامحدود است اما مخلوقات محدودند. اینکه جنین انسان باید 7-9 ماه در رحم مادر باشد تا بتواند پا به دنیا بگذارد یعنی خلقت او تدریجی است و او از ورای این زمان بندی می توان تکامل یابد و این به معنی محدود بودن قدرت خداوند یا علم او نیست بلکه به تدریجی و زمان برداری خلقت انسان مربوط است. به عبارت دیگر، فاعل نامحدود است این قابل است که محدودیت دارد. پی نوشت: 1. تحف العقول، ص 207 🔹 منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی https://my.pasokhgoo.ir/channel/p/quran_shobahat
پاسخ به ده ها پرسش و شبهات قرآنی در سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی: https://my.pasokhgoo.ir/channel/p/quran_shobahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ زئوس آتئیست : قرآن تناقض گفته.اصلا ابلیس فرشته نبود که بخواد خطاب امر خدا باشه و به آدم سجده کنه .ابلیس از جنیان بوده ... پاسخ را از استاد مصطفی محمدی بشنوید 🔸 @ZSHOBHE ➡️ Zil.ink/zshobhe
com.quran_words.main_app_0.0.8.apk
20.35M
🔸نرم افزار قرآن همراه با تفسیر کلمات قرآن توضیح وشرح مختصر تمام واژگان قرآن 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
🔸لفظ جلاله الله چند بار در قرآن آمده است ؟؟ (س 443:) ما أكثر كلمة ذكرت في القرآن الكريم؟ (ج 443:) لفظ الجلالة (الله) وقد ذكرت (2697) مرة. 🔹منبع: ألف سؤال وجواب في القرآن . https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zakirarabic.tfserinquran 🔹🔸 توضیح و اصلاح: ماده‌ی "إله" 1162 بار در قرآن کریم ذکر شده است؛ 🔸 ألله، 980 بار أللهمَ، 5 بار إله، 80 بار إلهاً، 16 بار إلهک، 2 بار إلهکم، 10 بار إلهنا، 1 بار إلههُ، 2 بار إلهَینِ، 2 بار آلهة، 18 بار آلهتکَ، 1 بار آلهتکُم، 4 بار آلهتنا، 8 بار آلهتهم، 32 بار آلهتی، 1 بار
🔸بادْلیان‌، کتابخانه‌ای‌ قدیمی‌ در دانشگاه‌ آکسفرد و یکی از مهم ترین کتابخانه‌های انگلستان می‌باشد.
هدایت شده از مجموعه گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | چرا حماس به اسرائیل حمله کرد؟! ⁉️ حالا خوب شد؟! 📌 برای پاسخ به این سوال، پیشنهاد می‌کنیم کلیپ را ببینید 📺 🌐 🆔 @geraa_ir
🔸پرسش قرآنی و پاسخ: "علت استفاده از ضمیر جمع درمورد خدا در بسیاری از آیات قرآن چیست...در سوره واقعه و بسیاری جاها هست (نحن خلقناکم) علت چیست؟ آیا منظور از این آیه وجود اسباب در امر خلقت انسان و آسمانها و زمین است؟ مگر امر آفرینش و خلقت مختص خداوند نیست..؟ پس چگونه خداوند این قدرت را در وجود اسبابش قرار میدهد تا خلق کنند؟؟ این امر چگونه با توحید جمع میشود؟" 🔸 پاسخ: یکی زا کارکردهای ضمیر متکلم مع الغیر (نحن، نا) برای گویندۀ واحد، رساندن مفهوم «عظمت» است.؛ لذا «خلقنا» به عظمت پروردگار در خلقت دارد. بنابراین منافاتی با توحید هم ندارد. اگر هم در آیاتی خداوند اسباب انجام کار را با خودش جمع بسته است، باز هم نشان‌دهندۀ عظمت است؛ نه اینکه اسباب در کنار خداوند هستند. اسباب، خودشان مخلوق خداوندند. خلقت در اصل خودش به خداوند احد و واحد برمی‌گردد. 🔹 منبع: سامانه پرسش و پاسخ تدبر در قرآن https://tadabbor.help 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
🔸پرسش قرآنی چرا در قرآن کریم برای خدا گاهی ضمیر مفرد و گاهی جمع آمده است؟ پاسخ اجمالی هر چند خداوند یگانه است و می بایست هر گاه از افعال خود خبر می دهد، از کلمه و ضمیر مفرد استفاده کند. لذا بارها در قرآن به این نحو از خود تعبیر آورده است. اما در زبان عربی و گاهی غیر عربی، متکلم و گوینده به دلایل متعددی به جای ضمیر مفرد از ضمیر جمع استفاده می کند که بعضی از آنها عبارت اند از: ۱ – برای این که عظمت خود را به مخاطب گوشزد کند. ۲ – برای نشان دادن عظمت کاریکه انجام داده است. ۳ – برای توجه دادنبه اسبابی که برای انجام کار قرار داده است.... 🔸 منبع: http://thaqalain.ir/%D8%B6%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%81%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85/ 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
🔸پرسش قرآنی 🔹چرا قرآن به جای کلمه من از کلمه ما استفاده کرده است مگر خدا یکتا نیست پس به عنوان مثال (چرا می فرماید ما قرآن را نازل کردیم )به طور کلی منظور از ما در بیشتر آیه های قرآن چیست؟ 🔸پاسخ: خدای متعال یگانه است، ولى آوردن ضمیر جمع در آیات قرآن ممکن است به چند جهت باشد: 🔸1_گاهى آوردن ضمیر جمع به جهت اهمیت دادن به موضوع مهمى بوده که باید به آن اهمیّت ویژه اى داده مى‌شد، مانند حفظ و نگه دارى قرآن از تحریف. خداوند مى فرماید: «انّا نحن نزّلنا الذّکر و انّا له لحافظون؛(1) ما قرآن را نازل کردیم و خود آن را حفظ مى کنیم». این تعبیر پر از اعجاز و در بردارنده پنج ضمیر جمع به جهت اهمیت دادن به قرآن است. بنابراین جمع آوردن ضمیر گاهى به جهت اهمیت موضوع است. 🔸2_ برخى از کارهاى الهى به واسطه ملائکه که جنود و کارگزاران الهى هستند انجام مى شود. این معنا اشاره به اسباب و مسبباتی است که خداوند در عالم قرار داده است. در عین حال که همه به خداوند بازمی گردند، مانند: «إنّا کلّ شى خلقناه بقدر؛(2) ما هر چیزى را به اندازه خلق کردیم». 🔸3_ گاهى جمع آوردن ضمیر فقط براى گرامیداشت و تعظیم است، مانند: «انّا هدیناه السبیل؛(3) ما راه را به شما نشان دادیم».(4) گاه ضمیر متکلم وحده بیان مى شود که عنایت خاص به چیزى و به خلق بلاواسطه چیزى معلوم شود . احتمال دخالت غیر و واسطه ها دفع شود، مثل: «یا موسى انّنى أنا الله» در این مورد آوردن ضمیر جمع منافى با مقصود است.(5) 🔸مرحوم آیت الله طالقانى در تفسیر پرتوی از قرآن فرمود: در آیه«انّا انزلناه فى لیلة القدر» ضمیر جمع به کار برده با آن که خدا یکتا و یگانه است، تا بر عظمت نازل کننده (خدا) دلالت کند. بدیهى است آن چه را که بخشنده اى بزرگ مى‌بخشد و مى فرستد، قطعاً با اهمیّت و عظیم است و نظیرش را در لفظ «الم نشرح لک صدرک» مى توان یافت.(6) 🔹پی‌نوشت‌ها : 1. حجر (15)، آیه 9. 2. قمر(54)، آیه 49. 3. انسان (76)، آیه 3. 4. آیت الله صافی، معارف دین، ج 1، ص 178. 5. همان. 6. آیت الله طالقانی،‌تفسیر پرتوی از قرآن، ص 274؛ تفسیر نمونه، ج 27، ص 181. 🔸منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی https://www.pasokhgoo.ir/node/71646 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ حجت‌الاسلام محمدی به شبهه طاهره طالقانی در باره حجاب: 🔸طاهره، فرزند آیت‌الله طالقانی: مجازاتی برای بی‌حجابی در قرآن نداریم/ حجاب یک توصیه است نه حکم شرعی و دستور واجب...(۱۰ اردیبهشت۱۴۰۳) 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهه طاهره طالقانی در باره حجاب اجباری با استناد به آیه:لا اکراه فی الدین... 🔸ادعای طاهره، فرزند آیت‌الله طالقانی در باره حجاب:👇 بر اساس این آیات «زنان پیامبر و زنان غیرمسلمان و زنان مسلمان می‌توانند  (حجاب) نداشته باشند ، این (حجاب) یک توصیه است نه حکم شرعی و دستور واجب.» او ادعا می‌کند که چون در اسلام در اصل دین نباید زور و اجباری باشد، بنابراین «در احکام فرعی و شرعی‌ آن هم نباید زور و اجبار باشد.» سخنان این خانم که سوژه تبلیغات دشمنان در مبارزه با دین شده است ادعا می کند برخورد برای حجاب اجباری «منجر به تحقیر و پایمال کردن کرامت انسان‌ها می‌شود و اثر دیگری ندارد. 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بیان آیت‌الله جوادی آملی پاسخی عالمانه و مستدل به شبهه‌سازی‌هایی در مورد حجاب که رسانه‌های معاند و برخی از سلبریتی‌ها در حال نشر گسترده آن هستند. 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آیا لا اکراه فی الدین،یعنی حجاب اجباری نیست؟؟ 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مگر خدا نفرموده «لا اکراه فی الدین » پس چرا باید حجاب اجباری باشد؟؟؟ 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادعاهای طاهره طالقانی و شبه سازی های ایشان در باره حجاب ،موضوعی است که معاندان بارها پیشتر در رسانه های معاند طرح کرده اند. 🔸پاسخ جالب حجت‌الاسلام سید کاظم روح بخش 👆 🔴 کانال قرآن و زندگی @quranozendegi
مركزملي پاسخگويي به سوالات ديني، وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم www.pasokhgoo.ir