eitaa logo
قرآن وعترت
80 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
439 ویدیو
5 فایل
کانال تبلیغ معارف قرآن واهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🌤 روزگار سخت قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ يَذُوبُ فِيهِ قَلْبُ الْمُؤْمِنِ فِي جَوْفِهِ كَمَا يَذُوبُ الْآنُكُ فِي النَّارِ- يَعْنِي الرَّصَاصَ- وَ مَا ذَاكَ إِلَّا لِمَا يَرَى مِنَ الْبَلَاءِ وَ الْأَحْدَاثِ فِي دِينِهِمْ لَا يَسْتَطِيعُ لَهُ غَيْراً. 📚الأمالي (للطوسي)؛ ص۵۱۸ رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: بر این مردم زمانی می‌رسد که در آن قلب مومن در سینه‌اش آب می‌شود چنانکه سرب در آتش ذوب می‌شود؛ زیرا او در دین مردم آفت و بدعت می‌بیند و نمی‌تواند در آن تغییری دهد.
🔰 اقسام تلاوت قرآن‏ 🖌 تلاوت قرآن در شرايط طبيعى مستحب است ولى گاهى اوقات واجب يا حرام يا مكروه مى شود: 🔻 ✅ 1. تلاوت : خواندن حمد در ركعت اول و دوم واجب و مستحب بر مكلف واجب است؛ يك سوره كامل بعد از حمد در نمازهاى واجب با وسعت وقت واجب است.‌(1) ✅ 2. تلاوت : خواندن سوره هايى كه دارند، بر جنب و حائض و نفساء حرام است.(2)  در خواندن قرآن نيز حرام است. (3) ✅ 3. تلاوت : خواندن بيش از هفت آيه از سوره هايى كه سجده ، برجنب مكروه است.(4)  خواندن قرآن بر حائض و نفساء مكروه است، اگرچه كمتر از هفت آيه باشد. (5)  قرآن خواندن در ركوع و سجده نماز مكروه است. (6) 1. جواهر الكلام، ج 9، ص 284. 2. همان، ج 3، ص 222. 3. حدائق، ج 11، ص 101؛ مهذب الاحكام، ج 16، ص 115. 4. عروة الوثقى، ج 1، يكره على الجنب؛ توضيح المسائل مراجع، م 356. 5. همان، احكام حائض، م 6. 6. توضيح المسائل مراجع، م 1902.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠دعایی از امام حسین (علیه السلام ) در روز عاشورا جهت بر اورده شدن حوائج و رفع مشکلات 🔹از حضرت زین‌العابدین "علیه السلام" روایت شده که می‌فرمایند: "پدرم در روز عاشورا مرا به سینه خویش چسبانید و در حالی که از زخم‌هایشان خون، فوران می‌کرد، فرمود: ای فرزند! دعایی را که فاطمه علیها السلام آن را به من آموخت فراگیر، او از رسول الله "صلی الله علیه و آله وسلم" و آن حضرت نیز از جبرییل آن را فرا گرفته بود تا در حوائج، مهمّات، اندوه و حوادث تلخی که بر او وارد می‌شود و پیش‌آمدهای عظیمی که رخ می‌دهد آنرا بخواند." سپس فرمود: بخوان: ✅بِحَقِّ یس وَ الْقُرآنِ الْکَرِیمِ وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرآنِ الْعَظِیمِ یا مَنْ یَقْدِرُ عَلَی حَوائِجِ السّائِلِینَ یا مَنْ یَعْلَمُ ما فِی الضَّمِیرَ یا مُنَفِّسَ عَنِ الُمَکُرُوبِینَ یا مُفَرِّجَ عَنِ الْمَغْمُوْمِینَ یا راحِمَ الشَّیْخِ الْکَبیرِ یا رازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِیرِ یا مَنْ لا یَحْتاجُ اِلَی التَّفْسِیرِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذا وَ کَذا به جای «و افعل بی کذا و کذا» حاجات خود را ذکر کنی. 📚دعوات، قطب‌الدین راوندی، ص54 ‌‌‌‍ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥@quranvaatrat 💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ💠
🔰 مواردى كه با لباس نجس مى‏توان نماز خواند:  🖌 از شرايط لباس نمازگزار، بودن است.  اگر نمازگزار يا از روى با لباس نجس نمازبخواند، نمازش باطل است در پنج صورت: 🔻 ✅ 1. بدن يا لباسش نجس است و ازنماز متوجه نجس بودن لباس شود. ✅ 2. به‏خاطر كه دربدن اوست لباسش نجس شود و نتواند عوض كند و يا تطهير كند. ✅ 3. لباس يا بدن نمازگزار به خونى نجس شده است كه مقدار آن از درهم است 👈 اين خون نجس است ولى مى‏شود با آن نماز خواند. ✅ 4. باشد با لباس نجس نماز بخواند، مانند اين كه آب براى تطهير نباشد و نتواند لباسش را عوض كند. ✅ 5. لباسهاى همچون جوراب، اگر نجس‏باشد نمازگزار مى‏تواند با آن نماز بخواند. (1) ----------------- 1.  توضيح المسائل مراجع، ج 1، م 848
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ❇️ نامه، امام حسن مجتبی علیه‌السلام خطاب به فرزندش قاسم درباره یاری امام زمانش: ⬛️ ای فرزندم ای قاسم؛ تو را وصیت می‌کنم، زمانی که دیدی عمویت امام حسین علیه‌السلام را در کربلا دشمنان محاصره کردند، جنگ و جهاد را با دشمنان خدا و پیامبرش را ترک نکن، ▪️خودت را برای فدا شدن در راه او باز مدار، اگر او تو را از نبرد نهی نمود، پافشاری نما تا به تو اجازه دهد، در آن حال است که به خوشی و سعادت همیشگی نائل می‌گردی  📚 مدینة المعاجز: 2 / 63 ح 931.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پنج خصلت مهم 💠 امام حسین (علیه السلام) فرمودند: خَمسٌ مَن لَم تَکُن فِیهِ لَم یَکُن فِیهِ کَثیرُ مُستَمتَعٍ: اَلعَقلُ وَ الدِّینُ وَ الأدَبُ وَ الحَیاءُ وَ حُسن ُالخُلقِ؛ پنج خصلت است که در هر کس نباشد، بهره ی چندانی در او نیست: خرد، دین، ادب، حیا و اخلاق نیکو. 📚 حیاة الامام الحسین علیه السلام، ج ۱، ص ۱۸۱ 💠 شرح حدیث: درخت وجود آدمی وقتی ثمربخش است که شاخ و برگ و میوه دهد. ثمر این درخت، صفات نیک و خصلتهای پسندیده است. پنج صفتی را که امام حسین(علیه السلام) در این حدیث به عنوان عناصر خیرآفرین از آنها یاد می کند، چه در زندگی فردی و چه در حیات اجتماعی، منبع برکت و آثار نیک است: «عقل»، بزرگترین موهبتی است که خداوند به انسانها عطا کرده است و حجّتی درونی و پیامبری باطنی است که راه زندگی صحیح را به آدمیان نشان می دهد. «دین»، زندگی بر مدار خواست خداوند و به کار بستن اوامر پروردگار، در همه ی ابعاد است. «ادب »، نشان کمال خرد و وارستگی انسان از رذیله ی جهل است و انسان را مورد احترام و محبوبیّت نزد دیگران قرار می دهد. «حیا»، صفتی ارزشمند است که آدمی را از آلوده شدن به مفاسد و حریم شکنی و بی عفتی باز می دارد. «حسن خلق»، برترین فضیلت یک مسلمان است و صفتی است که خداوند، پیامبر محبوبش حضرت محمد(صلی الله علیه و آله ) را به خاطر آن ستوده است. افراد خوش اخلاق، زندگی بهتر و روابط صمیمانه تری با دیگران دارند و در خانه ی دلها نفوذ می کنند. این صفات شایسته ی پنجگانه، وجود آدمی را پرثمر می سازد و کسی که از این اوصاف بی بهره باشد، انتظار خیری از او نیست. خود را به این صفات آراسته کنیم و اگر از آنها برخورداریم، بر آنها بیفزاییم. 📚 حکمت های حسینی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسین علیه السلام)، جواد محدثی. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴