eitaa logo
جنگ رسانه ای
9.8هزار دنبال‌کننده
500 عکس
495 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢سلسله نشست های تخصصی سواد رسانه«چهارشنبه های سواد رسانه ای» با حضور اساتید برجسته کشوری 🔹 " جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران " ➖با حضور: 🔻 دکتر رفیع الدین اسماعیلی «مسئول مؤسسه رسانه ای استاد محمد حسین فرج نژاد و استاد دانشگاه» 📌 پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه 🕗 ساعت ۱۹ 🌐 لینک حضور در نشست: https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114640 @r_esmaeili
دعوای بین دین و تکنولوژی از کجا شروع شد؟.mp3
2.31M
🎙 | دعوای بین دین و تکنولوژی از کجا شروع شد؟ 🔗 @r_esmaeili
📜 | جهان های مختلف و ارتباط آن‌ها 🖇 آنچه مسلم است جهان‌های مادی و غیرمادی وجود دارد، مثل جهان جمادات جهان گیاهان، جهان حیوانات، جهان انسانی هر یک از این جهان‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند البته وجود جهان های مختلف، به معنای گسستگی کامل آن‌ها از یکدیگر نیست بلکه در عین، تغایر در رابطه با یکدیگر و متداخل هستند. 🖇 همان گونه که مرکبات از عناصر پدید می‌آیند واقعیت نوپدید در وجود مرکبات نیز جهان عناصر را تحت سیطره و نفوذ خود قرار می‌دهد و مانع بروز آثار آن عناصر می‌شوند. نفس نباتی و حیوانی نیز به همین نحو، با آنکه عین سلول‌های تشکیل دهنده گیاه و حیوان نیستند، در متن آن‌ها حضور داشته بر آن‌ها احاطه و اشراف دارد و از نوعی وحدت و یگانگی با آنها برخوردار است. 🖇 جهان انسانی پس از حیات حیوانی پدید می‌آید و در طول آن قرار می‌گیرد همان گونه که حیات حیوانی در طول حیات گیاهی پدید آمده و محیط بر آن است واقعیتی که موجب امتیاز جهان انسانی از جهان حیوانات و مادون آن می‌شود نوع یا سطح اراده و آگاهی انسانی است. 📚جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران 🔗 @r_esmaeili
📷 | جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران 🔗 @r_esmaeili
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | تغییر نگرش رمز پیروزی در جبهه حق و باطل 🖇 به همین دلیل است که سال‌هاست های استکباری به «» با ملت ایران مشغولند. 🖇 با روش‌های مختلف، شناخت مردم را جهت‌دهی می‌کنند تا نگرش آن‌ها را نسبت به و کشور، مسؤولین کشور و... بدبین کنند. 🔗 @r_esmaeili
👤 شناخت روش‌های عملیاتی دشمن 🖇 عملیات‌هایی که درحال حاضر توسط دشمن استفاده می‌شود در سه نوع عملیات روانی، عملیات اقناعی و عملیات شناختی قرار می‌گیرد. 1⃣ عملیات روانی کوتاه مدت است و موضوعات اقتضایی دارد. برای مثال امروز کامیون‌دارها اعتراض می‌کنند، هدف عملیات روانی این است که بتواند جوّ را تغییر داده و احساسات مردم را جریحه‌دار کند. 2⃣ علمیات شناختی بلند مدت است و موضوعات راهبردی دارد. همچنین به دنبال راهبردهای بلندمدت و اجرایی کردن آن‌ها است. 3⃣ عملیات‌های اقناعی بینابین این دو است. اکثر روزنامه‌ها، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و... به دنبال تحلیل و اقناع هستند و از عملیات‌های اقناعی استفاده می‌کنند. 🎙 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
📖 چرا باید ما سواد رسانه‌ای داشته باشیم؟ 🖇 منظور از سواد رسانه این است که ما می‌خواهیم راه نفوذ را ببندیم. یعنی زمانی که ما می‌گوییم آب وارد خانه شد متوجه نشده‌ایم از کجا نفوذ پیدا کرده است. بنابراین ما باید یک آموزشی ببینیم، یک سوادی پیدا کنیم که بتواند جلوی نفوذ را بگیرد. 🖇 سواد رسانه اینگونه تعریف می‌شود که ما بتوانیم با دید شفاف مرز بین دنیای واقعی و دنیایی که رسانه ها می‌سازند را تشخیص بدهیم. در حقیقت سواد رسانه مثل یک نقشه می‌ماند. این نقشه بدی‌ها و خوبی‌ها را از همدیگر تفکیک می‌کند و این تفکیک کردن است که به ما کمک می‌کند. 🗣 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
سیر خارج شدن جنگ از فضای نظامی.mp3
1.66M
🎙 | سیر خارج شدن جنگ از فضای نظامی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت جالب رهبر انقلاب حفظه الله از واکنش مردم به درخواست چند سال قبل رئیس جمهور آمریکا در نزدیکی انتخابات خطاب به مردم ایران 🔗 @r_esmaeili
📜 | نگاه دانشمندان تکامل‌گرا به جهان‌های اجتماعی 🖇 برخی دانشمندان تکامل‌گرا هم‌چون، کنت اسپنسر دور کیم هگل مارکس تفاوت‌های قابل ملاحظه جهان‌های اجتماعی را دلیل بر تنوع جهان‌های اجتماعی نمی‌دانند بلکه آن‌ها را از نوع تفاوت‌هایی می‌دانند که در طول فرایند رشد یک موجود زنده رخ می‌دهد. 🖇 از نظر آنان جهان اجتماعی، یکی بیش نیست، کثرت آن از نوع کثرت عددی در افراد یک نوع است. تغییرات درون جهان اجتماعی هم‌چون سیر یک جامعه از سادگی به پیچیدگی از نوع تغییراتی است که در یک جهان واحد، بر حسب مراحل مختلف رشد آن پدید می‌آید. 📖 جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی 🔗 @r_esmaeili
راهکار های مقابله با نفوذ فرهنگ غرب.mp3
2.54M
🎙 | راهکار های مقابله با نفوذ فرهنگ غربی 🗣 دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
📌 مقایسه جنگ شناختی با عملیات روانی 🧷 جنگ شناختی: نگاهی بلند مدت دارد و در پی تغییر نگرش و باورهای شخص است. جنگ شناختی هدفش این است که باورهای بنیادین ذهن را عوض کند. برای مثال یک خانم چادری در طی دو سال تبدیل به یک خانم مانتویی می‌شود، در یک بازه چهار ساله تبدیل می‌شود به خانم کم حجاب و در یک بازه ده ساله اون خانم کلا بی‌حجاب شود. به این عمل جنگ شناختی می‌گوییم. 🧷 عملیات روانی: نگاهی کوتاه مدت دارد و در پی به دست آوردن رفتار زودبازده است. عملیات روانی به دنبال این است که از یک اتفاق به هر طریقی یک واکنش بگیرد و این واکنش باید در طی یک یا دو روز اتفاق بیفتد و اگر نه، نمی‌تواند به هدف خود برسد. عملیات روانی به دنبال کار کوتاه مدت است و برایش همین که یک نفر بیاید و شیشه هارا بکشند و خیابان هارا ببندد کافی است. 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ فیلمساز و خبرنگار لبنانی از توطئه‌ پشت‌پرده تحریم انتخابات ایران می‌گوید؛ می‌خواهند ایرانیان را به جان هم بیندازند! 🔶«غدی فرانسیس» خبرنگار لبنانی: 🔺"اینکه برخی رسانه‌ها در مورد انتخابات ایران می‌گویند: رأی ندهید برای این است که ایرانی‌ها با هم بجنگند و ساختار اجتماعی و امنیت خود را از دست دهند!" 🔗 @r_esmaeili
بررسی رابطه هنر و دین از منظر سیدحسین نصر و سیدمرتضی آوینی.pdf
396.1K
📖 | بررسی راﺑﻄﻪ هنر و دین از منظر سید‌حسین‌ نصر و سیدمرتضی اوینی 🖇 دین و هنر از آغاز تاریخ همراه و هم عنان هم بوده‌اند. هنر را با محتوای فرامادی و هویت آسمانی آن، نمی‌توان جدای از دین فرض نمود. به همین دلیل، رابطه میان آن دو همواره چالش برانگیز بوده است. 🖇 اندیشمندان و متفکران مسلمان، تلاش زیادی برای بررسی ارتباط میان این دو انجام داده‌اند. هدف از این مقاله بررسی و مقایسه رابطه دین و هنر از منظر سیدحسین نصر و شهید آوینی می‌باشد. این مقاله تلاش دارد با بررسی مبانی این دو اندیشمند دیدگاه‌های آنان را در این موضوع بیان کند. 🖇 سیدحسین نصر، با توجه به تعریفی که از سنت و حکمت خالده دارد، تلاش کرده است منشأ هنر اسلامی را مطابق با تعریف سنت، ریشه در آموزه‌های وحیانی بداند. بر همین اساس، به هنر قدسی اعتقاد دارد که درون هنر سنتی است. 🖇شهید آوینی نیز با تأثیرپذیری از فردید و هایدگر، مکتب انتقادی فرانکفورت و به طور جدی‌تر نگاه حکمی و عرفانی امام خمینی رویکرد جدیدی را در عرصه هنر در ایران پایه ریزی می‌کند. 🔗 @r_esmaeili
📌 تعریف نگاه نسبی‌گرایانه 🖇نگاه نسبی هم می‌تواند در معرفت اتفاق بیفتد، هم در اخلاق اتفاق بیفتد، هم در فضای فکر و دینی اتفاق بیفتد. 🖇 نگاه نسبی‌گرایی به هیچ چیزی نگاه مطلق ندارد. یعنی هرچیزی را می‌توان خوب برداشت کرد. در این نگاه در زمان‌های مختلف می‌توان نگاه خود را داشت، هرکسی می‌تواند برداشت خودش را از دین داشته باشد، می‌تواند حجاب یک زمان خوب باشد ‌یک زمان می‌تواند بد باشد. 👤 دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
📖 | ارتباط دین و هنر «بخش اول» 🖇 دین و هنر در مرحله‌ای از تاریخ خود، چنان با یکدیگر متحد می‌شوند که تمایز آن‌ها از یکدیگر به آسانی ممکن نیست. اما با سر بر آوردن ادیان توحیدی و طرد ادیان شرک پیوند دوباره دین و هنـر بـه مسئله ای دشوار تبدیل شد. بخش بزرگی از کوشش‌های متفکران جهان اسلام، معطوف به کسب مشروعیت دوباره برای هنر می‌شود. ◽️ برخی نظریه پردازان هنر، دست کم پنج روش را برای تعریف رابطه میان دین و هنر مطرح کرده‌اند: 1⃣ اقتدارگرایانه: آن دسته از روابطی است که در آن‌ها دین بر هنر چیره می‌شود؛ یعنی جایی که به هنر جایگاهی ثانوی می‌دهند تا در خدمت دین باشد «اقتدارگرایانه» توصیف می شود. 🖇 در چنین رابطه‌‌ای هیچ جایی برای خلاقیت و اصالت هنری وجود ندارد، بلکه هنر و هنرمندان ابزاری هستند که مقتدری بالاتر آن‌ها را به کار می‌گیرد. در اینجا هنر را می‌توان تبلیغات دیداری تعریف کرد. 2⃣ تقابلی: هنگامی که هنر و دین، هر دو قدرت برابر دارند؛ یعنی وقتی هیچ یک فرمانبردار دیگری نیست. این رابطه از مقولهٔ تقابل است. در چنین مواردی هنر و دین به هم وابسته‌اند و هـر یـک می‌خواهد بر دیگری چیره شود. 📚 بررسی رابطه هنر و دین از منظر سیدحسین نصر و مرتضی آوینی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 صحبت‌های کارشناس شبکه الجزیره در مورد انتخابات ایران!!! ...انتخابات در ایران، آرزوی خیلی از کشورها است. 🔗 @r_esmaeili
اشکال در گفتمان انقلاب اسلامی.mp3
1.89M
🎙 | اشکال در گفتمان سینمای انقلاب اسلامی 🗣 دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
📌 دفاع مقدس برترین ژانر سینمای ایران 🖇 خیلی ها اعتقاد دارند که، تنها ژانر اصیل و ویژه سینمای ایران، سینمای دفاع مقدس است. که در دیگر کشورها نمونه‌ای ندارند و با سینمای جنگ بسیار متفاوت است. یک سری ویژگی‌ها و مولفه‌هایی دارد که خود را از سینمای جنگ متمایز می‌کند. که برای دیگر ملت ها بسیار جذاب است زیرا یک سری مولفه‌هایی را می‌بینند که در سینمای جنگ نمی‌توان آن هارا دید. 🖇بسیاری‌ از اشخاص، سینمای انقلاب اسلامی را سینمای دفاع مقدس می‌دانند به این دلیل که جنگ بلافاصله از انقلاب رخ داد و سینماگرانی که وارد این عرصه شدند مانند: حاتمی‌کیا، ملاقلی‌پور، درویش و.... همه با سینمای جنگ شروع کردند. همین باعث شد که این ژانر از اول انقلاب خودش را بتواند نشان بدهد و هنوز بهترین فیلم‌ها برای همان زمان است. 🗣 دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
صحبت امام خمینی درباره سینمای ایران.mp3
1.38M
🎙 | صحبت های امام خمینی درباره سینما 🖇 امام خمینی: ما با سینما مخالف نیستیم ما با مرکز فحشا مخالفیم ما با رادیو مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم... 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ شکست اپوزیسیون در انتخابات و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای اینترنشنال؛ حالا همه ‌آن‌هایی هم که شرکت کردند حامی نظام نیستند! 🔗 @r_esmaeili
جنگ رسانه ای
📖 #برشی_از_مقاله | ارتباط دین و هنر «بخش اول» 🖇 دین و هنر در مرحله‌ای از تاریخ خود، چنان با یکدیگر
📖 | رابطه دین و هنر «بخش دو» 3⃣ دوسویه: صورت دیگر رابطه به هم وابسته را می‌توان دوسویه توصیف کرد؛ یعنی زمانی که دین و هنر که در فرهنگ جایگاهی برابر دارند در همزیستی تغذیه و الهام معنوی، با هم کار می‌کنند. 4⃣ جدایی‌خواهانه: رابطه دین و هنر به صورت جدایی‌خواهانه زمانی رخ می‌دهـد کـه دیــن و هنر مستقل از هم و بی‌توجه به هم عمل کنند. آن دسته از سنت‌های دینی که شمایل‌شکن نام می‌گیرند، یافرهنگ‌هایی که هنرشان غیر مذهبی (سکولار) معرفی می‌شود نمونۀ این جدایی هستند. 5⃣ یکپارچه: سرانجام در رابطه یکپارچه دین و هنر در هم ادغام شده، تشخیص اینکه هنر کجا آغاز می‌شود و سنت دینی کجا پایان می‌یابد دشوار می‌گردد. 🖇 چنانچه از پنج روش فوق روشن است هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند هنر دینی مد نظر ما را تأمین کند؛ زیرا دین و هنر دو موضوع و دو مقوله بنیادین مرتبط با ساحت‌های مختلف حیات انسان هستند. 📚 بررسی رابطه دین و سینما از منظر سید حسین نصر و سید مرتضی آوینی 🔗 @r_esmaeili
دیالوگ؛ بخش مهم و اصلی فیلم.mp3
907.5K
🎙 | دیالوگ؛ بخش مهم و اصلی فیلم 🖇دوره نقد و تحلیل فیلم در مؤسسه استاد فرج‌نژاد 🔗 @r_esmaeili