eitaa logo
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
9.9هزار دنبال‌کننده
497 عکس
484 ویدیو
18 فایل
در این کانال می خوام بهتون کمک کنم با رسانه، سینما و فضای مجازی آشنا بشید. ✅کنشگر فضای مجازی ✅دکتری فرهنگ و ارتباطات ✅ رئیس موسسه شناخت ✅ هیات علمی دانشگاه راه ارتباطی ما و شما: @R_o_esmaeili
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 غربی‌ها تا زمانیکه هنوز ایران در مسیر فضایی شدن به موفقیت چشم‌گیری دست نیافته بود، می‌کوشیدند از طریق ایجاد اختلال در نظام محاسباتی برخی تصمیم‌گیران، ایران را از دستیابی به فناوری فضایی منصرف سازند. 🔹 امروز اما جوانان انقلابی با همت بلند و جهاد علمی‌شان؛ پیشرفت، اقتدار و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورده‌اند. طبیعی است که در تیتر خبرش طوری خبر پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور۳ را از زبان مسؤلین ایران نقل قول کند که گویی کذب است. 🔗 @r_esmaeili
🖇 روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب، یکصدا با هم موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور ۳ را بایکوت کردند؛ خبری که حتی بی‌بی‌سی‌ فارسی هم نتوانست درباره‌اش سکوت کند. 🔗 @r_esmaeili
📌 شباهت عجیب توییت‌های اصلاح‌طلبان در حمله به سخنرانی خانم علم‌الهدی نشان از یک جمله هماهنگ دارد... ▪️ خیلی جالب است که اکانت‌های توییتری اصلاح‌طلب هنوز نفهمیده‌اند که نباید با ادبیاتی واحد به یک موضوع حمله کنند تا کارشان لو نرود! 🔗 @r_esmaeili
🔗 اعتراف روزنامه تایمز اسرائیل به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور۳ پ.ن: ماهواره نور۳ هرچند در داخل بایکوت شد، اما اعتراف دشمنان را گرفت. 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 برشی از یک مستند که شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز آمریکا مدتی قبل در آستانه سال‌مرگ مهسا امینی پخش کرد 🔖 شبکه آمریکایی ABC NEWS در این مستند با استفاده از چند جوان و نوجوان ایرانی که چهره‌های آن‌ها نیز پوشانده شده، اتفاقات سال گذشته ایران را با روایت‌های دروغ و سیاه‌نمایی درباره حقوق زنان در ایران برای مخاطب خارجی بیان می‌کند. ⚠️ نکته جالب این است که در این مستند از هدف‌ اصلی اغتشاشات «زن زندگی آزادی» پرده‌برداری شده و در بخشی از آن، یکی از مصاحبه‌شوندگان چنین بیان می‌کند؛ «هدف اصلی انقلاب نیست، هدف اصلی مذهب است!» 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📈 هشتگ مهسا امینی ماشینی‌ترین ‎ ترندشده در ‎توییتر بوده که با پشتیبانی ویژه این سکو از اغتشاشات در ایران منتج به توهم ما بیشماریم در حامیان اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ شده بود... 🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
♻️ بی‌هویتی نسل امروز مرهون فضای مجازی ولنگار ما است. به فریادشان برسیم #هویت_ایرانی_اسلامی #فضای_م
💡 مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل درحد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند؛ یک انسان باهویت ساخته بشود در اینجا که هویت ملی و احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند...با افتخارات کشور آشنا بشود. «۱۴۰۱/۰۲/۲۲، رهبر انقلاب» 🏷 پ.ن: شکل‌گیری هویّت ملی در راستایِ آشنایی با افتخارات و مَفاخِر ایرانی برای دانش آموزان خیلی مهم است، چرا که یکی از عوامل مهم ایجاد انگیزه برای آنان هست. 🔗 @r_esmaeili
❤️دردآورترین فریم هایی که در زندگی ام دیده ام همین تصاویر است. طنین فریادهای محمد و پدرش را هنوز ⁣می شنوی؟ « نزنید! بچه اینجاست، نزنید!» ⁣🌹 سالروز شهادت مظلومانه ⁣، کودک ۱۲ساله فلسطینی ‏۲۳ سال از ثبت این تصویر تلخ گذشت. @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 هجوم سیاستمداران جهان به شبکه‌های مجازی مخصوصا توییتر، سبب شده این سکو به بزرگترین زمین بازی سیاسمداران تبدیل و موضوعی تحت عنوان دیپلماسی توییتری مطرح شود‌. 🔗 @r_esmaeili
✍ تصویری از شهید آوینی که این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود، شاید در نگاه اول جذاب و جالب باشد؛ اما هیچ ربط و نسبتی با سید شهیدان اهل قلم ندارد. آوینی به جای آنکه هنر را محصور، مغلوب و متشکل از ابزار بداند، برای هنر معنا قائل بود؛ موضعی که او را دقیقا در نقطه مقابل امثال نولان و کامرون قرار می‌داد. 🔗 @r_esmaeili
💯 انیمیشن بچه‌ زرنگ؛ روزنه‌ امیدی برای بی‌افقی جبهه‌ انقلاب در عرصه اقتصاد فرهنگ 🔸 کمپانی دیزنی سال‌ها است در حوزه تولید و ارائه محصولات فرهنگی فعالیت می‌کند و علاوه بر ترویج غربی، بابت این کار از مردم دنیا پول هم می‌گیرد. 🔹 اتفاقی که متأسفانه در سالیان گذشته از طرف جبهه‌ فرهنگی انقلاب به ندرت شاهدش بوده‌ایم و می‌توان گفت حتی همین امروز هم در ذهن خیلی‌ها افقی برای کسب درآمد و تولید ثروت از طریق ارائه خدمات و متصور نیست. 🔚 البته در این میان نباید رویش‌های جدیدی که شکل گرفته را نادیده گرفت. فروش یک و نیم میلیاردی سینمایی «بچه زرنگ» پس از گذشت سه روز از اکران، از جنس همین رویش‌هاست و پنجره جدیدی را به روی ما می‌گشاید... 🔗 @r_esmaeili
📍گزارش ۲ رسانه غربی؛ اینستاگرام عامل احساس حقارت و بدبختی! 🔻مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتايج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است. 🔻طبق این تحقیق کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳٪ بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند. 🔗منبع اول 🔗منبع دوم 🔗 @r_esmaeili
♻️ پدیده سلبریتیسم از معضلات بسیاری رنج می‌برد، اما شاید بتوانیم یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن را خود عالم‌پنداری‌ بدانیم؛ سلبریتی‌ها حتی در زمینه‌هایی که هیچ اطلاعی نسبت به آن ندارند نیز اظهار نظر می‌کنند و نتیجه این اتفاق جز رسوا شدنشان میان اهل فکر نیست. 🔗 پ.ن: تصویر روی جلد کتاب ریاضی پایه ششم که مخل بحث است، سال ۹۳ و در زمان دولت مطلوب این آقا تغییر یافته است. 🔗 @r_esmaeili
🧩 منطقی که این منتقد سینما با آن صحبت می‌کند، متأسفانه در بین مردم خریدار دارد. اگر کمی با بَطن جامعه در ارتباط باشید، خواهید دید آن‌ها که با همین منطق درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنند؛ نه‌تنها کم نیستند که بخش قابل توجهی از جامعه ما اینچنین به مسائل می‌نگرند. 🖇 امثال آقای جلالی توانسته‌اند سنگرهای شناختی مردم جامعه را یک به یک فتح و منطق تحلیلی‌شان را دچار اختلال کنند و برای پس گرفتن این خرمشهرهای از دست رفته، باید جهاد کرد. 🔗 @r_esmaeili
📌 غربی‌ها با نمادسازی فرهنگی در محصولات‌شان، سبک زندگی مطلوب خود را به نسل جوان ما منتقل می‌کنند و ما همچنان در روش‌های کهنه و کم‌اثر تبلیغی در جا می‌زنیم. 🔗 @r_esmaeili
🔰 همزمان با بازی سپاهان و الاتحاد، جستجو حول سردار شهید قاسم سلیمانی و تلاش برای شناخت او در عربستان سعودی افزایش داشت و هشتک به ترند اول جستجوی اینترنتی عربستان تبدیل شد. 🔗 @r_esmaeili
📝 | فرایند اقناع 🔰 اقناع، فرایندی طبیعی، مستدل و عقلانی از یک سو و از سوی دیگر عاطفی و قلبی است و تفاوت آن با حالت‌های دیگر تأثیر اجتماعی این است که در اقناع، عامل کلیدی برای تغییر، ارائهٔ دلایلی در پیام است که می‌گوید چرا گیرنده باید برای رسیدن به نتایج معین خود را انطباق دهد. 🔚 با این توضیح، می‌توان اقناع را این‌گونه تعریف کرد: «فرایندی است که در آن یک منبع از پیام استفاده می‌کند تا با خلق تغییر یا تقویت نگرش‌های دیگران به هدفی دست یابد.» 📑 مقاله صورت‌بندی مفهومی آرایش رسانه‌ای در فضای مجازی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر است دیگر… مستند "پاسخ آن مادر چه بود" تندیس اول بخش مستند ملی سیزدهمین جشنواره فیلم صد انتخاب شد. @r_esmaeili
🍂برنامه‌های مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 🙋‍♂مدرسه پاییزه ویژه پسران 👈آیدی ثبت نام: @Serrol_Ayann 🧕مدرسه پاییزه ویژه دختران 👈 آیدی ثبت نام: @Telavat128 📲دوره رسانه و جنگ شناختی 👈 آیدی ثبت نام برادران: @dore_javanan 👈 آیدی ثبت نام خواهران: @dore_khaharan 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
در هوای وطن بود که بال درآوردیم و پرواز کردیم، عاشق شدیم و فهمیدیم که برای بودن و ماندن، برای پیروز شدن و گذر از تاریخ، برای فدا شدن آفریده شده‌ایم. انگار نسلی بودند که آمدند تا عشق‌بازی با جان کنند و سر در راه میهن بگذارند و بروند. قصه ما، قصه هبوط آدم بود و آمدن حوا، قصه پا گرفتن «آدم» بر کره خاکی و زیستن برای ابدیت، قصه ما درک کردن این بود که چگونه می‌شود این گام‌ها را برداشت و آن‌هایی که فهمیدند و عارف بالله شدند چقدر از این میراث بردند و ما چشم انتظار ماندیم... و تو در این گذار پرخون، در این گذر پر از درد، در این عبور پر از مهر همه چیز را درک کردی و فهمیدی و ما در ردیف این فهم بزرگ تو همچنان قافیه‌ای بیش نیستیم... باید منتظر ماند و باید دل قوی داشت، باید ایمان داشت به آنچه حضرت دوست مقدر کرده است و باید باور داشت به وعده‌هایش.... @r_esmaeili
🎞 سواد رسانه‌ای در ایران از چه رنج می‌برد؟ 🔖بررسی آسیب‌های کتاب‌های حوزه سواد رسانه 1️⃣ ترجمه‌ای بودن 🔹اکثر کتاب‌های در حوزه سواد رسانه‌ای، ترجمه از کشورهای دیگر می‌باشد. متاسفانه مساله متفکران و اندیشمندان کشورمان، تولید دانش و نظریه بومی در حوزه سواد رسانه متناسب با فرهنگ و جغرافیای ایرانی تا کنون نبوده است و به ندرت آثار تالیفی در حوزه سواد رسانه‌ای داریم. 2️⃣ گردآوری بودن 🔹از معضلات اصلی در حوزه سواد رسانه‌ای این است که مباحث مطرح شده در کتب اکثریت گردآوری از منابع مختلف فضای مجازی مانند سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و... می‌باشد. این مسئله سبب می‌شود که آثار تولید شده، شبیه یک کلاژ به هم ریخته شود و خروجی آن یک معجونی خواهد بود که فاقد عمق و روح است. بعضی از کتاب‌های سید بشیر حسینی که به تیراژهای چند صد هزارتایی رسیده است دارای این آسیب می‌باشد. 3️⃣ عدم پرداخت به مبادی اسلامی و مصادیق مجازی 🔹پرداخت به فضای مجازی از منظر فلسفه و عرفان اسلامی جای آن خیلی خالی می‌باشد. مبادی اسلامی با پرداخت به قوه خیال و عالم مجاز می‌تواند، نظریات مختلفی را تولید و مطرح کند، اما متاسفانه باید اذعان کرد که هیچ کتابی با این رویکرد تدوین و تولید نشده است. 4️⃣ ژورنالیستی نبودن 🔹اکثریت دانش سواد رسانه‌ای در ایران فاقد سیر روایی و داستانی هستند. اینکه متناسب با جریان‌های فضای مجازی بتوانیم تئوری سواد رسانه را ارایه دهیم نیازمند هوشمندی و حافظه قوی می‌باشد. در حوزه سواد رسانه ما نیازمند کتابی شبیه اثر مغالطات آقای خندان می‌باشیم که دارای سیر روایی و پر مثال باشد. ✍️مجتبی فرهنگ 🔗 @r_esmaeili