eitaa logo
روی خط تاریخ و تمدن...
660 دنبال‌کننده
5هزار عکس
950 ویدیو
1.1هزار فایل
📝فعالیت: رصد کارهای دانشجویی | طلبگی | تاریخی و تمدنی ارتباط با ادمین و دبیر انجمن | تبادل : 🆔 @h_fatemirad وب سایت: 🌐 http://r-kh-tarikh.rzb.ir اینستاگرام: 🌐 https://www.instagram.com/r_kh_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هر سخنرانی و مقاله ای علیه اسلام من را نه تنها ناراحت نمی کند، بلکه از یک جهت خوشحال هم می کند... 🎙شهید مطهری ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔰 فراخوان ارسال مقاله به همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت استادان، مدرسان، دانشجویان مدرسی معارف اسلامی و فعالان فرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مقالات علمی خود را برای کمیته استادان معارف اسلامی همایش ارسال نمایند. 🔸جهت ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر: 👇👇👇 congress.maaref.ac.ir/arbaen_congress معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی @MaarefUIS
🔺درسگفتار: نقشه روش تحقیق جامع در تاریخ اسلام گونه شناسی رویکردها و پژوهش ها 📌مدرس: دکتر سیدمحمدهادی گرامی(استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) 📝۲ جلسه(۴ ساعت) ⏱شروع: مرداد ۱۴۰۳ 📎برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۰۰۷۶۴۱۴۲ تماس بگیرید. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📚ارهاصات پیامبر ✍نویسنده: سرکارخانم ناهید طیبی 🔺 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ♦️ارهاصات عبارت است از حوادثی غیر طبیعی، فراپندار و شگفت‌انگیز که پیش از بعثت از پیامبر(ص) نمایان شده و مقرون به تحدّی نیست بر خلاف معجزه که مقرون به تحدّی است. گستره معنایی در اثر حاضر بر مبنای تعریف جرجانی است زیرا با توجه به چینش گزارش‌های تاریخی در سده‌های نخست، این تعریف به واقعیت نزدیک‌تر می نماید و به حضور یا حیات پیامبر(ص) هنگام رخداد ارهاص تصریح شده است؛ بنابراین بشارات، هواجس و... نمی‌تواند از مقوله ارهاص باشد. برای تاریخچه و مراحل ورود واژه ارهاصات در منابع، می‌توان سه مرحله را متصور شد: الف) کاربرد در کتب لغوی و ادبی که هم تحمل معنای لغوی ارهاص با مفهوم مقدمه و مقدمات را دارد و هم معنای اصطلاحی آن را برمی‌تابد؛ ب) کاربرد اصطلاحی در منابع کلامی شیعی و اهل‌سنت؛ ج) ورود به منابع تاریخی و تفسیری شیعه و اهل‌سنت. 📌بر اساس دستاورد این تحقیق، مفهوم ارهاص از نظر کمّی و کیفی، طی سده‌های دوم تا پانزدهم دستخوش تغییرات و تحولات معناداری شده است. از جهت کمّی، میزان بهره‌وری از اصطلاح مذکور در سده‌های گوناگون، تغییرهایی چشمگیر داشته است؛ همچنان‌که از نظر کیفیت مفهومی، در سده‌های اول، توسع معنایی داشته و در سده‌های میانی، به تضیق یا محدوده معنایی خاص دچار شده است؛ سپس در سده‌های اخیر، بار دیگر توسّع معنایی آن در منابع مشاهده می شود. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔈 | ✅ موضوع |شهادت و تمدن اسلامی 🎙سخنرانی: حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی ⏰ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
شهید و شهادت در تمدن اسلامی - 1403.04.24.mp3
58.07M
🔈 | ✅ موضوع | و اسلامی 🎙سخنرانی: حجت‌الاسلام شهادت میتوان به مثابه مرگ اخلاقی دید ؟ 01:37 معنای فلسفی تمدن 06:10 معنای جامعه‌شناختی تمدن 12:10 معنای الهیاتی تمدن 16:57 شاخص‌های تمدن 20:40 مسئله مرگ و تمدن‌سازی 23:35 عمق تمدن 28:05 از خودگذشتگی در دین خاتم 35:05 شهادت چگونه عزت‌آفرین میشود؟ 37:30 سه گانه ولایت شهادت امید 44:15 ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔺سرود ملی ایران در زمان رضاشاه چه بود؟ 📌۲۷ خرداد ۱۳۱۳ در شهر آنکارا و در مراسم رسمی رژه گروه موسیقی میدان برای اولین بار سرود ملی ایران ملقب به سرود شاهنشاهی را اجرا کرد. این سرود یک سال پیش از آن با آهنگسازی داود نجمی مقدم و شعر محمدهاشم میرزا و عبدالرحمن پارسا و با همت انجمن ادبی ایران ساخته شد. روزنامه اطلاعات ۲۸ تیر ۱۳۱۳ برای اولین بار شعر این سرود را منتشر کرد. ۵۰ سال بعد در پاسخ به یک خواننده، ماجرای ساخته شدن این سرود در روزنامه گزارش شده است. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ستم پذیری به همان اندازه در اسلام گناه است که ستمگری گناه است! 📌قابل توجه کسانی که توجیه گر "ستم گری" و "ستم پذیری" سازمانی و اداری اند‌. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔺بخش هایی از ایران که در طول تاریخ به تاراج رفت البته نه با جنگ بلکه با توافقنامه‌های دولتمردان ایرانی! ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔺دو صحابی شهید کربلا 📅 با توجه به اینکه حادثه ۶۰ سال پس از هجرت رخ داد، تعداد شهدایی که آن‌حضرت را درک کرده و اصطلاح صحابی درباره آنان به کار می‌رود، زیاد نیست. 🏴 خود از صحابه کم‌سنّ است و کسانی چون هم حضور نداشتند. 🕌 اگرچه برخی سنّ بالایی داشتند ولی اینکه به آمده و پیامبر را درک کرده باشند، مستندات قطعی نداریم. 👨‍💼 از افراد دیگری به عنوان صحابی در روز یاد می‌شود که نمی‌توان همراهی آنان با را پذیرفت. ⏸ در این میان دو نفر هستند که همراه امام به شهادت رسیدند. 1️⃣ نخست کاهلی است که صحابه‌نگاران نام او را ثبت کرده و حدیث او از را در پیش‌گویی شهادت (ع) نقل می‌کنند. 🖌 بنا به روایت بلاذری؛ اَنس گفتگوی امام با جعفی را شنید و ممانعت او از همراهی با امام را دید. آنگاه خدمت رسید و عرض کرد من هم مثل عبیدالله فکر می‌کردم و نمی‌خواستم با شما همراه شوم ولی خداوند یاری شما را به دلم انداخت و دل مرا بر همراهی با شما استوار کرد. 🤲 (ع) از او استقبال و برایش دعا کرد. 👈 ادامه دارد. ✍دکتر مصطفی صادقی کاشانی ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 اسرار نزدیک‌ترین مسجد به ضریح امام رضا(ع) ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
✅ ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک». 📌یعنی گزاره‌های دینی را دائما از شبکه‌های تلویزیون و منبر و ... مستقیما و مکررا بیان کردیم اما زیست مشترک یعنی همزیستی اخلاقی بلند مدت در زندگی روزمره در کنار مردم را فراموش کردیم. شما الان تلویزیون را ببین ... سمت خدا، محفل، معلی، عمو‌روحانی، سخنرانی‌های صبحگاهی، شبکه قرآن در کنار اعزام مبلغ رادیو معارف تریبون های نماز جمعه و...(همه بیان دین به صورت مستقیم) اما قدم زدن روزمره یک روحانی در محله و سلام کردن به کسبه، اثر دیگری دارد. 📌سفری که به روسیه داشتم، یک امام جماعت سنی در بزرگترین مسجد سن پترزبورگ ما را به خود جلب کرد. اصالتا تاجیکی بود. دوساعت با او بودیم. یک گزاره دینی بیان نکرد. فقط ادب و متانت و ناهار و ... نهایتا او را به حرف آوردیم، گفت ایران اینطوری به سمت سکولار می رود. گفتیم چرا؟ گفت: «شما گزاره‌های دینی را دائما به مردم می گویید. اما پیامبر فقط روز جمعه خطبه‌ای داشت اما در طول هفته با مردم زندگی می‌کرد.» ✍️ احمد اولیایی ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اشرافیت پهلوی 📌زمانی که مردم در اوج سختی و محرومیت زندگی میکردند شاه برای فرزندش چنین جشن تولدی می گرفت ! علت این همه دشمنی کنونی این خاندان را بدانید ؛ چون این جایگاه اشرافیت را از دست دادند . ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
| 🔶 گفتگوی ویژه | تاریخ زنده است! بررسی کارکرد حافظه تاریخی در جامعه با حضور کارشناس محترم: ✅ دکتر محمد جاودان ؛ عضو هیات علمی دانشگاه ادیان ⏰ دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ ؛ ساعت ۱۸ 🔻برای شرکت در جلسه به صورت حضوری از طریق لینک اقدام کنید...! ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
❌شبهه ايرانيان تا قرن دهم سني بودند. از آن پس با زور صفويان به شيعه گرايش يافتند. زيرا شاه اسماعيل صفوي وقتي در تبريز تاج گذاري کرد، بسياري از سني‏ها را قتل عام نمود. ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً: شاه اسماعيل يک نوجوان بود و نمي‏توان پذيرفت که وي بدون حمايت شيعيان به قدرت رسيده باشد. زيرا منطقي نيست که حاميان وي از سني‏ها باشند و عليه مذهب خود، شاه اسماعيل را به نفع مذهب تشيع حمايت کنند. بنابراين، در ايران آن زمان شيعيان زيادي وجود داشته‏اند که صفويه به اتکاي آنان توانسته‏اند قدرتي تشکيل دهند و در برابر عثماني که يک امپراتوري پر قدرت مدعي سني بود، بايستند و مقابله کنند و در نهايت حکومت تشکيل دهند. ثانیاً: در تاريخ ثابت نشده است که صفويه با زور شمشير شيعه را در ايران به وجود آورده باشند. البته نمی توان انکار کرد که به صورت جزيي و موردي، اهل سنت مورد آزار صفويان واقع شده اند، همانطور که شيعيان نیز مورد آزار عثماني‏ها قرار مي‏گرفتند. روشن است که اگر چنین چیزی بوده، نادرست و غيراسلامي بوده است. عوامل شیعه شدن مردم ایران از این قرار است: 1. شخصیت جناب سلمان فارسی به عنوان صحابه با وفاي پيامبر و اهل بيت، که نه تنها فردي ايراني و شيعي بود بلکه مدتها بر مدائن نیز حکومت کرد. 2. يمن نيز که مستعمره و تحت نفوذ ايران قرار داشت به دلیل اینکه توسط حضرت علي (ع) و در زمان حيات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد از ابتدا متمايل به سمت اهل بيت بودند و شخصیت های مهمی از آنها به نقاط مختلف ایران از جمله قم و کاشان هجرت کردند و زمینه ساز آشنایی ایرانیان با مکتب اهل بیت شدند. 3. تبعیض هایی که در دوره خليفه دوم، بين عرب و عجم ایجاد شد موجب آزردگي خاطر ايرانيان گردید که پس از کشته شدن خليفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وي چند تن از ايرانيان موجود در مدينه را به قتل رساند. اما وقتي حضرت علي(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بين عرب و عجم تفاوتي نيست. اين باعث شد تا ايرانيان به حضرت علي(ع) گرايش پيدا کنند. 4. پس از شهادت حسين بن علي(ع) ايرانيان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام يزيدي و اسلام حسيني. بني اميه با آن سابقه ظلم‏ها و اعمال تبعيض‏ها نمي‏توانست در قلوب ايرانيان جايي داشته باشد و به صورت طبيعي ايرانيان به سوي امام حسين(ع) و اهل بیت(ع) گرايش پيدا کردند و همین مسئله باعث شد تا ایرانیان بیشترین کمک را در سقوط بني اميه ایفا کنند. 5. حضور برخي از شاگردان امام جعفر صادق و ساير ائمه ـ عليهم السلام ـ در ايران (مانند عبدالعظیم حسنی، فضل بن شاذان و ....) و تبلیغ مکتب اهل بيت(ع) توسط آنها تاثیر زیادی در آشنایی ایرانیان با تشیع داشت. 6. حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان 7. حضور امام زادگان زیادی که از دست ظلم «منصور دوانيقي» و دیگر خلفای ستمگر به ايران آمدند. 8. حکومت سلاطین شیعی آل‏ بويه در قرن چهار و پنج فرصت خوبی برای تبليغ مکتب اهل بیت(ع) فراهم شد به نحوی که کتب مهم شيعي مثل تهذيب، استبصار، کافي و من لايحضره الفقيه در اين زمان تأليف شد. بزرگاني چون شيخ صدوق، شيخ مفيد، شيخ طوسي، سيد مرتضي و سيد رضي توانستند در این عصر اسلام شيعي را به مردم معرفي نمايند. 9. در دوره ايلخانان (قرن 7 و 8 هجری)، علامه حلي به دعوت الجایتو از پادشاهان سلسله ایلخانیان که حاکم بر ایران بودند به ایران دعوت می‌شود و در یک جریان علمی پادشاه مذهب شیعه را برمی‌گزیند و نام خود را به سلطان محمد خدابنده تغییر می‌دهد و تشیع را در ایران رواج می‌دهد؛ 10. حلقه آخر اين جريان تاسيس دولت صفويه و اعلام تشيع به عنوان مذهب رسمي و حضور و دعوت از علماي شيعه از سراسر جهان اسلام است. 🔹بنابراین روشن شد که اگر تشیع به طور کامل در ایران ریشه نداشت، اساساً صفویه امکان به حکومت رسیدن نداشت چه برسد به آنکه با کشتار وسیع آنها را به تشیع وادار کند. مضافا اینکه ایرانیان در مقاطع مختلف از جمله حمله وحشتناک مغول نشان داده اند که ممکن است تحت زور و سلطه قرار گیرند اما آئین و اعتقادات خود را با زور عوض نمی کنند. به تعبیر دیگر اگر ایرانیان با تسلط و اجبار صفویه شیعه شده بود، قاعدتاً باید با تسلط افغان های سنی بر ایران مجدداً تغییر مذهب می دادند و به تسنن بازمی گشتند ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
33.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مناسک عاشورا ملی‌ترین مناسک ایرانی 🎙دکتر حسین شهرستانی 💢«فرهنگ عاشورا از بستر فرهنگ فتوت و جوانمردی ما باقی ماند و حتی به لحاظ جامعه‌شناسانه جلوه‌های بین پیوند آیین فتوت و آیین تشیع در ایران معاصر با آن روبه‌رو هستیم که آمیزه‌ای از سنت سوگ و مرثیه شیعی با سنت‌های جوانمردی در ایران که تلفیق اینها در دو سده اخیر موجب پیدایش هیات‌های عزاداری در ایران شده است...» ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📚سب و لعن در تاریخ اسلام و رویارویی ائمه علیهم السلام با آن ✍نویسنده: ابراهیم صالحی حاجی آبادی 📌در فصل اول این کتاب علاوه بر تعریف مفاهیم پژوهش به مباحثی مقدماتی مانند «زمینه ها و عوامل سب و لعن»، «احکام سب و لعن» و «آثار و پیامدهای اجتماعی سب و لعن» پرداخته شده است. «سیر پدیده سب و لعن در تاریخ اسلام» عنوان فصل دوم کتاب است که در آن ابتدا نحوه رویارویی پیامبر اکرم (ص) با این پدیده مورد توجه قرار گرفته و سپس به ترتیب در ادوار مختلف عصر خلفای سه گانه و امویان و عباسیان درباره این موضوع بحث شده است. سرانجام در فصل سوم کتاب به انواع روش هایی که اهل بیت علیهم السلام در مواجهه با این پدیده مورد استفاده قرار دادند و آثار و پیامدهایی که برای آن ذکر کردند اشاره شده است. همچنین در این فصل به نقد و بررسی برخی روایات منسوب به اهل بیت علیهم السلام درباره موضوع سب و لعن پرداخته شده است. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نفوذ دشمن و هدایت جامعه امری مهم و شناسایی نفوذی امری مشکل است. نمونه ای را ببینید. تا بعد.... ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔸 نشست الهیات تعزیت 🔺 (بررسی ماهیت، حکمت، مشروعیت و مضامین) 🔰 گروه کلام اسلامی و الهیات جدید پژوهشگاه برگزار می‌کند: 🎙 با حضور: مهدی فرمانیان حبیب الله بابایی 📅 دوشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۳ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
. موضوع: طراحی انجام شده برای آینده‌ی ایران استاد ارائه دهنده: مهندس محمد علی شکوهیان راد زمان: یکشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ مکان:خیابان جمهوری، جمهوری 16،پلاک 16، موسسه قرآنی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سخنان امام خمینی (س) که اخیرا نتانیاهو در کنگره آمریکا آن را تکرار کرد! ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📚آیین کشورداری در تمدن اسلامی ✍نویسنده: غلامرضا منتظری 🔺ناشر: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی 📌تشکیلات دیوانی و سازمانهای اداری، یکی از ارکان اساسی و میراث ارزشمند هر تمدنی به شمار می آید و به دلیل نقش تعیین کنندهٔ آن در ظهور و سقوط دولتها و فراز و فرود تمدنها، بخش مهمی از تاریخ تمدن هر ملتی را به خود اختصاص می دهد. تاریخ تمدن اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر این اساس، کتاب حاضر در زمینهٔ سازمان اداری، ویژگیهای شخصیتی مدیران و صاحبان مناصب و فرایند احراز شایستگی آنان، آن هم در عصر عباسیان که از آن به عنوان «عصر زرین فرهنگ و تمدن اسلامی» یادشده و آکنده از تجارب گرانسنگی در عرصهٔ مدیریت و کشورداری است، فراهم آمده و از اهمیت بسزایی برخوردار است. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ دو قاب متفاوت از زمان پهلوی ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جای جنایتکار در المپیک نیست!!! 🧐چرا می‌گیم اسرائیل باید از المپیک حذف بشه؟ ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir