eitaa logo
روی خط تاریخ و تمدن...
648 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
890 ویدیو
1.1هزار فایل
📝فعالیت: رصد کارهای دانشجویی | طلبگی | تاریخی و تمدنی ارتباط با ادمین و دبیر انجمن | تبادل : 🆔 @h_fatemirad وب سایت: 🌐 http://r-kh-tarikh.rzb.ir اینستاگرام: 🌐 https://www.instagram.com/r_kh_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔶 گفتگوی ویژه | تاریخ زنده است! بررسی کارکرد حافظه تاریخی در جامعه با حضور کارشناس محترم: ✅ دکتر محمد جاودان ؛ عضو هیات علمی دانشگاه ادیان ⏰ دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ ؛ ساعت ۱۸ 🔻برای شرکت در جلسه به صورت حضوری از طریق لینک اقدام کنید...! ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
❌شبهه ايرانيان تا قرن دهم سني بودند. از آن پس با زور صفويان به شيعه گرايش يافتند. زيرا شاه اسماعيل صفوي وقتي در تبريز تاج گذاري کرد، بسياري از سني‏ها را قتل عام نمود. ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً: شاه اسماعيل يک نوجوان بود و نمي‏توان پذيرفت که وي بدون حمايت شيعيان به قدرت رسيده باشد. زيرا منطقي نيست که حاميان وي از سني‏ها باشند و عليه مذهب خود، شاه اسماعيل را به نفع مذهب تشيع حمايت کنند. بنابراين، در ايران آن زمان شيعيان زيادي وجود داشته‏اند که صفويه به اتکاي آنان توانسته‏اند قدرتي تشکيل دهند و در برابر عثماني که يک امپراتوري پر قدرت مدعي سني بود، بايستند و مقابله کنند و در نهايت حکومت تشکيل دهند. ثانیاً: در تاريخ ثابت نشده است که صفويه با زور شمشير شيعه را در ايران به وجود آورده باشند. البته نمی توان انکار کرد که به صورت جزيي و موردي، اهل سنت مورد آزار صفويان واقع شده اند، همانطور که شيعيان نیز مورد آزار عثماني‏ها قرار مي‏گرفتند. روشن است که اگر چنین چیزی بوده، نادرست و غيراسلامي بوده است. عوامل شیعه شدن مردم ایران از این قرار است: 1. شخصیت جناب سلمان فارسی به عنوان صحابه با وفاي پيامبر و اهل بيت، که نه تنها فردي ايراني و شيعي بود بلکه مدتها بر مدائن نیز حکومت کرد. 2. يمن نيز که مستعمره و تحت نفوذ ايران قرار داشت به دلیل اینکه توسط حضرت علي (ع) و در زمان حيات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد از ابتدا متمايل به سمت اهل بيت بودند و شخصیت های مهمی از آنها به نقاط مختلف ایران از جمله قم و کاشان هجرت کردند و زمینه ساز آشنایی ایرانیان با مکتب اهل بیت شدند. 3. تبعیض هایی که در دوره خليفه دوم، بين عرب و عجم ایجاد شد موجب آزردگي خاطر ايرانيان گردید که پس از کشته شدن خليفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وي چند تن از ايرانيان موجود در مدينه را به قتل رساند. اما وقتي حضرت علي(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بين عرب و عجم تفاوتي نيست. اين باعث شد تا ايرانيان به حضرت علي(ع) گرايش پيدا کنند. 4. پس از شهادت حسين بن علي(ع) ايرانيان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام يزيدي و اسلام حسيني. بني اميه با آن سابقه ظلم‏ها و اعمال تبعيض‏ها نمي‏توانست در قلوب ايرانيان جايي داشته باشد و به صورت طبيعي ايرانيان به سوي امام حسين(ع) و اهل بیت(ع) گرايش پيدا کردند و همین مسئله باعث شد تا ایرانیان بیشترین کمک را در سقوط بني اميه ایفا کنند. 5. حضور برخي از شاگردان امام جعفر صادق و ساير ائمه ـ عليهم السلام ـ در ايران (مانند عبدالعظیم حسنی، فضل بن شاذان و ....) و تبلیغ مکتب اهل بيت(ع) توسط آنها تاثیر زیادی در آشنایی ایرانیان با تشیع داشت. 6. حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان 7. حضور امام زادگان زیادی که از دست ظلم «منصور دوانيقي» و دیگر خلفای ستمگر به ايران آمدند. 8. حکومت سلاطین شیعی آل‏ بويه در قرن چهار و پنج فرصت خوبی برای تبليغ مکتب اهل بیت(ع) فراهم شد به نحوی که کتب مهم شيعي مثل تهذيب، استبصار، کافي و من لايحضره الفقيه در اين زمان تأليف شد. بزرگاني چون شيخ صدوق، شيخ مفيد، شيخ طوسي، سيد مرتضي و سيد رضي توانستند در این عصر اسلام شيعي را به مردم معرفي نمايند. 9. در دوره ايلخانان (قرن 7 و 8 هجری)، علامه حلي به دعوت الجایتو از پادشاهان سلسله ایلخانیان که حاکم بر ایران بودند به ایران دعوت می‌شود و در یک جریان علمی پادشاه مذهب شیعه را برمی‌گزیند و نام خود را به سلطان محمد خدابنده تغییر می‌دهد و تشیع را در ایران رواج می‌دهد؛ 10. حلقه آخر اين جريان تاسيس دولت صفويه و اعلام تشيع به عنوان مذهب رسمي و حضور و دعوت از علماي شيعه از سراسر جهان اسلام است. 🔹بنابراین روشن شد که اگر تشیع به طور کامل در ایران ریشه نداشت، اساساً صفویه امکان به حکومت رسیدن نداشت چه برسد به آنکه با کشتار وسیع آنها را به تشیع وادار کند. مضافا اینکه ایرانیان در مقاطع مختلف از جمله حمله وحشتناک مغول نشان داده اند که ممکن است تحت زور و سلطه قرار گیرند اما آئین و اعتقادات خود را با زور عوض نمی کنند. به تعبیر دیگر اگر ایرانیان با تسلط و اجبار صفویه شیعه شده بود، قاعدتاً باید با تسلط افغان های سنی بر ایران مجدداً تغییر مذهب می دادند و به تسنن بازمی گشتند ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
33.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مناسک عاشورا ملی‌ترین مناسک ایرانی 🎙دکتر حسین شهرستانی 💢«فرهنگ عاشورا از بستر فرهنگ فتوت و جوانمردی ما باقی ماند و حتی به لحاظ جامعه‌شناسانه جلوه‌های بین پیوند آیین فتوت و آیین تشیع در ایران معاصر با آن روبه‌رو هستیم که آمیزه‌ای از سنت سوگ و مرثیه شیعی با سنت‌های جوانمردی در ایران که تلفیق اینها در دو سده اخیر موجب پیدایش هیات‌های عزاداری در ایران شده است...» ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📚سب و لعن در تاریخ اسلام و رویارویی ائمه علیهم السلام با آن ✍نویسنده: ابراهیم صالحی حاجی آبادی 📌در فصل اول این کتاب علاوه بر تعریف مفاهیم پژوهش به مباحثی مقدماتی مانند «زمینه ها و عوامل سب و لعن»، «احکام سب و لعن» و «آثار و پیامدهای اجتماعی سب و لعن» پرداخته شده است. «سیر پدیده سب و لعن در تاریخ اسلام» عنوان فصل دوم کتاب است که در آن ابتدا نحوه رویارویی پیامبر اکرم (ص) با این پدیده مورد توجه قرار گرفته و سپس به ترتیب در ادوار مختلف عصر خلفای سه گانه و امویان و عباسیان درباره این موضوع بحث شده است. سرانجام در فصل سوم کتاب به انواع روش هایی که اهل بیت علیهم السلام در مواجهه با این پدیده مورد استفاده قرار دادند و آثار و پیامدهایی که برای آن ذکر کردند اشاره شده است. همچنین در این فصل به نقد و بررسی برخی روایات منسوب به اهل بیت علیهم السلام درباره موضوع سب و لعن پرداخته شده است. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نفوذ دشمن و هدایت جامعه امری مهم و شناسایی نفوذی امری مشکل است. نمونه ای را ببینید. تا بعد.... ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
🔸 نشست الهیات تعزیت 🔺 (بررسی ماهیت، حکمت، مشروعیت و مضامین) 🔰 گروه کلام اسلامی و الهیات جدید پژوهشگاه برگزار می‌کند: 🎙 با حضور: مهدی فرمانیان حبیب الله بابایی 📅 دوشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۳ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
. موضوع: طراحی انجام شده برای آینده‌ی ایران استاد ارائه دهنده: مهندس محمد علی شکوهیان راد زمان: یکشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ مکان:خیابان جمهوری، جمهوری 16،پلاک 16، موسسه قرآنی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سخنان امام خمینی (س) که اخیرا نتانیاهو در کنگره آمریکا آن را تکرار کرد! ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📚آیین کشورداری در تمدن اسلامی ✍نویسنده: غلامرضا منتظری 🔺ناشر: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی 📌تشکیلات دیوانی و سازمانهای اداری، یکی از ارکان اساسی و میراث ارزشمند هر تمدنی به شمار می آید و به دلیل نقش تعیین کنندهٔ آن در ظهور و سقوط دولتها و فراز و فرود تمدنها، بخش مهمی از تاریخ تمدن هر ملتی را به خود اختصاص می دهد. تاریخ تمدن اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر این اساس، کتاب حاضر در زمینهٔ سازمان اداری، ویژگیهای شخصیتی مدیران و صاحبان مناصب و فرایند احراز شایستگی آنان، آن هم در عصر عباسیان که از آن به عنوان «عصر زرین فرهنگ و تمدن اسلامی» یادشده و آکنده از تجارب گرانسنگی در عرصهٔ مدیریت و کشورداری است، فراهم آمده و از اهمیت بسزایی برخوردار است. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ دو قاب متفاوت از زمان پهلوی ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جای جنایتکار در المپیک نیست!!! 🧐چرا می‌گیم اسرائیل باید از المپیک حذف بشه؟ ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
| 🔰 کدام عاشورا؟ کدام مکتب؟! ✍️ محمدرضا حکیمی 📌 « بازخوانی رمز توحید و سکوی پرتاب است. از این رو عاشورا را باید همواره با ادبیات ویژه خود در درون آبادی‌ها و جامعه‌ها و در دل عصرها و نسل‌ها با تکرار فجر و شفق تکرار شود و فجرآفرین باشد. تنزل دادن «ادبیات عاشورا» تا حد ادبیات مرثیه و مداحی و تا سطح سکوت درباره ، در مورد اجرای عدالت، ابطال ماهیت عاشورا و بازگشت به جاهلیت حکومت اموی دمشق است.» ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
امشب 👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | روایت تأسیس مرکز اسلامی در هامبورگ ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
2023_07_25_15_18_17.mp3
38.93M
🔹تحلیل حوادث شب عاشورا ▫️قسمت اول 🎙استاد دکتر نعمت‌الله صفری فروشانی ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
2023_07_25_16_08_20.mp3
42.42M
🔹تحلیل حوادث شب عاشورا ▫️قسمت دوم 🎙استاد دکتر نعمت‌الله صفری فروشانی ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
27.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امام خمینی (ره): کربلا چه صحنه‌ای بوده است؟ هر‌ روز این صحنه باید باشد، مقابله اسلام با کفر ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌در روزگاری که میلیون‌ها نفر در حاشیه شهرها زندگی فقیرانه‌ای داشتند، بیش از ۱ میلیون دلار بودجه دولت خرج هزینه‌های اشرف پهلوی می‌شد. «۱ میلیون و ۵۰ هزار دلار از بودجه دولت برای تأمین هزینه‌های ضروری، تحویل دفتر والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی گردیده است.» 📁سند بانک مرکزی | ۲۹ تیر ۱۳۵۱ ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
قابل توجه دانشجویان محترم ▫️زمان مراجعه به کتابخانه در ایام تعطیلات مردادماه: ▫️روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ ✍ مراجعه به کتابخانه صرفاً جهت دریافت امانی و تحویل کتاب است. معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 چرا ابراهیم بن مالک اشتر نخعی در واقعه کربلا حضور نداشت؟ 🎙دکتر محمدرضا جباری ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شاهکار معماری ایران؛ مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📙 تلاش پهلوی برای جایگزینی مراسم مذهبی با آیین‌های باستانی 🔹رضاشاه مراسمات سنتی ایرانیان را که بسیاری از آنان شامل مراسمات عزاداری برای امامان بود، منافی با توسعه می‌دانست و تصور می‌کرد با از بین بردن این مراسمات می‌تواند باعث پیشرفت و توسعه کشور شود. توجیه اشرف در مورد اقدامات سرکوب‌گرانه پدرش اینگونه است: 🔹هنوز در آن ایام هیجان‌انگیزترین رویدادهای اجتماعی سال در ایران، برگزاری مجالس روضه در ماه محرم بود. پدرم کوشیده بود برگزاری این گونه مجالس روضه خوانی و مراسم دیگر عزاداری، مانند زنجیرزنی و سینه‌زنی را محدود کند و در مقابل جشن‌ها و تعطیلات غیر مذهبی (از قبیل جشن سال نو) را بیشتر رونق بخشد. مردم در این مراسم جشن می‌گرفتند، به پیک نیک می‌رفتند، یا در خیابان‌ها مراسم مجللی برپا می‌داشتند. با وجود این ما از قاهره، که دارای اوپرا، تئاتر، سینما و تالارهای رقص بود خیلی عقب‌تر بودیم. زندگی فرهنگی تهران محدود بود به تعزیه و چند سینما. 📚منبع: اشرف پهلوی، من و برادرم ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسلام‌ستیزی در حد المپیک ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📚آموزه قرآنی امت؛ رهیافتی فرهنگی و تمدنی ✍نویسنده: امیرمحسن عرفان 🔺ناشر: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی 📌کار و بار این پژوهه، تبیین ظرفیت های تمدنی آموزه امت در قرآن کریم است‌. در این کتاب «ارتقای کیفی مسئولیت شناسی تمدنی» مهم ترین برون داد چنین مطالعاتی برشمرده شده است. 📌 در این کتاب در ابتدا جوهره معنایی آموزه امت و شاخصه های آن را در قرآن کریم می کاود و سپس با شواهد تاریخی چنین بر می نماید که «مدینه النبی» و «مدینه الوصی» مهم ترین الگوهای تاریخی در این زمینه هستند. این کتاب، در پاسخ به این پرسش که: «آموزه قرآنی امت در تمدن سازی چه نقشی دارد؟» به عنوان پرسش مستمر در احیای تمدن اسلامی، بر نقش این آموزه در « مهندسی رفتار اجتماعی مسلمانان»، «ترسیم هویت واحد تمدنی»، «هم افزایی فرهنگی» و «همسازی منافع سیاسی مورد نزاع» تأکید دارد. ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ   ˢʰᵃʳᵉ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir