راه ما
🌴در مسیر کربلا🌴 🚫قسمت سوم ((مخالفان رفتن امام حسین -عليهالسلام- به سمت عراق)) 💢اَحنف بن قَيس ا
🌴 در مسیر کربلا🌴
🌾قسمت چهارم
🕋 خوددارى امام حسین عليه السلام از پذيرش امان نامه عمرو بن سعيد
📓تاريخ الطبرى - به نقل از حارث بن كعب والى از امام زين العابدين عليه السلام - :
هنگامى كه از مكّه بيرون آمديم، نامه عبد اللَّه بن جعفر و دو پسرش، عون و محمّد رسيد كه به حسين بن على عليه السلام نوشته بود:
«امّا بعد، تو را به خدا، آن گاه كه اين نامه را ديدى، باز گرد كه بيم دارم اين سفرى كه در پيش دارى موجب مرگ تو و نابودى خاندانت گردد. اگر اينك نابود گردى، نور زمين خاموش مى شود؛ زيرا تو راهنماى رهيافتگان و اميد مؤمنانى پس در رفتن شتاب مكن كه من در پىِ نامه رهسپارم.
والسّلام !».
عبد اللَّه بن جعفر نزد عمرو بن سعيد رفت و با وى چنين سخن گفت:
به حسين نامه اى بنويس و او را امان بده و به او وعده نيكى و بخشش بده و در نامه خود تعهّد كن و از او بخواه كه باز گردد، شايد اطمينان يابد و باز آيد.
عمرو بن سعيد گفت: هر چه مى خواهى بنويس و پيش من بياور تا بر آن مُهر بزنم.
عبد اللَّه بن جعفر. نامه را نوشت.
(از متن نامه فهميده نمى شود كه نوشته عبد اللَّه بن جعفر است. همچنين از پاسخ امام حسين عليه السلام به او به دست مى آيد كه عمرو بن سعيد خود آن را نوشته است؛ چون در عبارتهايى از آن به امام عليه السلام جسارت شده است.)
و نزد عمرو بن سعيد برد و به او گفت: به آن مهر بزن و همراه برادرت يحيى بن سعيد بفرست كه كاملاً اطمينان يابد و بداند كه داستان جدّى است.
عمرو چنان كرد. وى كارگزار يزيد بن معاويه در مكّه بود.
يحيى و عبد اللَّه بن جعفر به حسين عليه السلام رسيدند و پس از آن كه يحيى بن عمرو نامه را برايش خواند، [به نزد عمرو] باز گشتند و گفتند: نامه را برايش خوانديم و به وى اصرار كرديم و از جمله عذرهايى كه آورد، اين بود كه : «خوابى ديده ام كه پيامبر صلى اللَّه عليه و آله در آن بود و دستورى يافته ام كه آن را انجام مى دهم، به ضررم باشد يا به سودم».
به او گفت[يم] : اين خواب چه بود؟
گفت: «به هيچ كس نگفته ام و به هيچ كس نخواهم گفت تا به پيشگاه پروردگارم بروم».
نامه عمرو بن سعيد به حسين بن على چنين بود:
«به نام خداى بخشنده مهربان.
از عمرو بن سعيد
به حسين بن على
امّا بعد، از خدا مى خواهم كه تو را از آنچه مايه هلاكت تو مى شود، منصرف كند و تو را به آنچه مايه توفيقت مى شود، هدايت نمايد.
شنيدم به جانب عراق روانه شده اى؛ خدايت از مخالفت به دور بدارد كه بيم دارم مايه هلاكت تو شود. عبد اللَّه بن جعفر و يحيى بن سعيد را نزد تو فرستادم. با آنها پيش من بيا كه نزد من امان دارى و پاداش و نيكى و مصاحبت شايسته خدا را بر اين شاهد و ضامن و مراقب و وكيل مى گيرم.
درود بر تو باد!».
حسين عليه السلام به او نوشت:
«امّا بعد، هر كه به سوى خداى عزّوجلّ دعوت كند و عمل نيك نيك انجام دهد و بگويد من از مسلمانانم، بر خلاف خدا و پيامبر او رفتار نكرده است. مرا به امان و نيكى و پاداش خوانده اى؛ بهترين امان، امان خداست و خدا در روز رستاخيز كسى را كه در دنيا از او نترسيده باشد، امان نمى دهد. از خدا مى خواهيم كه در اين دنيا ترسى دهد كه در روز رستاخيز موجب امان شود. اگر از آن نامه قصد رعايت و نيكى به من داشته ای خدا به تو در دنيا و آخرت پاداش دهد. والسّلام !».
📚تاريخ الطبرى : ج ۵ ص ۳۸۷
الكامل فى التاريخ: ج ۲
#نشرخوبیها
#لینک کانال ما در ایتا👇👇👇
✏️ @raahemaa
✏️ @raahemaa
✏️ @raahemaa
.
♻️ سکولاریسم در هیأت یعنی چه؟!
🔰 سکولاریسم میکوشد که زندگی بیتفاوت، زندگی غیرسیاسی (که در حقیقت زندگی سیاسی همراهی با ظلم است) زندگی زیر سایه #گناه را برای دینداران، عادی جلوه دهد. یعنی بگوید که تو قرآن و نمازت را بخوان و کاری به کار گناه و گنهکار و فحشا و فااحشه نداشته باش.
از نگاه سکولاریسم، زندگی در جامعهای که همزمان تو نماز بخوانی و بغل دستیات، شیشه شراب سر بکشد و دیگری با لباس زیر کنار هر دوی شما بایستد و همه به یکدیگر لبخند بزنید و کاری به کار هم نداشته باشید، باید برای تو معتقد به اسلام عادی باشد.
سکولاریسم، امر به معروف و نهی از منکر و یا اجرای احکام اسلام در جامعه اسلامی را «دو قطبی ایجاد کردن»، «تفرقه»، «دخالت در کار دیگران»، «تشنج اجتماعی» و مانند آن تفسیر میکند.
وقتی جمهوری اسلامی حدود نیم قرن است که از اصل و اساس با این تفکر شیطانی و ادبیات فریبنده آن مقابله کرده است. چگونه باید آن را متوقف کرد؟ سکولاریسم از چه جایی باید ورود کند تا جلوی این حرکت را بگیردو جامعه را به سمتی که نیخواهد ببرد؟
از راه حسین! بله؛ اسم حسین (ع) و مجلس حسین (ع) بهترین راه است. چون در میان حزب اللهیها برخی ساده اندیشها هستند که جو زدهاند. شور دارند ولی شعور فهمیدن این خط انحرافی را ندارند. با کمک اینها میتوان در هیأتها #نفوذ کرد و راه عادیسازی و توجیهتراشی برای گناه را در پیش گرفت.
مثلاً بگوییم ما حق نداریم جلوی ورود به هیأت کسی را در هر حالتی که هست بگیریم! مشروبخورده و مست و لایعقل تلو تلو میخورد ولی میخواهد بیاید در مجلس حسین، تو حق نداری مانعش شوی! کشف حجاب کزده، لباس نامناسب دارد، ما حق نداریم جلوی مهمان امام حسین (ع) را بگیریم! وقتی این مدل باب شد، بعد از مدتی چشمها به دختران و زنان بدحجاب و بیحجاب عادت میکند. چهارتا محرم و صفر که تمام شد، کم کم همه چیز عادی میشود. بعد از مدتی چشم مردان به دیدن گناه و بدن زنان به گناه کردن و ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی عادت میکند.
از باب حسین که وارد شوید، کم کم در دل سایر حزباللهیها #تردید ایجاد میکنید. اینگونه مانع اقدام قانونی قاطع علیه هنجارشکنان میشوید و از این طریق، کلاه گشادی سر همه میگذارید بدون اینکه خودشان هم متوجه شوند.
سکولاریسم اینگونه زندگی مثلاً مسالمت آمیز با گناه و فحشاء را برای جامعه ما عادی سازی میکند. حالا بهتر متوجه میشوید که چرا رهبری میفرمایند ما هیأتها سکولار نداریم. زندگی و هیأت سکولار نه کاری به سیاست دارد نه کاری به گناه ...
# صراط ولایت
#لینک کانال ما در ایتا👇👇👇
✏️ @raahemaa
✏️ @raahemaa
✏️ @raahemaa
🔹
راه ما
. ♻️ سکولاریسم در هیأت یعنی چه؟! 🔰 سکولاریسم میکوشد که زندگی بیتفاوت، زندگی غیرسیاسی (که در حقیقت
.
♻️ نحوه برخورد امام حسین با فسق و فجور(گناه آشکار و علنی)
🔰حمید رسایی: امام حسین(ع) دربیان چرایی عدم بیعت با يزيد میفرماید: «من هرگز با يزيد بيعت نخواهم کرد، چون يزيد مردی است فاسق که فسق خود را آشکار کرده، شراب میخورد، سگ بازی میکند و ما خاندان رسول خداييم».
حالا جالب میشه شما به طرف بگید بیا داخل هیأت همین امام حسین، شرابم خوردی خوردی، لهو و لعبم کردی کردی، کشف حجابم کردی کردی!
عزیز جان! امام حسین (ع) برای جذب همه است اما نه برای تشویق، ترویج، تایید و ارتکاب به گناه! وقتی طرف در حالت انجام فعل حرام است و #فسق_آشکار است، باید به او یادآوری کرد که امام حسین(ع) چرا به شهادت رسید والا یزید با چنین حسین و چنین مجالس حسینی، مشکلی ندارد.
#فسق_ نافرمانی علنی
#لینک کانال ما در ایتا👇👇👇
✏️ @raahemaa
✏️ @raahemaa
✏️ @raahemaa
🔹مرحوم آیت الله حائری شیرازی🔹
امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
#طیب _خبیث
#لینک کانال ما در ایتا👇👇👇
✏️ @raahemaa
✏️ @raahemaa
✏️ @raahemaa