eitaa logo
رادار انقلاب
29.3هزار دنبال‌کننده
27.4هزار عکس
45.5هزار ویدیو
140 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢قیمت پراید در دمشق مردم سوریه را غافلگیر کرد ✅۱۳۵ میلیون تومان برای پراید! خودروی فیات۴ هزار دلار ارزان تر از پراید یادتون میگفتن #پراید اونجا ارزونتره! اینم یه دروغ دیگه مجازی @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کاش هم کالا بود، تا عده ای با از دست دادن آن متوجه میشدند چه دارد. به همین راحتی! @mobahelegharn_21
💢یزید و حسین پسرعموی هم بودند علی و معاویه بودند کربلا هم یک خانوادگی و قبیله ای بر سر بود! ✅متن شبهه: نام: ، شهرت: بنی امیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نام: حسین، شهرت: بنی هاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نتیجه گیری: رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو، رابطه ی امام علی و : پسرعمو، رابطه ی معاویه و محمد: پسرعمو، رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطه ی محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد، رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی، علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت. 📚متن فوق، متنی است که متاسفانه در کانال های ملحدین به اشتراک گذاشته شده است، و بیانگر ذات نویسندگان مطلب است. کسانی که حتی از بدیهیات تاریخ اسلام خبری ندارند و شروع به نقد اسلام کرده اند. شگفت آنجاست که خود را نیز می نامند. ✅در مقام پاسخ به این متن، ابتدا به شجره نامه (ع) و یزید می پردازیم: ✅حسین بن علی بن ابیطالب بن بن بن یزید بن معاویة بن بن حرب بن امیة بن بن عبدمناف. ✅با این حساب مشخص است که نسب امام حسین (ع) و یزید بن معاویه با چندین واسطه مختلف، به عبدالمناف می رسد. و اساسا قریش (تمام افراد ساکن مکه) از همین طایفه بزرگ عبدمناف و چند پدر قبلی خود تشکیل شده اند. به عبارت بهتر، در مکه کسی را پیدا نمی کردید که از این طایفه نباشد و یا با آنها نسبت نداشته باشد. ✅پس مشخص می شود که: 1_ رابطه ی امام حسین (ع) و یزید، پسر پسرعمو نیست. 2_ رابطه ی امام علی (ع) و معاویه، پسرعمو نیست 3_ رابطه ی پیامبر اکرم (ص) و معاویه پسرعمو نیست. 4_ رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب (ع) برادر نیست. 5_ رابطه ی پیامبر اکرم (ص) و ابوسفیان پسر برادر و عمو نیست. 6_ ابوسفیان عموی امام علی (ع) نیست. ✅اینکه چرا نویسنده متن، دچار این اشتباه فاحش شده است، نشانه عدم فهم صحیح یک مطلب است، او دو ابوسفیان را با هم اشتباه گرفته است. «ابوسفیان بن حارث بن عبدالمطلب» را با «ابوسفیان بن حرب بن امیة» اشتباه گرفته و به همین جهت، ابوسفیان را عموی پیامبر می داند، که در این صورت نیز اشتباه کرده است؛ در اینجا ابوسفیان بن حارث، پسر عموی پیامبر است نه عمو. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#شبهات_ماه_محرم 💢دروغ بزرگ کانال ملحدین بررسی رابطه #فامیلی امام حسین(ع) و یزید آنها مدعی بودند که دو پسرِ پسرعمو با هم #جنگ_خانوادگی داشته اند. @mobahelegharn_21
💢چرا عبدالله بن جعفر، همسرحضرت زینب(س)، امام حسین (ع) را در سفر به کربلا همراهی نکرد؟ 👇 مخالف فكرى و سياسى امام حسين(ع) نبود، بلكه از افراد دلسوز و خيرخواه بود كه به امام حسين(ع) برخى راه حل ها را پيشنهاد كرد. از این رو بعد از آن که امام تصمیم می گیرد که به سوی عرق برود ، مخالفت نمی کند. دلیل عدم مخالف نبودن وی نیز این است که وی به - همسر زينب(س) - اجازه داد كنار امام در كربلا حضور داشته باشد؛ حتى برخى از فرزندان او در كربلا به شهادت رسيدند. در باره عدم حضور وی در کربلا چند احتمال وجود دارد: برخى عقيده دارند كه عبدالله بن جعفر به دليل اين كه مريض بود، در مدينه ماند، شايد در صورت تندرستي، او نيز در كربلا حضور پيدا مى كرد. برخی دیگر هم احتمال داده اند شرکت نکردن او به اشاره و فرمان امام بود تا عبدالله برای حفظ بقیه بنی هاشم در مکه و مدینه باقی بماند. بعضي احتمال داده اند از کسانی بود که به سیدالشهدا نامه نوشت و از او خواست که از سفر به عراق منصرف شود. او از این که نتوانسته بود در واقعه کربلا شرکت کند، تأسف می خورد. گرچه ظاهر جملات این است که وی مایل به شرکت در جنگ نبود، ولی نمی توان به ظاهر نامه اکتفا كرد، زیرا وی بعداز واقعه کربلا که در آن شرکت نکرد ، تاسف خورد. این نشان می دهد که وی اگر چه نامه ای مبنی بر انصراف امام از سفر به کوفه نوشت، اما وی مخالف حضور در کربلا نبود. 📚فرهنگ عاشورا، جواد محدثی، ص298- 299 📚دائره المعارف تشیع، جمعی از نویسندگان ، ج 11، ص 83. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢مردم هر به این سه چیز نیازمندند ✅امام صادق(ع): مردم هر شهرى به نيازمندند كه در امور دنيا و آخرت خود به آنها رجوع كنند و چنانچه آن سه را نداشته باشند گرفتار جهل و نابسامانى مى شوند: دين شناسِ داناىِ پرهيزكار، حاكم نيكوكارى كه مردم از او كنند و طبیب بصيرِ مورد اعتماد. 📚تحف العقول ص 321 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢قاتلان حسین(ع) سعد بن عبیده میگوید: در روز عاشورا و گرماگرم نبرد. برخی از شیوخ و بزرگان را دیدم که بر تپه ای رفته و می گریستند و از میخواستند را یاری کند. به آنان گفتم: ای دشمنان خدا به جای دعا، بروید او را یاری کنید!! ✅این بلاهت و خواص نیاز به هیچ تحلیل و تفسیری ندارد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢یکی از کانالهای مخالف دین، اثبات میکند که در اصلا شخصی بنام علی اصغر ندارد و این روضه ها دروغ است. پاسخ چیست؟ ✅آنچه از منابع معتبر تاریخی به دست می‌‌آید، چنین است که نام این طفل «عبد الله(ع)» و از مادری به نام رباب دختر امرء القیس بود. چنانچه این منابع حضرت «علی اکبر(ع)» را فرزند لیلی دختر أبی مرّه ذکر نموده‌‌اند که در کنار پدر در کربلا به شهادت رسید و امام سجاد(ع) را فرزند شهربانو [شاه زنان] دختر یزدگرد شمرده‌اند. ✅ نکته قابل ‌توجه آن‌که در بسیاری از آن منابع؛ مانند تاریخ طبری،تاریخ یعقوبی، الطبقات الکبری،از امام زین العابدین(ع) به عنوان «علی ‌اصغر» نام برده‌‌اند. ✅در زیارت ناحیه مقدسه نیز که منسوب به امام زمان(عج) است، ایشان چنین سلام می‌‌دهند: «سلام بر عبد الله بن حسین، طفل شیر خوار، که خونش در آسمان پاشیده شده است، کسی که در دامان پدرش با تیر حرملة بن کاهل اسدی ذبح شد». ✅به نظر می‌‌رسد این مطلب تا زمان مرحوم مجلسی اول در بین محققان مشهور بوده است. چنانچه ایشان گفته‌‌اند: «و صغیر که شهید شد عبد اللَّه نام داشت، و اکثر علما چنین ذکر کرده‌اند از شیخ مفید تا شیخ شهید». ✅هر چند به نظر می‌‌رسد، برخی محدثان و مورخان دیگر، به ویژه متأخرین تنها با توجه به رعایت سن فرزندان امام، نام ایشان را بر اساس مراتب سنی ذکر نموده و از طفل شهید به علی‌ اصغر(ع) تعبیر نموده‌‌اند؛ و با توجه به همین امر در ذهن عامه مردم نیز چنین شهرت گرفته است. البته از اولین کسانی که با نام «علی» از طفل شهید کربلا یاد نموده‌‌اند، می‌‌توان به ابن اعثم کوفی در کتاب «الفتوح»و ابن ابی الثلج در کتاب «تاریخ اهل البیت»و طبری در «دلائل الامامة»در قرون سوم و چهارم اشاره نمود. خوارزمی (م 568 ق) نیز (که بسیاری از مطالب مقتل خود را از ابن اعثم گرفته)، از او به «علیٌ الطفل» (بدون ذکر اصغر) تعبیر کرده است. ✅پس از آنها إربلی در کتاب «کشف الغمة فی معرفة الائمة» به قرن هفتم و ابن صباغ مالکی در کتاب «الفصول المهمة فی معرفة الائمة(ع)»به قرن نهم از آن‌حضرت با این نام اسم برده‌‌اند.  📚تاریخ الیعقوبی، ج 2، ص 247 📚الطبقات الکبری، ج 1، ص 476 و 478؛ ج 5، ص 163، 📚بحارالانوار، ج 45، ص 66، 📚مجلسی ج 7، ص 224، 📚ابن اعثم کوفی، ج 5، ص 115 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢زرتشتی میگه خانواده در طول محرم و صفر مراسم عروسی و نامزدی نمیگیره! مقایسه کنید با محرم توسط سلبریتی ها در فضای مجازی @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا دشمن از مردم در محرم و هراس دارد؟ چرا بدنبال و تخریب مراسمات هستند؟ @mobahelegharn_21
#استوری_کنید 💢 تصویر بالا #تبلیغات شهرداری لندن! اتوبوس خط واحد! تصویر پایین #تبلیغات شهرداری تهران! @mobahelegharn_21
💢چه کسانی با حسین(ع) شهید شوند؟ حق الناس و رعایت حقوق دیگران در اسلام مورد فراوان است. از پارک کردن مقابل درب مردم و ایجاد مزاحمت تا در بیت المال حق الناس را جدی بگیریم ✅عمیر انصارى گفت: امام حسین(ع) به‌من فرمود: میان مردم اعلام کن هر کس است در رکاب من نکند؛ زیرا هر کس از دنیا برود در حالى که دینى بر عهده‌اش باشد که چاره‌اى براى آن نکرده باشد گرفتار دوزخ مى‌شود.» مردى برخاست و گفت: "همسرم پذیرفت که از طرف من بپردازد." امام(ع) پاسخ داد: کفالت آن زن چه فایده‌اى دارد؟ آیا او قدرت دارد چنین کند؟!» 📚شوشتری، احقاق الحق و ازهاق‌ الباطل، ج ۱۹، ص ۴۲۹ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از مباهله
امام صادق (ع): شیعیان ما با خوشی ما خوشحال و با غصه ما ناراحتند😭 ⚫️ میخوای تو اینترنت علمدار حسین (ع) باشی؟ 🕯نذری ما برای شما، مجموعه کاملی از تصاویر پروفایلی محرم⚜️ 👇به عشق بین الحرمین دانلود کن👇
پروفایل کده(3).apk
4.58M
📸 عکسای مناسبتی با کیفیت و کاملا رایگان 🔆نذر فرهنگی یعنی ارسال این برنامه به دیگران!
💢 آنهایی که در محرم مدعی از فقرا هستند، بخوانند، در هیچ دین و آیینی به اندازه به فقیر سفارش نشده است. امام حسین(ع) از کنار از فقرا عبور می‌کرد که خود را پهن کرده بودند و چند پاره‌اى نان روى آن ریخته و مشغول خوردن بودند. آنان به امام حسین(ع) گفتند: یا بن رسول اللَّه! بیا [با ما غذا بخور]، امام(ع) نشست و با ایشان مشغول غذا خوردن شد و این آیه را تلاوت کرد: «إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْتَکْبِرِینَ‏».سپس به فرمود: «من دعوت شما را پذیرفتم، شما هم دعوت مرا اجابت نمائید!» گفتند: می‌کنیم ای فرزند رسول خدا. آن‌گاه برخاستند و وارد منزل امام حسین(ع) شدند. آن بزرگوار به فرمود: «آنچه را که نموده‌اى بیاور!» 📚التفسیر، ج 2، ص 257 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آیت الله وحید: راجع به قمه‌زني من اصلاً حرفي نزدم، مطالب من ناظر به قمه زدن نيست، در برخي مجامع فقهي، كلام من مطرح و تحريف شده است لینک http://deabel.org/vdcd.j0f2yt095a26y.html @mobahelegharn_21
💢رضاخان عزادار امام حسین(ع) او پیش از سلطنت برای توجیه علما و مردم خود شخصا در #دستجات عزاداری شرکت میکرد تا خود را حامی تشیع نشان دهد. @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢رضاخان عزادار امام حسین(ع) او پیش از سلطنت برای توجیه علما و مردم خود شخصا در #دستجات عزاداری شرکت
💢تمسخر دستجات عزاداری امروز، در فضای مجازی عده ای با گرایشات با انتشار وسیع پیامهایی، عزاداری برای اباعبدالله را مورد تمسخر و هجمه قرار میدهند. ✅اما این جماعت که مدام از دم میزنند، یادشان رفته است که رضاخان برای به سلطنت رسیدن گِل بر سر و شانه میزد و ابتدای دسته های عزاداری شرکت میکرد و به سمت خانه علما میرفت. آن زمان رضاخان که فرمانده بود شعار معروفی در مورد داشتند آنها در عزاداری ها این شعر را میخواندند: اگر در كربلا بودی  حسین بی یاور و نبودی آنها میگفتند اگر ما در کربلا بودیم، امام حسین بی یار و یاور نبود. اما رضاخان پس از کسب قدرت تغییر موضع داد و همه عزاداری ها را ممنوع اعلام کرد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢خوش بحال غریبان....!؟ ✅حضرت محمد (ص) فرمودند: «اسلام، آغاز شد و به زودی غریب خواهد شد؛ پس خوشا به حال غریبان.» یکی از اصحاب پرسید: «ای رسول خدا! کیستند؟» رسول الله فرمودند: «کسانی که وقتی مردم می شوند، نیکوکار و صالح باقی می مانند.» 📚کنزالعمال ، روایت ۱۱۹۲ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
رادار انقلاب
💢آیت الله وحید: راجع به قمه‌زني من اصلاً حرفي نزدم، مطالب من ناظر به قمه زدن نيست، در برخي مجامع فقه
#تخریب_چهره_امام_حسین 💢بازتاب قمه زنی در رسانه های دنیا قمه بدستها می گویند: ماکاری به دشمن نداریم و بخاطر تمسخر آنها نمیتوانیم از عزاداری دست برداریم @mobahelegharn_21
💢پاسخ به شبهات کانال نقدی براسلام تشنگی روز عاشورا دروغ است و حسین(ع) به خود است پس آب داشتند! در تاریخی موضوع نظافت و کشیدن اشاره شده است: کتاب تاریخ کامل، نوشته عزالدین ابن اثیر،  ✅اما آیا دارد؟ 1_ در کتاب «الاخبار الطوال» تألیف ابی‌حنیفه ، احمد بن داود دینوری (متوفای 282) که پیش از طبری بوده، این مطلب که امام حسین غسلی کرد و از داروی نظافتی استفاده کرد، نیامده است. 2_ در کتاب ارشاد شیخ مفید نیز این موضوع نقل نشده است، در صورتی که مأخذ شیخ مفید و طبری، مشابه است. در‌بارة حادثه کربلا، طبری بیشتر از ابی‌مخنف نقل می‌کند و شیخ مفید از شاگرد ابی‌مختف «هشام کلبی» روایات را نقل می‌کند. اگر چنین مطلبی معتبر بود، قطعاً شیخ مفید آن را نقل می‌کرد. البته طبری نیز روایات مربوط به حادثه کربلا را از طریق «هشام بن کلبی» شاگرد ابی‌مخنف نقل می‌کند در کتاب «وقعه الطف» (که روایات درباره حادثة کربلا را جمع‌آوری کرده) این مطلب نیامده است، در حالی که مهم‌ترین و معتبرترین اثر در حادثه کربلا، مقتل ابی‌مخنف است، که اصل آن کتاب از بین رفته و مطالب آن در کتاب‌های مختلف است. 4- در مناقب ابن شهر آشوب (متوفای 588) نیز این مطلب ذکر نشده است. 5- نیامدن موضوع مذکور در کتاب‌های مورد اشاره و در کتاب‌های با ارزش متاخر مانند مقتل الحسین مقرم، نشانگر آن است که روایت نقل شده، اعتبار و ارزش درخور ندارد. 6- تاریخ طبری (که آن را نقل کرده) به زمان وقوع که آیا شب عاشورا بود، یا زمان دیگر اشاره‌ای ندارد و معلوم نیست که این کار در چه زمان رخ داده است. جلوگیری از آوردن آب (که براساس فرمان ابن زیاد انجام شد) سه روز پیش از شهادت امام حسین و یارانش بوده است. 📚ابو حنيفه دينورى، الأخبار الطوال   ص 254-256. 📚الارشاد مفید ج2، ص 86-96. 📚محمد هادی یوسفی غروی، وقعة الطف، 190-205. 📚مناقب، ج4، ص 106-109. 📚مقتل الحسین، مقرم، ص 203-204. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#محبت_جهانی_حضرت_حسین 💢این سَردَر یک خونه توی آمریکاست بعد اینجا #روشنفکرای ما روضه و #قیمه_نذری رو با لطیفه و جوک مسخره میکنن که بگن ما متفاوتیم، عاقلیم، بلدیم... @mobahelegharn_21
💢آنتوان بارا(اندیشمندمسیحی): اگر حسین، از آنِ ما بود،درهر سرزمینی برای او بیرقی برمی‌افراشتیم و درهر روستا برای او منبری برپا می‌کردیم ومردم را بانام حسین به مسیحیّت فرا می‌خواندیم @mobahelegharn_21
💢آیا حضرت زینب در کربلا فرزندانی داشتند که به شهادت رسیدند؟ عون پسر حضرت زینب نیست چون از همسر اول جعفر بود؟ در نام و تعداد فرزندان حضرت زینب(س) اختلاف‌ نظرهایی وجود دارد  برخی نیز نام مادر محمد را خوصا دختر حفصة بن ثقیف ذکر کرده‌اند،نه حضرت زینب(س). قدیمی‌ترین منبعی که محمد را فرزند خوصا دختر حفصه می‌داند؛ «تسمیة من قتل مع الحسین(ع)» نوشته فضیل بن زبیر رسان(قرن دوم) می‌باشد. شیخ مفید(م 413ق) درباره شهادت فرزندان عبدالله بن جعفر در کربلا بدون این‌که اشاره‌ای به نام مادرشان نماید، می‌نویسد: عون و محمد از فرزندان عبدالله به جعفر در کربلا به شهادت رسیدند. البته بلاذری (م 279ق) در «انساب الاشراف» در بخش فرزندان عبدالله بن جعفر، عون اصغر را از شهدای واقعه حره دانسته و نقلی مطرح می‌کند که بر اساس آن، عون اکبر نیز در همان واقعه به شهادت رسیده است. ✅ فرزندان عبدالله بن جعفر از زنان دیگر بنا بر نقل تاریخ؛ عبدالله بن جعفر از همسران دیگر خود فرزندانی نیز داشته است که برخی از آنها در کربلا حضور داشتند، ولی به شهادت نرسیدند 1. عون اصغر که نام مادرش جمانه دختر مسیب بن نجبه فزاری بود.او در کربلا همراه امام حسین(ع) بود. ولی در واقعه حرّه به شهادت رسید. 2. ابوبکر و عبیدالله؛ که نام مادرشان خوصاء بنت حفصة بود.  پس طبق برخی از اقوال اینها برادران محمد بودند. ✅ نتیجه‌گیری یک. همان‌طور که دیدیم؛ در تعداد و نام فرزندان عبدالله بن جعفر از حضرت زینب(س) اختلاف ‌نظر وجود دارد که این موضوع در نقل‌های تاریخی، طبیعی است. اما آنچه در آن اتفاق‌ نظر وجود دارد این است که به هر حال؛ دو فرزند عبدالله بن جعفر به نام‌های «عون» و «محمد» در کربلا به شهادت رسیدند. که براساس منابع تاریخی؛ نام مادر «عون»، حضرت زینب(س) بود که برخی با نام «عون اکبر» از او یاد می‌کنند؛ چون عبدالله بن جعفر از جمانه نیز فرزندی با نام عون داشت که از او به «عون اصغر»(کوچک) یاد شده است. و طبق برخی از منابع تاریخی دیگر(که به آن اشاره شد)؛ نام مادر «محمد» نیز حضرت زینب(س) بوده است. 📚أبو الفرج اصفهانی، على بن حسین، مقاتل الطالبیین، ص 95، 📚رسان، فضیل بن زبیر، تسمیة من قتل مع الحسین(ع)، ص 151، 📚مفید، محمد بن محمد، الإرشاد، ج 2، ص 68 - 69،  📚بلاذری أنساب الأشراف، ج 2، ص 67. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59