eitaa logo
رائحة #انا_علی_العهد
65 دنبال‌کننده
22 عکس
9 ویدیو
3 فایل
وَ أَطِيعُواْ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اصْبِرُوْا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ (آیه 46 سوره مبارکه انفال) گاه‌نوشت‌های امیر شعبان‌جولا @a_sh_j
مشاهده در ایتا
دانلود
رائحة #انا_علی_العهد
🔴 کاسب زخم‌ها نباشیم یادداشتی پیرامون الگوی انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها https://eitaa.com/raehah/1
🔴 کاسب زخم‌ها نباشیم 🔹 ما برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از چه راهبردی استفاده می‌کنیم؟ دو راهبرد می‌توان شمرد: 1️⃣ پله کردن زخم‌ها: مدام با دمیدن در ضعف‌ها و زخم‌های گذشته سعی کنیم مردم را تحریک کنیم تا به ما رأی دهند (که مثلاً این زخم‌ها را دوا کنیم). در این رویکرد نامزد انتخابات مدام باید از مشکلات بگوید و از زخم‌ها. گاهی هم چه بسا زیاده‌روی کند و آن چیزی را زخم جلوه دهد که زخم نیست؛ ولی حتی اگر زیاده‌روی هم نکند، برایش سخن گفتن از پیشرفت‌ها چندان مطلوب نیست فلذا مخاطبی که سخن او را می‌شنود فقط و فقط سیاهی از نظام اسلامی می‌بیند. چه مجاب شود که به او رأی دهد و چه مجاب شود که کلاً رأی ندهد! چنین کسانی کاسب زخم‌های مردمند. 👈 نتیجه‌ی این رویکرد دوره به دوره ناامیدتر کردن مردم، نابینا کردن مردم نسبت به پیشرفت‌ها، بزرگنمایی زخم‌ها و گم شدن افق‌های بلند پیش روست. علاوه بر این‌که رقابت منفی و بدی بین نامزدها ایجاد می‌کند که چه کسی بهتر و بیشتر می‌تواند زخم‌شماری کند! لذاست که دوره به دوره هم مشارکت را کمتر و کمتر می‌کند. 2️⃣ استفاده از افق‌ها: با تبیین افق‌های بلند پیشِ رو، مردم را تحریک کنیم تا به کسی رأی دهند که بهتر می‌تواند ما را به سمت این افق پیش ببرد. در این رویکرد مدام سخن از آرمان‌هاست و مسیری که ما پیشِ رو داریم برای رسیدن به آرمان‌ها. سخن از امکانات و فرصت‌هاست و کسی که بهتر می‌تواند این داشته‌ها را برای رسیدن به آن آرمان راهبری کند. این‌جا رقابت بر سر فهم از آرمان‌ها و تصویرگری آن‌ها شکل می‌گیرد، رقابت بر سر فهم امکانات و فرصت‌ها برای رسیدن به آرمان‌ها شکل می‌گیرد، رقابت بر سر توان بهره‌مندی از پیشرفت‌های موجود در جهت رسیدن به آرمان‌ها شکل می‌گیرد. نامزدی که این‌طور تبلیغ کند، برایش سخن گفتن از دارایی‌ها و پیشرفت‌ها موضوعیت دارد فلذا مخاطبی که سخن او را می‌شنود، افق‌ها و پیشرفت‌ها را می‌بیند و روز به روز امیدوارتر و پرانگیزه‌تر می‌شود چه مجاب شود که به او رأی دهد و چه مجاب شود که به کس دیگری رأی دهد. 👈 نتیجه‌ی این رویکرد دوره به دوره امیدوارتر شدن مردم، پررنگ کردن دارایی‌ها و پیشرفت‌ها برای مردم، بزرگنمایی آرمان‌ها و بیشتر شدن صبر مردم در مقابل سختی‌هاست. علاوه بر این‌که رقابت مثبتی بین نامزدها ایجاد می‌شود که چه کسی بهتر می‌تواند آرمان‌ها و پیشرفت‌ها را بفهمد و بیان کند. لذاست که دوره به دوره مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد. 🔹 متأسفانه عموم نامزدها همیشه رویکرد اول را انتخاب می‌کنند. فی‌المثل در همین دوره هم می‌بینید که تقریباً همه رویکرد اول را دارند و می‌توان گفت جلیلی تنها نامزدی است که رویکرد دوم را برای خود برگزیده. همان‌طور که شهید رئیسی هم در انتخابات رویکرد اول را برای خود نپسندیده بود و کاسبی زخم‌های مردم را نکرد. 🔸 من به جلیلی رأی می‌دهم تا پس از رئیسی دومین رئیس‌جمهوری باشد که بدون کاسبی زخم‌ها، رئیس‌جمهور می‌شود. تا این مسیر در سیاست ما نهادینه شود و سیاستمداران بفهمند که دیگر با کاسبی زخم‌ها و نابود کردن سرمایه‌ی اجتماعی نمی‌توانند رأی بیاورند. به جلیلی رأی می‌دهم چون اگر جلیلی رأی نیاورد، خواهند گفت که رئیسی استثنا بود و راه رسیدن به قدرت جز کاسبی زخم نیست. 📝 امیر شعبان‌جولا 🆔 @raehah
🟢 خوشحالم؛ آرام و مطمئن 🔹 سنم به جبهه‌ها نمی‌رسد، توفیق حضور در جهاد رهایی قدس را هم نداشتم اما باورم این است که حال و هوای جبهه همین بود. اصلاً مگر می‌تواند جز این باشد؟ دو هفته جهاد، دو هفته معنویت و توسل و زاری، دو هفته قیام، دو هفته شب و روز نشناختن، دو هفته از دنیا کندن. عجیب بود! عجیب! جوانانی که خالصانه از همه چیز زدند و شاید چند روز نمی‌توانستند به خانواده سر بزنند در حالی که تا منزلشان نیم ساعت هم راه نبود ولی نیم ساعت هم فرصت نداشتند. یک هفته‌ی اخیر که حتی هیچ وقتِ خواب هم نبود. شب‌ها تا صبح باید نرم افزارها به‌روزرسانی می‌شدند تا صبح مردم بتوانند بی‌عیب و نقص از آن استفاده کنند. صبح تا شب پشتیبانی و پاسخگویی به مردم. عجیب بود حال بچه‌ها. لابلای روز بعضاً از خستگی بی‌هوش می‌شدند اما در همان حال هم گوشی به دست می‌افتادند تا اگر کاری پیش آمد، با زنگ گوشی بیدار شوند. 🔹 چه مناجات‌ها و توسل‌های زیبایی! قدری اینجا آسمانی بود که با کوچک‌ترین دعا و توسلی همه‌ی اشک‌ها جاری بود. حدیث کسا فراز به فرازش برایمان اشک بود و زاری، روضه‌های نمکی و مختصر بعد از نماز چه حالی داشت! این‌جا زمین نبود والله که زمین نبود. این‌جا بهشت بود. این‌جا آسمان بود. خدا بود و خدا بود. لحظه لحظه‌هایش، اشک‌ها و خنده‌هایش؛ ذره‌ای منیت نبود، ذره‌ای خودخواهی نبود. حرص و جوش‌هایش، استرس‌هایش، دویدن‌ها و از خستگی افتادن‌هایش، همه نور بود و نور. روز به روز که می‌گذشت بچه‌ها نورانی‌تر می‌شدند. خدا را این‌جا می‌شد دید. وقتی هر لحظه بار مسئولیتی طاقت‌فرسا روی دوش بچه‌ها سنگینی می‌کرد و خود را برای آن ناتوان می‌دیدند اما همان زمان دل به خدا می‌دادند که خدایا! شاهد باش ما کم نگذاشتیم، هر چه داشتیم به میدان آوردیم تا تو نظر کنی و وقتی نظر کنی، چه‌ها کنی! 🔹 الحمدلله! 🔸 از این‌جا می‌گویم، از آسمان می‌گویم، از بهشت می‌گویم؛ امام عزیز! این انقلاب زنده است و پیروز. این انقلاب چنین جوانانی دارد. بی‌هیچ چشم‌داشت، بی‌هیچ منت و منیت، بی‌هیچ خودخواهی و توقع و خدا عجیب نظر می‌کند به این جمع‌ها و این کارها. چه خوب خرید و چه خوب نظر کرد دویدن‌های یک جمع کوچک را. آن‌چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. از دل دویدند بچه‌ها، بر دل‌ها نشستند. خبرها می‌رسید که مردم هم سنگ تمام گذاشتند. چه کسانی که خانه‌هایشان را وقف کردند برای بیستکال، چه نوجوانانی که حق رأی نداشتند اما مجدانه نشستند پای بیستکال، چه پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که به زحمت کار با بات را یاد می‌گرفتند تا زنگ بزنند. بازتاب نور جوانان مؤمن انقلابی، کشور را نورانی می‌کند. 🙏 بچه‌ها! دم همه‌تان گرم! حقیقتاً حماسه آفریدید. نتیجه‌ی انتخابات هر چه باشد، این حماسه برای انقلاب اسلامی پیروزی بود. 🤲 راستی! غروب جمعه است و من امروز امیدوارتر از هر زمان منتظر امام زمانم. 📝 امیر شعبان‌جولا 🆔 @raehah
جهاد جلیلی‌‌، جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی ✍️ دکتر سعید خورشیدی 🔹قسمت یک از دو 🔻این روزها که متاثر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری، برخی گروه‌های سیاسی و رسانه‌هایشان، انگشت اتهام را به سمت سعید جلیلی و الگوی سیاست‌ورزی او نشانه رفته‌اند و سعی در حذف او از سپهر سیاست ایران دارند، فرصتی است برای نیروهای انقلاب اسلامی تا در الگوی متفاوت سیاست‌ورزی سعید جلیلی تامل کنند. اگر الگوی منش سعید جلیلی را فهم کنیم، حتی می‌توان عملکرد خودش را بر اساس الگوی کلان خودش نقد کرد. برای مثال این که بتوان ایده‌ها و برنامه‌های خود را با زبان توده مردم بیان کرد، الزامی جدی ذیل رویکرد تبیینی و تربیتی در انتخابات است. پس چه طرفدار جلیلی باشیم چه منتقد یا مخالف او، مسأله مهم، فهم منطق کنش اوست. او چگونه می‌اندیشید که انصراف نداد؟ چرا در موضع منتقد وضعیت موجود جمهوری اسلامی ننشست؟ چرا در مناظره از داماد پزشکیان مستقیم نام نبرد؟ و... ابتدا باید این پدیده را «فهم» کرد و سپس موضع جانبداری، بی تفاوتی و یا مخالفت اتخاذ کرد 🔻در دو دهه اخیر، خصوصا پس از رای نیاوردن در انتخابات ۹۲، جریان سیاسی اصولگرا فرصت و زمینه یافت تا ابتدا به صورت تلویحی و زیرپوستی و سپس عریان و صریح این انگاره را در میان حزب‌اللهی‌ها ترویج کند که «مسیر کسب قدرت از طریق سیاست ورزی مکتبی،‌ مسدود است! و اگر تمنای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در جامعه را دارید، راهکاری جز تن دادن به قواعد سیاست ورزی متداول (البته با کمی روتوش و آرایش) وجود ندارد». اصولگرایان چنین تصویر کردند که جبهه انقلاب تا وقتی که به «قواعد قبیله‌ای سهم بندی در لیست‌بندی‌ها»، «فنون جنگ روانی»، «بازی‌های تبلیغاتی»، «مصلحت‌سنجی‌های بی‌مبنا»، و «تاکتیک‌هایی چون اجماع» و... تن ندهد، اساسا گشایشی در وضعیت سیاسی‌اش رخ نخواهد داد. در این نگاه، انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش، صرفا ویترین شعارها و وجهه ما را تامین می‌کند، اما قرار نیست را هم تعیین کند، بلکه سازوکارهای سیاست‌ورزی را باید از دیگران الگو بگیریم. تمکین به این راهبرد، نه تنها باعث شد که حزب الله آرام آرام از روش‌های سیاست‌ورزی خاص خود تنازل کند و کنش سیاسی‌اش رنگ و بوی عرفی بگیرد، بلکه منجر به کودتایی در فرهنگ سیاسی او شد، کودتایی که آن چه بر اساس مبانی نظری انقلاب اسلامی «فرع» دانسته می‌شد را بر «اصل» مسلط کرد. 🔻در نظام‌های سیاسی عرفی، اصلی ترین کارکرد انتخابات، انتقال قدرت به روشی غیرخشونت‌آمیز است و طبیعتا اصلی ترین هدف متصور برای حاضران در کارزار انتخابات نیز کسب قدرت سیاسی است. اما در نظام مبتنی بر نگاه امام و رهبری، انتخابات فراگیرترین سازوکار «سیاست‌ورزی» عموم مردم است. «سیاست‌ورزی» در مکتب امام اساسا یک «کنش و رشدمحور» است. همان طور که فرد برای رسیدن به کمال و تقرب الهی، در جهاد با موانع درونی مثل حسد و کینه و عجب و... راه اخلاق می‌ورزد، در جهاد با موانع بیرونی مثل ساختارهای ظالمانه و طاغوت‌ها و... باید سیاست‌ورزی کند. در این نگاه، کسب قدرت (ولو با انگیزه خالصانه خدمت) فرعِ رشد و تعالی روحی سیاستمدار، هواداران او و مخاطبان کنش سیاسی او قرار می‌گیرد. در این چارچوب، «سیاست‌ورزی مکتبی» برای یک کاندیدا صرفا محدود به رعایت اخلاق فردی اسلامی (مثل دروغ نگفتن، توهین نکردن، تهمت نزدن و...) نمی شود بلکه سنخی از کنش سیاسی است که در پی رشد و تعالی معنوی و اخلاقی سیاستمدار، بسیج‌شدگان و عامه مردم باشد و یا حداقل با رشد و تربیت هیچ یک از اینان در تعارض نباشد. پیروزی و شکست در انتخابات نیز صرفا بر اساس شاخص رای آوردن یا نیاوردن کاندیدای اصلح سنجیده نمی شود بلکه کاندیدایی موفق‌تر است که در برنامه رقابتی و انتخاباتی خود زمینه چنین «سلوک» تربیتی را بیش از دیگران برای هواداران خود و عامه مردم فراهم ساخته باشد. 🔻شاید یکی از دلایلی که الگوی کنشگری سیاسی سعید جلیلی برای دیگران (و حتی برای برخی از دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسلامی) بعضا نامانوس و عجیب به نظر می‌رسید این بود که جلیلی از دریچه چنین مبنایی به انتخابات می‌نگریست. سابقه این نگاه سعید جلیلی به انتخابات را در فضای مجازی می‌توان در متن سخنان او در جمع دانشجویان در زمستان ۸۳ (چند ماه قبل تر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴) پیگیری کرد. (isna.ir/x3LBrY) در شرایطی که نقل محافل تشکل‌های دانشجویی مباحثه و مشاجره بر سر احتمال حضور این کاندیدا و آن کاندیدا بود، او در کسوت یک استاد دانشگاه (و نه کاندیدای ریاست جمهوری) توجه دانشجویان (به مثابه کنشگران سیاسی عرصه انتخابات) را به اهمیت گفتمان‌سازی در فرصت انتخابات جلب می‌کند و آنان را به مجاهدت برای طرح یک گفتمان «حقیقی» و «کارآمد» در انتخابات ریاست جمهوری فرامی‌خواند. ادامه دارد... 🆔 @raehah
جهاد جلیلی‌‌ و جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی ✍️ دکتر سعید خورشیدی 🔹قسمت دو از دو 🔻در واقع جلیلی در انتخابات ۴۰۳، عامل به توصیه‌های گذشته خودش بوده است. او در مقابل جنگ نرم طولانی مدت چند ساله دشمن مبنی بر کاشت تصویر «ایران در قعر دره»، تلاش کرد استعاره رهبری از موقف کنونی جمهوری اسلامی مبنی بر «در آستانه قله بودن» را در راهبرد تبلیغاتی خود عینی نماید. جلیلی ضمن بی‌اعتنایی به توصیه برخی کارشناسان رسانه‌ای که معتقد بودند (فارغ از اینکه واقعیت چیست) گفتمان تبلیغات ریاست جمهوری باید بر نفی و نقد گذشته استوار باشد تا مورد اقبال مردمی قرار گیرد، معتقد بود که گفتمان انتخاباتی باید ریشه در واقعیت و ناظر به حل مسائل امروز باشد. او برای پیروزی در انتخابات، بیش از چهل سال مجاهدت صورت پذیرفته در جمهوری اسلامی (رزمندگان دفاع مقدس، جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، جهاد دانشگاهی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، ...) و نتایج و برکات پدید آمده ناشی از آن‌ها را نادیده نگرفت، بلکه همگان را به شکر جمعی و عملی این نعمات از طریق بهره گیری از فرصت‌های حاصل شده از آنان فراخواند. او با جامعه، از تصویر ایران در آستانه جهش و تعالی سخن گفت و با این ایده خود توانست بیش از سیزده میلیون رای کسب کند. 🔻پرهیز جلیلی از ورود به مشاجرات سخیف شخصی با سایر کاندیداها، صرفا یک وسواس اخلاقی یا پسند شخصی نبود. او نشان داد که مایل است که مردم در انتخابات، جدال اندیشه‌ها و مسلک‌های مختلف را مشاهده کنند و از مسیر مقایسه و ارزیابی این افکار،‌ اولا رشد یابند و ثانیا انتخاب درستی داشته باشند. نگرش تربیتی به سیاست ورزی و انتخابات، باعث می شود که افق عمل سیاسی کاندیدای جبهه انقلاب، کوتاه مدت نباشد، اهل دوپینگ سیاسی نباشد و متوجه این نکته باشد که ، بدنه را ضعیف و از درون تهی می‌کند. او به هوادارانش و بسیج‌شدگان ذیل خودش به چشم «عدد رای» نگاه نمی‌کند که توهم کند عنان آن‌ها به دست اوست و او می‌تواند با هر سنخ ائتلاف و اجماعی، آنان را به سبد رای دیگری «کوچ اجباری» دهد، بلکه او می‌بایست برای آن‌ها به مثابه عاملیت‌های انسانی، اصالت قائل شود. جلیلی در انتخابات اخیر به درستی چنین کرد. او از یک سو فهمید که تحلیل های ریاضی‌وار از کنش انسانی رای‌دهندگان نادرست است و انصراف او به نفع دیگران حتی نتیجه کوتاه مدت حسابگرایانه هم در پی نخواهد داشت. اما مهم‌تر از آن، روشن بود انجام چنین ریسک و قماری، عوارض و لطمات بلندمدت به بدنه اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی خواهد زد. این انصراف به هسته مقاوم جبهه انقلاب، پیام ناممکن بودن کنشگری مستقل از جناح‌های سیاسی خواهد داد و به آنان این حس را منتقل خواهد کرد که انقلابیون پیاده‌نظام جناح اصولگرایند و انتخاب و فعالیت ما، اثری ندارد و این حسابگری‌های پشت پرده است که سرنوشت کاندیداها را مشخص می‌کند. تسری چنین نگاهی به فعالان سیاسی جبهه انقلاب، دعوت از آنان به کنشگری در بزنگاه‌های سیاسی آتی را مختل می‌کرد و عملا باعث ریزش جدی در کنش‌گری این بدنه اجتماعی می‌شد. 🔻چنین تحلیل و نگرش مبنایی، سعید جلیلی را برآن داشت که در مقابل فشار سهمگین و بی ضابطه سیاسیون اصولگرا مقاومت کند و آینده سیاسی حزب الله را تضمین نماید. امروز بخشی از انرژی تخریب جلیلی، حاصل جریان‌های سیاسی از جان گرفتن و تداوم این سنخ سیاست‌ورزی مستقل و مردمی در جامعه ایران است. آنان از جوانان مومن انقلابی‌ای می هراسند که در کارگاه بزرگ تربیت سیاسی انتخابات ۴۰۳، از یک سو شیرینی عاملیت سیاسی مستقل از لابی‌های سیاسی را چشیده و از سوی دیگر فعالیت‌های تبیینی‌اش در گفتگو با توده‌های مردم نه تنها موجبات همراهی بیش از سیزده میلیون نفر از جامعه را فراهم ساخته، که تقدیر و لبخند رضایت رهبر انقلاب اسلامی را نیز در پی داشته است. 🆔 @raehah
⁉️ وقتی بعضی افراد بی‌جنبه چشم دیدن پرچم فلسطینی که جلوی در خونه زدی رو ندارن و آتیشش می‌زنن باید چی کار کنی؟ ✅ آفرین! پرچم حریفت منم بزنی! 😊 🔸 به همین بهانه دعوت می‌کنم همه کار تبیینی کنیم و ذهنیت جامعه رو برای واکنش ایران و اتفاقات احتمالی بعدش آماده کنیم. 🆔 @raehah
🔴 جنگ جهانی سوم 🔹 جنگ جهانی سوم اجتناب‌ناپذیر شده و تا چند سال دیگر جهان مشتعل خواهدشد. 🔹 امروز جبهه‌بندی‌های این جنگ به تدریج در حال شکل‌گیری و روشن شدن هستند. ❓ سوال مهم این است که اگر تعیین‌کننده‌ی نتیجه‌ی جنگ جهانی قبلی بمب اتم بود، تعیین‌کننده‌ی نتیجه‌ی جنگ جهانی سوم چیست؟ 🔹 علت ترس غرب از دستیابی ایران به بمب اتم همین است که آن‌ها هنوز گمان می‌کنند که دارندگان بمب اتم تعیین‌کننده‌ی نتیجه هستند ولی این یک اشتباه محاسباتی بزرگ است. 🔹 امروز چین و روسیه و کره شمالی و پاکستان و... هم بمب اتم دارند اما هیچ کدام سلاحی که ایران دارد و تعیین‌کننده‌ی نتیجه‌ی جنگ است را در اختیار ندارند. به همین دلیل اگر امروز ما درک درستی از سلاحِ در اختیارمان داشتیم و تا پیش از شروع جنگ آن را به‌اندازه‌ی کافی توسعه دادیم، می‌توانیم سریع‌تر و بی‌دردسرتر از جنگ عبور کنیم و الا... 🔸 سلاحِ در اختیار ما و تعیین‌کننده‌ی نتیجه‌ی جنگ، قلوب مستضعفان دنیاست. از سیاه‌پوستانِ تحت تبعیض تا حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا تا جوانان کنجکاو اروپایی نسبت به قرآن و اسلام تا دلبستگان محور مقاومت در کشورهای غرب آسیا تا مستضعفان تحت ظلم آمریکا در آمریکای لاتین و... همه و همه، در یک کلام عمق اندیشه‌ی مقاومت در قلب مردم جهان سلاحیست که نتیجه‌ی جنگ را تعیین خواهد کرد. 🔸 این سلاح امروز بالقوه است و باید برای بالفعل کردن و تقویت آن بسیار کوشید و هر لحظه تأخیر شاید خسارات بسیاری داشته باشد. ✍️ امیر شعبان‌جولا 🆔 @raehah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آشتی ملی در لباس وفاق 🔹 شعار وفاق چیز جدیدی نیست. سال ۹۵ با عنوان آشتی ملی از جانب سید محمد خاتمی این بحث مطرح شد https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%B4%D8%AA%DB%8C_%D9%85%D9%84%DB%8C 🔹 امثال تاج‌زاده هم توضیح دادند که این بحث به هیچ وجه به معنی توبه از فتنه و از گذشته نیست. درواقع این بحث صرفاً به معنی بازگشت جریانات ضدمردم و ضدانقلاب به قدرت بود. همان زمان هم آقا جوابش را دادند (کلیپ بالا). 🔸 حالا بعد از ۸ سال دوباره در ادبیات جدیدی نسخه‌ی به روز شده‌اش را به خورد ساده‌لوح‌های اصولگرا می‌دهند و این بدبخت‌ها هم توهم بوی کباب برداشته‌اند! به وضوح پروژه همان پروژه و مجریان همان مجریانند با این تفاوت که امروز سواری گرفتن را یاد گرفته‌اند! ✍️ امیر شعبان‌جولا 🆔 @raehah
«تحلیل تله‌ی جنگ»، تله‌ایست برای رسیدن به بلندترین اهداف، بدون جنگ! ✍️ امیر شعبان‌جولا 🆔 @raehah
🔴 دو کلام بی رودربایستی 🔹 بیایید با خودمان روراست باشیم. ما خدا را قبول داریم یا نه؟ اگر قبول نداریم که هیچ اما اگر قبول داریم، هم وعده خدا را حق می‌دانیم هم وعید او را. 1️⃣ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقدَامَكُم (آیه ۷ سوره محمد) 2️⃣ وَمَن يُوَلِّهِمۡ يَوۡمَئِذࣲ دُبُرَهُۥٓ إِلَّا مُتَحَرِّفا لِّقِتَالٍ أَوۡ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةࣲ فَقَدۡ بَآءَ بِغَضَبࣲ مِّنَ ٱللَّهِ وَمَأۡوَىٰهُ جَهَنَّمُۖ وَبِئسَ ٱلمَصِيرُ (آیه ۱۶ سوره انفال) 🔹 در مورد اول خدا وعده داده که هر کسی او را یاری کرد، یاری کند و هر که یاری خدا را داشته باشد، پیروز است بلاشک. 🔹 اما در مورد دوم خدا وعید داده که اگر دشمن خدا حمله کرد و شما عقب نشستید، مشمول غضب خدا خواهید شد و نه تنها از دشمن شکست می‌خورید بلکه عذاب الهی هم در پی خواهید داشت. 🔹 ما اگر مشمول وعده خدا باشیم، از دست دادن نصرالله‌ها و بالاتر از آن برایمان باکی ندارد. در راه خدا هر چه داریم می‌دهیم بدون هیچ ابایی و هیچ ترسی. ❗ اما ترس ما از خودمان است. از اینکه درست عمل نکرده باشیم و مشمول وعید خدا شده باشیم. 🔸 خودمان هم نه به معنای تک تک ما بلکه به معنای جمع ما. چرا که می‌فرماید: وَٱتَّقُواْ فِتنَةࣰ لَّا تُصِيبَنَّ ٱلَّذِينَ ظَلَمُواْ مِنكُمۡ خَآصَّةࣰۖ (آیه ۲۵ سوره انفال) بپرهیزید از فتنه‌ای که دامن نه فقط ظالمین که همه را می‌گیرد. 🔸 امروز ما وظیفه‌مان نه فقط درست عمل کردن که به عمل درست کشاندن جامعه است. اگر جمعمان کوتاهی نکرد، وعده خدا را باور داشته باشید که قطعا سننتصر... ✍️ امیر شعبان‌جولا 🆔 @raehah
🔴 قبل حمله به ایران چه کنیم؟ 🔹 قطع به یقین اگر اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ ندهد، ظرف یک الی دو ماه دیگر حملات و بمباران‌های وحشیانه‌ی رژیم به داخل ایران می‌رسد. ما باید چه کنیم؟ 1️⃣ اولاً باید جامعه‌ی چند میلیونی انقلابی در سراسر ایران بیدار و هوشیار شده و به تحلیل مشترک از اوضاع برسد. 2️⃣ ثانیاً همه با هم دست به کار شده و شب‌زدگان را بیدار کنیم. یقیناً کسانی که غرب کعبه‌ی آمالشان است، بی‌کار نمی‌نشینند و حاضر به هر معامله‌ای هستند. جامعه باید تحلیل روشن و روحیه‌ی حماسی در مقابل این تهاجم داشته باشد. استحکام اجتماعی شرط مهم در این نبرد است. 3️⃣ ظاهراً جنگ سختی خواهیم داشت با خیانت‌ها و اهمال‌کاری‌های فراوان، فلذا باید جامعه‌ی چند میلیونی انقلابی در ایران به شدت یکپارچه شده و آماده‌ی کنشگری‌های سریع و منسجم در مواقع حساس باشد. 🔸 اکنون هر لحظه فرصتی که از دست می‌دهیم، گام به گام ما را به زمانی نزدیک می‌کند که با لگد دشمن از خواب بیدار شویم. جامعه‌ای که با خون مسلم بیدار نشد، خون حسین علیه السلام را بر زمین خواهد دید. ✍️ امیر شعبان‌جولا 🆔 @raehah
یک اصلاح‌طلب عاقل
🔴 جبهه را اشتباه نگیریم 🔹 در ماجرای جنگ بدر، مسلمانان استغاثه کردند و خدا 1000 ملک را به یاری فرستاد. اما یاری ملائک به خلاف تصورهای هالیوودی از جنس کمک‌های عجیب و غریب غیبی نبود. خداوند در سوره‌ی انفال ماجرا را این‌طور شرح می‌دهد: ❇️ إِذْ تَسْتَغيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجابَ لَكُمْ أَنِّي مُمِدُّكُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُرْدِفينَ (9) [ياد كنيد] هنگامى را كه [در حال مشاهده‌ی دشمنِ تا دندان مسلح با دعا و زارى‏] ازپروردگارتان يارى خواستيد، و او درخواست شما را اجابت كرد كه من مسلماً شما را با هزار فرشته كه پى در پى نازل می‌‏شوند، يارى می‌‏دهم. ❇️ وَ ما جَعَلَهُ اللَّهُ إِلاَّ بُشْرى‏ وَ لِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُكُمْ وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ (10) و خدا آن را فقط مژده و نويدى براى شما قرار داد و نيز براى آن‌كه دل‏‌هايتان به سبب آن آرامش يابد؛ وگرنه پيروزى فقط از سوى خداست؛ زيرا خدا تواناى شكست‏‌ناپذير و حكيم است. (10) 🔹 ببینید چه زیبا خدا دستگاه تحلیلی و محاسباتی ما را شکل می‌دهد: 1️⃣ اولاً از خدا یاری بخواهید که خدا با مسلمین است. (تَسْتَغيثُونَ رَبَّكُمْ) 2️⃣ ثانیاً بدانید که خدا اجابت می‌کند و خوب هم اجابت می‌کند. (فَاسْتَجابَ لَكُمْ) 3️⃣ ثالثاً گمان نکنید که سلاح و قدرتتان و حتی ملائکی که از جانب خدا می‌آیند شما را پیروز می‌کنند. نصرت و پیروزی جز از جانب خدا نیست. (مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ) 4️⃣ رابعاً شرط این نصرت و پیروزی، اطمینان قلبی شما و استواری قدم‌هایتان در این مسیر است لذاست که خدا این ملائک را نفرستاده جز برای محکم کردن قلوب شما. (وَ ما جَعَلَهُ اللَّهُ إِلاَّ بُشْرى‏ وَ لِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُكُمْ وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ) 🔸 پس جبهه را گم نکنیم. فکر نکنید با چند موشک دشمن از پا درآمده. اکسیر پیروزی، استواری قدم‌های جامعه است. اگر مطالبه‌ی انتقام هم می‌کنیم، نه برای این‌که با اقدام نظامی دشمن شکست می‌خورد بلکه چون اقدام نظامی لازمه‌ی تثبیت قلوب است. امروز این لازمه فراهم شده و اکنون نوبت من و شماست تا در راستای حکم جهاد، عملیات اصلی را انجام دهیم. بسم الله... ✍️ امیر شعبان‌جولا 🆔 @raehah