eitaa logo
قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها
4.8هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
6.8هزار ویدیو
124 فایل
۴ رکن جهاد تبیین از لسان مقام معظم رهبری: -فریضه -قطعی -فوری -عینی است (سه شنبه۱۲ مهر۱۴۰۱) قرارگاه_رفع_شبهات_وشناخت_فتنه_ها @rafeshobahatemajazi زیر نظر استاد امیرعلی حیدرِ امیری آیدی ادمین ارشد کانال و پذیرش تبلیغات @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت اقتصادی درایران دست چه کسانی است که قدرتشان ازدولت بیشتراست!😳 روز گذشته ویدیویی منتشر کردم و درباره زور مافیا بانک ها در ایران گفتم خیلی از دوستان پرسیدن مگر چه پشتوانه ای دارند که حکومت توانایی ایستادگی مقابل آنها را ندارد !؟ این آمار برگ ریزان را از جناب جبرائیلی گوش کنید !🤦‍♂️ به پاسخ خیلی از سوالهای خود خواهید رسید 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از نشانه های ظهور.... در کلام گوش کنید، انواع ظلم و ستم را خیلی خوب توضیح میده ستم هایی که ما آنها را جدی نمیگیریم!! نشانه های ظهور در آپارات👇 https://aparat.com/v/wJHLh 💥💥 اخبارفتنه ها و_تحلیل آنها @aakharazaman 🌒🔥با شناخت فتنه‌ های آخر زمان و نشر آن، پرچمدار روشنگری باشید ☀️گامی بسوی ظهور
@aasarostad ✍ امیرعلی حیدر امیری 🔹بررسی حادثه تروریستی مقر انتظامی راسک از بعدی دیگر تحلیل حادثه تروریستی بامداد روز جمعه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲ شهرستان راسک، نیاز به تامل و تحلیل بیشتر در داده‌های امنیتی-اطلاعاتی دارد. عواملی همچون زمینه‌های قومی - مذهبی در "مواضع عبدالحمید" و "افراطیون اهل سنت" و یا تهدید رژیم‌صهیونیستی مبنی بر "انتقام از ایران" موثر و در خور توجه هستند، ولی بایستی به بررسی همه‌جانبه موضوع پرداخته بشود. به موارد زیر جهت شناخت بیشتر از نقشه های معاندین در شرق کشور پرداخته شده است که می‌تواند در کنار موارد بالا راهگشا و بصیرت بخش باشد: ۱- در اواخر شهریور امسال، جلسه ای محرمانه با حضور جواد دبیران نماینده گروهک تروریستی منافقین، عبدالغفار نقشبندی، حبیب الله بلوچ (سربازی) سرکرده گروهک تروریستی تجزیه طلب سهاب و نماینده گروهک تروریستی جیش العدل با هدف هماهنگی پیرامون اتحاد منافقین و این گروهک‌ها در شرق کشور و پرهیز از اختلاف با محوریت ۸ مهر (سالگرد حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان) در کویته پاکستان برگزار گردید. مهم‌ترین خروجی این جلسه، انتقال پیام مریم رجوی توسط جواد دبیران به گروهک‌های تروریستی شرق کشور بود، که سازمان منافقین، حق خودمختاری بلوچستان را همچون کردستان به رسمیت خواهد شناخت. ۲- در شارجه امارات، اوایل آذرماه، جلسه محرمانه دیگری بین این گروهک‌ها برگزار شده است. در این جلسه پنج توافق مهم انجام گرفته است: الف) سازمان‌دهی تیم‌های تروریستی با کارفرمایی و تامین مالی منافقین باشد با توجه به موازی کاری موجود میان سه گروهک مذکور در جذب، مدیریت و سازماندهی و با توجه به کمبود نیروی انسانی، مقرر گردید تا جریان مشترکی برای جذب و سازماندهی با استفاده از ظرفیت "کانون‌های شورشی، عناصر جنبش دادخواهان و آزادگان عبدالغفار نقشبندی و عناصر گروهک تروریستی تجزیه طلب سهاب و سایر ظرفیت‌های موجود تکفیری شرق" شکل بگیرد. ب) مدیریت جذب و سازماندهی هسته‌های جهادی-انتحاری-تبلیغی شرق کشور جهت طراحی سلسله اقدامات تروریستی در شرق کشور برعهده منافقین قرار بگیرد. ج) طبق این توافق، شناسایی و راه اندازی پرونده برای نیروهای دارای ظرفیت، توسط سه گروه فوق انجام گرفته و درگام بعدی برای مدیریت و سازماندهی به منافقین معرفی می شوند. د) انجام اقدامات ایذایی و تبلیغی و شعار نویسی لذا لازم دانستند، با توجه به فاصله گرفتن روز به روز مردم سیستان و بلوچستان از برخی شخصیت‌های مذهبی افراطی زاهدان ، تصمیم بر آن شده که موج تبلیغی را در جمعه‌های زاهدان و شرق کشور، فارغ از خطبه ‌های نمازجمعه زاهدان، مدیریت کرده و تب اعتراضات شرق کشور را به صورت تبلیغی، شعار نویسی و بازتاب رسانه‌ای و یا به صورت ایجاد هسته‌های تبلیغی میدانی در روستاها و شهرستان‌های کوچک مرزی و مدارس سلفی شرق کشور مدیریت کنند. ه) همچنین با توجه به شکسته شدن سکوت برخی علمای اهل سنت نسبت به اقدامات افراطی و ضد اسلامی جریانات و گروهکهای شرق کشور، این هسته ‌های تبلیغی وظیفه هزینه سازی برای و بر علبه این علما را بر عهده دارند. ❗️با توجه به موارد بالا، لازم است دلسوزان نظام، انقلاب اسلامی و ج.ا.ایران و همچنین نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی، هر چه بیشتر با جمع بندی داده‌ های اطلاعاتی- امنیتی در جهت خنثی سازی این طرح های تفرقه افکنانه اقدام نموده و رسانه های نوشتاری، شنیداری، دیداری و فعالان فضای مجازی و صاحبان منابر، تریبون و ایراد کنندگان وعظ و خطابه، با جهادتبیین و بصیرت افزایی، افکار عمومی را آگاه و توجیه نمایند. ان شاءالله این نقشه خبیثانه دشمنان نیز، نقش بر آب خواهد شد، به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد. 🎤 پایگاه نشر آثار" " @aasarostad 📚 تحلیل های صوتی، تصویری و نوشتاری روزانه را در این کانال دنبال کنید. 🔹 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی است. 🔸 لطفا برای آگاهی دیگران، حتی المقدور با لینک نشر دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اخبار محور مقاومت
❣️ ناباروری ریشه ای درمان شد ❣️ ▣⃢ شاید تا الان خیلی راه ها رو امتحان کردی؟؟ ❗❗شاید دیگه ناامید شدی و فکر میکنی هیچ راهی نیست تا شی🤱 ↙️🤩باید بگم اینجا میتونی سنت پیامبر اکرم (ص) رو بجا بیاری که شب عید پدر مادر شدن به خودتون هدیه بدید😍↘️ 🔶💠رسول اکرم صلی الله علیه و آله: «در طلب فرزند باشید و آن را [از خدا] بخواهید که فرزند، روشنی چشم و ریحانه قلب است. █▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█ https://eitaa.com/joinchat/3798598063C7fa3bbbb76 █▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄█
💢هوش مصنوعی چگونه بر دموکراسی‌ها و سایر نظام‌های سیاسی اثر می‌گذارد؟ (بخش اول) 🔹بروس اشنایر، مدرس سیاست‌گذاری دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب «ذهن یک هکر» اخیرا در یادداشتی، راجع به تأثیرات هوش مصنوعی بر سیاست نوشته است. 🔸او در این یادداشت می‌گوید هوش مصنوعی در آینده جوامع را طوری تغییر خواهد داد که حتی نمی‌توانیم آن را تصور کنیم. نظام‌های سیاسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تاکنون در خصوص تبعات ناشی تولید اطلاعات غلط (misinformation) توسط هوش مصنوعی زیاد بحث شده است، اما این مقاله کوتاه، به این موضوع می‌پردازد که هوش مصنوعی چگونه نحوه عملکرد دموکراسی را تغییر می‌دهد. 🔹نویسنده در پاسخ به این پرسش که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند جنبه‌های مختلف جامعه مدرن، از جمله دموکراسی را تغییر دهد، به چهار جنبه مختلف توجه کرده است: سرعت، مقیاس، دامنه و پیچیدگی. او معتقد است تغییرات در این چهار جنبه منجر به تحولات اجتماعی می‌شود و می‌گوید هرچند این تغییرات هنوز در حد حدس و گماس هستند اما سرعت تحولات فناورانه به اندازه‌ای است که به‌زودی شاهد تحقق آن‌ها خواهیم بود. تغییراتی که او پیش‌بینی کرده عبارتند از: ۱. هوش مصنوعی به عنوان مربی: ما در حال حاضر شاهد هستیم که هوش مصنوعی نقش معلم را ایفا می کند. یادگیری یک موضوع از یک چت‌بات تعاملی هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان بسیار موثرتر از یک کتاب درسی است. این برای دموکراسی کاربرد دارد. می‌توانیم چت‌بات‌هایی را تصور کنیم که به شهروندان در مورد مسائل مختلف مانند تغییرات آب‌وهوایی یا سیاست‌های مالیاتی آموزش می‌دهند. می‌توانیم نامزدهای انتخاباتی را تصور کنیم که چت‌بات‌های خود را به کار می‌گیرند و به رای‌دهندگان اجازه می‌دهند که مستقیماً با آنها در مورد موضوعات مختلف درگیر شوند. یک چت‌بات عمومی‌تر می تواند موقعیت همه نامزدها را بداند و به رای دهندگان کمک کند تصمیم بگیرند به کدام یک رأی دهند. ۲. هوش مصنوعی به عنوان خلاصه‌ساز: حوزه‌های زیادی در جامعه وجود دارد که خلاصه‌سازی دقیق در آنها مهم است. امروز، هنگامی که مردم به نمایندگان خود در مجلس نامه می نویسند، آن‌ها عملا فرصت بررسی دقیق این نامه‌ها را ندارند. اما هوش مصنوعی می تواند خلاصه‌ای غنی از نظرات ارائه دهد و دیدگاه های منحصر به فرد را برجسته کند. همین سیستم همچنین می‌تواند برای نظرات سازمان‌های دولتی مختلف در مورد فرآیندهای قانون‌گذاری - و اسناد تولید شده در طول فرآیند کشف در دعاوی حقوقی کار کند. ۳. هوش مصنوعی به عنوان تعدیل کننده، میانجی و اجماع‌ساز: مکالمات آنلاین را تصور کنید که در آن هوش مصنوعی نقش ناظم را ایفا می کند و بحث را طوری مدیریت می‌کند تا همه صداها شنیده شوند. در عین حال، این ابزار هوشمند می‌تواند جلوی نفرت‌پراکنی یا حتی بیان نظرات خارج از موضوع  را بگیرد. در چنین شرایطی زمینه‌های توافق و مخالفت روشن‌تر می‌شود و امکان تصمیم‌گیری برای گروه راحت‌تر می‌شود. هوش مصنوعی می تواند این قابلیت را برای هر گروه تصمیم‌گیری فراهم کند. در نهایت، یک هوش مصنوعی می تواند یک داور - یک قاضی - باشد که شواهد را می سنجد و تصمیم می گیرد. این قابلیت ها هنوز وجود ندارند، اما دور از دسترس نیستند. ۴. هوش مصنوعی به عنوان قانونگذار: ما تاکنون قوانین قوانین پیشنهادی را دیده‌ایم که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است؛ هرچند نه قوانین آنچنان جدی. اما در آینده هوش مصنوعی به تدوین قانون کمک خواهد کرد واثر تدوین یک قانون بر قوانین دیگر را ارزیابی خواهد کرد. مهمتر از آن، هوش مصنوعی در نهایت قادر به ایجاد حفره هایی در قانون خواهند بود، مواردی که به طور بالقوه آنقدر پیچیده هستند که مردم به راحتی متوجه آن نشوند. از سوی دیگر، هوش مصنوعی می‌تواند برای شناسایی حفره‌های قانونی - هم برای قوانین موجود و هم برای قوانینی که در حال تدوین هستند - استفاده شود. ۵. هوش مصنوعی به عنوان استراتژیست سیاسی: در حال حاضر، می‌توانید از چت‌بات مورد علاقه‌تان راجع به استراتژی سیاسی بپرسید: چه قوانینی به اهداف سیاسی شما کمک می‌کند، چه موضع‌هایی را علناً اتخاذ کنید، از چه شعارهای مبارزاتی استفاده کنید. هرچند پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنید خیلی خوب نخواهند بود، اما با گذشت زمان بهبود می یابند. در آینده باید از سیاستمداران انتظار داشته باشیم که از این امکان هوش مصنوعی به‌عنوان منبعی از ایده‌ها استفاده کنند. هوش مصنوعی، با افزایش توانمندی در استفاده از ابزارهای موجود، می‌تواند به طور خودکار نظرسنجی‌ها و گروه‌های کانونی (focus groups) را برای آزمایش ایده های سیاسی هدایت کند. در اینجا امکانات زیادی وجود دارد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی مشارکت کند و مستقیماً از مردم کمک بگیرد. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
💢 هوش مصنوعی چگونه بر دموکراسی‌ها و سایر نظام‌های سیاسی اثر می‌گذارد؟ (بخش دوم) ۶. هوش مصنوعی به عنوان وکیل: ما هنوز نمی دانیم که کدام جنبه از حرفه حقوق می تواند توسط هوش مصنوعی انجام شود، اما بسیاری از وظایف معمولی که اکنون توسط وکلا انجام می شود به زودی توسط یک هوش مصنوعی قابل انجام خواهند بود. تلاش‌های اولیه برای نوشتن خلاصه‌های حقوقی توسط هوش مصنوعی کارساز نبوده است، اما با بهبود دقت سیستم‌ها، سرانجام این تلاش‌ها نتیجه خواهد داد. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به انجام اقدامات بوروکراتیک نظیر پر کردن فرم‌ها کمک کند. همچنین هوش مصنوعی هزینه مشاوره حقوقی را کاهش می‌دهد. نکته آخر این که شاید هنوز زود باشد که هوش مصنوعی به نوشتن قوانین حقوقی کمک کند؛ اما این امر هم در آینده می‌تواند ممکن باشد. ۷. هوش مصنوعی به‌عنوان ابزار تولید استدلال‌های متقاعد کننده: چت‌بات‌های هوش مصنوعی در ارائه استدلال‌های متقاعد کننده واقعا خوب هستند. امروزه نوشتن یک استدلال متقاعدکننده زمان و تلاش می‌برد. بنابراین به راحتی می‌توان از هوش مصنوعی برای انجام کمپین‌های لابی، ایجاد و ارسال نظرات در مورد قوانین و مقررات استفاده کرد. ۸. هوش مصنوعی به‌عنوان مجری قانون: سیستم‌های خودکار همین حالا نیز در برخی زمینه‌ها به عنوان مجری قانون عمل می‌کنند: دوربین‌های کنترل سرعت نمونه بارز آن هستند. هوش مصنوعی می‌تواند این نوع چیزها را بسیار فراتر از این‌ها ببرد و به‌طور خودکار افرادی را که در اظهارنامه‌های مالیاتی یا هنگام درخواست خدمات دولتی تقلب می‌کنند شناسایی کند. علاوه بر این، قوانین آینده ممکن است آنقدر پیچیده باشند که فقط هوش مصنوعی قادر به تصمیم گیری در مورد نقض یا عدم نقض آن‌ها باشد. ۹. هوش مصنوعی به عنوان ابزار پروپاگاندا: هوش مصنوعی می تواند سریع‌تر از انسان ها پروپاگاندا کند و آن را توزیع کند. این یک خطر آشکار است، اگرچه فعلا نمی‌شود کارایی این پروپاگاندا را حدس زد اما این موضوع خطری آشکار است. بدین‌ترتیب، راه‌اندازی کمپین‌های اخبار جعلی را آسان تر می‌شود و افراد بیشتری از آنها استفاده خواهند کرد. مهمتر از آن، توانایی هوش مصنوعی برای خلاصه کردن و درک متن می تواند سانسور بسیار مؤثرتری را فراهم کند. ۱۰. هوش مصنوعی به‌عنوان واسط سیاسی: در نهایت، می‌توان تصور کرد که هوش مصنوعی به‌جای افراد رأی دهد. یک فرد می‌تواند ترجیحات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را به هوش مصنوعی آموزش دهد و یا هوش مصنوعی می‌تواند با گوش دادن به صحبت ‌های افراد و تماشای اعمال آن‌ها به این ترجیحات پی ببرد. در نتیجه هوش مصنوعی می‌تواند این امکان را داشتع باشد که به نمایندگی از مردم یا نمایندگان آن‌ها در مجلس رای دهد. از یک سو، این امر مشارکت رای دهندگان را تا حد زیادی افزایش می دهد. از سوی دیگر، مردم را از درک سیاست و مشارکت در دموکراسی بیشتر دور می کند. 🔸بروس اشنایر، مدرس سیاستگذاری دانشگاه هاروارد در پایان این یادداشت می‌گوید که همواره به دانشجویانش تأکید می‌کند میان آنچه امروز در چت‌بات‌هایی نظیر Chat-GPT می‌بینیم با توانمندی‌های کلی هوش مصنوعی تفاوت قائل شوند. برخی از مواردی که او لیست کرده به‌زودی قابلیت تحقق دارند و برخی دیگر تا سال‌های آینده فراتر از تخیل نخواهند رفت. 🔹پذیرش ما از این فناوری‌ها هم تغییر خواهد کرد. موارد موجود در این لیست که امروز غیر قابل باور به‌نظر می‌رسند ممکن است در چند سال آینده به نظر عادی برسند. هام‌طور که بسیاری از پیشرفت‌های امروز نظیر ماشین بدون راننده تا چند سال پیش تخیلی بنظر می‌رسید. توانایی انسان در عادی سازی فناوری های جدید را نباید دست کم گرفت. 🔻لینک متن کامل این یادداشت به زبان انگلیسی; https://ash.harvard.edu/ten-ways-ai-will-change-democracy 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
40.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدیو / پشت پرده رفاقت آمریکا و اسرائیل 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
▪️ فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر شما همراهان عزیز تسلیت باد.                 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای گاو پرست شدن هندیا از اینجا شروع شد ! فقط کافی بود دو نفر به گاو تعظیم کنن تا ... 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اخبار محور مقاومت
❣️ ناباروری ریشه ای درمان شد ❣️ ▣⃢ شاید تا الان خیلی راه ها رو امتحان کردی؟؟ ❗❗شاید دیگه ناامید شدی و فکر میکنی هیچ راهی نیست تا شی🤱 ↙️🤩باید بگم اینجا میتونی سنت پیامبر اکرم (ص) رو بجا بیاری که شب عید پدر مادر شدن به خودتون هدیه بدید😍↘️ 🔶💠رسول اکرم صلی الله علیه و آله: «در طلب فرزند باشید و آن را [از خدا] بخواهید که فرزند، روشنی چشم و ریحانه قلب است. █▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█ https://eitaa.com/joinchat/3798598063C7fa3bbbb76 █▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄█
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آیا اسلام مخالف شادی و لذته ؟ چرا اسلام موسیقی، دوست دختر داشتن، شراب و ..‌‌. را حرام کرده ؟ ✅ پاسخ از شیخ مرتضی‌ کهرمی 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
✅ قدمت تاریخی اعتقاد به شهادت حضرت زهرا و سلام‌ الله علیهما در بین شیعیان قرن دوم ، معاصر امام صادق و امام كاظم عليهماالسلام اینگونه مصائب وارده به حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها را بیان میکند: ▫️ضربت و اهتضمت من حقها ▫️و أذيقت بعده طعم السلع ▫️قطع اللَّه يدي ضاربها ▫️و يد الراضي بذاك المتبع ▫️لا عفا اللَّه له عنه، و لا ▫️كفّ عنه هول يوم المطلع سلام‌الله علیها را زدند و او را از حقش محروم كردند. آنگاه طعم زخم و جراحت را نيز چشيد. خداوند دست كسی كه او را زد و هم دست آن كه بدان راضی شد، قطع نمايد، و در روز قيامت نه از او درگذرد و نه هول و وحشت قيامت را از او بدارد. 📕 الصراط المستقيم جلد ۳، صفحه ۱۳ 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ عزیزم برو آب گرم بخور !!! رفته آلمان مریض شده دکتر بهش گفته برو با آبگرم خودتو خوب کن عصبی شده میخواد فحش بده جرات نداره فقط میگه لامصب ! دست دکترای ایران رو باید بوسید ! 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ محمد رضا پهلوی شاه ایران: سیستان ارزش اقتصادی ندارد!!! شاه از تمام آب رود هیرمند تنها سهم 25 درصد برای ایران را قبول کرد ، اسدالله علم به این تصمیم شاه اعتراض کرد اما او نپذیرفت و گفت سیستان ارزش اقتصادی ندارد ! 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
✅ شبهه: تازگی ها رسم شده که خوش اسم و بد اسم بودن رو از طریق حروف ابجد آموزش میدن، میگفتن خوش قدم و بد قدم بودن و محاسبه اسامی رو در قدیم شیخ بهایی آموزش دادن قبلا هم از یه دکتر طب سنتی شنیده بودم که اگه اسمتون براتون بلا و گرفتاری میاره بهتره که عوضش کنین چون اسم هر فرد روی زندگیش اثر داره. ✅ پاسخ: 1️⃣ هرچند اسم و نوع اسم در زندگی و آینده او تأثیرگذار است و سفارش اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز بر این است که اسم نیکو برای فرزندانتان انتخاب کنید.«یا عَلیِ! حَقُ الْوَلَدِ عَلَی ْوالِدِهِ اَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَاَدَبَهُ وَ یَضَعَهُ مَوْضِعاً صالِحاً؛ «ای علی! حق فرزند بر پدرش این است که اسم نیکو برای او انتخاب کند و خوب او را تربیت کند و او را به کاری شایسته گمارد».📗 وسائل الشیعه، ج21، ص389 2️⃣ امام کاظم علیه‌السلام فرمود: «لَا یَدخُلُ الفَقرُ بَیتاً فیهِ اسمُ مُحَمَّدٍ اَو اَحمَدَ اَو عَلِی اَو الحَسَنِ اَوِ الحُسَینِ اَو جَعفَرٍ اَو طالِبٍ اَو عَبدِاللهِ اَو فاطِمَةَ مِنَ النَّساءِ؛ هیچ‌گاه فقر به خانه‌ای که در آن نام محمّد، احمد، علی، حسن، حسین، جعفر، طالب، عبدالله و فاطمه باشد، داخل نمی‌شود». 📗 الکافی، ج6، ص19 3️⃣ پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام گاهی اسامی برخی را که به نام دشمنان خدا نامگذاری شده بود عوض می‌کردند و حتی برخی را اسامی بهتری می‌گذاشتند. 📗شرایع الاسلام، محقق حلی، ج2، ص565 4️⃣ بی‌شک اسامی مقدس و به خصوص اسامی اهل‌بیت علیهم‌السلام، موجب بلا و گرفتاری نخواهد بود؛ بلکه این اسامی، از بسیاری از بلاها و گرفتاری‌ها جلوگیری می‌کند. 5️⃣ اگر اسم غیر اهل‌بیت علیهم‌السلام بر کسی بود و گرفتار بلا بود، آنجا نیز ابتدا باید ریشه‌یابی کند؛ زیرا صدها علت برای گرفتاری‌ها و بلاها وجود دارد که یکی از جزئی‌ترین آن‌ها اسم است. انتخاب‌ها، رفتارها، انواع گناهان، حق‌الناس‌، کینه‌، خیرخواهی نکردن‌، دل‌سوزی نکردن‌ و... تمام اینها به طور مستقیم یا غیرمستقیم در گرفتار شدن به بلا اثر دارد؛ لذا ابتدا باید این موارد بررسی شود. اگر هیچ کدام از اینها نبود، آن وقت جا دارد که به نوع اسم و تعویض آن فکر کرد. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ شبهه: در کتاب "صحيح بخاري" حدیث 3110 آمده است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «فاطمة بضعة مني» یعنی: «فاطمه پاره تن من است». سپس به نقل از «مسور بن مخرمه» حدیثی جعلی نوشته است كه: علي علیه السلام مي‎خواست «جُوِيريه» دختر ابوجهل را خواستگاري کند و به اصطلاع عامیانه بر سر حضرت زهرا سلام الله علیها هوو بياورد که پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم اين سخن را فرموده‎اند و منظورشان این بود که: يا علي اگر بخواهي با دختر ابوجهل ازدواج كني بايد دختر مرا طلاق بدهي! ✅ پاسخ: 1️⃣ برای اثبات دشمنی مسور بن مخرمة با اهل بیت علیهم‌السّلام، همین بس که خوارج با او رابطه خوبی داشته و او را از خودشان می‌دانستند. ذهبی در ترجمه مسور بن مخرمه می‌نویسد: قال الزبیر بن بکار: کانت (الخوارج) تغشاه وینتحلونه. خوارج او را تحویل گرفته و از خودشان می‌دانستند. همچنین او از طرفداران معاویه بود به حدی که هر وقت نام معاویه را می‌شنید، بر او دردود می‌فرستاد. ذهبی در سیر اعلام النبلاء در این‌باره می‌نویسد: قال عروة: فلم اسمع المسور ذکر معاویة الا صلی علیه. از مسور نشنیدم که یادی از معاویه به کند و بر او درود نفرستد. آیا روایت چنین شخص پست فطرت و کذابی را می‌توان در حق اهل بیت علیهم‌السّلام پذیرفت؟ 2️⃣ نگاهی به شرایط سنی راوی بر اساس آن چه عالمان رجال اهل سنت گفته‌اند بسیار جالب و شنیدنی است. مسور بن مخرمه، در سال دوم هجرت در مکه به دنیا آمده و در سال هشتم هجرت وارد مدینه شده است. از طرف دیگر نقل کرده‌اند که قضیه خواستگاری از دختر ابوجهل نیز در سال هشتم هجری بوده، یعنی مسور بن مخرمه در زمان وقوع قضیه، فقط شش سال بیشتر نداشته است. ابن‌حجر عسقلانی در الاصابه می‌نویسد: مسور دو سال پس از هجرت به دنیا آمد و پس از فتح مکه در ماه ذی‌حجه سال هشتم وارد مدینه شد که عمرش شش سال بیشتر نبود. و جالب این است که از میان آن همه صحابی، فقط این بچه شش ساله آن‌را شنیده و نقل کرده است. مشخص نیست که چرا بقیه اصحاب رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم که در مسجد حاضر بودند، این قضیه را نشنیده و نقل نکرده‌اند؟ 3️⃣ «جُوِيرية» تا سال هشتم هجرت کافر بود و ازدواج با کافر حرام است. این دختر تا زمان حیات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سال دهم هجرت اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد. 4️⃣ برای مشاهده پاسخ تفصیلی و دیدن منابع به لینک زیر مراجعه فرمایید 👇 🌐https://b2n.ir/g39266 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
🔴💢 آیا برزخ وجود دارد؟ 💢🔴 🌺 برزخ و حیات برزخی از جمله اعتقادات اسلامی است که ادله نقلی از آیات و روایات، پشتوانه آن است. برخی از این ادله عبارتند از: ✅ 1. آیه 100 سوره مومنون:«ومِن ورائِهِم بَرزَخٌ اِلی یَومِ یُبعَثون» ✅ 2. ـآیه 169 سوره آل عمران:«وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» که به وجود حیات برزخی انسانها و از جمله شهدا اشاره دارد. ✅ 3. آیاتی که به عذاب قبر کافران و ستمگران اشاره دارد مانند آیه 97 سوره نساء، آیه 93 سوره انعام. 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
❌ پاسخ به شبهه قدیمی ❌ 👈"ان شاءالله" و "انشاالله" هر دو صحیح هستند: اخیرا مطرح میشه که ان شاءالله با انشاالله فرق داره و معنایش به کل عوض می شود و تغییر می یابد، گفتن و نوشتنش صحیح نیست و... !! یقینا حرف هایی که هست سندیتی ندارد، کلام آن ها این است که می گویند شما اگر بگویید انشاالله در واقع گفتید اگر خلق شد خدا که در این صورت این ها تمامی حرکات جمله را تغییر می دهند تا به معنای خاص خودشان برسند. ساده میگم : مثلا این جمله را بخوانید : شمایکمومنهستید ( شما یک مومن هستید ) آیا حقیقتا معنای آن فرق دارد؟ خیر ، نیت و منظور همان است . حال بررسی ان شاءالله : اِن = اگر ، شَاء=بخواهد ، الله = خدا در واقع آن ها انشاالله را حمل به این جمله میکنند : اَنشَاَ اللهَ اَنشَاَ اللهَ = ایجاد شد خدا اَنشَاَ = خلق کرد با قرائت مجهول می شود خلق شد اَنشَاَ (معلوم) یعنی خلق کرد اُنشِاَ (مجهول) یعنی خلق شد خلاصه آنها میگویند انشاالله = اَنشَاَ یا اُنشِاَ یعنی حرکات کلام را تغییر میدهند، تا برای خودشان معنایی را درست کنند و به شما ایراد بگیرند 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجاب در زمان پیامبر چگونه بود⁉️❗ 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شایعه : زمان رضاشاه امارات بیابون بود الان ببین چی شده از ما جلو زدن فیلمی تاریخی از شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی در دهه شصت میلادی (۱۳۳۸ تا ۱۳۴۸ شمسی) 👈🏻بفرستید واسه اونا که میگن امارات متحده عربی زمان شاه بیابون بود و عربها در چادر زندگی می‌کردند و با شتر رفت و آمد می‌کردند 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi
❌📌متن شبهه👇 سهمیه و خانواده ش.هدا چجوری تو کنکور و انتخاب رشته تاثیر داره و تلاش برای کنکور بی فایده! 🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و ابهامات مجازی و شناخت فتنه ها @rafeshobahatemajazi