هدایت شده از موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
پیام تبریک مجموعه گروههای ۳۱۳گانه دانش پژوهان و کانالهای متعدد مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای استاد امیری بمناسبت عید غدیر
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا امیرالمومنین یل علی بن ابیطالب.
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علي ابن ابیطالب و اولاده المعصومين صلواه الله عليهم اجمعين.
جبین شکر را بشکرانه نعمت ولایت مولا امیرالمؤمنین را بر سجده مینهیم و حمد الهی را بجا می آوریم.
فرا رسیدن عید اکبر و روشنی بخش جهان، روز تکمیل دین، عید ولایتِ مولا امیرالمؤمنین علی مرتضی، وصی و جانشین رسول الله بساحت مقدس اباصالح المهدی، مقام معظم رهبری، همه شیعیان و محبین اهل بیت و خصوصا استاد ارجمند و ولایتمدار جناب آقای امیری، مدیران و کاربرانِ ابر مجموعه کشوریِ گروههای ۳۱۳گانه دانش پژوهان استادامیری، در سراسر کشور و دیگر کانالهای متعدد مجازی جهاد تبیین و سوادرسانه ای استاد امیری
صمیمانه تبریک و تهنيت شاد باش،عرض مینماییم
🇮🇷روابط عمومی مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای استاد امیری
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
📣 مبلغ غدیر باشیم
🌕 مهدی موعود وارث غدیر
🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
.
♻️ دو خاطره شنیدنی از روحانی اهلسنت
🔰شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد:
1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتابهای «مولوی محمد عمر سربازی» بودم.
مطالعهام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا میگویند؟
از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود:
«مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما.
به آنها گفتم: من تعجب میکنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر میدهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است!
2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان میگفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد.
یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی.
گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانوادهام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو.
گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی.
خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟
گفتم: میخواستم به تو بگویم: دوستت دارم.
گفت: همین!
گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم.
دوستم ناراحت شد و گفت: خانوادهام منتظرم بودند و باید میرفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت میکنی؟
گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند میروی و شما را از راهتان بر میگردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت میشوی و در عقل من شک میکنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص دهها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود میرفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه میدانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمیکردند؟!
با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خندهداری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - میخواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.»
(باید شیعه میشدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸)
*الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.*
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین
@rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 خفن دعا کنیم...
💍 تا حالا به ازدواج اینجوری نگاه کردی؟
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین
@rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا عمامه مشکی نشانه سیادت شد🌷
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین
@rafeshobahatemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️️امام خامنهای : غدير كربلای عوام بود ، و كربلا ، غدير خواص. در غدير با آنكه بيعت گرفته شد « جفا » شد و در كربلا با آنكه بيعت برداشته شد « وفا » شد.
🌹عید ولایت بر همه مبارک
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت دوم سکوت رهبری ...
آیا رهبری سکوت کرده است در برابر فسادهای جامعه ؟
از زبان رهبر معظم انقلاب بشنویم .
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین
@rafeshobahatemajazi
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥سخن رفیق رهبری 😍
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین
@rafeshobahatemajazi
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت اول :
علت سکوت رهبری چیست ؟
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین
@rafeshobahatemajazi
islam-jewish-taeb.mp3
26.73M
💠 نقش یهود در منحرف کردن دین اسلام
🔹 چرا بعد از پیامبر امیرالمومنین به خلافت نرسیدند؟
🔹 نقشه یهود برای اسلام چه بود؟
🔹 ابوبکر که بود؟
🔹نحوه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین
@rafeshobahatemajazi
فضائل امیرالمونین (علیه السلام) شماره ۵
✅ کجای قرآن از علی(علیه السلام) گفته است!!!
♦️روزی معاویه «لعنةاللهعلیه» واردمکه شد، گروهی برمعاویه واردشدند وگفتند: آیامی دانی که ابن عباس تفسیرقرآن می کند؟
♦️معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عموی پیغمبر بوده، او ازهاشمیان است! اگر او نکند، پس چه کسی تفسیرکند؟!
♦️گفتند: آیات رابه نفع علی بن ابیطالب تفسیرمیکند وما ازاین قضیه شاکی هستیم!
♦️معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می شوم وجمع شان را برهم می زنم.
♦️معاویه واردمجلس تفسیر ابن عباس می شود،ابن عباس باچنان کیفیتی تفسیرآیات میکردکه معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید!
بعد ازمجلس معاویه رو به ابن عباس کرد وگفت:
♦️ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟!
🌺 ابن عباس گفت :
معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟
"انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" این آیه برای کیست معاویه؟
معاویه گفت :
رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است!
ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟!
🌺 ابن عباس گفت : "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" بگو این آیه برای کیست معاویه؟
معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟
🌺 ابن عباس گفت : "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم راکِعون" معاویه این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم!
ولی حتما این را باید بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم" معاویه بگو این آیه در حق کیست؟
معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید،
ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟
ابن عباس گفت : "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" بگو ببینم این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : پیغمبر فرمود ؛ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید.
ولی باید همین را تفسیر کنی؟
🌺ابن عباس گفت : "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" این آیه برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : این قصه، قصه ی عِلم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی عِلم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند،
ولی لازم است حتما این را بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" بگو به من که این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند،
ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" این آیه برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم !
آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" این آیه دیگر برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم!
ولی این را حتما باید بازگو کنی؟
🌺ابن عباس گفت : "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟
معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است
ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را !
🌺 ابن عباس از جا بلند شد و گفت:
معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟!
معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها
ابن عباس: این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است!
معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟!
🌺ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود:
زمین ! ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر!
معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت:ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود...
📚بحار الانوار ج ۴۴ ص ۱۲۵
#نشر مطالب #صدقه جاریه است.
🇮🇷 قرارگاه رفع شبهات و شناخت فتنه ها با جهاد تبیین
@rafeshobahatemajazi
✅ شبهه:
مقایسهی عقد اسلامی و عقد ایرانی:
متن عقد عربی:
انکحتک و زوجتک نفسی الی صداق المعلوم...
انکحتک از ریشه نکح میاید که کلمه نکاح هم از همین ریشه میاید كه در زبان عربى به معنی پاره کردن و سوراخ کردن است.
حالا ترجمه جمله ايى که عاقد از طرف عروس به داماد ميگويد:
من در برابر پول معینی که به من میدهی اجازه میدهم كه مرا پاره و یا سوراخ بکنی!
در پایان عاقد از عروس می پرسد:
من وکیل بودم از طرف شما به داماد اجازه دهم ؟! سپس، هورا و کف اطرافیان
حالا خطبه ازدواج ایرانی را ببینید:
داماد:
به نامِ نامی یزدان من تو را برگزیدم از میان همه خوبان
میان این گواهان بر لب آرم این سخن با تو،برای زیستن با تو،
وفادار تو خواهم بود در هر لحظه و هرجا،پذیرا میشوی آیا؟
تو با من این چنین هستی که من با تو؟
عروس:
به نام نامی یزدان پذیرا میشوم مهر تو را از جان،هم اکنون باز میگویم میان انجمن با تو،
وفادار تو خواهم بود، در هر لحظه، در هرجا برای زیستن با تو،تو هم با من چنان با مهر پیمان کن، که من با تو.
گواهان این پیوند:
همایون باد این پیمان
همایون باد این پیوند
گرامی باد این سوگند
همایون باد، همایون باد، همایون باد
واقعا باید گریست به این بی فرهنگی سراسر اهانت وعقب مانده داعشی مسلک. (برخی مطالب خلاف عفت حذف شده است)
✅ پاسخ :
🔴 اولاً متنی که به عنوان عقد ایرانی معرفی شده یک دروغ شرم آور است برای زیبا جلوه دادن و بزک کردن فرهنگ حیوانی کوروش پرستی و نژاد پرستی زیرا:
۱. کلمات وفا، لحظه و اجازه در متن مزبور عربی است و نمیتواند متعلق به ایران باستان باشد!!!
۲. نگارش و ادبیات نیز مربوط به دوره حاضر است و هیچ سنخیتی با آثار به جا مانده از دوره های قبل از اسلام ندارد!
در حقیقت سراینده عقد آریایی فردی است بنام فریدون مشیری است. ایشان در سال ۱۳۷۴ شمسی شعری به نام " پیمان زندگی ر را سرود که ۱۰ سال بعد در کتابی به نام نوایی هماهنگ باران منتشر شد و این نقطه آغاز گسترش عقد مزخرف آریایی است. باید توجه داشت که از لحاظ فقهی نیز چنین عقدهای فانتزی باعث محرمیت زن و شوهر نمی شود.
۳. این مطلب در هیچ منبع موثقی یافت نمی شود و نویسنده نیز هیچ منبعی را ذکر نکرده است.
🔴 اما در مورد معنای نکاح:
اول اینکه معنای ذکر شده به هیچ عنوان معنای کلمه نکاح نیست.
راغب اصفهانی (لغت دان بزرگ) معنای اصلی نکاح را «مخالطه و انضمام» (درهم آمیختن و به هم پیوستن) دانسته است. (نکته قابل توجه اینکه در زبان عربی، تمام نام های مربوط به «جماع» کنایی و غیر صریح هستند و از آنجایی که ذکر صریح و بی پرده آن، قبیح و زشت است، لغت مشخصی در این خصوص وضع نشده است. فرهنگ «معین» هم همین سه معنا راذکر کرده است.)
🔴 نکته:
عقد ازدواج، یک جنبه عاطفی و احساسی دارد که باید درون افراد را از عشق و احساس پر کند. اما یک جنبه ی حقوقی هم دارد که به دنبال آن حقوق و وظایفی برای طرفین ایجاد می کند و خلاصه ازدواج صرف یک معاشقه تنها نیست. لذا باید با انتخاب الفاظ دقیق کیفیت تشکیل این نهاد حقوقی و اجتماعی تعیین گردد.
توضیح اینکه در تمام مکاتب (الهی و غیر الهی) صرف ایجاد رابطه بین دو نفر باعث نمی شود تا به آنها «همسر» گفته شود، بلکه زن و مرد وقتی متأهل قلمداد میگردند که روابط زناشویی آنان بر اساس اصول و قانونی باشد که به آن «ازدواج» میگویند. برای تحقق این رابطه ی حقوقی ( همچون هر عقد و قرارداد دیگری)، خطبه، صیغه یا بیانی باشد که وقوع آن را اعلام و مشخص نماید. باید دانست که لزومی به عربی خواندن صیغه ازدواج نیست و طبق آنچه در رساله ها از جمله رساله امام خمینی نوشته شده، زوجین می توانند خطبه را به فارسی بخوانند.
🔴 این نیز جای تعجب دارد که نویسنده «صداق یا مهریه» را هم که هدیه ای برای شروع این پیوند الهی و ضمانتی برای استمرار آن است را (پول) ترجمه می کند تا به زعم خود عبارت خطبه را سست و موهن نشان دهد. در حالیکه همانطور که گفته شد، باید به هر دو جنبهی ازدواج (عاطفی و حقوقی) توجه کرد تا جایگاه مهریه روشن گردد. در ابتدای ازدواج که سراسر احساس و هیجان است نمی توان به وعده و وعید و اظهار عشق تنها اکتفا کرد، بلکه باید یک ضمانت اجرا تعیین نمود که ابهام موجود در آینده و سرنوشت افراد را بی پاسخ نگذارد.
🔴 این توضیح نیز لازم است که وجود این ارکان در عقود از اختراعات اسلام نیست، بلکه روش و سیره عقلا بوده که مورد تایید اسلام نیز واقع شده است.
عجیب اینکه نویسنده با متنی که پر از بی حیایی و دروغ، برای حیا و عفت دل می سوزاند!!!
#شبهات_مزدوران_اجاره_ای_کوروش_پرست_و_سلطنت_طلب
#کوروش_جنایتکار_یهودی_را_تطهیر_نکنید
#مزدوران_اجاره_ای_سلطنت_طلب
#خاندان_پلید_و_ایرانسوز_پهلوی_را_تطهیر_نکنید
#چاهزاده_رضا_پهلوی
🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110