🎥بیرویا؛ رها شده در سطح
💢راهنمای فیلم – بیرویا
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝آرین وزیردفتری در نخستین تجربه فیلم بلند خود به سراغ درامی روانشناسانه رفته است و تلاش کرده به زیست یک بیمار اسکیزوفرنی نزدیک شود.
فیلمساز هر چه در کارگردانی و طراحی فضا موفق بوده اما فیلمنامهاش نتوانسته به کمک طراحی دنیای پیچیده یک بیمار اسکیزوفرنی نزدیک شود و موقعیتها و کاشتهایی را در درام مشاهده میکنیم که سطحی و دم دستی هستند و ربطی به آن دنیای پیچیده ندارند.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/k59949
#بی_رویا
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥بدون قرار قبلی؛ پختگی در کارگردانی
⭕️راهنمای فیلم – بدون قرار قبلی
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝آدم بعد از تماشای #بدون_قرار_قبلی و آن کارگردانی حیرتانگیز و حس ناب برخی لحظات فیلم، در یک رودروایسی گیر میکند و خجالت میکشد از میان آن همه فضا و قابهای دلنواز بگوید پس قصهگویی و شخصیتپردازی چه شد؟
سفر، اصالت و بازگشت به خویشتن و خیلی کلید واژههای دیگر را برای این فیلم میتوان به کار برد اما اتفاقات روی داده در سفر شخصیت اول، تحول درونی او را برای مخاطب باورپذیر نمیکند و تصاویر توریستی و کارت پستالی ابدا چنین چیزی را نمیدهد.
بدون قرار قبلی از خیل فیلمهای بدون فیلمنامه امسال چندین قدم جلوتر است و میتواند با تمام ضعفهایش جزء پنج فیلم برتر جشنواره چهلم فجر قرار گیرد.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/p56841
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣عکس منتشر شده از بیعت همافران با امام آن حادثه را ماندگار کرد
⭕️وظیفه رسانه ها در جهاد تبیین چیست؟
🎤#رهبر_معظم_انقلاب:
🔹آن روز که این حرکت تاریخی نوزدهم بهمن در برابر امام انجام گرفت، اگر آن عکسی که از این واقعه منتشر شد منتشر نمیشد، این حادثه نه این جور ماندگار میشد، نه اثرگذار میشد؛ تبیین، این است، مسئلهی «روایت درست» این است.
🔹جهاد تبیین یک فریضهی قطعی و یک فریضهی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].
🔹امروز هر چیزی و هر کلمهای که در ارتباط با سیاستهای غرب، معارض آن باشد یا همراه آن نباشد، ممنوعالتّصویر و ممنوعالانتشار است. آن وقت از همین فضا برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی یا دربارهی اسلام، برای تخریب اینها حدّاکثر استفاده را میکنند و این یک واقعیّت تلخی است، و وظیفهای را بر دوش همه میگذارد.
🔹متولّیان رسانهها در درجهی اوّل مسئولند؛ چه رسانهی ملّی و چه سایر رسانههای گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعهی مطبوعات، همه موظّفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظّف است.
🔹زمینههای اجتماعی، زمینههای فعالیتهای اقتصادی، فعالیتهای دیپلماسی و سیاسی، فعالیتهای عمرانی؛ این همه کار عمرانی در کشور- هر کدام از این سرفصلها میتواند یک عنوانی باشد برای فعّالیّت #جهاد_تبیین.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/b70139
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣ده نمکی به سمت آزادی مشروط
📰فراخوان برای ثبت خاطرات با موضوع کرونا
♦️#مسعود_ده_نمکی در اینستاگرامش نوشت:
🔺سریال #آزادی_مشروط را برای ثبت خاطرات تلخ و شیرین این روزها برای فردایمان می سازیم.
🔺نظرات و خاطرات و هنرنمایی های خود را با سوژه کرونا و کادر درمان، معلمان و کمکهای مردمی، با محوریت کلیپ و بازیگری و خوانندگی و ارسال نمونه کار و رزومه و تصویر، در کانال فضای مجازی (واتساپ) سریال با شماره 09194100021 به اشتراک بگذارید.
#سریال
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣تذکر رهبر انقلاب پیرامون کمتوجهی به واقعه هفت تیر، جرقه ساخت «ضد»
🔷نشست رسانهای #فیلم_سینمایی_ضد با حضور عوامل فیلم در سالن اصلی مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.
🔷#محمدرضا_شفیعی، تهیهکننده:
💬سال ۹۵ رهبر انقلاب پیرامون واقعه #هفتم_تیر و کمتوجهی رسانهای و سینمایی نسبت به آن صحبت کردند. ما از همان موقع تحقیقات را آغاز کردیم.
💬غیر از شهید بهشتی و کلاهی، شخصیتهای واقعی در فیلم نداریم، یعنی ما بهازای واقعی ندارند، اما به این معنی نیست که شبیه به آن در تاریخ نبودهاند.
💬یک فایل صوتی از اردوگاه اشرف کشف شد که در آن مسعود رجوی میگوید: ما با بهشتی نمیتوانستیم کنار بیاییم، ما با آخوندی که سامسونت دست میگیرد، لباس اتوکشیده تن میکند و رمان میخواند و فرانسوی میداند، نمیتوانستیم کنار بیاییم. این دیالوگها را در فیلم استفاده کردیم.
🔶#لیندا_کیانی، بازیگر:
💬از بازی در #فیلم_ضد لذت بردم و خوشحال میشوم اگر کاندیداتوری بازیگر مکمل را برایم به ارمغان آورد، چون سختی زیادی داشت.
💬قرار بود نقشم با همه دختران منافقی که در تلویزیون و سینما دیدهام، متفاوت باشد.
🔷#امیرعباس_ربیعی، کارگردان:
💬پروژهای برای خودم درباره نفوذ تعریف نکردهام. در فیلم «لباس شخصی» نفوذ وجود داشت و در #ضد هم همینطور، اما برنامهای برای ادامه این موضوع ندارم.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/r16873
#شهید_بهشتی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣اکثر فیلمهای جشنواره چهلم ایدئولوژیک هستند
⭕️گفتگوی میان اهل سینما و فلسفه، سینما را عقلانیتر میکند
♦️نشست تخصصی با عنوان «سینما، دین و ایدئولوژی» با حضور حجتالاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه (فیلسوف) در خانه جشنواره برگزار شد.
🎤#عبدالحسین_خسروپناه، فیلسوف:
🔸همان چیزی که فیلمنامهنویس مینویسد و تفکری پشت آن است، ایدئولوژی است. در واقع تصویری از خیال در سازنده وجود دارد که آن را در فیلمش نشان میدهد. سینمای بیایدئولوژی وجود خارجی ندارد.
🔸باید گفتوگویی میان اهل فلسفه و کسانی که سینما را میشناسند شکل گیرد تا سینما را عقلانیتر کنیم. اصلاح برنامه درسی و رشتههای هنر سینما در دانشگاه نیز راهکار برونرفت از این وضعیت است؛ موضوعات نه تنها بهروز نیستند بلکه عقبه عقلانی ندارند.
🔸آنچه به نام #سینمای_دینی مطرح است، سینمای تاریخ دین است که شبیه آن در هالیوود هم ساخته شده است اما گاهی ممکن است آیه و روایتی به فیلم تبدیل شود و اینگونه هم سینمای دینی محقق میشود و دقیقتر است.
🔸اکثر فیلمهای امسال ایدئولوژیک بودند. مثلا در «ملاقات خصوصی» سخن از ظلم و بیعدالتی است و این فیلمی ایدئولوژیک است. در فیلم «نگهبان شب» و «علفزار» نیز موضوع عدالت است و مقوله ایدئولوژیک وجود دارد. «مرد بازنده» هم بر همین منوال است.
🔸کارگردانهای ما خیلی فیلم میسازند؛ گاهی باید برای یک فیلم چند سال اندیشهورزی کرد.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/d92359
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣۲۸۸۸ ؛ لطفا دور بزنید
💢راهنمای فیلم – ۲۸۸۸
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝معمولا هیچ فیلمی را در جشنواره نصفه و نیمه رها نمی کنم، اما ۲۸۸۸ را بیشتر از ۴۰ دقیقه نتوانستم تاب بیاورم.
فیلمساز نه تنها تکلیفش با سوژه مشخص نبوده بلکه با خودش هم در بلاتکلیفی بود.
فیلم قرار بوده تا درباره ارتش و فداکاری هایشان باشد اما در بازی فرمی کارگردان غرق شده و به اثری تبدیل شد که مخاطب نه تنها قصه اش را متوجه نمی شود بلکه تصویر درست و حسابی هم نمی بیند.
✅مطالعه مطلب در راه نوشت:
🌐b2n.ir/u53095
#فجر_چهلم
#2888
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣در دیدار آیت الله رئیسی با هنرمندان چه گذشت؟
⭕️تأکید بر اهمیت بهرهگیری از نظر اهالی هنر در مسیر رونق اقتصاد هنر
🔹آیت الله سید ابراهیم #رئیسی امروز با جمعی از #هنرمندان هنرهای تجسمی کشور در موزه هنرهای معاصر ایران دیدار کردند.
🎤آیتالله رئیسی:
🔸رونق بخشیدن به #اقتصاد_هنر مساله مهمی برای بالندگی هنر در جامعه است. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میخواهم با بهرهگیری از نظر خودِ هنرمندان سازوکارهای مناسب برای رونق یافتن اقتصاد هنر طراحی شود.
🔸هنرمندان کسانی را که ظرفیتها و توانمندیهای هنری دارند کشف و به آنان برای متبلور کردن استعدادهایشان کمک کنند.
🔸سفارتخانههای ایران در خارج از کشور، ادارات، سازمانها، مراکز گردشگری و پارکها و همه مراکزی که محل مراجعه عمومی مردم هستند میتوانند مرکزی برای عرضه و به نمایش گذاشتن آثار هنری باشند تا هنر بیش از پیش در بطن جامعه حضور داشته باشد.
🔸توجه به #دیپلماسی_هنر نکته مهم دیگری است که در سخنان هنرمندان در این جلسه مطرح شد.
🔸مقام معظم رهبری #جهاد_تبیین را یکی از مهمترین وظایف همه آحاد اجتماع معرفی کردهاند و هنر یکی از مهمترین و اصلیترین جلوههای تبیین در جامعه است.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/b13853
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣کاش این فیلم به اندازه «اشک» کارگردانش اثر داشت
⭕️انتقادها به کیفیت پایین فیلم ۲۸۸۸
🔆چقدر احترامبرانگیز بود لحظهای که #کیوان_علیمحمدی یکبهیک از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش که در سالن نشست رسانهای فیلمش حاضر شده بودند، نام میبرد و اصحاب رسانه با تشویق، این بزرگان نامآور دوران دفاع مقدس را تجلیل میکردند.
🔆نشست رسانهای فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به همان اندازه که فرصتی برای تکریم این قهرمانان فراموششده بود، تبدیل به تریبونی برای انعکاس یک «افسوس» و «حسرت» جمعی هم بود؛ حسرت به هدر رفتن فرصت این تکریم، بر پرده نقرهای سینما!
🔆کیوان علیمحمدی به کارش باور داشته و گواه این باور اشکهای ناخواستهای بود که در زمان یادآوری حماسهآفرینی بزرگانی چون #شهید_دوران، امکان ادامه حضور در نشست رسانهای را از او گرفت؛ اما افسوس بابت از دست رفتن فرصت خلق فیلمی ماندگار از بلندپروازان #نیروی_هوایی_ارتش در سالهای دفاع مقدس را دو چندان کرد!
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/a65236
#2888
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥شهرک؛ تلاشهای نافرجام برای نجات یک ایده
📌راهنمای فیلم – شهرک
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝فیلم با ایده خیرهکنندهای آغاز میشود و تا دقایقی هم در حد بضاعت خود رفته رفته مخاطب را با خود همراه میکند.
#شهرک محسور ایده خود شده و از دقیقه ۲۰ به بعد نمیتواند فضایی که در حال خلق آن است را تکمیل و سناریویی در خور شأن ایده اولیهاش ارائه دهد.
فیلم توانسته با کارگردانی خوب و بازیهای متوسط قدری مخاطب را همراه کند و صد حیف از این ایده بکر که هدر رفت.
شهرک درباره جوان علاقهمند به بازیگریست که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول میشود و برای پیوستن به پروژه باید شرایط ویژه و تمرینهای روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد.
✅مطالعه مطلب در راهنوشت:
🌐b2n.ir/j33251
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برخی تلاش دارند بگویند سینمای ایران نیاز به قهرمان ندارد / هنوز درک درستی از واژه قهرمان در سینما نداریم
🔷نشست فرهنگی «قهرمانگرایی در سینمای ایران» با حضور دکتر روحالله رجبی، پژوهشگر فلسفه هنر و مدیر شبکه امید، و دکتر عبدالحسین پیروز، مدرس دانشگاه و پژوهشگر فرهنگ و هنر در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
🔹دکتر #عبدالحسین_پیروز:
🔸فیلسوفان معتقدند نظریه قهرمانگرایی باعث بهبود شرایط جامعه میشود. نظریهها با این که در یک دوره تاریخی ایجاد شدند اما هنوز در جامعه جاری هستند.
🔸ما هنوز در مفهوم #قهرمان مشکل داریم. ما هیچ چیزی نداریم که نشان دهنده درک درستی این مفهوم باشد و این پیش از آن است که بخواهیم از قهرمان پردازشی انجام دهیم. مشکل اصلی ما استفاده از واژه قهرمان است. ما این واژه را به هر کسی نسبت میدهیم. الزاما هر آدم خوبی قهرمان نیست.
🔹دکتر #روحالله_رجبی:
🔸جریان روشنفکری پس از انقلاب تمام تلاشش بر این است که بگوید سینمای ایران و انقلاب نیاز به قهرمان ندارد و توجیحاتی را برای بیان این موضوع به کار میگرفتند؛ قصه باید روایت قهرمان باشد.
🔸باید روی نیاز ردههای سنی کار کنیم و پایه کار ما مدیریت نسل باشد. قهرمان هایی را در ریل سینما قرار دهیم که دارای ویژگی های قهرمانانه باشد حالا اگر مثل رستم خیالی باشند مشکلی ندارد؛ اما روی چهار یا پنج قهرمان سرمایهگذاری دقیق کنیم.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/n86408
#قهرمان_در_سینما
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ جدول امتیاز دهی و راهنمای تماشای آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر منتقدین راه نوشت
🔆۵ فیلم برتر فجر تا روز هشتم
💡۵ فیلم برتر تا این لحظه از نگاه #منتقدین_راه_نوشت عبارتند از:
۱- #موقعیت_مهدی (میانگین نمره: ۴.۷۸)
۲- #بدون_قرار_قبلی (میانگین نمره: ۳.۹۳)
۳- #ملاقات_خصوصی (میانگین نمره: ۳.۶۳)
۴- #ضد (میانگین نمره: ۳.۲۵)
۵- #نگهبان_شب (میانگین نمره: ۳)
📋این جدول با تماشای فیلمهای روزهای آینده تکمیل میشود.
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥ضد: «چه» یا «چگونه»؛ مسئله این است
⭕️راهنمای فیلم – ضد
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#ضد به سراغ سوژهای رفته که عمده انرژیاش بر روی «چگونه» است نه «چه»، و از همین زاویه دید ضد بیشترین ضربه را از شخصیتپردازی میخورد و خرده قصهها و مکملها هم نتوانسته به شخصیتپردازی شخصیتهای اصلی کمکی کند.
در این سالها که آثار زیادی از دهه ۶۰ به خصوص منافقان ساخته شده، ضد میبايست برگههای جدیدی برای مخاطب رو میکرد.
کارگردانی و بازیها چیزی از متوسط جلو نمیرود و فیلم علیرغم تلاش برای نزدیکی به تریلر سیاسی نتوانسته چندان لحظات دلهرهآوری را خلق کند.
✅مطالعه مطلب در راهنوشت:
🌐b2n.ir/a54854
#فجر_چهلم
#امیرعباس_ربیعی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣کاراکتر ناصر فیلم یا مهدی افتخاری مسئول عملیات فرار بنیصدر و رجوی بوده
⭕️ریز و درشت از انطباق ماجراهای فیلم ضد با واقعیتها
🎤#جواد_موگویی، مشاور تاریخی #فیلم_ضد:
🌀ما حدود ۶۰–۷۰ مصاحبه با شاهدین و عوامل انفجار #حزب_جمهوری داشتیم.
🌀آقای سعید شاهسوندی، عضو مرکزیت سازمان که الان در آلمان زندگی می کنند، بخشی از ماجرای انفجار حزب جمهوری را کامل برای ما تعریف کردند.
🌀کاراکتر ناصر فیلم، شخصیت مهدی افتخاری هست. مهدی افتخاری مسئول نفوذی های سازمان بوده و همانی است که مسعود رجوی و بنی صدر را از ایران فراری میدهد.
🌀آن پلانی که کلاهی در حال چرخیدن در حیاط است و همه را دعوت میکند بیایند داخل تا تعداد کشتهها را بیشتر کند، این را هم شهید باهنر گفتند و هم آقای جواد منصوری.
🌀تک تک سکانس ها براساس همین خاطرات جمع آوری شدند. این ها اسنادش وجود دارد و با جستجوهای کوتاهی در اینترنت هم میتوانید اینها را پیدا کنید.
✅ مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/d86759
#ضد
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣اگر سینما فرمان تمدنسازی را در دست بگیرد آن اتفاقی که میخواهیم رخ میدهد
♦️در دهمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی «#سینمای_تمدنی، تعریف و چشمانداز نظری» با حضور دکتر محمدهادی همایون (عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق) در خانه جشنواره برگزار شد.
🔺#محمدهادی_همایون:
💬ما در تمدنی که امروز به سمت آن میرویم، جغرافیا و پیوست دینی داریم اما سینما نداریم. ما باید رسانه ویژه خود را اختراع کنیم. ما کجای خلق رسانهای ویژه خود هستیم؟
💬ارکان تمدن سازی زمانی معنا دارند که جنبه مردمی داشته باشند. سینمایی تمدنساز است که #مردمی باشد حتی اگر نام آن سینمای روشنفکری باشد.
💬اگر ما بگذاریم سینما به معنای فرهنگساز فرمان #تمدن_سازی را در دست بگیرد آن اتفاقی که میخواهیم رخ میدهد.
💬جایی موفق بودهایم که عالممان هنرمند بود. باید اندیشه را وارد #هنر کنیم و زمانی که اهالی هنر اندیشمند شوند غوغا میکنند.
💬کره جنوبی سینمای خود را تمدنی دیده و نیازی ندارد که خود را مانند هالیوود کند. ما در صنایع موشکی پیش رفتیم چون افقمان را بلند دیدیم اما در سینما، هنر و رسانه خودمان را ابزار دیدیم و منتظر ماندیم تا ببینیم که دیگر ابزارها چطور جلو رفتند.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/z92617
#سینما_و_تمدن
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥خائنکشی؛ شاید وقتی دیگر
💢راهنمای فیلم – خائنکشی
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝کیمیایی همچنان حول محور دایره رفاقت و مرام و معرفت میچرخد و در جدیدترین اثر خود هم به سراغ سوژهای با این مضامین در دهه ۳۰ و دوران مصدق رفته است.
#کیمیایی همچنان قرار نیست در فیلمنامه جلو بیاید و قدری از کیمیایی این ۱۰ سال فاصله بگیرد اما در کارگردانی توانسته چیزهایی برای مخاطب داشته باشد.
#خائن_کشی در مجموع اثر متوسط رو به ضعیفی است که در برخی مواقع، هر چند اندک، کارگردانی و بازی خوب در آن میبینیم تا ما را به کیمیایی همچنان امیدوار نگه دارد که شاید روزی دوباره از او فیلم خوب ببینیم.
✅مطالعه مطلب در راهنوشت:
🌐b2n.ir/y19263
#فجر_چهلم
#مسعود_کیمیایی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣افشاگری روابط عمومی بنیاد فارابی درباره تقلب در آرا مردمی
🎥چه کسانی در روند رای مردمی اخلال ایجاد کردند؟
🔸#علی_مرادخانی، مدیر روابط عمومی بنیاد #فارابی با حضور در برنامه سینما ملت شبکه چهار سیما توضیحاتی در رابطه با اخلالات ایجاد شده در روند رای مردمی جشنواره فیلم فجر ارائه داد.
🔸گفتنی است دیروز مسعود نقاش زاده، دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، خبر از توقف آرای مردمی #فجر_چهلم به دلیل عدم اطمینان از صحت و دقت نتایج نظرسنجی داد.
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔆انقلاب سراسری
⭕️معرفی آثار تصویری مرتبط با تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی در شهرستانهای مختلف کشور
🗓به مناسبت ۴۳امین سالروز پیروزی #انقلاب اسلامی ایران
✍🏻صنم یاوری
🇮🇷مهم ترین پشتوانه یک انقلاب صداهایی است که در آن بلند میشود. انقلاب ایران انقلاب صداهای برخاسته از همه جا بود. صداهایی که از حنجره های مختلف با لهجه ها وگویش ها و آهنگ های مختلف بلند میشد.
🇮🇷همین صداها بود که شکل مردمی آن و جلوه مردم سالارانه اش را به همه دنیا نشان داد. صداهایی که باید به گوش همه میرسید تا عظمت انقلاب خودش را نشان دهد و تنها ابزار رسانه و هنر میتوانست این فریادها را جهانی کند.
🇮🇷تصاویر کشته شدگان پیشوا، تصاویر قیام های مردم تبریز و قم و اصفهان هر کدام شروع کننده یک قیام دیگر بودند.
🇮🇷شور و اشتیاقی که هر کدام یک تاریخ پر از حماسه را رقم زده است و خاطرات آن روایت گر حرکت همه مردم ایران برای به دست آوردن حکومت اسلام بر روی زمین است و هر کدام میتواند سوژه ناب یک اثر هنری ماندگار باشد.
💡مستندهای معرفی شده در راهنوشت:
1⃣#خط_شکن - سبزوار
2⃣#پرده_دوم - مشهد
3⃣#موزاییک_انقلابی - خمینیشهر
4⃣#انقلاب_در_زابل - زابل
5⃣#آقا_سعید - کرمانشاه
6⃣#خون_سار - خوانسار
7⃣#شکوفه_های_زمستان - تهران
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/n82905
✅تماشای آثار:
🌐Ammaryar.ir
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣طی ۲۵ سال گذشته، مخاطبان سینما از ۵۵ به ۸ میلیون کاهش یافتهاند
💢جذب مخاطب به سینما در گرو چیست؟
🇮🇷نشست تحلیل و بررسی فیلم #عقاب_ها با موضوع «مولفههای جذب مخاطب» با حضور جمال ساداتیان، تهیهکننده سینما و با اجرای اکبر نبوی در خانه جشنواره فجر برگزار شد.
🎤#جمال_ساداتیان، تهیهکننده سینما:
🇮🇷عقابها در زمان جنگ نمایش داده شد و قهرمان فیلم تحت هر شرایطی باید باقی میماند. در واقع سینما باید با مخاطب عام حرف بزند. جدیدا قهرمانها در فیلمها از بین رفتهاند و فیلمهای روشنفکری غالب شدهاند.
🇮🇷سال ۷۵ نزدیک به ۵۵ میلیون بلیت فروخته شده، سال ۸۱ نزدیک به ۱۷ میلیون بلیت، ۸۳ نزدیک به ۱۳ میلیون و در این دو سال اخیر حدود هفت تا هشت میلیون بلیت فروخته شده است.
🇮🇷ما همه چیز را در ایران با نگاه ایدئولوژیک میبینیم و هیچ دیدگاه استراتژیکی وجود ندارد.
🇮🇷ما امروز نمیتوانیم پلیسی خاطی را نشان دهیم و در خیلی از حوزهها مانند عشق نمیتوانیم وارد شویم. باید دستورالعملهایی نوشته شود و طبق آن سینماییها آزادی عمل داشته باشند و فیلم بسازند.
🇮🇷فیلم باید لایههای متعدد داشته باشد که مردم را پای پرده نگه دارد. ما اگر بتوانیم صورت مسئله را در فیلم درست نشان دهیم، فیلم بهتری ساختهایم؛ مثلا بعد از متری شیش و نیم میتوانستیم میزگردهایی را تشکیل دهیم تا کمی بیشتر به معضل اعتیاد رسیدگی شود و جلوی معتاد شدن حداقل دو نفر را بگیریم.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/m92388
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe