فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣کاش این فیلم به اندازه «اشک» کارگردانش اثر داشت
⭕️انتقادها به کیفیت پایین فیلم ۲۸۸۸
🔆چقدر احترامبرانگیز بود لحظهای که #کیوان_علیمحمدی یکبهیک از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش که در سالن نشست رسانهای فیلمش حاضر شده بودند، نام میبرد و اصحاب رسانه با تشویق، این بزرگان نامآور دوران دفاع مقدس را تجلیل میکردند.
🔆نشست رسانهای فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به همان اندازه که فرصتی برای تکریم این قهرمانان فراموششده بود، تبدیل به تریبونی برای انعکاس یک «افسوس» و «حسرت» جمعی هم بود؛ حسرت به هدر رفتن فرصت این تکریم، بر پرده نقرهای سینما!
🔆کیوان علیمحمدی به کارش باور داشته و گواه این باور اشکهای ناخواستهای بود که در زمان یادآوری حماسهآفرینی بزرگانی چون #شهید_دوران، امکان ادامه حضور در نشست رسانهای را از او گرفت؛ اما افسوس بابت از دست رفتن فرصت خلق فیلمی ماندگار از بلندپروازان #نیروی_هوایی_ارتش در سالهای دفاع مقدس را دو چندان کرد!
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/a65236
#2888
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥شهرک؛ تلاشهای نافرجام برای نجات یک ایده
📌راهنمای فیلم – شهرک
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝فیلم با ایده خیرهکنندهای آغاز میشود و تا دقایقی هم در حد بضاعت خود رفته رفته مخاطب را با خود همراه میکند.
#شهرک محسور ایده خود شده و از دقیقه ۲۰ به بعد نمیتواند فضایی که در حال خلق آن است را تکمیل و سناریویی در خور شأن ایده اولیهاش ارائه دهد.
فیلم توانسته با کارگردانی خوب و بازیهای متوسط قدری مخاطب را همراه کند و صد حیف از این ایده بکر که هدر رفت.
شهرک درباره جوان علاقهمند به بازیگریست که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول میشود و برای پیوستن به پروژه باید شرایط ویژه و تمرینهای روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد.
✅مطالعه مطلب در راهنوشت:
🌐b2n.ir/j33251
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برخی تلاش دارند بگویند سینمای ایران نیاز به قهرمان ندارد / هنوز درک درستی از واژه قهرمان در سینما نداریم
🔷نشست فرهنگی «قهرمانگرایی در سینمای ایران» با حضور دکتر روحالله رجبی، پژوهشگر فلسفه هنر و مدیر شبکه امید، و دکتر عبدالحسین پیروز، مدرس دانشگاه و پژوهشگر فرهنگ و هنر در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
🔹دکتر #عبدالحسین_پیروز:
🔸فیلسوفان معتقدند نظریه قهرمانگرایی باعث بهبود شرایط جامعه میشود. نظریهها با این که در یک دوره تاریخی ایجاد شدند اما هنوز در جامعه جاری هستند.
🔸ما هنوز در مفهوم #قهرمان مشکل داریم. ما هیچ چیزی نداریم که نشان دهنده درک درستی این مفهوم باشد و این پیش از آن است که بخواهیم از قهرمان پردازشی انجام دهیم. مشکل اصلی ما استفاده از واژه قهرمان است. ما این واژه را به هر کسی نسبت میدهیم. الزاما هر آدم خوبی قهرمان نیست.
🔹دکتر #روحالله_رجبی:
🔸جریان روشنفکری پس از انقلاب تمام تلاشش بر این است که بگوید سینمای ایران و انقلاب نیاز به قهرمان ندارد و توجیحاتی را برای بیان این موضوع به کار میگرفتند؛ قصه باید روایت قهرمان باشد.
🔸باید روی نیاز ردههای سنی کار کنیم و پایه کار ما مدیریت نسل باشد. قهرمان هایی را در ریل سینما قرار دهیم که دارای ویژگی های قهرمانانه باشد حالا اگر مثل رستم خیالی باشند مشکلی ندارد؛ اما روی چهار یا پنج قهرمان سرمایهگذاری دقیق کنیم.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/n86408
#قهرمان_در_سینما
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
⭕️ جدول امتیاز دهی و راهنمای تماشای آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر منتقدین راه نوشت
🔆۵ فیلم برتر فجر تا روز هشتم
💡۵ فیلم برتر تا این لحظه از نگاه #منتقدین_راه_نوشت عبارتند از:
۱- #موقعیت_مهدی (میانگین نمره: ۴.۷۸)
۲- #بدون_قرار_قبلی (میانگین نمره: ۳.۹۳)
۳- #ملاقات_خصوصی (میانگین نمره: ۳.۶۳)
۴- #ضد (میانگین نمره: ۳.۲۵)
۵- #نگهبان_شب (میانگین نمره: ۳)
📋این جدول با تماشای فیلمهای روزهای آینده تکمیل میشود.
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥ضد: «چه» یا «چگونه»؛ مسئله این است
⭕️راهنمای فیلم – ضد
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#ضد به سراغ سوژهای رفته که عمده انرژیاش بر روی «چگونه» است نه «چه»، و از همین زاویه دید ضد بیشترین ضربه را از شخصیتپردازی میخورد و خرده قصهها و مکملها هم نتوانسته به شخصیتپردازی شخصیتهای اصلی کمکی کند.
در این سالها که آثار زیادی از دهه ۶۰ به خصوص منافقان ساخته شده، ضد میبايست برگههای جدیدی برای مخاطب رو میکرد.
کارگردانی و بازیها چیزی از متوسط جلو نمیرود و فیلم علیرغم تلاش برای نزدیکی به تریلر سیاسی نتوانسته چندان لحظات دلهرهآوری را خلق کند.
✅مطالعه مطلب در راهنوشت:
🌐b2n.ir/a54854
#فجر_چهلم
#امیرعباس_ربیعی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣کاراکتر ناصر فیلم یا مهدی افتخاری مسئول عملیات فرار بنیصدر و رجوی بوده
⭕️ریز و درشت از انطباق ماجراهای فیلم ضد با واقعیتها
🎤#جواد_موگویی، مشاور تاریخی #فیلم_ضد:
🌀ما حدود ۶۰–۷۰ مصاحبه با شاهدین و عوامل انفجار #حزب_جمهوری داشتیم.
🌀آقای سعید شاهسوندی، عضو مرکزیت سازمان که الان در آلمان زندگی می کنند، بخشی از ماجرای انفجار حزب جمهوری را کامل برای ما تعریف کردند.
🌀کاراکتر ناصر فیلم، شخصیت مهدی افتخاری هست. مهدی افتخاری مسئول نفوذی های سازمان بوده و همانی است که مسعود رجوی و بنی صدر را از ایران فراری میدهد.
🌀آن پلانی که کلاهی در حال چرخیدن در حیاط است و همه را دعوت میکند بیایند داخل تا تعداد کشتهها را بیشتر کند، این را هم شهید باهنر گفتند و هم آقای جواد منصوری.
🌀تک تک سکانس ها براساس همین خاطرات جمع آوری شدند. این ها اسنادش وجود دارد و با جستجوهای کوتاهی در اینترنت هم میتوانید اینها را پیدا کنید.
✅ مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/d86759
#ضد
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣اگر سینما فرمان تمدنسازی را در دست بگیرد آن اتفاقی که میخواهیم رخ میدهد
♦️در دهمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی «#سینمای_تمدنی، تعریف و چشمانداز نظری» با حضور دکتر محمدهادی همایون (عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق) در خانه جشنواره برگزار شد.
🔺#محمدهادی_همایون:
💬ما در تمدنی که امروز به سمت آن میرویم، جغرافیا و پیوست دینی داریم اما سینما نداریم. ما باید رسانه ویژه خود را اختراع کنیم. ما کجای خلق رسانهای ویژه خود هستیم؟
💬ارکان تمدن سازی زمانی معنا دارند که جنبه مردمی داشته باشند. سینمایی تمدنساز است که #مردمی باشد حتی اگر نام آن سینمای روشنفکری باشد.
💬اگر ما بگذاریم سینما به معنای فرهنگساز فرمان #تمدن_سازی را در دست بگیرد آن اتفاقی که میخواهیم رخ میدهد.
💬جایی موفق بودهایم که عالممان هنرمند بود. باید اندیشه را وارد #هنر کنیم و زمانی که اهالی هنر اندیشمند شوند غوغا میکنند.
💬کره جنوبی سینمای خود را تمدنی دیده و نیازی ندارد که خود را مانند هالیوود کند. ما در صنایع موشکی پیش رفتیم چون افقمان را بلند دیدیم اما در سینما، هنر و رسانه خودمان را ابزار دیدیم و منتظر ماندیم تا ببینیم که دیگر ابزارها چطور جلو رفتند.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/z92617
#سینما_و_تمدن
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥خائنکشی؛ شاید وقتی دیگر
💢راهنمای فیلم – خائنکشی
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝کیمیایی همچنان حول محور دایره رفاقت و مرام و معرفت میچرخد و در جدیدترین اثر خود هم به سراغ سوژهای با این مضامین در دهه ۳۰ و دوران مصدق رفته است.
#کیمیایی همچنان قرار نیست در فیلمنامه جلو بیاید و قدری از کیمیایی این ۱۰ سال فاصله بگیرد اما در کارگردانی توانسته چیزهایی برای مخاطب داشته باشد.
#خائن_کشی در مجموع اثر متوسط رو به ضعیفی است که در برخی مواقع، هر چند اندک، کارگردانی و بازی خوب در آن میبینیم تا ما را به کیمیایی همچنان امیدوار نگه دارد که شاید روزی دوباره از او فیلم خوب ببینیم.
✅مطالعه مطلب در راهنوشت:
🌐b2n.ir/y19263
#فجر_چهلم
#مسعود_کیمیایی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣افشاگری روابط عمومی بنیاد فارابی درباره تقلب در آرا مردمی
🎥چه کسانی در روند رای مردمی اخلال ایجاد کردند؟
🔸#علی_مرادخانی، مدیر روابط عمومی بنیاد #فارابی با حضور در برنامه سینما ملت شبکه چهار سیما توضیحاتی در رابطه با اخلالات ایجاد شده در روند رای مردمی جشنواره فیلم فجر ارائه داد.
🔸گفتنی است دیروز مسعود نقاش زاده، دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، خبر از توقف آرای مردمی #فجر_چهلم به دلیل عدم اطمینان از صحت و دقت نتایج نظرسنجی داد.
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🔆انقلاب سراسری
⭕️معرفی آثار تصویری مرتبط با تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی در شهرستانهای مختلف کشور
🗓به مناسبت ۴۳امین سالروز پیروزی #انقلاب اسلامی ایران
✍🏻صنم یاوری
🇮🇷مهم ترین پشتوانه یک انقلاب صداهایی است که در آن بلند میشود. انقلاب ایران انقلاب صداهای برخاسته از همه جا بود. صداهایی که از حنجره های مختلف با لهجه ها وگویش ها و آهنگ های مختلف بلند میشد.
🇮🇷همین صداها بود که شکل مردمی آن و جلوه مردم سالارانه اش را به همه دنیا نشان داد. صداهایی که باید به گوش همه میرسید تا عظمت انقلاب خودش را نشان دهد و تنها ابزار رسانه و هنر میتوانست این فریادها را جهانی کند.
🇮🇷تصاویر کشته شدگان پیشوا، تصاویر قیام های مردم تبریز و قم و اصفهان هر کدام شروع کننده یک قیام دیگر بودند.
🇮🇷شور و اشتیاقی که هر کدام یک تاریخ پر از حماسه را رقم زده است و خاطرات آن روایت گر حرکت همه مردم ایران برای به دست آوردن حکومت اسلام بر روی زمین است و هر کدام میتواند سوژه ناب یک اثر هنری ماندگار باشد.
💡مستندهای معرفی شده در راهنوشت:
1⃣#خط_شکن - سبزوار
2⃣#پرده_دوم - مشهد
3⃣#موزاییک_انقلابی - خمینیشهر
4⃣#انقلاب_در_زابل - زابل
5⃣#آقا_سعید - کرمانشاه
6⃣#خون_سار - خوانسار
7⃣#شکوفه_های_زمستان - تهران
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/n82905
✅تماشای آثار:
🌐Ammaryar.ir
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣طی ۲۵ سال گذشته، مخاطبان سینما از ۵۵ به ۸ میلیون کاهش یافتهاند
💢جذب مخاطب به سینما در گرو چیست؟
🇮🇷نشست تحلیل و بررسی فیلم #عقاب_ها با موضوع «مولفههای جذب مخاطب» با حضور جمال ساداتیان، تهیهکننده سینما و با اجرای اکبر نبوی در خانه جشنواره فجر برگزار شد.
🎤#جمال_ساداتیان، تهیهکننده سینما:
🇮🇷عقابها در زمان جنگ نمایش داده شد و قهرمان فیلم تحت هر شرایطی باید باقی میماند. در واقع سینما باید با مخاطب عام حرف بزند. جدیدا قهرمانها در فیلمها از بین رفتهاند و فیلمهای روشنفکری غالب شدهاند.
🇮🇷سال ۷۵ نزدیک به ۵۵ میلیون بلیت فروخته شده، سال ۸۱ نزدیک به ۱۷ میلیون بلیت، ۸۳ نزدیک به ۱۳ میلیون و در این دو سال اخیر حدود هفت تا هشت میلیون بلیت فروخته شده است.
🇮🇷ما همه چیز را در ایران با نگاه ایدئولوژیک میبینیم و هیچ دیدگاه استراتژیکی وجود ندارد.
🇮🇷ما امروز نمیتوانیم پلیسی خاطی را نشان دهیم و در خیلی از حوزهها مانند عشق نمیتوانیم وارد شویم. باید دستورالعملهایی نوشته شود و طبق آن سینماییها آزادی عمل داشته باشند و فیلم بسازند.
🇮🇷فیلم باید لایههای متعدد داشته باشد که مردم را پای پرده نگه دارد. ما اگر بتوانیم صورت مسئله را در فیلم درست نشان دهیم، فیلم بهتری ساختهایم؛ مثلا بعد از متری شیش و نیم میتوانستیم میزگردهایی را تشکیل دهیم تا کمی بیشتر به معضل اعتیاد رسیدگی شود و جلوی معتاد شدن حداقل دو نفر را بگیریم.
✅مطالعه کامل گفتگو:
🌐b2n.ir/m92388
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥پهلوی اول را دقیقتر بشناسیم
⭕️سیری در عصر رضاشاه با مستند روزگار رضاخانی
🗓به مناسبت سالروز پیروزی #انقلاب اسلامی ایران
✍🏻شکوفه بهرامی
🇮🇷مجموعه مستند #روزگار_رضاخانی به کارگردانی #مهدی_فارسی و تهیهکنندگی #محسن_یزدی، در ۱۶ قسمت، بخشی از وقایع تاریخ معاصر ایران را به زیبایی به تصویر کشیده است؛ وقایع تاریخ پهلوی اول را.
🇮🇷اهمیت تاریخ از این منظر روشن تر می شود که بدانیم کمتر حادثه ای در زندگی امروز می توان یافت که نمونه یا نمونه های آن در گذشته واقع نشده باشد و اینکه می گویند تاریخ پیوسته تکرار می شود یک واقعیت است. حضرت علی علیه السلام به این حقیقت اشاره می کنند و می فرمایند: ای بندگان خدا! روزگار در مورد بازماندگان همان گونه جریان پیدا میکند که درباره گذشتگان جریان داشت!
✅مطالعه کامل یادداشت:
🌐b2n.ir/y64097
✅تماشای اثر:
🌐b2n.ir/g14318
#پهلوی
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥نمور؛ کج نهادن خشت اول
💢راهنمای فیلم – نمور
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝#نمور از آن دست فیلمهاست که ساخته شدنشان زیر سوال است و ضعفهایش فرصت نمیدهد وارد دنیای اثر شوی.
نمور در همه چیز ضعیف است، از بازی ها و کارگردانی گرفته تا فیلمنامه و قبل از همه سوژه.
فیلم چند مسئله ملتهب را در ۹۰ دقیقه به هر سختی بوده جا داده و ناخواسته موقعیتها، دیالوگها و صحنههایش بیشتر از این که تراژدی باشند کمدی شدهاند.
✅مطالعه مطلب در راهنوشت:
🌐b2n.ir/r06661
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣بزرگداشتی برای پیوند سینما و فلسفه با تقدیر از احمدرضا معتمدی
⭕️معتمدی: نظریههای سهروردی منطبق با سینماست اما توجهی به آن نمیشود
🔹آیین بزرگداشت #احمدرضا_معتمدی کارگردان باسابقه سینمای ایران در #اختتامیه_جشنواره_فیلم_فجر برگزار شد.
🔹علی نصیریان، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود نقاشزاده دبیر این رویداد در این بخش روی صحنه آمدند.
🎤احمدرضا معتمدی:
💬از استاد بزرگم جناب نصیریان تشکر میکنم که در فیلم «دیوانهای از قفس پرید» نزد او شاگردی کردم.
💬در ابتدای انقلاب به ما گفتند که باید طرحی نو در اندازیم. من دیدم فقط رشتههای علوم چاره ساز نیستند، بلکه فلسفه آنها مهم است. به دنبال فلسفه فیلم رفتم و بیش از ۳۰ سال برای آن فعالیت کردم.
💬هفت هشت جلد کتاب ترجمه کردهام که در پی آنها متوجه شدم نظریههای سهروردی منطبق با سینماست. متاسفانه توجهی به این مقوله نمیشود.
💬از همسرم تشکر کنم که این سی سال با حقوق معلمی دانشگاه که بسیار مختصر است با من زندگی کرده و من حتی یک انگشتر هم برای او نگرفتهام.
✅مطالعه کامل خبر:
🌐b2n.ir/s61862
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎥درب ؛ ضد قصه، ضد سینما
💢راهنمای فیلم – درب
✍🏻محمدرضا پورصفار
📝پیش از این که بخواهم درباره #درب چیزی بگویم باید به هیئت انتخاب خدا قوت گفت به خاطر انتخاب چنین فیلمِ ضد قصهای که بیشتر یک کار مستند ضعیف بود تا یک کار سینمایی.
انتخاب چنین فیلمی در سینمایی که ضعف عمدهاش فیلمنامههای بدون قصه است مرحبا دارد گویی اصلا قصه در سینمای ایران فرع است.
قصه درب را نمی توان تعریف کرد چون به معنای واقعی کلمه فیلم قصه ندارد، اما خلاصه اش عبارت است از ده دقیقه تلاش یک ماشین برای بیرون آمدن از رودخانه، چند دقیقه تیشه زدن در کوه و ساعت ها راه رفتن در کوه، دشت و رودخانه برای نصب یک ترانس برق.
واقعا همین بود.
✅مطالعه مطلب در راهنوشت:
🌐b2n.ir/w35032
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
🎬 معرفی برگزیدگان چهلمین فیلم فجر
⭕️موقعیت مهدی بهترین فیلم، منصور بهترین عکس
💢برگزیدگان #چهلمین_جشنواره_فیلم_فجر:
🔸 سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری: حسن نجفی و امیر ولیخانی برای فیلم «دسته دختران»
🔸️بهترین جلوه ویژه میدانی: ایمان کرمیان برای فیلم موقعیت مهدی
🔸️بهترین چهره پردازی: امید گل زاده برای فیلم «برف آخر» و «شادروان»
🔸️بهترین طراحی لباس: مارال جیرانی برای فیلم خائن کشی
🔸️بهترین طراحی صحنه هنری: محمدرضا شجاعی برای فیلم «ضد»
🔸️بهترین صدابرداری: مسیح حدپور برای فیلم «موقعیت مهدی»
🔸️بهترین صداگذاری: علیرضا علویان برای فیلم های «علف زار» و «بدون قرار قبلی»
🔸️دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن: بهزاد عبدی برای فیلم علف زار
🔸️سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن: مسعود سخاوت دوست برای فیلم «موقعیت مهدی»
🔸️سیمرغ بلورین بهترین تدوین: حمید نجفی راد برای فیلم «علف زار»
🔸️سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری: آرمان فیاض برای فیلم «برف آخر»
🔸دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن: فرشته حسینی برای فیلم «دسته دختران»
🔸سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن: صدف اسپهبدی برای فیلم «علف زار»
🔸دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: علی اکبر اصانلو برای فیلم نگهبان شب
🔸سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: نادر سلیمانی برای فیلم «ضدّ»
🔸سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن: طناز طباطبایی برای فیلم «بی رویا»
🔸سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد: امین حیایی برای فیلم برف آخر
راه نوشت - رسانه آنلاین سینما و تلویزیون
🎬 معرفی برگزیدگان چهلمین فیلم فجر ⭕️موقعیت مهدی بهترین فیلم، منصور بهترین عکس 💢برگزیدگان #چهلمین_ج
ادامه برگزیدگان:
**
🔸 سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول: هادی حجازی فر برای فیلم «موقعیت مهدی»
🔸سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه: کاظم دانشی برای فیلم «علف زار»
🔸دیپلم افتخار جایزه ویژه هیئت داوران: هادی محقق برای فیلم «درب»
🔸 سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران: امیرحسین عسگری برای فیلم «برف آخر»
🔸️سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: رضا میرکریمی برای فیلم «نگهبان شب»
🔸️سیمرغ بلورین بهترین فیلم: «موقعیت مهدی» به تهیه کنندگی حبیب الله والینژاد
🔸سیمرغ بلورین بهترین عکس: حبیب مجیدی برای فیلم «منصور»
🔸سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی: بهروز شعیبی برای فیلم «بدون قرار قبلی»
#فجر_چهلم
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻**
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هرچه بود به برکت نام شهیدان باکری رقم خورد
🔺موقعیت مهدی را با اعتقاد قلبی مان برای همه طیف های مخاطبان ساختیم.
🎤#هادی_حجازی_فر، کارگردان فیلم #موقعیت_مهدی:
🔹فکر می کنم این فیلم توانست همه ما را قدری با هم مهربان تر کند؛ خدا را شکر مخاطبان آن را دوست داشتند. هرچه بود به برکت نام و یاد شهیدان باکری رقم خورد.
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نادر سلیمانی جایزه خود را به مادران شهدای ترور تقدیم کرد
♦️#نادر_سلیمانی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم #ضد، سیمرغ خود را به مادران #شهدای_ترور تقدیم کرد.
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تقسیم سیمرغ های جشنواره فیلم فجر به سبک نون خ
#جشنواره_فجر
#سیمرغ
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برگزاری نشست برخط «پوسترسازی فیلم و نقبی به جهان سینما»
⭕️پوسترهای محمد روحالامین در جشنوارههای فیلم فجر، محور نشست
🌀نشست برخط «پوسترسازی فیلم و نقبی به جهان سینما» به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار میگردد.
🌀این نشست با نگاهی به «پوسترهای محمد روحالامین در جشنوارههای فیلم فجر»، سی و چهارمین عصرنشینی هنر و اندیشه «دیدار» حوزه هنری است.
🌀«صادق لطفیزاده: گرافیست و طراح»، «علیرضا سمیعی: منتقد ادبی و هنری»، «محمد روحالامین: گرافیست و طراح» و «محمدرضا وحیدزاده: دبیر نشست و پژوهشگر حوزە هنر» در این جلسه حضور دارند.
🌀این نشست، روز دوشنبه، ۲۵ بهمنماه، ساعت ۱۵ با پخش زنده از صفحۀ اینستاگرامی RCICA_IR و HOZEHONARI_IR میزبان مخاطبان خود خواهد بود.
✅مطالعه خبر در راهنوشت:
🌐b2n.ir/g94528
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe
📣برخورد جبلی با عوامل قطع پخش زنده مداحی میثم مطیعی
🖊محمدرضا باقری مجری رسانه ملی در توییتی نوشت:
تصمیم به قطع شعرخوانی #میثم_مطیعی در روز ۲۲ بهمن تصمیم شخصی یکی از مدیران میانی بوده و دستور پخش ادامه این شعرخوانی را دکتر #جبلی شخصا صادر کرده است.
♦️اینطور که گفته اند، رییس سازمان از قطع برنامه به شدت شاکی شده و با مدیران سیما با تندی برخورد کرده است.
#صداوسیما
✅مطالعه خبر در راه نوشت:
🌐b2n.ir/q92776
📽سینما را متفاوت دنبال کنید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1748041776Cf90f6cedbe