eitaa logo
رحا مدیا
7.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
167 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
23.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎉 پیشاپیش میلاد حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) خدمت همه اعضای گرامی کانال، مبارک باد...💚 (ع) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💠 اعتکاف، نماد عالی تضرع و قداست 💠 🎙حجت‌الاسلام صالح‌پرور: 🔰 اعتکاف، نماد عالی تضرع و قداست است که در کنار راهیان نور و اربعین، به یکی از مهم‌ترین حرکت‌های اجتماعی مذهبی تبدیل شده است. 🔸امروز شاهدیم که اعتکاف از یک عمل عبادی فردی به یک حرکت اجتماعی میلیونی تبدیل شده است. این حضور پرشور جوانان، نشان‌دهنده عمق باورهای دینی و عشق آنان به امام زمان(عج) است. ▫️دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی تا دبیرستان، با شور و اشتیاق در اعتکاف شرکت می‌کنند. این حضور، نشان‌دهنده عمق تأثیر اعتکاف در نسل جوان است، لذا ما باید با برنامه‌ریزی دقیق، این فرصت را به بهترین شکل مدیریت کنیم. 🔺اعتکاف نه تنها یک فرصت معنوی، بلکه فرصتی برای جهاد تبیین و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است. 🔻دشمن با استفاده از ابزارهای فرهنگی مانند سریال‌ها، فیلم‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تلاش می‌کند تا جوانان ما را از ارزش‌های دینی و انقلابی دور کند؛ اما اعتکاف به‌عنوان یک فناوری نرم، توانسته است در برابر این تهاجمات ایستادگی کند و جوانان را به سمت معنویت و ارزش‌های اسلامی هدایت کند. ✅ این جریان، باید به درستی روایت شود تا تأثیرات مثبت آن در جامعه گسترش یابد. ما باید با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای، خاطرات و تجربیات معنوی معتکفین را به‌ویژه جوانان و نوجوانان، به تصویر بکشیم تا این حرکت عظیم در اذهان عمومی ثبت شود. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 وظایف «شیخ طوسی‌‌هایِ» امروز 💢 ❇️ مرحوم شهید مطهری در مقاله «الهامی از شیخ‌الطائفه» شرایط امروز فقه شیعه را با دوران شیخ طوسی مقایسه می‌کند و امروز را همانند آن زمان می‌داند. دوران قبل از شیخ، چیزی به نام اجتهاد وجود ندارد؛ بلکه متون فقهی ما شبیه ترجمه و تبویب روایات است؛ اما شیخ طوسی اجتهاد، تفریع و استنباط مسائل جدید را بنا نهاد و فقه استدلالی را با کتاب مبسوط آغاز کرد. 📚 فقه امروز با دو عنصری مواجه است که در تاریخ فقه شیعه بی سابقه است (دنیای فراگیر غربی، جمهوری اسلامی) لذا شیخ طوسی امروز، همانند شیخ طوسی قرن پنجم باید ابداع کند. او نه‌تنها باید اجتهادی بنا نهد که مسائل و فروعات جدید را پاسخ دهد، بلکه نیاز دارد او باید فقهی ارائه دهد که بتواند در دنیای امروز کارآمد بوده و با آن بتوان جامعه را اداره کرد.ماحصل کلام اینکه در دورانی هستیم که به‌نوعی می‌توان گفت اندوخته گذشته ما به کار امروز نمی‌آید و از طرفی با جهان ناشناخته‌ای مواجهیم که اقتضای استنباط و فهم جدید و نوآوری‌های اجتهادی دارد و از طرفی برخی از حوزویان هنوز یا فارغ از این ماجرا هستند و یا مخالف‌اند؛ لذا فقه شیعه سخت‌ترین و حساس‌ترین دوران خود را می‌گذراند. ♨️ اهم ویژگی‌های شیخ طوسی امروز: ۱- دنیای جدید را بشناسد که بخشی از آن، علوم جدید است. ۲- روش‌های جدید استنباطی برای مسائل جدید بنا نهد. ۳- شهامت ایستادگی در برابر مخالفت‌ها را داشته‌باشد. ۴- روحیه سلفی و اخباری نداشته‌باشد بلکه روشنفکر باشد. ۵- فلسفه و معارف دین را بداند. ۶- نگاه صحیح حکومتی و اجتماعی داشته‌باشد. ۷- از متن حوزه باشد نه در حاشیه ۸- اندیشه امام‌خمینی، علامه طباطبایی و رهبر انقلاب را بشناسد و باور داشته‌باشد. ۹-تدبیر علمی و سیاسی داشته‌باشد. این موارد اهم ویژگی‌های شیخ طوسی امروز است. ✍ حجت الاسلام محسن ابراهیمی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚 بهترین پدر دنیا 💚 💢 میلاد سراسر نور مولی الموحدین، امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) بر تمام مسلمین جهان مبارک باد. (ع) (ع) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎉 روز مرد و روز پدر بر شما مبارک پدر دلسوز ما 😍 🤲🏻 اللهم احفظ قائدنا 💚 (ع) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔹نسبت سنجی حوزه علمیه و حکومت اسلامی🔹 ‼️ اینکه پرسیده می‌شود حوزه انقلابی باید چطور باشد و چه کار کنیم که حوزه انقلابی بشود، نشان از این دارد که حوزه حداقل در نسبت با انقلاب سر جای خودش نیست. آدم‌ها تا زمانی که چیزی را از دست ندهند دنبال آن نمی‌گردند. درست به همین علت است که شاید ما در دهه اول انقلاب به‌دنبال چنین موضوعی نبودیم که نسبت حوزه با انقلاب اسلامی چیست؟ جایی که حوزه وسط صحنه انقلاب است دیگر جای پرسش ندارد و هست. 🤔عجالتاً این را مفروض بگیریم و ببینیم مشکل کجا است که این اتفاق‌افتاده است. 🔰نکته بعدی این است که به گمان من حوزه و انقلاب دو چیز هستند. یعنی از اصل هم دو چیز هستند. قرار بوده که اینها در یک جایی به‌هم بپیوندند، در یک نقطه‌ای از تاریخ به‌هم‌پیوسته‌اند که آن نقطه، نقطه عطف هر دو آنها هم است.حوزه در اصل یک نهاد علمی برای استنباط احکام دینی، استنباط دین به معنی عام و بعد هم تلاش برای اقامه دین است. این اقامه دین یک سطوحی دارد که یک سطح آن شاید جزو سطوح عالی آن است و آن، سطح انقلاب است. انقلاب نیز به معنی ساختار سیاسی و یک سطح از اقامه دین در مقیاس حکومت است، در مقیاس ساختارهای سیاسی و در مقیاس تقنین است؛ واقعیت این است که بنده معتقد نیستم که حوزه باید از حکومت اسلامی مستقل باشد. این به گمان من از همان میراث‌های غلط و میراث‌هایی است که به‌لحاظ تاریخی بر ما تحمیل‌شده است. 💠 کسانی که این ایده را طرح می‌کنند، مفروض گرفته‌اند که حکومت اسلامی یک حکومت فاسد و دارای امکان عقلی حداقل انحراف و فساد است و بعد می‌گویند که اگر حوزه با این حکومت گره بخورد، طبعاً پر فساد، انحراف و نقص حکومت به حوزه و دین می‌خورد که هر دو غلط است. ⚠️‌ به گمان من آسیبی که حوزه به‌ لحاظ تاریخی پیدا کرده این است که به تعبیر مرحوم آقای سید منیرالدین هاشمی شیرازی (ره): «تفاوت حضرت امام با خیلی از آقایان علما در این است که حضرت امام اصالة الاسلامی است، آقایان اصالة الحوزوی هستند»؛ حوزه که موضوعیتی ندارد. حوزه نهاد علمی دین است و اصل، دین است. ✍حجت الاسلام دکتر احمد رهدار 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از آنتی سکولار
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ توسعه دنیایی در ساختار ولایی چگونه شکل می‌گیرد؟ ❗️نتیجه این نوع مدیریت، این است که به جای برده مرفه، آزاد مرفه می‌شوی! 🎙 حجت الاسلام علی مهدیان 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ علت "گمراه شدن ها" چیست؟! 🎥 روایت رهبر انقلاب از نهج‌البلاغه 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔰 اعتکاف؛ تمرین مرگ اختیاری 🎙 آیت‌الله حائری شیرازی رضوان‌الله‌علیه • انسان وقتی از دنیا می‌رود معتکف می‌شود در قبر خودش؛ منقطع می‌شود از همۀ بستگانش. • آن اعتکافْ اجباری است، و این اعتکافْ اختیاری. • این سه روز اعتکاف، تمرین مرگ و تحول است. • انسان در ابتدای متذکر شدن مثل درختی است که تازه ریشه زده؛ اما اگر مداومت کند آن ریشه محکم و عمیق می‌شود. • انسانی که در یاد خدا ریشه‌دار شد، چنان با مردم معاشرت می‌کند که مردم اصلاً باور نمی‌کنند که او به یاد خداست. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🏴 انا لله و انا الیه راجعون ◾️روح بلند و ملکوتی استاد اخلاق و معرفت، استاد خضوع و تواضع، استاد جهاد و فداکاری، استاد انقلابی و مبارز جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر محمدناصر سقای بی‌ریا رضوان الله علیه در شام میلاد ارباب و مولایش امیرالمومنین علیه‌السلام آسمانی شد. ◾️ضمن عرض تسلیت، شادی روحشان فاتحه و صلواتی اهدا می‌کنیم. ◾️برنامه تشییع و تدفین آن استاد فرزانه متعاقبا اعلام خواهد شد. عاش سعیدا و مات سعیدا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از خط ولی
💠 مصاحبه امام خمینی (ره) بعد از فرار شاه! ❗️26 دی ماه 1357 محمد رضا پهلوی از ایران فرار برای همیشه فرار می‌کند. ❌ امام خمینی (ره) که در نوفل لوشاتو فرانسه است با خبرنگاران مصاحبه می‌کند. ❓اولین قدم سیاسی حضرت آیت الله بعد از خروج شاه چیست؟ 💠 خروج شاه اولین مرحله پیروزی ملت ماست، و ما مشکلات زیادی در پیش داریم؛ و ملت ما باید بداند که مجرد رفتن شاه، پیروزی نیست بلکه طلیعه پیروزی است. و البته این طلیعه را من به ملت ایران تبریک عرض می‌کنم. و باید توجه داشته باشند که همان طوری که طلیعه پیروزی است، طلیعه خلع سلطه اجانب است؛ و این تبریک، بیشتر از تبریک رفتن شاه است. 🔻خط ولی: آنچه در این بخش از مصاحبه جالب توجه است نگاه حضرت امام به سلطه بیگانگان بر ایران است. ایشان فرار شاه را مقدمه‌ای بر خلع سلطه اجانب می‌دانند. 🔻 | بازخوانی اندیشه‌های امامین انقلاب @khatevali
⚠️ ایران آمریکاپسند ⚠️ ✍احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 از سال ۱۳۲۰ تا پیش از انقلاب یعنی قریب به چهار دهه، آمریکا در ایران، همه کاره بود. بر همه شؤونات کشور تسلط داشت. حدود ۵۰ هزار مستشار آمریکایی با هزینه ملت، در ایران حضور داشتند، که هزینه آنها بیش از هزینه کل آموزش و پرورش کشور بود. 💠 جیمی کارتر در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۵۶ به ایران آمد و در سخنرانی خود، تعریف و تمجیدی زایدالوصف از محمدرضا پهلوی و جایگاه منطقه‌ای ایران داشت. 💢 در حالی که در آن روزگار: یک: ایران استقلال و عزت سیاسی نداشت، مطیع و فرمانبر کامل آمریکا بود. پنجاه هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند که بر همه شؤونات کشور تسلط داشتند. ایران در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کاملاً دنباله‌رو آمریکا بود. دو: ایران مدافع و بلکه تأمین کننده منافع اقتصادی آمریکا و سرمایه‌داران آمریکایی بود. سه: مناطق حاصلخیز ایران و منابع و معادن آن در خدمت منافع آمریکا و صهیونیست‌ها بود. دشت ۴۰۰ هزار هکتاری حاصلخیز قزوین، در اختیار صهیونیست‌ها بود. چهار: یک نوع دیکتاتوری تمام عیار داخلی حکمفرما بود. هر حرکت ضد آمریکایی در داخل کشور، توسط مسؤولان کشور سرکوب و منکوب می‌شد. هزاران زندانی سیاسی در سیاه‌چال‌های ساواک و با اطلاع کامل آمریکایی‌ها، تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشتند. پنج: از نظر اقتصادی، شکاف عظیم طبقاتی در کشور حکمفرما بود. علیرغم آنکه روزانه ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌شد و جمعیت کشور ۳۵ میلیون بود اما جز مناطقی خاص، بقیه کشور در فقر و فلاکت به سر می‌بردند. شش: از لحاظ علمی و فناوری، در قعر جدول کشورهای دنیا قرار داشت. یک دانشمند مطرح جهانی نداشتیم، دانشگاه‌های ما و دانشگاهیان ما هیچ جایگاهی در میان دانشگاه‌های دنیا نداشتند. هفت: از لحاظ فرهنگی، غربزدگی و فساد و فحشا و شراب و قمار به صورت علنی رواج داشت. هشت: برهنگی و هرزگی در میان زنان در ایران پیش از انقلاب، حتی بدتر از کشورهای اروپایی بود. زن در رژیم پهلوی صرفاً یک کالای جنسی و ابزاری برای بهره‌برداری مردان بوالهوس بود. 📌این است ایران آمریکا‌پسند. و هنوز هم آنچه که آمریکا آرزوی آن را در سر می‌پروراند یک ایران نوکر و مطیع است و نه یک ایران مستقل و عزتمند و آزاد. 🤲 خدا رحمت کند را که می‌فرمود: «به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی‌مان نمی‌شناسند. ... ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیستها و امریکا و شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبیِ‌مان را لکه‌دار نمایند. ... آری، اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین - علیهم السلام - را با دست‌های خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی‌فرهنگ به رسمیت بشناسند؛ ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف؛ آنها ولیّ و قیّم باشند ما جیره‌خوار و حافظ منافع آنها؛ نه یک ایران با هویت ایرانی – اسلامی.» (صحیفه، ج۲۱، ص۹۰-۹۱) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia