eitaa logo
رهبرِ فرزانه
155 دنبال‌کننده
19 عکس
75 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺اشک و ماتم در رثای دوست، برادر عزیز، رفیق و همفکر مقام معظم رهبری قدس سره 🔹مراسم چهلمین روز شهادت دکتر علی لاریجانی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران و فرزندشان دکتر مرتضی لاریجانی و سایر همراهان همزمان با چهل و هفتمین سالگرد شهادت شهید آیت الله مطهری، جمعه شب ۱۱ اردیبهشت، با حضور برخی از مسئولان ملی و استانی، نمایندگان مراجع و علما و مردم شهید پرور قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد. جمعیت انبوه و قابل توجهی در مراسم شرکت کرده بودند. 🔹 چندباری از سخنگاه مراسم اعلام شد که خانواده دکتر لاریجانی اعلام کرده‌اند که این مراسم برای همه شهدایی است که با آقای لاریجانی به شهادت رسیده‌اند. 🔹علی رضا‌قلی در کتاب جامعه شناسي نخبه کشي: قائم مقام، اميرکبير، مصدق؛ می نویسد که جامعه ایرانی، تحمل نخبگان خود را ندارد و دست به کشتار(حذف از ساختار و محرومیت خود ساخته از خدمات آنان)می زند. 🔹علی لاریجانی از نخبگان ایرانی است که باید غمگنانه و شوربختانه اعتراف کرد که دچار نخبه کشی شد و جامعه از خدمات او محروم شد. 🔹 گاهی خواسته یا ناخواسته ممکن است فردی چنان مورد تهاجم دوست و نادوست قرارگیرد و علیرغم آن که امام جامعه او را دوست، رفیق و همفکر خود بنامد و نسبت به جبران ظلم به او تذکر دهد اما دوستداران امام هم به او بی توجهی نمایند. 🔹آقای حامد کاشانی در منبر خود در این مراسم، نکات مهمی را بیان کردند که تا حدودی فرضیه علی رضاقلی را تایید می کند. 🔹آقای کاشانی گفتند من سالیان زیادی از منتقدان آقای لاریجانی بودم و در جاهای مختلف از ایشان انتقاد می کردم. 🔹چنان تهاجم و فشار سیاسی، اجتماعی و ... علیه آقای لاریجانی زیاد بود که نه تنها از پست های سیاسی و اجتماعی حذف شد حتی در صدد ایجاد مشکل برای او در جایگاه هیئت داشتند. یاللعجب 🔹آقای لاریجانی در زمان ریاست مجلس توسط فرزندشان آقامرتضی مرا برای دیدار حضوری و شنیدن مطالب بنده دعوت کردند. 🔹آقای لاریجانی با سعه صدر حدود دو ساعت به حرف های بنده گوش کردند و در مجموع ملاقات ما 3 ساعت و چهل دقیق طول کشید. 🔹انتقادات من به سه دسته تقسیم شد؛ دسته‌ای خوانده شده‌های من از مطبوعات، فضای مجازی و غیره بود که اکثر آنها نادرست بود و من تحت تاثیر فضای روانی جامعه آنها را نقل کرده بودم. دسته دوم انتقاداتی بود که آقای لاریجانی آنها را توضیح داد و اکثر آنها هم با توجه به امکانات کشور، مقدورات، کمبودها و مسائل پشت پرده بود و من از آن توضیح‌ها هم قانع شدم و دسته سوم از انتقادات بنده را آقای لاریجانی قبول کرد و لازم شد که در باره آنها گفتگوی بیشتری بشود. 🔹من با آقای لاریجانی دیدارهای دیگری هم داشتم. او را فردی فیلسوف، باسواد، خردمند، اهل تدبیر و با سعه صدر یافتم. 🔹آقای لاریجانی از من خواستند که به موضوع عقلانیت در جامعه توجه بیشتری داشته باشم و عقلانیت در سیره ائمه(ع) را مطالعه و برای مردم بیان کنم. 🔹مراسم از شبکه های رادیو و تلویزیون پخش می شد و حریت آقای حامد کاشانی در اعتراف به اشتباه خود و انتقاد نابجا، شایسته تقدیر و برای دیگر خطیبان سزاوار اندیشه و عبرت است و باید بیان مطالب با مطالعه بیشتر باشد تا منجر به انحراف در جامعه و ترور اجتماعی و شخصیت نخبگان جامعه نشود. ✍️عباس ایزدی فرد @rahbarefarzane
🧑‍🎨شعار کودکان و نوجوانان در شب‌های خیابان. 🔹ابوالفضل علمدار/ خامنه‌ای نگهدار. 🔹ارتشی، سپاهی/ تشکر تشکر. 🔹اسرائیل کودک کش/ می کشیمت با سوسک کش. 🔹الاکلنگ و تیشه/ ترامپ آدم نمی شه. 🔹انشاالله ترامپ بمیره/ زنشو آقام بگیره. 🔹انشاالله ترامپ بمیره/ زنشو بابام بگیره. 🔹اول بجنگ که خوب می جنگی. 🔹ای آمریکای بی ریشه/ می کشیمت با تیشه. 🔹ای ترامپ زردک/ با توام ای مردک/ برای ما نیستی/ اندازه چکمه‌ی زرد. 🔹ای جهان، کام تو شیرین خواهد شد/ مجتبی، بار دگر عیان خواهد شد. 🔹ای رهبر شهیدم/ راهت ادامه دارد. 🔹ای رهبر شهیدم/ راهت ادامه دارد/ حتی اگر شب و روز/ بر ما گلوله بارد. 🔹ای لشکر صاحب زمان/ به آمریکا نده زمان. 🔹ایرانی می میرد/ ذلت نمی پذیرد. 🔹این همه لشکر آمده/ به عشق رهبر آمده. 🔹اینی که می گم، یه رازه/ نتانیاهو گرازه. 🔹آتش بس حرام است/ موقعه انتقام است. 🔹آتش بس نداریم/ از آمریکا بیزاریم. 🔹آمریکا اسرائیل/ شما بازنده‌ای/ ما پیروز و برنده‌ایم. 🔹آمریکا اسرائیل/ هزار بار غلط کردید. 🔹آمریکا آمریکا/ با کفش‌های تق تقی/ تو صورتت می زنیم.(شعار دختران) 🔹آمریکا آمریکا/ حواست باشه‌ها/ داری دست می زاری/ روی نقطه حساس ما. 🔹آمریکا آمریکا/ خیال نکن ما زنیم/ با چادر سیاهمون/ تو دهنت می زنیم. 🔹آمریکا آمریکا/ خیال نکن ما زنیم/ ما دختر زینبیم/ تو دهنت می زنیم. 🔹آمریکا آمریکا/ سر تو بکن تو ریکا/ ریکا که کف نداره/ ترامپ شرف نداره.(شعار دختران) 🔹آمریکا آمریکا/ شیرجه بزن تو ریکا.(شعار دختران) 🔹آمریکا آمریکا/ فکر نکنی ما مُردیم/ با پیرهن حیدری/ تو دهنت می زنیم.(شعار پسران) 🔹آمریکا آمریکا/ می شوریمت با ریکا.(شعار دختران) 🔹آمریکا آمریکا/ ننگ به نیرنگ تو/ خون جوانان ما/ می چکد از چنگ تو. 🔹آمریکا تو با سلاح جنگی/ ما با سلاح ایمان/ بجنگ تا بجنگیم. 🔹آمریکا در چه فکریه/ ایران پر از بسیجیه. 🔹آمریکای بی ریشه/ ایران تسلیم نمی شه. 🔹آمریکای بی ریشه/ ایران یارت نمی شه. 🔹آهای ترامپ باری/ اگر باری نداری/ بریم الاغ سواری. 🔹با غلط دوباره/ موشک ادامه داره. 🔹با مجتبی ابن علی/ تا پای جان، فدای نظامیم. 🔹بخاری بخاری/ آمریکای سوخاری. 🔹برادر برادر/ ضربه‌ی آخرو بزن. 🔹برای حفظ ایران/ سنگر ما خیابان. 🔹برای حفظ ایران/ هر شب می آیم خیابان. 🔹بعد علی/ مجتبی/ خامنه‌ای والسلام. 🔹بفرموده ی رهبر/ متحد است کشور. 🔹پرچم ایران، کفن ماست/جمهوری اسلامی ایران، وطن ماست. ♦️ترامپ بی‌سلیقه/ ایران تسلیم نمی شه. ♦️ترامپ حال به هم زن/ زانو بزن زر نزن. ♦️ترامپ خره، گاو منه/ سوار می شم خوب می بره. ♦️ترامپ خیلی مارمولکه/ حرفاش همه‌اش کلکه. ♦️ترامپ رسیدی هرمز/ سریع بزن رو ترمز. ♦️ترامپ روانی شده/ سوار گاری شده. ♦️ترامپ کله کاهی/ الهی بری تو گاری. ♦️ترامپ کله هویجی/ ایران پر از بسیجی. ♦️ترامپ مو طلایی/ سقط بشی الهی. ♦️ترامپ مو طلایی/ سکته کنی الهی. ⛔️تنگه دو باره بسته شد/ ترامپ ورشکسته شد. ⛔️تنگه دوباره بسته شد/ ترامپ خاک به سر شد. 🔹تو رستم تهمتنی/ بزن که خوب می زنی. 🔹توپ تانک فشفشه/ آمریکا باید کشته شه. 🔹توپ تانک فشفشه/ ترامپ باید کشته شه. 🔹توپ تانک فشفشه/ نفت جهان تمام شد. 🔹جنگ جنگ تا پیروزی. 🔹جنگ جنگ تا پیروزی/ ترامپ رفته خیار دزدی. 💕حسین حسین شعار ماست/ شهادت افتخار ماست. 💕خامنه‌ای جوان شد/ ترامپ خاک تو سر شد. 💕خامنه‌ای خمینی دیگر است/ ولایتش، ولایت حیدر است. 💕خامنه‌ای شرفده/ پهلوی بی‌شرفده. 🔹خدا کند بمیرم/ وطن فروش نباشم. 🔹خطوط قرمز ما/ ده شرط آقا. 🔹خونی که در رگ ماست/ هدیه به رهبر ماست. 🔹خونی که در رگ ماست/ هدیه به سیدمجتباست. 🔹درود بر مدافعان هرمز/ نفرین بر گرانی بی ترمز. 🔹دست خدا بر سر ماست/ خامنه‌ای رهبر ماست. 🔹دست خدا عیان شد/ اف 35 هوا شد. 🔹دست خدا عیان شد/ خامنه‌ای جوان شد/ ترامپ بیچاره شد. 🔹دست خدا عیان شد/ترامپ خر آقام شد. 🔹دست خدا عیان شد/ترامپ سوراخ سوراخ شد. 🔹سیب زمینی، پیاز شد/ترامپ خر آقام شد. 🔹سیب زمینی، پیاز شد/ترامپ خر بابام شد. 🔹سیب زمینی، پیازه/ ترامپ داره می بازه. 🤝سیدمجتبی، رهبر ماست/ آمریکا، دشمن ماست. 🤛سید مجید نقطه زن/ با موشک صورتی/ تلاویو را شخم بزن.(شعار دختران) 🤛سید مجید نقطه زن/ به یاد سیدحسن/ یه موشک سبز بزن. 🤛سیدمجید عشق منی، بزن که خوب می زنی.(شعار دختر خردسال) 🤛سیدمجید فداتیم، دلتنگ موشکاتیم. 🤛سیدمجید نقطه زن، آتش بس را شخم بزن. 🤛سیدمجید نقطه زن، با موشک آبی رنگ، اسرائیل را شخم بزن.(شعار پسران) 🤛سیدمجید نقطه زن، با موشک زردآبی، تلآوبیب را شخم بزن.(شعار دختران) 🤛سیدمجید نقطه زن، با موشکات کاخ سفیدو بزن. 🤛سیدمجید نقطه زن، شماره می دم پول بزن. 🙏شاه فقط شاه نجف/ نه اون الاغ بی شرف. 🙏شاه فقط شاه نجف/ نه پهلوی بی شرف. 🙏شاه فقط شاهرگمان/ آن هم فدای رهبرمان. ادامه دارد. ✍️عباس ایزدی فرد @rahbarefarzane
🧑‍🎨شعار کودکان و نوجوانان در شب‌های خیابان. ادامه از پست بالا 🔹شعار هر دانش آموز و کارآموز/ مرگ بر آمریکا. 🔹شعار هر رفتگر و تجاری/ مرگ بر آمریکا. 🔹شعار هرسپاهی/ مرگ بر آمریکا. 🔹صل علی سه ترکه/ چشم ترامپ بترکه. 🔹صل علی موشکی/ترامپ شده پوشکی. 🔹عامل وحدت ما/شروط رهبر ما. 🔹فاطمه فاطمه سربند ماست/ ذکر ابوالفضل پدافند ماست. 🔹قسم به خون رهبر/ ایستاده‌ایم تا آخر. 🔹لبیک یا حسین. 🔹لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است. 🔹لبیک یا مهدی. 🕌الله اکبر. 🕌الله اکبر، آمریکا شیطان اکبر. 🕌ما اهل کوفه نیستیم/ علی تنها بماند. 🕌ما جان فدای رهبریم/ از خون او نمی گذریم. 🕌ما ذوالفقار حیدریم/ فدائیان رهبریم. 🕌ما عاشق نبرد با یزیدیم/ اورانیوم به هیچ کسی نمی دیم. 🕌ما همه سرباز توائیم خامنه‌ای/ گوش به فرمان توائیم خامنه‌ای. 🕌ما همه مرد جنگیم/ بجنگ تا بجنگیم. 🕌ماشاالله حزب الله. 🕌ماشاالله/ سرباز دلاور وطن. 🕌مالک و عمار، فراوان شده/ سنگر ما خیابان شده. 🕌ماهمه خونخواه پدر/ گوش به فرمان پسر. 🕌ماهمه سرباز پدر/ گوش به فرمان پسر. 🙇‍♂️مذاکره دیگه جواب نمی ده/ چاره کار موشک سیدمجیده. 🧨مرگ بر اسرانیل. 🧨مرگ بر انگلیس. 🧨مرگ بر آمریکا. 🧨مرگ بر آمریکای بی دین. 🧨مرگ بر آمریکای مردم فریب. 🧨مرگ بر سه کشور بی‌مزه/ آمریکاو اسرائیلو فرانسه. 🧨مرگ بر سه کشور صهیونیست/ آمریکاو اسرائیلو انگلیس. 🧨مرگ بر ضد ولایت فقیه. 🧨مرگ بر فتنه‌گر. 🧨مرگ بر منافق. 🧨مرگ بر وطن فروش خائن. 🧨مرگ بر وطن فروش. 🕌ملت ما ملت امام حسینه/ از چی می ترسونی ما را دیونه. 🧨الموت لآمریکا/ الموت لاسرائیل( شعار یک کودک سوری). 🧨می جنگیم می میریم/ ذلت نمی پذیریم. 🧨می جنگیم می میریم/ سازش نمی پذیریم. 🚀نصرالله من الله و فتح قریب. 🚀نصرالله من الله و فتح قریب/ مرگ بر آمریکای مردم فریب. 🔹نوجوان نوجوان/ بزن به قلب شیطان 🔹نون و پنیر و پسته/ ترامپ مفت نمی ارزه. 🔹نه سازش نه تسلیم/ سیدمجتبی ما هستیم. 🔹نه سازش نه تسلیم/ نبرد با آمریکا. 🔹نه سازش نه تسلیم/ نبرد تا پیروزی. 🔹نه سگ می خوام، نه ریکا/ مرگ بر آمریکا. 🔹وصیت شهیدان/ مرگ بر آمریکا. 🔹هیهات من الذله. ♦️یا حضرت عزرائیل، بیشتر برو اسرائیل. ♦️یا حضرت عزرائیل، تند تند برو اسرائیل. ♦️یا حضرت عزرائیل، زیاد برو اسرائیل. ♦️یا حضرت عزرائیل، هر شب برو اسرائیل. ♦️یا حضرت عزرائیل، یک شب برو آمریکا، یک شب برو اسرائیل. 🔹یا فاطمه یا فاطمه، سربند ماست/ ابوالفضل علمدار، پدافند ماست. 😸یه سگ دارم تو خونه/ اسمش ترامپ دیونه. 😸یه سگ دارم چلاغه/ پهلوی الاغه. 😾یه سگ دارم قهوی‌ایه/ اسمش چیه؟ پهلویه.(برای اینکه کلمه «رضا» در شعار بد نیاید، در شعار تغییراتی داده اند.) 😾یه سگ دارم قهوی‌ایه/ اسمش خود پهلویه.(مقداری تغییر در شعار تا اسم رضا در آن نباشد.) 😾یه سگ دارم قهوی‌ایه/ اسمش رضا پهلویه. 😾یه سگ دارم قهوی‌ایه/ این سگو من نداشتم/ از اشغالا برداشتم. ✍️عباس ایزدی فرد @rahbarefarzane
🔸 موکب نسل زد ⏺️ در قم، خ شهید صدوقی، یک موکب خاص، خود نمایی می کند: «موکب نسلZ(زد). 🌪از مهیار و سایر رپرها، رپ انقلابی و حماسی پخش می کند. با نزدیک شدن گروه های مردمی شلوغ و هیئت ها، صدا را قطع یا کم می کند که مورد اعتراض قرار نگیرد. 🔹گاهی مداحی حماسی پخش می کند. 🥣پذیرایی هم دارد. چایی و آب و گاهی غذا و آش هم می دهد. 🙆‍♀اکثر خانم های موکب، حجاب مطلوب و برخی حجاب عرفی دارند. 🔹با افراد موکب صحبت کردم. ادعا کردم که مذهبی و انقلابی ام، از این که به موکب آنها توجه کردم و سوال پرسیدم و از کارشان که حمایت از کشور و جذب جوانان است، تشکر کردم، خوشحال شدند و از من پذیرایی ویژه کردند و شکلات دادند. ◀️یک تجربه زیسته با نسل زد Z 🔹 یکبار فلکه صفائیه قم سوار یک ماشین پراید برای پردیسان شدم و صندلی جلو نشستم، راننده جوان گفت: موسیقی گوش می کنم، برای اینکه پیاده نشوم، گفتم: سنتی بزار، شجریان. گفت: سنتی نه!! گفتم: پس زن نباشه. گفت: رپ. با قیافه روشنفکرانه، گفتم بزار ببینم چی داری؟ اولی که پخش شد، به زمین و زمان فحش داد. گفتم این چه موسیقی است؟، اصلا حال نکردم، فحش و صدای زوری از ته چاه که موسیقی نشد. ✍ عباس ایزدی فرد @rahbarefarzane بقیه در پست پایین👇
بقیه پست بالا ☝️ 🔹 گفت: از شاهین دارم، عالیه. با قیافه حق به جانب گفتم، شاهین نه، او اهل فرهنگ نیست، به افراد مقدس توهین کرده، موسیقی نماد فرهنگ و صدای ملت ها است نه توهین و نفرت پراکنی. فکر کرد، من خیلی حالیمه، یکی دیگه گذاشت، ایراد گرفتم، یکی دیگه، ایراد گرفتم و گفتم تشکر، من پیاده می شوم، گفت: بشین، دور بزنیم یکی دیگه گوش کن، سوتی دادم، گفتم کرایه بیشتر نمی دهم، بگویی: شهر را دور زدیم، کرایه بیشتر بخواهی، گفت نه، پردیسان را دور زدیم، هرچی داشت برای من پخش کرد، برگشتیم، گفت خوب نظرت چیه؟ به دوردست خیره شدم و با تامل گفتم؛ ببین داداش، موسیقی باید سه جنبه خوب داشته باشه؛ صدای خوش، موسیقای(صدای ابزار آلات) همراه و کمک کننده به خواننده، مفهوم خوب، باید با موسیقی حال کرد، این هایی که تو پخش کردی؛ اولاً صدای خوبی ندارند، انگار با فشار به حنجره شان می خوانند، ثانیا چون صدای خوبی ندارند، آن قدر صدای ابزارآلات موسیقی زیاد است، به اصل قطعه ضربه می زند،( بعدها پیش خودم گفتم کاش به جای قطعه می گفتم ترک که فکر کند خیلی بلدم)، ثالثا مفهوم خوبی ندارند به جای امید دادن و شاد کردن آدم، فحش می دهند و ناامیدی و خشونت را ترویج می کنند، بنده خدا دید جلو دانشگاه پیاده می شوم، گفت موسیقی دانی؟،یک‌ لحظه ماندم که چی بگویم، نمی خواستم فکر کند از خودم چیزی گفتم و هم نمی خواستم، دروغ بگویم؛ گفتم اهل مداحی هستم و به موسیقی مداحی خیلی دقت می کنم، لابد دیدی مداحان چه صدایی دارند، آدم کیف می کند، من وقتی زینب زینب موذن زاده را و یا حسین غریب مادر سید ذاکر را گوش می کنم، هم گریه می کنم، هم به وجد می آم، هم حال ام خوب می شه. قبول کرد و تشکر کرد از این که یک آدم مذهبی کنار او نشسته و با حوصله به حرف های او توجه کرده است. 🔹جای متخصصان دفتر تبلیغات اسلامی؛ با زیر مجموعه های دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، مرکز ملی پاسخگویی، نخبگان تبلیغی، موسسه آموزش عالی معصومه(ع) با هزاران متخصص و در دهها رشته در علوم انسانی در خیابان خالی است. اعضای آن به صورت فردی حضور دارند اما اگر سازماندهی شده هم حضور داشته باشند خیلی سودمند و کاربردی است. وقت کمک به وطن، رهبر و مردم است، بسم الله ✍ عباس ایزدی فرد @rahbarefarzane
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیف های عالمانه و گریه های سوزناک عالم اهل سنت در سخنرانی تجمع مردم سنندج در میدان آزادی در رثای رهبر شهید. @rahbarefarzane
4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دورهٔ اصلاحات: مدال افتخار موشکی‌شدن ایران را باید به سینهٔ رهبر شهید زد. @rahbarefarzane
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سیدمحمدعلی ابطحی رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی رئیس‌ جمهور دورهٔ اصلاحات: انتخاب آیت‌‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای موجب حفظ امنیت ملی ایران و وحدت ملی ایران شد. @rahbarefarzane
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت آقامیری دانشمند برجسته فیزیک هسته‌ای و رئیس دانشگاه شهید بهشتی از دیدار با رهبر شهید انقلاب: از تسلط رهبر شهید به مسائل هسته‌ای مثل یک آدمِ خشک شدم و دیگر حرفی نزدم. @rahbarefarzane
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تکرار چنین صحنه‌های قشنگی هیچ‌وقت تکراری نمی‌شه 🔹پدر فرزانه از دست دادیم... @rahbarefarzane
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 اشاره رهبر شهید انقلاب به سمفونی ۵ بتهوون @rahbarefarzane
سلام علیکم یک گام به عقب، چند گام به پیش 🔹با امضای تفاهم‌نامه دستورالعمل مذاکره بین رییس‌جمهور ایران و آمریکا و انتشار پیام مقام معظم‌رهبری، ملت باشور و باوفای ایران متوجه یک گام به عقب در مسیر رسیدن به مرحله بعدی رشد خود توسط مسولان شدند. 🔹علی الاصول مقام معظم رهبری اشاره به شناخت کامل رهبرمعظم از آمریکا است. آمریکا مظهر ظلم، ستم، استکبار، غارت و جرثومه فساد در سراسر جهان است که در ژاپن، ویتنام، کره، افغانستان، عراق، سوریه، پاناما، ونزوئلا و ده‌ها کشور دیگر، جنایت‌های فراوانی کرده است. اگر برخی رییسان جمهور آمریکا در پس‌پرده جنایت می کردند یا دستکش مخملی می‌پوشیدند، رییس‌جمهور فعلی، آشکارا از جنایت‌های خویش با افتخار تعریف می‌کند ولی روزانه تشت دروغگویی‌های او به زمین می‌افتد و حتی متحدان و مردم آمریکا به او اعتماد ندارند، لذا مقام معظم رهبری علی‌الاصول در برخورد با چنین کشوری، نظری غیر از یاداشت تفاهم داشته است. ملت باشور و باوفای ایران از مسولان امر، توقع دارند که در اصول و فروع، تابع ولی امر باشند. 🔹 ارائه نظر خلاف نظر ولی امر در تاریخ اسلام و جمهوری اسلامی ایران، سابقه دارد، هرچند امر مطلوبی نیست اما پس از اجازه امام، همه باید تلاش کنند تا امور با موفقیت پیش برود، در جنگ خندق، نظر پیامبر دفاع در شهر مدینه بود اما اکثریت و حتی حمزه عموی پیامبر، جنگ رودررو در بیرون شهر را می پسندیدند. پیامبر نظر آنان را پذیرفت ولی آنان دریافتند که پیامبر به اصرار آنان عازم جنگ شده‌است و آماده برگشت از نظر خودشان بودند، پیامبر قبول نکرد(اذا عزمت فتوکل علی الله). در جنگ خندق پیامبر به برخی از احزاب مهاجم(بنی غطفان) پیشنهاد کرد در مقابل دریافت یک سوم محصول خرمای مدینه از جنگ منصرف شوند ولی مردم مدینه نپذیرفتند و پیامبر هم منصرف شد، در سال ۱۳۶۶ ناوگان جنگی آمریکا وارد خلیج فارس شدند، نظر امام خمینی حمله به ناوگان آمریکا بود اما سران کشور موافق نبودند و امام هم مخالفت نکرد. 🔹ولی امر مبتنی بر(شاورهم فی الامر) اعمال ولایت می کند. اگر در روند امور، مسئولان امر، از سر دلسوزی و باحُسن نظر، در تاکتیک‌ها نظر دیگری داشته باشند، ولی‌امر به آنان فرصت می دهد تا اولاً نظریات مختلف به آزمون گذاشته شود و ثانیاً مسولان امر به رشد و تعالی برسند و ثالثا جامعه با خرد جمعی اداره شود. 🔹جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی است. رییس جمهور با رأی مردم انتخاب شده است، ولی امر به او فرصت می دهد با رعایت اصول و تغییر تاکتیک برای منافع ملی تلاش نماید و فردا روزی مدعی نشود که من با تغییر تاکتیک موفق می شدم، دیگران نگذاشتند. 🔹 تلاش‌ مسولان امر باید متکی به ملت پرشور و باوفا باشد برخلاف افرادی مانند رئیس‌جمهور امریکا که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کند. 🔹در حال حاضر و در تغییر تاکتیک مبارزه با استعمار و استکبار سلطه‌گر جهانی، رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت و تصریح به قبول مسئولیت آن، تلاش خواهد کرد اما هر لحظه به خودشان یادآوری کنند که نماینده ملت باشور، باوفا، سرافراز و باشرف ایران هستند. 🔹 رییس جمهور و اعضای شورای عالی امنیت ملی، تجربه نیم‌قرن سابقه ظلم، ستم و بدعهدی آمریکا را از نزدیک ملاحظه کرده و دست آمریکای جنایتکار به خون بهترین فرزندان اسلام که در راس آنها امام شهید؛ اسوه علم، تقوا و طهارت، آلوده است و نمی توان به آنها اعتماد کرد. اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. 🔹 از این لحظه، ملت سرافراز با اتحاد از شما درخواست دارد از بندبند تفاهم‌نامه دفاع و از سر عزت، خواهان عمل به آن باشید و باید شروط گفته‌شده تحقق یابد. 🔹ملت به شما اعتماد دارد اما به دشمن اعتماد ندارد. بسیار مردان وطن پرستی که از دشمن فریب خوردند و بدنام شدند. اگر آمریکا توبه کند و عابد روزگار هم شود از سر مکر و حیله است، اگر با او دست دادید انگشتان خودتان را بشمارید. رییس جمهور شجاع، صادق و مردمی(به‌تعبیر مقام معظم رهبری)و آقایان قالیباف، عراقچی و ...چه بسا هم‌ردیفان شما (بانیک نامی یا بدنامی) هم آغوش خاک شده‌اند، نیک نامی را انتخاب کنید. باشور، باوفا، سرافراز و باشرف بمانید، اگر یک گام عقب رفتید تا خیز بردارید تا چند گام به پیش بروید، دعای خیرسرورمان، ولی امر و ملت با شماست. 🔹مذاکرات حضوری در آینده، برای تحقق شروط ملت ایران است و نه تامین نظر دشمن که در جنگ نظامی شکست خورده است و نباید چیزی را که در میدان نظامی بدست نیآورده است بامکر و فریب در میدان دیپلماسی بدست آورد. 🔹 پیام امام، نعمت بزرگی برای منتقدان و مذاکره کنندگان است تا تک‌تک واژگان را نقد کنند و حواس مذاکره کنندگان جمع باشد تا فریب نخورند. ✍️ عباس ایزدی فرد @rahbarefarzane