eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
279 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
✅ اگر می خواهید از جدیدترین تحلیل ها در حوزه فرهنگ آگاه شوید... اگر به دنبال مطالعه جدیدترین پژوهش ه
محضر همه عزیزان اگر کانال را شایسته تبلیغ و معرفی به دیگر دوستان و عزیزان می دانید، این پُست را برای دوستان خود ارسال کنید. از لطف شما ممنونیم💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "این چادری که رو سر خواهرامونه... 🎧 کربلایی حسین طاهری ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
315781_696.mp3
5.25M
🎙 مداحی حاج امیر عباسی برای شهدای امنیت اغتشاشات اخیر به عشق شاه کربلا، حسین شهید بی‌کفن اینا شدن فداییه، ناموس و ملت و وطن... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
☑️ آیت‌الله حسن‌زاده آملی؛ دانشمند نادر و ذوفنون 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد.» ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ 🔸سالگرد رحلت آیت‌الله حسن‌زاده آملی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥تکمیلی| صحبت‌های صریح دکتر حسن عباسی علیه سلبریتی‌های مفت‌خور و انتقاد به صدا و سیما ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
استوری یکی ازدوستان منه، معلمِ! براندازه. دائم تو استوریاش مردم رو به اغتشاشات دعوت میکنه! اول تا اخر مملکت رو به فحش میکشه! کاریکاتور از عکس رهبر استوری میکنه! اقای ج. ا. این انگلا دارن تو مدارس فکر بچه هاتونو علیه خودتون میشورونند نمیخوای این نخاله هارو از مدارس پرت کنی بیرون! 🗣ملیکا مهدوی ┄┄┅ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
📸 ‏عاقبت مصرف جنس بنجل صنعتی و سنتی بصورت همزمان میرسه به طراح این عکس یک کابینه مردم کش و اراذل😅 با ریاست جمهوری بیوه رجوی، همبستر پادشاهان سعودی، ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه ‏هاى عمل و توجه ‏ها و عنايت‏ هايى است كه يك عمل را همراهى مى ‏کنند. استاد علی صفایی (عین-صاد) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔰حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه ‏هاى عمل و توجه ‏ها و عنايت‏ هايى است كه يك عمل را همراهى مى ‏کنند. ❞ عین‌صاد: ﮺ نيت و بصيرت و درك از روابط و توجه به آثار و شكل عمل، همگى در پاداش نقش دارند و همين است كه يك ضربت على از تمامى عبادت جن و انس بالاتر و با فضيلت‏ تر مى‏شود، چون على در همين ضربت، عبادت جن و انس را در نظر داشته و به خاطر آنها شمشير زده و با شمشير خود، زمينه‏ ى عبادت آنها را فراهم ساخته و در اين جهاد جز خدا را در نظر نياورده است. حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه‏ هاى عمل و توجه‏ ها و عنايت‏ هايى است كه يك عمل را همراهى مى‏ كنند، تو بايك لقمه نانى كه مى‏ دهى گاهى مزاحمى را رد مى‏ كنى و گاهى گرسنه‏ اى را سير مى‏ كنى وگاهى درس احسان و انفاق و اطعام مى‏ دهى. واين سنت را زنده مى‏ دارى. آيا اينها با هم برابر است. گاهى تو با احسانى كه مى‏ كنى طرف را به ذلت مى‏ اندازى و محصور مى‏ نمايى و گاهى مثل آبى كه از سرچشمه مى‏ نوشند، از تو سيراب مى‏ شوند و بهره مى‏ گيرند، آيا اين جرعه‏ هاى ذلت و عزت برابر است‏.﮺ 📚 کتاب قیام | ص ۲۹ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔴فرزندان خود را از ایران می‌برند و از فرزندان دیگران می خواهند تا با کوکتل موتولوف و... ایران را پس بگیرند!! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغ دین به زبان معصومانه! ملت باید به کمک امام برود... توصیه به دیدن! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
«خوارج نو» در ایران امروز پیش از این در مقالۀ «تفکر اجتماعی خوارج» بر اصل «گسست میانِ من و دیگری» به مثابه نخستین اصل در اندیشه خوارج پرداخته‌ام، اینکه هرکسی از من نیست در دارالکفر هست. این اصل، پایه‌ای موثر در اخلاق دینداری خوارج و خودشیفتگی و خودارضاییِ دینی و سیاسی آنها در برخوردهای اجتماعی¬ با دیگران بوده و همین نیز موجب انسداد گفتگوی خوارج با اغیار بوده است. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم فکر می‌کردم مصادیق مهم از این جریان را می‌توان در برخی از خطبا و گاه روحانیان لج‌باز در ایران مشاهده کرد، لیکن تجربه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در ایران نشان داد که روحیۀ خوارجی صرفا یک روحیۀ دینی و مذهبی نبوده، بلکه قالب‌های روشنفکری و گاه ریشه‌های دانشگاهی عمیقی دارد، قالب‌هایی که دارالکفرش را از خودی‌ها شروع می‌کند، «دیگری»هایش را از خودی‌ها و «خودی»هایش را از بیگانگان برمی‌گزیند، و به رغم ادعای گفتگوی تمدن‌ها، نمی‌تواند همین گفتگو را در وطن بوجود آورد و بلکه در دام تئوری های جدید خشونت می‌افتد. اصل دیگر در عقاید اجتماعی خوارج، اصل «عدم تبعیض ایمان» است، اینکه ایمان یک امر به هم پیوسته است و قابل تجزیه (بعض بعض کردن) نیست. از این رو کسی یا ایمان دارد و یا ندارد و کافر است. کسانی که گناهکاراند، نمی¬توانند ایمان داشته باشند و کسی هم که ایمان ندارد کافر و مهدور الدم است. دوباره زمانی که این مقاله را می‌نوشتم تصورم این بود که مصادیق این اصل را باید در میان برخی از روحانیون انحصارطلب جستجو کرد، لیکن بعدها دیدم این سخت‌گیری و گاه ساده‌لوحی را می‌توان در میان برخی جریان‌های روشنفکری در ایران نیز پی گرفت. بر اساس چنین اصلی همه باید نابِ ناب باشند و جامعه نیز باید مبرای از خطا باشد (برای همین، این طیف یا سفید سفید می بینند و یا سیاه سیاه). دشوارتر اینکه، نه تنها افراد جامعه باید مصون از خطا باشند، بلکه دولت اسلامی نیز باید خالی از ضعف و اشتباه باشد. از این نظر، اگر دولت جایی مرتکب خطا شود گناه کبیره کرده و «کافر» و «مرتد» می¬شود و در این صورت نه تنها باید از آن سرپیچی کرد بلکه باید با ایشان «جهاد» نمود. (اصل «استعراض» یا «اعدام مرتدان»). قاعدۀ دیگر در رفتار اجتماعی خوارج تقدم «شور» بر «عقلانیت» است. شور و هیجانات نفسانی (passion) همواره یکی از محوری¬ترین پرسش¬ها در اندیشه سیاسی بوده و هست. اندیشمندان بسیاری مانند اسمیت و پاسکال و دیگران در مورد امکان مهار (harnessing) و یا سرکوب (repressing) هیجانات نفسانی و غریزی سخن گفته¬اند و کسانی نیز با عنوان کردن "کنترل آتش با آتش"، شورهای نفسانیِ خطرناک را قابل کنترل با شورهای و هیجانات دیگر تلقی کرده اند. در این باره برخی نیز تأکید کرده‌اند که تا زمانی که شورهای نفسانی از رهگذر عقل و اندیشه تعدیل نشود (تبدیل به interest نشود) نظم اجتماعی بوجود نمی‌آید. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم دوباره مصادیق آن را در میان برخی از جریانات مذهبی و گروه‌های به اصطلاح فشار انقلابی می‌دیدم، لیکن الان که تحولات پیرامونی‌ام را می‌بینم تقدم هیجانات و شورهای کور نفسانی بر عقل و اندیشه، و تقدمِ تعصب‌های کور بر قانون و اخلاق را در جریان‌های مدعی مدرنیته درایران بوضوح می‌بینم. به نظرم آنچه در دو سویۀ به اصطلاح نخبگانی ایران می‌توان مشاهده کرد، دو گونه از خوارج‌بودگی است که مسیرهای گفتگو را از هر دو سویۀ عرفی و مذهبی در ایران به انسداد می‌برد و تراکمی از نفرت و خشونت را در جامعه بوجود می‌آورد. جنس این خوارج‌بودگی در ایران، جنس اخلاقی است و نه اندیشه‌ای، و باید آن را در نظام پر از عیب آموزش و پرورش‌مان چاره کنیم. لیکن عجالتا امروزه لازم است دلسوزان نظام از هر دو طرف برای شنیدن از یکدیگر (حسن الاستماع به مثابه اساس در صورتبندی گفتگوهای سازنده) اندیشه کنند و زمینه‌های لازم را برای ایجاد ارتباطی موثر با یکدیگر و گفتگو با نسل منتقد و گاه معترض (که بسیاری از آنها در خانه هستند و نه در خیابان) فراهم آورند. یکی از نقطه‌های مهم گفتگو که باید در مورد آن فکر کرد و به توافقی در سطح ملی رسید، «فرایند مسالمت‌آمیز نقد و مکانیسم‌های قانونی آن» است تا بتوان انتقادات دلسوزان انقلاب و نخبگان جامعه برای اصلاح رویه‌ها و اقدامات به موقع را شنید. 🖊 حبیب الله بابایی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
اعترافات اغتشاشگران وبراندازان، که هیچ غلطی ازشون نیومد و همه شهر ها، امن و آرام شدن! 🌍 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔔 عصرانه علمی ✅ موضوع: ادله فقهی الزام حاکمیت به حجاب 👤 ارائه دهنده: استاد معظم حسین نجفی بستان زمان: 🗓 دوشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۱ ⏰ ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ 🏢 مکان: مرکز تخصصی فقه امام کاظم علیهالسلام، سالن سلمان فارسی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
▫️بیست و نهمین پیش نشست علمی کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی (ره) ▫️با موضوع: «تبیین شخصیت علمی، اجتماعی و سیاسی علامه طباطبایی (ره)» ▫️ارائه دهنده: جناب آقای محمد باقر خراسانی محقق حوزه ودانشگاه و دبیر اجرایی کنگره ▫️دبیر علمی: سرکار خانم لیلا محسنیان استاد حوزه ▫️ زمان: دوشنبه ۴مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ ▫️مکان: سالن اجتماعات حوزه علمیه فاطمیه گرمسار ▫️از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی دعوت می شود تا در این نشست علمی شرکت نمایند. ▫️نحوه برگزاری به صورت حضوری و مجازی 🔻لینک دسترسی https://b2n.ir/a26190 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
موضع‌گیری" نمی‌کنیم؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ما "شأن علمی" داریم و مداخله در امور "عینی" و "انقلابی"، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به "مبادی بعیده" و "انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات" بپردازیم. این مسائل، "سیاسی" هستند و راه "سیاست" از "علم" جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید "سیاست‌زده" و "سیاسی‌کار" شود. ما سرگرم مباحثِ "مجرّد" و "انتزاعیِ" خویش هستیم و از "معقولاتِ بی‌خاصیّت"، لذّت می‌بریم. این‌که برای "جامعه" و "حاکمیّت" چه رخ خواهد داد و "نظم اجتماعی" و "هندسۀ سیاسی" به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشه‌ورزی در حوزۀ "مبادی" است و بس. ۲. "انقلاب" و "نظام" هم جزو سیاست هستند و ما نباید "وابسته به نظام" قلمداد شویم. ما مفتخریم که "مستقل" هستیم. سیاست، مبتنی بر "حقّ" و "باطل" نیست و فقط در چهارچوب "قدرت"، تعریف می‌شود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، "اسلامِ منهای انقلاب" است؛ "اسلامِ بی‌تفاوت‌ها"، "اسلامِ حاشیه‌نشین"، "اسلامِ غیرسیاسی"، "اسلامِ قابل‌جمع با همه" ... ۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ "اسلام" نیز از "شیوخ اسلام"، مهم‌تر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید "ضروریّات دین" را انکار کنند و "بنیان‌های باور دینی" را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش می‌خواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین. ۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی می‌نشینیم و با "مرزبندیِ ایدئولوژیک"، بیگانه‌ایم. ما یاد گرفته‌ایم که چنان "مبهم" و "دوپهلو" سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، "انجمن فلسفه" بر پا نکرد و "فیلسوفانِ سنّت‌گرا" را فرانخواند و در کنار آنها ننشت؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، "سکولار" باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گره‌خوره به هیچ نظامِ سیاسی‌ای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که می‌مانیم. بگذار انقلابی‌ها در زدوخوردها و نزاع‌ها، هلاک شوند؛ ما فقط نظاره‌گریم. ۵. ما "دین‌داران هزینه‌گریز" و مؤمنان عافیّت‌طلب" هستیم که همواره از معرکه گریخته‌ایم و "درس‌وبحث" را بر "مجاهدت" ترجیح داده‌ایم. ما اهل "علم" و "فضل" و "تعمّق" و "اعتدال" هستیم، نه همچون انقلابی‌ها، "فحاش" و "هتّاک" و "نامعقول" و "خشونت‌گرا". ما "صراحت" و "شجاعت" و "غیرت" و "حسّاسیّت" را به‌عنوان "خشونت" و "فحاشی" و "تندی" و "بی‌ادبی" ترجمه می‌کنیم تا سکوت و وادادگی خویش را توجیه کنیم. آری، انقلابی‌ها، "تهی‌مغز" و "جزم‌اندیش" و "نامتعادل" هستند، و ما "عقل کلّ" و "مرکز عالَم" و "دوراندیش". ۶. ما برای حسین‌بن‌علی، "اشک" می‌ریزیم و "مجلس" بر پا می‌کنیم، امّا "عملِ حسین" را تکرار نمی‌کنیم. ما در "صحنۀ عمل"، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به "نظاره" نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینه‌ای ندارد، گریان و نالان هستیم، بی‌آن‌که اشک و آه‌مان، اندکی به "عمل" پیوند بخورد و "هزینه‌زا" و "خطرآفرین" باشد. ۷. آری، ما "حوزویان و دانشگاهیانِ سکولار" هستیم؛ "خواصِ بی‌اثر"، "نخبگانِ منفعل"، "عالمان بی‌عمل"، "دین‌دارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام"، "حاشیه‌نشینانِ موجّه و معتبر امّا بی‌تحرّک"، "محافظه‌کارانِ مصلحت‌اندیش و خودخواه" ... . ما منطق عاشورا را در دهم محرّم سال شصت‌ویک هجری، محبوس کرده‌ایم تا بتوانیم رندانه و دنیاطلبانه، از "معرکه مبارزه" به "مرداب زندگی" بگریزیم. زهی خیال باطل! خطّ سرخِ حسین‌بن‌علی کجا و ما عافیّت‌طلبانِ چرتکه‌انداز کجا؟! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
بچه های خود را با خیال راحت به مدرسه بفرستید؛ شهر پلیس مقتدر دارد! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از این جذاب‌تر برای یک نوجوان و جوان سراغ دارید؟؟؟ 🔺دقیقاً همان رفتارهایی که در بازی‌های گیم‌نت انجام داده بود، واقعی‌شو تو شهر انجام داد! - شیشه ماشین خورد کرد - آدم‌ها رو با سنگ زد - درخت‌ها رو آتش زد - با مشت و لگد به رهگذر حمله کرد - اتوبوس حامل مردم را سنگ زد …و از این اتفاقات خیلی لذت برد. 🔺وقتی تفریح بچه‌هامون بشود بازی‌های آمریکائی 🔺فضای مجازی‌مون بشود اینستای صهیونیستی 🔺کلاس بچه‌هامون بشود زبان انگلیسی ووووو.... 🔻وضعیت از این هم بدتر خواهد شد. ⚠️ مراقب نسل جدید باشیم... ✍ عبدالله عمیدی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کدام چهره‌ها، در فتنه شهریور دمیدند؟ 🔹مهسا امینی بهانه ای بود برای فتنه ای از پیش طراحی شده... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🏴سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا علیه السلام؛ ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۱ش🏴 همایش ملی سیره سیاسی امام رضا علیه السلام؛ از نظریه تا عمل ⚫ روز دوم : دوشنبه چهارم مهر ۱۴۰۱ : 📝 فقه سیاسی در احادیث امام رضا (ع) 🎙حضرت آیت الله محسن اراکی 📝 امامت و سیاست امت در معارف امام رضا علیه السلام 🎙حجت الاسلام دکتر محمد تقی سبحانی 📝 عدالت در سیره سیاسی امام رضا (ع) 🎙 حجت‌الاسلام دکتر سید باقری 📝 جایگاه تعامل با حاکم جائر در سیره سیاسی امام رضا (ع) 🎙 حجت‌الاسلام دکتر ایزدهی 📝 فلسفه سیاسی در احادیث امام رضا(ع) 🎙 حجت‌الاسلام دکتر نوروزی 📝 اخلاق سیاسی در احادیث امام رضا ( ع) 🎙 حجت‌الاسلام دکتر رهدار 🕰 ساعت: ۱۴ - ۸ 🔍 آدرس: قم چهارراه شهدا ابتدای خیابان صفائیه؛ ساختمان سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی 🖥 لینک ورود به جلسه: 🌐https://www.skyroom.online/ch/feghahat_aqr/sco 🌐 http://webinar.aqr.ir/qom ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
یک تصویر قابل تامل! هزار بی‌ریشه هم جمع بشن نمی‌تونن یه ریشه دار رو بندازن! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
⭕️ انتشار اطلاعات در دسترس به نام هک ▪️گروه انانیموس که خود را مشهورترین گروه هکری جهان می‌داند؛ مدعی شد که سایت مجلس شورای اسلامی را هک کرده و اطلاعاتی از آن را درز داده است. ▪️در حالی که سایت مجلس در دسترس است و اطلاعات منتشر شده همان اطلاعات عمومی و البته قدیمـــی نمایندگان است که مجلس در هفته نخست پس از انتخابات، در اختیار خبرنگاران، اهالی رسانه و نهادها قرار می‌دهد. ببینید اسامی چه کسانی همچنان دربین نمایندگان است! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang