eitaa logo
مدافعین حریم ولایت
136 دنبال‌کننده
273 عکس
317 ویدیو
107 فایل
💥بیش از 90 درصد مطالب این کانال،تولیدی و نو است... 👈ارتباط با خادم کانال؛ https://eitaa.com/Harimevelayaat 👈در ایتا @rahbarjame 👈در سروش @rahbarjame 👈در بله @rahbarjame 👈در تلگرام @rahbarjamee
مشاهده در ایتا
دانلود
✅گلایۀ رهبر از برخی طلاب؛👇👇👇 «طلبه جوانی که زندگیش در حوزه خوب نیست، براي امرار معاش مجبور است به حوزه پشت کند. حوزه یک نفر را تربیت می کند و استعدادش را پرورش می دهد و او را به مقامات علمی می رساند؛ بعد که وقت استفاده کردن از او فرا می رسد، می بیند دَرِ فلان اداره و یا مرکز علمی براي تدریس باز است. مجبور می شود به آن جا رود و مشغول کار شود. نمیشود گفت این کار حرام است. بالأخره ضرورت و نیاز وجود دارد و بعضی افراد این کار را می کنند؛ لیکن . البته منظور کسانی نیستند که کاري را براي نظام به عهده می گیرند و آن را انجام میدهند. خیر؛ اینها باید بیایند و امور محّوله را متصّدي شوند. منظور من کسانی هستند که به حوزه و روحانیت پشت می کنند و .» 📚بیانات در آغاز درس خارج فقه؛1374/6/14 ... 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
شک ممنوع!.mp3
2.15M
! ◀️استاد پناهیان 🤔این صوت 4 دقیقه ای رو در گوشی خود ذخیره کنید و حداقل هفته ای چند بار آنرا در منزل پخش کنید و برکت آنرا خواهید دید... 💐سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) با حضرت زهرا(س) مبارک💐 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
👇👇👇 ◀️در محضر حجت الإسلام قرائتی: «درباره‏ى اين و مرگ بر اسرائيل كه بعد از نماز مى‏گوييم، بعضى از مقدسين مى‏گويند: اينها كه در صدر اسلام نبوده است. من يك چيزى به شما بگويم . 👈 اول اينكه كسى حق ندارد درباره اسلام قضاوت كند، مگر كسى كه ده‏ها سال در اسلام كار كرده باشد . 👈من يك حديثى براى شما مى‏خوانم، ببينيد اين مرگ بر آمريكا در صدر اسلام بوده است، يا نه! را نه، ولى مرگ بر فلانى و مرگ بر فلانى بوده است . اميرالمؤمنين( ع) يك نماينده در رى داشت،ايشان بايد زكات را مى‏گرفت و تحويل مى‏داد . مثلاً وقتى مى‏گفتند: دو ريال زكات بگير، ايشان سه ريال مى‏گرفت، يك ريالش را برمى‏داشت، دو ريالش را براى حضرت امير( ع) مى‏فرستاد . تا حضرت امير( ع) ديد اين نماينده‏اش خيانت مى‏كند، عزلش كرد . گفت: او را بگيريد و يك نفر هم مثلاً او را دست بسته تحويل من بدهد . چون حضرت امير( ع) با نمايندگانش كه بد بودند، برخورد خيلى انقلابى مى‏كرد . پس او را عزل كرد! يك . يك مراقب گذاشت كه او را تحويل بدهند، اين مراقب در يك لحظه خوابش برد، غافل شد، اين نماينده فرار كرد، فرار كرد و رفت و به معاويه متصل شد . آنجا هم بر ضرر على بن ابى‏طالب شعر گفت . 💥حضرت امير(ع) فرمود كه: مردم! وضو بگيريد و جمع شويد، بعد از نماز همه دست‏ها بالا، بگوييد: ! فلان والى كه زكات اضافه گرفته و فرار كرده است . اگر كسى چند كيلو گندم از بيت المال بدزدد، اميرالمؤمنين( ع) به مردم دستور مى‏دهد كه وضو بگيريد، در مسجد نماز بخوانيد و دست جمعى بر او كنيد . حالا اين‏هايى كه ما بعد از نماز، به آن‏ها مى‏كنيم، به اندازه‏ى چند كيلو گندم ندزديده‏اند؟ بنابراين بر همه‏ى كسانى كه خون مظلومين را ريخته‏اند و اين جزء دينمان است.»(1389/6/17) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
(ع)👇👇👇 ◀️در محضر علامه مصباح یزدی؛ 💥توجه به مسأله و خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) براى این است که هشیار شویم و ببینیم گذشتگان چرا و چگونه فریب خوردند، تا از آن پند بگیریم و سعى کنیم ما دیگر آن فریب را نخوریم. در ماجراى سقیفه، چند نفر که به خیال خود خیلى زرنگ، فرصت طلب و موقع شناس بودند و راه فریب دادن مردم و تبلیغات را خوب مى‌دانستند، جلو افتادند و برخى از مردم از روى سادگى و کم تجربگى و ضعف شناخت،و عده‌اى نیز براى هوا و هوس، به دنبال آنها به راه افتادند و با این کار آنها مسیر اسلام عوض شد. 1️⃣ (ع)؛ آن روز کسانى گفتند على(علیه السلام) هنوز است، فعلا پیرمردها هستند، بعداً نوبت على(علیه السلام) هم مى‌رسد. در آن زمان این منطق عده‌اى بود؛ امروز هم ممکن است کسانى چنین منطقى داشته باشند. مراقب باشیم و از تاریخ پند بگیریم. این وقایع براى ما آموزنده است. فکر نکنیم هر کسى بود یا در اسلام سابقه بیشترى داشت حتماً بهتر از دیگران مى‌فهمد. 2️⃣ ؛ آن روز کسانى بودند که با امیرالمؤمنین(علیه السلام) مسأله و کینه شخصى داشتند، یا نسبت به آن حضرت حسادت مى‌ورزیدند. 3️⃣ ؛ کسانی هم مى‌گفتند، چگونه مى‌شود ما تابع او باشیم؟ مى‌گفتند اگر او قریشى است ما هم قریشى هستیم، اگر به قریشى بودن است، نسبت ما به هاشم نزدیک تر از او است، پس چرا تابع او شویم؟! 4️⃣ ؛ کسانى نیز علت مخالفتشان این بود که مى‌دانستند اگر حضرت على(علیه السلام) در رأس حکومت قرار بگیرد، آنها تأمین نمى‌شود؛ از این رو گفتند، خوب است با کسى بیعت کنیم که مطمئن باشیم با وجود او ما بهتر تأمین مى‌شود و سهم بیشترى از بیت المال مسلمین به ما اختصاص داده خواهد شد و پول و بیشترى به ما خواهد رسید! 🌟نفی شعار«یا همه یا هیچ»...! رعایت مصالح اسلام و جامعه اسلامى، تنها عامل در موضع گیرى‌هاى على(علیه السلام) بود؛او نفرمود، حال که خلافت مرا نپذیرفتید من هم با شما کارى ندارم!نه آن که قهر کند و بگوید حال که خلافت من نشد پس هیچ! شعار «یا همه یا هیچ»، در مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در چنین مواردى پذیرفتنى نیست. اگر زمانى ممکن نشد تمام احکام اسلام اجرا شود، آیا باید قهر کنیم و برویم در خانه بنشینیم، یا باید سعى کنیم به همان اندازه که امکان دارد احکام اسلام را اجرا کنیم؟ رویّه درست این است که اگر نود درصد ممکن است احکام اسلام پیاده شود، به اندازه همان نود درصد، اگر نشد، هشتاد درصد، و خلاصه هر مقدار که ممکن است، باید همان را عمل کنیم، نه آن که کناره بگیریم و هیچ اهتمامى به اجراى احکام اسلام نداشته باشیم. 📚کتاب"در پروتو ولایت"؛ص231 تا 237 http://mesbahyazdi.ir/node/1767 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
؛👇👇👇 ◀️در محضر مقام معظم رهبری ♦️علماي دین بایستی نوشته هاي مربوط به معارف اسلامی را چه به صورت کتاب و جزوه و چه به صورت مجلّه و مطبوعاتِ گوناگون فراهم کنند تا هنرمندان از روي آنها - مثلًا - فیلم درست کنند. ♦️طلبه اي که در حوزه درس میخواند، باید در جهتِ برآوردن یکی از حاجات و رفع یکی از نیازها حرکت کند. ♦️حوزه علمیّه باید مثل یک کارخانه تأمین کننده نیازهاي جامعه، مرتّب کار کند. 📚بیانات در آغاز درس خارج فقه؛1374/6/14 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅معنای در کلام رهبری(1398/4/5)👆👆👆 🌟ابداع و به کارگیری روشهای ابتکاری و مؤثر و نو 🌟برطرف کردن عیوب گذشته 💙 ؛ 1️⃣ ؛ ما باید به مخاطب خود(مذهبی ها)اطمینان بدهیم که تبلیغِ تحول خواهی،تبلیغ نفی اصول و سنتهای درست نیست و اتفاقاً اتکا به سنتهای درست،باید فرهنگ مردم باشد. 2️⃣ یکی از ریشه های نفی تحول خواهی است. 3️⃣ ،یکی از ریشه های نفی تحول خواهی است. 4️⃣ و بهره نبردن از تفکر و ظرفیت جوان،دشمن تحول خواهی است. ما باید به جوانان خودمان مسئولیت بدهیم و در کارها از آنها مشورت هم بگیریم. 5️⃣ یکی از موانع بزرگ تحول خواهی است. برخی غرب گزینی را نفی می کنند و به اقتضائات زمان توجه ندارند. آیت الله جوادی آملی در رابطۀ با ارتباط مبان علم و دین می فرماید ما علم غیر دینی نداریم،طلاب و دانشجویان علوم دینی مشهور،متکفل بررسی اقوال الهی اند و دانشمندان و عالمان علوم تجربی مانند فیزیک،شیمی،پزشکی و... متکفل بررسی افعال الهی اند. منبر ها و کتابها و مقالاتی و فیلم هایی در مورد ارزش استفاده کردن از دیگران،می تواند راه گشا باشد. 6️⃣ مانع تحول خواهی است؛ امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند:«النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا»(حکمت 172) مردم دشمن چیزهایی هستند که نمی دانند. ما اگر می خواهیم تحول خواهی در جامعه رخ بدهد،بایستی سطح سواد و مطالعه و افزایش علم و آگاهی مردم را بالا ببریم. منبرها و کتابها و برنامه هایی با موضوع ارزش علم،می تواند راه گشا باشد. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
👇👇👇 ◀️در محضر مقام معظم رهبری؛ «ما در علوم پایه باید سرمایه‌گذاری مستمر بکنیم و حرکتمان حرکت پیش‌دستانه باشد؛ یعنی سعی کنیم به استقبال عالم برویم. حقایق بسیاری در عالم وجود دارد که ، کما ‌اینکه صد سال پیش خیلی از حقایقی که امروز شده، نشده بود؛ در طبیعت وجود داشت امّا نشده بود. این جور نیست که فرض کنید که نیروی الکتریسیته تازه به وجود آمده [باشد]؛ از اوّلی که دنیا به وجود آمد، این بود، [لکن] کسانی همّت کردند، هوشمندی به خرج دادند و این را کردند. ما دنبال عالم وجود باشیم؛ یکی از کارهای اساسی ما این است. پرداختن به علوم پایه و علوم بنیادی این خصوصیّت را دارد که جامعه‌ی علمی را می کشاند به سمت ؛ نه اینکه ما هم فقط صرفاً حول ‌و ‌حوش حقایقی که کشف شده است و حرکتهایی که دیگران انجام داده‌اند، حرکت بکنیم.» 📚بیانات در دیدار جمعی از نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها؛(1398/3/8) https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42700 یکی از موانع بزرگ تحول خواهی است. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
شادی دین؛موسیقی درون.mp3
1.4M
👆👆👆 💙جواب بسیار زیبای استاد پناهیان به رانندۀ تاکسی 👌محرم نزدیک است... 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
علم خدا به سعادت یا شقاوت ما.mp3
1.9M
👆👆👆 ◀️پاسخ زیبای استاد رفیعی به شبهۀ اجباری که از روایت زیر برداشت می شود؛ َ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص):«الشَّقِيُّ مَنْ شَقِيَ فِي بَطْنِ أُمِّهِ وَ السَّعِيدُ مَنْ سَعِدَ فِي بَطْنِ أُمِّه‏»(توحید صدوق/ص356) ؟ 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅ضرورت رواج در کشور؛👇👇👇 ✍️یکی از مشکلات جامعۀ امروز،جدایی و شکاف بین مردم با علماء است؛گویا برخی از مردم با علماء هم دل و هم زبان نیستند. با توجه به رشد علم و ،باید فرهنگ جامعه به سمت این برود که برای همه باشد نه فقط برای یک افراد خاص؛یعنی مردم هم به ندای "أطلبوا العلم"،لبیک بگویند؛زیرا اگر یک گروه خاص عالِم باشند،دشمنی بین آنها زیاد می شود؛چون جاهلان دشمن چیزهایی هستند که نمی دانند و در نتیجه دشمن عالِمان نیز می شوند. امیرالمؤمنین(ع):« النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا»(حکمت/172)مردم دشمن چیزهایی هستند که نمی دانند. از روایت فوق برداشت می شود،که در جامعه موجب می شود که ارتباط میان مردم با علماء و همدلی و همزبانی و رفاقت آنها با یکدیگر افزایش یافته،به طوری که حرف یکدیگر را بهتر می فهمند. مؤید دیگر این مطلب،روایت دیگر امیرالمؤمنین(ع) است که می فرماید:«الْعُلَمَاءُ غُرَبَاءُ لِكَثْرَةِ الْجُهَّالِ.»(عيون الحكم و المواعظ /ص52) 💥در محضر مقام معظم رهبری؛ ♦️«کتابخوانی باید در زندگی مردم وارد شود»(۱۳۶۹/۰۲/۱۹) ♦️«کتابخوانی برای یک ملت واجب و لازم است»(۱۳۷۱/۰۲/۱۷) ♦️«کتابخوانى باید یک سیره و سنّت رایج بین مردم ما بشود»(۱۳۷۲/۱۰/۰۴) ♦️«خرید کتاب یکی از مخارج اصلی خانواده‌ها محسوب شود»(۱۳۷۴/۰۲/۲۶) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
👇👇👇 ✍️به راستی آیا امر خداوند برای ذبح اسماعیل(ع)،فقط امتحان شخصی بود و فایده و دیگر نداشت؟ برخی فکر می کنند که باید ظاهری و فوری باشد اما همۀ علماء مصالح باطنی و طولانی مدت را نیز می دانند. مثلاً اگر بخواهیم قیام امام حسین(ع) را بررسی کنیم و را فقط به معنای اول بدانیم،باید بگوییم که در قیام حضرت هیچ وجود نداشته است؛زیرا او را به شهادت رساندند و زن و بچۀ او را به اسارت بردند و خلاصه در ظاهر شکسست خوردند. اما همه میدانیم که قیام امام حسین(ع) دارای مهم و درست بود ولی نه به معنای اول بلکه به معنای دوم که شامل باطنی و طولانی مدت نیز می شود؛قیام امام حسین(ع) موجب زنده شدن دین اسلام در تاریخ بوده است و بسیاری از انقلابها و قیام ها مانند قیام مختار و انقلاب اسلامی،ریشه در قیام امام حسین(ع) داشته است. دقیقاً همین بحث در ذبح اسماعیل(ع) وجود دارد؛یعنی ما نباید را به معنای اول بدانیم. 💥برخی از این امر به حضرت ابراهیم(ع) که فایدۀ اجتماعی نیز دارد: 1- می توان روز عید قربان را روز دانست؛چرا که این امر فقط از طرف خداوند بود و هیچ کسی حضرت ابراهیم(ع) را مجبور به ذبح اسماعیل(ع) نکرده بود و اساساً هیچ کس از این قضیه با خبر نبود(حتی مادر حضرت اسماعیل) حضرت ابراهیم(ع) با این کارش و کار برای خدا را به همۀ مردم تاریخ آموخت. 2- می توان روز عید قربان را روز ها نیز دانست؛زیرا اسماعیل(ع)؛ أولاً) اسماعیل(ع) فرزندی بود که خداوند آن را در سنسن بالا به حضرت ابراهیم(ع) عطا کرد. ثانیاً) اسماعیل(ع) فرزند صالح و درستکار بود؛به طوری که او نیز در این امتحان درخشید و حتی برای انجام آن امر الهی،به پدرش کمک کرد. 👈معمولاً انسان نمی تواند از چنین فرزندی دل بِکند... 🙏پروردگارا! ما را در اخلاص و مبارزه با دلبستگی هایمان،کمک کن... 🌟پس ذبح حضرت اسماعیل(ع) نیز مانند همۀ اوامر الهی،دارای مصلحتی مهم بود. 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame