eitaa logo
راه زلفا
72 دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
8.2هزار ویدیو
49 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📢📣📢📣📢📣 📢به گوش عالم برسانید.. 💠خبـر آمد خبـری در راه است 💠عـــید مولایم علی در راه است 🌷غدیری ام 🌸تبلیغ غدیر بر همه واجب است
. قالوا بلیٰ ، علیٌ مولیٰ .. می‌گفت آن عهد ازلی ابدی که از ذریه‌ی آدم گرفت در الست، ولایت مطلقه‌ی حضرت مولی‌الموالی، اسدالله علی بود. حضرت رسول فرمودند: بر در بهشت نوشته شده که ولایت علی را بر تمام ذرات عهد گرفتم، به دو هزار سال پیش از خلقت آسمان‌ها و زمین. فرمود: الست بربّکم؛ قالوا بلیٰ؛ فرمود: الست محمّد خاتم‌النبیین؛ قالوا بلیٖ؛ فرمود: مَن مولاکُم؛ قالوا علی .. بوعلی سینا می‌گفت: بر چهره‌ی تمام انسان‌ها، دو نام علی نقش بربسته است! هو حق مددی مولا ... بر صفحه‌ی چهره با خط لم یزلی         معکوس نوشته است نام دو علی یک لام دو عین با دو یای معکوس از حاجب و عین و انف با خطّ جلی 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥بسم الله الرحمن الرحیم 💥 👈مطالب " پیش بسوی ظهور "استاد زلفا موضوع: 🔅عرفان مغز و قله دین🔅 🔸در بحث خدمت عاشقانه و از بین بردن منیت، عرفان مقربین بعد شخصیتی انسان را بررسی می کند. عرفان مغز و قله دین با دین حداکثری است اگر کسی بخواهد تا آخرین درجه دین پیش برود و به معنای کامل کلمه متدین باشد بعد از عمل به احکام شرعی یعنی ترک محرمات و عمل به واجبات باید وارد مرحله عرفان که مرحله ترک مکروهات و عمل به مستحبات است شود. ⁦✍️⁩این مرحله، مرحله دوم دین یا طریقت است که شامل عرفان نظری و عرفان عملی می‌شود. عرفان مقربین حکمت ناب شیعی است؛ در مباحث عرفانی بحث شریعت مطرح نیست یعنی وقتی بعضی از بزرگان می گویند راه نجات انجام واجبات و ترک محرمات است در واقع منظور نجات از جهنم و ورود به بهشت است اما درک کامل دین فقط با عمل به واجبات و ترک محرمات اتفاق نمی‌افتد بلکه توجه به مستحبات و مکروهات هم لازم است. ⁦✔️⁩مرحله عالی و مغز دین که در قرآن به عنوان دین حنیف یا مخلص از آن یاد شده همان عرفان است. ❌ برخی روشنفکرهای غیر مذهبی و حتی روشنفکر های مذهبی نما سعی در ترویج این عقیده دارند که باید به عمل به واجبات و ترک محرمات اکتفا کرد در صورتی که برای رسیدن به کمال به عرفان و دین حداکثری یا همان دین حنیف نیاز است. ⁦⚠️⁩شیاطین برای از بین بردن اسم عرفان حقیقی هزاران عرفان انحرافی درست می کنند تا به وسیله آن ها چهره و نام عرفان را خراب و نابود کنند مثل زمانی که برای کمرنگ کردن نام امیرالمومنین اصلی یعنی امام علی علیه السلام چندین امیرالمومنین دروغین از جمله معاویه، منصور دوانقی، هارون الرشید متوکل و غیره را درست کردند. ✅شخصی که راضی به انجام فقط واجبات و محرمات نشود عشق و عمل به مستحبات و ترک مکروهات در دل او ایجاد می‌شود و وارد مرحله دوم یعنی همان مرحله طریقت و عرفان می‌شود. ⁦♻️⁩محور اصلی عرفان وصل شدن به سلسله اولیا است و برای وصل شدن به سلسله اولیا باید در برنامه خود عمل به مستحبات و ترک مکروهات را وارد کند و برنامه ریزی در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. ⁦◀️⁩ خدمت عاشقانه و مخلصانه از مهمترین رکن عرفان ناب است بزرگترین مانع رسیدن ذات انسان به عالم امر و عرش که آخرین مرحله و به عبارتی قله است، من نفسانی انسان است. ⏪موجودات مرکب آفریده شده‌اند هر چیز که در عالم هست از ترکیب ذات و ماهیت تشکیل شده است وجود انسان جنبه الهی و ماهیت او جنبه نفسانی است.به عبارتی یک قسمت از وجود او مربوط به خودش و یک قسمت دیگر مربوط به خداوند است مانع بزرگ رسیدن به خدا توجه به خود نفسانی انسان است. 🔺 بنابراین هدف عالی و عرفان وصل شدن است. برای ورود به این مرحله و از بین بردن منیت خداوند متعال دستوراتی داده که قسمتی از این دستورات مربوط به شریعت و قسمتی مربوط به طریقت و قسمتی دیگر مربوط به حقیقت است.این سه مرحله که امام صادق علیه السلام در کتاب مصباح الشریعه آنها را تایید فرمودند یعنی شریعت طریقت و حقیقت در واقع سه عالم هستند. 🔻در جامعه مسلمان رساله‌ای دارای ارزش است. چون مسلمان رساله‌ای دنبال این نیست که چگونه خمسه کمتر می‌شود که وقتی می‌تواند راحت‌تر روزه بگیرد و یا اینکه چون فلان مرجع تقلید راحت تر گرفته است من از او تقلید می کنم و غیره ملاک اصلی سخت و آسانی نیست بلکه انجام وظیفه در برابر ولی خداست بعضی از مسلمانان که رساله ای نیستند می‌گویند فلان حکم با عقل من جور در نمی‌آید یا اینکه مثلاً با منافع و مصالح من نمی خواند این در واقع همان منیت است که با عرفان جور درنمی‌آید. میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز 🌠بعد از مرحله اول که شریعت است انسان وارد مرحله دوم یعنی طریقت می‌شود در طریقت به مشکلات شخص مثل حسادت و تکبر و خودخواهی و غیره بر پرداخته می‌شود و در واقع لایه‌های عمیق‌تر منیت در انسان هستند و باید در این مرحله از بین بروند. 📌اگر انسان از اول تا آخر رساله را عمل کند باز نقص‌هایی در خود می یابد که با اعمال ظاهری اصلاح نمی شود، بلکه نیاز به تربیت شدن در مرحله طریقت دارد اگر موفق به اصلاح و از بین بردن این لایه‌های منیت هم شود وارد مرحله حقیقت می‌شود که بسیار پیچیده است. 💮مرحله حقیقت کار هرکسی نیست و آخرین مرحله ای است که صدیقین از آن می‌گذارند. منیت در تمام مراحل وجود دارد؛ این مقام بسیار بالایی است که انسان بتواند ذات و حقیقت وجودی خود را که در واقع همان نور الهی است احساس کند و منیت خود را از بین ببرد‌. ⁦بهترین راه برای از بین بردن منیت در عرفان مقربین خدمت عاشقانه و مخلصانه است خدمت بزرگترین ذکر و عبادت است چون ابعاد اجتماعی و سیاسی دارد و باعث از بین رفتن منیت میشود. در کارهای خیر مانند ساختن مدرسه بیمارستان مسجد و غیره منیت وجود دارد ولی در خدمت عاشقانه و مخلصانه هیچ منیتی وجود ندارد ⁦✍️
⁩جابر به امام باقر علیه السلام گفت ما سختی ها و بیماری ها را بیشتر دوست داریم و مرگ را بر حیات ترجیح می‌دهیم امام باقر علیه السلام فرمودند: ما اهل بیت اینطور نیستیم بلکه ما هرچه خدا دوست داشته باشند و به ما دستور دهد انجام می‌دهیم برای ما تفاوتی ندارد که خداوند بگوید سالم یا مریض باش چون هرچه او بخواهد را می‌خواهیم و دوست داریم این مقام رضایت مقام بسیار بالایی است که هر کس نمی تواند ادعای آن را داشته باشد. 🔅 اگر کسی به این مقام برسد که هرچه مولایش بگوید اطاعت کند حتی اگر مخالف میل باطنی او باشد یعنی منیت خود را از بین برده است. مقدمه این مقام آن است که انسان مسلمان رساله‌ای باشد، سپس در طریقت زیر نظر اولیای خدا کار کند تا مرحله به مرحله منیت خود را کنترل و نابود کند. ⏪ پس بهترین راه برای از بین بردن منیت آن است که به اولیای خدا وصل شود و زیر نظر آنها خدمت کنند تا یک سوهان محکم به روح ناهموار غلاظ و شداد وارد شود و آن را درخشان کند. ⁦⬅️⁩ خدمت عاشقانه دو بعد وجودی انسان یعنی عشق و عقل را رشد می‌دهد عشق همان چیزی است که باعث می‌شود شخص منیت خود را کنار بگذارد. و رشد عقل هم به این علت اتفاق می افتد. ⁦⏮️⁩ وقتی شخص زیر نظر ولی خدا کار کند و منیت نداشته باشد متوجه عیب های خود می شود، چون بزرگترین مانع عقل، منیت است. وقتی شخص منیت داشته باشد در هر کاری چیزهایی را که به نفع اوست را می‌بیند ولی چیزهایی که به ضرر اوست را نمی بیند و به این ترتیب فقط یک بعد وجودی او رشد می کند اما در خدمت مخلصانه هر دو بعد عشق و عقل با هم رشد می‌کنند. 🔅تا بوده و هست نور خواهد تابید تا سلسله حضور خواهد تابید خورشید مه آلوده عالم یک روز از پنجره ظهور خواهد تابید🔅 هدیه به روح مطّهر حضرت ولیعصر ارواحنافداه صلوات🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع)💚 ز سوے عرش رحمن ، نوید شادے آمد بشارٺ اے محبان ، آمد ڪجایے یا بن زهرا بده ما را ڪہ روح و ایمان امام هادے آمد (ع) مبارکبارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...🌱 باران با خورشید توأم! دوستت دارم با آسمان با خاک محرم!دوستت دارم اسم تو هادی،رسم تو رفتار تو هادی شهر خدا!آدم به آدم دوستت دارم وقتی که می‌خوانم زیارت‌نامه‌هایت را گاهی شدید و گاه نم‌نم دوستت دارم با خاطرات سامرایم عالمی دارم ای خاطرات خوب عالم دوستت دارم لبخند تو یعنی که صبح عید در راه است محبوب من در شادی و غم دوستت دارم در وحشت این چاه در اعماق این ظلمت ای ریسمان نور،محکم دوستت دارم در ساحل یک برکه پیش از آفرینش بود آن اولین باری که گفتم دوستت دارم از معجزت در ذره‌ای گمنام،مهر توست ای آشنای اسم اعظم دوستت دارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳🔲🔳🔲🔳🔲🔳🔲🔳 : در زمان امام هادی علیه السلام خواستند آبروی امام هادی جان ما را ببرند. گفتند ایشان را ببرید در بیندازید. همان باغ وحش فعلی. گفتند ببرید به دکه ای که و در آن هستند بیندازید وقتی شیرها او را می خورند بنشینیم و تماشا کنیم. دستور داد تمام مردم را جمع کنند؛ از جاهای مختلف مهمان دعوت کنند که می خواهیم امام هادی، امام علی النقی را در دکة السباع (دکه ی درندگان ) بیندازیم. و بنشینیم تماشا کنیم درندگان او را بدرند. تا اینقدر نگویید اینها و ... دارند. آقا را در دکة السباع انداختند. یکوقت دیدند تمام شیرها آمدند محضر مبارک آقا؛ زانوی ادب زمین زدند؛ یکی از شیرها که از همه پیرتر بود از اینها جدا شد رفت به سمت آقا نزدیک شد، جمعیت هم منتظر بودند که آن شیر به آقا حمله ور شود و او را بدرد. آن شیر به آقا نزدیک شد، همهمه ای کرد و برگشت. شیرهای دیگر هم ادب کردند. دیدند خبری از دریده شدن آقا نیست؛ رسوا شدند. حضرت را از آنجا بیرون آوردند. از آقا پرسیدند: همه ی شیرها ادب کردند؛ آن یکی به شما چه گفت؟ آقا فرمود: آن شیر آمد پیش من و به من گفت آقا سفارش مرا به این شیرهای جوان کن؛ هرموقع در این دکه غذا و گوشت می ریزند تا من بروم تکه ای گوشت بگیرم اینها همه را می خورند. پیر شده ام؛ دندان ندارم؛ و من گرسنه به سر می برم. سفارش مرا به اینها کن. من هم سفارش او را به شیرهای جوان کردم. دیگر از این به بعد در این دکه، شما این قاعده را می بینید؛ به اینها گفتم هروقت برای شما غذا ریختند صبر کنید بگذارید ایشان به اندازه ای بخورد و سیر شود؛ بعد شما به غذا حمله ور شوید. دیگر از آن زمان به بعد در آن دکه هیچگاه غذایی داده نشد جز آنکه آن شیر پیر ابتدا سیر می شد. این، است. نظام هستی همه دلیل و قرآن دارد.... _________________
امام هادی (ع): " هرکس بذر خوبی بکارد، شادمانی درو می کند." ولادت امام هادی (ع) برهمه شیعیان مبارک.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💖 عالم‌بہ‌عشق روی تو بیدار می‌‌شود هـر روز عا‌شقان تـو بسیار می‌شود وقتی سلام می‌دهمت در نگاہ مـن تصویر مهربانی تو تڪرار می‌شود ‌‌‌‌‌❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀
هرکسی پرسید از نام و تبار و شهرتم سینه را کردم سپر گفتم که عبدالهادی ام ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرا رسيدن ميلاد ميراث دار عصمت و ولايت، مجمع دانش و بينش، حضرت امام علی النقی الهادی(ع) بر عالمیان مبارک باد 🎊🎉🎊🎉🎊🎉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن صلوات خاصه امام هادی عليه السّلام🍃🌸🦋🍃 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الْأَوْصِيَاءِ وَ إِمَامِ الْأَتْقِيَاءِ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلائِقِ أَجْمَعِينَ اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَهُ نُورا يَسْتَضِي‏ءُ بِهِ الْمُؤْمِ نُونَ فَبَشَّرَ بِالْجَزِيلِ مِنْ ثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَ بِالْأَلِيمِ مِنْ عِقَابِكَ وَ حَذَّرَ بَأْسَكَ وَ ذَكَّرَ بِآيَاتِكَ وَ أَحَلَّ حَلالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ بَيَّنَ شَرَائِعَكَ وَ فَرَائِضَكَ وَ حَضَّ عَلَى عِبَادَتِكَ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِكَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ. 🍃🍃🌸🦋🍃🍃🌸🦋🍃🍃🌸🦋
زیارت غدیر با ترجمه.pdf
463K
زیارت غدیریه با ترجمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت غدیریه از زیارتنامه‌های امام علی(ع) که از طرف امام هادی(ع) در روز غدیر صادر شده است. محور این زیارت، تولی و تبری و محتوای آن بیان فضائل امام علی(ع) است. زیارت غدیریه را در هر موقع از سال می‌توان خواند معتصم خلیفه عباسی، امام هادی(ع) را از مدینه به سامرا فرا خواند. در روز غدیر، امام به نجف رسید و امیرالمومنین(ع) را زیارت کرد. که متن آن به زیارت غدیریه مشهور است. در کتاب‌های دعا وزیارت زمان خواندن آن، روز عید غدیر ذکر شده است.شیخ عباس قمی با استناد به کلام عثمان بن سعید گفته است که این زیارت را در هر روز از نزدیک و دور می‌توان خواند. این زیارت توصیه امام به یارانشان نیست بلکه کلماتی است که حضرت در زیارت امیرالمؤمنین از قلب بر زبان جاری ساختند. زیارت شامل آیات فراوان و فضائل زیادی از امیرالمونین علی بن ابیطالب علیه السلام است.