🎊 🎊 🎊
برگزیدگان مسابقه #رایحه_بهشت 😍:
🌼 ضمن تشکر فراوان از تمامی شرکت کنندگان ، به دلیل زیبایی اکثر محتوا قرعه کشی انجام شد و ۵ اثر شرکت کنندگان زیر برگزیده شدند :
🌿مهدیار قیصر
🌿فاطمه حسین پور
🌿کوثر سیروس
🌿سید مرتضی موسوی
🌿 محنا مشیری
۳ اثر هم در بخش سین زنی برگزیده شدند:
🌿طیبه شمسی از اصفهان
🌿 روژان فتحی از کرمانشاه
🌿هستی طالاری از گلپایگان
برگزیدگان ۲۴ ساعت مهلت دارند جهت دریافت هدیه خود به آیدی @rasul_khalili94 مراجعه کنند.
در مسابقه بعدی ما شرکت کنید ..🙃 نکات و جزئیات مسابقه در کانال زیر بارگذاری خواهد شد👇👇
https://eitaa.com/joinchat/170983714Cbf050dce2a
#لطایف
#غرور_علم
حاصل عمرم سه سخن بیش نیست
خام بدم، پخته شدم، سوختم
----------------------------------------------
🔸حدیث معروفی است که علم سه پله و سه مرحله دارد.
انسان همینکه به مرحله اول آن میرسد مغرور میشود و تکبر میکند، معلوماتش در نظرش جلوه میکند، خود را از همه چیز و همه کس برتر و بالاتر میبیند. این مرحله مرحله علمبینی و خودبینی است.
تا به مرحله دوم میرسد. در این مرحله بر معلوماتش افزوده میشود، عظمت خلقت و آفرینش در برابرش نمودار میشود، خود را و معلومات خود را در برابر دستگاه عظیم آفرینش کوچک میبیند و حالت تواضع در او پیدا میشود. این مرحله مرحله واقعبینی و جهانبینی است، از علمبینی به جهانبینی میرسد، به جای آنکه به معلومات خود نظر افکند به جهان نظر میکند و با آن معلومات جهان را اندازه میگیرد.
تا آنکه قدم به مرحله سوم میگذارد. در این مرحله میفهمد که هیچ چیز نمیداند. عَلِمَ اَنَّهُ لا یعْلَمُ شَیئآ.این مرحله مرحله بهت و حیرت است. در این مرحله همینقدر میفهمد که مقیاسهای فکری و متر و شاقولهای فکری که او در کیسه فکر خود تهیه کرده کوچکتر و نارساتر از این است که بتواند جهان عظیم را با آنها متر کند و اندازه بگیرد.
میداند و میفهمد که مقیاسهای علم و فکر او برای یک محیط محدود زندگی خودش فقط صحیح است به کار برده شود نه بیشتر.
🔹مولوی ،این مرد عارف، دوره سلوک روحانی و عقلانی خود را مجموعآ در سه مرحله خلاصه کرده: دوره خامی، دوره پختگی، دوره سوختگی.
دوره خامی و غرور و تکبر و علمبینی را بسیاری دارند، ولی آیا کسی به دوره پختگی و به دوره سوختگی برسد مطلب دیگری است.
#استاد_متفکر_شهید_مطهری
@rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهید✨
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
@rahighemakhtoom
#حدیث_زندگی
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله:
مَثَلُ البيتِ الذي يُذكَرُ اللّه ُ فيهِ و الذي لا يُذكَرُ اللّه ُ فيهِ مَثَلُ الحَيِّ و المَيِّتِ
حكايت خانه اى كه در آن خدا ياد مى شود و خانه اى كه از ياد خدا خالى است، حكايت زنده و مرده است.
📘كنز العمّال : ۱۹۲۳
#نماز_یاد_خدا
#قران
#تسبیح_حضرت_فاطمه
🌷🌷🌷
@rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره ( ج ۹۳ )
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
🔅🔅🔅
☑️ درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.
☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.
🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
📌.مطلبی بسیار جالب و خواندنی
🔰 علم بیگانه از عمل
💠 ما یک دست و پا داریم برای (کار)، یک چشم و گوش داریم برای (ادراک)! " عقل نظری " به منزله چشم و گوش است که کار او ادراک است، هیچ کار عملی ندارد؛ (هیچ یعنی هیچ). " عقل عملی " کارش عمل است. لذا اگر یک کسی عالم شد، نباید توقع داشت حالا تو که عالمی، چرا خلاف می کنی، این سئوال اصلاً درست نیست! مثل اینکه یک کسی مار و عقرب را ببیند، ولی فلج است و حرکت نمی کند و مسموم می شود. مرتب شما سئوال بکن مگر شما ندیدی؛ بله من دیدم، ولی چشم که فرار نمی کند!! این را ما بدانیم که علم حوزه و دانشگاه صد در صد یعنی صد در صد؛ صد در صد " بی مسئولیت " است. هیچ، هیچ شما از علم حوزه و دانشگاه عمل نخواهید؛ چون دارای قدرت عملی نیست.
🔹یک کسی آیه را خوب خوانده، تفسیر کرده، سخنرانی هم در زمینه آیه کرده؛ وقتی از منبر پائین آمده، دارد بر خلاف همان آیه عمل می کند. علم بما انّه علم (صد در صد) بیگانه از عمل است. شما الآن به این معتادانی که هستند مرتب ضررش را بگوئید، این هر شب با یک تکه گونی یا با یک تکه کارتن در جدول می خوابد؛ شما داری ضرر را برایش می گویی؟! این در متن ضرر است، این مشکل علمی ندارد که شما بگویی این ضرر دارد، عاقبت بخیری ندارد!
🔹این عزم یعنی عزم، در برابر جزم است؛ " عقل نظری " مسئول جزم است، مسئول تصور است، مسئول قضیه است، مسئول تصدیق است، مسئول یقین است، مسئول قطع است و، امّا ذره ای مسئول عمل نیست! عزم و نیّت و اخلاص و کار مال " عقل عملی " است که (العقل ما عبد به الرّحمان و اکتسب به الجنان)*. لذا هیچ نباید توقع داشت ...؛ نعم، فی الجمله بی ارتباط نیست اگر زمینه را فراهم بکند، امّا مسئول مستقیم (العقل ما عبد به الرّحمان و اکتسب به الجنان) است. مثل اینکه اگر دست و پا سالم باشد، چشم و گوش وقتی مار و عقرب را دیدند، این راه می افتد می رود؛ این بی اثر نیست. امّا وقتی که دست و پا فلج هستند، چشم و گوش هیچ اثر ندارد. بله، مار و عقرب را دیده؛ نصیحت بکنیم به پای فلج؟! این که نیست!
🌱🌱🌱
📌 الگافی / جلد ۱ / صفحه ۱۱
📋 درس خارج علوم القرآن
📆 قم ؛ ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
#آیت_الله_جوادی_آملی
@rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_ملک #سوره_ملک #ملک
💢 تفسیرصوتی سوره ملک جلسه سیزدهم
🌷🌷🌷
☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.
☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_ملک #سوره_ملک #ملک
💢کارکرد تمثیل و مثل آوردن در قرآن
در قرآن کریم از این تمثیل خیلی استفاده شده و میشود. ﴿مَثَلُ الَّذینَ کَفَرُوا﴾این است؛ مَثل مؤمنین این است؛ مَثل عدل این است؛ مَثل ظلم این است.
⭕️مثَل دو تا کار میکند:
1️⃣یکی دامنه اوج گرفته مطلب را پایین میآورد،
2️⃣یکی دست شنونده یا خواننده کوتاه را بالا میبرد، توازنی بین دست فهم شنونده و دامنه مطلب ایجاد میکند، تا آن شنونده یا خواننده به مقدار فهم خود از آن مطلب طرْفی ببندد.
↩️این دو تا کار یعنی دست میآورد آن پرده بالا را پایین میکشد، یک؛ دست میآورد دست این شنونده را میگیرد بالا میبرد، دو؛ بعد از برقراری توازن و تساوی بین دست فهم شنونده و دامنه اوج گرفته مطلب، وقتی توازن برقرار شد، مقداری او میفهمد.
📋فرازی از #درسگفتار سوره ملک جلسه سیزدهم
🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom