eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
نتیجه رابطه همرنگ شدن و همسو بودن است! مراقب سرگرمی های خود باشیم. 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
به توفیق الهی روزهای در صفحه قرآنی در خدمت و محضر و و هستیم . امید آن که ما را به شاگردی بپذیرند. 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌱🌱🌱 🔅 صفحه قرآنی رسانه رشد @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰موضوع شرح و واکاوی دعای بیست و سوم 📌فراز ششم وهفتم دعا :(جلسه 200)خود و فرزندان خویش را در پناه خدا قراردهیم از دعا‌های امام (ع) که در آن از خدا درخواست و در ، ، و کرده است. امام (ع) بر یکی بودن و زبان در و دریافت تأکید کرده و از خدا مقام را طلب می‌کند. و از شرّ ، جنیان و مَکْر دیگران به خدا می برد. 🔈 گفتاری از خادم صفحه قرآنی 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح و تفسیر حکمت 27 (کلمات قصار) 🔰روش درمان دردها (بهداشتى، درمانى): وَ قَالَ (علیه السلام): إمْشِ بِدَائِكَ، مَا مَشَى بِك. و درود خدا بر او، فرمود: با درد خود بساز، چندان كه با تو سازگار است. ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین ⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ حفظ جسم و جان (جلسه 1) 🔰بازخوانی فصل چهارم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"زندگی ترکیبی است از و و " 🔅🔅🔅 📌مهندسی در انسان 🔰گردن انسان، از چهار طرف، خم و راست می‌شود در صورتی که از نظر طبیعی نبایستی چنین باشد. اسکلت گردن را استخوان، تشکیل می‌دهد. استخوان خم و راست شدنی نیست. 🔹استخوانهای متعدد که مفصلی در میان آنها است، به یکسو خم می‌شوند نه به چهار سو. در پیکر خود، مفاصل استخوانها را بنگرید، سخن ما را می‌پذیرید. 🔹 چرا گردن از یک استخوان، تشکیل نشد؟ چرا مفاصل استخوانهای گردن، مانند مفاصل استخوانهای نقاط دیگر بدن نگردید؟ این استثنا از کجا آمد؟ چون قوانین طبیعی استثناء پذیر نیستند. 🔹 فرآورده‌های کارخانجات، همیشه یکجورند مگر آنکه مغز متفکر مهندس در آنها تصرفی کند و گوناگونشان گرداند. استثنا نشانه علم است، نشانه عقل است، نشانه اراده است. 🔹طبیعت نمی تواند پدید آورنده استثناء باشد چون فاقد علم و اراده می‌باشد. پس مهندس ساختمان پیکر انسان کیست؟ چرا همه مفاصل پیکر انسان را یکجور و همانند ساخته و مفصل گردن را جور دیگر قرار داده؟ این مهندس، انسان نمی تواند باشد. 🔹 هر انسانی می‌داند که سازنده خودش و انسانی مانند خودش نیست. پس سازنده گردن انسان که جزئی است از پیکر وی کیست؟ جز او کسی نیست. چون دانش دارد، بینش دارد، قدرت دارد، اراده دارد، او است که هر تصمیمی بگیرد می‌تواند پیاده کند. 📚منابع :سید رضا صدر- نشانه‌هایی از او- ج ۱ صفحه ۲۷-۲۶ 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، صفحه زندگی مومنانه را معرفی و حمایت کنید @majaleezendegi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی چه زیان تورا که من هم برسم به آرزویی🌷 السلام علیک بجوامع السلام @rahighemakhtoom
📌 سرمایه ماندگار 🔰‏امام صادق علیه السلام‏ خَيْرَ مَا وَرَّثَ الْآبَاءُ لِأَبْنَائِهِمُ الْأَدَبُ لَا الْمَالُ فَإِنَّ الْمَالَ يَذْهَبُ وَ الْأَدَبَ يَبْقَى" "بهترین ارثی که پدران می‌توانند به فرزندان خویش بدهند ادب و تربیت صحیح است نه مال زیرا که مال از میان می‌رود و ادب می‌ماند." 📚اصول الکافی، ج ۸، ص: ۱۵۰ 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
📌رویارویی حق و باطل در همه زمان ها 🔹دو انگارة «حق» و «باطل»، از واژه¬های مهم و کلیدی در فرهنگ¬نامة دین جاودانة اسلام و دارای مفاهیم و معانی گسترده و گوناگون هستند، به گونه‌ای که در هر برهه‌ای از زمان، تجلیّات و نمودهای مختلفی داشته‌اند. 🔹 مهم¬ترین نمودهای معنایی حق و باطل که در طول تاریخ، بروز و ظهور یافته‌اند را می‌توان در وجود دو گروه و جبهة مخالف هم، شناسایی کرد 📎 گروه اول در جبهة خیر، ایمان و حق¬پرستی 📎و گروه دیگر در جبهة شرّ، کفر، طغیان و فساد‌گری. 🔹در یک جبهه، پیامبران، اولیای الهی، یکتا پرستان، حق¬پویان، عدالت‌گرایان و مؤمنان قرار داشته و دارند. 🔹 و در جبهة مقابل، جبّاران، فراعنه، حاکمان ظلم و جور، مُترفان، ثروت‌اندوزان، کافران و حق¬ستیزان بوده و هستند. 🖇در طول تاریخ، همواره، بین این دو گروه، نزاع، درگیری و چالش¬های فراوان وجود داشته است و در آینده نیز وجود خواهد داشت. 🔹مبارزه و نزاع حق و باطل، در تاریخ بشری و مکاتب الهی، پیشینه‌ای دراز و طولانی دارد. باطل، در زمینة افکار و عقاید- چه در بُعد رفتار و اخلاق، چه در محور اجتماعی و حکومتی، و چه در زمینة فرهنگ و سیاست- به گونه‌ای بوده است که همة پیامبران، اوصیا و امامان با آن، مبارزه کرده‌اند. در این میان، سنت الهی نیز بر آن بوده که با نیروی حق، باطل را نابود سازد. 🔹در همین راستا، بشر، شاهد دو قیام حق‌طلبانه و نهضت باطل¬‌ستیزانة تأثیر‌گذار و شکوه‌مند بوده و خواهد بود: 1⃣ نهضت عاشورایی امام حسین (عليه‌السلام)، در دهم محرم سال 61 هجری قمری. 2⃣قیام حق‌پویانة امام مهدی (عجل‌الله‌تعالي فرجه‌الشريف) در آخرالزمان. پیوند‌ها و ارتباطات گسترده و مستقیم این دو قیام و نهضت، به گونه‌ای زیاد است که می‌توان گفت این‌ دو، در حقیقت، تکمیل‌کننده، تداوم‌بخش و در امتداد یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. ⤴️ هر دو قیام، در جبهة «حق» تعریف می‌شوند و در برابر آن‌ها، گروه «باطل» (مفسدان، ستمگران، دین-ستیزان) قرار می‌گیرند. ⤴️هدف هر دو، اصلاح جامعة فاسد و رو به تباهی است و مهم‌ترین برنامة آن‌ها، احیای آموزه‌های والای دینی- انسانی و ریشه‌کنی ناهنجاری‌ها و موانع رشد و کمال انسان‌هاست. 🔹پیام سیاسی- دینی این دو قیام، مبارزه با حکومت‌های جور و فساد، و عدم سازش با جباران و طاغوت‌ها است و هدف اصلی آن‌ها، رساندن جامعة بشری به تعالی و کمال نهایی – یعنی عبودیت و قرب خدای متعال- و ایجاد انقلاب و دگرگونی در اخلاق و رفتار نا¬پسند مردم است. 🔹یکی، آغازگر جهادی خونین و حماسه‌ای بی¬نظیر علیه ظلم و فساد و بی‌دینی است و دیگری، پایان‌بخش طومار عمر باطل و هدایت‌گر مبارزة نهایی علیه شرّ و کفر. ⤴️هر دو قیام در تداوم نهضت‌ها و انقلاب¬هایی است که در طول تاریخ، توسط پیامبران و صالحان، شکل گرفته‌اند و خود نیز منشأ و سرچشمة بسیاری از قیام‌های حق¬طلبانه و ظلم¬ستیزانه بوده¬‌ و خواهند بود. 🖇 پیوند‌ها و ارتباط‌های دو قیام حق‌طلبانه و نقش و تأثیرگذاری آن‌ها بر هم‌دیگر. ✳️یک. تحلیل فلسفی ـ تاریخی هر دو قیام توضیح، تفسیر و تحلیل تاریخ بشری و ارتباط مستمر گذشته با حال و آینده، بر عهدة «فلسفة نظری تاریخ» است. بر اساس تعریفی جامع و کامل که ،فلسفه نظری تاریخ، کشف الگو و قوانین حاکم بر تاریخ و شناسایی اهداف، مسیرها و عوامل حرکت‌آفرین آن، جهت پیش‌¬بینی آینده و معنا‌بخشی به حرکت تاریخ است. 🔹قیام امام حسین (عليه‌السلام) و مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالي فرجه‌الشريف)، حلقه‌ای از حلقات مبارزة اهل حق و اهل باطل است که به پیروزی نهایی اهل حق، منتهی می‌شود. 🔹 سر منزل و مقصد نهایی این مبارزه نیز حاکمیت اهل حق بر جهان، گسترش فضیلت¬های اخلاقی، ریشه‌کنی شرارت و رذالت و تحقق کمال اخلاقی و عقلانی است. 🔹بر این اساس، نهضت امام حسین (عليه‌السلام)، در امتداد قیام¬های پیامبران و صالحان و یکی از حساس¬ترین و مهم¬ترین این مبارزات بوده است. 🔹 مهم¬ترین شاخصه و ویژگی آن- مانند سایر قیام های انبیا و اولیا- حق‌محوری و تلاش برای احیای حق و خیر و ایمان بوده است؛ همان¬گونه که مهم¬ترین شاخصه و ویژگی قیام مهدوی نیز، حق‌طلبی و تلاش برای حاکمیت خیر و ایمان و حق خواهد بود. 🔹در کربلا و حماسة عاشورا، دو جمعیت و گروه، در مقابل یک‌دیگر قرار گرفتند: یک گروه، نمایندة حق و حقیقت، ایمان و حق¬باوری، درستی و صداقت، شرف و کرامت، عبادت و طاعت و در یک کلمه، گروه «حق» بودند و گروه دیگر، نمایندة شرّ و فساد، ظلم و تباهی، نفاق و بی¬ایمانی، پستی و رذالت و در یک کلمه، گروه «باطل». 🔅🔅🔅 @rahighemakhtoom