eitaa logo
واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد)
130 دنبال‌کننده
952 عکس
1.2هزار ویدیو
38 فایل
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil ارتباط با مدیر : @m_parvareshi2 09156170062 09152453853
مشاهده در ایتا
دانلود
قرآن ترجمه المیزان سوره 23 سوره مبارکه المؤمنون صفحه 346 وَالَّذِينَ يُؤْتُونَ مَا آتَوْا وَقُلُوبُهُمْ وَجِلَةٌ أَنَّهُمْ إِلَىٰ رَبِّهِمْ رَاجِعُونَ (60) و آنان که آنچه را [در راه خدا] مى دهند، در حالى مى دهند که دل هايشان ترسان است از اين که ايشان به سوى پروردگار خويش باز مى گردند، (60) أُولَٰئِكَ يُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ (61) اينانند که در کارهاى خير شتاب مى کنند و اينان در انجام دادن آنها سبقت مى گيرند. (61) وَلَا نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۖ وَلَدَيْنَا كِتَابٌ يَنْطِقُ بِالْحَقِّ ۚ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ (62) و هيچ کس را جز به اندازه وسعش تکليف نمى کنيم، و نزد ما کتابى است که به حق سخن مى گويد و به آنان ستم نمى رود. (62) بَلْ قُلُوبُهُمْ فِي غَمْرَةٍ مِنْ هَٰذَا وَلَهُمْ أَعْمَالٌ مِنْ دُونِ ذَٰلِكَ هُمْ لَهَا عَامِلُونَ (63) [چنان نيست که آنان تکليف ما را سخت بيابند] بلکه دل هايشان از اين [حقايق] در غفلتى [عميق ]قرار دارد و براى آنان غير از اين، کارهايى است که آنها را انجام مى دهند. (63) حَتَّىٰ إِذَا أَخَذْنَا مُتْرَفِيهِمْ بِالْعَذَابِ إِذَا هُمْ يَجْأَرُونَ (64) تا آن گاه که عيّاشان آنها را به عذاب بگيريم، ناگهان آنان فرياد به اشتغاثه بلند مى کنند. (64) لَا تَجْأَرُوا الْيَوْمَ ۖ إِنَّكُمْ مِنَّا لَا تُنْصَرُونَ (65) [به آنان گفته مى شود:] امروز فرياد به استغاثه بلند نکنيد، چرا که در برابر [انتقام] ما يارى نخواهيد شد. (65) قَدْ كَانَتْ آيَاتِي تُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ فَكُنْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ تَنْكِصُونَ (66) همانا آيات من بر شما خوانده مى شد امّا شما بر پاشنه هايتان پس پس مى رفتيد [و از شنيدن آنها خوددارى مى کرديد]، (66) مُسْتَكْبِرِينَ بِهِ سَامِرًا تَهْجُرُونَ (67) در حالى که در برابر آن کبر مىورزيديد و در شب نشينى هاى خود [درباره قرآن] بدگويى مى کرديد. (67) أَفَلَمْ يَدَّبَّرُوا الْقَوْلَ أَمْ جَاءَهُمْ مَا لَمْ يَأْتِ آبَاءَهُمُ الْأَوَّلِينَ (68) پس آيا در اين سخن (قرآن) تدبّر نکرده اند يا مگر چيزى براى آنان آمده است که براى پدران پيشين آنها نيامده بود؟ (68) أَمْ لَمْ يَعْرِفُوا رَسُولَهُمْ فَهُمْ لَهُ مُنْكِرُونَ (69) يا مگر رسول خويش را نشناخته اند و از اين رو منکر او هستند؟ (69) أَمْ يَقُولُونَ بِهِ جِنَّةٌ ۚ بَلْ جَاءَهُمْ بِالْحَقِّ وَأَكْثَرُهُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ (70) يا مگر مى گويند: جنونى عارض او است؟ [نه چنين است] بلکه او حقّ را براى آنان آورده است و بيشترشان حقّ را خوش ندارند. (70) وَلَوِ اتَّبَعَ الْحَقُّ أَهْوَاءَهُمْ لَفَسَدَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِيهِنَّ ۚ بَلْ أَتَيْنَاهُمْ بِذِكْرِهِمْ فَهُمْ عَنْ ذِكْرِهِمْ مُعْرِضُونَ (71) و اگر حقّ از هوس هايشان پيروى مى کرد، آسمان ها و زمين و هر که در آنها است تباه مى شدند [نه! حق از هوس هاى آنان پيروى نمى کند] بلکه ما آنچه را که [وسيله] تذکّر و بيدارى آنان است برايشان آورده ايم، ولى آنها از [وسيله ]تذکّر خويش رويگردانند. (71) أَمْ تَسْأَلُهُمْ خَرْجًا فَخَرَاجُ رَبِّكَ خَيْرٌ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ (72) يا مگر اجرت و هزينه اى از آنان مى خواهى [که گريزانند]؟ پس اجرت و هزينه پروردگارت بهتر است و او بهترين عطا کنندگان است. (72) وَإِنَّكَ لَتَدْعُوهُمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ (73) و بى شک تو آنان را به راهى راست دعوت مى کنى. (73) وَإِنَّ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ عَنِ الصِّرَاطِ لَنَاكِبُونَ (74) و بى گمان کسانى که به آخرت ايمان نمى آورند، از اين راه منحرفند. (74) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۴۶🌷 غرور، ممنوع!: خداوند در آیات 57 تا 61 این سوره، برخی از ویژگی های نیکو و پسندیده‏ ی دوستان خود را بیان فرموده است. این آیه به یکی از آن صفات خوب اشاره می کند؛ صفتی‏ که انسان های بزرگ با داشتن آن، هیچ گاه در چاه خودپسندی و غرور نمی افتند و همیشه تلاش می کنند وضعیت خود را همواره بهبود بخشند. بر اساس این آیه و سه آیه‏ ی پیش، افراد خداترس، باایمان و یکتاپرست، نهایت سعی و تلاش خود را برای انجام کارهای خوب و نیکو به کار می برند؛ نماز می خوانند، روزه می گیرند، واجبات مالی شان را ادا می کنند، حج می روند، جهاد می کنند و ... ؛ ولی هیچ گاه به کارهایشان مغرور نمی شوند و همیشه نگران این هستند که سرانجام به پیشگاه پروردگارشان باز می گردند و باید در برابر فرمانروای مطلق هستی بایستند و در مورد رفتارشان پاسخ گو باشند. آنان نگرانند که مبادا اخلاص کافی در کارهایشان نداشته باشند؛ مبادا کارهایشان به علت ریا و خودنمایی مقبول واقع نشود؛ مبادا گناهانی از آنان سر زده باشد که تأثیر کارهای خوبشان را از بین برده باشد؛ از همه بالاتر این که آنان هر قدر هم کار خوب انجام داده باشند، آن را در برابر عظمت خدا، هیچ می دانند و کارهای خود را در برابر خدای نامحدود، چیزی نمی شمارند. رفتار و گفتارِ برترین انسان هایی که بر زمین گام نهاده اند، به خوبی نشان می دهد که آن افراد نیکوکار ـ که در لحظه لحظه‏ ی زندگی شان، خوبی و نیکی ثبت شده ـ چگونه کارهای خود را کوچک می شمردند و خویشتن را در برابر خدا، ناچیز و دست خالی می‏ پنداشتند. در روایتی از پیامبر گرامی اسلام می خوانیم که به خدا عرضه داشت: «آنطور که شایسته ی توست، تو را نپرستیدیم.» یا از پیشوای پرهیزکاران علی(ع) نقل شده که با گریه و زاری می فرمود: «آه و افسوس از کم بودن توشه و طولانی بودن سفر(آخرت).» آری، مغرور شدن به کارهای خوب، یکی از بزرگ ترین دام های شیطان است؛ زیرا آن دشمن درجه ی یک انسان ها، با بزرگ جلوه دادن کارهای خوب و کوچک نشان دادن گناهان در چشم آدمی، او را از خدا طلبکار می کند و از اصلاح خویش و رشد و پیشرفت باز می دارد. در حدیثی از پیامبر می خوانیم که زمانی حضرت موسی با ابلیس روبه رو شد و سخنانی بین آن دو ردّ و بدل گشت؛ از جمله این که موسی از او پرسید: «مرا از گناهی آگاه کن که اگر آدمی زاد دچار آن شود، تو بر او مسلّط می شوی؟» او گفت: هنگامی که به خود مغرور شود و کارهای خوبش را زیاد شمارد و گناهانش در چشمش کوچک به نظر رسد [، بر او مسلّط می شوم].» در حدیثی از امام صادق نقل شده است: «دو مرد وارد مسجد شدند: یکی عابد و دیگری نافرمان؛ امّا در حالی از مسجد بیرون آمدند که مرد نافرمان، بسیار راست گو، و مرد عابد، نافرمان شده بود؛ بدین سبب که فرد عابد در حال غرور و خودپسندی وارد مسجد شد و به کارهایش می نازید و فکر و خیالش در این باره بود؛ ولی آن مرد نافرمان به پشیمانی از گناهانش می اندیشید و برای گناهانی که مرتکب شده بود، از خدا آمرزش می طلبید.» 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 دست انداز هدف 🌺 🔸 دیدین همه جا می‌گن برای اینکه به رشد و توسعه فردی برسی باید اهدافی برای خودت تعیین کنی و اون‌ها رو تبدیل به قدم‌های کوچیک کنی تا بتونی بهشون برسی؟ 🔸 یادتون باشه رسیدن به هدف یه نقطه نیست؛ یه فراینده و کل این مسیر مهمه. •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
13.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اشتباهات تربیت جنسی کودکان! 🔸 یکی از دغدغه‌های جدی و البته جدید تو حوزه تربیت، تربیت جنسی کودکانه که با توجه به اخبار ناگوار درباره سواستفاده از کودکان، والدین هم بیشتر از همیشه نگران این قضیه هستن. 🔸 اما گاهی والدین برای مراقبت از فرزندشون توی این زمینه دچار اشتباه می‌شوند که توی این ویدیو به چند مدل از این اشتباهات، اشاره کردیم. •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣اگر فردی زیاد به همسرش گیر دهد و اعتماد نداشته باشد در آخر خیانت اتفاق می‌افتد. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند : زن، همانند گُل است... پس درهمه حال،با او مدارا كن، و با او به نیکی معاشرت نما، تا زندگیت با صفا شود. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣‍‌‎‎‌‎‎ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5816416360611186268.mp3
1.95M
🔸ترتیل صفحه 347 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه - عراق 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 23 سوره مبارکه المؤمنون صفحه 347 ۞ وَلَوْ رَحِمْنَاهُمْ وَكَشَفْنَا مَا بِهِمْ مِنْ ضُرٍّ لَلَجُّوا فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ (75) و اگر بر آنان رحمت آوريم و رنجى را که گرفتار آنند از ايشان برداريم با حالت کوردلى و سرگردانى، در سرکشى خود لجاجت مى کنند. (75) وَلَقَدْ أَخَذْنَاهُمْ بِالْعَذَابِ فَمَا اسْتَكَانُوا لِرَبِّهِمْ وَمَا يَتَضَرَّعُونَ (76) و همانا ما آنان را به عذاب گرفتيم، پس نه براى پروردگار خود خضوع کردند و نه زارى مى کنند. (76) حَتَّىٰ إِذَا فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَابًا ذَا عَذَابٍ شَدِيدٍ إِذَا هُمْ فِيهِ مُبْلِسُونَ (77) تا وقتى که برايشان درى داراى عذابى سخت گشوديم، ناگهان آنها در آن [حال] نا اميد و غمزده مى شوند. (77) وَهُوَ الَّذِي أَنْشَأَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ ۚ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ (78) و او است که براى شما گوش ها و چشم ها و دل ها پديد آورد، ولى شما اندک سپاس مى گزاريد. (78) وَهُوَ الَّذِي ذَرَأَكُمْ فِي الْأَرْضِ وَإِلَيْهِ تُحْشَرُونَ (79) و او است که شما را در زمين آفريد و [سرانجام] به سوى او محشور مى شويد. (79) وَهُوَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ وَلَهُ اخْتِلَافُ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ (80) و او است که حيات مى بخشد و مى ميراند و جابه جا شدن شب و روز به اراده او است; پس آيا عقل خود را به کار نمى گيريد؟ (80) بَلْ قَالُوا مِثْلَ مَا قَالَ الْأَوَّلُونَ (81) [آنان عقل خود را به کار نگرفتند] بلکه مانند همان را گفتند که پيشينيان گفتند. (81) قَالُوا أَإِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (82) گفتند: آيا وقتى که مُرديم و [تبديل به] خاک و استخوان هايى شديم باز حتماً برانگيخته مى شويم؟ (82) لَقَدْ وُعِدْنَا نَحْنُ وَآبَاؤُنَا هَٰذَا مِنْ قَبْلُ إِنْ هَٰذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ (83) همانا اين را به ما و پدرانمان از پيش وعده دادند، اين جز افسانه هاى پيشينيان نيست. (83) قُلْ لِمَنِ الْأَرْضُ وَمَنْ فِيهَا إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (84) بگو: اگر معرفت داريد، زمين و هر که در آن است از کيست؟ (84) سَيَقُولُونَ لِلَّهِ ۚ قُلْ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ (85) خواهند گفت: از خدا است. بگو: با اين وصف آيا متذکر و هشيار نمى شويد؟ (85) قُلْ مَنْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ (86) بگو: چه کسى خداوندگار آسمان هاى هفتگانه و خداوندگار عرش بزرگ است؟ (86) سَيَقُولُونَ لِلَّهِ ۚ قُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ (87) خواهند گفت: [همه] از خدا است. بگو: با اين وصف آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (87) قُلْ مَنْ بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ يُجِيرُ وَلَا يُجَارُ عَلَيْهِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (88) بگو: اگر معرفت داريد، کيست که فرمانروايى هر چيزى به دست او است و او امان مى دهد و بر ضدّ او امان داده نمى شود؟ (88) سَيَقُولُونَ لِلَّهِ ۚ قُلْ فَأَنَّىٰ تُسْحَرُونَ (89) خواهند گفت: [آنچه گفته شد] از آنِ خدا است. بگو: پس چگونه افسون مى شويد؟ (89 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
نکته تفسیری صفحه ۳۴۷: سه نعمت بزرگ: اگر برای چند دقیقه چشمان خود را ببندیم و گوش هایمان را بگیریم و در حالی که نه چیزی را می بینیم و نه می شنویم، به کارهای روزانه مان ادامه دهیم، ما در این لحظات، دنیای تاریک و ساکتی را تجربه می کنیم، از اتّفاقات اطرافمان ناآگاه می مانیم، از اخبار و حوادث جدید بی اطّلاع می شویم، تغییرات محیط اطرافمان را نمی بینیم، و خلاصه، در جهانِ بی خبری به سر می بریم! به‏ راستی یکی از تفاوت های مهم ما با گیاهان و جمادات، داشتن گوش و چشم است. ما با چشم هایمان، جهان را می بینیم و از مناظر زیبای آن لذّت می بریم. چهره های متفاوت را از یکدیگر تشخیص می دهیم و می توانیم اشکال گوناگون را از هم بشناسیم. همچنین با گوش هایمان صداهای متفاوت را می شنویم؛ از بسیاری از خطرات آگاه می شویم، و از همه مهم تر، می-توانیم سخنان انسان های دیگر را بشنویم و با آنان سخن بگوییم. امّا فراتر از این ها، ما قدرتی داریم که دیگر جانداران از آن بی بهرهاند؛ آن نیروی ارزشمند، قدرت اندیشه است که به انسان ها کمک می کند مسائل را تجزیه و تحلیل کنند، از چند مطلب به هم پیوسته نتیجه بگیرند، رازها و رمزهای جهان را کشف کنند و به اختراعات مهم دست یابند. در واقع، قدرت شنوایی و بینایی، ابزار ما برای شناخت جهان مادّی اند، و قدرت عقل و اندیشه، ابزار ما برای تجزیه و تحلیلِ یافته هایمان از راه چشم و گوش. همچنین مسائل ذهنی محض نیز با عقل بررسی می شود؛ مسائلی مانند ریاضیات و فلسفه. به هر حال، این سه نیرو، یعنی دیدن، شنیدن و اندیشیدن، سه نعمت بسیار بزرگ خدا به ما انسان هاست که به زندگیِ انسانیِ ما معنا و مفهوم بخشیده است. خدای مهربان در این آیات به بندگانش این سه نعمت مهم را یادآوری فرموده، از آنان گله می کند که چرا شکر این نعمت ها را بسیار اندک به جا می آورند. البتّه شکر، مراحل متعددی دارد که آسان ترین آن ها، مرحله‏ی زبانی، و والاترین آن ها، مرحله‏ی عملی است؛ یعنی انسان در عمل، نعمت های خدا را در مسیری به کار بندد که خدا می پسندد و برای آن، چنین نعمتی را به انسان بخشیده است. به‏ راستی، شکر نعمت گوش و چشم و دل چیست و این نعمت ها چه حقّی بر انسان دارند؟ آیا اگر ما پنجره‏ی چشم را به هر صحنه ای بگشاییم و دریچه‏ی گوش را به هر صدایی باز کنیم و هر دزد و راهزنی را به خانه‏ی قلبمان راه دهیم، به این نعمت های مهم کم لطفی نکرده ایم؟ پیشوای چهارم ما فرموده است: «حق گوش این است که آن را پاک نگاه داری و راهی به دل و جانت قرار دهی که فقط سخنان خوب از آن عبور کند تا بدین ‏وسیله در قلبت خوبی ایجاد کنی یا خلق وخوی پسندیده ای به‏ دست آوری؛ زیرا گوش، دریچه ای است که سخن از راه آن به دل می رسد و با آن، انواع و اقسام معانی خوب و بد به آن راه می یابد ... امّا حق چشم این است که از آنچه بر تو حلال نیست، آن را بپوشانی و آن را از این سو و آن سو نگریستن بازداری؛ مگر اینکه به جایی باشد که عبرتی در آن وجود داشته باشد که باید با چشم به آن بنگری و از روی علم و آگاهی از آن بهره گیری؛ زیرا چشم، دریچه‏ی عبرت آموزی است.» 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیوه‌های محبّت به زن را ببینید👌 دکتر حبشی 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
49.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کدام رفتار پدر و مادر بچه ها را تربیت می کند ؟؟ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
25.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 توصیه دکتر سعید عزیزی به زوجینی که می‌خواهند عیب طرف مقابلشان را بگویند. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
980609-Panahian-VaghtyAdamHaKhodRaPenhanMikonaad-01-32k.mp3
13.24M
❇️ وقتی آدم ها خود را پنهان میکنند... جلسه اول 🔶استاد پناهیان 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
51.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرح حدیثی حیرت‌انگیز از امام صادق علیه‌السلام توسط استاد ازغدی درباره حکمت‌هاو ویژگی‌های جنین و کودک و مادر 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
دکترشریعتی: "زن" چنان بزرگ است که اشرف موجودات خداست. تا حدی که یک گل، او را راضی می کند، و یک کلمه، او را به کشتن می دهد... زن در کودکی درهای برکت را به روی "پدرش" می گشاید، در جوانی دین "شوهرش" را کامل می کند، و هنگامی که مادر می شود، "بهشت" زیر پای اوست... "قدرش" را بدانیم.... 🎆 🌱خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، فرزند صالح ایشان امام روح الله (ره) و یاد سردار شهید قاسم سلیمانی را گرامی باد🌹🌹🌹 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5818668160424871639.mp3
2.17M
🔸ترتیل صفحه 348 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 23 سوره مبارکه المؤمنون صفحه 348 بَلْ أَتَيْنَاهُمْ بِالْحَقِّ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (90) [ما افسانه براى آنان نياورده ايم] بلکه حقّ را برايشان آورده ايم و بى شک آنان دروغگويند. (90) مَا اتَّخَذَ اللَّهُ مِنْ وَلَدٍ وَمَا كَانَ مَعَهُ مِنْ إِلَٰهٍ ۚ إِذًا لَذَهَبَ كُلُّ إِلَٰهٍ بِمَا خَلَقَ وَلَعَلَا بَعْضُهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۚ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ (91) خدا هيچ فرزندى برنگرفته است و با او هيچ معبودى نيست. [اگر معبودى جز خدا بود] در آن صورت هر معبودى مخلوق خود را تصاحب مى کرد و بعضى معبودان بر بعضى ديگر برترى مى جستند; منزّه است خدا از آنچه وصف مى کنند; (91) عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ (92) همان داناى نهان و آشکار; پس او برتر است از شرک ورزى آنان. (92) قُلْ رَبِّ إِمَّا تُرِيَنِّي مَا يُوعَدُونَ (93) بگو: پروردگارا! اگر آن [عذابى] را که به آنان وعده داده مى شود، به من ارائه بدهى. (93) رَبِّ فَلَا تَجْعَلْنِي فِي الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (94) پس مرا پروردگار! در ميان قوم ستمکار قرار مده [و در عذابشان شريک مکن]. (94) وَإِنَّا عَلَىٰ أَنْ نُرِيَكَ مَا نَعِدُهُمْ لَقَادِرُونَ (95) و بى شک ما قادريم آن [عذابى] را که به آنان وعده مى دهيم، به تو ارائه کنيم. (95) ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ السَّيِّئَةَ ۚ نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَصِفُونَ (96) بدى را با بهترين شيوه دفع کن، ما به آنچه [به ناحق ]وصف مى کنند آگاه تريم. (96) وَقُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ (97) و بگو: پروردگارا! از وسوسه هاى شيطان ها به تو پناه مى برم. (97) وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ (98) و پروردگارا! به تو پناه مى برم از اين که نزد من حاضر شوند. (98) حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ (99) [کافران دست از کفر خود بر نمى دارند] تا وقتى که مرگِ يکى از آنان فرا رسد، مى گويد: پروردگارا! مرا برگردانيد. (99) لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ ۚ كَلَّا ۚ إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا ۖ وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ (100) شايد من در مورد آنچه ترک کرده ام کارى شايسته انجام دهم، نه چنين است; بى شک اين سخنى [بى حاصل] است که او گوينده آن است، و پيش رويشان برزخى است تا روزى که برانگيخته مى شوند. (100) فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلَا أَنْسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلَا يَتَسَاءَلُونَ (101) پس وقتى که در صور دميده شود، در آن روز نه ميانشان خويشاوندى هاى نَسَبى وجود دارد و نه از [حال] يکديگر مى پرسند. (101) فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (102) پس کسانى که اعمالِ وزن شده آنان سنگين (با ارزش) باشد آنها خود ظفرمندند. (102) وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَٰئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فِي جَهَنَّمَ خَالِدُونَ (103) و کسانى که اعمالِ وزن شده آنان سبک (بى ارزش) باشد، اينانند که [سرمايه هستى] خود را از دست داده و در جهنّم جاويدانند. (103) تَلْفَحُ وُجُوهَهُمُ النَّارُ وَهُمْ فِيهَا كَالِحُونَ (104) آتش چهره هايشان را مى گدازد و آنان در آن جا چهره سوختگانى بدمنظرند. (104) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
نکته تفسیری صفحه ۳۴۸: جهانی در میان دو جهان: هم اکنون ما مشغول تجربه‏ی زندگی در جهانی به نام «دنیا» هستیم و برایمان روشن است که پس از چند دهه، زندگی دنیایی ما به پایان می رسد. از طرف دیگر، پیامبران از سوی خدا به ما گفته اند که در زمان مشخّصی که تنها خدا از آن باخبر است، عمر دنیا به پایان می رسد و جهان دیگری به نام «آخرت» به وجود می آید که در آن، همه‏ی انسان ها دوباره زنده می شوند و به پاداش و کیفر اعمال خود می رسند. امّا پس از مرگِ جسم انسان ها در دنیا تا زمانی که قیامت برپا می شود، چه اتّفاقی برای ارواحشان می افتد و در کجا به سر می برند؟ از آیات قرآن و روایات معصومان فهمیده می شود که ارواح انسان ها پس از مرگ، وارد عالمی به نام «برزخ» می شوند و تا قیامت که دوباره به بدن ها باز می گردند، در آن عالم می مانند . واژه‏ی برزخ به معنای چیزی است که در میان دو چیز دیگر قرار گیرد. به‏ همین ‏علت، به عالمی که در میان دنیا و آخرت قرار گرفته، برزخ گفته می شود. بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین، ارواح انسان ها در برزخ، بر اساس داشتن ایمان و کارهای شایسته یا نداشتن آن ها پاداش یا کیفر می بینند. در حدیثی از امام سجاد علیه السلام می خوانیم: «قبر، باغی از باغ های بهشت یا گودالی از گودال های دوزخ است.» باید توجّه داشت که منظور از «قبر» در این حدیث و احادیث مشابه آن، عالم برزخ است؛ زیرا محیط ظاهری قبر، مربوط به دنیا و جایگاه جسم بی جان مردم است. بر اساس روایت دیگری از پیامبر اسلام صلوات الله علیه، در هنگام جان دادن انسان باایمان، شمار زیادی از فرشتگان زیباروی خدا با پارچه های بهشتی زیبا و معطّر نزد او می آیند و فرشته‏ی مرگ، جان او را با احترام و تشریفات خاصّی می گیرد و به آسمان های ملکوت می برد و فرشتگان هر آسمان به او درود و سلام می فرستند و او را بدرقه می کنند. هنگامی که به آسمان هفتم می رسد، مورد لطف خاص خدا قرار می گیرد و آنگاه دوباره با عزّت و احترام به عالم قبر و برزخ بازگردانده می شود. در این هنگام، دو فرشته نزد او می آیند و از اعتقادات او در باره‏ی خدا، دین، پیامبر و کتاب آسمانی اش سؤال می کنند و پس از پاسخ او به این سؤالات، دری از درهای بهشت برایش باز می شود و اعمال شایسته‏ی او به صورت شخص زیبارویی در می آید و همراه او خواهد بود، و او آن قدر از نعمت های بهشتِ برزخی اش خوشحال می شود که آرزو می کند هر چه زودتر قیامت برپا شود و او به پاداش اصلی و نهایی خود برسد. در مقابل امّا هنگامی که مرگ یکی از دشمنان خدا فرا می رسد، فرشتگانی سیاه رو به استقبال او می آیند و فرشته‏ی مرگ با خشونت تمام، جان او را می گیرد و در پارچه های بدبو و متعفّنی قرار می دهد و به سوی آسمان می برد؛ ولی هنگامی که به آسمان اوّل می رسد، درهای آسمان به روی او باز نمی شود و از سوی خدا مورد عتاب و سرزنش قرار می گیرد. از این رو، روحش را با خواری و ذلّت به عالم قبر و برزخش می افکنند و در آنجا دری از دوزخ به رویش می گشایند، و کارهای ناشایستش به صورت شخصی زشت رو در می آید و تا قیامت همراه او می ماند، و او آن قدر از این وضعیّت در رنج و عذاب خواهد بود که آرزو می کند که ای کاش قیامت هیچگاه برپا نشود ! 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب روانشناس معروف غربی به والدینی که نگران بچه آوردن و بالا بردن جمعیت خانواده هستن👆 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️‍🔥 تفاوت های جنسیتی را جدی بگیریم! ✅ چقدر از این تفاوت ها اطلاع داریم؟ ✅ تو زندگی زناشویی چقد حواسمون به این تفاوت ها هست؟ ✅ با نداشتن دانش کافی چقدر ناخواسته به رابطه مون آسیب زدیم؟ ✅ از خطاهای شناختی در مورد تفاوت ها چیزی میدونیم؟ •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
28.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍تو ما و حتی روانشناسی غربی اومده که: 🔸حریم درخانواده باید:👇 محور باشد،نه مکان! 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاثیر کلمات مثبت در دانش‌آموزان 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5821265898379412906.mp3
1.88M
🔸ترتیل صفحه 349 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 23 سوره مبارکه المؤمنون صفحه 349 أَلَمْ تَكُنْ آيَاتِي تُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ فَكُنْتُمْ بِهَا تُكَذِّبُونَ (105) [به آنان گفته مى شود:] آيا آيات من بر شما خوانده نمى شد و شما آنها را تکذيب مى کرديد؟! (105) قَالُوا رَبَّنَا غَلَبَتْ عَلَيْنَا شِقْوَتُنَا وَكُنَّا قَوْمًا ضَالِّينَ (106) مى گويند: پروردگارا! شقاوت ما بر ما غالب شد و ما مردمى گمراه بوديم. (106) رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْهَا فَإِنْ عُدْنَا فَإِنَّا ظَالِمُونَ (107) پروردگارا! ما را از اين جا بيرون ببر، پس اگر [به گمراهى] برگشتيم حتماً ما ستمکار خواهيم بود. (107) قَالَ اخْسَئُوا فِيهَا وَلَا تُكَلِّمُونِ (108) مى گويد: [اى سگان!] دور شويد و خوار در آن جا بمانيد و [در باره رفع عذاب] با من سخن مگوييد. (108) إِنَّهُ كَانَ فَرِيقٌ مِنْ عِبَادِي يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ (109) زيرا گروهى از بندگان من بودند که مى گفتند: پروردگارا! ما ايمان آورديم، پس ما را بيامرز و بر ما رحمت آور و تو بهترين رحمت آورانى. (109) فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيًّا حَتَّىٰ أَنْسَوْكُمْ ذِكْرِي وَكُنْتُمْ مِنْهُمْ تَضْحَكُونَ (110) پس شما آنان را به مسخره گرفتيد تا آن جا که [از بس به آنان پرداختيد] ياد مرا از خاطر شما بردند و پيوسته به ايشان مى خنديديد. (110) إِنِّي جَزَيْتُهُمُ الْيَوْمَ بِمَا صَبَرُوا أَنَّهُمْ هُمُ الْفَائِزُونَ (111) همانا من امروز آنان را به خاطر اين که صبر پيشه کردند [بدين گونه] سزا مى دهم که آنان خود به مراد خويش رسيده اند. (111) قَالَ كَمْ لَبِثْتُمْ فِي الْأَرْضِ عَدَدَ سِنِينَ (112) [خدا] مى گويد: به شمارِ سال ها چقدر در زمين مانديد؟ (112) قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ فَاسْأَلِ الْعَادِّينَ (113) مى گويند: روزى يا بخشى از روزى مانديم، [درست نمى دانيم] پس از شمارگران بپرس . (113) قَالَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا ۖ لَوْ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (114) مى گويد: جز اندکى درنگ نکرده ايد; اگر شما معرفت مى داشتيد [دنياى فانى را بر آخرتِ باقى ترجيح نمى داديد]. (114) أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ (115) پس آيا خيال کرده ايد که شما را بيهوده آفريده ايم و اين که شما به سوى ما بازگردانده نمى شويد؟! (115) فَتَعَالَى اللَّهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ (116) پس متعالى است خدا، آن فرمانرواى حق [از اين که کار بيهوده کند]، هيچ معبودى جز او نيست، [او ]صاحب عرش گران قدر است. (116) وَمَنْ يَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ لَا بُرْهَانَ لَهُ بِهِ فَإِنَّمَا حِسَابُهُ عِنْدَ رَبِّهِ ۚ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الْكَافِرُونَ (117) و کسى که با خدا معبود ديگرى بخواند که هيچ دليلى بر آن ندارد، حسابش فقط نزد پروردگار او است; بى ترديد کافران پيروز نمى شوند. (117) وَقُلْ رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ (118) و بگو: پروردگارا! [مرا] بيامرز و [بر من] رحمت آور و تو بهترين رحمت آورانى. (118) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۴۹🌷 زندگی دنیا؛ کوتاه و هدفدار: جهان آفرینش، از نظر عظمت و نظم، بسيار وسیع و پرشکوه و اعجاب انگیز است. اسرار این جهان به قدری است که دانشمندانِ بزرگ معترف اند تمام معلومات بشـر در برابر آن، همچون قطره ای از دریاست. هر یک از کهکشان های بزرگ این جهان، میلیاردها ستاره دارد و شمار کهکشان ها و فاصله های آن ها آن قدر زیاد است که حتّی محاسبه‏ ی آن با سرعت حرکت نور ـ که سیصدهزار کیلومتر را در یک ثانیه طی می کند ـ شگفت آور است. نظم و دقّتی که در ساختمان کوچک ترین واحد این جهان به کار رفته، همانند نظم و دقّتی است که در ساختمان عظیم ترین واحدهای آن دیده می شود. در این میان ـ آن قدر که ما می شناسیم ـ انسان، کامل ترین موجودی است که پا به عرصه‏ ی گیتی نهاده است. از سوی دیگر، این عالی ترین موجود، نسبت به عمر دنیا، عمر بسیار کوتاهی دارد و در این مدّت کوتاه نیز با انواع ناراحتی ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کند. در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) نقل شده که وقتی فرشته‏ ی مرگ برای گرفتن جان حضـرت نوح (ع) نزدش آمد، گفت: «ای نوح، ای مسن ترین پیامبران، ای کسی که عمر بسیار طولانی داشتی، ای کسی که دعایت مستجاب می شد، گذر عمر در دنیا را چگونه دیدی؟» حضرت نوح فرمود: «مانند کسی که برایش خانه ای بنا کردند که دو در دارد و او از یکی داخل شده و از دیگری خارج شده است!» با وجود این آیا می توان باور کرد که هدف از خلقت دنیا و این اُعجوبه‏ ی آفریدگان که نامش انسان است، همین باشد که چند روزی در این جهان بیاید، این دوران های سه گانه را با رنج ها و مشکلاتش طی کند، قدری غذا صرف کند، چند لباس بر تن کند، شب ها و روزهایی را بخوابد و بیدار شود و در آخر نابود شده، همه چیز به پایان رسد؟! به راستی اگر چنین باشد، آیا آفرینش جهان، کار بیهوده ای نبوده است؟ آیا هیچ فرد عاقلی این همه تشکیلات عظیم را برای هدفی به این کوچکی برقرار می کند؟ فرض کنید که نسل انسان ها میلیون ها سال در این دنیا بمانند و یکی پس از دیگری بیایند و بروند، و علوم مادّی آن قدر پیشرفت کند که بهترین تغذیه و لباس و مسکن و بالاترین حدّ رفاه و آسایش و سرگرمی برای بشر فراهم شود، آیا این خوردن و نوشیدن و خوابیدن و بیدار شدن و لذّت بردنِ محدود و پایان پذیر، ارزش این را دارد که هدف خلقتِ این جهان پهناور باشد؟ حقیقت این است که بررسی و مطالعه‏ ی جهان هستی ـ با همه پهناوری و بزرگی اش چنین نتیجه می دهد که این جهان، مقدمه ای برای جهانی بزرگ تر گسترده تر و جاودانی است. تنها قبول وجود چنان جهانی است که می تواند به زندگی ما معنا و مفهوم بخشد و آن را از هیچی و پوچی درآورد. در روایتی آموزنده می خوانیم که شخصی به امام صادق(ع) عرض کرد: «ما برای هدف عجیب و غریبی آفریده شده ایم!» حضرت فرمود: «منظورت چیست؟» او عرض کرد: «ما برای نابود شدن آفریده شده ایم.» امام فرمود: «این حرف را نزن؛ ما برای زندگی همیشگی آفریده شده ایم. چگونه بهشتی که پایان نمی پذیرد و آتشی که خاموش نمی شود، از بین می رود؟ [ما نابود نمی شویم؛] بلکه از سرایی به سرای دیگر منتقل می شویم.» 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 یک معادله ساده ✅ هرچه زن و شوهر از خدا دور شوند، از یکدیگر دور شده اند. 👌 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ 📹 هر چیزی به وقتش! ➕چند مثال از گفتگوهای غلط بین زن و شوهر 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil