eitaa logo
واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد)
131 دنبال‌کننده
947 عکس
1.2هزار ویدیو
38 فایل
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil ارتباط با مدیر : @m_parvareshi2 09156170062 09152453853
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5891234854116263720.mp3
1.99M
🔸ترتیل صفحه 372 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 372 قَالَ وَمَا عِلْمِي بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (112) گفت: من چه آگاهى دارم از کارهايى که آنان انجام مى داده اند؟ (112) إِنْ حِسَابُهُمْ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّي ۖ لَوْ تَشْعُرُونَ (113) حساب آنان جز برعهده پروردگارم نيست اگر شما درک کنيد. (113) وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الْمُؤْمِنِينَ (114) و من اين مؤمنان را [از خود] دور نمى کنم. (114) إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُبِينٌ (115) من جز اخطارکننده اى روشنگر نيستم. (115) قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يَا نُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومِينَ (116) گفتند: اى نوح! اگر [از دعوت خود] باز نايستى، حتماً از سنگسار شدگان خواهى بود. (116) قَالَ رَبِّ إِنَّ قَوْمِي كَذَّبُونِ (117) گفت: پروردگارا! همانا قوم من تکذيبم کردند. (117) فَافْتَحْ بَيْنِي وَبَيْنَهُمْ فَتْحًا وَنَجِّنِي وَمَنْ مَعِيَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (118) پس ميان من و آنان چنان که بايد داورى کن و مرا و هر کس از مؤمنان را که با من است [از شرّ آنان ]نجات بده. (118) فَأَنْجَيْنَاهُ وَمَنْ مَعَهُ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ (119) پس او و هر که را با او در آن کشتى پربار بود، نجات داديم. (119) ثُمَّ أَغْرَقْنَا بَعْدُ الْبَاقِينَ (120) سپس آن باقى ماندگان را بعد از آن غرق کرديم. (120) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (121) بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ ]وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (121) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (122) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (122) كَذَّبَتْ عَادٌ الْمُرْسَلِينَ (123) قوم عاد رسولان را تکذيب کردند. (123) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ هُودٌ أَلَا تَتَّقُونَ (124) آن گاه که برادرشان هود به آنان گفت: آيا تقواپيشه نمى کنيد؟ (124) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (125) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (125) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (126) پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (126) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (127) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز برعهده خداوندگار جهانيان نيست. (127) أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ (128) آيا شما در هر جاى بلندى به بازيچه نشانه اى بنا مى کنيد؟ (128) وَتَتَّخِذُونَ مَصَانِعَ لَعَلَّكُمْ تَخْلُدُونَ (129) و کاخ هايى [محکم] برمى گيريد شايد جاويدان بمانيد؟! (129) وَإِذَا بَطَشْتُمْ بَطَشْتُمْ جَبَّارِينَ (130) و چون با شدّت و صولت [براى کيفر] دست مى گشاييد، زورمدارانه دست مى گشاييد؟ (130) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (131) پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (131) وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدَّكُمْ بِمَا تَعْلَمُونَ (132) و از آن کس پروا داشته باشيد که به وسيله آنچه مى دانيد به شما مدد کرده است. (132) أَمَدَّكُمْ بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ (133) به وسيله دام ها و فرزندانى به شما مدد کرده است. (133) وَجَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (134) و به وسيله باغ هايى و چشمه سارهايى. (134) إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ (135) همانا من بر شما از عذاب روزى بزرگ بيم دارم. (135) قَالُوا سَوَاءٌ عَلَيْنَا أَوَعَظْتَ أَمْ لَمْ تَكُنْ مِنَ الْوَاعِظِينَ (136) گفتند: تو موعظه بکنى يا نکنى براى ما يکسان است. (136) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
نکته تفسیری صفحه ۳۷۲: پیامبران و تهیدستان: پیامبران، بزرگ ترین رهبران جامعه‏ی بشری محسوب می شوند. البتّه برخورد مردم با این رهبران بزرگ، یکسان نبوده و نیست، و ارزش هایی که در ذهن و جان مردم ریشه کرده، در نوع مواجهه با دعوت پیامبران، اثر مستقیم دارد. یکی از این ارزش ها، عدالت خواهی و ظلم‏ستیزی است. از این رو معمولاً افراد کم درآمد و تهی دست که از ظلم حاکمان ستمکار و بی عدالتی های ثروتمندان تجاوزگر خسته شده اند، زودتر به پیامبران پاسخ مثبت می دهند، و در مقابل، اقشار قدرتمند و ثروتمندی که با ظلم و تجاوز به قدرت و ثروت رسیده اند و بزرگ ترین ارزش در چشمانشان، پول و مقام است، در برابر پیامبران به شدّت موضع می گیرند. قرآن بارها به این موضع گیری خصمانه اشاره و اعلام کرده که ارزش های مطرح در ادیان آسمانی، غیر از ارزش های صاحبان قدرت و ثروت است. این آیات به همین نکته اشاره می کند و بیان می فرماید که از زمان نخستین پیامبر اولواالعزم ـ یعنی حضرت نوح(ع) ـ این درگیری فکری وجود داشته است. در این آیات می خوانیم که مشرکان لجوج و متکبّر قوم نوح(ع)، در پاسخ دعوت او بهانه آوردند و گفتند: آیا در حالی به تو ایمان آوریم که افراد پست و حقیر از تو پیروی می کنند؟ در حقیقت، منظور آن ها این بود که یک رهبر بزرگ باید شأن اجتماعی خودش را حفظ کند و با افراد والامقام معاشرت داشته باشد؛ نه با افراد خوار و بی ارزش. البتّه اصل این سخن درست بود؛ ولی اشکال کار این است که آن ها در معنای حقارت و پستی دچار اشتباه بودند و می پنداشتند که هر فقیر ناتوانی، حقیر هم هست؛ در حالی که از نظر خدا، ملاک حقارت و پستی، کفر و بی ایمانی و آلودگی به گناهان و کارهای زشت است. از این رو حضرت نوح(ع) قاطعانه به آنان پاسخ داد که من هیچ گاه افراد باایمان را از خود طرد نخواهم کرد؛ هرچند فقیر و ناتوان باشند. از آیات قرآن استفاده می شود که این تفکّر آلوده، در زمان پیامبر اسلام صلوات الله علیه نیز وجود داشته است. خداوند در آیه‏ی 28 سوره‏ی کهف به پیامبر خویش فرموده است: «همراه با کسانی باش که پروردگار خود را صبح و عصر می خوانند[عبادت می کنند] و در پی خشنودی او هستند، و هرگز برای زیورهای دنیا، چشمان خود را از آن ها بر مگیر، و از کسانی که قلبشان را از یاد خود غافل کرده ایم، اطاعت مکن؛ همان ها که از هوای نفس پیروی کردند و در کارهایشان، زیاده روی و اسراف است.» بر اساس روایات، پیامبر توجّه ویژه ای به مسلمانان کم درآمد داشت و همواره با آنان نشست و برخاست می کرد و همراه آنان غذا می خورد . هر شب به مسجد سر می زد و به فقرا و تهی دستان غذا می داد و هیچ گاه مانند ثروتمندان رفتار نمی کرد؛ بلکه مانند بندگان می نشست و غذا می خورد. بد نیست که ما نیز با خود خلوتی کنیم و بیندیشیم که چقدر به پیامبرمان شباهت داریم! 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فرزندتون آیینه شماست‌... دروغگویی تو کودکان میتونه از الگو گرفتن رفتار والدینشون نشات بگیره. کودکان با تماشای رفتار والدین خود، دروغ گفتن رو یاد میگیرن. اونها باید سعی کنن یک الگوی خوب برای فرزندانشون باشن. باید بدونیم که به هیچ وجه مجاز نیستیم در حضور کودکان دروغ بگیم، حتی اگه مجبور باشیم. به طور مثال مادری که قرار ملاقاتی داره و به هردلیلی نمیتونه بره، مجبور میشه با تماس تلفنی دلیلی برای نرفتنش بتراشه و جلوی چشم کودکش دروغ میگه. مطمئن باشید کودک هم با دیدن این صحنه دروغ گفتن رو یاد میگیره. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🔺هرگز از هوش خوب فرزندمان نگوییم، بلکه از تلاش زیادش بگوییم. 🔹اگر از هوشش گفتیم، دیر یا زود، با هر شکست یا اشتباه، باور خود را به هوش بالایش و به حرف های ما از دست خواهد داد. 🔹زندگی جایی است که شکست یا اشتباه، اجتناب ناپذیراست، اما وقتی از تلاش زیادش گفتیم، اگر هم شکست یا اشتباه کرد، باورش را به خودش از دست نمی دهد. بلکه تصمیم می گیرد که بهتر و بیشتر تلاش کند. هر شکستی او را محکم تر و پر تلاش تر خواهد کرد. 🔹ضمن اینکه به تدریج خواهد آموخت، چیزی باعث افتخار است که برای بدست آوردنش تلاش کرده و زحمت کشیده باشد نه چیزی که با آن، به دنیا آمده باشد. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
25.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣 پدرها نیاز به احترام و جایگاه در خانواده دارند. اقتدار پدر=احترام مادر ❤️ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این متن دکتر الهی قمشه ای زیباست 👌🏻 روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند فضای منزلتان خالی از نقاشی های کودکانه خواهد شد؛ دیگر اثری از شکلک های خندان بر روی دیوارهای خانه، حک کردن اسامی بر روی پارچه ی دسته ی مبل ها و طرح های لرزان انگشتی بر روی شیشه های بخار گرفته ی پنجره های خانه،وجودنخواهد داشت. روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند دیگر اثری از هسته های میوه ها در زیر تخت ها وجود نخواهد داشت. در آن روز می توانید مدادی را بر روی میز براي يادداشت كردن پیدا کنید و شيرينی داخل یخچال باقی خواهد ماند. روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند میتوانید برای خود غذاهای بخارپز به جای ساندویچ هات داگ یا همبرگر درست کنید. میتوانید زیر نور شمع غذا بخورید بدون آنکه نگران دعوای فرزندانتان برای فوت کردن شمع ها باشید. روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند زندگیتان متفاوت خواهد شد آنها آشیانه تان را ترک خواهند کرد و خانه تان آرام... ساکت... خالی و تنها خواهد شد. در آن زمان است که به جای چشم انتظاری برای فرارسیدن «روزی» ؛ دیروزها را مرور خواهید کرد... یعنی در ان روزها ؛ دلتنگ امروزتان خواهید شد... 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5893196357090412124.mp3
2.07M
🔸ترتیل صفحه 373 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده _مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 373 إِنْ هَٰذَا إِلَّا خُلُقُ الْأَوَّلِينَ (137) اين [دعوت تو چيزى] جز روش پيشينيان نيست. (137) وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ (138) و ما گرفتار عذاب [که تو به آن تهديد مى کنى ]نخواهيم شد. (138) فَكَذَّبُوهُ فَأَهْلَكْنَاهُمْ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (139) پس او را تکذيب کردند و [ما] هلاکشان کرديم، بى شکّ در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (139) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (140) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (140) كَذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْسَلِينَ (141) قوم ثمود رسولان را تکذيب کردند. (141) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صَالِحٌ أَلَا تَتَّقُونَ (142) آن گاه که برادرشان هود به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (142) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (143) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (143) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (144) پس از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (144) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (145) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز برعهده خداوندگار جهانيان نيست. (145) أَتُتْرَكُونَ فِي مَا هَاهُنَا آمِنِينَ (146) آيا شما در آنچه در اين جا (دنيا) هست، ايمن رها خواهيد شد؟ (146) فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (147) در باغ ها و چشمه سارها، (147) وَزُرُوعٍ وَنَخْلٍ طَلْعُهَا هَضِيمٌ (148) و کشتزارها و نخلستان هايى که شکوفه هايشان نرم و لطيف است. (148) وَتَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا فَارِهِينَ (149) و از کوه ها با مهارت خانه هايى مى تراشيد. (149) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (150) پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (150) وَلَا تُطِيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِينَ (151) و از فرمان مسرفان اطاعت نکنيد. (151) الَّذِينَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ (152) همانان که در زمين فساد مى کنند و اصلاح نمى کنند. (152) قَالُوا إِنَّمَا أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (153) گفتند: جز اين نيست که تو از آنانى که سخت سحر زده اند. (153) مَا أَنْتَ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا فَأْتِ بِآيَةٍ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (154) تو جز بشرى مانند ما نيستى، اگر راست مى گويى معجزه اى بياور. (154) قَالَ هَٰذِهِ نَاقَةٌ لَهَا شِرْبٌ وَلَكُمْ شِرْبُ يَوْمٍ مَعْلُومٍ (155) گفت: اين ناقه اى است [که شما خواستيد ]سهمى از آب براى او و سهم روز معيّنى براى شما است. (155) وَلَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ فَيَأْخُذَكُمْ عَذَابُ يَوْمٍ عَظِيمٍ (156) و آسيبى به او نرسانيد که عذاب روزى بزرگ شما را فرا مى گيرد. (156) فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ (157) پس ناقه را کشتند و به دنبال آن پشيمان شدند. (157) فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (158) آن گاه عذاب [موعود] آنان را فراگرفت، بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (158) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (159) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (159) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
نکته تفسیری صفحه ۳۷۳: ما عذاب نخواهیم شد!: بر اساس آیات قرآن، مهم­ترین وظیفه‏ی پیامبران، «بشارت دادنِ» مردم به لطف و رحمت خدا و «بیم دادنِ» آنان از خشم و عذاب او بوده است. در آیه‏ی 48 سوره‏ی انعام می­خوانیم: «ما پیامبران را فقط برای بشارت دادن و بیم دادن فرستادیم.» در حقیقت این دو وظیفه‏ی مهم، توجیه­گرِ پیرویِ مردم از دستورهای پیامبران است؛ زیرا بزرگترین سؤال مردم این است که پس از مرگ، چه سرانجامی خواهند داشت و پیامبران، پاسخ این سؤال را از سوی آفریدگار مردم، به آنان می­رسانند. پیامبران نیز از سوی خدا، مردم را به دو انجام خوب و بد بشارت و بیم می­ دهند و به آنان می­گویند که انجام نیک، با پیروی از دستورهای ایشان، و انجام بد، با سرپیچی از دستورهای آن­ها به دست خواهد آمد. پیروان پیامبران نیز پیوسته در بین دو حالت بیم و امید قرار دارند؛ بیم از نافرمانی خدا و فرجام دردناک آن، و امید به فرمان­برداری از خدا و فرجام شیرین آن. آنان هیچ­گاه امید خود را به علّت اشتباهاتشان از دست نمی­ دهند؛ زیرا خود را در پیشگاه خدای مهربان می­بینند که می­تواند گناهانشان را ببخشد و آنان را در لطف و رحمت خویش وارد کند. از سوی دیگر هیچ­گاه با غرور و تکبّر به گناهان ادامه نمی­ دهند و خود را از خشم و عذاب خدا در امان نمی‏دانند؛ زیرا می‏دانند که خدا با هیچ‏کس خویشاوندی ندارد تا در برابر نافرمانی­ اش بی­تفاوت باشد. از این رو در روایات پیشوایان دین، هم «نومیدی از رحمت خدا» و هم «ایمن دانستنِ خود از خشم خدا»، گناهی بسیار بزرگ برشمرده شده است؛[1] زیرا کسی ­که دچار هر یک از این دو گناه شود، هم خدا را از بخشش توبه­ کاران یا عذاب نافرمانان ناتوان شمرده و هم در بزرگ­ترین دام شیطان افتاده است؛ زیرا دیگر راه بازگشتی برای خود نمی­ داند، یا خود را از آتش دوزخ در امان می­شمارد، و در هر دو صورت، به راه تاریک و بدفرجام خود ادامه می­ دهد و هیچ تصمیمی برای تغییر حال و روزش نمی­ گیرد؛ درست مانند قوم عاد که در برابر هشدارهای پیامبرشان هود، با بی­تفاوتی می­ گفتند «ما عذاب نخواهیم شد» و سرانجام به سبب همین طرز فکر آلوده، برای همیشه در عذاب خدا گرفتار شدند. البته خداوند نه­ تنها مردمِ عادی، بلکه بهترین بنده­ ی خویش یعنی پیامبر اسلام صلوات الله علیه را از عذاب خود ترسانده و فرموده است: «بگو: من نیز اگر از فرمان پروردگارم سرپیچی کنم، از عذاب روزی بزرگ می­ ترسم.»[2] از این رو پیشوایان دین نیز به سبب علم و آگاهی زیادی که از گستردگی لطف و رحمت خدا و شدّت خشم و عذاب او داشتند، بیشتر از همه به لطف خدا امید داشتند و از خشم او می­ ترسیدند. برگ­ های تاریخ، پر از گریه­ ها و ناله­ های پیامبر‹ و اهل­بیت است که از ترس خدا در نیمه­ های شب به آسمان بلند بوده است[3]. پیشوای فرزانه‏ی ما امیر مؤمنان علی علیه السلام چه زیبا فرموده است: «آیا به شما بگویم که فرد بسیار دانا و خردمند کیست؛ کسی که مردم را از رحمت خدا مأیوس نکند و آنان را از عذاب خدا در امان نشمارد.»[4] [1] - براساس روایتی از امام کاظم (ع)، تفسیر البرهان، ج5، ص201 [2] - انعام، 15 [3] - برای نمونه ر.ک به کتاب گناهان کبیره، اثر شهید دستغیب، ج1، فصل چهارم، الا من مکر الله   [4] - الکافی، ج1،ص36 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترس ها و ناتوانی ها رو از فرزندانتان دور کنید تا اعتماد به نفس پیدا کنند 👌 اجازه بدید بچه ها خودشون کارهاشون رو انجام بدهند. دخالت بیش از اندازه ممنوع❌ •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دردی به نام بلاتکلیفی! 🔸 فرض کنین دستاتون مدام جلوی چشماتون رو گرفته و قرار باشه همین شکلی به زندگی ادامه بدین. با همین حالت حرف بزنین، تصمیم بگیرین، غذا بخورین و هر کار دیگه‌ای که فکرش رو بکنین. چقدر دووم میارین؟ یک روز؟ یک ساعت یا فقط چند دقیقه؟ •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
بدغذایی کودکان(1).mp3
1.89M
⁉️چه تکنیک‌ها و روش‌هایی برای اصلاح بدغذایی کودکان وجود دارد؟🤔 🎙 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
25.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶تفاوت و با در زندگی 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴 سه هدف اصلی در زندگی سیاسی_مبارزاتی حضرت موسی بن جعفر علیه السلام ▪️ گوشه‌ای از زندگی سیاسی-مبارزاتی امام موسی کاظم علیه السلام در کلام رهبر انقلاب اسلامی 📚 برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ ساله علیه السلام علیه السلام 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5895448156904097724.mp3
2.04M
🔸ترتیل صفحه 374 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 374 كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ (160) قوم لوط رسولان را تکذيب کردند. (160) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ (161) آن گاه که برادرشان لوط به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (161) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (162) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (162) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (163) پس از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (163) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (164) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز برعهده خداوندگار جهانيان نيست. (164) أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ (165) آيا از ميان مردم جهان با مردان آميزش مى کنيد. (165) وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ ۚ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ (166) و آنچه را خدا از همسرانتان براى شما آفريده است رها مى سازيد؟ [براى اين کار توجيهى نداريد ]بلکه شما قومى تجاوزکاريد. (166) قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ (167) گفتند: اى لوط: اگر [از اين روش] دست برندارى حتماً تبعيد خواهى شد. (167) قَالَ إِنِّي لِعَمَلِكُمْ مِنَ الْقَالِينَ (168) [لوط] گفت: همانا من از عمل شما به شدّت متنفّرم. (168) رَبِّ نَجِّنِي وَأَهْلِي مِمَّا يَعْمَلُونَ (169) پروردگارا! مرا و خانواده ام را از آنچه اينان مى کنند نجات بده. (169) فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ (170) پس او و خانواده اش را همگى نجات داديم. (170) إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ (171) مگر پيرزنى (زن لوط) را [که] در باقى ماندگان [بود]. (171) ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ (172) سپس ديگران را ريشه کن کرديم. (172) وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ مَطَرًا ۖ فَسَاءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِينَ (173) و بارانى [از سجّيل] بر آنان بارانديم پس چه بد بود باران [عذاب] اخطارشدگان! (173) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (174) بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (174) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (175) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (175) كَذَّبَ أَصْحَابُ الْأَيْكَةِ الْمُرْسَلِينَ (176) مردم <اَيکه> رسولان را تکذيب کردند. (176) إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ (177) آن گاه که شُعيب به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (177) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (178) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (178) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (179) پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (179) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (180) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز به عهده خداوندگار جهانيان نيست. (180) ۞ أَوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ (181) پيمانه را کامل بدهيد و از کم دهندگان نباشيد. (181) وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ (182) و [کالاها را] با ترازوهاى درست وزن کنيد. (182) وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (183) و از اشياى مردم [و حقوق آنان] نکاهيد و در زمين به فسادگرى نکوشيد. (183) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۷۴ 🌷 یکی از مراحل نهی از منکر: می دانیم که یکی از فروع دین، «نهی از منکر» است. بر اساس این وظیفه، هیچ مسلمانی حق ندارد در برابر کارهای زشت بی تفاوت باشد و باید در مقابل آن موضع بگیرد. البتّه نهی از منکر، سه مرحله دارد که یکی از آنها در هر حالی بر تمام مسلمانان واجب است؛ ولی دو مرحله‏ ی دیگر با وجود شروطش واجب می شود: 1ـ مرحله‏ ی قلبی؛ 2ـ مرحله‏ ی زبانی؛ 3ـ مرحله‏ ی عملی. در مرحله‏ ی قلبی، انسانِ باایمان با دیدن یا شنیدن یک گناه و کار زشت، از آن کار احساس تنفّر می کند. روشن است که برای داشتن این احساس، نیازی به سخن گفتن یا انجام کاری نیست؛ بلکه انسان با مشاهده‏ ی نافرمانی خدا، ناخودآگاه احساس بدی پیدا می کند. این مرحله هرچند به چشم دیگران نمی آید، سرچشمه‏ ی دو مرحله‏ ی بعد ـ یعنی مراحل زبانی و عملی ـ است؛ زیرا کسی که در دل از کاری بدش نیاید، نمی تواند دیگران را از آن نهی کند، و اگر هم بکند، کاری ساختگی و بی ثمر کرده است. در این آیه‏ می خوانیم که حضرت لوط به قوم گنهکار خویش فرمود «من از کار زشت شما بسیار متنفّرم»، و بدین وسیله به آنان اعلام کرد که با تمام وجود از گناهانشان تنفّر دارد. علاوه بر قرآن کریم، پیشوایان معصوم ما نیز تأکید فراوانی بر لزوم تنفّر قلبی از گناه و کار زشت کرده اند؛ چراکه بر اساس روایات، ناراحت نبودن از نافرمانی خدا و خشنودی از آن، باعث شریک شدن انسان در آن می شود. در روایتی از امام رضا می خوانیم: «هر کس در هنگام انجام کاری حضور نداشته ولی از آن خشنود باشد، مانند کسی است که حضور داشته و آن را انجام داده است.» در حدیث دیگری از امیر مؤمنان علی می خوانیم: «کسی که به کار گروهی راضی باشد، مانند کسی است که در آن گروه و همراه آنان بوده. و هر کس به کار باطلی دست بزند، دو گناه کرده است؛ یکی، گناه انجام دادن آن، و دیگری، گناه خشنودی از آن.» در روایتی پندآموز از امام صادق نقل شده که به یکی از شیعیان فرمود: «آیا شما گاهی در کوفه ساکن می شوید؟» آن شخص عرض کرد: «بله.» حضرت فرمود: «قاتلان امام حسین(ع) را پیش رویتان می بینید[و بی تفاوت می گذرید]؟» او عرض کرد: «فدایت شوم؛ دیگر هیچ کس از آنان باقی نمانده است.» امام(ع) فرمود: «پس تو فقط کسی را قاتل می دانی که [مستقیماً] کشته باشد یا در کشتن کمک کرده باشد؟ مگر نشنیده ای که خدا [در قرآن] به پیامبر فرموده است: «[به یهودیان] بگو: پیش از من، پیامبرانی با معجزات و دلایل روشن آمدند و معجزاتی را که شما اکنون از من می خواهید نیز آورده بودند. اگر راست می گویید، چرا آنان را کشتید؟» سپس امام فرمود: «یهودیان زمان محمّد کدام پیامبر را کشته بودند؛ در حالی که بین محمّد و عیسی ، پیامبری نبود. آنان فقط بدین علت قاتل شمرده شدند که به کشته شدن پیامبران گذشته[توسّط پدرانشان] راضی بودند [و بسیاری از کوفیان نیز هم اکنون به کشتن امام حسین توسّط پدرانشان راضی هستند].» در جهان امروز نیز بسیاری از مردم مظلوم در گوشه و کنار دنیا از سوی دولت های متجاوز مورد ظلم و ستم قرار می گیرند. از این رو بر همه‏ ی مسلمانان و عدالت خواهان جهان لازم است که از ظلم ستمگران در هر جای دنیا ابراز تنفّر کنند. 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جشن دهۀ فجر را به زندگی بچه ها بیاورید🔸 🔹آیت الله حائری شیرازی ره🔹 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشاورۀ ازدواج لازم است اما کافی نیست! 🔹مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌تواند دربارهٔ خیلی از مسائل شناخت خوبی به زوج‌ها بدهد. مشاوران با آزمون‌های روانشناختی و شخصیت شما را در انتخاب همراهی می‌کنند؛ اما همچنان این خود شما هستید که باید در انتخاب‌تان دقت کنید. •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
1402.04.19-OstadHemati.mp3
1.71M
⁉️ چه تکنیک‌های تربیتی را نباید برای بچه‌های زیر ۳ سال استفاده کرد. 💠 تکنیک‌های تربیتی مناسب برای بچه‌های زیر ۳ سال 🎙حجت الاسلام والمسلمین 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5897625993085978192.mp3
2.1M
🔸ترتیل صفحه 375 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 375 وَاتَّقُوا الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالْجِبِلَّةَ الْأَوَّلِينَ (184) و از آن که شما و مردم پيشين را آفريد، پروا داشته باشيد. (184) قَالُوا إِنَّمَا أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (185) گفتند: جز اين نيست که تو از آنانى که سخت سحر زده اند. (185) وَمَا أَنْتَ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا وَإِنْ نَظُنُّكَ لَمِنَ الْكَاذِبِينَ (186) و تو جز بشرى مانند ما نيستى، و قطعاً تو را از دروغگويان مى دانيم. (186) فَأَسْقِطْ عَلَيْنَا كِسَفًا مِنَ السَّمَاءِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (187) اگر راست مى گويى پاره هايى از آسمان را بر ما فرو ريز. (187) قَالَ رَبِّي أَعْلَمُ بِمَا تَعْمَلُونَ (188) گفت: پروردگارم به آنچه مى کنيد داناتر است. (188) فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَهُمْ عَذَابُ يَوْمِ الظُّلَّةِ ۚ إِنَّهُ كَانَ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ (189) پس تکذيبش کردند و در نتيجه، عذاب روز <ظُلّة> (ابر آتشبار) آنان را فرا گرفت، راستى آن عذاب روزى بزرگ بود. (189) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (190) بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ ]وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (190) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (191) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (191) وَإِنَّهُ لَتَنْزِيلُ رَبِّ الْعَالَمِينَ (192) و بى ترديد اين [قرآن] فرو فرستاده خداوندگار جهانيان است. (192) نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ (193) که روح الامين آن را نازل کرده است، (193) عَلَىٰ قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِينَ (194) بر قلب تو تا از اخطارکنندگان باشى. (194) بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ (195) به زبان عربى روشن. (195) وَإِنَّهُ لَفِي زُبُرِ الْأَوَّلِينَ (196) و همانا [خبر] اين (قرآن) در کتاب هاى پيشينيان وجود دارد. (196) أَوَلَمْ يَكُنْ لَهُمْ آيَةً أَنْ يَعْلَمَهُ عُلَمَاءُ بَنِي إِسْرَائِيلَ (197) آيا اين که علماى بنى اسرائيل آن را مى شناسند، براى آنان نشانه اى [بر صحّت آن] نيست؟ (197) وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَىٰ بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ (198) و اگر آن را [به زبان عربى با همين اعجاز ]بر برخى از عجم ها نازل کرده بوديم. (198) فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ مَا كَانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ (199) و آن را بر آنان خوانده بود [که خودِ خواندنش نيز اعجاز بود] باز هم به آن ايمان نمى آوردند. (199) كَذَٰلِكَ سَلَكْنَاهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ (200) بدين گونه آن را [با وصف مبغوضيّت] در قلب هاى مجرمان وارد کرديم. (200) لَا يُؤْمِنُونَ بِهِ حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ (201) و به آن ايمان نخواهند آورد تا آن عذاب دردآور را ببينند. (201) فَيَأْتِيَهُمْ بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ (202) که ناگهان بر ايشان درآيد در حالى که آنان بى خبرند. (202) فَيَقُولُوا هَلْ نَحْنُ مُنْظَرُونَ (203) پس گويند: آيا ما مهلت مى يابيم؟ (203) أَفَبِعَذَابِنَا يَسْتَعْجِلُونَ (204) آيا باز هم در آمدن عذاب ما شتاب دارند؟ (204) أَفَرَأَيْتَ إِنْ مَتَّعْنَاهُمْ سِنِينَ (205) پس آيا رأى تو چيست؟ اگر ما آنان را ساليانى [مهلت و] کاميابى دهيم. (205) ثُمَّ جَاءَهُمْ مَا كَانُوا يُوعَدُونَ (206) سپس آن [عذابى] که به آن تهديد مى شدند، بر آنان درآيد. (206) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۷۵🌷 توصیفی از قرآن: قرآن کریم، آخرین پیام مستقیم خدا به بشر است و پس از آن دیگر از سوی خدا پیامی مستقیم به انسان ها نرسیده و نمی رسد. از این رو شناخت این کتاب آسمانی، بر هر کس که دعوت آن را پذیرفته، لازم است. بدون شک بهترین و مطمئن ترین منبع برای شناخت قرآن، در مرحله‏ ی نخست، خود قرآن، و در مرحله‏ ی بعد، مراجعه به سخنان برترین قرآن شناسان جهان یعنی پیامبر و خاندان معصوم اوست. این آیات، با توصیف گویایی از قرآن، چهار ویژگی آن را بیان می کند: 1ـ از کجا نازل شده؟: در آیه‏ ی 192 می خوانیم که قرآن از سوی پروردگار جهانیان نازل شده است؛ کسی که قدرت و دانشش حدّ و مرزی ندارد و بی نهایت بزرگ و تواناست. ما انسان ها که در نقطه‏ ی کوچکی از جهان زندگی می کنیم، هر چه بیشتر در اسرار هستی مطالعه می کنیم، شگفت زده تر می شویم و بیشتر به قدرت آفریدگار آن پی می بریم. آری، این قرآن، از جانب منبع دانش و قدرت نزد ما آمده و سراسر آن، علم و حکمت و حقیقت است، و به فرموده ی آیات 41 و 42 سوره‏ی فصّلت، «کتابی شکست ناپذیر است که هیچ باطلی از هیچ سویی در آن راه ندارد و از سوی خدای حکیم و ستوده نازل شده است». به راستی باور این حقیقت که آیاتِ پیش روی ما، سخن آفریدگار بزرگ هستی است، چه تأثیر شگرفی در توجّه ما به قرآن می تواند داشته باشد؟ 2ـ چه کسی آن را آورده؟: بر اساس آیه‏ ی 193، قرآن به وسیله‏ ی یکی از فرشتگان مقرّب خدا یعنی حضرت جبرئیل بر پیامبر نازل شده است. طبق این آیه، آن فرشته‏ ی والامقام، کاملاً امانتدار بوده و هیچ تغییری در سخن خدا ایجاد نکرده و با امانتداری، آن را به پیامبر رسانده است. در آیات 20 و 21 سوره‏ ی تکویر می خوانیم که او در عالم فرشتگان دارای قدرت فراوانی است و از او اطاعت و فرمانبری می شود. 3ـ جایگاه نزول قرآن: بر اساس آیه‏ ی 194، فرشته‏ ی وحی، آیات قرآن را بر قلب پاک پیامبر نازل کرده است. بدین ترتیب، قرآن مانند برخی از کتاب های آسمانی ـ مانند تورات ـ نبود که در الواح و به صورت یک شیء قابل مشاهده، از سوی خدا نازل شده باشد؛ بلکه پیامبر پس از دریافت آیات قرآن، آن را برای مردم می خواند و آنان قرآن را زیر نظر خود پیامبر جمع آوری می کردند. 4ـ زبان قرآن: آیه‏ ی 195 می فرماید که قرآن به زبان عربی است؛ البته عربیِ شیوا و روان که برترین ادیبان و شاعران عرب نیز در برابر آن زانو زده اند. عربی بودن قرآن، امری طبیعی است؛ زیرا پیامبر اسلام در جامعه‏ ی عرب مبعوث شد و نخستین مخاطبان او، عرب زبانان بودند؛ ولی با توجّه به جهانی بودن دعوت پیامبر، متن و ترجمه‏ ی قرآن به جوامع دیگر منتقل شد و بسیاری از غیر عرب ها را نیز به دین اسلام جذب کرد. بنابراین، علاوه بر تقدّس متن اصلی قرآن که به زبان عربی نازل شده و لزوم خواندن آن به زبان عربی، بر هر مسلمانی که با زبان عربی آشنا نیست، لازم است به وسیله‏ ی ترجمه های خوبِ قرآن، با معانی والا و انسان سازش آشنا شود. 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
جدایی بچه از تلویزیون! محور قرار گرفتن تلویزیون [موبایل و ...]درخانواده‌ به صورت طبیعی روابط کلامی میان اعضای خانواده رو کم می‌کنه و هر اندازه که رابطه‌ها کم میشه،تبادل گفتارها و رفتار های محبت‌‌آمیز هم کم می‌شه که در نهایت به ضعف رابطۀ عاطفی ختم میشه. حالا چه کنیم؟! برای جدا کردن بچه‌ها از تلویزیون اولین کاری که باید انجام بشه، جدا شدن والدین از تلویزیونه. میزان تماشای فیلم و سریال رو به حداقل برسونید. هیچ اتفاقی نمی‌افته اگه مدتی کمتر فیلم و سریال ببینین. اگه اعتیاد خودتون به قدری شدیده که فکر می‌کنین نمی‌تونین به این راحتی از تلویزیون جدا بشین، میزان تماشای تلویزیون رو وقتی بچتون بیدار هست کم کنید. اگه به هر دلیلی می‌خواین در مقابل کودک برنامه‌های تلویزیونی رو تماشا کنین، ‌به هیچ وجه حرص و ولع از خودتون نشون ندین. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil