eitaa logo
واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد)
131 دنبال‌کننده
962 عکس
1.2هزار ویدیو
38 فایل
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil ارتباط با مدیر : @m_parvareshi2 09156170062 09152453853
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5879797626789955799.mp3
2.23M
🔸ترتیل صفحه 369 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 369 لَعَلَّنَا نَتَّبِعُ السَّحَرَةَ إِنْ كَانُوا هُمُ الْغَالِبِينَ (40) بدان اميد که اگر ساحران غالب شدند از آنان پيروى کنيم. (40) فَلَمَّا جَاءَ السَّحَرَةُ قَالُوا لِفِرْعَوْنَ أَئِنَّ لَنَا لَأَجْرًا إِنْ كُنَّا نَحْنُ الْغَالِبِينَ (41) پس چون ساحران آمدند به فرعون گفتند: اگر ما غالب شديم آيا حتماً پاداشى [شايسته] براى ما خواهد بود؟ (41) قَالَ نَعَمْ وَإِنَّكُمْ إِذًا لَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ (42) گفت: آرى و در آن صورت قطعاً از مقرّبان خواهيد شد. (42) قَالَ لَهُمْ مُوسَىٰ أَلْقُوا مَا أَنْتُمْ مُلْقُونَ (43) موسى به آنان گفت: بيفکنيد آنچه را شما مى خواهيد بيفکنيد. (43) فَأَلْقَوْا حِبَالَهُمْ وَعِصِيَّهُمْ وَقَالُوا بِعِزَّةِ فِرْعَوْنَ إِنَّا لَنَحْنُ الْغَالِبُونَ (44) پس ريسمان ها و عصاهايشان را افکندند و گفتند: به عزّت فرعون سوگند که ما حتماً غالب هستيم! (44) فَأَلْقَىٰ مُوسَىٰ عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ (45) پس موسى عصايش را افکند و همان دم آنچه را با نيرنگ ساخته بودند بلعيد. (45) فَأُلْقِيَ السَّحَرَةُ سَاجِدِينَ (46) پس ساحران بى اختيار به سجده درافتادند. (46) قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِينَ (47) گفتند: ما به خداوندگار جهانيان ايمان آورديم. (47) رَبِّ مُوسَىٰ وَهَارُونَ (48) خداوندگار موسى و هارون. (48) قَالَ آمَنْتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ ۖ إِنَّهُ لَكَبِيرُكُمُ الَّذِي عَلَّمَكُمُ السِّحْرَ فَلَسَوْفَ تَعْلَمُونَ ۚ لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلَافٍ وَلَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ (49) [فرعون] گفت: پيش از آن که به شما اذن دهم به او گرويديد! بى شک او بزرگ شما است که سحر را به شما آموخته است، پس همانا به زودى خواهيد دانست که حتماً دست ها و پاهاى شما را بر خلاف يکديگر مى برم و قطعاً شما را به دار مى کشم. (49) قَالُوا لَا ضَيْرَ ۖ إِنَّا إِلَىٰ رَبِّنَا مُنْقَلِبُونَ (50) گفتند: باکى نيست زيرا ما به سوى پروردگار خويش بازمى گرديم. (50) إِنَّا نَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ لَنَا رَبُّنَا خَطَايَانَا أَنْ كُنَّا أَوَّلَ الْمُؤْمِنِينَ (51) همانا ما اميد داريم که چون اوّلين گروندگان بوديم، پروردگارمان خطاهاى ما را بر ما ببخشد. (51) ۞ وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنْ أَسْرِ بِعِبَادِي إِنَّكُمْ مُتَّبَعُونَ (52) و به موسى وحى کرديم که بندگان من (بنى اسرائيل) را شبانه کوچ بده که [فرعونيان] در پى شما خواهند آمد. (52) فَأَرْسَلَ فِرْعَوْنُ فِي الْمَدَائِنِ حَاشِرِينَ (53) پس فرعون گردآورندگانى [براى جمع نيرو ]به شهرها فرستاد. (53) إِنَّ هَٰؤُلَاءِ لَشِرْذِمَةٌ قَلِيلُونَ (54) [و گفت:] همانا اينان (بنى اسرائيل) گروهى اندکند. (54) وَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَائِظُونَ (55) و به راستى آنان [با کارهايشان] پيوسته ما را به خشم مى آورند. (55) وَإِنَّا لَجَمِيعٌ حَاذِرُونَ (56) و همانا ما هم پشت و يکپارچه ايم و آمادگى جنگى داريم. (56) فَأَخْرَجْنَاهُمْ مِنْ جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (57) پس آنان را [به دنبال بنى اسرائيل] از باغ ها و چشمه هايى [مرغوب] بيرون کرديم. (57) وَكُنُوزٍ وَمَقَامٍ كَرِيمٍ (58) و از گنجينه هايى [پر ارزش] و جايگاهى نيکو [جدا ساختيم]. (58) كَذَٰلِكَ وَأَوْرَثْنَاهَا بَنِي إِسْرَائِيلَ (59) بدين گونه [آن همه نعمت را از آنان گرفتيم] و آنها را به بنى اسرائيل به ميراث داديم. (59) فَأَتْبَعُوهُمْ مُشْرِقِينَ (60) پس [فرعونيان] هنگام طلوع آفتاب آنان را دنبال کردند. (60) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۶۹ 🌷 انقلاب درونی: داستان حضرت موسی(ع) بیش از هر سرگذشتی در قرآن آمده است. بدون‏ شک یکی از علّت های این تکرار، پندها و عبرت های مهم این داستان است. این آیات به یکی از حوادث عجیب و شگفت انگیز این داستان یعنی «ایجاد تحوّلی عمیق و سریع در وجود ساحران فرعونی» اشاره می کند. می دانیم که فرعون پس از دیدن معجزات حضـرت موسی(ع)، به او تهمت جادوگری زد و تصمیم گرفت زبردست ترین جادوگران مصر را جمع کرده، در رقابتی پیش چشم همه‏ ی مردم، موسی را شکست دهد و در همان ابتدا، نورِ دعوت او را خاموش کند. در حقیقت، جادوگران فرعونی، نوک پیکان حمله‏ ی فرعون به موسی و دعوت او بودند و جزء بزرگ ترین دشمنان او محسوب می شدند؛ امّا پس از مشاهده‏ ی معجزه‏ ی موسی فهمیدند که او جادوگر نیست و معجزات او از سنخ جادو نیست. از این رو در برابر دیدگان همه‏ ی مردم، در پیشگاه خدا به سجده افتادند و اعلام کردند که به خدای موسی و هارون ایمان آورده و از گذشته‏ ی خویش پشیمانند، و در برابر تهدید فرعون به مرگ، با نهایت شجاعت گفتند که دیگر به مرگ اهمیّتی نمی دهند و امید دارند که خدای مهربان از گناهانشان درگذرد و آنان را مشمول لطف خویش کند، و بدین ‏ترتیب، بزرگ ترین دشمنان موسی(ع) در چند ساعت یا کمتر به بهترین یاوران او تبدیل شدند. براستی این یکی از شگفت انگیزترین پدیده های این جهان است که انسانی می تواند در مدّت کوتاهی از اعماق تاریکی به آسمان پر نور پر کشد و از بند جهل و ظلمت رها شود. هرچند کیمیاگران در طول قرن ها نتوانستند به کیمیایی دست یابند که مس را به طلا تبدیل کند، خدای مهربان، کیمیایی در اختیار انسان قرار داده که می توانند با آن در مدّت کوتاهی مس وجودشان را به طلا تبدیل کنند. آن کیمیای بی نظیر، «توبه» است. توبه و پشیمانی از گذشته و بازگشت به سوی خدا و روشنایی و حقیقت، چنان اثر شگرفی در وجود انسان می گذارد که در مدّت کوتاهی او را به بهترین موجود تبدیل می کند، و به فرموده‏ ی قرآن، نه تنها کارهای بد انسان را می پوشاند، آن ها را به کارهای خوب تبدیل می کند ؛ چنان که اکنون ما از ساحران فرعون، از حرّ بن یزید ریاحی، از بُشْر حافی، از فضیلِ عیاض و دیگر توبه کاران نامی تاریخ، تنها نام نیکویی به زبان می آوریم و چنان لطف خدا شامل حال آنان شده که دیگر از گناهانشان سخنی نمی گوییم. این فرصتی طلایی است که تا پایان زندگی برای همه ی انسان ها وجود دارد و البته اراده ای مصمّم می خواهد که وجود خویش را با آن کیمیا احیا کند. در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام می خوانیم: «هر کس تا یک سال قبل از مرگش توبه کند، خدا توبه اش را می پذیرد.» سپس فرمود: «یک سال زیاد است؛ هر کس تا یک ماه قبل از مرگش توبه کند، خدا توبه اش را می پذیرد.» سپس فرمود: «یک ماه زیاد است؛ هر کس تا یک جمعه قبل از مرگش توبه کند، خدا توبه اش را می پذیرد.» سپس فرمود: «یک جمعه زیاد است؛ هر کس یک روز قبل از مرگش توبه کند، خدا توبه اش را می پذیرد.» سپس فرمود: «یک روز زیاد است؛ هر کس قبل از اینکه با مرگ روبه رو شود، توبه کند، خدا توبه اش را می پذیرد.» البته ما نمی دانیم که مرگمان کی فرا می رسد؛ بنابراین نباید تأخیر کنیم و کار امروز را به فردا بیفکنیم. 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🔴 اسب سرکشی به‌نام هوای نفس 🔹در جوانی اسبی داشتم. 🔸وقتی سوار آن می‌شدم و از کنار دیواری عبور می‌کرد، سایه‌اش روی دیوار می‌افتاد. اسبم به آن سایه نگاه می‌کرد و خیال می‌کرد اسـب دیگری است. 🔹لذا شیهه می‌کشید و سعی می‌کرد از آن جلو بزند. هرچه تندتر می‌رفت و می‌دید هنوز از سایه‌اش جلو نیفتاده است، باز هم بر سرعتش اضافه می‌کرد، تا حدی که اگر این جریان ادامه می‌یافت، مرا به کشتن می‌داد. 🔸اما به‌محض اینکه دیوار تمام می‌شد و سایه‌اش از بین می‌رفت آرام می‌گرفت. 🔹حکایت بعضی از آدم‌ها هم در دنیا همین‌طور است. وقتی بدون درنظرگرفتن توانایی‌های خود به داشته‌های دیگران نگاه کنی، بدنت که مرکب توست، می‌خواهد در جنبه‌های دنیوی از آن‌ها جلو بزند. 🔸اگر آن را از چشم‌وهم‌چشمی با دیگران باز نداری، تو را به نابودی می‌کشد. 💢 در زندگی همیشه مواظب اسب سرکشی به‌نام هوای نفس باشیم. ‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
17.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 🎬 کلیپ . عزیز 😉 ⚠️زن عصبی! یه قرصی هست که چند وقت یبار باید به خانمتون بدین و اون قرص .... 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
❓پرسش: حکم بازی مافیا از جهت شرعی چیست؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: رهبر معظم انقلاب: بازی مافيا، اگر مفسده‌ای دارد (مثل اينكه باعث ترويج و عادت به دروغگويی شود) و يا همراه با شرط بندی (برد و باخت به گونه‌ای كه از بازنده چيزی به برنده داده شود) باشد، جايز نيست. آیت‌الله سیستانی: دروغ جایز نیست. آیت‌الله مکارم: اگر مفسده‌ای دارد مثل این که باعث ترویج و عادت به دروغ گویی و مانند آن شود یا همراه با برد و باخت مالی باشد، جایز نیست. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📚 منابع: استفتا از دفتر رهبر معظم انقلاب، استفتا از دفتر آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله مکارم 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
👶 🍃تنبیه، کتک زدن و دعواکردن نیست ⚡تنبیه آگاه ساختن و برحذر داشتن کودک از کار اشتباهش است همراه با تلخکامی مثلا اخم ⚡کودک باید انقدر از پدرومادر خوبی و محبت دیده باشد که اخم کردن آنها برایش سخت باشد و همین اخم او را تنبیه کند 🌾والدینی که دائم کودک رادعوا میکنند اخمشان هم تاثیری ندارد ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣‍‌‎‎ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5884249566550689161.mp3
1.93M
🔸ترتیل صفحه 370 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست - سه گاه 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 370 فَلَمَّا تَرَاءَى الْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَابُ مُوسَىٰ إِنَّا لَمُدْرَكُونَ (61) آن گاه چون آن دو گروه يکديگر را ديدند، اصحاب موسى گفتند: بى شک ما به چنگ آنان خواهيم افتاد. (61) قَالَ كَلَّا ۖ إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ (62) [موسى] گفت: چنين نيست، بى ترديد پروردگارم با من است و به زودى مرا راهنمايى خواهد کرد. (62) فَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنِ اضْرِبْ بِعَصَاكَ الْبَحْرَ ۖ فَانْفَلَقَ فَكَانَ كُلُّ فِرْقٍ كَالطَّوْدِ الْعَظِيمِ (63) و به موسى وحى کرديم که عصايت را به اين دريا بزن [موسى چنين کرد] پس دريا شکافت و هر پاره اش مانند کوهى بزرگ بود. (63) وَأَزْلَفْنَا ثَمَّ الْآخَرِينَ (64) و آن گروه ديگر (فرعونيان) را آن جا [به دريا ]نزديک ساختيم. (64) وَأَنْجَيْنَا مُوسَىٰ وَمَنْ مَعَهُ أَجْمَعِينَ (65) و موسى و هر که با او بود همگى را نجات داديم. (65) ثُمَّ أَغْرَقْنَا الْآخَرِينَ (66) سپس آن گروه ديگر (فرعونيان) را غرق کرديم. (66) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (67) بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (67) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (68) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (68) وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ إِبْرَاهِيمَ (69) و داستان ابراهيم را بر آنان بخوان. (69) إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ مَا تَعْبُدُونَ (70) آن گاه که به پدرش و قومش گفت: چه چيز را مى پرستيد؟ (70) قَالُوا نَعْبُدُ أَصْنَامًا فَنَظَلُّ لَهَا عَاكِفِينَ (71) گفتند: بت هايى را مى پرستيم و کمر به پرستش آنها بسته ايم. (71) قَالَ هَلْ يَسْمَعُونَكُمْ إِذْ تَدْعُونَ (72) گفت: آيا وقتى که آنها را مى خوانيد سخن شما را مى شنوند؟ (72) أَوْ يَنْفَعُونَكُمْ أَوْ يَضُرُّونَ (73) يا سودى براى شما دارند يا زيانى مى رسانند؟ (73) قَالُوا بَلْ وَجَدْنَا آبَاءَنَا كَذَٰلِكَ يَفْعَلُونَ (74) گفتند: [نه] بلکه پدرانمان را يافتيم که اين گونه عمل مى کردند. (74) قَالَ أَفَرَأَيْتُمْ مَا كُنْتُمْ تَعْبُدُونَ (75) گفت: پس آيا مى دانيد که آنچه پرستش مى کنيد، (75) أَنْتُمْ وَآبَاؤُكُمُ الْأَقْدَمُونَ (76) شما و پدران پيشين شما؟ (76) فَإِنَّهُمْ عَدُوٌّ لِي إِلَّا رَبَّ الْعَالَمِينَ (77) آنها حتماً مبغوض منند ليکن خداوندگار جهانيان [محبوب من است]. (77) الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ (78) همان که مرا آفريد پس همو هدايتم مى کند. (78) وَالَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ (79) و آن که او طعامم مى دهد و سيرابم مى کند. (79) وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ (80) و وقتى که بيمار مى شوم او شفايم مى دهد. (80) وَالَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ (81) و آن که مرا مى ميراند، سپس زنده ام مى کند. (81) وَالَّذِي أَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ (82) و آن که اميد دارم روز جزا خطايم را بر من ببخشد. (82) رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ (83) پروردگارا! به من حکمت ببخش و مرا به شايستگان ملحق کن. (83) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۷۰ 🌷 خدا و اسباب و علل: فرض کنید که شخصی تصمیم به ساختن خانه ای می گیرد. از این رو با یک مهندس قرارداد می بندد تا برای او نقشه‏ ی خانه ای را طراحی کرده، آن را بسازد. آن مهندس نیز پس از طراحی نقشه، چند کارگر را استخدام می کند، و آن ها با راهنمایی و نظارت او، ساختمان را می سازند. پس از اتمام کار، یک نفر می گوید که آن شخص، خانه‏ ی خوبی ساخته است. نفر دیگر می گوید: آقای مهندس، خانه‏ ی خوبی ساخته است. فرد سوّم می گوید: کارگران، خانه‏ ی خوبی ساخته اند. کدام یک از این افراد، سخن درستی گفته است؟ پاسخ روشن است؛ همه‏ ی آن ها؛ زیرا نسبت دادنِ ساختنِ خانه به هر یک از این افراد، درست است. البتّه روشن است که سهم و نقش هر یک از آن ها در ساختن خانه، متفاوت است. ساختمان جهان هستی نیز به فرمان خدای بزرگ ساخته شده است؛ امّا خواست آفریدگار فرزانه و نیرومند این است که آفرینش موجودات و اداره‏ ی جهان هستی، به وسیله‏ ی اسباب و عللی صورت پذیرد. نمونه این که برای خدا کاری ندارد که یک سیب شیرین و لذیذ را در یک لحظه بدون درخت و آب و خاک بیافریند؛ ولی او می خواهد که نهال سیب از خاک جوانه بزند؛ باران پرطراوت از آسمان ببارد؛ ریشه‏ ی نهال، آب و مواد معدنی را از خاک، و برگ آن، نور خورشید و اکسیژن را از خورشید و هوا جذب کند و عوامل متعددی دست به دست هم دهند تا درخت سیبی رشد کند و میوه های خوشمزه‏ ی خود را به ما عرضه کند. یا مثلاً همین نانی که بر سر سفره است، پس از گذراندن مراحلی به دست ما رسیده است. بذرافشانی کشاورز، بارش باران، تابش خورشید، رویش گیاه، برداشت محصول، آرد کردن دانه، پخته شدن نان و خرید آن از نانوایی، همه مقدمات این هستند که لقمه‏ ی نانی به دست ما برسد. به قول سعدی شیرازی: «ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری» آری، بنای خدا بر این است که جهان را به ‏وسیله‏ ی اسباب و واسطه ها اداره کند. امام صادق(ع) فرموده است: «خداوند از اینکه تصمیماتش را جز با واسطه های مخصوص آن انجام دهد، پرهیز دارد.» در آیات مورد بحث می خوانیم که حضرت ابراهیم در توصیف خدای یکتا می فرماید: «او کسی است که به من غذا و آب می دهد، و هنگامی که بیمار می شوم، شفایم می بخشد، و او مرا می میراند و [در قیامت] زنده می کند.» بی شک حضرت ابراهیم می دانست که خدا مستقیماً به او غذا و آب نمی دهد و بیماری او را مداوا نمی کند؛ همچنین می دانست که علّت ظاهری مرگ انسان ها، عوامل متفاوتی مانند بیماری ها و حوادث است. آن پیامبر بزرگ امّا به این نیز توجّه داشت که تمام اسباب و واسطه های این جهان، به خواست و اراده‏ ی خداوند، اثر می گذارند و در سیطره‏ی قدرت او هستند؛ از این رو آب و غذا دادن و شفا بخشیدن و میراندن را به خدا نسبت داد و سخن کاملاً درستی هم فرمـود. ما شیـعیان نیز در نـیازها و حاجاتمان به پـیشوایان معصوم خویش توجّه می کنـیم و از آن ها می خواهیم که خواسته های ما را برآورده کنند و بیمارانمان را شفا بخشند. از سوی دیگر، همین درخواست ها را از خدا نیز می کنیم؛ زیرا می دانیم که خداوند به اهل بیت اجازه‏ ی برآوردن حاجات مردم و شفابخشی بیماران آنان را داده است و توسّل به امامان، با یگانه پرستی و توحید، هیچ منافاتی ندارد؛ همان طور که مراجعه‏ ی به پزشک برای درمان و خرید نان از نانوا برای سیری، با توحید و یگانه پرستی منافاتی ندارد. 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥به مصاحبه‌ای که با این پسر ۴ ساله شده دقت کنید....😔 💥 بچه‌ها می‌بینند. بچه‌ها می فهمند •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil