eitaa logo
واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد)
131 دنبال‌کننده
947 عکس
1.2هزار ویدیو
38 فایل
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil ارتباط با مدیر : @m_parvareshi2 09156170062 09152453853
مشاهده در ایتا
دانلود
🏃‍♂ كودكاني كه با همسالان خود بازي مي‌كنند ، كودكان شادتري هستند.😀 🙁 كودكاني كه بيشتر وقت خود را ميان بزرگ‌سالان مي‌گذرانند ، مضطرب ترند. 💕 بيشترين وقت كودك بايد به بازي كردن و شناخت دنياي اطرافش بگذرد. 🏃‍♂ بچه‌ها را به پارک ببرید ، کوه ببرید و کلاس‌های هنری ، ورزشی و بازی با همسالان برای کودکان بهترین مشغولیت است. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ڪلیپ «امام زمان رو برای چی می‌خوایم؟» امام زمان رو برای خودش بخواهیم... اگر این اتفاق در دل شیعیان بیوفتد ظهور شڪل میگیرد... استاد_رائفی_پور🌱 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5861856771005481904.mp3
2.14M
🔸ترتیل صفحه 71 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 3 سوره مبارکه آل‏ عمران صفحه 71 وَلَئِنْ مُتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لَإِلَى اللَّهِ تُحْشَرُونَ (158) و بى ترديد اگر بميريد يا کشته شويد فقط به سوى خدا محشور مى شويد. (158) فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ (159) پس به سبب رحمتى که از جانب خداست با آنان نرمخوى شده اى و اگر درشتخوى و سنگدل بودى از گِرد تو پراکنده مى شدند; پس آنان را ببخش و برايشان آمرزش بخواه و در کار [اداره جامعه ]با آنها مشورت کن، و چون تصميم گرفتى بر خدا توکّل کن; همانا خدا توکّل کنندگان را دوست مى دارد. (159) إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَكُمْ ۖ وَإِنْ يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُكُمْ مِنْ بَعْدِهِ ۗ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (160) اگر خدا شما را يارى کند هيچ کس بر شما غالب نمى شود، و اگر از يارى شما خوددارى کند کيست آن که بعد از او شما را يارى کند؟ و مؤمنان بايد فقط بر خدا توکّل کنند. (160) وَمَا كَانَ لِنَبِيٍّ أَنْ يَغُلَّ ۚ وَمَنْ يَغْلُلْ يَأْتِ بِمَا غَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ ثُمَّ تُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ (161) و هيچ پيغمبرى حق ندارد خيانت کند، و هر کس خيانت کند روز قيامت با آن خيانتى که کرده است مى آيد، سپس به هر کسى آنچه کسب کرده است به طور کامل داده مى شود، و آنان ستم نمى بينند. (161) أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَنْ بَاءَ بِسَخَطٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ (162) پس آيا کسى که در پى رضاى خدا باشد مانند کسى است که به خشمى از سوى خدا بازگشته و جايگاهش جهنّم است؟ و بد بازگشتگاهى است. (162) هُمْ دَرَجَاتٌ عِنْدَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ (163) آنان [هر دو گروه ]نزد خدا داراى درجاتى [متفاوت ]هستند، و خدا به آنچه مى کنند بيناست. (163) لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ (164) همانا خدا به مؤمنان نعمتى گران عطا کرد چون ميان آنان رسولى از خودشان برانگيخت که آيات او را بر آنان بخواند و آنها را تزکيه کند و به ايشان کتاب و حکمت بياموزد; و بى شک پيش از آن در گمراهى آشکارى بودند. (164) أَوَلَمَّا أَصَابَتْكُمْ مُصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّىٰ هَٰذَا ۖ قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (165) و آيا هنگامى که [در جنگ اُحُد ]مصيبتى به شما رسيد که دو برابر آن را [بر دشمن ]وارد کرده بوديد مى گوئيد: اين مصيبت از کجاست؟ بگو: آن از جانب خود شماست [که از امر پيامبر تخلّف کرديد ]همانا خدا بر هر چيزى تواناست. (165) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
نکته تفسیری صفحه ۷۱: مهربان­ترین پیامبر: مرد بیابان­ نشین نزد پیامبر آمد. از چهره­ اش معلوم بود كه شخص بداخلاقی​ است. به پیامبر كه رسید، به جای این​كه سلام كند، لباس پیامبر را گرفت و محكم به سمت خود كشید. این كار مرد باعث شد كه لباس پیامبرصلوات الله علیه به گردنش گیر كند و خطّ سرخی به روی آن به­ جا گذارد. كسانی كه این صحنه را دیدند، خشمگین شدند و در انتظار برخورد تند پیامبر با آن مرد بودند؛ ولی پیامبر با آرامش منتظر شنیدن خواسته­ ی آن مرد بود. مرد بیابان­ نشین هم بدون عذرخواهی گفت: «ای محمد، سهم مرا از زكات بده.» پیامبر اکرم صلوات الله علیه در مقابل بی­ادبی آن مرد، با مهربانی به او تبسّم كرد و دستور داد كه سهمش را به او بدهند.[1] یكی از ویژگی­ های مهم پیامبر(ص) كه باعث شد بسیاری از مردم، دین اسلام را بپذیرند، اخلاق نیكوی آن حضـرت بود. آن مرد الهی با خوش­رویی، ادب، بردباری، بخشش و گذشت خود، همچون آهن­ربایی كه بُراده­ های آهن را به خود جذب می­ كند، مردم را به سوی خود می­ کشاند و از انسان­هایی بداخلاق و سنگ­دل، افرادی خوش­ خُلق و مهربان می‌ساخت. از عادات همیشگی ایشان این بود كه به عیادت بیماران می­ رفت، به بینوایان كمك می‌كرد، به یتیمان بسیار محبّت می­ نمود و عذرخواهی افراد را به آسانی می­ پذیرفت. آن حضرت، كودكان را بسیار دوست داشت و به همگان توصیه می­ كرد كه كودكان را دوست بدارند. به همه زودتر سلام می­ كرد و در مجالس در كنار مردم می­ نشست. روی زمین می‌نشست و غذا می­ خورد و با فقیران هم­ غذا می­ شد. هرگز دشنام نمی­ داد و بدی كسی را پشت سرش باز نمی​ گفت و دیگران را بر خود ترجیح می­داد. او چنان اخلاق و رفتار نیكویی داشت كه خداوند به او فرمود: «وَ اِنَّکَ لَعَلّْی خُلُقٍ عَظیم» یعنی تو اخلاق بسیار نیكویی داری.[2] پیامبر مهربانمان هرگز قوم گمراه و نادان خود را نفرین نكرد و تمام تلاش خود را برای هدایت آنان به كار ‌گرفت. هر­گاه كافران آزار و اذّیت پیامبر را  از حد می­ گذراندند، او به خداوند عرض می­كرد: «خدایا، قوم مرا ببخش؛ چرا كه آنان نمی­ دانند.» [3] هشت سال از هجرت پیامبر به مدینه گذشته بود که مسلمانان به رهبری پیامبر، مكه را فتح كردند. همه می­ گفتند كه پیامبر دستور قتل عام مشركان را صادر می­ كند؛ اما آن پیشوای مهربان، همه­ ی مشركان را بخشید و آنان را آزاد كرد و به مسلمانان نیز اعلام فرمود كه مشركان در امان هستند. همین گذشت و بخشش باعث اسلام­ آوردن بسیاری از مردم شد. پیامبر صلوات الله علیه با اخلاق نیكویش به ما آموخت كه بهترین راه برقرار كردن ارتباط با دیگران و به دست آوردن دل­های آنان، خوش­رویی و مهربانی­ است، و بخش مهمّی از دین و دین­داری، مربوط به اخلاق نیكو و رفتار درست با مردم است. [1] - بحار الانوار ج16 ص230  [2] - سوره قلم/ آيه 4 [3] - اقبال الاعمال ص213 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 چه نوع محبتی به امام حسین علیه السلام تربیت کننده است؟! 🔻در تربیت برای ما فقط حرف گوش کردن مهم نیست. نظر ما با مکتب رفتارگرایی فرق دارد که با تشویق و تنبیه و محرک و پاسخ تلاش می‌کند، رفتارهای مورد نظر اجرا شود. ❓ما می‌خواهیم حقیقت انسان رشد کند تا به کمال برسد. اما این از چه طریق اتفاق می‌افتد؟ ♨️ هر انسانی باید بالاتر از خود را ببیند، به او محبت پیدا کند و از طریق متصل شدن به او خودش را بالا بکشد. مثلاً محبت به امام حسین باعث می‌شود که او را الگو قرار دهیم و روح خود را شبیه او کنیم. آن وقت روح من بزرگ می شود. ✴️ رفتار به شرطی ارزش دارد که باطنی در وجود ما داشته باشد. هیچ ظاهری در دین ارزش ندارد مگر این‌که باطن آن وجود داشته باشد. این ظاهر می‌خواهد حجاب باشد یا نماز... ، به شرطی ارزش دارد که باطن آن نیز وجود داشته باشد. "دکتر میثم صداقت زاده" 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اثر نیت‌های مادرانه بر آینده فرزندان! 🔻 داشتن نیت، در کنار عمل صالح بسیار مهم است. ما خیلی از اعمال را نمی‌توانیم انجام دهیم. اما اگر نیّاتش را در ذهن‌ و دل‌مان ایجاد کنیم و آن نیّت‌های خوب را مرور کنیم، خیلی خرید خواهیم کرد. 🔹️ خریدهایی که با عمل نمی‌شود آنها را انجام داد. گاهی یک لحظه‌ آدم روی نیّت، یک کار دقیق انجام می‌دهد، سرنوشت خودش را تغییر می‌دهد. 🔹️ گاهی از اوقات یک مادر، یک لحظه در یکی از جلسات یک نیّتی می‌کند، یک خواستۀ عمیق معنوی در قلبش خطور می‌کند، کلّ زندگیش تحت تأثیر قرار می‌گیرد. ♨️ نمی‌دانم حضرت ام‌البنین(س) چه دلی داشتند؟ چه نیّت‌هایی کرده بودند؟ همین جور که خداوند پسری نمی‌دهد که شهدای کربلا به حالش غبطه بخورند! 💠 هر چه در عظمت وجود مقدّس اباالفضل العباس است، مربوط به نیّت‌های مادرشان ام‌البنین است. "استاد پناهیان " 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چجوری پسربچه‌ها خرید کردن رو تمرین کنن؟ 🔻چگونه از کودکی بچه‌ها را به سر کوچه بفرستیم تا خرید کنند؟ مشخص است که در دفعات اول، ما پسر بچه را تنها برای خرید نمی‌فرستیم بلکه ابتدا مراقب او هستیم. 🔴 اما لازم است توجه کنیم که اگر فرصت آزمون و خطا به او ندهیم، او بزرگ نمی‌شود. درست مثل از پوشک گرفتن می‌ماند. بچه‌ی ۵ تا ۷ ساله که وارد مهد یا مدرسه می‌شود، وقتی می‌خواهد به دستشویی برود باید خودش بتوانند شلوارش را پایین بکشد و دستشویی برود، نه اینکه مثل قبل، بیرون دستشویی شلوارش را درآورد!! ❓️ حال چه بچه‌ای در این سن می‌تواند این کار را انجام دهد؟ بچه‌ای که ۲۰ بار، ۳۰ بار شلوارش را خیس کرده. یعنی این کار را تمرین کرده و در تمرین خود خطا هم داشته است، اما با این تمرین یاد گرفته است. 🔹️ خرید کردن برای پسران هم همین است. اگر از کودکی در معرض این موضوع نباشند، نمی‌توانند یاد بگیرند. 🔹️ برای تمرین این کار مثلا اول بیرون مغازه می‌ایستیم، پسرمان را می‌فرستیم داخل خرید کند. به تدریج عقب‌تر می‌رویم و از سر کوچه مراقب او هستیم تا کم کم از در خانه مراقب او هستیم تا یاد بگیرد. اگر این تمرین‌ها برای پسر بچه‌ها نباشد، نباید توقع داشته باشیم در ۱۷-۲۰ سالگی بتوانند کارهای ساده را انجام دهد. "جناب آقای کثیری" 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5864108570819167832.mp3
2.03M
🔸ترتیل صفحه 72 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجازکار - کرد 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 3 سوره مبارکه آل‏ عمران صفحه 72 وَمَا أَصَابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ (166) و آنچه روزِ برخورد آن دو گروه [در اُحُد ]به شما رسيد به اذن خدا بود [تا شما را آزمايش کند] و براى اينکه مؤمنان را مشخّص سازد; (166) وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا ۚ وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا ۖ قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالًا لَاتَّبَعْنَاكُمْ ۗ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمَانِ ۚ يَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُونَ (167) و براى اينکه منافقان را [نيز ]مشخّص کند; [همان کسانى ]که به آنان گفته شد: بيائيد در راه خدا بجنگيد يا [دست کم از خود ]دفاع کنيد، گفتند: اگر مى دانستيم جنگى رخ مى دهد از پى شما مى آمديم. آنان در آن وقت به کفر نزديک تر بودند تا به ايمان. با دهانشان چيزى مى گويند که در قلبشان نيست، و خدا به آنچه کتمان مى کنند داناتر است. (167) الَّذِينَ قَالُوا لِإِخْوَانِهِمْ وَقَعَدُوا لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُوا ۗ قُلْ فَادْرَءُوا عَنْ أَنْفُسِكُمُ الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (168) همانان که درباره برادرانشان در حالى که خود از شرکت در جنگ خوددارى کرده بودند گفتند: اگر از ما اطاعت کرده بودند کشته نمى شدند. بگو: پس اگر راست مى گوئيد مرگ را از خودتان دور کنيد. (168) وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (169) و هرگز مپندار آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان از عطاى او برخوردارند. (169) فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (170) در حالى که به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است مسرورند، و نيز بخاطر هم مسلکانشان که از پشت سرشان هنوز به ايشان ملحق نشده اند شادمانى مى کنند که نه ترسى بر آنان خواهد بود و نه غمگين مى شوند. (170) ۞ يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ (171) آنان به نعمت و فضلى [عظيم ]از جانب خدا و اينکه خدا اجر مؤمنان را ضايع نمى کند شادمانى مى کنند. (171) الَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ ۚ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِيمٌ (172) کسانى که [در اُحُد ]بعد از آن که زخم برداشته بودند خدا و رسول را اجابت کردند براى کسانى از آنان که نيکى کردند و تقوا پيشه نمودند اجرى بزرگ خواهد بود. (172) الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ (173) همان کسانى که چون افرادى به آنان گفتند: اين مردم براى [حمله به ]شما نيرو جمع کرده اند پس، از آنان بترسيد، بر ايمانشان افزود و گفتند: خدا براى ما کافى است و چه خوب وکيلى است. (173) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺نكته تفسيري صفحه 72:🌺 مقام شهید: شمار شهدای جنگ اُحد نسبت به جمعیت سپاهیان اسلام، زیاد بود. سپاه اسلام، حدود هفتصد نفر، و شهدای سپاه، حدود هفتاد نفر بودند؛ یعنی یک دهم جمعیت لشکر، به خاک و خون کشیده شدند. شاید این شمار، ضربه ی سهمگینی به روحیه ی مسلمانان وارد کرده بود؛ به ویژه مسلمانانی که ایمان محکمی نداشتند. از طرف دیگر، منافقان نیز پیوسته شیطنت می ‏کردند و به بازماندگان شهدا طعنه می‏زدند که کشته شدگان جنگ نابود شدند و از زندگی و خوشی ‏هایش محروم گشتند، و این باعث بیشتر شدن غم و غصه ی بازماندگان می ‏شد. در روایات آمده است هنگامی‏ که ارواح شهدای احد در بهشت به تفریح و خوش گذرانی مشغول بودند، خداوند به آنان خطاب کرد که «چه آرزویی دارید؟». آنان عرض کردند: «پروردگارا، با این همه نعمت که غرق در آنیم، دیگر چه آرزویی می‏ توانیم داشته باشیم؟ تنها آرزوی ما این است که دوباره به دنیا بازگردیم و در راه تو کشته شویم.» خدا فرمود: «خواست من چنین است که کسی به دنیا باز نمی ‏گردد.» آنان عرض کردند: «حالا که چنین است، از تو می ‏خواهیم که سلام ما را به پیامبر صلوات الله عليه برسانی و حال ما را به بازماندگانمان بگویی و بگویی که تو از ما راضی شدی و ما را از خود راضی کردی.» در این هنگام، این آیه و آیات بعد نازل شد و به همه اعلام کرد که کسانی که در راه خدا کشته شده اند، نابود نشده ‏اند؛ بلکه در عالم برزخ، در شادی و رفاه زندگی می ‏کنند و از نعمت ‏های خدا بهره می ‏برند. از آیات قرآن و روایات معصومین استفاده می ‏شود که کسانی ‏که در راه خدا کشته می‏شوند، مقامی بسیار والا و ارزشمند دارند. در روایتی از پیامبر خدا نقل شده است: «بالاتر از هر کار نیکی، کار نیکویی وجود دارد؛ تا این‏که شخصی در راه خدا کشته شود. در این هنگام، هیچ کار خوبی بالاتر از آن وجود ندارد.» در حدیثی آمده است که پیامبر(ص) به امام علي عليه السلام فرمود: «مژده باد بر تو که در آینده شهادت نصیبت می ‏شود؛ ولی در برابر آن چگونه صبر می ‏کنی؟» امام عرض کرد: «ای پیامبر خدا، آن زمان، زمان صبر نیست؛ بلکه زمان بشارت و شکرگزاری است.» آری، اگر انسان به حقیقت این آیات و وعده های الهی پی ببرد، آنگاه شهادت برای او از عسل شیرین تر خواهد بود؛ شهادتی که در راه خدا و برای حفظ دین الهی باشد. ما این اشتیاق را در دوران دفاع مقدّس در میان جوانان ایران اسلامی مشاهده کردیم؛ شهیدانی که نه تنها از مرگ و شهادت نمی هراسیدند، «بلکه» نمی خواهد؟ از دیگران می خواستند که برای آنان دعا کنند تا به این فیض الهی نایل شوند؛ چرا که سعادت و رستگاری را در شهادت می دیدند؛ همچنان که مولایشان علي عليه السلام در آستانه ی شهادت فرمود: «سوگند به خدای کعبه که رستگار شدم.» 1 - اقتباس از تفاسیر المیزان و نمونه ذیل آیة مورد بحث 2 - کافی، ج2، ص348 3 - نهج البلاغه، خطبة 156 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فرق نصیحت با گفتگو در تربیت! 🔻‌در گفتگو، شنونده خوب بودن خیلی مهم‌تر از گوینده خوب بودن است. شنونده خوب بودن یعنی دقیق گوش کنیم، فکر کنیم و بعد با طرف مقابل چک کنیم که آیا حرف او را درست فهمیده‌ایم یا نه و مهم‌تر اینکه، بدون پیش داوری وارد گفتگو شویم. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهم‌ترین اصل تربیت در خانه 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5866326899952715327.mp3
2.31M
🔸ترتیل صفحه 73 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 3 سوره مبارکه آل‏ عمران صفحه 73 فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ (174) پس با نعمت و فضلى [عظيم ]از جانب خدا، بازگشتند در حالى که گزندى به آنان نرسيده بود و در پى رضاى خدا بودند. و خدا داراى فضلى بزرگ است. (174) إِنَّمَا ذَٰلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (175) اين فقط شيطان است که [شما را ]از دوستان خود مى ترساند، پس اگر مؤمنيد از آنان نترسيد و از من بترسيد. (175) وَلَا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ ۚ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا ۗ يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ (176) و مبادا کسانى که در کفر شتاب مى کنند تو را محزون گردانند، قطعاً آنان هيچ زيانى به خدا نخواهند رسانيد، خدا مى خواهد در آخرت هيچ بهره اى براى آنها قرار ندهد. و آنان عذابى بزرگ خواهند داشت. (176) إِنَّ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الْكُفْرَ بِالْإِيمَانِ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (177) همانا کسانى که ايمان را با کفر مبادله کردند هرگز هيچ زيانى به خدا نمى رسانند و براى آنان عذابى دردآور خواهد بود. (177) وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ ۚ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا ۚ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ (178) و کسانى که کفر ورزيده اند هرگز گمان نکنند مهلتى که به آنان مى دهيم به سودشان است، جز اين نيست که مهلتشان مى دهيم و در نتيجه به گناه خود مى افزايند و براى آنان عذابى خوار کننده خواهد بود. (178) مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشَاءُ ۖ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ (179) چنين نيست که خدا مؤمنان را بر اين حالتى که شما داريد رها کند تا اينکه ناپسند را از پسنديده جدا سازد، و چنين نيست که خدا شما را از غيب آگاه کند ولى خدا از رسولانش هر که را بخواهد برمى گزيند، پس به خدا و رسولانش ايمان بياوريد. و اگر ايمان بياوريد و تقوا پيشه کنيد براى شما اجرى بزرگ خواهد بود. (179) وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَيْرًا لَهُمْ ۖ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ ۖ سَيُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ (180) و کسانى که به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است بخل مىورزند هرگز گمان نکنند که بخل به سود آنهاست بلکه برايشان شرّ است. به زودى روز قيامت آنچه بدان بخل ورزيده اند طوق گردنشان ميشود. و ميراث آسمان ها و زمين مختصّ خداست. و خدا به آنچه مى کنيد آگاه است. (180) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺نکته تفسیری صفحه ۷۳:🌺 مهلتی برای سقوط مرگبارتر: پنجاه یا صد سال، کمتر یا بیشتر، پایان بخش زندگی همه ی ما مرگ است. این تقدیری است که برای همه ی ما رقم خورده است. روزی به دنیا می‏ آییم و روزی از دنیا می ‏رویم. این مهلتی است که خدا برای پرواز انسان به آسمان ملکوت به او داده است؛ مهلتی طلایی که با استفاده ی درست از آن می ‏توان تا ابد در خوشبختی و آسایش زندگی کرد. همه ی انسان‏ها امّا از این مهلت به خوبی استفاده نمی ‏کنند و برخی آن را فرصتی برای خوشگذرانی و عیش و نوش می ‏پندارند؛ آن هم از هر راهی که ممکن باشد؛ حلال یا حرام. بر اساس آیات قرآن، خداوند در ابتدا به چنین افرادی هشدار می ‏دهد. گاه پند و موعظه ‏ای را به گوش آنان می ‏رساند و گاه آنان را با مشکلات و سختی ‏هایی گرفتار می ‏کند تا مگر از راه و روش نادرستشان دست بردارند. برای مثال، خداوند در آیه ی 42 سوره ی انعام می ‏فرماید: «بی تردید پیش از تو پیامبرانی را نزد امّت ‏هایی فرستادیم [ولی آنان سرپیچی کردند]. به همین سبب، آنها را به مشکلات و فقر و بیماری دچار کردیم تا شاید [از کارهای بدشان دست بردارند و] به درگاه ما زاری کنند.» در این حالت اگر مردم پند بگیرند و به راه راست درآیند، مشمول رحمت خدا قرار می ‏گیرند؛ ولی اگر بر کفر و نافرمانی خود پافشاری کنند، عذابی نامرئی و در عین حال نابودگر سراغشان می ‏آید. این عذاب، همان «ادامه ی زندگی» آنهاست! آری، عمری که بزرگ‏ترین سرمایه ی انسان‏ها به حساب می آید، به بزرگ‏ترین عذاب آنان تبدیل می ‏شود و هر لحظه که از زندگی نکبت بارشان می ‏گذرد، یک قدم به دوزخ نزدیک‏تر می ‏شوند؛ زیرا تمام وجود آنان، در کفر و گناه و نافرمانی خدا غرق شده است و لحظه به لحظه بر نگون‏ بختی ‏شان افزوده می ‏شود. در این هنگام، بزرگ‏ترین نعمت برای آنان، «مرگ» است؛ زیرا جلوی بدبخت شدن بیشتر آنان را می ‏گیرد. در روایتی آمده است که شخصی از امام باقرعليه السلام پرسید: «مرگ برای کافر بهتر است یا زندگی؟» امام فرمود: «هم برای مؤمن و هم برای کافر، مرگ بهتر است.» آنگاه امام برای او توضیح داد که افراد باایمان با مرگ به بهشت می ‏رسند و افراد کافر به وسیله ی آن، از بدبختی بیشتر نجات پیدا می‏کنند. در تاریخ آمده است ‏که پس از واقعه ی عاشورا، یزید ملعون به حضرت زینب(س) گفت: «دیدید خدا با ماست؟» حضرت زینب در پاسخ او این آیه را خواند و به او فهماند که قدرت و شوکت ناپایدار او، عذاب خداست که او را فرا گرفته؛ نه لطف و رحمت الهی. آری، به همین سبب است که امام سجاد(ع) از خدا چنین درخواست می ‏کند: «خدایا، تا زمانی‏ که عمر من در مسیر اطاعت از تو سپری می ‏شود، مرا زنده نگه دار، و اگر قرار است زمانی فرا رسد که عمر من به چراگاه شیطان تبدیل ‏شود، پیش از آنکه خشم تو به من برسد و غضبت بر من قطعی شود، جانم را بگیر.» 1- ونیز ر.ک. به: آیة 41 سوره روم 2 - تفسیر عیاشی، ج1، ص206 3 - بحارالانوار، ج45، ص133 4 - صحیفة سجادیه، دعای بیستم(معروف به مکارم الاخلاق) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🖤 مردم به همون چشم به همسرتون نگاه می‌کنن که شما اون رو معرفی کردید. 💖 همسرتون رو به خوبی و شایستگی معرفی کنید. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
ا🌿🍀🌺🌸🌸 ا🍀🌺🌸 ا🌺🌸 ا🌸           هدیه‌ای بسیار عالی       از حضرت زهرا✨س✨برای شما ✍ شبی رسول خدا✨ص✨ بر فاطمه‌اش فرمود: 🌸 اى فاطمه نخواب مگر آن كه ۴ كار را انجام دهى: ۱. قرآن را ختم كن ۲. پیامبران را شفیع خودت بگردان ۳. مؤمنین را از خودت راضى كن ۴. حج و عمره‌اى را به جا بیاور   ✨ و سپس بخواب ✨ 🌺 این را فرمود و شروع به خواندن نماز كردند. صبر كردم تا نمازشان تمام شد. 🍃 گفتم:یا رسول خدا به چهار چیز مرا امر فرمودى در حالى كه بر آن‌ها قادر نیستم. 🌺 حضرت تبسمى كردند و فرمودند: 🍀 اگر سه بار✨قل هو الله أحد✨ را بخوانى مثل این است كه قرآن را ختم كرده‌اى. 🍀 و اگر بر من و پیامبران پیش از من صلوات بفرستى: ✨أللهم صل علی جمیع الأنبیاء و المرسلین✨ شفاعت كنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود. 🍀 و اگر براى مؤمنین استغفار كنى: ✨أللهم إغفر للمؤمنین و المؤمنات✨ مؤمنین را از خود راضى کرده‌ای. 🍀 و اگر قبل از خواب بگویى: ✨سبحان الله و الحمد لله و لا إله إلا الله و الله أكبر✨ حج و عمره‌اى را انجام داده‌اى.      💠... و با وضو بخواب ...💠      📚 بهجه ، ج ۱ 🌸 🌺🌸 🍀🌺🌸 🌿🍀🌺🌸🌸 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
👨‍👩‍👧‍👦 بچه داري زماني سخت مي‌شود كه ما دانش و توانايي لازم براي پرورش فرزندمان را نداريم. 📌مي‌خواهيم بي‌نقص و اشتباه باشيم و نمي‌دانيم اشتباه كردن قسمتي از انسان بودن است ⭕️ آن‌قدر سخت مي‌گيريم كه هیچ لذتي نمی‌بریم. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
⭕️ اگه توی زندگیت ... 💖 یه دوست خوب داشته باشی 👈 خیلی خوبه 💯 حالا اگه اون دوستت 👇 💖 همســـرت باشه 💖 💞 خوشبخت ترینی 💞 👈 پس اول سعی کن 👇 ⭕️ خودت برای همسرت 💖 بهتریـن دوست باشی 💖 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5868689711786100317.mp3
1.79M
🔸ترتیل صفحه 74 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 3 سوره مبارکه آل‏ عمران صفحه 74 لَقَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ فَقِيرٌ وَنَحْنُ أَغْنِيَاءُ ۘ سَنَكْتُبُ مَا قَالُوا وَقَتْلَهُمُ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَنَقُولُ ذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ (181) قطعاً خدا سخن کسانى را که گفتند: خدا فقير است و ما بى نيازيم شنيد. ما آنچه را گفته اند خواهيم نوشت، و نيز اين را که پيامبران را به ناحق کشتند [مى نويسيم ]و مى گوئيم: عذاب سوزان را بچشيد. (181) ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ (182) اين به سبب آن چيزى است که به دست خود پيش فرستاديد و اينکه خدا هرگز به بندگان ظلم نمى کند. (182) الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ عَهِدَ إِلَيْنَا أَلَّا نُؤْمِنَ لِرَسُولٍ حَتَّىٰ يَأْتِيَنَا بِقُرْبَانٍ تَأْكُلُهُ النَّارُ ۗ قُلْ قَدْ جَاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّنَاتِ وَبِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (183) همانان که گفتند: خدا به ما توصيه کرده است که به هيچ رسولى ايمان نياوريم تا براى ما يک قربانى بياورد که آتش آن را بسوزاند، بگو: همانا رسولانى پيش از من با معجزات روشن و آنچه گفتيد به سوى شما آمدند، پس اگر راست مى گوئيد چرا آنان را کشتيد؟ (183) فَإِنْ كَذَّبُوكَ فَقَدْ كُذِّبَ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِكَ جَاءُوا بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَالْكِتَابِ الْمُنِيرِ (184) پس اگر تو را تکذيب کردند [تازگى ندارد ]زيرا قطعاً رسولانى هم پيش از تو تکذيب شدند که معجزات و نوشته ها و کتاب هاى روشنى بخش آورده بودند. (184) كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۖ فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ ۗ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ (185) هر کسى چشنده مرگ است، و جز اين نيست که شما اجرتان را روز قيامت به طور کامل دريافت خواهيد کرد، پس هر کس از آتش دور داشته شود و او را به بهشت درآورند حتماً کامياب شده است، و زندگى دنيا جز کالاى فريب نيست. (185) ۞ لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا ۚ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ (186) همانا شما در مورد اموالتان و خودتان امتحان مى شويد، و البّته از کسانى که پيش از شما کتاب به آنان داده شده و از کسانى که شرک وزريده اند سخنان آزاد دهنده بسيارى خواهيد شنيد. و اگر صبر کنيد و تقوا پيشه سازيد قطعاً اين از کارهاى استوار است. (186) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺نکته تفسیری صفحه ۷۴:🌺 قانون عمومی مرگ: جهانی که ما در آن زندگی می‏کنیم، پر از قوانین گوناگون است و در حقیقت ما در دنیای قانون‏ها به سر می‏بریم. به وجود آمدن، زندگی، سلامت و بیماری ما، علل مشخّصی دارد و هر یک، قانونی از قوانین جهان را تشکیل می‏دهد. در این میان، یکی از مهم‏ترین و عمومی‏ترین قوانین جهان، قانون مرگ است. هر موجود جانداری، با شروع زندگی، ناخودآگاه این پیام را با خود می‏آورد که زمانی می‏میریم. این آیه به همین قانون اشاره می‏کند و به یاد همه ی ما می آورد که دیر یا زود سرانجام طعم مرگ را خواهیم چشید. مرگ اما واقعیتی است که بیشتر مردم از پذیرفتن آن می‏گریزند و نمی‏خواهند به آن فکر کنند. اگر کسی مرگ را به آنان یادآوری کند، او را سرزنش می‏کنند و به سرعت سخن او را تغییر می‏دهند. به فرموده ی امام علی علیه السلام، هیچ مطلب قطعی و یقینی مانند مرگ نیست که مردم این‏قدر در آن شک داشته و از آن غافل باشند؛ غافل از این‏که مرگ، همچون سایه در کنار انسان است و هر لحظه امکان وقوع آن وجود دارد. امّا چرا مردم از مرگ می‏ترسند؟ مگر مرگ چیز بدی است؟ گفته‏اند که شـخصی همین سـؤال را از ابـوذر ـ یار باوفای پیامبر صلوات الله علیه ـ کرد. او در پاسخ گفت:« زیرا شما دنیایتان را آباد و آخرتتان را خراب کرده‏اید؛ به همین علّت دوست ندارید که از جای آباد به خرابه بروید.» اگر خوب فکر کنیم، متوجه می‏شویم که مرگ چیز بدی نیست؛ بلکه یکی از بزرگ‏ترین نعمت‏های خداست. تصوّر کنید که مرگ وجود نداشت. انسان پیر و پیرتر می‏شد، سلامت‏اش را از دست می‏داد و برای همیشه می‏بایست با مشکلات بی پایان دنیا دست و پنجه نرم می کرد. بدون شک زندگی جاودان در دنیا ـ با این همه سختی و مشکل ـ چیز خوبی نیست. به همین سبب، پیامبر گرامی ما فرموده است: «انسان‏ها از دو چیز بدشان می‏آید. یکی از آن دو چیز، مرگ است؛ در حالی که مرگ موجب راحت انسان از گرفتاری‏هاست.» البته این راحت در صورتی به وجود می‏آید که انسان برای مردن آماده باشد. شخصی از امام علی علیه السلام پرسید: «آمادگی برای مرگ چگونه ایجاد می‏شود؟ امام پاسخ داد: «با انجام دادن دستورهای خدا و پرهیز از کارهای حرام و داشتن اخلاق نیکو و پسندیده. در این‏صورت دیگر انسان اهمیتی نمی‏دهد که مرگ چگونه و چه زمانی سراغش می‏آید.» 1- بحارالانوار، ج6، ص137. ترجمه ای آزاد از روایت ارائه شده است. 2- کافی، ج2، ص458 3 - وسائل الشیعه، ج2، ص429 4 - بحارالانوار، ج6، ص138. ترجمه‏ای آزاد از روایت شده است 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
26.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 سلسله مباحث مثبت اندیشی 9⃣1⃣ ویژگی های افراد مثبت اندیش (۹) (مثلث سخت رویی) قسمت نوزدهم 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰از کی برای بچه ها قصه بگیم؟ قصه گفتن برای بچه‌ها رو از چه زمانی باید شروع کنیم؟ گنجینه واژگانی بچه‌ها به تناسب هوش و توانمندیشان، به اندازه‌ای که بتوانند ارتباط کلامی برقرار کنند در سنین مختلفی کامل می‌شود. ما باید یک قاعده بگذاریم و آن اینکه بچه‌ها به صورت متوسط در حدود سن ۲ تا ۲/۵ می‌توانند با واژه‌ها و حرکات چهره ارتباط حداقلی برقرار کنند و کلیات قصه را متوجه شوند. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🔰اگر فرزند شما عادت دارد برای جلب توجه ، در یک جمع افشاگری ‌کند و راز فردی دیگر را بازگو می‌کند: ⬅️ بازخورد بزرگسالان برای او بسیار مهم است، اگر از افشاگری استقبال کنند کودک این عمل را تکرار خواهد کرد. ⬅️ اما اگر والدین اجازه افشاگری به او ندهند و به او تذکر دهند که ما در زمینه مسائل خصوصی دیگران صحبت نمی کنیم : از ایجاد عادت غلط در او جلوگیری خواهند کرد. ⬅️ نباید کودک را تحریک کنیم که راز بقیه را برای ما فاش کند. زمانی که فرزندتان به مهمانی می‌رود نباید با سؤال‌های متوالی از او بخواهید: اتفاقاتی که به دیگران مربوط است را برای شما بازگو کند. ⬅️والدین، الگوی برای فرزندان هستند، اصل نخست در آموزش رازداری این است که راز کودک را حفظ کنیم و اصل دوم این که، راز دیگران را فاش نکنیم. 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌵به کاکتوس اگه زیاد آب بدی، بی‌حال می‌شه و کم‌کم می‌پوسه؛ اما این موضوع برای خیلی از گل‌های دیگه🌻🌼 صدق نمی‌کنه. 🌵کاکتوس اگه نور نداشته باشه، می‌میره اما گل‌های زیادی هستن که بدون نور هم دووم میارن🌱 ماهی اگه بیاد رو ساحل، انقدر بالا و پایین می‌پره تا نفسش بند میاد و خفه می‌شه؛🐟🐠 اما همون دریا، می‌تونه خیلی از حیوونای دیگه رو غرق کنه...! 🌊 🌊 آبی که سیب زمینی رو نرم می‌کنه،🥔 تخم مرغ رو سفت می‌کنه؛🥚 ⁉️می‌بینی؟ تو زندگی نمی‌شه برای همه نسخه‌ی یکسان پیچید. تحمل آدما شبیه به هم نیست... یکی با غمی که از نظر بقیه کوچیکه داغون می‌شه خوبه که همو درک کنیم و به همدیگه بزاریم 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5873193311413470560.mp3
1.85M
🌹🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹 روزمون رو شروع میکنیم با😍 🔸ترتیل صفحه 75 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام صبا - رست 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺 سوره 3 سوره مبارکه آل‏ عمران صفحه 75 وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ (187) و [ياد کن ]وقتى را که خدا از کسانى که کتاب [آسمانى ]به آنان داده شده است پيمان گرفت که حتماً بايد آن را براى مردم بيان کنيد و کتمانش نکنيد، پس آن را پشت سر خويش انداختند و با بهائى اندکش مبادله کردند، و چه بد مبادله اى انجام دادند. (187) لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوْا وَيُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا فَلَا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفَازَةٍ مِنَ الْعَذَابِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (188) هرگز مپندار کسانى که به آنچه کرده اند خوشحالى مى کنند و دوست دارند در برابر آنچه انجام نداده اند ستايش شوند، هرگز مپندار که آنان از عذاب در امانند، [بلکه ]برايشان عذابى دردآور خواهد بود. (188) وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (189) و فرمانروائى آسمان ها و زمين مختصّ خداست و خدا بر هر چيزى تواناست. (189) إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ (190) همانا در خلقت آسمان ها و زمين و رفت و آمد شب و روز، براى خردمندان نشانه هائى [از قدرت خدا ]است. (190) الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَٰذَا بَاطِلًا سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (191) همانان که ايستاده و نشسته و خفته بر پهلو (در همه حال) خدا را ياد مى کنند و در خلقت آسمان ها و زمين مى انديشند که پروردگارا! اينها را بيهوده نيافريده اى تو را [از بيهوده کارى ]تنزهى مى کنيم، پس ما را از عذاب آتش محفوظ بدار. (191) رَبَّنَا إِنَّكَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ ۖ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ (192) پروردگارا! بى شک تو هر که را به آتش درآورى او را رسوا کرده اى. و برا ستمکاران هيچ ياورى نيست. (192) رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا ۚ رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ (193) پروردگارا! همانا ما شنيديم ندا کننده اى براى ايمان ندا مى کند که به پروردگار خود ايمان بياوريد، پس ايمان آورديم. پروردگارا! پس گناهانمان را بر ما ببخشاى و بدى هايمان را از ما بزداى و ما را در زمره نيکان بميران. (193) رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدْتَنَا عَلَىٰ رُسُلِكَ وَلَا تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ إِنَّكَ لَا تُخْلِفُ الْمِيعَادَ (194) پروردگارا! و آنچه را بر زبان رسولانت به ما وعده داده اى به ما عطا کن، و ما را روز قيامت رسوا مگردان، قطعاً تو وعده خود را تخلّف نمى کنى. (194) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌺نکته تفسیری صفحه ۷۵:🌺 خدایا، جهان را بیهوده نیافریده‏ای: نیمه‏های شب بود. پیامبرصلوات الله علیه از خواب برخاست، وضو گرفت و به نماز ایستاد. در نماز، حال عجیبی داشت. دانه‏های اشك از چشمان مباركش به زمین می‏ریخت. آنقدر گریست كه جلوی لباسش از اشك چشمانش تر شد. سپس سر به سجده نهاد و آنقدر گریه كرد كه زمین خیس شد. و این حال تا صبح ادامه داشت. صبح هنگام، بلال حبشی اذان گفت و مردم را برای نماز دعوت كرد. هنگامی‏ كه پیامبر(ص) برای نماز حاضر شد، بلال، چهره ی گریانِ آن حضرت را دید و عرض كرد: «چرا چنین گریانید؟ شما كه مشمول رحمت خدا هستید؟» فرمود: «آیا نباید بنده ی شكرگزار خدا باشم؟ دیشب خداوند آیات تكان‏دهنده‏ای بر من نازل كرد.» آنگاه شروع به خواندن این پنج آیه كرد و در پایان فرمود: «وای به حال كسی‏ كه این آیات را بخواند و در معانی آنها نیندیشد.» ما انسانها معمولاً در این‏كه چه كسی عاقل و خردمند است، با هم اختلاف نظر داریم. شاید برخی از مردم، كسانی را كه خوب پول در می‏آورند، افراد عاقلی حساب كنند؛ یا كسانی‏ كه با زیركی به شهرت و مقام می‏رسند؛ یا افرادی كه موفّق به كسب مقاطع بالای تحصیل در دانشگاه‏ها می‏شوند؛ یا....؛ ولی این آیات، ویژگی‏های دیگری برای خردمندان برمی شمرد. از نظر خدا، افراد عاقل و خردمند، كسانی هستند كه در هر حال و وضعی، به یاد خدا هستند؛ ایستاده، نشسته و حتی خوابیده. خردمندان در آفرینش آسمان‏ها و زمین می‏اندیشند و از كنار پدیده‏های شگفت‏انگیز و حیرت‏آور آن بی تفاوت نمی‏گذرند. البته اندیشه ی آنان در آفرینش، نه فقط برای افزایش معلومات نجوم، جانورشناسی و ... است؛ بلكه این اندیشه، آنان را به نتیجه‏ای مهم می‏رساند، و آن، «هدفدار بودن جهان آفرینش» است. آنان با تفكر در جهان هستی، به خوبی در می‏یابند كه این عالمِ پر راز و رمز، بیهوده آفریده نشده، و بی شک آفریدگار آن، هدف مهمّی از آفرینش موجودات داشته است. آن هدف، همان بهشت پرنعمت برای مؤمنان و دوزخ پرعذاب برای كافران است. به همین سبب، افراد عاقل و خردمند پیوسته از خدا تقاضا می‏كنند كه آنان را از آتش دوزخ پناه دهد و در بهشت پرنعمت وارد كند. آری، از نظر قرآن، عاقلان واقعی، كسانی هستند كه بفهمند از كجا آمده‏اند، در كجا هستند و به كجا می‏روند. شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: «عقل چیست؟» امام فرمود: «چیزی است كه با آن خدا عبادت می‏شود و انسان باغ‏های بهشت را به دست می‏آورد.» آن شخص پرسید: «پس آن چیزی كه معاویه داشت [و با آن به مقام و شهرت رسید]، چه بود؟» امام فرمود: «آن شیطنت بود و شبیه عقل؛ نه عقل و خرد.» 1- تفسير نمونه، ج 3، ص213 2 - كافي، ج1، ص11 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil