eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
15.9هزار دنبال‌کننده
415 عکس
1.5هزار ویدیو
22 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتقاد،پیشنهاد، همکاری: @rahimpoor_ad تبلیغات نداریم تبادل‌ فقط با کانال مشابه: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی از کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنا - شبکه افق - 4 بهمن ماه ۱۴۰۳.mp3
21.33M
🔻 تاریخ جدیدی که ساخته شد (غزه و لبنان، شکست تاریخی غرب) نشست (زانو زدن اسرائیل) - ۱۴۰۳ استاد فیلم: https://ofoghtv.ir/program/373488 روشنا شبکه_افق 📅 پخش: ۱۴۰۳/۱۱/۰۴ 🔻اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
10.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻دهان و معده روح کجاست؟ 🔻تفسیر جالب آیه "فلینظر الانسان الی طعامه" استاد منبع: https://eitaa.com/rahimpoor_azghadi/3964 🆔اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻وقتی رئیس دزدها، رئیس پلیس میشود... جالبه...پشت تمام جنگها هستند، اما شعار صلح می‌دهند❗️ استاد 🆔 اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
طرحی برای فردا - شبکه یک - ۵ بهمن ماه ۱۴۰۳ .mp3
17.92M
🔹سخنگوی خدا بود (بعثت، پیام انسان سازی، جامعه پردازی و تمدن اخلاقی) در استقبال از مبعث شریف صلی‌الله علیه و آله وسلم - ۱۴۰۱ استاد طرحی_برای_فردا شبکه_یک 📅 پخش: ۱۴۰۳/۱۱/۰۵ فیلم: https://tv1.ir/program/74946 🆔اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 یکی از آثار نفاق اینه که جایی که باید از حق دفاع کنی نمیکنی❗️ ⬅️ قرآن میگه حداقل اونجا رو ترک کن... استاد منبع: https://eitaa.com/rahimpoor_azghadi/3986 🆔اندیشه پژوهان... 🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 فلسفه عدالت و مهدویت... ⬅️ اگه راسته پس چرا بعد این همه سال هنوز خبری نشده؟ استاد 🆔اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
1401-11-27-sh2.mp3
12.96M
علیه السلام 🔹حق "فقرا" در جیب "اغنیا"ست (امام کاظم ع و قداست "شاد کردن" انسان) نشست (همه چیز، مال همه است)-شهادت امام موسی بن جعفر ع _ ۱۳۹۷ شبکه_دو 📅 پخش: ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ 🆔اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
چند دقیقه برای تفکر - شبکه چهار - ۵ بهمن ماه ۱۴۰۳ .mp3
15.59M
🔻 حلول "مکاتب مذهبی و فلسفی" در ادبیات و هنر جهان (۲) (نقدی بر تاریخ نویسی مکاتب ادبی و هنری اروپا) - ۱۴۰۳ استاد چند_دقیقه_برای_تفکر شبکه_چهار 📅 پخش: ۱۴۰۳/۱۱/۰۵ فیلم: https://tv4.ir/category/18496 🆔اندیشه‌پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
علیه السلام ▪️حدیثی مهم از امام کاظم علیه السلام: 🔸 یا هشام إنّ العقلاء ترکوا فضول الدّنیا فکیف الذّنوب و ترک الدّنیا من الفضل و ترک الذّنوب من الفرض. ای هشام! همانا خردمندان فزونی دنیا را کنار نهادند تا چه رسد به گناهان. با اینکه ترک دنیا فضیلت و ترک گناهان، واجب است. 🔸یا هشام الصّبر علی الوحدة علامة قوّة العقل، فمن عقل عن اللّه اعتزل أهل الدّنیا و الرّاغبین فیها و رغب فیما عند اللّه و کان اللّه أنسه فی الوحشة و صاحبه فی الوحدة و غناه فی العیلة و معزّه من غیر عشیرة. ای هشام! شکیبایی بر تنهایی، نشانۀ توانایی خرد است؛ پس هرکه از خدا خرد یابد، از اهل دنیا و دنیاخواهان کناره گیرد و آنچه را که نزد خداست خواهد و خداوند به گاه وحشت همدم او و به گاه تنهایی یارش و به گاه تهیدستی بی نیازی اش باشد و او را بدون خویشان و بستگان گرامی دارد 🔸یا هشام إنّ العاقل نظر إلی الدّنیا و إلی أهلها فعلم أنّها لا تنال إلاّ بالمشقّة و نظر إلی الآخرة فعلم أنّها لا تنال إلاّ بالمشقّة فطلب بالمشقّة أبقاهما. فمن طلب الآخرة طلبته الدّنیا حتّی یستوفی منها رزقه و من طلب الدّنیا طلبته الآخرة فیأتیه الموت فیفسد علیه دنیاه و آخرته. یا هشام من أراد الغنی بلا مال و راحة القلب من الحسد و السّلامة فی الدّین، فلیتضرّع إلی اللّه عزّ و جلّ فی مسألته بأن یکمّل عقله، فمن عقل قنع بما یکفیه و من قنع بما یکفیه استغنی و من لم یقنع بما یکفیه لم یدرک الغنی أبدا. اي هشام، عاقل به دنيا و اهل دنيا نگريست و دانست كه دنيا جز با زحمت دست نیاید و به آخرت نگريست و دانست كه آن هم جز با زحمت نيايد پس با زحمت در جستجوي آنکه پاينده تر است برآمـد (يعني چون ديد به دست آوردن دنيا و آخرت هر دو احتياج به زحمت دارد با خود گفت چه بهتر كه اين زحمت را در راه تحصيل آخرت پاينده متحمل شوم). اي هشام، خردمندان از دنيا رو گردانيده به آخرت روي آوردند زيرا ايشان دانستند كه دنيا خواهان است و خواسته و آخرت هم خواهان است و خواسته و كسي كه خواهان آخرت باشد دنيا او را بجويد تا روزيش را به طور كامل از دنيا برگيرد و كسي كه دنيا طلبد آخرت او را جويد تا مرگش در رسد و دنيا و آخرتش را تباه سازد. اي هشام، كسي كه ثروت بدون مال و دل آسودگي از حسد و سلامتي دين خواهد بايد با تضرع و زاري از خدا بخواهد كه عقلش را كامل كند؛ زيرا عاقل به قدر احتياج قناعت كند و آن كه به قدر احتياج قناعت كند بي نياز گردد و كسي كه به قدر احتياج قناعت نكند هرگز بي نيازي نيابد 🔸یا هشام کان أمیر المؤمنین علیه السّلام یقول: و ما تمّ عقل امرئ حتّی یکون فیه خصال شتّی: الکفر و الشّرّ منه مأمونان و الرّشد و الخیر منه مأمولان و فضل ماله مبذول و فضل قوله مکفوف و نصیبه من الدّنیا القوت، لا یشبع من العلم دهره، الذّلّ أحبّ إلیه مع اللّه من العزّ مع غیره و التّواضع أحبّ إلیه من الشّرف، یستکثر قلیل المعروف من غیره و یستقلّ کثیر المعروف من نفسه و یری النّاس کلّهم خیرا منه و أنّه شرّهم فی نفسه و هو تمام الأمر. اي هشام امير الـمؤمنين(علیه السلام) مي فرمود: خدا با چيزي بهتر از عقل پرستش نشود و تا چند صفت در انسان نباشد عقلش كامل نشده است. مردم از كفر و شرارتش در امان و به نيكي و هدايتش اميدوار باشند. زيادي مالش بخشيده، زيادي گفتارش بازداشت شده باشد. بهره او از دنيا مقدار قوتش باشد. تا زنده است از دانش سير نشود. ذلت با خدا را از عزت با غير خدا دوست تر دارد. تواضع را از شرافت دوست تر دارد. نيكي اندك ديگران را زياد و نيكي بسيار خود را اندك شمارد. همه مردم را از خود بهتر داند و خود را از همه بدتر و اين تمام مطلب است 🔸یا هشام إنّ العاقل لا یحدّث من یخاف تکذیبه و لا یسأل من یخاف منعه و لا یعد ما لا یقدر علیه و لا یرجو ما یعنّف برجائه و لا یقدم علی ما یخاف فوته بالعجز عنه. ای هشام! همانا خردمند به کسی که بترسد دروغ گویش شمارد، خبر ندهد و از آنکه بیم دارد دریغش دارد، چیزی نخواهد و به آنچه در توان ندارد، وعده ندهد و به آنچه که در امیدواری به آن، مورد سرزنشی سخت قرار گیرد امید نبندد و به کاری که بترسد در آن درماند، دست نزند. ____________________ منبع : اصول کافی ج ۱ بخشی از حدیث عقل و جهل 🆔 اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علیه السلام 🏴 (ع) فرمودند: مردی از قم قیام میکند... و بر گرد او مردمی همچون پاره‌های آهن اجتماع می‌کنند❗️ با صدای 🆔اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
علیه السلام ▪️خیال کردیم پیروزی انقلاب پایان کار است اما آغاز کار بود❗️ و اینگونه بود که عده ای مأیوس شدند... استاد 🆔اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
(ص) ⬅️ به راستی چرا دین در جزئی ترین مسائل دخالت کرده است؟ 🔷 دين در جزئى ترين مسائل دخالت كرده است؛ زيرا اين مسائل ظاهرا جزيى است اما در واقع، هيچ يك از اين مسائل اخلاقى، اجتماعى و اقتصادى بى اهميت و مستقل از دين نيست مى گويد: آقا دستشويى مى خواهى بروى، به فلان روش برو، ازدواج، فلان گونه باشد، لباس پوشيدن، كسب مال و اگر خداى نكرده طلاق مى خواست واقع بشود، چنين و چنان باشد. از كوچكترين مسائل در حوزه هاى مختلف صرف نظر نكرده اند. به راستى انبيا چرا در همه اين حوزه ها دخالت مى كنند؛ زيرا عدالت، آزادى، اقتصاد، جنگ، صلح، حكومت، مديريت، عبادت، اخلاق، دعا و روابط زناشويى همه اين مسائل در تقرّب به آن كمال مطلق يا هدف نهايى تأثير مى گذارد، پس به اندازه تأثيرگذارى شان، دين با آنها سروكار دارد و انبيا در آن حوزه ها نظرا و عملا دخالت كرده اند و بايد هم دخالت كنند و شما بايد در تمام اين حوزه ها از دين انتظار داشته باشيد. ديانت، ايمان و معنويت نه از حوزه عقلانيت، مى تواند جدا باشد و نه از حوزه عالم نظر و نه از حوزه عدالت و حقوق بشر و حكومت در حوزه عمل و اداره اجتماع و عقل عملى. همه چيز براى انبيا مهم است و در عين حال، همه چيز، بهانه است، همه چيز، مقدمه است، حتى حكومت كه پيغمبر اكرم(ص) تشكيل مى دهد مقدمه است. شأن انبيا، بزرگتر از اين است كه براى تشكيل حكومت بيايند واقعا هم حكومت كردن بر مدينه يا بر كل كره زمين، چه ارزشى دارد؟ براى پيغمبر(ص) چه ارزشى مى آورد؟ ارزش پيغمبر(ص) به اينها نيست اما چون دكترينش را كه اصلاح و تربيت و تكامل بشريت است نمى تواند كامل و به نحو احسن انجام بدهد، الا با تشكيل حكومت، الا با جنگ، الا با تعليم و تربيت، الا با دخالت در قضاوت و اجراى عدالت و دخالت در مسائل ظاهرا جزيى، بنابراين پيغمبر اكرم(ص) كه غير مادى ترين و لطيف ترين وجودى است كه از ازل تا ابد ظهور كرده است، در همه اين قلمروهاى ظاهرا مادى و خشن وزمينى هم دخالت مى كند. 🔶گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد 🆔 اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi