eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
12هزار دنبال‌کننده
339 عکس
1.1هزار ویدیو
20 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتشار آزاد انتقاد،پیشنهاد: @rahimpoor_ad تبادل، تبلیغ کانالهای مذهبی: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی جهت تأمین مخارج جاری کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام موسی بن جعفر علیه السلام،یک و یک امپراتوری سالگرد امام موسی کاظم علیه السلام-دفتر نشر آثار -مشهد ۹۷ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند،آنگاه که سخن گفت ... ("مبعث ؛ پیوند بزرگ زمین و آسمان") نشست " آخرین پیام خداوند (از عدالت فردی تا توحید اجتماعی)"-عید مبعث-۱۳۹۴ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۳ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱-چرا در مورد و و رژیم غذایی و فعالیت های بدنی و غیره حساس است؟ و چه توصیه هایی از و اهل بیت علیهم السلام رسیده است؟ ۲-نوع و سلامت و کار یا بیکاری،چه تاثیراتی در و و و شقاوت انسان دارد و چگونه با ارزش های دینی ارتباط دارد؟ ۳- چرا نظارت بر بازار غذا و دارو در شریعت اسلام به حق الله و حق الناس مربوط است و اسلامی موظف به نظارت دقیق علمی بر آن می‌باشد؟ ۴-چرا یکی از خط قرمزهای مهم شرعی در بازار اسلامی ،عدم تجارت با مقوله سلامت مردم و برخورد سودجویانه از درد و انسان هاست؟ ۵-طهارت و نجاست و حلال و حرام و سلامت و بیماری و هرچه به نفع و ضرر جسمانی و معنوی جامعه مربوط است،چگونه مقوله فقه پزشکی و اخلاق بازار را تنظیم و تشریع می‌کند؟ ۶-آیا حلال و حرام و نجس و پاک در خوردنی ها و آشامیدنی ها و غیره ،مقوله ای حقیقی است یا قراردادی و اعتباری؟ ۷-چرا در هر نوع تولید ثروت و قدرت و معرفت و فضیلت و خدمات،برای رشد امت اسلامی، و عبادت تلقی می‌شود؟ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۵ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱- کدام " ناآگاهی های ملی به خودآگاهی و باور "ما میتوانیم" صدمه میزند؟ ۲- ایدئولوژی های مدرن اروپایی چون لیبرالیسم،فاشیسم و کمونیسم چگونه از علم و تکنولوژی در جهت تسلط بر جهان و ارعاب و تحقیر ملت های جهان بهره برداری کردند؟ ۳- چرا علم و تکنولوژی در یک تمدن مادی بیش از خدمت به بشر در جهت صدمه زدن به بشریت ،همچون تکنولوژی سلاح های کشتار جمعی تکنولوژی مواد مخدر،تکنولوژی سکس و فحشا و ... قرار می گیرد؟ ۴- چرا قدرت های استکباری جهان،علی رغم شعار ترقی و پیشرفت ،چهار دهه است می‌کوشند ایران به پیشرفت های علمی و اقتصادی نرسد و این ابر قدرت سیاسی انقلابی و مردمی،تبدیل به ابر قدرت اقتصادی و علمی نشود ؟ ۵- چگونه مفاهیمی اروپایی کلیسایی چون تعارض علم و دین و افسانه آغاز علوم جدید،پس از رنسانس در جهان در یک و نیم قرن گذشته در سطح جهان ترویج و تبدیل به گفتمان حاکم شد؟ ۶- مستشرقین غربی با تاریخ علم و تمدن در جهان،چه کردند و بر سر افکار عمومی چه آوردند ؟ ۷- چرا علم،تکنولوژی و مزایای تمدن کنونی جهان،مدیون تمدن و علم در قرون گذشته در جهان اسلام بوده است؟ ۸- چگونه اخلاق و حقوق در نظام بهداشت و سلامت ابتدا در بیمارستان های اسلامی و ایرانی،تدوین وسپس جهانی شد ؟ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۶ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔹 حدیثی زیبا از امام کاظم علیه السلام: 🔸 یا هشام إنّ العقلاء ترکوا فضول الدّنیا فکیف الذّنوب و ترک الدّنیا من الفضل و ترک الذّنوب من الفرض. ای هشام! همانا خردمندان فزونی دنیا را کنار نهادند تا چه رسد به گناهان. با اینکه ترک دنیا فضیلت و ترک گناهان، واجب است. 🔸یا هشام الصّبر علی الوحدة علامة قوّة العقل، فمن عقل عن اللّه اعتزل أهل الدّنیا و الرّاغبین فیها و رغب فیما عند اللّه و کان اللّه أنسه فی الوحشة و صاحبه فی الوحدة و غناه فی العیلة و معزّه من غیر عشیرة. ای هشام! شکیبایی بر تنهایی، نشانۀ توانایی خرد است؛ پس هرکه از خدا خرد یابد، از اهل دنیا و دنیاخواهان کناره گیرد و آنچه را که نزد خداست خواهد و خداوند به گاه وحشت همدم او و به گاه تنهایی یارش و به گاه تهیدستی بی نیازی اش باشد و او را بدون خویشان و بستگان گرامی دارد 🔸یا هشام إنّ العاقل نظر إلی الدّنیا و إلی أهلها فعلم أنّها لا تنال إلاّ بالمشقّة و نظر إلی الآخرة فعلم أنّها لا تنال إلاّ بالمشقّة فطلب بالمشقّة أبقاهما. فمن طلب الآخرة طلبته الدّنیا حتّی یستوفی منها رزقه و من طلب الدّنیا طلبته الآخرة فیأتیه الموت فیفسد علیه دنیاه و آخرته. یا هشام من أراد الغنی بلا مال و راحة القلب من الحسد و السّلامة فی الدّین، فلیتضرّع إلی اللّه عزّ و جلّ فی مسألته بأن یکمّل عقله، فمن عقل قنع بما یکفیه و من قنع بما یکفیه استغنی و من لم یقنع بما یکفیه لم یدرک الغنی أبدا. اي هشام، عاقل به دنيا و اهل دنيا نگريست و دانست كه دنيا جز با زحمت دست نیاید و به آخرت نگريست و دانست كه آن هم جز با زحمت نيايد پس با زحمت در جستجوي آنکه پاينده تر است برآمـد (يعني چون ديد به دست آوردن دنيا و آخرت هر دو احتياج به زحمت دارد با خود گفت چه بهتر كه اين زحمت را در راه تحصيل آخرت پاينده متحمل شوم). اي هشام، خردمندان از دنيا رو گردانيده به آخرت روي آوردند زيرا ايشان دانستند كه دنيا خواهان است و خواسته و آخرت هم خواهان است و خواسته و كسي كه خواهان آخرت باشد دنيا او را بجويد تا روزيش را به طور كامل از دنيا برگيرد و كسي كه دنيا طلبد آخرت او را جويد تا مرگش در رسد و دنيا و آخرتش را تباه سازد. اي هشام، كسي كه ثروت بدون مال و دل آسودگي از حسد و سلامتي دين خواهد بايد با تضرع و زاري از خدا بخواهد كه عقلش را كامل كند؛ زيرا عاقل به قدر احتياج قناعت كند و آن كه به قدر احتياج قناعت كند بي نياز گردد و كسي كه به قدر احتياج قناعت نكند هرگز بي نيازي نيابد 🔸یا هشام کان أمیر المؤمنین علیه السّلام یقول: و ما تمّ عقل امرئ حتّی یکون فیه خصال شتّی: الکفر و الشّرّ منه مأمونان و الرّشد و الخیر منه مأمولان و فضل ماله مبذول و فضل قوله مکفوف و نصیبه من الدّنیا القوت، لا یشبع من العلم دهره، الذّلّ أحبّ إلیه مع اللّه من العزّ مع غیره و التّواضع أحبّ إلیه من الشّرف، یستکثر قلیل المعروف من غیره و یستقلّ کثیر المعروف من نفسه و یری النّاس کلّهم خیرا منه و أنّه شرّهم فی نفسه و هو تمام الأمر. اي هشام امير الـمؤمنين(علیه السلام) مي فرمود: خدا با چيزي بهتر از عقل پرستش نشود و تا چند صفت در انسان نباشد عقلش كامل نشده است. مردم از كفر و شرارتش در امان و به نيكي و هدايتش اميدوار باشند. زيادي مالش بخشيده، زيادي گفتارش بازداشت شده باشد. بهره او از دنيا مقدار قوتش باشد. تا زنده است از دانش سير نشود. ذلت با خدا را از عزت با غير خدا دوست تر دارد. تواضع را از شرافت دوست تر دارد. نيكي اندك ديگران را زياد و نيكي بسيار خود را اندك شمارد. همه مردم را از خود بهتر داند و خود را از همه بدتر و اين تمام مطلب است 🔸یا هشام إنّ العاقل لا یحدّث من یخاف تکذیبه و لا یسأل من یخاف منعه و لا یعد ما لا یقدر علیه و لا یرجو ما یعنّف برجائه و لا یقدم علی ما یخاف فوته بالعجز عنه. ای هشام! همانا خردمند به کسی که بترسد دروغ گویش شمارد، خبر ندهد و از آنکه بیم دارد دریغش دارد، چیزی نخواهد و به آنچه در توان ندارد، وعده ندهد و به آنچه که در امیدواری به آن، مورد سرزنشی سخت قرار گیرد امید نبندد و به کاری که بترسد در آن درماند، دست نزند. ____________________ منبع : اصول کافی ج ۱ بخشی از حدیث عقل و جهل 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش اول : 🔹چرا تفکیک میان ماده و معنا نقطه آغاز است ؟ 🔹 چرا خنده و گریه نسبت مستقیم با ارزش های اسلامی دارند و هیچ یک ذاتا دینی تر از دیگری نیست بلکه بر اساس منشأ و آثار خود ارزش گذاری می شوند ؟ بخش دوم: 🔹در حوزه آسیب شناسی ،چگونه باید مراقب پروژه تغییر شعار های انقلاب بود؟ 🔹 شعار مدنی چگونه وارد گفتمان شد ؟ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۷ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش اول : 🔹 امام رضا علیه السلام و وجوب مبارزه با بیماری بخش دوم: 🔹تحلیل برخی حوادث بعد از انقلاب استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۸ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه روشنا بخش اول: 🔹 پرسش و پاسخ بخش دوم: 🔹جایگاه اجتماعی روحانیت قبل و بعد از تشکیل حکومت 🔹 رابطه دین و سیاست استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۹ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام سجاد علیه السلام،ققنوس کربلا (در خدمت و خیانت نخبگان ) به مناسبت میلاد امام زین العابدین علیه السلام- دفتر نشر آثار رهبری- ۱۳۹۷ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۱۱ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
" ، آرمانها و آسیب ها (ویروس های ایدئولوژیک و خطر آلودگی)" به مناسبت ۱۲ فروردین ،سالگرد جمهوری اسلامی،دانشگاه پیام نور ۱۳۹۴ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۱۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چه نوع انسان شناسی باعث تفکیک مدنیت از دیانت می شود؟ 🔹وحدت علوم و ارتباط آنها با یکدیگر ناشی از چه نوع انسان شناسی و هستی شناسی می‌شود؟ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۱۴ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 دین علمی به چه معنا درست و به چه معنا نادرست است؟ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۱۵ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😥 آیا کسی هست صدای این مظلومین را در بشنود! تا کی دنیا میخواد سکوت کنه؟ چرا کسی در مقابل ظلم آمریکا و سگ نگهبانش در منطقه و ظلم‌های عربستان و امارات صداش در نمیاد!؟ آیا این نیاز به پزشکان بدون مرز ندارند؟؟!! اگه این پزشکان و ngo هاشون واقعا درد بشر دوستی دارند چرا هیچ وقت این مظلومان رو نمیبینن!! بدانید که مجامع بین المللی جوکی بیش نیستند و فقط خونه ان که اگر غیر از این بود الان و هم پیمانانشونو از کره زمین محو کرده بودن! مگر رسانه های مثل بی بی سی که که دلسوز مردم ایران شده اند ،این جنایات را نمی بینند که حنجره پلیدشان را بسته اند؟ شاید بگین به ما چه ! ما خودمون گرفتار کروناییم! ولی مگه دین و مذهب یا مرز و کشور میشناسه ؟ . شاید مجازات مردم جهان به خاطر سکوت در برابر این همه باشد ! ،چه می‌دانیم ؟ باشد که شویم ! 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ایدئولوژی ها ،پشت ماسک سینما ( هنر،بی هدف؟ و کدام هدف؟ ) روز انقلاب اسلامی (شهادت مرتضی آوینی ) نشست "هنر،ارزش و ضد ارزش " فروردین ۱۳۹۵ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۲۱ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج و انقلابی که جهان را متحد خواهد کرد ( ترکیب موسی علیه السلام و عیسی علیه السلام از نسل محمد صل الله علیه و آله ) احیاء شب نیمه شعبان - میلاد مبارک امام مهدی عج -دانشگاه فردوسی مشهد -۱۳۹۶ استاد ازغدی تاریخ پخش : ۹۹/۱/۲۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسؤلیت در غیبت عج ( و وحدت اسلامی) در جمع شیعیان جاکارتا - اندونزی-جشن ۲۰۱۲ میلادی استاد تاریخ پخش : ۹۹/۱/۲۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلامت،معنویت،عقلانیت نشست "تغذیه،درمان و راه های دیگر" در جمع دانشگاهیان علوم پزشکی و بهداشت - ۱۳۹۶ استاد تاریخ پخش: ۹۹/۱/۲۸ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⛔تو را برای رهایی از کرونا نمی‌خواهم! این خواسته‌های کوچک در شأن شما نیست آقا! ✅تو را برای رهایی "علم" می‌خواهم؛ علمی که سال‌هاست زیر یوغ بندگی بشر نماها، علیه بشریت تیغ برکشیده است و ابایی از ریختن خون آن‌ها ندارد؛ حتی خون کودک‌ها. علم بی تو ترسناک است آقا، اربابی اش را خود برعهده گیر مولا. ✅تو را برای رهایی "عقل" می‌خواهم؛ عقلی که در هرج و مرج بی نظیر اخبار و اطلاعات، به کرم شب تابی می‌ماند که در سیاهی گله ملخ‌ها گرفتار شده و حتی قادر نیست پیش پای خودش را روشن سازد. عقل بی تو سرگردان است آقا، چراغش را شما روشن کنید مولا. ✅تو را برای رهایی "قلب" می‌خواهم؛ قلبی که مریض است و خود نمی‌داند. و چه خطرناک اند ناقلانی که از بیماری شان آگاه نیستند. کرونای نفس مدت‌هاست که زمین‌گیر و ظلمانی اش کرده. خانه دل بی‌تو عجیب ویرانه‌ای است آقا؛ عمارت اش را شما مهندسی کنید مولا. ✅تو را برای رهایی "طبیعت" می‌خواهم؛ رهایی طبیعت از چنگال حریص انسان ظلوم و جهول. وَه که چه نفسی تازه می‌کند این روزها به لطف خانه‌نشینی این موجود دوپا. زد و خوردمان با طبیعت زیاد شده آقا، شما واسطه صلح شوید مولا. ♥️خواستم بگویم در یک کلام، تو را برای "عدالت" می‌خواهم؛ دیدم ظلم است در حق تو مولا. تو خودت عین عدالتی. تو که باشی همه چیز سر جای خودش است. ⁉️جهان تو را کم دارد آقا. تو را برای "تو" می‌خواهم، جهان را کامل کن مولا. ✍به قلم: مسعود حبیبی‌فر 🌐 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
، و سبک زندگی جشنواره سینمایی عمار- نشست "موضوع شناسی" در نسبت و زندگی استاد تاریخ پخش : ۹۹/۱/۲۹ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 چرا بهانه دست دشمن می دهید ؟؟ 🔹 چه اشکالی دارد هرکس هر خدایی دوست دارد بپرستد ؟؟ 🔹 آیا بت شکنی حضرت ابراهیم،توهین به مقدسات مشرکان نبود؟؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی و ( دو مدل متعارض در مدیریت کشور) نشست (مصداق شناسی "فعل فرهنگی) بدون کارنامه - جمعی از مدیران فرهنگی استاد تاریخ پخش: ۹۹/۲/۴ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
" آگاهی" و "حیات شناسی" (زمانی برای رو در رو شدن با خویشتن) نشست "عوالمی که در پیش است" - بهشت زهرا - تهران ۱۳۹۵ استاد ازغدی تاریخ پخش : ۹۹/۲/۵ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 اهمیت شیعی ایران در سال ۵۷ ( بی سابقه در طول تاریخ شیعه ) 🔹 اگر این نهضت شکست بخورد چه می شود؟ 🔹 از نظر استراتژیست‌های آمریکایی، امروز های جهان کدام کشور ها هستند؟ 🔹 نقش و در این تقسیم بندی جدید چیست؟ 🔸استاد ازغدی 🔸 منبع: سخنرانی بازی و 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 دو قطبی تئوکراسی (حکومت خدا بر مردم ) و دموکراسی (حکومت مردم بر مردم) 🔹 باطن غربی 🔹 سخن تافلر در مورد ره 🔸استاد ازغدی 🔸 منبع: سخنرانی بازی و 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi