eitaa logo
ترنم قلم 🖋عبدالرحمان باقرزاده
354 دنبال‌کننده
228 عکس
89 ویدیو
36 فایل
کانال رسمی عبدالرحمان باقرزاده عضو هیئت علمی و دانشیار کلام اسلامی دانشگاه مازندران و مدرس حوزه علمیه
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی در بیان استاد مطهری (قده) 🔻متأسفانه پيچيدگى و چندجانبه بودن مسائل روانى از يك طرف و ارتباط موضوع تمايلات بشر كه خواه ناخواه در كور كردن بصيرت تأثير دارد از طرف ديگر، نگذاشت آن استفاده ‏اى كه بايد- از کشف این اصل روانشناسی که «محروميتها مبدأ تشكيل عقده ‏ها و بیماریهای روانی و اجتماعی است» ، بشود صورت گيرد، بلكه خود اين اصل ، بهانه و وسيله ‏اى شد در جهت مخالفت يعنى براى اينكه موجبات سركوب شدن غرايز و پيدايش آثار خطرناك روانى و اجتماعى ناشى از آن خصوصاً در زمينه امور جنسى بيشتر فراهم گردد؛ بر عقده ‏ها و تيرگي هاى روانى افزوده گردد؛ آمار بيماريهاى روانى، جنونها، خودكشى ‏ها، جنايت ها، دلهره ‏ها و اضطراب ها، يأس ها و بدبينى ‏ها، حسادت ها و كينه ‏ها به صورت وحشتناكى بالا رود؛ چرا؟ براى اينكه سركوب نكردن غرايز به معنى آزاد گذاشتن ميل ها، و آزاد گذاشتن ميل ها به معنى رفع تمام قيود و حدود و مقررات تفسير شد. 🔻پس از آنكه قرنها عليه شهوت پرستى به عنوان امرى منافى اخلاق و عامل برهم زدن آرامش روحى و مخل به نظم اجتماعى و به عنوان نوعى انحراف و بيمارى توصيه و تبليغ شده بود، يكباره ورق برگشت و صفحه عوض شد؛ جلوگيرى از شهوات و پابند بودن به عفت و تقوا و تحمل قيود و حدود اخلاقى و اجتماعى، عامل برهم زدن آرامش روحى و مخل به نظم اجتماعى و از همه بالاتر امرى ضد اخلاق و تهذيب نفس‏ معرفى شد. فريادها بلند شد: محدوديت ها را برداريد تا ريشه مردم آزارى و كينه ‏ها و عداوت ها كنده شود؛ عفت را از ميان برداريد تا دلها آرام بگيرد و نظم اجتماعى برقرار گردد؛ آزادى مطلق اعلام كنيد تا بيماريهاى روانى رخت بربندد. 🔻بديهى است اين‏چنين فرضيه به ظاهر شيرين و دلپذيرى به عنوان اصلاح مفاسد اخلاقى و اجتماعى، طرفداران زيادى خصوصاً در ميان جوانان مجرد پيدا مى ‏كند. 🔻ما در كشور خودمان مى ‏بينيم چه كسانى از آن طرفدارى مى ‏كنند. چه از اين بهتر كه خود را در اختيار دل، و دل را در اختيار هوس قرار دهيم و درعين حال عمل ما اخلاقى و انسانى شمرده شود و نام ما در ليست محصلين اخلاقى اجتماعى قرار گيرد؛ هم فال است و هم تماشا، هم كام‏جويى است و هم خدمت به نوع، هم تن پرورى است و هم اصلاح نفس، هم شهوت است و هم اخلاق؛ 🔻بى شباهت به عشق مجازى كه در ميان برخى از متصوّف ‏مآبان خودمان معمول بوده نيست؛ چه از اين بهتر كه آدمى از مصاحبت شاهدى زيباروى بهره ‏مند گردد و اين كار او سلوك الى اللَّه شمرده شود! نتيجه چه شد؟ از اول معلوم بود. آيا بيماريهاى روانى معدوم شد؟ آرامش روحى جاى اضطراب و دلهره را گرفت؟ خير، متأسفانه نتيجه معكوس بخشيد؛ بدبختى بر بدبختي هاى پيشين افزود، 🔻تا آنجا كه بعضى از پيشقدمان آزادى جنسى كه تيزهوش‏تر بودند سخن خود را به صورت تفسير و تأويل پس گرفتند، گفتند از حدود [و] مقررات اجتماعى چاره ‏اى نيست؛ غريزه را از تمتعات جنسى نمى ‏توان به طور كلى ارضاء و اشباع كرد، بايد ذهن را متوجه مسائل عالى هنرى و فكرى كرد و غريزه را ب‏طور [غير] مستقيم به سوى اين امور هدايت نمود. فرويد يكى از اين افراد است. 🔻اخلاقى كه امثال راسل از آن تبليغ مى ‏كنند و نام آن را «اخلاق نوين» گذاشته ‏اند همان است كه ثمره ‏اش آشفتگى بيش از پيش غرايز و تمايلات است و برخلاف مدعاى آنها كه اخلاق كهن را متهم به آشفته ساختن روح مى ‏كنند سيستم اخلاقى خود آنها سزاوار اين اتهام است. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج‏19، ص: 658- 657- با اندکی ویرایش
✅ دلایل اقامت اجباری امام حسن عسکری(ع) در «سامرا» ✍بگفته «ابن خلکان» امام هادی(ع) زمانی نزدیک به بیست سال و نه ماه در «سامرا» به سر برد و به همین دلیل همراه فرزندش به «عسکری» لقب یافته است.(وفیات الاعیان؛ ج ۲ ؛ ص ۹۴) ✍آنچه مسلم است آوردن این دو امام بزرگوار به «سامرا» - مرکز خلافت عباسی در آن عصر- از جهاتی شبیه سیاست مأمون در آوردن امام رضا(ع) به «خراسان» بود؛ زیرا در چنین شرایطی بود که رفت و آمد شیعیان با امام تحت کنترل در آمده و شناسایی شیعیان برای آنها ممکن می‌ شد. تصور عباسیان این بود که ممکن است امامان، همانند سایر علویان، با داشتن هوادارانی چند، دست به قیام بزنند. حضور آنها در مرکز خلافت مانع از چنین اقدامی می‌ شد. ✍سال‌ هایی که امام در این شهر می‌ زیست بجز چند نوبتی که به زندان افتاد در صورت ظاهر همانند یک شهروند عادی زندگی می‌ کرد. طبعاً رفتار وی به طور محتاطانه‌ ای زیر نظر حکومت قرار داشت. روشن است که امام عسکری (ع) همانند سایر امامان، در صورت داشتن اختیار و آزادی، نه «سامرا»؛ بلکه «مدینه» را برای زندگی انتخاب می‌ کردند. در واقع اقامت طولانی ایشان در «سامرا» جز نوعی بازداشت از طرف خلیفه قابل توجیه نیست. این مسأله به خصوص به علت وجود شبکه منظم و متشکل شیعیان که از مدت‌ ها قبل شکل گرفته بود، در نظر خلیفه از اهمیت فراوانی برخوردار بود و موجبات نگرانی می‌ شد و وحشت او را فراهم می‌ آورد؛ چیزی که می‌ بایست به نحوی کنترل می‌ شد. ✍به همین جهت از امام(ع) خواسته بودند حضور خود را در «سامرا»، به طور مداوم به آگاهی حکومت برساند؛ چنان که طبق نقل یکی از خدمتکارانِ امام(ع)، آن حضرت هر دوشنبه و پنجشنبه مجبور بود در دار الخلافه حاضر شود.(کتاب الغیبه شیخ طوسی؛ ص ۱۲۹) ✍چنین حضوری، گرچه در ظاهر نوعی احترام برای آن حضرت تلقی می‌ شد، ولی در واقع تنها وسیله کنترل او از نظر خلیفه بود. شیعیان برای دیدن امام(ع) مشکل داشتند؛ آن گونه که یک بار، تنها موقعی که خلیفه برای دیدن «صاحب البصره» می‌ رفت و امام را نیز همراه خویش می‌ برد، اصحاب امام(ع) در طول راه، خود را برای دیدن آن حضرت آماده می‌ کردند(الکافی، ج ۱، ص ۵۰۹؛ الارشاد شیخ مفید، ص ۳۸۷) ✍از این روایت به خوبی میتوان فهمید که در زندگی امام حداقل دورانی وجود داشته که امکان دیدار مستقیم با آن بزرگوار در خانه‌اش نبوده است. ✍«اسماعیل بن محمد» می‌گوید: برای طلب پول در سر راه آن حضرت نشستم و هنگام عبورِ امام(ع)، تقاضای کمک مالی از وی کردم.(کشف الغمه اربلی، ج ۲، ص ۴۱۳) ✍ «محمد بن عبد العزیز بلخی» نیز، هنگام حرکت امام(ع) به دار العامه، در خیابان الغنم منتظر تشریف فرمایی آن حضرت بوده است.(الخرائج و الجرائح، ج ۱، ص ۴۴۷) ✍«محمد بن ربیع شیبانی» می‌ گوید: به منظور دیدن امام(ع)، در باب «احمد بن خضیب» نشسته بودم و او را در حال عبور دیدم.(الخرائج و الجرائح، ج ۱، ص ۴۴۵؛ بحار الانوار، ج ۵۰، ص ۲۹۳) ✍«علی بن جعفر» از «حلبی» نقل می‌ کند: در یکی از روزها که قرار بود امام حسن عسکری(ع) به دار الخلافه برود ما در عسکر به انتظار دیدار وی جمع شدیم؛ در این حال از طرف آن حضرت توقیعی بدین مضمون به ما رسید: «أَلَا لَایُسَلِّمَنَ‏ عَلَیَ‏ أَحَدٌ وَ لَایُشِیرُ إِلَیَّ‏ بِیَدِهِ‏ وَ لَایُومِئُ‏ أَحَدُکُمْ فَإِنَّکُمْ لَاتَأْمَنُونَ عَلَى أَنْفُسِکُم»(الخرائج و الجرائح، ج ۱، ص ۴۳۹)؛ (کسی بر من سلام و حتی اشاره هم به طرف من نکند؛ زیرا که در امان نیستید). ✍ این روایت به خوبی نشان می‌ دهد که دستگاه خلافت تا چه حد روابط امام حسن عسکری(ع) با شیعیانش را زیر نظر داشته و آن را کنترل می‌ کرده است. البته امام(ع) و شیعیانش در فرصت‌ های گوناگونی همدیگر را ملاقات می‌ کرده‌ اند و سرپوش‌ هایی نیز برای این تماس‌ ها وجود داشته است که یکی از بهترین راه‌ های ارتباطی شیعیان با امام(ع)، مکاتبه بوده که در مصادر مختلف به طور فراوان وجود دارد.(حیات فکری و سیاسی امامان شیعه(ع)، رسول جعفریان، ص ۵۳۷) 🆔 https://eitaa.com/rahman675675/648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 سالروز شهادت ابوالمهدی حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر فرزند عزادارش حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان و محبان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت باد. ✍ امام حسن عسکری علیه السلام: «التواضع نعمة لا يحسد عليها» فروتنی نعمتی است که کسی بر آن حسادت نمی کند. ✍ الانوار البهیه؛ ص۲۶۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای بایدن: چرا به ایران حمله نمی کنید؟ پاسخ و اعتراف بایدن را ببینیم....
✅آغاز امامت قطب عالم امکان حضرت ولی عصر مهدی موعود (عج) بر همه ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مبارک باد 💐 🌸☘💐🌸☘💐
✍اعتراف علمای «انساب» به ولادت امام مهدی(عج) ✅گروهى از علمای انساب معترفند که براى امام حسن عسکرى(علیه السلام) فرزندى به نام «محمد» و با القاب: «حجت» و «مهدى» و ... متولد شده است. اینک به اسامى برخى از آنها اشاره مى کنیم:     ۱. نسابه سهل بن عبدالله بن داوود بن سلیمان بخارى، که معاصر عصر غیبت صغرا مى زیسته است.(سر السلسلة العلویة، ص ۳۹ و ۴۰)     ۲. سید عمرى، نسابه مشهور در قرن پنجم هجرى.(المجدی فی أنساب الطالبیین‏، ابن صوفى نسابه‏، مکتبة آیة الله المرعشى النجفى‏، قم،‏ چاپ: دوم‏، ۱۴۲۲ ق‏، ص ۳۲۶، (الأخبار فی معنى الخلف الصالح(علیه السلام))     ۳. فخر رازى شافعى، نسابه قرن پنجم.(الشجرة المبارکة فی أنساب الطالبیة، فخر رازى‏، مکتبة آیة الله المرعشى النجفى‏، قم، چاپ: دوم‏‏، ۱۴۱۹ ق، ص ۹۲، (أولاد الإمام العسکری(علیه السلام))     ۴. نسابه قرن ششم مروزى ازورقانى.(الفخری فی أنساب الطالبیین‏، سید عز الدین قاضى مروزى ازوارقانی‏، مکتبة آیة الله المرعشى النجفى‏، قم،‏ چاپ: اوّل‏، ۱۴۰۹ ق‏، ص ۸، (المقدمة الثانیة).     ۵. نسابه جمال الدین احمد معروف به ابن عنبه.(عمدة الطالب فی أنساب آل أبى طالب‏، ابن عنبه حسنى‏، انصاریان‏، قم‏، ۱۴۱۷ ق‏، ص ۱۸۰، (فی ذکر الامام الحسن العسکری(علیه السلام))     ۶. نسابه ابوالحسن محمد حسین یمانى صنعانى زیدى، نسابه قرن یازدهم.(روضة الالباب لمعرفة الانساب، ص ۱۰۵)    ۷. محمد امین سویدى.(سبائک الذهب، ص ۷۸)     ۸. محمد ویس حیدرى سورى.( الدرر البهیة فى الانساب الحیدریة و الاویسیة، ص ۷۳)     ۹. علامه نسابه سید محمد بن حسین بن عبدالله حسینى سمرقندى مدنى.(تحفة المطالب بمعرفة من ینتسب الى عبدالله و ابى طالب، چاپ ریاض، ص ۵۴ و ۵۵)     ۱۰. شریف انس کتبى حسنى در تعلیقه بر کتاب «تحفة المطالب».(همان، ص ۵۵)     ۱۱. علامه نسابه سید محمد بن احمد بن حمید الدین نجفى.(بحر الانساب، چاپ ریاض، ص ۳۹)     ۱۲. علامه نسابه شریف انس کتبى حسنى.(الاصول فى ذریة البضعة البتول، ص ۹۷ - ۱۰۰) ✅گردآوری از: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چاپ هفتم، ۱۳۹۰ ش، ص ۲۲۱. 🆔 https://eitaa.com/rahman675675/654
مسأله شرعی: اقسام و احکام قیام در نماز 🌺
هدایت شده از 
📚 40 کتاب در موضوعات مرتبط با حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔆السَّلامُ عَلَیکَ یا رَبیعَ الأنامِ و نَضرَةَ الأیّامِ ⬅️به مناسبت آغاز امامت حضرت حجت، کتابخانه علوم اسلامی تسنیم تقدیم می‌کند 📚 کتب مرجع مهدویت👇 ۱. کمال الدین - دانلود ۲. ترجمه کمال الدین - دانلود ۳. خلاصه کمال الدین - دانلود ۴. الغیبه (نعمانی) -دانلود ۵.ترجمه الغیبه نعمانی - دانلود ۶. الغیبه (شیخ طوسی) - دانلود ۷. ترجمه الغیبه طوسی - دانلود ۸. مکیال المکارم - دانلود ۹. ترجمه مکیال المکارم - دانلود ۱۰. راهنمای موضوعی مکیال المکارم - دانلود 📚کتب درباره علائم ظهور👇 ۱۱. روز رهایی - دانلود ۱۲. جهان در آینده - دانلود ۱۳. فقه علائم الظهور - دانلود ۱۴. علائم ظهور امام زمان- دانلود ۱۵. الملاحم و الفتن - دانلود ۱۶. ترجمه الملاحم و الفتن - دانلود ۱۷.الحتمیات من علائم الظهور - دانلود ۱۸. علائم آخرالزمان در ادیان مختلف - دانلود ۱۹. نوائب الدهور فی علائم الظهور (۴جلد) - دانلود 📚کتب درباره حضرت نرجس (مادر امام زمان)👇 ۲۰. السیدة نرجس في الكتب (۳جلد)- دانلود ۲۱. نرجس، والدة الإمام المنتظر - دانلود ۲۲. نرجس آل محمد - دانلود ۲۳. آخرین عروس - دانلود ۲۴. بانوی عشق- دانلود 📚 درباره نُوّاب خاص امام زمان👇 ۲۵. سفیران امام- دانلود ۲۶. نوّاب اربعه،سفرای خاص - دانلود ۲۷. نُوّاب اربعه و عظمت مقام - دانلود ۲۸. زندگانی نوّاب خاص امام زمان - دانلود ۲۹. شناخت امام مهدی و نوّاب اربعه - دانلود 📚درباره طول عمر آن حضرت👇 ۳۰ طول عمر از دیدگاه علوم و ادیان- دانلود ۳۱. طول عمر از رؤیا تا واقعیت - دانلود ۳۲. بحثی پیرامون طول عمر - دانلود ۳۳. طول عمر امام مهدی - دانلود ۳۴. طول عمر بی نهایت - دانلود 📚 درباره جزیره خضرا (محل زندگی امام زمان)👇 ۳۵.حكاية الجزيرة الخضراء - دانلود ۳۶. جزیره خضرا در ترازوی نقد - دانلود ۳۷. الجزیرة الخضراء عرض و نقد - دانلود ۳۸. الجزیرة الخضراء و مثلث برمودا - دانلود ۳۹. جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون آن - دانلود ۴۰. جزیره خضرا تحریفی در تاریخ شیعه - دانلود ⬅️در ثواب انتشار این لیست شما هم سهیم باشید https://eitaa.com/joinchat/691798023C0216686926
جناب آقای دکتر علی مطهری: آیا احیانا از مقایسه وضعیت بانوان در خیابانهای عربستان و شمال شهر تهران و بسیاری دیگر از مناطق و خیابانها و برخی سواحل ایران؛ و احساس شرمساری ندارید؟!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تقدیم به دوستانی که می‌خواهند فقط با کار فرهنگی جلوی این حجم از فساد علنی را بگیرند. ✅ امام خامنه ای: با شیوع منکرات باید مقابله کرد اسلام مرتکب منکر را نصیحت و هدایت میکند اما حد هم برای او میگذارد با صرف زبان با صرف توصیه نمیشود کاری کرد؛ قدرت نظام بایستی با قدرت جلوی فساد و فحشا را بگیرد. ✍✍ پاسخ صریح و روشن بلکه مشت محکم 🤛 به کسانی که مذبذبانه هم دم از پیروی از رهنمودهای رهبری می زنند و هم اصرار بر تعطیلی گشت ارشاد و.... دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار واحد اطلاعات فوق استراتژیک، توسط استاد حسن عباسی.... با دقت گوش کنید این اطلاعات برای ۱۲سال پیش هست! چند سال جلوتر از زمان!
بدی کردیم خوبی یادمان رفت زدلها لایروبی یادمان رفت به ویلای شمالی خو گرفتیم شهیدان جنوبی یادمان رفت. آغاز هفته دفاع مقدس را به شما همراهان ارجمند و همه مردم ایران عزیز خصوصاً به ایثارگران جنگ تحمیلی اعم از خلنواده های عزیز شهدا ، جانبازان و آزادگان سرافراز تبریک عرض نموده و یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی میداریم.💐🌺
✍شیطان دوست دارد انسانها گمراه شده و به جهنم بروند. اگر انسانها به جهنم بروند شیطان به خواسته اش رسیده است؛ پس چرا خداوند جهنم را آفریده است تا شیطان به خواسته اش برسد؟ ✍️پاسخ ✅خداوند متعال انسان را موجودی مختار آفریده است که بتواند خوب یا بد شود. لازمۀ مختاربودن انسانها آن است که برخی کافر و برخی مؤمن؛ برخی صالح و برخی فاسد؛ برخی ظالم و برخی مظلوم میشوند. روشن است که شیطان دوست دارد انسانها کافر، فاسق و ظالم شوند. ✅ در دنیای کنونی، زندان ساخته می شود تا مجرمان و تبهکاران برای تحمل مجازات خود به آنجا روند. آیا میتوان گفت چون خواستۀ شیطان آن است که انسانها ظلم و جنایت کنند و در نتیجه به زندان روند، ما نباید زندان بسازیم و ظالمان و جنایتکاران را مجازات کنیم؟ ✅ لازمۀ عدل الهی نیز آن است که بدکاران عذاب و نیکوکاران پاداش داده شوند. جهنم قرارگاه عذاب بدکاران است. اگر قرار باشد بدکاران و ظالمان عذاب نشوند و به جهنم نروند، عدل الهی زیر سوال میرود. ✅اینکه جهنم همان جایی است که شیطان دوست دارد، انسانها گناه کنند و به آنجا بروند، سخن صحیحی است، ولی این مطلب اشکالی به خداوند وارد نمیکند، بلکه باید به انسانهای خطاکار اعتراض کرد که چرا کاری کردید که شیطان به خواسته اش برسد نه آنکه به خدا اعتراض کنید که چرا جهنم را آفرید تا عدالت اجرا شود. 🆔https://eitaa.com/rahman675675/666
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🌺مَنْ صَلَّى عَلَيَّ مَرَّةً صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ عَشْراً وَ مَنْ صَلَّى عَلَيَّ عَشْراً صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ مَنْ صَلَّى عَلَيَّ مِائَةَ مَرَّةٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ أَلْفَ مَرَّةٍ وَ مَنْ صَلَّى عَلَيَّ أَلْفَ مَرَّةٍ لاَ يُعَذِّبُهُ اَللَّهُ فِي اَلنَّارِ أَبَداً. 🌸🍀 کسی که بر من یکبار صلوات بفرستد، خداوند ده بار بر او صلوات می فرستد و کسی که بر من ده صلوات بفرستد، خداوند بر او صد صلوات می فرستد. کسی که بر من صد صلوات بفرستد، خداوند بر او هزار صلوات می فرستد و کسی که خداوند بر او هزار صلوات بفرستد، ابداً او را در آتش عذاب نمی کند. 🍀اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🍀
⬛️انا لله و انا الیه راجعون حادثه‌ی انفجار شدید در معدن ذغال سنگ طبس در خراسان جنوبی و فوت تعدادی از کارگران زحمت‌کش این معدن رو به همگان تسليت عرض می‌کنیم.🖤 ✍قوه‌ قضائیه قطعا باید با اهمال‌کاری‌های احتمالی برخورد نماید
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️شهرک نشین در مورد حمله حزب الله: ساعت 5/6 بود با صدای آژیر از خواب بیدار شدیم و به سمت پناهگاه ها رفتیم نیم ساعت بعد دوباره با صدای آژیر از خواب بیدار شدیم آژیرها را به صدا درآوردند و به سمت پناهگاه ها رفتند، مدتی در پناهگاه منتظر ماندم و بعد رفتم تا نگاه کنم، آنجا آتش گرفته بود، تمام خیابان در آتش سوخت. اینطوری بود مانند جنگ دوم لبنان، ما از آن زمان تاکنون چیزی شبیه به آن ندیده ایم. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم جواب او صهیونیستهای کثیفی که اومدن رجزخونی کردن که موشکهای حزب الله... اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari