🔸ادامه 👇
❕امام رضا علیه السلام خطاب به برخی از افراد که ادعای شیعه گری داشته اما در عمل با دستورات اهل بیت علیهم السلام مخالفت می کردند ، فرمود ؛
« شما مدّعى هستيد كه شيعه اميرالمؤمنين عليه السلام هستيد، در صورتى كه بسيارى از اعمال شما خلاف اين ادّعاست و در بسيارى از فرايض كوتاهى مى ورزيد و نسبت به رعايت حقوق بزرگ برادران دينى خود سستى نشان مى دهيد و در جايى كه تقيّه لازم نيست تقيّه مى كنيد »
📚الاحتجاج یک جلدی ص 441
❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« باید نظر کرده شود ، اگر مورد از مواردی بود که تقیه در مورد آن روا نمی باشد ، تقیه از فرد قبول نمی شود ، تقیه جایگاهی دارد ، هر که آن را از جایگاهش دور کند برای او استوار نماند »
📚الکافی ج 2 ص 168
❕از این روایات استفاده می شود که در مواردی که فساد تقیه از مصلحت آن بیشتر است ، تقیه کردن جایز نیست .
👌پس از قتل خلیفه دوم ، و در آن شورای ساختگی شش نفره ، «عبد الرحمن بن عوف » رو به «على» علیه السلام كرد و گفت با تو بيعت مى كنم كه طبق كتاب خدا و سنّت پيامبر و روش «عمر» و «ابو بكر» با مردم رفتار كنى، «على» علیه السلام در پاسخ گفت: مى پذيرم، ولى طبق كتاب خدا و سنّت پيامبر و اعتقاد خودم عمل مى كنم. «عبد الرحمن» رو به «عثمان» كرد و همان جمله را تكرار نمود و «عثمان» آن را پذيرفت. «عبد الرحمن» سه بار اين جمله را تكرار كرد و همان جواب را شنيد لذا دست «عثمان» را به خلافت فشرد، اين جا بود كه «على» علیه السلام به «عبد الرحمن» فرمود ؛
«به خدا سوگند تو اين كار را نكردى مگر اين كه از او انتظارى دارى همان انتظارى كه خليفه اوّل و دوّم از يكديگر داشتند، ولى هرگز به مقصود خود نخواهى رسيد».
📚مسند احمد ج 1 ص 75_ اسد الغابه ج 4 ص 123_ شرح نهج البلاغه ج 12 ص 166
👌معاند می گوید چه مانعی داشت که علی علیه السلام از روی تقیه موافقت با سیره ابوبکر و عمر را می پذیرفت ، آنگاه پس از خلافت ، بر اساس اعتقاد خودش عمل می کرد ، آیا علی علیه السلام در ترک تقیه مقصر نیست !
🔸پاسخ این اشکال با توجه به آنچه آمد روش است . تقیه در مواردی که موجب فساد دین و مذهب می شود حرام است . اگر علی علیه السلام خلافت بر اساس سیره ابوبکر و عمر را می پذیرفت ، در تمام جامعه اسلامی منتشر می شد که تمام بدعتها و اعمال ننگین ابوبکر و عمر مورد تایید علی علیه السلام قرار گرفته و دیگر کسی حق انتقاد و اشکال کردن را ندارد . علی هم پیرو آنان است و دربرابر آنان حرف تازه و مکتب دیگری را ارائه نداده است و این یعنی از بین رفتن راه و روش تشیع و پیروی از جانشینان به حق پیامبر اسلام .
❕از سوی دیگر ، وقتی علی علیه السلام پس از رسیدن به خلافت ، شرط تبعیت از ابوبکر و عمر را نادیده می گرفت ، در تمام جامعه اسلامی از سوی دشمنانش ، به عنوان فردی عهد شکن و حیله گر معرفی می شود که شایستگی هدایتگری و امامت را ندارد و این بهانه ای می شد برای عدم تبعیت از ایشان به عنوان امام و هادی الهی .
🔸به خاطر این مفاسد بود که علی علیه السلام تقیه کردن را در آن شورای ساختگی حرام دانست و تن به آن نداد .
#پرسمان_اعتقادی
Poorseman.ir
@Rahnamye_Behesht.
#انصراف_امام_باقر_علیه_السلام_از_ازدواج_با_یک_زن
🤔#پرسش
❔فرار کردن امام باقر وسط مجلس خواستگاری به علت اینکه دختر مورد نظر قیافه زیبایی نداشته!!!
=========================
وعن زرارة في الموثق عن أبي جعفر أنه أراد أن يتزوج امرأة فكره ذلك أبوه،... {متن کامل در اسکن}
🔴امام باقر میگوید;خواستم با زنی ازدواج کنم اما پدرم از این کار کراهت داشت !!! اما من رفتم و ازدواج کردم تا اینکه وقتی سراغ آن زن رفتم ونگریستم چیز خوشایندی ندیدم.؟ پس برخاستم که بروم اما زن و خانه دار برخاست تا درو ببندد گفتم قفل نکن آنچه رابخواهی به تو میدهم پس وقتی که نزد پدرم رفتم و ماجرا را برایش بیان کردم به من گفت: فقط نیمی از مهریه بر تو واجب است...
مطابق حدیث فوق امام باقر یک کاری انجام میده که امام سجاد ازش کراهت داشت !!![پس عصمت ادعایی چی شد؟]
⚡️مگر مدعی نیستید که امامان علم غیب دارند پس چگونه امام شما نمیدانست آن دختر چه شکلی است؟
⚡️فرضا آن دختر زیبائی خاصی نداشته باشد ایا این مثلا امام باید بلند بشه و فرار کنه ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌معاند روایت را درست ترجمه نکرده است و اساسا تعبیر « فرار از مجلس خواستگاری » تعبیری کاملا کذب و دروغین است .
❕روایت در مورد امام باقر علیه السلام است که می فرماید ؛
« قصد داشتم که با زنی ازدواج کند ، اما پدرم ( امام سجاد علیه السلام ) موافق این ازدواج نبودند و کراهت داشتند ( اما من را از این ازدواج نهی نکردند ) و من با آن زن ازدواج ( و عقد کردم ) پس از ( عقد ) با آن زن ملاقات داشتم ( و در امر او ) نظر کردم ، اما جوری نبود که شیفته او شوم ، از ( مکان زفاف ) برخاستم که بازگردم ، سرایدار خانه به همراه آن زن برخاستند تا در را بر من ببندند ( می خواستند در را ببندند تا خلوت حاصل شود و مهریه کامل بگیرند ) من گفتم در را نبندید ، آنچه می خواهی ( از مهر ) به تو می دهم ، وقتی به نزد پدرم بازگشتم و او را در جریان ماجرا گذاشتم پدرم فرمود ( چون دخول با آن زن محقق نشده است ، پس از طلاق او ) تنها نصف مهریه بر تو لازم است ( نه تمام مهریه ) »
📚الکافی ج 5 ص 366 _ تهذیب الاحکام ، ج 7 ص 466
❕حال توجه به چند نکته لازم است ؛
1⃣در سند روایت « علی بن الحسن بن فضال » وجود دارد که فطحی مذهب بوده و شیعه امامیه نبوده است . بنابراین روایت سندا « صحیح » محسوب نمی شود .
📚مستدرکات رجال الحدیث ج 5 ص 335
2⃣در روایت تنها آمده است که امام سجاد علیه السلام از این ازدواج کراهت داشتند و موافق نبودند ، اما نیامده است که امام سجاد ، فرزند خود را از این ازدواج #نهی کرده باشند . بنابراین امام باقر با امر امام سجاد علیهما السلام مخالفت نکردند تا عصمت ایشان زیر سوال برود .
3⃣در گذشته مفصلا توضیح داده ایم که امامان علیهم السلام مامور به ظاهر بودند و مطابق علم غیب خود رفتار و عمل نمی کردند ، بنابراین جریان فوق با علم غیب آن بزرگواران منافاتی ندارد ، توضیح بیشتر را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1360
4⃣روایت دارد « فنظرت فلم ار ما یعجبنی » یعنی در امر آن زن نظر کردم ، چنین نبود که شیفته او شوم . محتمل است که امام باقر علیه السلام در خلوت ، نسبت به خلق و خوی و ایمان آن زن بیشتر شناخت پیدا کرده بودند ، لذا آن زن را شایسته ندیدند که به همسری برگزینند ، چنان که در ادامه می آید که قرائن گواه بر آن است که آن زن به ولایت امامان معتقد نبوده است . بنابراین لزوما علت انصراف امام علیه السلام از ازدواج با آن زن وضعیت ظاهری او نمی تواند باشد .
❕اگر چه اگر علت انصراف وضعیت ظاهری هم باشد ، مشکلی ایجاد نمی کند ، به این معنا که آن زن با تدلیس ، خود را بهتر از آنچه بوده نشان داده است . امام علیه السلام وقتی متوجه مکر و حیله آن زن شده ، او را شایسته همسری ندیدند و قضیه را همانجا تمام کردند .
5⃣مطابق فقه شیعه اگر طلاق در عقد و قبل از دخول واقع شود ، زن مالک نصف مهریه است ، اما برخی از فرق اهل سنت معتقدند که اگر طلاق در عقد واقع شود ، اگر چه دخولی صورت نگرفته باشد ، اما زن و مرد خلوتی داشته باشند ، زن مالک تمام مهریه می شود .
📚 الفقه علی المذاهب الخمسه ج 2 ص 349
❕وقتی امام علیه السلام از ازدواج با آن زن منصرف می شود ، آن زن قصد داشت درب را ببندد تا خلوت صدق کند و او مالک تمام مهریه شود ، این رفتار او قرینه است که اعتقادی به ولایت امامان نداشته و پیرو مذاهب مخالف اهل بیت علیهم السلام بوده است .
❕احتمال است که امام باقر علیه السلام نسبت به این قضیه اطلاع پیدا کرده بودند و از ازدواج با آن زن منصرف شدند . بنابراین علت انصراف از ازدواج « عدم کفویت در ایمان » بوده است نه زیبایی آن زن ، اگر چه اگر بحث زیبایی هم باشد ، روشن کردیم که به رفتار امام علیه السلام اشکالی وارد نمی کند .
#پرسمان_اعتقادی
Poorseman.ir
@Rahnamye_Behesht.
#عدالت_علی_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔خوی توحش علی بن ابی طالب در تاریخ ثبت شده است. بلاذری در کتاب جمل من انساب الاشراف میگوید;
=========================
🔵وبعث علي بن أبي طالب عبد الرحمن بن جزء الطائي إلى سجستان فقتله حسكة. فقال على: لأقتلن من الحبطات أربعة آلاف. فقيل له: إن الحبطات لا يكونون خمس مئة.
🔴امام علی عبدالرحمان بن جز طائی را به سیسستان فرستاد. لکن حسکه حبطی وی را بکشت👈🏿،پس علی فرمود: بیاید که چهار هزار تن از حبطیان را به قتل رسانیم. وی را گفتند: حبطیان پانصد تن هم نشوند.👉🏿
=========================
💠#پاسخ💠
👌مطلب فوق کاملا بی سند و جعلی ، توسط افرادی نقل شده است که اعتقادی به ولایت علی علیه السلام نداشته اند ،این گونه افراد برای سرپوش گذاشتن به جنایات خلفای ثلاثه ، سعی دارند که دامان علی علیه السلام را آلوده به این بی عدالتی ها کنند در حالی که ؛
❕عمر همواره می گفت ؛
« علی از همه ما به داوری و قضاوت ( الهی ) آشناتر است »
📚صحیح بخاری ، ج 7 ص 116 _ مستدرک علی الصحیحین ، ج 3 ص 305 _ مسند احمد ج 5 ص 113
❕علمای اهل سنت از پیامبر گرامی نقل می کنند ؛
« علی بن ابی طالب آگاه ترین شخص به امر قضاوت است »
📚سنن ابن ماجه ، ج 1 ص 161
🔸از ابن مسعود نقل می کنند ؛
« علی از همه مردم مدینه به امور قضاوت آشناتر بود »
📚استیعاب ج 2 ص 461_ فتح الباری ج 9 ص 236
❕ابونعیم در حلیه الاولیاء نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به علی علیه السلام می فرمود ؛
« تو از همه بهتر عدالت را میان مردم رعایت می کنی »
📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 65 _ الریاض النضره ج 2 ص 198
❕در نقل دیگر فرمود ؛
« تو ازهمه بهتر به رعیت مهربان هستی »
📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 66
❕هیثمی نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به فاطمه زهرا سلام الله علیهما می فرمود ؛
« تو را به همسری مردی در آوردم که مهربانیش به مردم از همه زیادتر است و در میان همه آنها عدالت را به بهترین وجه اجرا می کند و داوری او از همه بهتر است »
📚مجمع الزوائد ج 9 ص 165
🔸در روایات فراوانی از نقل های شیعه نیز علی علیه السلام به عدالت و مهربانی با مردم ستوده شده است ؛
📚بحار الانوار ج 41 ص 102 باب 107
👌آنچه گذشت نقل های اهل سنت در مورد عدالت و مهربانی علی علیه السلام نسبت به مردم و علم و دانش او به قضاوت عادلانه بود ، آیا فردی که اوصاف او چنین است تصمیم می گیرد که در ازای کشته شدن یک فرد ،چهار هزار تن را بکشد ❗️
🔸نقل مورد استناد معاند کاملا بی سند و ضعیف است که به هیچ عنوان قابل اعتناء نیست و با روایات فوق که توسط اهل سنت در مورد عدالت و مهربانی علی علیه السلام نقل شده منافات دارد .
#پرسمان_اعتقادی
Poorseman.ir
@Rahnamye_Behesht.
#نشر_مجدد
#هفتم_صفر_حزن_یا_سرور
🤔#پرسش
❔آیا این صحت داره که 7 صفر روز شهادت امام حسن مجتبی است و به دلیل آنکه در زمان قاجار به علت تقارن بین تولد ناصرالدین شاه و شهادت امام حسن ع زمان شهادت را همزمان با شهادت #حضرت محمد یعنی 28 صفر اعلام کردند ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌در نقل های متعددی سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام بیست و هشتم ماه صفر دانسته شده است .
🔸شیخ #کلینی می نویسد ؛
« روایت شده است که شهادت امام حسن مجتبی در آخر ماه صفر ( بیست و هشتم ) می باشد »
📚الکافی ج 1 ص 461
🔸مرحوم ابن شهر آشوب نیز مینویسد ؛
« امام حسن علیه السلام در روز بیست و هشتم #صفر از دنیا رفت »
📚مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 28
👌شیخ مفید و شیخ طوسی نیز سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام را بیست و هشتم صفر می دانند ؛
📚مسار الشیعه ص 47 _ مصباح المتهجد ص 790
❕البته مرحوم کفعمی و شهید اول سالروز #شهادت ایشان را هفتم صفر می دانند ؛
📚كفعمى در المصباح، ص 522؛ شهيد در الدروس، ص 152
❕بنابراین بر اساس نقل جمعى از علما و مورّخان، روز بيست و هشتم صفر ، روز شهادت امام حسن مجتبى عليه السلام است و اين روايت بيشتر در ميان شيعيان #مشهور است تا روايت هفتم ماه صفر.
📚کلیات مفاتیح نوین ص 611
❕البته با توجه به آنکه از هفتم صفر هم به عنوان روز شهادت امام حسن علیه السلام یاد شده است ، و احتمال دارد این تاریخ صحیح باشد ، باید در هر دو تاریخ به عزاداری و سوگواری برای این #مصیبت پرداخته شود .
👌از سوی دیگر مورخین شیعی تاریخ ولادت امام کاظم علیه السلام را هفتم صفر نوشته اند .
🔸ابن شهر آشوب مینویسد ؛
« تاریخ ولادت امام کاظم علیه السلام در روز #هفتم صفر در منطقه ابواء بوده است »
📚مناقب ابن شهر آشوب ج 3 ص 437
❕دیگران از علما و مورخین نیز تصریح کرده اند که روز ولادت امام کاظم علیه السلام هفتم ماه #صفر بوده است ؛
📚روضه الواعظین ج 1 ص 264 _ الدروس شهید ص 154 _ اعلام الوری ص 294_ سفینه البحار ج 8 ص 460_ منتهی الامال ج 3 ص 1463
❕بنابراین ولادت امام كاظم عليه السلام طبق نقل های فوق در سال 128، در روز هفتم ماه صفر در منطقه «ابواء» (محلّى ميان مكّه و مدينه) واقع شده است. لذا اين روز از جهتى روز حزن و از جهتى روز #سرور است.
📚کلیات مفاتیح نوین ص 609
🔹البته برخی بر اساس نقل زیر معتقدند که تاریخ ولادت امام کاظم علیه السلام در ماه ذی #الحجه بوده است .
❕ابو بصير گفت: در سالى كه حضرت امام موسى عليه السّلام متولّد شد، من در خدمت حضرت صادق عليه السّلام به سفر حجّ رفتم، چون به منزل ابواء رسيديم، حضرت براى ما چاشت طلبيد بسيار و نيكو آوردند، در اثناى طعام خوردن پيكى از جانب حميده به خدمت آن حضرت آمد و عرض كرد كه:
حميده مى گويد اثر وضع حمل در من ظاهر شده است و فرموده بودى كه چون اثر ظاهر شود تو را خبر كنم كه اين فرزند مثل فرزندان ديگر نيست... حضرت فرمود كه: حقّ تعالى پسرى به من عطا كرد ...
📚بحار الانوار ج 25 ص 42
👌استدلال می کنند که در این روایت ابوبصیر گفته است در همان سالی که حج را به جا آوردیم امام #کاظم علیه السلام متولد شد و این یعنی ایشان در ماه ذی الحجه متولد شده اند نه ماه صفر که جزء سال بعد از #حج میباشد .
🔸این استدلال درصورتی قابل قبول است که حجی که امام علیه السلام به جا آورده اند در ماه ذی الحجه و در ایام حج واجب بوده باشد نه ماه های دیگر در حالی که این نکته در روایت مذکور نیامده است ،لذا احتمال دارد که حج در ایام منتهی به ماه #صفر به جا آورده شده باشد که در راه بازگشت در منطقه ابواء میان مکه و مدینه امام کاظم علیه السلام متولد شده باشد .
❕البته با توجه به آنکه هفتم ماه صفر بنا بر نقل هایی روز شهادت امام حسن علیه السلام است ،سوگواری و عزاداری بر سرور و شادی مقدم است تا نشود خدایی ناکرده هتک امام حسن مجتبی علیه السلام صورت گیرد ، لذا شایسته نیست برای ولادت امام کاظم علیه السلام در روز هفتم صفر جشن و سرور بر پا کرد و تنها باید به ذکر مناقب و فضائل ایشان در کنار عزاداری برای امام حسن علیه السلام بسنده کرد ، آنچه در رابطه با قاجار گفته شد مستند نیست و اساس نقل های مذکور در رابطه با تاریخ ولادت و شهادت ، سال ها قبل از قاجار توسط علمای مطرح شیعه در کتابها آمده است .
#پرسمان_اعتقادی
Poorseman.ir
@Rahnamye_Behesht.
#ازدواج_با_زن_نازا
🤔#پرسش
❔پیامبر اسلام: با زن خوب و صالح که بچهدار نمیشود و یا بچه نمیآورد، ازدواج نکنید!
در دین اسلام، نگاه به زنان یک نگاه جنسی است؛ زنان باید فقط با مردان سکس کنند و بچه بیاورند و به همین مقدار خلاصه میشود و هیچ حق و حقوقی را نیز ندارند.
#متن: محمد پیامبر اسلام میگوید که زن باکره بخواهید که فرزند بسیار آورد، و زن مقبولی که فرزند نیاورد مخواهید، که من مباهات میکنم.
#منبع: کتاب حلیه المتقین، نوشته محمد باقر مجلسی، صفحه ۹۲، انتشارات نیلوفرانه
✍🏻تکلیف این زن صالح و نیکوکارِ نازا چیست؟ آیا او حق خوشبخت شدن را ندارد؟ آیا نباید ازدواج کند و یک زندگی آرام را تجربه کند؟ چرا دین اسلام دینی خشونت آمیز است که آرامش و آسایش را از بشریت میگیرد ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌يكى از اهداف ازدواج و نيازهاى فطرى بشر، تناسل و تكثير نسل است به گونه اى كه اگر اين هدف از برنامه ازدواج حذف مى گرديد، بسيارى از مردم تن به ازدواج نمى دادند. از همين رو و به خاطر اين نياز در رواياتى، مردان از ازدواج با زنان نازا منع شده اند، البته اين منع به معناى حرمت و يا حتى كراهت ازدواج با آنان نيست بلكه به اين معناست كه اگر طالب فرزند و نسل هستى، نبايستى با زنانى كه نازا هستند، ازدواج كنى، همان گونه كه از نظر ملاك، ازدواج با مردانى كه عقيم هستند نيز همين حكم را دارد . اين روايت و امثال آن در حقيقت ارشاد به راه بهتر است، نه اينكه منع شرعى در كار باشد .
🔸در اهمیت فرزند آوری روایات متعددی وارد شده است ، از جمله ؛
❕پیامبر گرامی فرمود ؛
« فرزند بخواهيد و آن را طلب كنيد؛ چرا كه مايه روشنىِ چشم و شادىِ قلب است»
📚مکارم الاخلاق ج 1 ص 480
❕و فرمود ؛
« هيچ يك از شما نبايد فرزندخواهى را وا گذارد؛ چرا كه وقتى انسان بميرد و فرزندى نداشته باشد، از نام و آوازه مى افتد. »
📚المعجم الکبیر ج 23 ص 210
👌و فرمود ؛
« خانه اى كه كودك در آن نباشد، بركت در آن نيست.»
📚الفردوس ج 5 ص 359
🔸اهمیت فرزند آوری به گونه ای است که فرمودند با زنی زشتی که فرزند آور است ، ازدواج کنید اما با زن زیبای عقیم ازدواج نکنید ، چنان که فرمود ؛
« زن زيباى نازا را رها كنيد و با زن زشتِ فرزندزا، ازدواج كنيد؛ چرا که كه من در روز قيامت، به فراوانىِ شما، بر ديگر امّتها افتخار مى كنم. »
📚نهج الفصاحه ص 483
👌 روایتی هم که شبهه افکن به آن استناد کرده بود ، شبیه روایت بالا است و در آن از ازدواج با زن زیبای نازا نهی شده است . متن عربی روایت چنین است ؛
« تَزَوَّجوا بِكراً وَلوداً، و لا تَزَوَّجوا حَسناءَ جَميلَةً عاقِراً؛ فَإنِّي اباهي بِكُمُ الامَمَ يَومَ القِيامَةِ » « با دختران باكره و فرزندزا ازدواج كنيد؛ ولى با زنان نيكو و زيبا، امّا نازا، ازدواج نكنيد؛ چرا كه من روز قيامت، در برابر ديگر امّتها، به شما افتخار مى كنم. »
📚الکافی ج 5 ص 333
👌می بینیم مورد نهی ، ازدواج کردن با زنان زیبارو اما نازا است ، اما معاند آن را بر زن صالح و نیکوکار حمل می کند . علامه مجلسی هم در حلیه المتقین واژه « حسناء جمیله » که به معنای « نیکویی و زیبا رویی » است به مقبولیت و دلنشین بودن در نزد انسان ترجمه می کند ؛
« زن باکره بخواهید که فرزند بسیار آورد و زن مقبولی که فرزند نیاورد مخواهید »
📚حلیه المتقین ص 52
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
👌نکته مهم آن است که غالبا نازایی پس از ازدواج به واسطه پیشگیری های ابتدای ازدواج و استفاده از ابزار ناسالم برای جلوگیری از حامله شدن صورت می گیرد و کم است زنی که خود به خود نازا باشد ، بنابراین تقصیر نازایی غالبا بر عهده خود افراد است .
❕گفتیم که نهی مذکور ارشادی است که افرادی که طالب فرزند آوری هستند با زنانی ازدواج کنند که فرزند آورند ، روشن است که اینان اگر با زنانی ازدواج کنند که در بین خانواده و خواهران آنان زن نازا بوده و احتمال است که خودشان هم نازا باشند ، یا زنانی که در ازدواج اولشان روشن شده نازا هستند ، ازدواج با چنین زنانی برای مردانی که طالب فرزند هستند ، نتیجه ای جز طلاق و جدایی و کشمکش ندارد ، پبامبر گرامی اسلام برای این که از این مفاسد جلوگیری کنند ، ارشاد مذکور را انجام دادند ،اما مردانی هم که طالب فرزند نیستند یا خودشان نازا هستند چه مانعی دارد که با زنان نازا ازدواج کنند ؟
❔معاند می گوید «تکلیف زن نازا چیست ؟ آیا او حق خوشبخت شدن ندارد » ؟
👌می گوییم او می تواند با مردانی که تمایلی به فرزند آوری ندارند یا خودشان عقیم هستند ازدواج کنند و خوشبخت شوند ، اما براستی اگر مردانی عاشق فرزند باشند و با زنان نازا ازدواج کنند ، آن ازدواج به سر انجام می رسد و زن نازا روی خوشبختی را خواهد دید ؟ طبیعتا یا مرد تن به ازدواج دیگر می دهد یا زن را طلاق می دهد یا به قدری زن را اذیت می کند که خود زن مجبور شود خانه و کاشانه اش را ترک کند .
❕سخن پیامبر گرامی برای آن است که هم زنان نازا روی خوشبختی را ببینند و هم مردان طالب فرزند به خواسته خود برسند و مبادا شیفته زیبایی زن نازایی شوند که بعد از مدتی زندگیشان از هم گسسته شود .
👌جهت آگاهی از حقوق زن که بر عهده مرد است ، پاسخ های گذشته ما را مطالعه فرمایید ؛
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/7414
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9963
#پرسمان_اعتقادی
Poorseman.ir
@Rahnamye_Behesht.