eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ این شبهه کانال وهابی را در زیر بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1894
🤔 ❔آیا این روایت که کانال ضد دین بر تشیع به آن استدلال می کند صحیح است و درست ❗️ ➖ ﺃﺧﺒﺮ ﺃﺻﺤﺎﺑﻲ ﺑﻤﺎ ﺃﺻﺎﺑﻚ ﺍﻟﺒﺎﺭﺣﺔ، ﻗﺎﻝ ﻋﻠﻲ : ﻳﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، ﺇﻧﻲ ﻻﺳﺘﺤﻴﻲ. ﻓﻘﺎﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ (ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ): ﺇﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻻ ﻳﺴﺘﺤﻴﻲ ﻣﻦ ﺍﻟﺤﻖ . ﻗﺎﻝ ﻋﻠﻲ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ): ﻳﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، ﺃﺻﺎﺑﺘﻨﻲ ﺟﻨﺎﺑﺔ ﺍﻟﺒﺎﺭﺣﺔ ﻣﻦ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺑﻨﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ! ➖ ای علی اصحابم را با خبر کن که دیشب چه چیزی به تو اصابت کرده بود؟ امام علی گفت: ای پیامبر من خجالت می کشم. رسول گفت: خداوند از بیان حق خجالت نمی کشد... پس امام علی گفت: ای رسول آثار فاطمه بر من اصابت کرد ! 📚 منابع: غایه المرام البحرانی صفحه10 تفسیر نورالثقلین جلد5 صفحه683 امالی الصدوق المجلس الاربعون صفحه169 🔅 منابع بیشتری نیاز است ❗️❗️ 💠💠 👌براستی انسان تعجب می کند که اینان چگونه با تحریف روایت در صدد اشکال تراشی هستند . 🔸البارحه از ریشه برح البارح به معنای « شب گذشته » است . بنابراین « جنابه البارحه » یعنی « جنابتی در شب گذشته بر من عارض شد » 📚ترجمه معجم الوسیط ، بندر ریگی ، ج 1 ص 100 ماده برح 👌علی علیه السلام به درخواست پیامبر گرامی پاسخ می دهد از کرامت و معجزه ای که برایشان افتاده بود و می گوید شب گذشته از همبستری با فاطمه مرضیه سلام الله علیها ، نیاز به غسل جنابت پیدا کردم اما آب در منزل نبود ... ❕اصل روایت نقل شیخ صدوق در امالی خود چنین است ؛ « انس گويد من با دو مرد ديگر از اصحابش در شب بسيار تاريكى خدمت رسول خدا بوديم رسول خدا فرمود به در خانه على برويد در خانه على آمديم و سبك در را زديم . على با ازارى از صوف و ردائى مانندش شمشير رسول خدا را در دست داشت و بيرون آمد و فرمود تازه ايست؟ گفتم خير است رسول خدا به ما دستور داد آمديم و خود او هم دنبال است رسول خدا هم رسيد و فرمود اى على گفت لبيك فرمود آنچه را ديشب برايت پيش آمد به اصحابم خبر بده عرض كرد يا رسول اللَّه شرم دارم فرمود خدا را از حق شرم نيايد على گفت يا رسول اللَّه ديشب جنب شدم از همبستری با فاطمه دختر رسول خدا و آب خواستم در خانه كه غسل كنم آب نبود حسن را از طرفى فرستادم و را از طرفى و دير كردند من به پشت خوابيده بودم كه هاتفى از تاريكى خانه آواز داد برخيز اى على اين سطل آب را بگير و غسل كن ديدم سطل پر آب است و حوله اى از سندس بر آن ست سطل را برداشتم غسل كردم و با آن حوله خود را خشك كردم و آن را روى سطل انداختم سطل به هوا برخاست و از آن جرعه اى چكيد به فرق سرم رسيد و دلم از آن خنك شد پيغمبر فرمود به به اى پسر ابى طالب صبح كردى و جبرئيل خادم تو بود و آن آب از نهر بود و سطل و منديل از بهشت بود سه بار فرمود جبرئيل به من چنين خبر داد » 📚امالی صدوق ص 226 ❕علامه مجلسی نیز این نقل را در باب کرامات و علی علیه السلام می آورد ؛ 📚بحار الانوار ج 39 ص 114 باب 77 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
ون 🤔 ❔آیا این شبهه وهابی ها حقیقت دارد ❗️ ❔نماز جنازه حضرت فاطمه زهرا و شرکت شیخین در نماز جنازه ایشان؛ ❗️ بعد از اینکه غسل و کفن ایشان به اتمام رسید و مرحله نماز جنازه ایشان پیش آمد ، حضرات بزرگواری همچون ابوبکر صدیق و عمر فاروق و دیگر أجله صحابه رضی الله عنهم در همین حین خود را به جنه البقیع رسانیدند و وقت نماز که فرا رسید حضرت علی دست ابوبکر صدیق را گرفته کشیدند تا امامت کنند. حضرت ابوبکر رو به طرف حضرت علی کرده و فرمود که شما امامت کنید ، حضرت علی فرمود : شما خلیفه رسول الله صلى الله عليه وسلم هستید و در حضور شما من برای نماز جنازه هرگز پیش قدم نخواهم شد ، باید شما جلو تشریف برده امامت دهید و بعد از آن حضرت ابوبکر صدیق جلو تشریف برده و با چهار تکبیر نماز جنازه را ادا کردند و حضار به نماز ایشان اقتدا کردند ❗️❕ 💠💠 👌متن فوق کاملا کذب و دروغ و از ساخته های ذهنی وهابیان و خلاف روایات مسلمی است که نزد خودشان ثابت است . ❕حضرت زهرا سلام الله علیها به خاطر خشمی که از مردمان زمان خودشان داشتند که چگونه حق خلافت حضرت علی را به جا نیاوردند و به دختر پیامبرشان جسارت کرده و اسباب شهادت ایشان را فراهم کردند ، به حضرت امیر وصیت کردند که ایشان را پنهانی دفن کرده و کسی را از احوال ایشان مطلع نکنند تا جهانیان بدانند که دختر پیامبر با حالت خشم و غضب از مردم از دنیا رفت و وصیت کرد که هیچ یک از آنان خصوصا ابوبکر و عمر حق شرکت در تشییع جنازه و نماز خواندن بر او را نداشته باشند. 👌شیخ کلینی روایت می کند: « چون فاطمه بیمار شد وصیت نمود به علی که بیماری او را کتمان کند و مردم را بر احوال او مطلع نسازد پس حضرت به وصیت او عمل کرد و او را در شب دفن نمود و اثر او را محو کرد...» 📚الکافی ج1 ص381 📚امالی طوسی ص109 🔶در روایت دیگر آمده است: « فاطمه به علی گفت زمانی که من از دنیا رفتم شبانه دفنم کن و آن دو نفر ( ابوبکر و عمر ) را مطلع نکن» 📚معانی الاخبار ص356 🔶در روایت دیگر آمده است: « فاطمه شبانه دفن شد و علی و حسن و حسین او را دفن کرده و قبرش را پنهان ساختند زیرا او نسبت به مردم خشمگین بود و نمی خواست آنان در مراسم فوت او شرکت کنند و علی قبر او را با زمین یکسان نمود تا شناخته نشود » 📚بحار الانوار ج43 ص183 🔶امام صادق علیه السلام فرمود: « فاطمه وصیت کرد تا شبانه و مخفیانه دفن شود تا ابوبکر و عمر بر او نماز نخوانند» 📚علل الشرایع ج1 ص185 👌علمای اهل سنت نیز این مضمون را نقل کرده اند. ❗️بخاری روایت می کند: « فاطمه شش ماه پس از پیامبر زنده بود .هنگامی که از دنیا رفت علی او را دفن کرد و ابوبکر را با خبر نساخت» 📚صحیح بخاری ج4 ص1549 🔶ابن قتیبه می نویسد: « فاطمه قسم خورد که با ابوبکر سخن نگوید و وصیت کرد که شبانه دفن شود تا ابوبکر در دفن وی حضور نداشته باشد» 📚تاویل مختلف الحدیث ج1 ص300 🔶صنعانی می نویسد ؛ « فاطمه دختر پیامبر شبانه به خاک سپرده شد تا ابوبکر بر او نماز نخواند چون بین آن دو پیشامدهایی رخ داده بود» 📚المصنف ج3 ص521 ❕ابن بطال در شرح صحیح بخاری آورده ؛ « علی بن ابی طالب همسرش فاطمه را دفن کرد تا ابوبکر بر او نماز نخواند ، چون بین آن دو پیشامدهایی رخ داده بود » 📚شرح صحیح بخاری ج 3 ص 325 🔸ابن ابی الحدید معتزلی سنی مسلک نیز می نویسد ؛ « شکایت و ناراحتی فاطمه ( از ابوبکر و عمر ) به حدی رسید که وصیت نمود ابوبکر بر وی نماز نخواند ، مخفی کردن وفات فاطمه و محل دفن او و نماز نخواندن ابوبکر و عمر بر او مورد تایید من است زیرا روایات بر اثبات این موارد صحیح تر و بیشتر است و همچنین ناراحتی و خشم فاطمه بر ابوبکر و عمر نزد من از اقوال دیگر اعتبار بیشتری دارد » 📚شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ج 16 ص 157 _ 170 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
🤔: جناب خمینی را دزدیده است. او 12 تا 22 را نامیده در حالیکه واقعی 10 روز اول ماه ذوالحجه است که خداوند در سوره ی فجر به آن قسم یاد نموده است: وَالْفَجْرِ ﴿1﴾ وَلَيَالٍ عَشْرٍ ﴿2) ❗️❗️ 💠💠 👌آنچه مورد نقد قرار گرفته است مربوط می شود به این آیات شریفه که می فرماید ؛ « وَ الْفَجْرِ (1) وَ لَيالٍ عَشْرٍ (2) وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ (3) وَ اللَّيْلِ إِذا يَسْرِ (4) هَلْ فِي ذلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ (5) 1- به سپيده دم سوگند.2- و به شبهاى دهگانه.3- و به زوج و فرد.4- و به شب هنگامى كه (به سوى روشنايى روز) حركت مى كند سوگند (كه پروردگارت در كمين ظالمان است).5- آيا در آنچه گفته شد سوگند مهمى براى صاحبان خرد نيست؟ » ( آیات ابتدایی سوره فجر ) ❕فجر در اصل به معنى شكافتن وسيع است، و از آنجا كه نور صبح تاريكى شب را مى شكافد از آن تعبير به" فجر" شده است، و مىدانيم فجر بر دو گونه است" كاذب" و" صادق". 🔸فجر كاذب همان سپيدى است كه در آسمان ظاهر مى شود و آن را تشبيه به دم روباه مى كنند كه نقطه باريك آن در طرف افق است و قاعده مخروط آن در وسط آسمان. 🔸فجر صادق از همان ابتدا در افق گسترش پيدا مى كند، صفا و نورانيت و شفافيت خاصى دارد، مانند يك نهر آب زلال افق مشرق را فرا مى گيرد، و بعد در تمام آسمان گسترده مىشود. ❕فجر صادق اعلام پايان شب، و آغاز روز است، در اين موقع روزه داران بايد امساك كنند، و وقت نماز صبح وارد مى شود. 👌بعضى فجر را در اين آيه به معنى مطلق آن يعنى سپيده صبح تفسير كرده اند كه مسلما يكى از نشانه هاى عظمت خداوند است، نقطه عطفى است در زندگى انسانها و تمام موجودات زمينى، و آغاز نور و پايان گرفتن ظلمت است، آغاز جنبش و حركت موجودات زنده، و پايان يافتن خواب و سكوت است، و به خاطر اين حيات خداوند به آن سوگند ياد كرده. 🔸ولى بعضى آن را به معنى" فجر آغاز محرم" كه آغاز سال جديد است تفسير كرده اند. و بعضى به" فجر روز عيد قربان" كه مراسم مهم حج در آن انجام مى گيرد، و متصل به شبهاى دهگانه است. و بالآخره بعضى به صبحگاهان ماه مبارك رمضان و يا" فجر صبح جمعه". ❕ولى آيه مفهوم وسيعى دارد كه همه اينها را شامل مى شود، هر چند بعضى از مصداقهاى آن از بعضى ديگر روشنتر و پراهميت تر است. 🔸بعضى معنى آيه را از اين هم گسترده تر دانسته اند، و گفته اند منظور از فجر هر روشنايى است كه در دل مى درخشد. ❕بنا بر اين درخشيدن اسلام و نور پاك محمدى در تاريكى عصر جاهليت يكى از مصاديق فجر است، و همچنين درخشيدن سپيده صبح قيام مهدى به هنگام فرو رفتن جهان در تاريكى و ظلمت ظلم و ستم، مصداق ديگرى از آن محسوب مىشود (همانگونه كه در بعضى از روايات به آن اشاره شده است) 📚تفسیر البرهان ج 4 ص 457 👌 و قيام عاشوراى حسينى در آن دشت خونين كربلا، و شكافتن پرده هاى تاريك ظلم بنى اميه، و نشان دادن چهره آن ديوصفتان مصداق ديگر بود. ❕و همچنين تمام انقلاب هاى راستينى كه بر ضد كفر و جهل و ظلم و ستم در تاريخ گذشته و امروز انجام مى گيرد ، ( مانند انقلاب اسلامی ایران ، دقت کنید ) 🔸ولى البته اين يك توسعه در مفهوم آيه است در حالى كه ظاهر آيه همان فجر به معنى طلوع سپيده صبح است. 🔹اما" ليال عشر" (شبهاى دهگانه) مشهور همان شبهاى دهگانه ذى الحجه است كه شاهد بزرگترين و تكان دهنده ترين اجتماعات عبادى سياسى مسلمين جهان است. اين معنى در حديثى از" جابر بن عبد اللَّه انصارى" از پيغمبر اكرم نقل شده است. 📚تفسیر ابوالفتوح رازی ج 12 ص 74 👌بعضى نيز آن را به ده شب آخر ماه مبارك رمضان كه شبهاى قدر در آن است تفسير كرده اند.و بعضى آن را به شبهاى آغاز ماه محرم. جمع ميان اين تفسيرهاى سه گانه نيز كاملا ممكن است. ❕در بعضى از رواياتى كه اشاره به بطون قرآن مى كند فجر به وجود حضرت مهدى و ليال عشر به ده امام قبل از او، و" شفع" كه در آيه بعد مى آيد به حضرت" على" و" فاطمه زهرا" تفسير شده است. 📚تفسیر نمونه ج 26 ص 443 ❕چنان که گذشت ، می تواند اشاره به انقلاب های راستینی باشد چون انقلاب اسلامی ایران که بر ضد جهل و ظلم و ستم صورت گرفت ، و از آنجایی که قدم های پایانی این انقلاب ظرف روز برداشته شد ، هیچ مانعی ندارد که این ایام را دهه فجر و نور و روشنایی نامید . روشن است که در این نامگذاری از تعبیر « و الفجر » استفاده شده است ، نه « لیال عشر » که طبق نظر مشهور ، اشاره به شب های ده گانه ذی الحجه یا شب های ده گانه محرم است . https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
👌پاسخ این شبهه ملحد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1895
👌پاسخ این شبهه ملحدین در مورد قرآن را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1896
👌پاسخ را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1898
🤔 ❔آیا این روایت از پیامبر می باشد ودرست است ؛ هنگامی که مگسی در نوشیدنی یکی از شما افتاد ان را در اب فرو برید سپس از ان نوشیدنی استفاده کنید زیرا در یکی از بالهای مگس درد ودر یکی است .در جای دیگرم داریم که مگس الوده هست و باید دوری کرد از این حشره کثیف یه جوری متضاد همنن ❗️❗️ 💠💠 👌علمای اهل سنت از پیامبر گرامی روایت می کنند که فرمود ؛ «در يكى از دو بال مگس سمّ است و در ديگرى شفا. و تحقيقاً مگس بالى را كه در آن سمّ مى باشد مقدّم مى دارد و آن بالى را كه در آن شفا مى باشد مؤخّر مى دارد! ❕ «تحقيقاً در زير بال راست مگس شفاء وجود دارد، و در زير بال چپ مگس سمّ. بنابراين اگر مگسى در ظرفى، يا در آشاميدنى، يا در آبگوشت و خورش بيفتد آن را در آن غوطه دهيد. به جهت آنكه مگس بالى را كه در آن شفا مى باشد از آن ظرف بالا نگه مى دارد و بالى را كه در آن سمّ مى باشد در آن مى افكند!» 📚صحیح بخاری ج 9 ص 152 _ سنن ابن ماجه ج 5 ص 158 _ سنن نسائی ج 3 ص 88 _ مسند احمد ج 15 ص 449 _ 👌این حديث به طورى در انتقاد اهل قرار گرفت كه حديثى همانند آن قرار نگرفت و اين به سبب آن بود كه مگس فى نفسه كثيف است و نفوس بشر از ديدنش تنفّر مى نمايد. پس چگونه پيغمبر امر مى كند به غوطه ور ساختن او در ظرفى كه در آن طعام يا شراب است، و پس از آن محتويات و آنچه را در ظرف مى باشد بخورند و به يكديگر بدهند؟ 📚امام شناسی ، ج 18 ص 379 🔸نقل فوق در برخی روایات شیعه چون طب الائمه ، عوالی اللئالی ، مکارم الاخلاق و ...نیز شده است اما عموما سند آن ضعیف است و قابل اعتنا نمی باشد . ❕از سوی دیگر غوطه ور کردن مگس در غذا یا آب با تمام آلودگی و کثیفی که دارد ، مصداق بارز خوردن چیز مشمئز کننده و خبیث است ، در حالی که خداوند می فرماید ؛ « پیامبر پاکیزه ها را برای آنان حلال می شمرد و ناپاکها و خبائث را تحریم می کند» 🔷اعراف157 👌درباره خبائث گفته شده است که مراد هر آنچه است که انسان در ذات و طبع سالم خود از آن متنفر باشد . 📚زبده البیان ، محقق اردبیلی ، ص631 _ مسالک الافهام ج1 ص146 🔶مرحوم نراقی می نویسد: « اصل در خبائث حرمت است به چند دلیل؛ 🔷1- اجماع 🔷2- خداوند می فرماید خبائث حرام است 🔷3- و می فرماید طیبات حلال می باشد که مقابل خبائث است . 📚مستند الشیعه ج15 ص10 ❕اما اخیرا نقل قولی از دانشمندان غیر مسلمان در برخی از خبرگزاری ها شده است به این بیان ؛ « مگسی که بیشتر بیماریها را حمل می کند، بیشترین پادزهر را که منجر به شفای بیماریها می شود، نیز حمل می کند؛ به گونه ای که تنها ناقل امراضی که حمل می کند، نیست. وجود این مسئله امری منطقی است، زیرا مگس باکتریهای مضر زیادی در جسمش حمل می کند تا بتواند به زندگی ادامه دهد؛ بنابراین باید ضد این باکتریها را نیز حمل کند و این مواد را که خداوند افزایش داده برای این است که از برخورد ویروسها و بیماریها با او جلوگیری کند. محققان می گویند: مگس انواع زیادی از باکتری، ویروسها و میکروبهای بیماری زا را حمل می کند، اما همزمان در سطح جسمش مواد ضد این میکروبها را نیز حمل می کند. بهترین شیوه برای آزادسازی پادزهر از مگس فروبردن آن در مایعات است. این کشف جدیدی است که محققان را متحیر کرده و هرگز توقع نداشتند که بیماری و دارو را در یک مخلوق و آن هم در مگس بیابند و سؤال این است: آیا این همان چیزی نیست که حضرت محمد قرنها پیش بیان کرده بود؟     ❕محققان به صورت ناگهانی دریافتند که بهترین شیوه برای آزاد سازی این مواد یا همان پادزهرها فروبردن مگس در مایع است. زیرا پادزهرها بر سطح خارجی جسم مگس و بالهایش وجود دارد. »   🌐http://yon.ir/5adqb 💠این که مطلب فوق چقدر واقعیت دارد و این که آیا این نقل مانند اخبار خلافی که برخی از خبرگزاری ها بدون تحقیق لازم منتشر می کنند است یا خیر ، محل بحث و نظر است ، اما به هر حال به فرض هم که صحیح باشد ، عاقلانه نیست که غذای آلوده شده به کثیفی مگس را به امید استفاده از پاد زهر آن بخوریم و اساسا لزومی ندارد که برای استفاده از پاد زهر مگس ، غذای آلوده شده به کثیفی مگس را که جزء خبائث است و مورد نهی قرآن قرار گرفته است را مستقیما بخوریم ، بلکه می توان از راه دیگری پادزهر مذکور را گرفت تا هم در درمان بیماری ها از آن استفاده کنیم و هم گرفتار خوردن خبائث که حرام است نشویم . 👌به هر حال روایت منسوب به پیامبر گرامی محل بحث و نظر است و با توجه به سند ضعیفی که دارد و مخالف با قرآن هم می باشد ، قابل اعتماد نیست . https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
👌پاسخ این شبهه کانال ملحد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1900
👌پاسخ این شبهه ملحد را نیز در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1901
👌پاسخ این شبهه ملحد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1902
🤔 ✍علی بن ابی طالب از روی فرط گرسنگی و به علت نداشتن پولی برای خرید خوراکی به لباس زیر فاطمه روی آورده و شورت او را به یک یهودی گرو میگذارد تا مقداری جو دریافت کند : ٣٦ ـ قب ، يج : روي أن عليا استقرض من يهودي شعيرا فاسترهنه شيئا 👈فدفع إليه ملاءة فاطمة رهنا👉 وكانت من الصوف .... بيان : الملاءة بالضم والمد الازار والريطة [١]. ✍ترجمه : امام علی بن ابی طالب از فرط گرسنگى و نداشتن چيزى براى خوردن در خانه به سوى شخص يهودى رفته و از وى طلب جو مي كند. آن شخص یهودی برای ضمانت از وى چيزى بعنوان گرو ميخواهد و امام علی نيز شورت (همانطور كه مجلسى در توضيح كلمه ملاءه اورده) حضرت فاطمه را كه از جنس ابریشم بود را ب عنوان گرو به شخص يهودى مي دهد. در ادامه روايت نیز امده كه آن شخص یهودی، لباس شورت فاطمه را به خانه اش ميبرد و در اتاقی نگه ميدارد و شب هنگام همسر وى وارد اتاقی که لباس زیر فاطمه آنجا بود، ميشود و مشاهد ميكند که نوری از آن اتاق بلند شده که تمام آن اتاق را روشن کرده است. وى برگشت و پیش شوهرش رفت و به او گفت : من از آن اتاق نور بسیار بزرگی را دیدم. مرد یهودی با تعجب و به علت فراموش کردن موضوع لباسى که آورده و در آن اتاق گذاشته، شتابان بلند شد و به داخل اتاق رفت و مشاهده کرد که شعله های نور از آنجا متساطع شده كه به ماه درخشان شبيه است. مرد يهودى ازين ماجرا خیلی تعجب کرد و به نور خیره شد و متوجه لباس زیر فاطمه شد. پس یهودی و همسرش از خانه خارج شدند و هر کدام پیش خویشاوندان خود رفتند سپس با هشتاد نفر یهودی امدند و زمانی که انان متوجه این ماجرا شدند همه مسلمان شدند. ⬅️در آخر مجلسی توضیح می دهد که ملاءه لباس زیری است که با انان رانها پوشیده میشود. 📙الخرائج والجرائح نویسنده : الراوندي، قطب الدين    جلد : 2  صفحه : 537 📘الثّاقب في المناقب نویسنده : ابن حمزة الطوسي    جلد : 1  صفحه : 301 📗بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 43 صفحه : 30 💠💠 👌براستی چقدر کسانی که مطلب فوق را مطرح می کنند بی شرف و بی آبرو هستند که می کنند با تحریف و جعل و دروغگویی و توهین ، چنین مطالبی را مطرح کنند و ما ناچارا علی رغم میل باطنی و جهت روشن شدن اذهان به می پردازیم ؛ 1⃣اولا باید توجه کرد که در روایت سخنی از گرسنگی شدید و مانند آن نیامده است . ترجمه روایت چنین است ؛ « على عليه السّلام مقدارى جو از يك يهودى قرض كرد، يهودى مزبور گفت: بايد در ازاى آن چيزى را به عنوان رهن در نزد من بگذارى. و على عليه السّلام چادر حضرت فاطمه عليها السّلام را كه پشم بود به او داد. آن شخص چادر را گرفته و به خانه برده، در اطاقى گذاشت. به هنگام شب زن آن شخص براى انجام كارى داخل اطاق مذكور گرديد و نورى را ديد كه اطاق را روشن كرده، فورا از اطاق خارج شد و آنچه را ديده بود به شوهرش اطلاع داد، مرد يهودى كه فراموش كرده بود چادر فاطمه عليها السّلام در آن اطاق است تعجّب نمود و به سرعت برخاسته داخل آن اطاق گرديد و بلافاصله دريافت كه آن نور از چادرى ساطع مىشود كه على عليه السّلام آن را گرو گذاشته است. پس آن مرد يهودى و همسرش از خانه خارج شده و هر يك به سوى اقوام خويش شتافته و آنها را از معجزه اى كه ديده بودند آگاه نمودند، و در اثر اين واقعه هشتاد نفر از آنها به اسلام متمايل گرديده و ايمان آوردند.» 2⃣این روایت سند ندارد و در کتبی که نقل شده است بدون سند و با تعبیر « روی » ( روایت شده است ) نقل شده است . بنابراین سندا است . 3⃣آنچه در متن روایت آمده است ، واژه « » است و کتب لغت کلمه فوق را به چادر و پوشش سرتاسری ترجمه کرده اند ، نه لباس زیر و مانند آن که ساخته ذهن شبهه افکن است . 🔸در کتاب المعجم الوسیط آمده است ؛ « ملاءه به معنای چادر و روپوش یا چادر شب است » 📚ترجمه معجم الوسیط ج 2 ص 1887 ❕در کتاب لسان العرب آمده است ؛ « المُلاءَة، بالضم و المدّ، الرَّيْطة، و هي المِلْحفة » « ملاءه به معنای ملافه و چادر است » 📚لسان العرب ج 1 ص 160 4⃣دروغ دیگر آن بود که گفت علامه مجلسی واژه مذکور را به لباس زیر ترجمه کرده است ، در حالی که علامه مجلسی می گوید ؛ « الملاءه بالضم و المد ، الازار و الریطه » « ملاءه به معنای لباس بلند و پارچه و ملافه ( و ) است » 📚بحار الانوار ج 43 ص 30 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman