eitaa logo
#راه‌_نگار rahnegar@
276 دنبال‌کننده
253 عکس
207 ویدیو
4 فایل
عقل حکمیانه و نفس کریمانه
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ عید فطر: روز زنگارزدایی از فطرت 💠 واژه‌ی «عید» از ریشه عود و به معنای بازگشت به ابتدا و كلمه‌ی «فطر» به معنای گشودن و یافتن است. پس می‌توان عید فطر را بازگشت به سرشت حق جو یا گشودن راه بسته شده‌ی فطرت دانست. با این منطق عید فطر و حلول ماه شوال، سرآغاز تفکیک راه از بی‌راه‌ها، زنگارزدایی از حقیقت انسانی، بازگشت به مبدأ میل، احاله مکرر و پی‌درپی به فطرت ناب خلقت، ارجاع به نقطه صفر آفرینش و توحید است که در ازل با میثاقی بزرگترین و عهدی عظیم ترسیم خالق با خلق شده است. 🔸سرشت انسانی وقتی از فضای اصلی قرب الهی به محیط فرعی و مادی هبوط می‌کند، غبار امیال بر فطرت نشسته و نور حقیقت وجود انسانی را کم سو می کند. یکی بزرگترین کارکردهای ماه رمضان تضعیف زیست مادی و جسمانی در برابر تقویت حیات فطری و تجلی بعد روحانی انسان است. بنابراین عقب راندن تمناهای متنوع و متکثر غریزی و مادی به نفع مطالبات ساده و بی‌پیرایه روحی و فطری بزرگترین دستاورد عید فطر است. 🔸با این وجود ماه رمضان فرصتی بود تا انسان زنگار غرایز را بزداید و یخ مادی‌گرایانه را شکسته و در لایه‌های ناشناخته فطرت خود غواصی کند و با توکل به اقیانوس بی‌کران رحمت الهی، مروارید رضایت را از اعماق وجود صید و در بازار بندگی عرضه کند. به نظر حقیر انسان با تامل در ذکر نماز عید فطر: "اللّهُمَّ إنی أَسْئَلَکَ خَیرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الْمُخْلِصوُنَ" می‌تواند سه گونه گشایش را در سه فضا تجربه کند: 1⃣ گشایش فکری - ذهنی در این فضا؛ اهل فضیلت با تکیه بر تدبیر برآمده از پندار نیک، در پی مقابله با تفکر استکباری مبتنی بر استحمار، استثمار و استعمار انسان و اصلاح وضعیت اجتماعی و ساماندهی موقعیت سیاسی هستند. 2⃣ گشایش انگیزشی - روانی در این فضا؛ اهل فضیلت با تکیه بر تدبیر مصلحانه در پی ترویج مودت از طریق بازگشت خالصانه به سرشت پاک فطری و رفع کدورت‌ها بینا انسانی و دفع شرارت‌های نفس از مسیر حیات (نفس مبدا همه شرارت‌ها) هستند. 3⃣ گشایش کنشی - رفتاری در این فضا؛ اهل فضیلت با درس آموزی از رفتار منصفانه، عزتمندانه و پایدار در پی تنظیم کردار نیک انسانی برای شکستن رفتار ذلیلانه و نفوذپذیر در برابر صاحبان زر، زور و تزویر هستند. 🎯 با این وجود مهمترین پیام‌های لطیف و مبارک عید فطر عبارت است از: ۱. فطر برآمدن از مرداب بردگی است، برای بازگشت به تالاب بندگی؛ ۲. فطر مظهر پیرایش جسم، برای پالایش جان؛ ۳. فطر پیله دریدن است برای آزمون پریدن؛ ۴. فطر رهایی از آسایش است در جستجوی آرامش؛ ۵. فطر رستن از طبیب است در جستجوی حبیب؛ ۶. فطر پایان قوس صعود خودسازی است برای رسیدن به قوس نزول بندگی؛ ۷. فطر تمرین دنیا گریزی است برای آخرت گزینی؛ ۸. فطر پایان مسیر غفلت است در جستجوی حقیقت؛ ۹. فطر نوید بخش غروب حاکمیت مستکبران است در مسیر حاکمیت صالحان؛ ۱۰. فطر نوید بخش افول تمدن متدانیه است با آرزوی برآمدن تمدن متعالیه. ♻️ پیام راهبردی در سپیده دم عید فطر، مهمترین پیام وزیدن نسیم نوید بخش برآمدن فطرت خداجو انسان از میان زنگارهای ثروت اندوزی، شهوت خواهی و قدرت طلبی است که می‌تواند نقطه رهایی انسان پس از سرگشتگی و پریشانی برای هم‌افزایی جامعه انسانی و امت اسلامی باشد. مسیری که در صورت کمال به تشکیل حکومت صالحان و حیات طیبه توحیدی را تمهید و تسهیل خواهد انجامید./ ✍ استادیار دانشگاه/.سپیده دم اول شوال ۱۴۴۴ه.ق و ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ه.ش/. 💎کانال در تلگرام 🆔@Rahnegar96 💎 کانال اینا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نام پدر: عمر نام مادر: عایشه جالبه ببینید اسم فرزندانش رو چی گذاشته....😳💐
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم *۱۸ ضرب المثلی که ریشه ی قرآنی دارند.* ◀️تدوین و گردآوری توسط مبلغین کشوری مترجمی زبان قرآن زیر نظر صاحب طرح *استاد سید علی حسینی یزدی 🦋 🦋 ۱- هر گلی بزنی سر خودت زدی، 🔶 إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ، اگر نیکی کنید؛ به خودتان نیکی می کنید. اسراء آیه ی 7 🌟💫🌟💫🌟 ۲- بی گدار به آب نزن، 🔶 وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ و با دستهایتان خود را به هلاکت نیفکنید. بقره آیه ی195 🌟💫🌟💫🌟 ۳- آشپز که دوتا شد؛ آش یا شور می شود یا بی نمک 🔶 لوکان فیهما آلهة إلاّ اللّٰه لفسدتا، اگر بود در میان آسمان و زمین معبودانی دیگر، هر آینه تباه می شدند آن دو ( و نظام هستی بهم میخورد.) انبیاء آیه ی 22 🌟💫🌟💫🌟 ٤- از تو حرکت از خدا برکت، 🔶 وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً، و هر کس مهاجرت کند در راه خداوند، ( برای آسایش و گشایشِ اُمورش) ، جایگاه بسیار خواهد یافت. نساء آیه ی100 🌟💫🌟💫🌟 ۵- اگر علی ساربونه میدونه شترش رو کجا بخوابونه، 🔶 اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ، خداوند بهتر میداند کجا قراردهد رسالتش را انعام آیه ی124 🌟💫🌟💫🌟 ۶- مور همان به که نباشد پرش، 🔶 وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ و اگر بگشاید خداوند روزی را برای بندگانش ، هر آینه ظلم و طغیان کنند در زمین، شوری آیه ی27 🌟💫🌟💫🌟 ۷- یار بی پرده از در و دیوار در تجلی است یا اولی الابصار 🔶 فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ پس هر کجا روی گردانید؛ پس آنجا ذات خداوند است. بقره آیه ی 115 🌟💫🌟💫🌟 ۸-به عمل کار برآید به سخندانی نیست. 🔶 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، ای کسانی که ایمان آوردید! برای چه می گوئید آنچه را انجام نمی دهید؟ صف آیه ی 2 🌟💫🌟💫🌟 ۹- نه چندان بخور کز دهانت بر آید؛ نه چندان که از ضعف جانت بر آید. 🔶 وَلَا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَىٰ عُنُقِكَ وَلَا تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَحْسُورًا و نه هرگز دست خود (در احسان به خلق) محکم به گردنت بسته‌دار، و نه بسیار باز و گشاده‌دار، ‌که (هر کدام کنی) به نکوهش و درماندگی خواهی نشست. اسرا آیه ی29 🌟💫🌟💫🌟 ۱۰- شتر دیدی ندیدی، 🔶 وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا هرگاه به عمل لغوی (از مردم غافل) بگذرند؛ بزرگوارانه از آن درگذرند. فرقان آیه ی 72 🌟💫🌟💫🌟 ۱۱- گر به دولت برسی، مست نگردی مردی، 🔶 کلا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَی أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى، حقا كه انسان سركشى مى ‏كند؛ همين كه خود را بى ‏نياز پندارد. علق آیات 6 و7 🌟💫🌟💫🌟 ۱۲- کبوتر با کبوتر باز با باز، *کند هم جنس با هم جنس پرواز، الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ ۖ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ زنان بدکار و ناپاک شایسته ی مردانی بدین وصفند؛ و مردان زشتکار و ناپاک نیز شایسته ی زنانی بدین صفتند؛ و (بالعکس) زنان پاکیزه نیکو لایق مردانی چنین، و مردان پاکیزه نیکو لایق زنانی همین گونه‌اند. نور آیه ی26 🌟💫🌟💫🌟 ۱۳-تو مو می بینی و من پیچش مو، إِنِّي أَرَىٰ مَا لَا تَرَوْنَ همانا من چیزی می بینم که شما نمی بینید. انفال آیه ی 48 🌟💫🌟💫🌟 ۱٤- ماه پشت ابر نمی ماند. 🔶 الْآنَ حَصْحَصَ الْحَقُ الان آشکار شد حقیقت، یوسف آیه ی 51 🌟💫🌟💫🌟 ۱۵-تو را به خیر و ما را به سلامت، 🔶 لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِینِ، برای شما دین شما و برای من دین من، کافرون آیه ی6 ۱۶- هر آنکس که دندان دهد نان دهد. 🔶 نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ ما روزی میدهیم شما را و آنها را انعام آیه ی151 🌟💫🌟💫 ۱۷- در نا امیدی بسی امید است؛ 🔶 لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّه ترجمه ؛ ‌ناامید نشوید از رحمت خداوند. زمر آیه ی 39 🌟💫🌟 ۱۸- از پس هر گریه آخر خنده ای است. 🔶 *إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا همانا با هر سختی آسانی است. ⚘⚘
@sokhanranihaa_عبدالحمید_ضیایی_سیر_تحول_«قربانی‌کردن»_در_هندوئیزم،.mp3
21.53M
سیر تحول «قربانی‌کردن» در هندوئیزم، ادیان تاریخی و عرفان‌های متأخر دکتر عبدالحمید ضیائی
✍️نادر طالب زاده فراتر از یک روشفکر (از روشفکر ملی تا کنشگر تمدنی) 💠 مرحوم نادر طالب زاده از جمله روشنفکرانی است که با تکیه بر آموزه‌های فکری امام خمینی (ره) و متأثر از رویکردهای انقلابی شهید آوینی و تجربه زیسته در غرب، توانست پا را از عرصه مصلح ملی روشنفکری فراتر نهد و با جهشی پرفروغ از رویکردهای روشنفکری غرب گرایانه تا روشنفکری غرب ستیزانه گذر کند و به عنوان کنشگری در تراز انقلاب اسلامی به معنای فراملی و فرادینی ظاهر شود. 🔸طالب زاده از طریق فهم ماهیت رسانه مدرن و هویت هنرمندان، ورودی آگاهانه و مطالبه گرانه به عرصه هنر و رسانه داشت و همت خود را صرف شناسایی و برجسته‌سازی انسان‌های آزاداندیش و آزادمنش در سراسر دنیا کرد. 🔸طالب زاده با نقش آفرینی هنرمندانه و هوشمندانه خود از طریق تمرکز بر مبانی نظری توحیدی توانست؛ فطرت‌های آزادی‌خواهانه انسانی و اندیشه‌های آزاداندیشانه جهانی را مخاطب قرار داد و به یک "کنشگر تمدن ساز" در عرصه هنر اسلامی - انقلابی تبدیل شد. 🔸از منظر طالب زاده و همفکرانش در رویکرد روشنفکری دین تمدن ساز؛ "دین ظرفیت موجده تمدن آرایی" و هم "نظام اسلامی قابلیت مبقیه تمدن سازی" جامع و مانع را دارد.٪ ✍️ استادیار دانشگاه/بازنویسی به بهانه سالروز وفات مرحوم طالب زاده ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ه.ش/. 💎کانال تلگرام 🆔 @Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔 @Rahnegar1401
بیانیه مهم وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش آموزان مدارس | ماده سمی در کار نبود؛ عوامل دیگر شناسایی شدند - همشهری آنلاین https://www.hamshahrionline.ir/news/756633/%D8
سلام علیکم مخاطبان عزیز با عنایت به صدور بیانیه وزارت اطلاعات 👆خوب است به متن مقاله حقیر با عنوان "گمانه‌های مسمومیت دختران" که در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ در همین کانال منتشر شد توجه مجددا نماییم. در آنجا بنده چهار گمانه را مطرح کردم که به نظر می رسد گمانه سوم تحت عنوان: "تروریسم اسرار آمیز" با حقایق مطرح شده تطبیق دارد. مجددا مقاله حقیر به شرح زیر ارائه می شود.👇
✍️گمانه‌زنی در مسمومیت دختران 💠 بخش اول. از تروریسم ساختاری تا سازمانی مجموعه رخدادهای چند هفته اخیر در: "مسمومیت فله‌ای دانش آموزان معصوم" منجر به تحلیل‌های متنوع و بعضا پریشان از ماهیت، بسترها، کنشگران و حتی بود یا نبود چنین اقدامی شده است. در این زمینه گزاره‌های همچون؛ انتشار مواد سمی، تروریسم میکروبی، توسعه استرس کودکان و خانواده‌ها، فضاسازی رسانه‌های ارتباطی و اجتماعی، روایت سازی از ناتوانی متولیان امنیت، فرصت طلبی عناصر سیاسی، وجود دست توطئه بیرونی، تعصب مذهبی درونی و ده‌ها گزاره دیگر مطرح شد. 🔘 گمانه‌های برآمده از ابهام دوگانه از نظر صاحب این قلم؛ با پذیرش ظن قطعی بودن وجود دست پنهان و هدفمند در مسمومیت کودکان معصوم، ابهامات متعدد در خصوص علت وجودی و انگیزه کنشگران این اقدام خباثت آمیز، وجود دارد. بر اساس این منطق چند گمانه به شرح زیر قابل توجه است: 🌟 گمانه ۱. تروریسم ساختاری مبتنی بر این گمانه؛ تکیه بر تعصب دینی و حمیّت قومی برتری‌جویانه، یکی از مهمترین علل شکاف‌های اجتماعی و جبهه‌بندی‌ها در دوره معاصر است. ظهور و توسعه دولت‌های قومیت‌گرای یهودی، عشیره‌ای و سلفی یکی از عوامل تعیین کننده رخدادها و حوادث یک قرن اخیر در منطقه غرب آسیا است. بسترسازی فکری، ترویج اجتماعی، پشتیبانی اقتصادی و حمایت سیاسی کشورهای قومیت نهاد یا فرقه بنیاد از جریان افراطی، تکفیری و تروریستی در محیط امنیتی ج.ا.ایران و محور مقاومت منجر به تحمیل جنگ‌های متعدد و ویرانگر در تعدادی از کشورهای منطقه بویژه در فلسطین، عراق، شام و یمن شد. متوقف شدن روند سلطه بر منطقه و خنثی کردن طرح‌های متعدد توسط محور مقاومت به رهبری ایران، زمینه‌ساز تقویت گمانه دست‌اندازی برخی کشورها و حامیان آنان، به هر آنچه منجر به تضعیف یا حذف رقیب می‌شود، از جمله مواد سمی را تقویت می‌کند. متهم اصلی چنین گمانه‌ای رژیم‌های غاصب قومیتی محوریت رژیم صهیونیستی و سلفی و خاندانی نظیر سعودی هستند. گمانه ۲. تروریسم سازمانی مبتنی بر این گمانه؛ ترویج ایدئولوژی سیاسی و قشری‌گرایی توسط جریان‌ها فکری و گروهک‌های سیاسی و جریان‌های تحجرگرا در منطقه غرب آسیا، منجر به تقویت باورها، سازمان‌ها و ساختارهای فرقه‌ای شده است. وجود چنین رویکردهای افراطی گرایانه، استفاده از هر وسیله‌ای برای حذف حریف یا رقیب از صحنه را برای آنان توجیه پذیر می‌کند. به علاوه اعمال تدریجی سیاست‌های فرهنگی و فرقه‌ای توسط طالبان در افغانستان و محدودسازی حضور دختران و زنان در مناسبات اجتماعی، باعث تقویت رویکردهای تحجر گرایان داخلی برای بازگرداندن دختران و زنان از فضای اجتماعی به فضای اختصاصی و خانه‌داری شده است. با این منطق باورمندان فردی، جمعی و جریان‌های فکری و اعتقادی نظیر انجمن حجتیه، گروهک‌های ترویستی ضد خلق، شاه پرستان و گروه‌های سلفی، بخشی از متهمان آلوده‌سازی دختران معصوم هستند. 🔹ادامه دارد... ✍️ استادیار دانشگاه/۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱ه.ش/  💎کانال تلگرامی 🔅@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🔅@Rahnegar
💠 گمانه‌زنی در مسمومیت دختران ♻️ بخش دوم. از تروریسم اسرار امیز تا ترکیبی 🌟 گمانه ۳. تروریسم اسرارآمیز مبتنی بر این گمانه؛ آنچه در حال وقوع است گونه‌ای از جنگ شناختی مبتنی بر محرک‌های محیطی و شوک روانی است که از ابتدای شروع تا پایان آن، با ابهامات متنوع و ناشناخته‌های بسیار همراه است. در این گمانه آنچه حقیقت جلوه می‌شود در واقع توهم استفاده از سلاح بیولوژیکی و سمی است که از طریق یک محرک محیطی مثل احساس بوی خاص و با ظهور برخی علائم قابل مشاهده و مضطرب کننده دیگر در بیماران تأیید شده و به شدت تسری می‌یابد. مهمترین ابزار ایجاد و توسعه تروریسم اسرار آمیز، تزریق احساس خطر در یک محیط خاص مثل مدرسه دخترانه و تسری آن به سایر محیط‌های مشابه است که در ادامه با تبدیل شدن به اپیدمی؛ به یک احساس نگرانی محیطی، ترس عمومی تبدیل و ممکن است به بحرانی ملی منتهی شود. این نوع از تروریسم ذهنی و روانشناختی دارای سابقه پیشینی و مصادیق در تاریخ معاصر هستند که اوج آن را می‌توان در ادعای استفاده طالبان از عامل اسرارآمیز بیولوژی برای جلوگیری از حضور دختران در مدارس دانست که توسط ماشین تبلیغاتی ناتو به رهبری ارتش آمریکا مطرح شد. ادعایی که هرگز مدرک مستندی برای تأیید آن ارائه نشد‌. مهمترین کنشگران این تروریسم اسرارآمیز رسانه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی معارض و یا زرد هستند، و شایعه مهمترین ابزار توسعه آن محسوب می‌شود. 🌟 گمانه ۴. تروریسم ترکیبی مبتنی بر این گمانه؛ با توجه به وجود عوامل مداخله‌گر زیاد در تحولات جهانی، نادیده انگاری هر یک از سه گمانه مذکور غیر ممکن است. با این وجود استفاده بهینه و همه جانبه از ظرفیت‌های موجود در ایده‌های قومی، مؤلفه‌های ایدئولوژی، گرایش‌های سیاسی و عملیات روانی برای طراحی یک رخداد امنیتی و روایت‌گری دست اول و موثر از آن محصول جنگ ترکیبی است. این تدبیر همه‌جانبه از طریق هم افزایی دولت‌ها، سازمان‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین و با رویکرد تهاجمی و مخرب بر علیه رقیبان و حریفان، میسر می‌شود. ترکیب این مجموعه کنشگران محصول خوی استکباری و اقتدارگرایی آنان با تکیه بر فناوری‌های نوین به عنوان ابزار سلطه از یک سو و تعارض ذاتی آنان با آرمان‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای کشورها و گروه‌های پایدار در محور مقاومت و با محوریت ج.ا.ایران است. این تهاجم ترکیبی محصول ایده پردازی مراکز فکری و اندیشکده‌های راهبردی، هدایت متمرکز نهادهای اطلاعاتی - امنیتی رژیم‌های نامشروع به ویژه رژیم صهیونیستی و مشارکت عناصر قومی و گروهکی به عنوان عوامل میدانی است که توسط رسانه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی در فضای عینی مثل مدارس دخترانه و یا فضای ذهنی آحاد جامعه، به اجرا گذاشته می‌شود. 🔹ادامه دارد... ✍️ استادیار دانشگاه/۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ه.ش/  💎کانال تلگرامی 🆔@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar
💠 گمانه‌های مسمومیت دختران ♻️ بخش سوم. یافته‌ها و پیامدشناسی مسمومیت دانش آموزان معصوم، بخشی از جنگ ترکیبی، پیچیده و خباثت آمیز است که با علوم شناختی و فن‌آوری‌های نوظهور پشتیبانی می‌شود. این اقدام در حقیقت "تدبیر نامرئی در تولید یک اپیدمی هراس آور است که از محرک‌های محیطی آغاز شده و تلاش می‌شود به فضای عمومی تسری یافته و در نهایت به بحران اجتماعی" تبدیل شود. با این منطق در صورتی که وجود نیات خصمانه را بخشی از حادثه بدانیم، مهمترین یافته‌های چهار گمانه مطرح شده عبارت است از: 🔅۱. یافته راهبردی: مسمومیت یک جنگ ترکیبی نهان روش و پنهان منش است که از خصوصیات ذاتی و عادات تاریخی صهیونیست‌ها و همراهانش در نظام سلطه و رژیم‌های مستبد محسوب می‌شود. این اقدام برای تداوم فشار حداکثری بر مردم و نظام و با هدف متوقف سازی مسیر تعالی آنان، عملیاتی می‌شود. 🔅۲. یافته عملیاتی: مسمومیت یک تهاجم شناختی و اسرار آمیز با تکیه بر فناوری‌های نوین رسانه‌ای و ارتباطی است که برای تزریق و تسری احساس ناامنی، علیه اقشار آسیب‌پذیر، عملیاتی می‌شود. 🔅۳. یافته تاکتیکی: مسمومیت یک اقدام مجرمانه، خباثت آمیز و ناشی از تفکر تعصب‌گرایی برتری جویانه قومی و دولتی و تحجرگرایی خود حق پنداری فرقه‌ای و سازمانی است که به عنوان ابزار اعمال فشار طراحان علیه آحاد در دسترس جامعه هدف، عملیاتی می‌شود. 🔅۴. پیامد شناسی: مهمترین چالش پیش‌روی نهادهای انتظامی و امنیتی کشور، تأخیر در ادراک، تحلیل و تبیین ماهیت، علت وجودی و کنشگران موثر در رخداد مسمومیت دانش‌آموزان است که منجر به توسعه و تعمیق احساس ناامنی عمومی، همزمان با کاهش سطح اعتماد و اعتبار نظام حکمرانی می‌شود. ✍️ استادیار دانشگاه/۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ه.ش/. 💎کانال تلگرامی 🆔@Rahnegar96 💎 کانال ایتا، سروش و روبیکا 🆔@Rahnegar
💠 شهید شاهد 🔸 حکیم متألّه ، شهید شاهد ، مرحوم از شرح صدری برخوردار بود که هم نسبت به شهود حضوری ، او در پاره ای از حقایق ، شهید صادق است ، هم نسبت به تحلیل فلسفی و ادراک حصولی ، او شاهدی عادل است . 🔸 شهید زنده یاد مرحوم مطهری از شرح صدری برخوردار بود که حریم هر یک از مراحل و و را آن چنان در نظر داشت که به دیگری آسیبی نرسد؛ آن چه را که با تحلیل عقلی می اندیشید ، می توانست با بیان ساده یا بنان رسا به مرحله احساس تنزل دهد تا شنونده یا خواننده را از راه درست به مقام تعقّل راهنمایی کند و ترقی دهد . 🔸 حضورش در جلسه خصوصی درس استاد عالی مقام علامه طباطبایی فروغ تازه و نبوغ خاصی را به همراه داشت که مایه افاضه بیش تر و پایه افاده فراوان تر حضرت استاد علامه بود : « فَسالَت اَودِیَةٌ بِقَدَرِها » . رسالت تدریس در دو پایگاه مهم فکری را چنان ادا کرد که هم طلاب علمیه را شیفته مکتبش ساخت ، هم دانشجویان را مشتاق محضرش کرد . 📚 حوزه و روحانیت ص 110 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔻قاتل شهید الداغی، آیت الله سلیمانی، سرهنگ شهرکی و... کیست؟ در روایتی از امام باقر علیه‌السلام می‌خوانیم: «بنده‌ای در روز قیامت محشور شود و [با این‌که در دنیا] دستش به خونی آلوده نشده، اما یک ظرف شیشه‌ای خون و یا بیشتر از آن به دست او دهند و بگویند: این سهم تو است از خون فلان شخص؟! او عرضه می‌دارد: پروردگارا! تو خود می‌دانی که جان مرا گرفتی [و تا آن لحظه] من خون کسی را نریخته بودم! خداوند فرماید: آری! تو خبرهای مختلفی از فلانی شنیده بودی و برای دیگران بازگو کردی، پس این خبر زبان به زبان به فلان ستمکار رسید و با استناد به همین خبر، او را کُشت، و این بهره تو از خون اوست» (کافی، کلینی، ص 370 – 371) وای بر ما اگر در تولید و انتشار دروغ و نفرت و کوتاهی در دین و تقویت نقشه‌ی شیاطین برای از بین بردن عفت و حیا و اخلاق نقشی داشته باشیم. گاهی با یک جمله در تقویت طرح دشمنان شریک می‌شویم و آن وقت از آخرت‌مان چه می‌ماند؟! الهی اعوذبک من شرّ نفسی