eitaa logo
موسسه فقهی عرفانی راه‌نشان
224 دنبال‌کننده
408 عکس
247 ویدیو
59 فایل
🔴سلوک عرفانی ماثور اهل بیت علیهم السلام ارتباط با ادمین @Ad_haghiigh
مشاهده در ایتا
دانلود
با وجود خواسته صریح رهبر معظم انقلاب؛ 🔺چرا همچنان درب مساجد فقط در ساعاتی محدود باز است؟! ▫️امروز رفته بودم مسجد دانشگاه که نماز بخونم، تا ۵ دقیقه قبل از اذان درب مسجد بسته بود. یاد فرمایش رهبری در ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ افتادم که فرمودند: 🔹" حدّاکثر [این است که] وقت نماز باز میکنند، نماز آنجا خوانده میشود، بعد درِ مسجد بسته میشود! این[طور] نمیشود.مسجد بایستی محلّ رفت ‌و آمد دائمی مردم باشد. " امام خمینی : 🔸شما دانشگاهیها، شما دانشجوها، همه تان مساجد را بروید پر کنید. سنگر است اینجا. سنگرها را باید پر کرد. 🆔 @ sedayehowzeh ✍✍✍یا حیّ إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ... شرایط آباد کنندگان مساجد: ۱_مومن به الله مستجمع جمیع کمالات و ایمان به گستره حجج الهی من جمله امام جماعت عادل که تداوم حجج الهی (انبیا، ائمه هدی ، نواب خاص و عام معصومین ، ائمه جماعات عادل و اساتید اخلاق عادل و عدالت پرور، عدول مؤمنین از اهل جمعه و جماعت) هستند. و همچنین ایمان و اعتقاد به معاد و برزخ و رجعت و مهدویت ۲_اقامه دین به ویژه نماز جمعه و جماعت در همه ۳۵ وعده نماز واجب در هفته برنامه عملی همیشگی آنان است. ۳_ نسبت به کمک های واجب و راجح مالی در راستای مخارج مسجد نسبت به آبادانی فرهنگی و عمرانی اهتمام دارند. چنین افرادی در ساختار تهذیب و اخلاق یعنی مسجد به اهتداء عدالت پایدار اخلاقی و سلوکی در زمره ره یافتان قرار می گیرند. مجمع اساتید اخلاق و عرفان
با وجود خواسته صریح رهبر معظم انقلاب؛ 🔺چرا همچنان درب مساجد فقط در ساعاتی محدود باز است؟! ▫️امروز رفته بودم مسجد دانشگاه که نماز بخونم، تا ۵ دقیقه قبل از اذان درب مسجد بسته بود. یاد فرمایش رهبری در ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ افتادم که فرمودند: 🔹" حدّاکثر [این است که] وقت نماز باز میکنند، نماز آنجا خوانده میشود، بعد درِ مسجد بسته میشود! این[طور] نمیشود.مسجد بایستی محلّ رفت ‌و آمد دائمی مردم باشد. " امام خمینی : 🔸شما دانشگاهیها، شما دانشجوها، همه تان مساجد را بروید پر کنید. سنگر است اینجا. سنگرها را باید پر کرد. 🆔 @ sedayehowzeh ✍✍✍یا حیّ إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ... شرایط آباد کنندگان مساجد: ۱_مومن به الله مستجمع جمیع کمالات و ایمان به گستره حجج الهی من جمله امام جماعت عادل که تداوم حجج الهی (انبیا، ائمه هدی ، نواب خاص و عام معصومین ، ائمه جماعات عادل و اساتید اخلاق عادل و عدالت پرور، عدول مؤمنین از اهل جمعه و جماعت) هستند. و همچنین ایمان و اعتقاد به معاد و برزخ و رجعت و مهدویت ۲_اقامه دین به ویژه نماز جمعه و جماعت در همه ۳۵ وعده نماز واجب در هفته برنامه عملی همیشگی آنان است. ۳_ نسبت به کمک های واجب و راجح مالی در راستای مخارج مسجد نسبت به آبادانی فرهنگی و عمرانی اهتمام دارند. چنین افرادی در ساختار تهذیب و اخلاق یعنی مسجد به اهتداء عدالت پایدار اخلاقی و سلوکی در زمره ره یافتان قرار می گیرند. مجمع اساتید اخلاق و عرفان
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻خورده فرمایش آیت الله حاج شیخ محسن اراکی و جواب آن: ❌ همین که کسی ادعای عرفان کرد معلوم می شود عارف نیست...می‌خواهد کلاه سر مردم بگذارد ❌ یا آن دیگری باز هم کتاب نوشته بودند ...یکیش حَدّاده، یکیش مَدّاده... چرا شرح حال علامه طباطبایی را نمی نویسید شما؟! می روید سراغ این بغّال و اون عطّار ... یعنی چی این؟! اصلاً «عرفانِ بی فقه لَیسَ بِعِرفَانٍ» ✍✍✍ راه نشان نقد مشفقانه: سخنی فقیهانه با مدعیان راستین و غیر راستین فقاهت: ✅اولا ان شا الله منظور شما از فرمایشات خطابی خود، این بُعد قضییه نیست که فقه را به فقه الشریعه محصور نموده باشید و خواسته یا ناخواسته با هجمه به کسانی که به بالاترین مراتب فقه یعنی فقه الطریقه (اخلاق) و فقه الحقیفه (عرفان) توجه علمی و عملی دارند و از خواص واقعی جامعه یک پارچه شیعی محسوب می شوند طعنه جدلی بزنید. زیرا با شناختی که از شما در عرصه فقاهت انقلابی داریم نمی‌توانیم بفهمیم که شما چطور طعنه به کسی می زنید که امام خامنه ای یکی از کتب مربوط به حداد العرفا را هفت بار خوانده اند. از مثل شما متوقع نیست مطلب شبه حقی را در زاویه باطل تبیین کنید. ✅ثانیا: ریا در تعبدیات است نه توصلیات و هر ادعایی ملازم ریا نیست و هر بی ادعایی ملازم اخلاص نیست. ✅ثالثا: ژرف اندیشی فقیهانه عرفا هر چند در زمره عطار و خیاط و حتی اعرابی باشد به دلالت رَجَع فقیها و توجه به ابعاد فقه اکبر موجّه است. ✅رابعا: «اصلا فقه بی عرفان لیس بِفِقه» موسی صاحب شریعت را خضر بایدش 🌻و البته خضر معمر شاگرد عج است.🌻 مجمع اساتید اخلاق و عرفان
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻خورده فرمایش آیت الله حاج شیخ محسن اراکی و جواب آن: ❌ همین که کسی ادعای عرفان کرد معلوم می شود عارف نیست...می‌خواهد کلاه سر مردم بگذارد ❌ یا آن دیگری باز هم کتاب نوشته بودند ...یکیش حَدّاده، یکیش مَدّاده... چرا شرح حال علامه طباطبایی را نمی نویسید شما؟! می روید سراغ این بغّال و اون عطّار ... یعنی چی این؟! اصلاً «عرفانِ بی فقه لَیسَ بِعِرفَانٍ» ✍✍✍ راه نشان نقد مشفقانه: سخنی فقیهانه با مدعیان راستین و غیر راستین فقاهت: ✅اولا ان شا الله منظور شما از فرمایشات خطابی خود، این بُعد قضییه نیست که فقه را به فقه الشریعه محصور نموده باشید و خواسته یا ناخواسته با هجمه به کسانی که به بالاترین مراتب فقه یعنی فقه الطریقه (اخلاق) و فقه الحقیفه (عرفان) توجه علمی و عملی دارند و از خواص واقعی جامعه یک پارچه شیعی محسوب می شوند طعنه جدلی بزنید. زیرا با شناختی که از شما در عرصه فقاهت انقلابی داریم نمی‌توانیم بفهمیم که شما چطور طعنه به کسی می زنید که امام خامنه ای یکی از کتب مربوط به حداد العرفا را هفت بار خوانده اند. از مثل شما متوقع نیست مطلب شبه حقی را در زاویه باطل تبیین کنید. ✅ثانیا: ریا در تعبدیات است نه توصلیات و هر ادعایی ملازم ریا نیست و هر بی ادعایی ملازم اخلاص نیست. ✅ثالثا: ژرف اندیشی فقیهانه عرفا هر چند در زمره عطار و خیاط و حتی اعرابی باشد به دلالت رَجَع فقیها و توجه به ابعاد فقه اکبر موجّه است. ✅رابعا: «اصلا فقه بی عرفان لیس بِفِقه» موسی صاحب شریعت را خضر بایدش 🌻و البته خضر معمر شاگرد عج است.🌻 مجمع اساتید اخلاق و عرفان
هو المجیب جوابیه حقیر بر دفاعیه فاضل فرهیخته جناب بیگی ادام الله تاییداته نسبت به فرمایش خطابی آیت الله اراکی: سلام و سلام هی حتی مطلع الفجر 🌻✍برادر جان وقتی دیدم بر حسب دغدغه دینی جوابیه نوشته اید خوشحال شدم زیرا دغدغه دینی چه اصابه به واقع کند چه جهل مرکب باشد بر حسب بُعد فاعلی جای احسنت و بارک الله دارد. اما جوابیه بر دفاعیه شما از آیت الله اراکی: 🚦نوشته اید چرا نوشته اید خُرده فرمایش بی احترامی است ✅پاسخ این است چیزی که عوض داره گِله نداره وقتی ایشان به عارفی همچون جناب مجتهدی تعبیر شیطان را بکار می برد بله اگر در جواب به مطلب وی گفته شود خرده فرمایش سخنی به گزاف است زیرا می بایست دهها برابر با درشت گویی مناسب پاسخ بشنود تا به باورهای تطبیقی عرفا بی احترامی نکند. و با لفظ حداد مداد از تصغیر بالاتر از طعنه و رویه جدلیون استفاده نکند 🚦وقتی عنوان می زنند عرفان ادعایی ✅پاسخ بگیرند عنوان مدعیان راستین و غیر راستین فقاهت، باز بسیار ملایم تر از تعبیر تند و بی ادبانه عرفان ادعایی است. 🚦ما طلاب انقلابی هرگز به احدی اجازه نمی دهیم سخن توهین آمیز یا کنایه و حتی تعریض ... ✅پاسخ مشابه همین جملات است که: ما طلاب انقلابی هرگز به احدی اجازه نمی دهیم سخن توهین آمیز یا کنایه و حتی تعریض به عارفان بالله نماید به ویژه کسی که از او توقع توهین زدن نیست ( توهین به لفظ شیطان همراه با تحریف جریان و توهین به تصغیر ) ضمنا فقیه انقلابی نباید فراموش کند انقلاب بر پایه زهد و عرفان امامین همامین انقلاب اسلامی ابعاد کشوری و منطقه ای و جهانی مبتنی بر اعتماد سازی پیدا کرده است قبل از آنکه ابعاد فقه اصغر موثر باشد. پس بروید و بروند و برویم با تلبس بیشتر به عرفان امامین انقلابی بودن خود را تکمیل کنیم 🚦در دفاعیه نوشته اید : راستی یک سؤال: «چه دلیل نقلی و یا عقلی بر این مطلب موجود است که فقه الطریقه(اخلاق) و فقه الحقیقه(عرفان) بالاترین مراتب فقه هستند و فقه الشریعه(احکام شرعی اسلامی) مرتبه پایین فقه؟!» ✅بنده فقه الشریعه را مصداق انطباقی مرتبه بقا بالله معصومین می دانم که سابقا هم به شما گفته ام از این جهت بالاتر است لکن آن شریعتی که بر مدار ظنیات و احکام ظاهری شکل می گیرد از فقه اخلاق و فقه الحقیقه متاخر است. 🚦بنده خودم از امام جمعه مشهد شنیدم که آیت الله العظمی خامنه ای خواندن کتاب مربوط به حداد العرفا را که علامه طهرانی نوشته اند را داشته اند و بر آن حاشیه نگاشته اند. حالا یک بار یا بیشتر نقل های در این‌باره هست که به اصل قضیه لطمه نمی زند. 😒آدم یاد اون سنی می افتد که مثلا می گفته شیعیان دروغگویند میگویند که در فلان صفحه صحیح بخاری سخنی از عمر آمده که گفته جریان سقیفه از اول کار غلطی بوده است و حال آنکه آن صفحه چنین مطلبی نیست دو صفحه بعد آمده اينها دروغگو هستند.😉 🚦اشکال به طعنه سه باره گرفته اید ✅چون به جناب آیت الله انقلابی ارادت داشتم عیوب سخنان معظم له را برای بار سوم با عنوان طعنه هدیه دادم تا مقابله به مثل در قبال طعنه های ایشان به عارفان مورد تایید همه شاگردان مرحوم قاضی رضوان الله علیه تا حدودی صورت پذیرد. 🚦سور کلی "هر کسی ادعای عرفان کرد معلوم می شود عارف نیست..." سخن دقیقی نیست ✅ پاسخ آن است با امکان تحققی ادعای راستین و غیر ریایی جز جزییه ثابت نمی شود و حال آنکه ادعا کلی است. 🚦شاید اشکال پایانی شما به مصرع حقیر که (موسی صاحب شریعت را خضر بایدش) از جهاتی وارد باشد زیرا در تفسیر و استفاده از قرآن با احتیاط بیشتر باید مطلب دریافت شود که به خطر خطیر تفسیر به رای مبتلا نشویم. بابت این تک اشکال دستبوسم😘
هو المجیب جوابیه حقیر بر دفاعیه فاضل فرهیخته جناب بیگی ادام الله تاییداته نسبت به فرمایش خطابی آیت الله اراکی: سلام و سلام هی حتی مطلع الفجر 🌻✍برادر جان وقتی دیدم بر حسب دغدغه دینی جوابیه نوشته اید خوشحال شدم زیرا دغدغه دینی چه اصابه به واقع کند چه جهل مرکب باشد بر حسب بُعد فاعلی جای احسنت و بارک الله دارد. اما جوابیه بر دفاعیه شما از آیت الله اراکی: 🚦نوشته اید چرا نوشته اید خُرده فرمایش بی احترامی است ✅پاسخ این است چیزی که عوض داره گِله نداره وقتی ایشان به عارفی همچون جناب مجتهدی تعبیر شیطان را بکار می برد بله اگر در جواب به مطلب وی گفته شود خرده فرمایش سخنی به گزاف است زیرا می بایست دهها برابر با درشت گویی مناسب پاسخ بشنود تا به باورهای تطبیقی عرفا بی احترامی نکند. و با لفظ حداد مداد از تصغیر بالاتر از طعنه و رویه جدلیون استفاده نکند 🚦وقتی عنوان می زنند عرفان ادعایی ✅پاسخ بگیرند عنوان مدعیان راستین و غیر راستین فقاهت، باز بسیار ملایم تر از تعبیر تند و بی ادبانه عرفان ادعایی است. 🚦ما طلاب انقلابی هرگز به احدی اجازه نمی دهیم سخن توهین آمیز یا کنایه و حتی تعریض ... ✅پاسخ مشابه همین جملات است که: ما طلاب انقلابی هرگز به احدی اجازه نمی دهیم سخن توهین آمیز یا کنایه و حتی تعریض به عارفان بالله نماید به ویژه کسی که از او توقع توهین زدن نیست ( توهین به لفظ شیطان همراه با تحریف جریان و توهین به تصغیر ) ضمنا فقیه انقلابی نباید فراموش کند انقلاب بر پایه زهد و عرفان امامین همامین انقلاب اسلامی ابعاد کشوری و منطقه ای و جهانی مبتنی بر اعتماد سازی پیدا کرده است قبل از آنکه ابعاد فقه اصغر موثر باشد. پس بروید و بروند و برویم با تلبس بیشتر به عرفان امامین انقلابی بودن خود را تکمیل کنیم 🚦در دفاعیه نوشته اید : راستی یک سؤال: «چه دلیل نقلی و یا عقلی بر این مطلب موجود است که فقه الطریقه(اخلاق) و فقه الحقیقه(عرفان) بالاترین مراتب فقه هستند و فقه الشریعه(احکام شرعی اسلامی) مرتبه پایین فقه؟!» ✅بنده فقه الشریعه را مصداق انطباقی مرتبه بقا بالله معصومین می دانم که سابقا هم به شما گفته ام از این جهت بالاتر است لکن آن شریعتی که بر مدار ظنیات و احکام ظاهری شکل می گیرد از فقه اخلاق و فقه الحقیقه متاخر است. 🚦بنده خودم از امام جمعه مشهد شنیدم که آیت الله العظمی خامنه ای خواندن کتاب مربوط به حداد العرفا را که علامه طهرانی نوشته اند را داشته اند و بر آن حاشیه نگاشته اند. حالا یک بار یا بیشتر نقل های در این‌باره هست که به اصل قضیه لطمه نمی زند. 😒آدم یاد اون سنی می افتد که مثلا می گفته شیعیان دروغگویند میگویند که در فلان صفحه صحیح بخاری سخنی از عمر آمده که گفته جریان سقیفه از اول کار غلطی بوده است و حال آنکه آن صفحه چنین مطلبی نیست دو صفحه بعد آمده اينها دروغگو هستند.😉 🚦اشکال به طعنه سه باره گرفته اید ✅چون به جناب آیت الله انقلابی ارادت داشتم عیوب سخنان معظم له را برای بار سوم با عنوان طعنه هدیه دادم تا مقابله به مثل در قبال طعنه های ایشان به عارفان مورد تایید همه شاگردان مرحوم قاضی رضوان الله علیه تا حدودی صورت پذیرد. 🚦سور کلی "هر کسی ادعای عرفان کرد معلوم می شود عارف نیست..." سخن دقیقی نیست ✅ پاسخ آن است با امکان تحققی ادعای راستین و غیر ریایی جز جزییه ثابت نمی شود و حال آنکه ادعا کلی است. 🚦شاید اشکال پایانی شما به مصرع حقیر که (موسی صاحب شریعت را خضر بایدش) از جهاتی وارد باشد زیرا در تفسیر و استفاده از قرآن با احتیاط بیشتر باید مطلب دریافت شود که به خطر خطیر تفسیر به رای مبتلا نشویم. بابت این تک اشکال دستبوسم😘
راه نشان هدایت نشان در پرسش های بزرگواران و کارگزاران سالک سوال ۲۰۵⁉️: چه مدیریت هایی است که خود سالک لازم است آنها را اعمال کند تا دستورالعمل ها سلوکی استاد موثر واقع شود ؟! ✍پاسخ: ۱_ مدیریت ضرورت ها و فوریت ها ، ۲_مدیریت متن گرایی دینی و اولویت ها، ۳_مدیریت ازمنه و امکنه مقدسه، ۴_مدیریت سکوت و کلام، ۵_مدیریت ولایت پذیری در امور جامع شریعت ۶_مدیریت نسبت به جلسات طریقتی و دستور العمل های سیر، ۷_مدیریت کتابخوانی لازم و کافی، ۸_مدیریت جمعه و جماعت و عزلت و اعتکاف ۹_مدیریت رو به رشد خانه و خانواده ۱۰_مدیریت کارهای پیش بینی نشده و جبران مافات
هدایت شده از اشک آتش
🎁 هدیه به مناسبت هفته گرامیداشت معلم 📚 کامل ترین لیست کتب شهید مطهری در ایتا 📣 ۶۰ عنوان کتاب رایگان از ایشان ۱. آزادی معنوی 👈 دانلود ۲. احیای تفکر اسلامی 👈 دانلود ۳. اخلاق جنسی 👈 دانلود ۴. اسلام و نیازهای روز (۲ جلد) 👈 دانلود ۵. اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلد) 👈 دانلود ۶. امامت و رهبری 👈 دانلود ۷. امدادهای غیبی در زندگی بشر 👈 دانلود ۸. انسان کامل 👈 دانلود ۹. انسان و سرنوشت 👈 دانلود ۱۰. آشنایی با قرآن (۱۴ جلد) 👈 دانلود ۱۱. آینده انقلاب اسلامی ایران 👈 دانلود ۱۲. بررسی نهضت‌های اسلامی 👈 دانلود ۱۳. بیست گفتار 👈 دانلود ۱۴. پاسخ‌های استاد به مساله حجاب 👈 دانلود ۱۵. پانزده گفتار 👈 دانلود ۱۶. پنج مقاله 👈 دانلود ۱۷. پیامبر امّی 👈 دانلود ۱۸. تعلیم و تربیت در اسلام 👈 دانلود ۱۹. توحید 👈 دانلود ۲۰. جاذبه و دافعه علی 👈 دانلود ۲۱. جهاد 👈 دانلود ۲۲. حج 👈 دانلود ۲۳. حکمت‌ها و اندرزها (۲ جلد) 👈 دانلود ۲۴. حماسه حسینی (۲جلد) 👈 دانلود ۲۵. خاتمیت 👈 دانلود ۲۶. ختم نبوت 👈 دانلود ۲۷. خدمات متقابل ایران و اسلام 👈 دانلود ۲۸. داستان راستان (۲ جلد) 👈 دانلود ۲۹. درس‌های اسفار (۶ جلد) 👈 دانلود ۳۰. ده گفتار 👈 دانلود ۳۱. زن و مسائل قضایی و سیاسی 👈 دانلود ۳۲. سیری در سیره ائمه اطهار 👈 دانلود ۳۳. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود ۳۴. سیری در نهج البلاغه 👈 دانلود ۳۵. شرح منظومه 👈 دانلود ۳۶. شش مقاله 👈 دانلود ۳۷. عدل الهی 👈 دانلود ۳۸. عرفان حافظ 👈 دانلود ۳۹. علل گرایش به مادی‌گری 👈 دانلود ۴۰. فطرت 👈 دانلود ۴۱. فلسفه اخلاق 👈 دانلود ۴۲. فلسفه تاریخ (۴ جلد) 👈 دانلود ۴۳. قیام و انقلاب مهدی 👈 دانلود ۴۴. کلیات علوم اسلامی (۳ جلد) 👈 دانلود ۴۵. گفتارهایی در اخلاق اسلامی 👈 دانلود ۴۶. گفتگوی چهارجانبه 👈 دانلود ۴۷. مساله حجاب 👈 دانلود ۴۸. مساله ربا و بانک و بیمه 👈 دانلود ۴۹. مساله شناخت 👈 دانلود ۵۰. معاد 👈 دانلود ۵۱. مقالات فلسفی 👈 دانلود ۵۲. مقدمه جهان‌بینی اسلامی (۶ جلد) 👈 دانلود ۵۳. نامه تاریخی به امام خمینی 👈 دانلود ۵۴. نبرد حق و باطل 👈 دانلود ۵۵. نبوت 👈 دانلود ۵۶. نظام حقوق زن در اسلام 👈 دانلود ۵۷. نظری بر نظام اقتصادی اسلام 👈 دانلود ۵۸. نقدی بر مارکسیسم 👈 دانلود ۵۹. هدف زندگی 👈 دانلود ۶۰. ولاء ها و ولایت ها 👈 دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هو الهادی لمن استهداه خودسازی و دگر سازی همراه با مهارت افزایی بصیرتی متناسب با گستره حجج الهی بویژه با رویکرد سیر جمیل یک ضرورت قطعی است که جهت مشاوره کاربردی در این‌باره می توانید با شماره ذیل تماس حاصل کنید: ۰۹۱۹۲۹۴۵۸۰۷ 🌻🤲🤲🤲🌻 با اکثار دعا برای فرج امام زمان عجل الله فرجه الشریف دیر یا زود خود دعا کننده در زمره گستره حجج قرار خواهد گرفت و در نتیجه می‌تواند خود را به مراحل کیفی یاوری مهدویت در کمیت ۳۱۳ و یا ۱۰۰۰۰ و یا ۸۰۰۰۰ و یا جمیع شیعیان من جمیع بلدان برسانید. 🤲اللهم اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه🤲 مجمع اساتید اخلاق و عرفان # موسسه_انوار_توحید (آیت الله کمیلی )
25.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴مهدی دلش در ماتمه ▪️نماهنگ سرود یاد کوچه ها بمناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تولید: ۱۴۰۲ 🪴شمیم ظهور؛ نوجوانان فدایی فاطمه(س) 🆔 @Shamim_zohoor_ir
هدایت شده از مصطفي کريمي
⚽️ یک آمار توپ دارم از بانک جهانی 🔹 بانک جهانی میگه طی ۴۰ سال اخیر جمعیت فقیر ‎ایران از ۴۴ درصد به کمتر از ۱۱ درصد رسیده! جمعیت فقیر ترکیه ۲۱ درصد شده! فرانسه ۱۴ درصد فقیر داره و آمریکا بیش از ۱۲ درصد! 🇮🇷 به کانال "به سوی قله ها" بپیوندیم👇 https://eitaa.com/joinchat/3117023246Cf96f41a7fb 👆
Rahneshan ...Kargozare Salek: بسم الله الرحمن الرحیم  سلام خدا بر همه کارگزاران سالک که میخواهند در زمره گستره حجج الهی بقاء بالله را تجربه نمایند  برخی از بزرگواران سالک اصرار داشتند نکاتی برایشان از اربعین موسی کلیم الله و دستورالعمل در اینباره گفته و نوشته شود بر حسب وظیفه و معطوف به دستورالعمل آیت الله کمیلی نکاتی از باب لبیک به تقاضای اهل ایمان و سلوک تقدیم می شود: ۱_ هر چهله در سلوک به ویژه چهله منصوص قرآنی از دو بخش سی روز اصل و ده روز  جبران و تکمیل و تتمیم تشکیل شده است. نقایص احتمالی موجب نا امیدی و رها کردن چهله نشود که خداوند به لطفش و به اسم متمم بودن خود به اتمام جبرانی در دهه آخر نظر دارد. ۲_موسای کلیم در فرصت کوتاه میقات ربوبی که از مردم و اجتماع فاصله داشت به جهت اولویت و حساسیت و برتری وظیفه اجتماعی به جای خود خلیفه ای را گمارد تا در وظایف اجتماعی خللی وارد نشود چه این که ثمره سلوک فردی در میقات عزلت و تفکر و حضور و شهود نیز پس از فنا فی الله به بقاء بالله و آوردن نسخه هدایت دستورالعمل های وحیانی و شهودی برای مردم مستعد منجر می شود. ۳_ثمره چهله را باید در انس با خدا و کلیم الله شدن و دریافت نسخه هدایت برای مردم به ویژه کارگزاران سالک جستجو کرد و از خطرات سامری های امت در اختلاف افکنی نباید لحظه ای غفلت کرد. به حدی که توجیه پذیرش بت پرستی گاو سامری توسط خلیفه حضرت موسی یعنی حضرت هارون به جهت جلوگیری از تفرقه  توجیهی مقبول به حساب می آید. ۴_ذکر هزار و یک مرتبه "یا ولی" با ارتباط این آیه و این اربعین با حقانیت ولایت امیر المومنین بر مبنای حدیث منزلت ( انت منی بمنزله هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی ) برای کارگزاران سالک فوق العاده مهم و موثر است. ۵_ حسب نکته مهمی که آیت الله کمیلی دامت افاضاته در باره این اربعین دارند که خود قرآن نیز مصداق بارز ذکر است و انس با کلام الله کلیم الله شدن را به ارمغان می آورد جا دارد در هر روز به دفعات و یا ساعتی؛ قرائت توام به تدبر را به میقات ربوبی این اربعین پر ثمر بکشانیم. چه این که ترنم ۲۱ مرتبه در هر شب برآیه شرح صدر:قَالَ رَ‌بِّ اشْرَ‌حْ لِی صَدْرِ‌ی وَیسِّرْ‌ لِی أَمْرِ‌ی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یفْقَهُوا قَوْلِی﴿۲۵-۲۸﴾[موسی] گفت: پروردگارا، سینه‌ام را گشاده گردان، و کارم را برای من آسان ساز، و از زبانم گره بگشای، [تا] سخنم را بفهمند.  برای همه سالکین به ویژه کارگزاران سالک بسیار مفید است و صبر و استقامت و اراده را فزاینده می کند. ۶_ فاصله روح و روان از خوی حیوانیت با ترک حیوانی و یا دو وعده خوری تحقق می یابد لذا اختیارا این مورد نیز مورد توجه باشد. ۷_ علاوه بر آنچه یاد شد دوستان کارگزار سالک از دستورالعمل سالانه از نیمه شعبان تا نیمه شعبان و دستور العمل مسمی به ۱۰- ۲۰_۳۰ _۴۰_۵۰_۶۰_۷۰_۸۰_۹۰_۱۰۰ نیز غفلت ننمایید  جهت سوالات در اینباره و ...( تربیت کارگزار سالک ) شبها ۹ تا ۱۰ می توانید با شماره ۰۹۱۹۲۹۴۵۸۰۷ تماس بگیرید. ۸_  نکته اساسی برای کسانی که در پی اربعین صیام که فرمود :  اول العباده الصیام  آن است که بر اساس حدیث معراج که مرحله دوم سلوک بندگی را صمت و سکوت معرفی می کند اعزه دوره تربیت کارگزار سالک می توانند یک دوره چهله سکوت از غیر ضرورت های کلامی را شروع نمایند و با تاملات و تفکرات در ضمن سکوت و انس به قرائت قرآن به حکمت بار یابند. ♻️صمت و جوع و سهر و عزلت و ذکر به دوام                     ♻️ناتمامان جهان را کند این پنج تمام