eitaa logo
راه روشن
81 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
971 ویدیو
37 فایل
اهداف و مباحث این کانال: آشنایی و تبیین جریانات فکری، سیاسی، مباحث تاریخ اسلام، تاریخ تحلیلی سیره و زندگانی معصومین(ع)، اخبار روز منطقه وجهان، ویژه طلاب خواهر و فعالین عرصه فرهنگی از میان دانشگاهیان، دبیران، مربیان عرصه فرهنگی ادمین: @Yaskabood10
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅سید عليرضا آل داود در برنامه غیرمحرمانه شبکه دوم سیما 18 تیر: ⭕️در فضای مجازی با یک ولنگاری تاسف بار روبرو هستیم. ⭕️ یک جریان غرب‌گرا داخل کشور که میگوید از فرق سر تا نوک پا باید غربی شویم، وقتی به حکمرانی رسانه ای سایبری غرب میرسد، کلا از غربگرایی فاصله می گیرند و فاز خود را تغییر میدهد. ⭕️فضای مجازی داخل کشور ما مانند یک خانه بی در و دیوار است. ⭕️اگر از فردا صبح بحث بسیار مهم حکمرانی فضای مجازی در کشور ما شروع شود حداقل از آمریکا که از دهه 80 ميلادی به فکر این نوع حکمرانی بوده است عقب تر هستیم. در بحث سواد رسانه ای نیز حداقل 45 سال از غرب عقب تر هستیم و شاهد فقر شدید سواد رسانه ای در میان مدیران، مسئولان و مردم هستیم. 📼ویدیو را ببینید ✍️بیداری ملت
👇👇
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 ✅ویژگی‌های کلی شیعیان در اغلب کشورها را می‌توان این‌گونه بر شمرد: محرومیت از حقوق اوّلیه؛ قرارداشتن در معرض تبعیض‌های آشکار و پنهان در زمینه‌ی‌ حقوق اوّلیه و حقوق اجتماعی- مدنی؛ عدم مشارکت فعال و چشم‌گیر در قدرت سیاسی و مناصب اجرایی حکومتی، نگاه مبتنی بر شک و سوءظن به آنان از سوی حکومت‌ها؛ تحت فشاربودن و ممانعت از ابراز آزادانه‌ی عقاید و اجرای مناسک مذهبی. 🔹 این موارد شیعیان را به‌مثابه‌ی تلقی‌گردیده و نابرابری اجتماعی درون حاکمیت‌ها و همچنین در گستره سیاسی و منطقه‌ای افزایش یابد. 🔸احساس همدلی آنان با به‌عنوان کانون شیعیان جهان، به‌طوری است که امروزه آن‌چنان سرنوشت ایران با این شیعیان گره‌خورده است که هر اقدامی در مرکز، اثر مستقیم بر آنان می‌گذارد. 🔹در لایه‌ی اسلامی، آنچه مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده است، و شکاف ایجادشده میان مسلمانان بوده است. 🔸 بحران ناشی از فروپاشی امپرطوری عثمانی و تکه پاره‌کردن حوزه‌ی جغرافیایی وسیعی از جهان اسلام و سوارکردن سیستم دولت‌های ملی بر آنان، خلأ جدی و عظیمی را به‌لحاظ ذهنی و عینی ایجاد کرد. مسلمانانی که تا دیروز خود را با مفهوم هویت‌یابی می‌کردند، اکنون مجبور بودند تا مرزهای ساختگی استعماری را در عینیت؛ و مفهوم ملت را در ذهنیت خود قبول کنند. ازاین‌رو، بحران جدی ایجاد شده، فرصتی برای فراهم آورده بود و شعارهای امت‌گرایانه‌ی انقلاب ایران، سبب شد تا بخش زیادی از سنی‌ها با ایران احساس هم هویتی کنند. طرفه آنکه، انقلاب ایران در دل گفتمان امت‌گرایی خود، مبارزه با و قدرت‌های اروپایی و آمریکا را نیز در دستور کار قرار می‌داد و مسلمانان که از ۱۹۴۸ زخمی عظیم را با پیدایش رژیم منحوس صهیونیستی تحمل می‌کردند، متوجه این انقلاب شدند. ازاین‌رو، این گفتمان برای مسلمانان سنی مذهب بسیار جذابیت یافت و پیدایش یا تقویت توسط جمهوری اسلامی، ثمره‌ی همین جذابیت و مطلوبیت گفتمان انقلاب بود. ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝ 🍃 🍃🍃 🍃🍃🍃
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 ⭕️به‌طور کلی، انقلاب ایران سه تصویر کلی در ذهن مسلمانان ایجاد کرد و این تصاویر در هویت‌یابی آنان نقش بسیار موثری داشته است: (تعقل دولتی)، دینی (ام‌القری)، و انقلابی (ضدیت با امپریالیسم). 📌این سه تصویر، از ایران الگویی تمام عیار برای بخش‌های زیادی از جهان اسلام ساخته است، تا با تأسی به آن، از دست‌ رفته‌ی خود را بازیابی نموده و آن را به‌عنوان برای مبارزه‌ی کسب استقلال برگزینند. 🔹در حوزه‌ی زبان و فرهنگ فارسی نیز جمهوری اسلامی ایران توانست با استفاده از عناصر خود و با استفاده از اشتراکات ، در کشورهای هم‌زبان همچون افغانستان و تاجیکستان حوزه‌ی نفوذ خود را گسترش دهد. این گسترش تنها با استفاده از زبان فارسی نبود، بلکه اشتراک در همچون نوروز، با مردمانی از کشورهای دیگر که حتی به زبان فارسی نیز صحبت نمی‌کنند نیز مورد توجه جمهوری اسلامی بوده است. 🔸این بسط حوزه‌ی نفوذ با استفاده از اتفاق افتاده است و ثمره‌ی آن را می‌توان امروزه در کنشگری‌های ضد‌امپریالیستی مردمان منطقه‌ی غرب آسیا در حوزه‌ی سیاست هویتی (Identity Politics) و در آنچه از آن با عنوان (Axis of Resistance) یاد می‌کنیم، مشاهده کرد. ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝ 🍃 🍃🍃 🍃🍃🍃
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 💢به‌طور کلی، محور مقاومت در منطقه‌ی غرب آسیا دو دستور کار جدی داشته است: و _هژمونی_امپریالیسم_غرب به سرکردگی آمریکا. ♻️ هر دوی این عناصر را می‌توان در شخصی به نام یافت. او به‌عنوان سمبل و همچنین انسانی متفاوت، توانست پس از چند دهه مجاهدت، اکنون منطقه را به‌جایی برساند که نقطه‌ی افول هژمونی ایالات متحده آمریکا شود و این افول منطقه‌ای آن‌چنان کینه و نفرتی را در دل آمریکایی‌ها جای داده است که ناجوانمردانه‌اش را به‌عنوان سیاستی انفعالی دنبال کرده‌اند. 💠حاج قاسم سلیمانی توانست با پیگیری سیاست هویتی در منطقه‌ای که بازیگران اروپایی و بعد‌ها آمریکایی با نفرت‌زایی قومی و ملی آن را تکه‌پاره کرده بودند؛ نوعی از مردمی ایجاد کند که نتیجه‌ی آن را می‌توان در افزایش نفرت روزمره از غربی‌ها و به‌خصوص آمریکایی‌ها دید. 🔹بررسی مکانیسم ایجاد و کارکرد این انسجام اجتماعی مجالی دیگر را می‌طلبد، امّا آنچه در مجموع می‌توان به آن اشاره کرد این است که این انسجام اجتماعی در ملت‌های منطقه، زمینه‌ی ایجاد یک را به‌وجودآورده است که از سویی خود در معادلات فعالیت جدی دارد و از سوی دیگر در آینده نزدیک سهم خود را به‌عنوان یک از سیاست بین‌الملل خواهد گرفت. ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝ 🍃 🍃🍃 🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | گناه نکن! 🔹به حرف خدا گوش کن 🔸همه چی بهت میده... 📍مناسب جهت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(علیه السلام) ☑️ معرفة الإمام، مناط قبولی أعمال ✍️ حضرت مولانا امام محمد بن علی الباقر (علیه أفضل صلواة الله) فرمودند: ▪️ «نَحْنُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى الَّتِي لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِمَعْرِفَتِنَا»؛ ▫️ ما اهل بیت (علیهم السلام) بهترین و نیکوترین اسم های الهی هستیم که خداوند عملی را از بندگان جز با معرفت ما قبول نخواهد کرد. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲۵، ص ۴
ShahadatEmamBaqer.mp3
4.23M
صوت | بیانات استاد احمد عابدی درباره شهادت امام باقر علیه السلام 🔹 شهادت امام محمدباقر علیه السلام 🔹 لقب مورد غفلت اما مهم آن حضرت 🔹 شأن مادر امام باقر(ع) 🔹عظمت شأن و مقام امامت در بیان امام باقر علیه السلام خطاب به شاگردش جابر بن یزید جعفی (۲۶ تیر ۱۴۰۰) ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜️قالَ مولانا امیرالمؤمنین (عليه السّلام) : «وَ أنَا الطُّورُ.» «و من طور هستم.» ⚜️قالَت سیدتنا و مولاتنا فَاطِمَةُ (عليها السّلام) : «وَ أنَا الكِتَابُ المَسطُورُ.» «و من كتاب نگاشته‌شده هستم.» ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ ⚫️قالت فاطمه (سلام الله علیها): ✨وَ أَنَا الْكِتَابُ الْمَسْطُورُ ▫️من کتاب مسطور هستم ◼️ یکی از شئون و فضائل حضرت خاتون صدیقه الکبری فاطمة الزهراء (علیها السلام) که در فرازی از خطبه مفاخره ذکر شده، «کتاب مسطور» است. 📔الفضائل لابن شاذان القمي ، خطبة مفاخره، صص ۸۰ تا ۸۲ ☑️«کتاب مسطور» منقبتی است که در اشاره به شریفه سوره مبارکه طور بیان شده است: ✨بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ الطُّورِ* وَ كِتابٍ مَسْطُورٍ *‏ فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ (سوره طور، آیات ۱ تا ۳) ➖و كِتابٍ مَسْطُورٍ یعنی مكتوب. ➖کتاب مسطور یعنی کتاب نوشته شده . 📔تفسير الصافي ؛ ج۵ ؛ ص۷ ◾️ یکی از دلالات کتاب مسطور، مصحف خاتون حضرت فاطمة (سلام الله علیها) است. مصحفی وحی شده از جانب ذات اقدس اله بر حضرت صدیقه (سلام الله علیها)؛ مصحفی که مطابق کلام حضرات اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، تماما علم است، اما حرفی واحد از حضرت قرآن در آن نیست (یعنی علمی غیر از حضرت قرآن را شامل میشود). ✔️کل علم هستی (علم ما کان و ما یکون الی یوم القیامة) در حضرت قرآن است و حضرت قرآن تبیان لکلّ شیء می باشد؛ اما تبیین امری که پس از امر دیگر (شیء ای که پس از شیء دیگر) علی الدوام الی یوم القیامة حادث می گردد، در مصحف حضرت أم الائمة فاطمة الزهراء (علیها السلام) می باشد. 🖋حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) در توصیف مصحف مادرشان فرمودند: ➖إنَّ عِنْدَنَا لَمُصْحَفَ فَاطِمَةَ وَ مَا يُدْرِيهِمْ مَا مُصْحَفُ فَاطِمَةَ ؟ قالَ فِيهِ مِثْلُ قُرْآنِكُمْ هَذَا ثَلَاثَ مَرَّاتٍ وَ اللَّهِ مَا فِيهِ مِنْ قُرْآنِكُمْ حَرْفٌ وَاحِدٌ إِنَّمَا هُوَ شَيْ‏ءٌ أَمْلَاهُ اللَّهُ عَلَيْهَا وَ أَوْحَى إِلَيْهَا ▪️مصحف فاطمة (سلام الله علیها) نزد ماست؛ اما مردم چه می فهمند که مصحف فاطمة چیست ( نمی توانند درک کنند) مصحفی سه برابر قرآنی که نزد شماست؛ به خدا قسم، یک حرف از حضرت قرآن در آن نیست؛ شیء ای است که خداوند عزوجل بر حضرت فاطمة (سلام الله علیها) املاء و وحی نموده است [ اطلاق شیء بر مصحف، دلالت دارد بر عظمت شأن و ناشناخته بودن حقیقت آن بر مردم ] ➖..قالَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ وَ لَيْسَ بِذَاكَ؛ ِانَّ عِنْدَنَا لَعِلْمَ مَا كَانَ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ إِلَى أَنْ تَقُومَ السَّاعَةُ ▫️همانا و قطعا علم است؛ اما نه آن علمی که شما تصور می کنید؛ همانا نزد ماست علم آنچه که بوده و آنچه که خواهد بود الی یوم القیامة ➖.. فَأَيُّ شَيْ‏ءٍ هُوَ الْعِلْمُ؟ قالَ مَا يَحْدُثُ بِاللَّيْلِ وَ النَّهَارِ الْأَمْرُ بَعْدَ الْأَمْرِ وَ الشَّيْ‏ءُ بَعْدَ الشَّيْ‏ءِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ . ▫️آن امری که پس از امر دیگر در شبانه روز حادث می گردد و شیء ای که پس از شیء دیگر الی یوم القیامة حدوث پیدا می کند ، آن علم است 📔بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم ؛ ج۱ ؛ ص۱۵۲ 📔بحار الأنوار ؛ ج۲۶ ؛ ص۳۸ 📔الكافي ، ج۱ ص: ۲۳۹ ◾️امری است که پس از امر دیگر حادث می شود ، دلالت دارد بر آنچه که پس از اثبات شدن ، محو شده و یا پس از آنکه نبوده است، اثبات می گردد. به عبارت دیگر حدوث شیءای پس از شيء دیگر، همان محو و اثبات است که خداوند عزوجل در حضرت قرآن می فرماید: ✨يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتاب‏ (سوره رعد، آيه ۳۹) ▪️عن ابی عبدالله (علیه السلام): هَلْ يُمْحَى إِلَّا مَا كَانَ ثَابِتاً وَ هَلْ يُثْبَتُ إِلَّا مَا لَمْ يَكُنْ. ➖آیا محو نمی نماید جز آنچه را که ثابت بوده است و آیا تثبیت نمی نماید جز آنچه را که نبوده است!؟ 📔الكافي ؛ ج‏۱ ؛ ص۱۴۷ ✔️مطابق شریفه فوق، محو و اثبات بر اساس أمّ الکتاب صورت می پذیرد و از شئون ذاتی حضرت خاتون صدیقه الکبری (سلام الله علیها) أمّ الکتاب بودن ایشان است؛ یعنی محو و اثبات (تغییر در مشیت) بر اساس شاء سینه ی حضرت مادر (سلام الله علیها) صورت می پذیرد. 📔عوالم العلوم و المعارف، ج۱۱ ص۹۰ 🔰حدوث امری پس از امر دیگر که همان تغییر در مشیت الهی است‌، علمی است که در مصحف خاتون حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) تبیین شده و این علم غیر از حضرت قرآن است (که علم ما کان و ما یکون می‌باشد) . 🖋لذا حضرت أم الائمه و الابرار فاطمة الزهراء (علیها السلام) یکی از شئون ذاتی خویش را «کتاب مسطور» بیان نمودند که یکی از دلالات و بطون آن به مصحف شریف حضرت أم عالَم امکان اشاره دارد: أَنَا الْكِتَابُ الْمَسْطُورُ. 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ ╔═🔹☀️🔹══╗ 🆔 @rahroshaan ╚═══🔹☀️🔹╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا